Sain kefexn antibiootti kuurin. Ohjeessa lukee " Yksi tabletti kolmesti päivässä kuuri loppuun". Apteekin farmaseutti sanoi kun ostin sitä että "viiden päivän ajan" Kumpaa uskoa ?????Olen nyt ottanu viisi päivää ja olen aivan terve. Olisi vielä kahdeksi päiväksi. Minkä pituisia teidän antibiotti kuitit on olleet ???
Kefexin 750 mg
3
133
Vastaukset
- Anonyymi
No eikö siinä reseptissä lue siis lainkaan kuurin pituutta? Farmaseutti ei voi heitellä omasta päästään (tai ei ainakaan saisi) mtn ohjeita lääkekuurin kestosta. Jos ohjeessa ei tosiaan lue mtn tarkemmin, niin sinuna soittaisin huomenna paikkaan josta kuuri määrättiin. Tai jatkaisin kuuria vielä sen kaksi päivää. Näin olen itse tehnyt mm. Kefexinin kohdalla.
- Anonyymi
Ja lääkkeen pakkausselosteessahan lukee näin:
"Ota kuuri loppuun vaikka oireet häviäisivätkin jo muutaman päivän kuluttua lääkityksen aloittamisesta. Osa bakteereista saattaa olla vielä jakautumiskykyisiä vaikka oireet olisivatkin jo kadonneet, ja tauti saattaa uusiutua. Jäljelle jääneet bakteerit saattavat myös kehittää vastustuskykyä antibiooteille, jolloin niiden tuhoaminen taudin uusiutuessa on entistä vaikeampaa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lääkkeen pakkausselosteessahan lukee näin:
"Ota kuuri loppuun vaikka oireet häviäisivätkin jo muutaman päivän kuluttua lääkityksen aloittamisesta. Osa bakteereista saattaa olla vielä jakautumiskykyisiä vaikka oireet olisivatkin jo kadonneet, ja tauti saattaa uusiutua. Jäljelle jääneet bakteerit saattavat myös kehittää vastustuskykyä antibiooteille, jolloin niiden tuhoaminen taudin uusiutuessa on entistä vaikeampaa."Ei lukenut kuurin pituutta reseptissä ja ihmettlelin itsekkin tuota farmaseutin neuvoa, että mistä heitti sen. No parasta, että syön sen kuurin loppuun Tuskin siitä vahinkoakaan on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126