Elävän elämän "snapshotteja" ?

Anonyymi

En puhu siis haavekuvista enkä unelmoinneista, vaan ihan tällaisista yllättäen eteen tulleista hetkistä jotka ovat jääneet kuvana mieleen juuri sillä tapahtumahetkella ja vielä vuosienkin jälkeen muistan tämän hetken ja kuvan elävästi edelleen, kuva josta et pääse eroon vaikka haluaisitkin, ehkä? Kerronpa erään kuvan mistä en pääse eroon vaikka haluaisin eli mopoiässä löydin kaatopaikalta jotain mitä sinne ei kuulunut , pitkälle mädäntyneen koiranruhon, ou jee. Sitten toinen snapshot kuva mielestä, kuva eräästä naisesta punaisissa pitkissä housuissa. Ihan tavallinen sisääntulo tilaan missä oleskelin, mitään ihastusta tms ei liity tähän, jostain syystä näky on jäänyt kummittelemaan vuosien takaa. Löytyykö vastaavia?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löytyy:)

      Ostin vanhan hienon lelun kirpputorilta. Sen myi tosi halvalla nainen jonka se lelu oli ollut lapsena.

      Muistan kun nainen piti lelua kasvojensa edessä ja katsoi sitä silmiin, vähän suruissaan ja huolissaankin, jo vaimiiksi ikävöiden.

      Se kuva on piirtynyt muistiini ja muitakin vastaavia on.

      Muuten minulla on ihan olematon muisti.

    • Lapsuudesta muistan meidän seropin hytkyvän vattanahkan auton takapenkillä, kun lepäsin koiran istuessa siinä vieressä pituellaan, isän ajaessa autoa. Se on söpö.

    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta koko joukon erilaisia tapahtumia erinomaisen tunnemuistin vuoksi 🤷‍♀️. Kaikkea ei siis ehdi kertoa. Mutta pari palaa:

      Olin 6v, kun matkustin ensimmäistä kertaa yökylään tätini luokse. Olimme HKL:n bussissa: viereisellä penkillä istui vanha mies. Yhtäkkiä hän päästi kummallisen äänen, sitten putosi penkiltä lattialle ja siihen kuoli 😨. Kovasti pitkään mietin mikä oli kuolinsyy, olin järkyttynyt. Se oli jälleen muistutus elämän rajallisuudesta. Sitä saikin pohtia kauan, sillä bussi pysähtyi vilkasliikenteiseen risteykseen ruuhka-aikana. Yksi matkustaja juoksi soittamaan ambulanssin. Ambulanssi tuli puolen tunnin päästä. Koska mies oli kuollut, ambulanssista kutsuttiin poliisit. Poliisit tulivat puolen tunnin päästä, sitten ruumisauto. Odoteltiin bussissa reilusti yli tunti.

      Näin lapsuudessa syöpää sairastavia ihmisiä, erityisesti veriyskökset ovat jääneet mieleen. Suuret avohaavat jalassa. Samoin kuoliossa olevan raajan haju on jäänyt mieleen.

      Parhaimpia mielikuvia on fiilis tanssiessani n. 4-vuotiaana lemppari mekko ylläni kotipihalla sisältä kuuluvan musiikin tahtiin. Mekko oli jo liian pieni, se kiristi pahasti. Tiedostin hyvin, etten enää voi pukea mekkoa koskaan ikinä. Se tulee olemaan aina liian pieni. Haikeudesta huolimatta oli ihanaa. Tuohon fiilikseen olen yrittänyt päästä myöhemminkin läpi elämän. Kun jostain kasvaa ulos, asia kannattaa vain hyväksyä ja jatkaa elämää toisella tavalla.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Kuolion haju tuli tutuksi itsellekin vuosia sitten ja sitä hajua ei kyllä unohda, kyseessä oma sormi


      • Anonyymi

        Oikeesti muistat sen mitä 4-vuotiaana tapahtui?

        Olen hemmotellut pientä tytärtäni (hän kertoo nyt olevansa jo iso) vaatteilla, jostain syystä haluan hänellä olevan monta settiä kauniita vaatteita eri käyttötarkoituksiin. Prinsessasta hikoilevaan urheiluun.
        Tänäänkin tilasin hänelle Puman urheilusetin, pinkki paita ja pinkit legginsit.

        Mietin juurikin sitä miten lapsena syntyy ihania muistoja, aikaan jolloin kaikki oli niin helppoa ja hyvin. Mukavat muistot kantavat läpi elämän, jos ne vain muistaa myös vanhempana.

        AV


    • Anonyymi

      Onhan noita. Ala-asteella piti jotain testiä varten pissata purkkiin. Jostain kumman syystä muistan elävästi kuinka yksi purkki oli lähes täynnä pissaa ja muistan edelleen sen henkilön nimenkin. Nimi piti kirjoittaa purkin kyljessä olevaan lappuun.

      • Anonyymi

        Tuo siis esimerkkinä täysin älyttömästä muistikuvasta.


    • Anonyymi

      Heh, tuli tuossa mieleen eka kerta lääkärintarkastuksessa joskus ala-asteella, lääkärit kiersivät siihen aikaan kouluilla hoitsun kera. Siinä tovin ihmeteltyäni mitä nuo mammanpojat tuossa nyhräävät, siis muut koltiaiset jotka olivat samassa ryhmässä kuin minäkin, no meikäläinen tökkäsi itsensä rehvakkaasti lääkärin eteen ensimmäisenä ja ilme oli varsin yllättynyt siinä vaiheessa kun lekuri kaivoi lusikan esiin ja käski laskea housuja alemmas. Tämä yllätti meikäläisen totaalisesti ja leuka tipahti rinnalle ihan kirjaimellisesti 😀, ne muut jolpit olivat tienneet tulevasta toimenpiteestä ja olivat mamoilleet juuri sen takia, no minähän en sitä tiennyt...

    • Anonyymi

      Löytyy, jopa 30 vuoden takaa. Lähinnä omia "mokia", tai muita muistoja. Ne tulee ajatuksiin esim. juuri silloin, kun pitäisi nukahtaa.

      Muistan kömpineeni auton hattuhyllylle nukkumaan, tai kun jouluyönä kotiin ajettaessa piti bongata pientareilla poron ja/tai reen jälkiä, josko kotona olisivat sillä aikaa tontut käyneet, kun itse oltiin kylässä. Tai kun kännissä baarin ulkopuolella vetäsin nyrkillä yhtä säätöä naamaan. Tämä tapahtunut 18 vuotta sitten, ja näin jälkeenpäin kadun tekoani, joka johtui omasta virheestä havainnoinnin suhteen. Sekä väärinkäsityksestä.

      Tai kun alle kouluikäisenä istuin isän käsivarsilla puskapissalla (en pissannut isäni päälle, vaan hänen käsivarsiensa välistä), mutta yhtäkkiä nojasin eteenpäin oksentamaan. Olen siis 42-v. tällä hetkellä.

      Noita on vaikka kuinka paljon, ja lisää välähtää aina silloin kuin vähiten sitä odottaa.

      L.

    • Anonyymi

      On paljonkin, samanlaisia kuin sinulla ja muilla, mutta niitäkin joissa tuntenut dejavun samassa hetkessä.

      Kävelin kotiinpäin jostakin yksin, en muista miksi. Oli sankka lämmin sumu kaupungissa, olin vasta rakastunut, tunsin itseni silti yht'äkkiä ikävöimässä jotain pohjattomasti. Snapshot on sumun peittämä ostarin seinä, ruskean rapattu ja tuskin havaittavissa. Se oli melko aavemaista. Ihmettelin omaa tuntemusta.

      • Anonyymi

        Deja vut, on niitä joskus esiintynyt täälläkin, tai ainakin jotain sen tapaisia tuntemuksia. Pysähdyt miettimään miksi tämä tuntuu näin tutulta vaikka sattuisit tekemään tai olemaan paikalla ensi kertaa, tai sitten tunnet ikäänkuin jopa hiukan ennakkoon nähneesi tai tunteneesi tilan / tilanteen ennenkuin edes olet perillä


    • Anonyymi

      Tarkennanpa vähäsen, haksahdin itsekin "tapahtumaketjun" kuvaamiseen enemmänkin kuin varsinaiseen snapshottiin, tuollaiseen kuin kameralla napattuun hetken murto-osaan. Niitä löytyy ainakin meikäläisen pääkopasta vähän ,ainakin sellaisia mitkä eivät muodostu tapahtumaketjuista tms, eli valotusaika todella lyhyt 😁. Se voi olla rajoittunut muutenkin mutta ei nyt siihen puututa...No ihan tarkasti ajatellen niitä löytyi nupista vain kolme, kaksi edellämainittua ja yllätys yllätys taas naiseen liittyvä: käynti paikallisessa perhekeskuksessa ja siellä pompsahti silmään harmaaseen jumpperiasuinen, no semmoinen pitkään myötäävään villapaitaan pukeutunut naisihminen. Se harmaa villapaita on nyt kummitellut mielessä puolitoista vuotta, joopa joo...

    • Olin 40-luvulla snadi poika. Kadun kulmassa oli kuralätäkkö, ja koetin kuinka syvälle voi upottaa kumpparin varren, et sei just hörppää. Hörppäsi kuitenkin.

      Noin 60-vuotias rouva tuli kysymään 50-luvun alussa, että meillä on varmaan ylimääräisiä ostokuponkeja, kun on niin useita lapsiakin.

      50-luvun lopulla kävelin katua, kun terhakka mummo kulki ohi ja päästi äänekkään vatsanpuhalluksen: "Poikako se niin pieree?" Hymyili vielä mennessään. Olin aika hölmistynyt. 🌹👀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe