Päähän tallennettuja kuvia "snapshot"

Anonyymi

Varastin idean toiselta palstalta, jossa se sai turhan vähän huomiota. Varmaan täälläkin, mutta yritän pelastaa sen tänne. Ehkä tämä säilyy ja aloittajansa sen löytää,

Snapshot ei ole tarina, vaan kuva. Kuvaa se kuva ja sen äänimaisema ja tuntemyksia, jos sellaista siihen liittyy. Taustalla voi olla tarina, miten kuva mieleesi päätyi.

Minun snapshot on opeteltu. Se on kolmen soutuveneen levyinen poukama, rantahiekkaa, vihreälehtinen haapa, jonka lomasta aurinko paistaa, laineiden laiskaa liplatusta rantakivikkoon, illansuun hellittävä helle, kaislamatto selän alla, rentoutuneisuus, uneliaisuus ja lämpö kehossa. Siinä on hyvä olla ilman ajatuksia.

Kuvassa on hiekkapoukama järven rannassa, matalia kallliokiviä hiekan lomasta, lepänlehvistä kaareutuva katto, auringon valoa, onkia lepänrunkoa vasten ja purppurainen rantakukka.

Olen nähnyt sen paikan. Kaikki muu on liitetty tuohon mielen kuvan muistoon.

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä sun pointti oli tällä aloituksella?
      Sulla on joku kuva päässä? So what, mitä se meille muille kuuluu!

      • Anonyymi

        Se oli vain johdanto ja tyhjänpäiväinen sellainen. Minulle jäi vahva odotusarvo, jonkun ajatuksista, sinne tekemättä jääneestä. Sitä odotan.

        Vaikka se on kuva, joka tatuoitu pään sisään, ei sitä muista välttämättä heti. Enkä usko, että kukaan anonyymi välittäisi siellä sinne enää yrittää kirjoittaa. Se palsta täyttyy päivittäin ihan muusta hälinästä.

        Tuon anonyymin aloitus oli pitkään aikaan mielenkiintoisin. Ehkäpä siksi, että siinä on myös mielenkiintoinen aivotutkimukseen liittyvä näkökulma, vaikkei itse mikään alan ammattilainen ole.


    • Anonyymi

      Taiteliat yleensä saavat inspiraation juuri tälläisistä. Mielenkiintoinen aihe, kiitos!

    • Anonyymi

      Taiteilijat...

      • Anonyymi

        Niin. Itse piirsin jo yhden "snapshotin" ja lisää on mielessä. :)


    • Anonyymi

      Minä olen elämäni aikana kerännyt näitä "kuvia" mieleeni myös, ne ovat menneitä unelmahetkiä joihin voi palata, pakopaikkoja.
      Jos olen paikasssa jonka
      haluan tallentaa päätän niin ja havainnoin ja tunnen hetken,paikan,ympäristön,painan mieleen.
      Se on sisäinen valokuva-albumi.
      Voin kertoa yhden esimerkiksi: Olen lähtenyt kaukaa rannasta ankkuroidusta veneestä uimaan rantaan,pitkä matka,hyvin pitkä, vesi turkoosia ,lämmintä,vaalea hiekkapohja näkyy. Uin ,uin,väsyn,ajattelen jaksanko perille,olen yksin,kuvittelen olevani autiolle saarelle haaksirikossa uiva ihminen.
      Uin, uin,kun pääsen hiekkarantaan uin niin pitkälle kuin voin,en nouse, jään makaamaan mahalleni vedenrajaan,selvisin maihin. Aurinko lämmittää selkää, unelmahetki,koettu kerran Kreikassa.

    • Pehmeä Koralliriutan vesi yllättää lämmöllään, kun heittäydyn jalat edellä suolaiseen veteen.
      Seuraavaksi varmistan happilaitteiden toimivan myös vedessä.
      Ympäriltä kuuluu pulpahduksia, toisten sukeltajien hyppätessä veteen.
      Vilkaisen alan, en saa henkeä. Koralliiriutan kauneus salpaa hengityksen.

      Sukellamme ryhmässä, kiertäen tietyn lenkin riutalla.
      Katsomme riutan koralleja ja niiden seassa uiskentelevia kaloja. Sitten kaikki katoaa, tulee täysin hiljaista. Kuulen pelkästään uloshengittämieni kuplien äänet.

      Vasemmalla puolella näen rinnalle tulevan jotain suurta. Pelästyn. Suuri on erittäin iso valkohai. Pelästyn, pelkäänv iimeisen hetkeni koittaneen ja mielikuvissani vilisee kaikki ne kauhutarinat, mitä tuo merten valtias on jälkeensä jättänyt.
      Kosketan sen iho, se on yllättävän karkea.

      Nopealla liikkeellä hai poistuu poikalta, näpsäyttäen pyrstöllään minua sormille. Kuin ilmoittaen "Minullakin on oikeus koekemattomuuteen kuten sinulla".

      Pian hai palaa takaisin kiertämään minua. Kierros kierrokselta lähempää. Lopulta ui kiinni kyljessäni. Keräten kokeilen onneani, tartun hain selkäevään ja asetun ratsastusasentoon. Olenko ensimäinen, joka on ratsastanut valkohailla, jää varmasti ikuiseksi salaisuudeksi.

      Happipulloni alkoivat olemaan tyhjät, palaan pintaan ja yritän tähyillä alusta miltä lähdin. Meri on tyhjä.
      Hai palaa rinnalleni, kiipeän jälleen sen selkään ja tartun evään kiinni.
      Muutaman minuutin kuluttua näen aluksen. Hai jättää minut sen viereen.
      Silitän viimeistä kertaa hain ihoa, kerron rakastavani sitä ja muistavan sen myös seuraavassa elämässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe