Hei työtön, haluatko oikeasti vuokrattavaksi työtä tekemään?

Anonyymi

Itse pidän uskomattomana asiana sitä, että yli 40v työssä olleelle tyrkytetään vuokrattavaksi asettumista joka erittäin alentavaa.

Ihmisen vuokraamisella elävä firma on ihmiskokeena järkyttävä asia maailman onnellisimman kansan kohdalla, miten asia on mahdollista?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vaan saan 17 euroa tunti palkkaa niin sama se olenko vuokrattu.

    • Anonyymi

      Kokemusta on pikkufirmoista jotka keikkuu siinä konkurssin partaalla ja vuokrausfirmoista, kyllä minun vaaka kallistuu vuokrafirmojen puolelle niitten kanssa ei tarvitse palkkaturvakaavakkeita täytellä. Työkokemusta myös yli 40 vuotta ja kymmeniä työsuhteita rakennusalalla.

    • Anonyymi

      Menny täysin leikkimiseksi työmarkkina.
      itse en näitä työvoima-sutenöörejä tue, enkä näin mahdollista työ-sutenööri businesta.
      En myöskään ymmärrä, miksi ei tarjota rehellistä palkka-työtä hyväkllä palkalla ja reilulla työsuhteella!!
      En ota vastaan kyykytystä, rekrytointi pelleilyä,,, jne.. Jopa sanoilla leikitään "rekrytoidaan"" - Miksi ei reilusti tarjota palkkaa ja työtä?

      Epärehellisyys ja keinottelu ja super naiivi idealismi kukoistaa, ja nykyinen eu-nato suomi on ilkeä luokkayhteiskunta.
      Josta rakennetaan turvattomaksi, taantuvaksi murjaanilandiaksi. Ja tämä poliittinen "pohjolan-kongo" visio on sairas.

    • Anonyymi

      Käsität väärin. ei siinä vuokrata ihmistä, vaan työpanos. Itse olen tehnyt vuosia vuokratyötä. Olen kokenut sen ihan normaaliksi työksi- minulla on työnantaja, joka maksaa sekä liksan, että lomat.
      Työ itsessään on ihan yhtä työtä, kuin jos olisin suoraan asiakasyrityksen kirjoilla, mutta niinhän se työ kuuluukin tehdä, että raaskivat siitä maksaa.
      Työn huono puoli on sidonnaisuus, kesälomaa lukuun ottamatta. Jos milloin tarvitsisi tuuraajaa, niin olenkin yhtäkkiä liki korvaamaton.

      • Anonyymi

        Toisille se sopii, toisille ei.


    • Anonyymi

      En halua. Alotin siellä 18-vuotiaana. En halua enää 51-vuotiaana siihen myllyyn.

    • Anonyymi

      Olen tavannut raksalla miehiä joilla ikä lähellä 60v täysin väsyneitä töihinsä ja toivovat että firma irtisanoisi ettei itse tarvitsisi, kun saisivat karenssin. Vuokratyöläisenä helppoa kun keikka loppuu niin sanoo vain että nyt on loman paikka, palaillaan myöhemmin asiaan, aina olen takaisin päässyt kun alkaa työnteko maittamaan. 59vuotiaana en enään vakihommaan lähtisi, tosin eipä tässä iässä työnantaja vakimieheksi taitaisi ottaakkaan, aivan sama.

      • Anonyymi

        yksi syy töissä jatkamiseen vanhemmalla työntekijällä on eläkkeensä karruttaminen. Pääsääntöisesti on myös niin että vakityösuhteessa on monasti parempi palkka ja edut kuin vuokratyösuhteessa. Etenkin jos on saman firman palveluksessa ollut pitkään. Vuokratyö sopii paremmin keikkaileville opiskelijoille ja työuraansa aloitteleville jotka hakevat ensimmäistä työpaikkaansa. Vuokratyön kautta on helpompi saada se ensimmäinen työ ja harjoittelupaikkansa. Vakityösuhteessa sallitaan hitaampi työtahti iäkkäänä. Jos vuokratyössä työ ei suju tai on hidas niin työsuhteen voi joutua lopettamaan lyhyellä varoitusajalla, Vakityösuhteessa on vaikea antaa potkuja vaikka työteho on hidastunut tai ihminen sairastelee. Ainoastansa YT-menettelyn kautta saneerataan vanhempaa porukkaa pois.


    • Anonyymi

      Alentavaa tuossa on vain se, että aikuinen ihminen kehtaa työttömyyspalstalla kertoa, kuinka työ ei kelpaa ainoastaan siksi, että se on vuokratyöfirman kautta.

    • Anonyymi

      Itse en kyllä näe mitään ongelmaa vuokratyössä. Olen ollut töissä sekä suoraan että vuokralla. Olen vuokratyöntekijänä yleensä saanut hieman paremman palkan kuin talon omat vakituiset tekijät ja työtehtävätkin on täysin samat. Ainoa ero on että vuokratyöt on yleensä lyhytaikaista työtä mutta ovat ilmoittaneet työkeikan päättymisestä aina hyvissä ajoin etukäteen. Kehotan kokeilemaan niin näet itse että mitä se vuokratyö on.

      • Anonyymi

        Vielä lisäyksenä kuitenkin että vuokratyötä ei ole tarkoitus tehdä vakituisena leipätyönä vaan satunnaisena keikkailuna jos ei ole tarvetta rahalle. Itse elän sen verran vaatimattomasti että vakituisissa töissä ei olisi mitään järkeä niin mielummin vuokratöissä satunnaisesti.


    • Anonyymi

      Yli 40 vuotta työssä ollut on eläkeläinen. Vittuasko siinä valehtelet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe