Hyödyllinen muutos feminismikeskustelussa

On hyvin onnistunut, kun olen lopettanut vastaamasta epäystävällisiin kommentteihin. Niiden määrä on vähentynyt pieneen murto-osaan. Katkeroituneet ovat huomanneet toimeliaisuutensa hyödyttömäksi.

Itse taas olen saanut levätä kohtuullisesti, kun koko päivä ei ole kulunut vastailemiseen. Oikein hyvä.

Poikkeuksen tietysti tein, kun epäystävällinen henkilö oli havainnut minun erehtyneen luulemaan, että eräässä keskustelussa käsiteltiin minua, kuten toinen - ystävällinen -osapuoli olikin aikaisemmin tehnyt.

Kerroin erehtyneeni ja olevani yksin syyllinen erehdykseeni. Pyysin anteeksi epäystävälliseltä. Tämä vastasi: "Anteeksipyyntöäsi en hyväksy, vaikka miten esittäisit. Ei hulluuttaan voi pyytää anteeksi."

Muinainen roomalainen sananlasku sanoo, errare humanum est, erehtyminen on inhimillistä. Epäystävällisen maailmassa se muuttuu 'hulluudeksi'.

Oikeasti keskusteluun pyrkiville, joiden tarkoitus ei ole vain loukata, vastailen edelleen, jos on muuten aihetta. 🌹👀

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä! Mitä minä sanoin.. Keskity niihin jotka sinusta pitävät, älä tuhlaa energiaasi muihin.

      • Niettä kiitos hyvästä neuvosta! 🌹👀


      • Anonyymi

        Se se on hyvää keskustelua, kun puhuu vain samanmielisten kanssa. Ei ainakaan koskaan pääse oppimaan mitään uutta.


    • Anonyymi

      Ystävällisyyden kaapuun voi piilottaa paljon ennakkoluuloja, vihaa, kateutta ja katkeruutta. Tosin se on silloin teeskentelyä.

      • Anonyymi

        Jep, kyllä ja äänensävystä voi päätellä paljon. Esimerkiksi jonkun hieman yksinkertaisemmaksi olennon muka viaton viekas kysely- kuinka sulla menee, oletko voinut hyvin? -No eipä tässä, miten pitäisi mennä, päin helvettiä varmaan…


      • Anonyymi

        Ei minun kohdallani. Kunnioitan kynistä, koska hän on pappi ja vähän iäkkäämpi ihminen. En edes ole kristitty. Ennen vanhempia ihmisiä kunnioitettiin. Varsinkin pappia! Nykyään ei kunnioiteta enää mitään. Tarralenkkarilta taisi Muhammad lähteä, joten hän vihaa kynistä uskonnollisista syistä. Verhoaa sen vaan feminismiin, joka on kyllä hyvä sille aatteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun kohdallani. Kunnioitan kynistä, koska hän on pappi ja vähän iäkkäämpi ihminen. En edes ole kristitty. Ennen vanhempia ihmisiä kunnioitettiin. Varsinkin pappia! Nykyään ei kunnioiteta enää mitään. Tarralenkkarilta taisi Muhammad lähteä, joten hän vihaa kynistä uskonnollisista syistä. Verhoaa sen vaan feminismiin, joka on kyllä hyvä sille aatteelle.

        Kunnioitus pitää ansaita. Luonnotonta antaa toisen meuhkata ilman puolustautumisen oikeutta. Ei maailma olisi kehittynyt mihinkään suuntaan, jos Pojat olisi kuunnelleet vanhoja isäntiä kiltisti ja jättäneet koneet hankkimatta lypsyhommiin tai traktorit peltohommiin. Vanhempi ikäpolvi on aina syytä kyseenalaistaa. Tietenkin jossain Afrikan heimoissa vallitsee vielä viisaan vanhemman järkkymätön kunnioitus. Mutta joo, siinäpä sen näkee, miten se aika onkin pysähtynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun kohdallani. Kunnioitan kynistä, koska hän on pappi ja vähän iäkkäämpi ihminen. En edes ole kristitty. Ennen vanhempia ihmisiä kunnioitettiin. Varsinkin pappia! Nykyään ei kunnioiteta enää mitään. Tarralenkkarilta taisi Muhammad lähteä, joten hän vihaa kynistä uskonnollisista syistä. Verhoaa sen vaan feminismiin, joka on kyllä hyvä sille aatteelle.

        Kiitoksia ystävällisestä palautteestasi. Mikä on syynä Tarriksen mielialalle, en oikein uskalla arvailla. Edelleen ajan kahta asiaa, 1) luonnontieteellistä ajattelua ja 2) vapaamielisyyttä. 🌹👀


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe