Muutama kysymys Jeesuksesta

Anonyymi

Mitä tarkoittaa konkreettiseti "ottaa Jeesus vastaan"?
Tarkoitetaanko sillä ihmisjeesusta vai jumalajeesusta?
Entä kun rukoilemme, rukoilemmeko Jeesusta joka on Poika. Poika ei ole Isä eikä PH. Miksi rukoilemme vain Jeesusta,emmekä koko kolminaisuutta?
Olisin kiitollinen jos joku osaisi vasta näihin.
Siunausta!

52

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin umpiheterona en kyllä ota Jeesusta vastaan.
      Opetuslapsilla ei varmaan ollut juuri vaihtoehtoja...

      • Anonyymi

        Synagogalla menee lujaa syntien kanssa.


    • Anonyymi

      Jeesuksen vastaanottaminen on sitä että me uskomme sen mitä hänestä sanotaan. Uskomme että hän on Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, sekä täydellisesti Jumala että täydellisesti ihminen. Uskomme että hän lunasti meidät tuomiosta ja rangaistuksesta verellään uhratessaan itsensä meidän rikkomuksiemme vuoksi. Ja uskomme että hän nousi kuolleista. Me jotka uskomme, myös luotamme Jeesukseen, emme omiin tekoihimme emmekö toisiin ihmisiin tai itseemme.

      Kysyt vaikeita kysymyksiä mikä on hyvä asia. Se johdattaa meidät etsimään vastauksia ja rukoilemaan Jumalaa opettajaksemme, koska nämä asiat ovat meidän omalle ymmärryksellemme liian vaikeita.

      Jeesus on nimi joka yhdistää Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Se tekee selvän erotuksen totisen Jumalan ja ihmisten luomien epäjumalien välille. Allah on esimerkiksi yhtä näkymätön kuin totinen Jumala, mutta koska hän ei ole Jeesus eikä puhu kuten Jeesus, me tiedämme, että hän on pelkkä kuvitteellinen epäjumala. Samoin esimerkiksi juutalaisuuteen luodut kuvat ja arviot Jumalasta ovat vääriä ja siten tuon uskonnon epäjumalia. Totinen Jumala on rakkauden alkuperä. Hän uhraa itsensä luotujensa puolesta.

      Minä rukoilen Jeesusta Isänä. Pyydän häneltä asioita kuin isältäni. Mutta "isä", "poika" ja "pyhä henki" ovat vain suomenkielisiä sanoja jotka osoittavat itse asiaan. Samoin "Jeesus" on nimi joka osoittaa tiettyyn henkilöön. Tärkeintä on tuntea se Jumala ja ihminen kehen nuo kaikki osoittavat. Hän on se Jumala kuka loi kaiken, häntä vastaan me olemme tehneet syntiä ja hän on ristin kautta antanut ne meille anteeksi kun häneen uskomme. Jotkut tykkäävät käyttää nimeä "Jeshua" mutta Jeesus osoittaa tismalleen samaan Jumalaan.

      Johanneksen evankeliumi 17:11
      "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

      • Anonyymi

        Hyvä, ettei Jeesuksen vastaanottaminen tarkoita sen kummempaa kuin uskoa Häneen ja sovitustyöhönsä. Näin minä olen aina uskonutkin. Mutta olen epäillyt paljon, kun monet sanovat että sen pitää olla jokin yliluonnollinen kokemus tai Hengen johdatus että voi ylipäätään uskoa ja ottaa Jeesus vastaan.
        Hyvin selitit Jumalan luonnetta, mutta jäi muutama kysymys tai näitä olen jo kauan pohdiskellut. Esimerkiksi kun sanotaan että Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa, niin miten näet tämän, tarkoittaako se että poika istuu isän vieressä ja miten voisi silloin olla kaksi erillistä persoonaa? Entä kun Jeesus kuoli ja ylösnousi, muuttuiko Hän hengeksi vai onko Hänellä vielä ihmisruumis(Tälläistäkin olen kuullut)? Tarkoittaako Poika ihmisjeesusta ja voiko siis poikaa rukoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettei Jeesuksen vastaanottaminen tarkoita sen kummempaa kuin uskoa Häneen ja sovitustyöhönsä. Näin minä olen aina uskonutkin. Mutta olen epäillyt paljon, kun monet sanovat että sen pitää olla jokin yliluonnollinen kokemus tai Hengen johdatus että voi ylipäätään uskoa ja ottaa Jeesus vastaan.
        Hyvin selitit Jumalan luonnetta, mutta jäi muutama kysymys tai näitä olen jo kauan pohdiskellut. Esimerkiksi kun sanotaan että Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa, niin miten näet tämän, tarkoittaako se että poika istuu isän vieressä ja miten voisi silloin olla kaksi erillistä persoonaa? Entä kun Jeesus kuoli ja ylösnousi, muuttuiko Hän hengeksi vai onko Hänellä vielä ihmisruumis(Tälläistäkin olen kuullut)? Tarkoittaako Poika ihmisjeesusta ja voiko siis poikaa rukoilla?

        Sieltä haudasta oli kadonnut koko ruumis, vain käärinliinat olivat jäljellä. Jumala herätti hänet kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettei Jeesuksen vastaanottaminen tarkoita sen kummempaa kuin uskoa Häneen ja sovitustyöhönsä. Näin minä olen aina uskonutkin. Mutta olen epäillyt paljon, kun monet sanovat että sen pitää olla jokin yliluonnollinen kokemus tai Hengen johdatus että voi ylipäätään uskoa ja ottaa Jeesus vastaan.
        Hyvin selitit Jumalan luonnetta, mutta jäi muutama kysymys tai näitä olen jo kauan pohdiskellut. Esimerkiksi kun sanotaan että Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa, niin miten näet tämän, tarkoittaako se että poika istuu isän vieressä ja miten voisi silloin olla kaksi erillistä persoonaa? Entä kun Jeesus kuoli ja ylösnousi, muuttuiko Hän hengeksi vai onko Hänellä vielä ihmisruumis(Tälläistäkin olen kuullut)? Tarkoittaako Poika ihmisjeesusta ja voiko siis poikaa rukoilla?

        Ihmiset haluavat kokea kaikkea yliluonnollista. Itsellä nuo kokemukset ovat rukouksia joihin on vastattu. Taivaan Isä vastaa niihin rukouksiin joihin tahtoo. Älä anna kenenkään vetää sinua lain alle. Laki se on sekin että pitää kokea sitä ja tätä ennenkuin voi uskoa aidosti. Jumalan lain tilalle ihmiset keksivät omia lakejaan koska onhan se "hienoa" kun saa osallistua oman sielunsa pelastukseen ja tehdä ristin riittämättömäksi.

        Jeesus nousi ruumiillisesti kuolleista. Näin hän itsekin totesi. Ja hän nousi taivaaseen ruumiilllisesti. Eli Jeesus, ihminen, on Isän oikealla puolella.

        Poika on Jumala. Heprealaiskirjeen alussa tämä sanotaan hyvin.

        Jumalan oikealla puolella oleminen kuvastaa ainakin Jeesuksen asemaa. Hän on "Jumalan oikea käsi". Isän jälkeen suurin. Se miten Jumalan persoona on samaan aikaan kolme ja yksi ei ole järjellä selitettävissä, niin vain on. Vähän kuin Jeesus on samalla Jumala ja ihminen tai Jumala on suvereeni Kaikkivaltias mutta ihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo. Kaikkeen emme saa ymmärrystä mutta kaikkeen mikä on tarpeen ymmärtää saamme. Jos koet tarvitsevasi tähän selkeyttä, niin rukoile ja pyydä Jeesusta opettamaan sinulle miten asia on. Monesti Jumala on minulle vastannut Raamatun kautta mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin. Siunattuja yöunia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset haluavat kokea kaikkea yliluonnollista. Itsellä nuo kokemukset ovat rukouksia joihin on vastattu. Taivaan Isä vastaa niihin rukouksiin joihin tahtoo. Älä anna kenenkään vetää sinua lain alle. Laki se on sekin että pitää kokea sitä ja tätä ennenkuin voi uskoa aidosti. Jumalan lain tilalle ihmiset keksivät omia lakejaan koska onhan se "hienoa" kun saa osallistua oman sielunsa pelastukseen ja tehdä ristin riittämättömäksi.

        Jeesus nousi ruumiillisesti kuolleista. Näin hän itsekin totesi. Ja hän nousi taivaaseen ruumiilllisesti. Eli Jeesus, ihminen, on Isän oikealla puolella.

        Poika on Jumala. Heprealaiskirjeen alussa tämä sanotaan hyvin.

        Jumalan oikealla puolella oleminen kuvastaa ainakin Jeesuksen asemaa. Hän on "Jumalan oikea käsi". Isän jälkeen suurin. Se miten Jumalan persoona on samaan aikaan kolme ja yksi ei ole järjellä selitettävissä, niin vain on. Vähän kuin Jeesus on samalla Jumala ja ihminen tai Jumala on suvereeni Kaikkivaltias mutta ihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo. Kaikkeen emme saa ymmärrystä mutta kaikkeen mikä on tarpeen ymmärtää saamme. Jos koet tarvitsevasi tähän selkeyttä, niin rukoile ja pyydä Jeesusta opettamaan sinulle miten asia on. Monesti Jumala on minulle vastannut Raamatun kautta mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin. Siunattuja yöunia.

        Niin, minua hämmentää miten joillekin se yliluonnollisuus on niin tärkeää. Toki minäkin uskon yliluonnolliseen mutta en odota että Jeesus tekisi jotakin suuria ihmeitä minun elämässäni sen kummemmin. Toki pieniä tekoja kuten rukousvastauksia, mutta ei sellaisia tunteikkaita kokemuksia. Noilla helposti pystyy manipuloimaan heikkoa uskovaa, ja huomaan itsekin ahdistuvani kun en tiedä olenko sittenkään oikealla tavalla uskossa. Kiitos sinulle rohkaisusta!
        Vielä tuosta kolminaisuus asiasta, tarkoitin tietysti että Poika on myös Jumala, mutta että eikö Poika ollut se Jeesus,joka oli maan päällä? Tuli mieleen että kutsummeko Isää myös Jeesukseksi, koska eihän hällä Raamatussa ole nimeä, Paavali ainakin kirjoittaa että Ylistetty olkoon Isä Jumala ja erikseen Jeesus Kristus. Eikö Isällä ole nimeä ollenkaan? Vai sanommeko vaan simppelisti Jeesus. Mutta kun itse olen rukoillut niin olen ajatellut nimenomaan Poikaa, koska se on Jeesuksen osa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettei Jeesuksen vastaanottaminen tarkoita sen kummempaa kuin uskoa Häneen ja sovitustyöhönsä. Näin minä olen aina uskonutkin. Mutta olen epäillyt paljon, kun monet sanovat että sen pitää olla jokin yliluonnollinen kokemus tai Hengen johdatus että voi ylipäätään uskoa ja ottaa Jeesus vastaan.
        Hyvin selitit Jumalan luonnetta, mutta jäi muutama kysymys tai näitä olen jo kauan pohdiskellut. Esimerkiksi kun sanotaan että Jeesus istuu Isän oikealla puolella taivaassa, niin miten näet tämän, tarkoittaako se että poika istuu isän vieressä ja miten voisi silloin olla kaksi erillistä persoonaa? Entä kun Jeesus kuoli ja ylösnousi, muuttuiko Hän hengeksi vai onko Hänellä vielä ihmisruumis(Tälläistäkin olen kuullut)? Tarkoittaako Poika ihmisjeesusta ja voiko siis poikaa rukoilla?

        Kiitos kiperistä kysymyksistä.
        Jumala ei ole ihminen, hän on Henki. Häntä ei voi kukaan täysin käsittää, mutta Moosekselle Jumala sanoi nimekseen "Minä Olen". Jumala on siis olemassaolo. Jeesus sanoo, ettei häntä lukuun ottamatta kukaan ole nähnyt Jumalaa. Jeesus on ilmoittanut Jumalan meille. Jumala tuli siis Jeesuksessa ihmisen muodossa meidän keskellemme.

        Mitä tämä tarkoittaa? Se tarkoittaa, että Jeesus oli kyllä ihminen, mutta hän ei toiminut kuten yleensä ihmiset. Hänessä ei ollut syntiä ja hänen toimintaansa ohjasi Isä Pyhän Henkensä välityksellä. Se että hän oli myös ihminen, näkyy siinä, että huolimatta synnittömyydestään Jeesus joutui opettelemaan, miten olla Isälle kuuliainen (Hepr 5:8).

        Jeesus nousi ylös ruumiillisesti, sillä hänen aiempi kuolevainen ruumiinsa muuttui kuolemattomaksi ylösnousemusruumiiksi. Sellainen uudenlainen ruumis annetaan myös uskoville, kun he nousevat kuolleista.

        Jumala on yksi ainoa Jumala, mutta hän on nähnyt hyväksi ilmoittaa itsensä ihmisille Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Me tiedämme hänestä vain sen, minkä hän on nähnyt hyväksi ilmoittaa, jotta me pääsisimme elämään hänen yhteydessään. Meidän ymmärryksemme ei siis riitä Jumalan selittämiseen.
        Poika tarkoittaa sekä ihmisen poikaa, Jeesusta ihmisenä että Jumalan poikaa, Jeesusta Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minua hämmentää miten joillekin se yliluonnollisuus on niin tärkeää. Toki minäkin uskon yliluonnolliseen mutta en odota että Jeesus tekisi jotakin suuria ihmeitä minun elämässäni sen kummemmin. Toki pieniä tekoja kuten rukousvastauksia, mutta ei sellaisia tunteikkaita kokemuksia. Noilla helposti pystyy manipuloimaan heikkoa uskovaa, ja huomaan itsekin ahdistuvani kun en tiedä olenko sittenkään oikealla tavalla uskossa. Kiitos sinulle rohkaisusta!
        Vielä tuosta kolminaisuus asiasta, tarkoitin tietysti että Poika on myös Jumala, mutta että eikö Poika ollut se Jeesus,joka oli maan päällä? Tuli mieleen että kutsummeko Isää myös Jeesukseksi, koska eihän hällä Raamatussa ole nimeä, Paavali ainakin kirjoittaa että Ylistetty olkoon Isä Jumala ja erikseen Jeesus Kristus. Eikö Isällä ole nimeä ollenkaan? Vai sanommeko vaan simppelisti Jeesus. Mutta kun itse olen rukoillut niin olen ajatellut nimenomaan Poikaa, koska se on Jeesuksen osa.

        Isällä on nimi: "Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Jeesus oli Poika, mutta Jeesus oli myös Isä.

        Roomalaiskirje 8:9-11
        "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

        Jumalan ja Kristuksen Henki on sama Henki. Ja tässä Paavali kutsuu Jeesusta Jumalaksi kuka on yli kaiken:

        Roomalaiskirje 9:5
        "... heistä (juutalaisista) on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        1 Johannes 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

        Selkeyden vuoksi rukoilen Jumalaa itse Isänä, koska meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi kun Jeesukseen uskomme. Hän on Isä taivaassa kuka pitää huolen lapsistaan. Mutta on hyvä löytää nuo Raamatun kohdat jotka tekevät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhdeksi. Koska ei ole montaa Jumalaa, vain yksi. Herra Jeesus Kristus, ja hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Kiitos kiperistä kysymyksistä.
        Jumala ei ole ihminen, hän on Henki. Häntä ei voi kukaan täysin käsittää, mutta Moosekselle Jumala sanoi nimekseen "Minä Olen". Jumala on siis olemassaolo. Jeesus sanoo, ettei häntä lukuun ottamatta kukaan ole nähnyt Jumalaa. Jeesus on ilmoittanut Jumalan meille. Jumala tuli siis Jeesuksessa ihmisen muodossa meidän keskellemme.

        Mitä tämä tarkoittaa? Se tarkoittaa, että Jeesus oli kyllä ihminen, mutta hän ei toiminut kuten yleensä ihmiset. Hänessä ei ollut syntiä ja hänen toimintaansa ohjasi Isä Pyhän Henkensä välityksellä. Se että hän oli myös ihminen, näkyy siinä, että huolimatta synnittömyydestään Jeesus joutui opettelemaan, miten olla Isälle kuuliainen (Hepr 5:8).

        Jeesus nousi ylös ruumiillisesti, sillä hänen aiempi kuolevainen ruumiinsa muuttui kuolemattomaksi ylösnousemusruumiiksi. Sellainen uudenlainen ruumis annetaan myös uskoville, kun he nousevat kuolleista.

        Jumala on yksi ainoa Jumala, mutta hän on nähnyt hyväksi ilmoittaa itsensä ihmisille Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Me tiedämme hänestä vain sen, minkä hän on nähnyt hyväksi ilmoittaa, jotta me pääsisimme elämään hänen yhteydessään. Meidän ymmärryksemme ei siis riitä Jumalan selittämiseen.
        Poika tarkoittaa sekä ihmisen poikaa, Jeesusta ihmisenä että Jumalan poikaa, Jeesusta Jumalana.

        Tarkoittaako "Minä olen" Jahvea jollakin kielellä? Sehän oli joku nimi jumalasta VT:ssä? Jos Jumala on Henki, mutta Jeesus on kuitenkin ihminen tai siis ihmisruumiissaan niin tarkoitatko että Isä ja Ph ovat Henkiä ja Jeesus,Poika on ikään kuin se Jumalan näkyvä osa? Tai fyysinen osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isällä on nimi: "Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Jeesus oli Poika, mutta Jeesus oli myös Isä.

        Roomalaiskirje 8:9-11
        "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

        Jumalan ja Kristuksen Henki on sama Henki. Ja tässä Paavali kutsuu Jeesusta Jumalaksi kuka on yli kaiken:

        Roomalaiskirje 9:5
        "... heistä (juutalaisista) on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        1 Johannes 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

        Selkeyden vuoksi rukoilen Jumalaa itse Isänä, koska meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi kun Jeesukseen uskomme. Hän on Isä taivaassa kuka pitää huolen lapsistaan. Mutta on hyvä löytää nuo Raamatun kohdat jotka tekevät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhdeksi. Koska ei ole montaa Jumalaa, vain yksi. Herra Jeesus Kristus, ja hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Miksi Jumalasta sitten käytetään eri nimiä esim. VT:ssä Jahve,Herra Sebaot ym. Eikö Jeesus ole vain Pojan nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jumalasta sitten käytetään eri nimiä esim. VT:ssä Jahve,Herra Sebaot ym. Eikö Jeesus ole vain Pojan nimi?

        Ja tuli vielä mieleen että mitä eroa on Jeesuksella ja Kristuksella? Siis nimissä? Muistaakseni Paavali puhuu välillä Jeesuksesta ja välillä Kristuksesta, ja välillä Jeesuksesta Kristuksesta? Onkohan sillä syvempi merkitys vai vain käännöskukkasia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä haudasta oli kadonnut koko ruumis, vain käärinliinat olivat jäljellä. Jumala herätti hänet kuolleista.

        Kaikki YLE ohjelmat vetää samaa teemaa PILKKAAVAT JEESUSTA.


      • Anonyymi

        Selitä näitä syngoalla moskeijoissa jehoville ....faaraoille sulttaaneille. Ette ole viisaita vaan tyhmiä huijattavia vainottuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä haudasta oli kadonnut koko ruumis, vain käärinliinat olivat jäljellä. Jumala herätti hänet kuolleista.

        Juutalaisten teatteria taas ✡️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako "Minä olen" Jahvea jollakin kielellä? Sehän oli joku nimi jumalasta VT:ssä? Jos Jumala on Henki, mutta Jeesus on kuitenkin ihminen tai siis ihmisruumiissaan niin tarkoitatko että Isä ja Ph ovat Henkiä ja Jeesus,Poika on ikään kuin se Jumalan näkyvä osa? Tai fyysinen osa.

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuli vielä mieleen että mitä eroa on Jeesuksella ja Kristuksella? Siis nimissä? Muistaakseni Paavali puhuu välillä Jeesuksesta ja välillä Kristuksesta, ja välillä Jeesuksesta Kristuksesta? Onkohan sillä syvempi merkitys vai vain käännöskukkasia?

        Opettelisit kieliä vaikka lukiossa Jeesus on hebreaa Kristus on kreikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jumalasta sitten käytetään eri nimiä esim. VT:ssä Jahve,Herra Sebaot ym. Eikö Jeesus ole vain Pojan nimi?

        Jumalan nimet kuvaavat häntä kaikki. Jeesus on se nimi jossa Jumala toi ilmi armonsa ja lapeutensa. Tuo lainaukseni on Raamatusta: "Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut ..." Meidät ihmisetkin voidaan tuntea isinä, veljinä, etunimellämme tai muilla nimillä jotka meille on annettu. Ei siinä ole mitään kummallista. Samana ihmisenä me pysymme nimistämme huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuli vielä mieleen että mitä eroa on Jeesuksella ja Kristuksella? Siis nimissä? Muistaakseni Paavali puhuu välillä Jeesuksesta ja välillä Kristuksesta, ja välillä Jeesuksesta Kristuksesta? Onkohan sillä syvempi merkitys vai vain käännöskukkasia?

        Kristus tarkoittaa "voideltua". Jeesus on Israelin luvattu vapahtaja, voideltu kuningas, ja koko maailman. Jumalan valitsema pelastaja. Se kuvastaa hänen iankaikkista olemustaan. Se on titteli, mutta koska meillä kristityillä ei ole muita kristuksia, käytämme Kristusta viittaamaan nimenomaan Jeesukseen. Paavali korostaa kirjeissään sitä, että Jeesus on Jumalan edeltä lupaama vapahtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus tarkoittaa "voideltua". Jeesus on Israelin luvattu vapahtaja, voideltu kuningas, ja koko maailman. Jumalan valitsema pelastaja. Se kuvastaa hänen iankaikkista olemustaan. Se on titteli, mutta koska meillä kristityillä ei ole muita kristuksia, käytämme Kristusta viittaamaan nimenomaan Jeesukseen. Paavali korostaa kirjeissään sitä, että Jeesus on Jumalan edeltä lupaama vapahtaja.

        ....
        Valhekristuksia ovat esimerkiksi poliitikot ja kaikki muut uskonnolliset johtajat jotka ovat kieltäneet Jeesuksen Kristuksen ja julistaneet jotain muuta tietä. Adolf Hitler esimerkiksi lupasi saksalaisille loisteliaan tulevaisuuden kun he seuraisivat häntä. Samaa lupaavat nykyäänkin kaikki poliittiset johtajat. He pyytävät meidän uskoamme ja luottamustamme, kilpailevat Kristuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimet kuvaavat häntä kaikki. Jeesus on se nimi jossa Jumala toi ilmi armonsa ja lapeutensa. Tuo lainaukseni on Raamatusta: "Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut ..." Meidät ihmisetkin voidaan tuntea isinä, veljinä, etunimellämme tai muilla nimillä jotka meille on annettu. Ei siinä ole mitään kummallista. Samana ihmisenä me pysymme nimistämme huolimatta.

        Niin, minua vain hämmentää kun puhutaan Jeesuksesta, että välillä sillä tarkoitetaan ihmisjeesusta ja välillä taas Taivaan Isää. No, ei kai sillä väliä sitten ole sen kummemmin. Kiitos vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus tarkoittaa "voideltua". Jeesus on Israelin luvattu vapahtaja, voideltu kuningas, ja koko maailman. Jumalan valitsema pelastaja. Se kuvastaa hänen iankaikkista olemustaan. Se on titteli, mutta koska meillä kristityillä ei ole muita kristuksia, käytämme Kristusta viittaamaan nimenomaan Jeesukseen. Paavali korostaa kirjeissään sitä, että Jeesus on Jumalan edeltä lupaama vapahtaja.

        Niin, toki tiedän että Kristuksella tarkoitetaan Jeesusta, mutta mietin vain miksi Paavali vaihtelee noita ilmaisuja. Olen tälläinen syvällinen pohdiskelija.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minua vain hämmentää kun puhutaan Jeesuksesta, että välillä sillä tarkoitetaan ihmisjeesusta ja välillä taas Taivaan Isää. No, ei kai sillä väliä sitten ole sen kummemmin. Kiitos vastauksesta.

        Ehkä yrität turhaan järkeillä asiaa joka on järjen yläpuolella. Järki on luotu asia. Jeesus Kristus on iankaikkinen ja muuttumaton. Vain Jumalan Henki voi tutkia ja tuntea Jumalan ja mitä Jumalassa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä yrität turhaan järkeillä asiaa joka on järjen yläpuolella. Järki on luotu asia. Jeesus Kristus on iankaikkinen ja muuttumaton. Vain Jumalan Henki voi tutkia ja tuntea Jumalan ja mitä Jumalassa on.

        Niin, totta sekin mutta toisaalta sanotaan että usko on lastenkaltaisten. Miksi silloin olisi vaikeita mysteerejä jos usko on sellaista jonka lapsikin osaa. Ei lapsi pohdi kolminaisuuden persoonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, totta sekin mutta toisaalta sanotaan että usko on lastenkaltaisten. Miksi silloin olisi vaikeita mysteerejä jos usko on sellaista jonka lapsikin osaa. Ei lapsi pohdi kolminaisuuden persoonia.

        "Ei lapsi pohdi kolminaisuuden persoonia."

        Sinäpä sen sanoit. En minä esimerkiksi pohdi erikseen Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä juurikaan. Tiedostan että näissä kaikissa Jumala ilmaisee itsensä. Ei minua vaivaa tuo asia. Minulle on päivänselvää että Jumala on Isä ja Poika ja että Pyhä Henki on minun kanssani. Minua ei häiritse se että Jeesus on sekä ihminen että Jumala, vaan nämä sulautuvat yhteen ja ovat ihmeellisintä mitä on. Jotkut asiat vaativat enemmänkin hyväksymistä ja tottumusta kuin uutta tietoa ja ymmärrystä. Se että emme voi kaikkea täysin ymmärtää juuri osoittaa meille, että Raamattu todella on Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä haudasta oli kadonnut koko ruumis, vain käärinliinat olivat jäljellä. Jumala herätti hänet kuolleista.

        No nii varmaan juu.
        Sehän tuo onnii todenäkösin selitys jos pari riepua löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei lapsi pohdi kolminaisuuden persoonia."

        Sinäpä sen sanoit. En minä esimerkiksi pohdi erikseen Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä juurikaan. Tiedostan että näissä kaikissa Jumala ilmaisee itsensä. Ei minua vaivaa tuo asia. Minulle on päivänselvää että Jumala on Isä ja Poika ja että Pyhä Henki on minun kanssani. Minua ei häiritse se että Jeesus on sekä ihminen että Jumala, vaan nämä sulautuvat yhteen ja ovat ihmeellisintä mitä on. Jotkut asiat vaativat enemmänkin hyväksymistä ja tottumusta kuin uutta tietoa ja ymmärrystä. Se että emme voi kaikkea täysin ymmärtää juuri osoittaa meille, että Raamattu todella on Jumalan sanaa.

        Ei minuakaan se häiritse että Jeesus on sekä ihminen että Jumala, vaan enemminkin se, että Jeesus on Poikajumala ja Isäjumala samaan aikaan. Mutta tästä ketjusta sain oppia paljon uutta ja ehkä se pitää vaan hyväksyä että kaikkea en voi ymmärtää. Jatkan Jeesuksen rukoilemista, ajattelin Häntä sitten Poikana tai Isänä. Toki jäi nyt taas häiritsemään se, kun joku sanoi että rukoilee häntä isänä, koska vain siten voi olla Jumalan lapsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isällä on nimi: "Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."

        Jeesus oli Poika, mutta Jeesus oli myös Isä.

        Roomalaiskirje 8:9-11
        "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

        Jumalan ja Kristuksen Henki on sama Henki. Ja tässä Paavali kutsuu Jeesusta Jumalaksi kuka on yli kaiken:

        Roomalaiskirje 9:5
        "... heistä (juutalaisista) on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        1 Johannes 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

        Selkeyden vuoksi rukoilen Jumalaa itse Isänä, koska meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi kun Jeesukseen uskomme. Hän on Isä taivaassa kuka pitää huolen lapsistaan. Mutta on hyvä löytää nuo Raamatun kohdat jotka tekevät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhdeksi. Koska ei ole montaa Jumalaa, vain yksi. Herra Jeesus Kristus, ja hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Paavalin tekstien Jeesuksella tarkoitetaan Barjeesusta johon uskomisen Kaikkivaltias Jeesus on raamatun mukaan kieltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset haluavat kokea kaikkea yliluonnollista. Itsellä nuo kokemukset ovat rukouksia joihin on vastattu. Taivaan Isä vastaa niihin rukouksiin joihin tahtoo. Älä anna kenenkään vetää sinua lain alle. Laki se on sekin että pitää kokea sitä ja tätä ennenkuin voi uskoa aidosti. Jumalan lain tilalle ihmiset keksivät omia lakejaan koska onhan se "hienoa" kun saa osallistua oman sielunsa pelastukseen ja tehdä ristin riittämättömäksi.

        Jeesus nousi ruumiillisesti kuolleista. Näin hän itsekin totesi. Ja hän nousi taivaaseen ruumiilllisesti. Eli Jeesus, ihminen, on Isän oikealla puolella.

        Poika on Jumala. Heprealaiskirjeen alussa tämä sanotaan hyvin.

        Jumalan oikealla puolella oleminen kuvastaa ainakin Jeesuksen asemaa. Hän on "Jumalan oikea käsi". Isän jälkeen suurin. Se miten Jumalan persoona on samaan aikaan kolme ja yksi ei ole järjellä selitettävissä, niin vain on. Vähän kuin Jeesus on samalla Jumala ja ihminen tai Jumala on suvereeni Kaikkivaltias mutta ihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo. Kaikkeen emme saa ymmärrystä mutta kaikkeen mikä on tarpeen ymmärtää saamme. Jos koet tarvitsevasi tähän selkeyttä, niin rukoile ja pyydä Jeesusta opettamaan sinulle miten asia on. Monesti Jumala on minulle vastannut Raamatun kautta mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin. Siunattuja yöunia.

        "Eli Jeesus, ihminen, on Isän oikealla puolella"
        Leikkisivät välillä vaikka hippaa, tai sitä tuolileikkiä etteivät ihan vallan tylsistyisi paikallaan äjöttämiseen. Varmaan jo hirveät pukamat, kiukustuuhan sitä vähemmästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki YLE ohjelmat vetää samaa teemaa PILKKAAVAT JEESUSTA.

        Pikemminkin raamattu, Jeesus mukaan luettuna, pilkkaa todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus tarkoittaa "voideltua". Jeesus on Israelin luvattu vapahtaja, voideltu kuningas, ja koko maailman. Jumalan valitsema pelastaja. Se kuvastaa hänen iankaikkista olemustaan. Se on titteli, mutta koska meillä kristityillä ei ole muita kristuksia, käytämme Kristusta viittaamaan nimenomaan Jeesukseen. Paavali korostaa kirjeissään sitä, että Jeesus on Jumalan edeltä lupaama vapahtaja.

        Ymmärrän. Voideltuna on kivuttomampi ottaa Jeesus vastaan.
        Mutta ei ole minun juttu kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, totta sekin mutta toisaalta sanotaan että usko on lastenkaltaisten. Miksi silloin olisi vaikeita mysteerejä jos usko on sellaista jonka lapsikin osaa. Ei lapsi pohdi kolminaisuuden persoonia.

        Kolminaisuus oppi on kristittyjen oppia!
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus opetti raamatun mukaan näin:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."


    • Anonyymi

      Käytännössä se tarkoittaa sitä, että ottaa vastaan Jeesuksen Nimeen kristittyjen Paavalin Barjeesuksen:
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Huom!
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      • Anonyymi

        Bar Jeesus oli Kreikan juutalainen olet varmaan lukenut sen kohdan tarkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bar Jeesus oli Kreikan juutalainen olet varmaan lukenut sen kohdan tarkkaan.

        Jota kristittyjen laittomuus palvelee kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bar Jeesus oli Kreikan juutalainen olet varmaan lukenut sen kohdan tarkkaan.

        On luettu mutta epäselvää on se, että oliko se sama ryöväri joka ristillä ollessaan pilkkasi kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta.


    • Anonyymi

      > Mitä tarkoittaa konkreettiseti "ottaa Jeesus vastaan"?
      Tarkoitetaanko sillä ihmisjeesusta vai jumalajeesusta?

      Raamatun mukaan Jeesus on ihminen. Ottaa Jeesus vastaan tarkoittaa ainakin sitä, että kuuntelet mitä hän sanoi (tai luet Raamatusta) ja ymmärrät mitä hän sanoi.

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      > Entä kun rukoilemme, rukoilemmeko Jeesusta joka on Poika. Poika ei ole Isä eikä PH. Miksi rukoilemme vain Jeesusta,emmekä koko kolminaisuutta?

      Kannattaa rukoilla niin kuin Jeesus opetti:

      "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;...."
      Matt. 6:9-13

      • Anonyymi

        Niin mutta vaikka Jeesus oli ihminen niin Hän oli myös Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta vaikka Jeesus oli ihminen niin Hän oli myös Jumala.

        > Jeesus oli ihminen niin Hän oli myös Jumala.

        Millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jeesus oli ihminen niin Hän oli myös Jumala.

        Millä perusteella?

        Sillä perusteella, että se lukee Raamatussa. Ihminen ei voisi sovittaa toisten ihmisten syntejä. Eikö silloin esim. Nooa tai Mooses olisi siihen kyennyt? Mooseshan oli korkea-arvoinen profeetta. Mutta ei kelvannut syntien sovittajaksi,koska hän on vain ihminen.
        Ylempänä keskustelussa laitettiinkin Heprealaiskirjeen alku vinkki, siellä lukee selvästi että Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä perusteella, että se lukee Raamatussa. Ihminen ei voisi sovittaa toisten ihmisten syntejä. Eikö silloin esim. Nooa tai Mooses olisi siihen kyennyt? Mooseshan oli korkea-arvoinen profeetta. Mutta ei kelvannut syntien sovittajaksi,koska hän on vain ihminen.
        Ylempänä keskustelussa laitettiinkin Heprealaiskirjeen alku vinkki, siellä lukee selvästi että Jeesus on Jumala.

        Älä My Esterin perse sulttaanin haaremissa. Jakob paini Jumalan kanssa oikein lonkka meni sijoiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jeesus oli ihminen niin Hän oli myös Jumala.

        Millä perusteella?

        No millä perusteella faarao on faarao


      • Anonyymi

        Liekö tuo jumala niiiin kädetön että siihen väliin tarvitaan joku hemmetin konsultti sotkemaan asioita.


    • Anonyymi

      Pysy siellä moskeijassa

    • Anonyymi

      No pidä nyt vaan kiinni synagogasta

    • Anonyymi

      Jahve ja Jehova vai Sebaot vai Mooses vai mohametti vai budha vai shiwa.

    • Eiköhän se tarkoita sitä, että ottaa Jeesuksen sanoman vastaan.

      Jeesus rukoili itse Isä jumalaa ja kehotti oppilaitaan tekemään samoin.

    • Anonyymi

      Jeesushan oli 100%:nen ihminen maanpäällä eläessään, koska Hän tuli sovittamaan ihmisten synnit. Hän uhrautui ainoana kelvollisena ihmisenä ja sijaiskärsijänä puolestamme ja viimeisenä kertakaikkisena veriuhrina. Kuolemansa jälkeen Hän meni tuonelaan ja saarnasi aiemmin kuolleille ihmisille ilosanomansa. Ne jotka ottivat sen vastaan pääsivät pelastuneitten puolelle. Kun Hän helatorstaina astui taivaaseen, sai Hän Jumalalta kaikkivaltiaan aseman, eli nousi Jumalan pojasta kaikkivaltiaaksi, kunnes luovuttaa sen takaisin Isälleen. Nyt voimme rukoilla, Jeesuksen mukaan, Taivaan Isältä kaikkea Jeesuksen nimeen. Pyhän Hengen tarkoitus on opettaa ja johdattaa meitä Jeesuksen opetusten ymmärtämisessä. Mutta Jumala on persoona, joten kyllä pyynnöt menevät oikeaan paikkaan kun osoittaa rukouksensa Jumalalle. Kaikki eivät tiedä teologiasta mitään, mutta ei nekään rukoukset hukkaan mene.

      • Anonyymi

        Milloin Poika luovuttaa vallan takaisin Isälle? Ja miksi pitää rukoilla Jeesuksen nimeen? Siis mikä sen tarkoitus on?


    • Anonyymi

      Turkilta on pyydetty ottamaan Suomi ja Ruotsi vastaan, jotta kaikkialla olisi turvallisempaa, mutta Suomi puolustaa terroristeja, ja maailmassa sen vuoksi kärsitään. Turkki ei voi ottaa Suomea Natoon, koska se estää Turkkia sotimasta terroristimaa-Suomea vastaan. Vika ei ole vastaanottajassa.

    • Anonyymi

      Kysyisin vielä mitä tarkoittaa rukoilla Jeesuksen nimeen/ssä? Mikä merkitys sillä on?

    • Anonyymi

      Voihan sitä rukoilla myös "jumaläidin" eli Marian nimiin.
      Nasaretn Jeesus ( jeesus oli yleinen nimi tuon ajan Palestiinassa ) ja Gaudama olivat ihmisiä jotka saivat "valaistuksen" , jolloin heistä tuli Kristus ja Butha .
      Kannattaa siis lukea muitakin pyhiä kirjoituksia eikä pelkästään raamattua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe