Feministien miehinen maailma

Voi mainita, että nainen on oppinut ja pätevä virassaan, mutta ei ole missään tapauksessa sallittua mainita, että nainen on kaunis, eikä saa olla havaitsevinaan, että puku on nätti tai meikki onnistunut. Siis mitä saa ja mitä ei, ja miksi?

Varsin yksinkertaista, kun huomaa historian havinan. Mitä ennen pidettiin MIESTEN avuina, on feministien mielestä naisia tarkoittavasti sopivaa huomata, mutta mitä pidettiin NAISTEN avuina, on nyt kiellettyä huomata. Eipä se sen mutkikkaampaa ole.

Kauneutta ei pidetty suinkaan miehelle sopivana, mutta komeutta kylläkin. Ne ovat sangen eri asioita, eri sarjaa. Naista saa kehua vain SELLAISISTA seikoista, missä he kilpailevat MIESTEN SARJASSA. Jos mainitsee jotakin sellaista, jossa on kyse NAISTEN SARJASTA, on halveksinut naisia ja syyllistynyt sovinismiin.

Summa summarum: Feministien mielestä MIES on kaiken mitta, vaikka meidän olisikin jo nykyisenä tasa-arvon aikana luovuttava tällaisesta arvottamisesta. Nainen on oikeasti täydellinen sellaisena, kuin hän on. 🌹👀

299

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi dinosaurusta. Ei ole mitään miesten ja naisten sarjoja, paitsi urheilussa.

    • Ai, eli esim. oppineisuus ja pätevyys on MIESTEN SARJAA ja ulkoiset seikat, esim. minkä näköinen perse on, on NAISTEN SARJAA..

      HYVÄ TIETÄÄ.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu!


    • Anonyymi

      Jaa, onhan taas teoria. Itse koen asian huomattavasti paljon yksinkertaisemmin. Oppineisuus ja pätevyys ovat itse saavutettuja asioita, joiden eteen monet ovat ehneet kovasti töitä. Kauneus on vain jotin, jonka on lahjana saanut. Silkka turhake minusta. En todellakaan arvosta niitä, jotka ulkonäköäni kehuvat. Juu tiedän kyllä miltä näytän ja äidiltäni olen sen saanut. Äitini taas on saanut lahjana aiemmilta sukupolvilta, vailla mitään omaa tekoa. Sama kun kehut koiraa siitä, että kylläpä se näyttää koiralta.

      • Anonyymi

        Aikalailla juuri noin mäkin sen näen. Kauneuden kehuminen kuuluu maailmaan, jossa nainen ei mitään muuta voinut olla. Se kuuluu maailmaan, jossa naisella ei ollut mahdollisuutta olla oppinut eikä pätevä, eikä edes tehdä töitä ollakseen mitään. Kauneuden kehuminen on ei minkään naiseen itseensä liittyvän kehumista. Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla juuri noin mäkin sen näen. Kauneuden kehuminen kuuluu maailmaan, jossa nainen ei mitään muuta voinut olla. Se kuuluu maailmaan, jossa naisella ei ollut mahdollisuutta olla oppinut eikä pätevä, eikä edes tehdä töitä ollakseen mitään. Kauneuden kehuminen on ei minkään naiseen itseensä liittyvän kehumista. Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa.

        "Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa."

        Joskus myös ihan vilpittömästikin näkee jonkun kauniina. Tai ei tunne ihmistä hyvin, jolloin kehut jää näkimien varaan.


      • Bätääs kirjoitti:

        "Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa."

        Joskus myös ihan vilpittömästikin näkee jonkun kauniina. Tai ei tunne ihmistä hyvin, jolloin kehut jää näkimien varaan.

        Toisaalta on ulkonäkökehuille persoja naisiakin.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        "Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa."

        Joskus myös ihan vilpittömästikin näkee jonkun kauniina. Tai ei tunne ihmistä hyvin, jolloin kehut jää näkimien varaan.

        Opettele sitten tuntemaan, ennen kun menet laukomaan "kehuja". Kauneuden kehuminen on täydellistä järjen köyhyyttä. Jo koet tarvetta kehua, niin kehu sitten edes jotain, jonka eteen on jotain tehty. Kehu vaikka vaatevalintaa, tai kampausta, tai vaikka meikkiä, jos nyt et todellakaan ihmisessä mitään muuta näe kuin kuoren.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Toisaalta on ulkonäkökehuille persoja naisiakin.

        Toki ja he ovatkin useinmiten hyvin heikon itsetunnon omaavia naisia. Naisia, jotka usein itsekin kokevat, ettei heissä ole mitään muuta kehuttavaa kuin ulkonäkö. Se on todella surullista.

        Toinen porukka ovay ne naiset, joita ei ole kukaan koskaan vilpittömästi kehunut. He jotka takertuvat siihen kehuun, kuin hukkuva tukkiin. Tuollakin porukalla on itsetunto nollissa ja se on todella surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ja he ovatkin useinmiten hyvin heikon itsetunnon omaavia naisia. Naisia, jotka usein itsekin kokevat, ettei heissä ole mitään muuta kehuttavaa kuin ulkonäkö. Se on todella surullista.

        Toinen porukka ovay ne naiset, joita ei ole kukaan koskaan vilpittömästi kehunut. He jotka takertuvat siihen kehuun, kuin hukkuva tukkiin. Tuollakin porukalla on itsetunto nollissa ja se on todella surullista.

        Tai kehu vaikka persettä, jos näet että sen eteen on muutakin tehty kuin istuttu sen päällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele sitten tuntemaan, ennen kun menet laukomaan "kehuja". Kauneuden kehuminen on täydellistä järjen köyhyyttä. Jo koet tarvetta kehua, niin kehu sitten edes jotain, jonka eteen on jotain tehty. Kehu vaikka vaatevalintaa, tai kampausta, tai vaikka meikkiä, jos nyt et todellakaan ihmisessä mitään muuta näe kuin kuoren.

        Mä pyrin muutenkin puhumaan vaan totta, enkä kylvä ylitsevuotavia kehuja kenenkään ahteria nuollakseni.

        Jos mä kuitenkin jotakuta naista sanon kauniiksi, niin hän on minusta vilpittömästi kaunis ja on saanut huomioni. En välttämättä kuitenkaan kehu ääneen, etenkään ventovieraita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki ja he ovatkin useinmiten hyvin heikon itsetunnon omaavia naisia. Naisia, jotka usein itsekin kokevat, ettei heissä ole mitään muuta kehuttavaa kuin ulkonäkö. Se on todella surullista.

        Toinen porukka ovay ne naiset, joita ei ole kukaan koskaan vilpittömästi kehunut. He jotka takertuvat siihen kehuun, kuin hukkuva tukkiin. Tuollakin porukalla on itsetunto nollissa ja se on todella surullista.

        Ja ehkä niitäkin on, jotka ymmärtää kehun hänestä tykkäämiseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai kehu vaikka persettä, jos näet että sen eteen on muutakin tehty kuin istuttu sen päällä.

        Heh, no sitäkin voin kehua jos välit on jo niin tuttavalliset.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ja ehkä niitäkin on, jotka ymmärtää kehun hänestä tykkäämiseksi?

        Vaikkapa tää Claptonin biisi. Minusta tää on kaunis ja tässä on tunnetta, mies todella näkee rakkaansa kuten laulaa.

        https://youtu.be/fxAiUq8yn34

        Pystyn samaistumaan mieheen. Noin mäkin koen kun tykkään jostain naisesta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mä pyrin muutenkin puhumaan vaan totta, enkä kylvä ylitsevuotavia kehuja kenenkään ahteria nuollakseni.

        Jos mä kuitenkin jotakuta naista sanon kauniiksi, niin hän on minusta vilpittömästi kaunis ja on saanut huomioni. En välttämättä kuitenkaan kehu ääneen, etenkään ventovieraita.

        Yhdentekevää puhutko totta vai et. Kauneuden kehumine on aina yhtä falskia ja tiedät sen vallan mainiosti itsekin. Vilpittömyys ei muuta mihinkään sitä, että kauneus ei ole mikään saavutus. Kehut varmaan koiriakin, kun näyttävät niin koirilta.

        Sä olet muuten itse täällä lukemattomat kerrat selittänyt miten turhaksi kehut kauneuden kehumisen. Vaan se onkin sitten ihan ok, että sä itse lauot latteuksia. Niitä ei vaan saa laukoa sinulle. Aikamoinen kaksinaismoralisti.


      • Bätääs kirjoitti:

        Vaikkapa tää Claptonin biisi. Minusta tää on kaunis ja tässä on tunnetta, mies todella näkee rakkaansa kuten laulaa.

        https://youtu.be/fxAiUq8yn34

        Pystyn samaistumaan mieheen. Noin mäkin koen kun tykkään jostain naisesta.

        Mies katselee naista paitsi silmineen, myös sydämellään ja se välittyy minusya biisistä hyvin. Nainen on kaunis, rakkaudella.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ja ehkä niitäkin on, jotka ymmärtää kehun hänestä tykkäämiseksi?

        Harvassa ovat. Ehdoton valtaosa naisista ottaa kauneuskehut falskeina, vaikka tietäisivät vilpittömiksikin. Ei oma ulkonäkö oikeasti ole kenellekään mikään salaisuus.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Heh, no sitäkin voin kehua jos välit on jo niin tuttavalliset.

        Väärin ajateltu. Kyllä persettä voi mainiosti kehua, jos sen eteen on selvästi tehty töitä ja vaatetuksella korostettu. Se on ihan sama ollaanko tuttavallisia vai ei. Tarvitaan vai tilannetajua. Jos sitä ei omista, niin juu kannattaa olla kehumatta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Vaikkapa tää Claptonin biisi. Minusta tää on kaunis ja tässä on tunnetta, mies todella näkee rakkaansa kuten laulaa.

        https://youtu.be/fxAiUq8yn34

        Pystyn samaistumaan mieheen. Noin mäkin koen kun tykkään jostain naisesta.

        En jaksa kunnella, mutta oletan tietäväni biisin. Hetkessä kehuminen onkin täysin eri asia, kuin yleinen "oletpa kaunis". Hetkessä sen kauneuden eteen on tod. näk. nähty vaivaakin. Tilannetajua taas kehiin.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mies katselee naista paitsi silmineen, myös sydämellään ja se välittyy minusya biisistä hyvin. Nainen on kaunis, rakkaudella.

        Kauneuden kehuminen on silti tuossakin falskia. Kauneuden kehuminen jää aina latteaksi, vaikka olisi kuinka rakkaudella sanottu. Se on aina tyhjän ulkokuoren palvontaa, vailla sitä ihmistä kuoren sisällä. Muut jutut kolahtavat aina paljon kovempaa, kuin latteudet ulkonäöstä. Kauneus on katoavaa, kuori on lahoavaa, kuoren palvojan sana on aina latteaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdentekevää puhutko totta vai et. Kauneuden kehumine on aina yhtä falskia ja tiedät sen vallan mainiosti itsekin. Vilpittömyys ei muuta mihinkään sitä, että kauneus ei ole mikään saavutus. Kehut varmaan koiriakin, kun näyttävät niin koirilta.

        Sä olet muuten itse täällä lukemattomat kerrat selittänyt miten turhaksi kehut kauneuden kehumisen. Vaan se onkin sitten ihan ok, että sä itse lauot latteuksia. Niitä ei vaan saa laukoa sinulle. Aikamoinen kaksinaismoralisti.

        Yym, no mä katselen itseäni erilailla. En katsele itseeni naisena, enkä kauneuden kautta. Kuten katselen muita naisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harvassa ovat. Ehdoton valtaosa naisista ottaa kauneuskehut falskeina, vaikka tietäisivät vilpittömiksikin. Ei oma ulkonäkö oikeasti ole kenellekään mikään salaisuus.

        Okei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin ajateltu. Kyllä persettä voi mainiosti kehua, jos sen eteen on selvästi tehty töitä ja vaatetuksella korostettu. Se on ihan sama ollaanko tuttavallisia vai ei. Tarvitaan vai tilannetajua. Jos sitä ei omista, niin juu kannattaa olla kehumatta.

        No minusta se on mauttomampaa ja seksististä. Kyllä nyt omalle naiskumppanille voi sanoa vaikka mitä intiimiä ja roisiakin, jos hän sen ymmärtää. Muttei vieraille. Moukkamaista.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Yym, no mä katselen itseäni erilailla. En katsele itseeni naisena, enkä kauneuden kautta. Kuten katselen muita naisia.

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa kunnella, mutta oletan tietäväni biisin. Hetkessä kehuminen onkin täysin eri asia, kuin yleinen "oletpa kaunis". Hetkessä sen kauneuden eteen on tod. näk. nähty vaivaakin. Tilannetajua taas kehiin.

        Oot jotenkin kylmä. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa.

        Itseasiassa en tiedä miten he mut näkee. En ole koskaan tainnut kysyä.

        Mut toivon että jotenkin kivasti näkisvät.


      • Bätääs kirjoitti:

        Yym, no mä katselen itseäni erilailla. En katsele itseeni naisena, enkä kauneuden kautta. Kuten katselen muita naisia.

        Tässähän se kotaamis ongelma varmaan tuleekin kun tulee. Nään itseni identiteettini kautta, he näkevät mut vain pinnan kautta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        No minusta se on mauttomampaa ja seksististä. Kyllä nyt omalle naiskumppanille voi sanoa vaikka mitä intiimiä ja roisiakin, jos hän sen ymmärtää. Muttei vieraille. Moukkamaista.

        Niin, vaan ne jotka peppuaan tarkoituksella esittelevät, ajattelevat asiasta eri tavalla. Itse koen kumppaniltakin tulevan persekehun rasittavaksi länkytykseksi. Sama tissien suhteen, juu ihan sama mitä lätisee niistäkin.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Oot jotenkin kylmä. :D

        Ja sä oles kaksinaismoralisti niin pirun monessa asiassa. Olen aika tympääntynyt sun jatkuvaan oman egosi ja erinomaisuutesi buustaamiseen muiden kustannuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vaan ne jotka peppuaan tarkoituksella esittelevät, ajattelevat asiasta eri tavalla. Itse koen kumppaniltakin tulevan persekehun rasittavaksi länkytykseksi. Sama tissien suhteen, juu ihan sama mitä lätisee niistäkin.

        Heh. Sua on vaikee miellyttää?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Itseasiassa en tiedä miten he mut näkee. En ole koskaan tainnut kysyä.

        Mut toivon että jotenkin kivasti näkisvät.

        En tainnut ajatella sekuntiakaan miten he sinut näkevät. Puhuin siitä miten he ajattelevat ITSESTÄÄN, eli juuri kuten tuossa on kirjoitettu. Se on toki käynyt selväksi jo, että sä kuvittelet olevasi jotenkin kovin spesiaali olento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vaan ne jotka peppuaan tarkoituksella esittelevät, ajattelevat asiasta eri tavalla. Itse koen kumppaniltakin tulevan persekehun rasittavaksi länkytykseksi. Sama tissien suhteen, juu ihan sama mitä lätisee niistäkin.

        Nyt puhuttiin siis normaaleista tilanteista. Tolasset kehut on helvetin tympäseviä. Eri juttu, jos sitä persettään jostain syystä toiselle tarkotuksella tyrkyttää.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Tässähän se kotaamis ongelma varmaan tuleekin kun tulee. Nään itseni identiteettini kautta, he näkevät mut vain pinnan kautta.

        Ei liittynyt mitenkään sinuun.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Heh. Sua on vaikee miellyttää?

        Ei vaan hyvin helppo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä oles kaksinaismoralisti niin pirun monessa asiassa. Olen aika tympääntynyt sun jatkuvaan oman egosi ja erinomaisuutesi buustaamiseen muiden kustannuksella.

        Tai et ymmärrä mun ajatuksia vaan oikein, koska peilaat mua itsees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liittynyt mitenkään sinuun.

        Riittää kun on olematta imbesilli.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Tai et ymmärrä mun ajatuksia vaan oikein, koska peilaat mua itsees.

        Toki, vikahan on aina sinun mielestäsi muissa. Ei milloinkaan ikinä sun erinomaisessa itsessäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tainnut ajatella sekuntiakaan miten he sinut näkevät. Puhuin siitä miten he ajattelevat ITSESTÄÄN, eli juuri kuten tuossa on kirjoitettu. Se on toki käynyt selväksi jo, että sä kuvittelet olevasi jotenkin kovin spesiaali olento.

        Vastasin tähän.

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus?

        Etten tiedä miten he mut näkee. Kun kehun heitä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Vastasin tähän.

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus?

        Etten tiedä miten he mut näkee. Kun kehun heitä.

        Eli et sitten tuotakaan tajunnut. Ei liity mitenkään sinuun tai miten sinut nähdään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei liittynyt mitenkään sinuun.

        Liittyi se mihin jatkoin. Siksi mä en kehuja kauneudesta vartukkaan.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Vastasin tähän.

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus?

        Etten tiedä miten he mut näkee. Kun kehun heitä.

        Äläpä nyt ala puhua asian vierestä kun olet "niin kovin tarkka siitä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, vikahan on aina sinun mielestäsi muissa. Ei milloinkaan ikinä sun erinomaisessa itsessäsi.

        Eiku sä oot vaan lähes ainoa joka ymmärtää mut aina väärin. Taito se on sekin. :D


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Liittyi se mihin jatkoin. Siksi mä en kehuja kauneudesta vartukkaan.

        No ei kuule todellakaan littynyt pennin vertaa eikä yhtään siihen miten muut näkevät sinut. Ei sitten niin maan yhtään.

        Sinä kuvittelet olevasi niin kovin erityisen spesiaali yksilö.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Vastasin tähän.

        Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus?

        Etten tiedä miten he mut näkee. Kun kehun heitä.

        Eli puhut täysin vierestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli et sitten tuotakaan tajunnut. Ei liity mitenkään sinuun tai miten sinut nähdään.

        Kyllä ne varmaan toisin ajattelee, jos ovat cis naisia. Taukki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä nyt ala puhua asian vierestä kun olet "niin kovin tarkka siitä".

        Sä olet oikee koppatoosa akka luonteeltasi. Riivinrauta. :)


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Eiku sä oot vaan lähes ainoa joka ymmärtää mut aina väärin. Taito se on sekin. :D

        Toki vika on aina muissa. Eipä sulta muuta voi koskaan odottaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan hyvin helppo.

        En usko hetkeäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riittää kun on olematta imbesilli.

        No älä ole sitten.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kyllä ne varmaan toisin ajattelee, jos ovat cis naisia. Taukki.

        Koete nyt tajuta, että tässä ei nyt ole puhuttu sinusta, vaikka sä aina kuvittelet olevasi kaikessa se aihe. Ei liittynyt nyt yhtään siihen miten sinut joku näkee. Olet tuossa kontekstissa yhdentekevä, niin vaikea kun sun on tollasta tajutakin.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä olet oikee koppatoosa akka luonteeltasi. Riivinrauta. :)

        Sun sanomanasi tuo on kehu.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En usko hetkeäkään.

        Onneksi sun uskomisillasi ei tässäkään asiassa ole paskan vertaa väliä. Sä vaan kuvittelet olevasi maailman napa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei kuule todellakaan littynyt pennin vertaa eikä yhtään siihen miten muut näkevät sinut. Ei sitten niin maan yhtään.

        Sinä kuvittelet olevasi niin kovin erityisen spesiaali yksilö.

        Toki liittyy jos mut nähdään cisnaisena oletetaan mun ajattelevan kuten cisnaiset. Ja vaikuttaa naisten käytökseenkin se miten he mut näkee ja miten kehut ottaa minulta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Toki liittyy jos mut nähdään cisnaisena oletetaan mun ajattelevan kuten cisnaiset. Ja vaikuttaa naisten käytökseenkin se miten he mut näkee ja miten kehut ottaa minulta.

        Kai mä nyt ihan itse tiedän mitä sillä on tarkoitettu. Tiedän vaikka yrittäisit kuinka taas väntää aiheen viereen.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Toki liittyy jos mut nähdään cisnaisena oletetaan mun ajattelevan kuten cisnaiset. Ja vaikuttaa naisten käytökseenkin se miten he mut näkee ja miten kehut ottaa minulta.

        Vaan kun sinä et liittynyt siihen mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli puhut täysin vierestä.

        Ei vaan et ymmärrä nyt eroa cisnaisen ja mun välillä. Sillä on hitokseen merkitystä kaikessa suhtautumisessa puolin ja toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki vika on aina muissa. Eipä sulta muuta voi koskaan odottaakaan.

        Lähinn sinussa, ei muissa. :D


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei vaan et ymmärrä nyt eroa cisnaisen ja mun välillä. Sillä on hitokseen merkitystä kaikessa suhtautumisessa puolin ja toisin.

        Täysin yhdentekevää se ero. Sä et liity siihen sanottuun mitenkään. Et vaikka olisit Alpha Centaurista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sun uskomisillasi ei tässäkään asiassa ole paskan vertaa väliä. Sä vaan kuvittelet olevasi maailman napa.

        Sä kuvittelet. En minä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä kuvittelet. En minä.

        Sanoo superspesiaali lumihiutale


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai mä nyt ihan itse tiedän mitä sillä on tarkoitettu. Tiedän vaikka yrittäisit kuinka taas väntää aiheen viereen.

        No mieti sitten asiaa toisenkin kantilta, jos mitenkään kykenet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun sanomanasi tuo on kehu.

        Luulen etten ole ainoa joka sinut noin kokee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täysin yhdentekevää se ero. Sä et liity siihen sanottuun mitenkään. Et vaikka olisit Alpha Centaurista.

        Liityn jos olen osapuoli tilanteessa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä kuvittelet. En minä.

        Joo ja jokainen meistä on kuvitellut ne lukemattoman palstametrit, joissa sä olet korostanut omaan erityislaatuisuuttasi. Ethän sä mistään muusta täällä jauha, kuin itsestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo superspesiaali lumihiutale

        Niinhän sä sanot hiutale.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja jokainen meistä on kuvitellut ne lukemattoman palstametrit, joissa sä olet korostanut omaan erityislaatuisuuttasi. Ethän sä mistään muusta täällä jauha, kuin itsestäsi.

        En ole olevinani erinomainen, mutta kiva jos koet mun olevan. Mä oon ihan tavis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koete nyt tajuta, että tässä ei nyt ole puhuttu sinusta, vaikka sä aina kuvittelet olevasi kaikessa se aihe. Ei liittynyt nyt yhtään siihen miten sinut joku näkee. Olet tuossa kontekstissa yhdentekevä, niin vaikea kun sun on tollasta tajutakin.

        Osapuolet ei ole koskaan yhdentekeviä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        No mieti sitten asiaa toisenkin kantilta, jos mitenkään kykenet.

        Juu juu, sä ole niin spesiaali. Muiden pitää kyllä pysyä tasan juuri siinä laatikossa, johon sinä olet keskustelu määrittänyt. Vaan kun sinä alat jauhaa aiheen vierestä niin muiden pitää ajatella asiaa sinun kantiltasi. Tokikaan sinun ei koskaan tarvitse edes yrittää ajatella muita. Taisinkin jo sanoa, että olet kaksinaismoralisti.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Luulen etten ole ainoa joka sinut noin kokee.

        Sä saat luulla ihan mitä halua. Sähän muutenkin luulet niin kovasti kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Liityn jos olen osapuoli tilanteessa.

        Vaan kun et ollut. Et liittynyt siihen mitenkään. Vain se miten sinä itse itsesi kuvittelet liittyi siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu, sä ole niin spesiaali. Muiden pitää kyllä pysyä tasan juuri siinä laatikossa, johon sinä olet keskustelu määrittänyt. Vaan kun sinä alat jauhaa aiheen vierestä niin muiden pitää ajatella asiaa sinun kantiltasi. Tokikaan sinun ei koskaan tarvitse edes yrittää ajatella muita. Taisinkin jo sanoa, että olet kaksinaismoralisti.

        Usein kyllä mietin muita. Mielestäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä saat luulla ihan mitä halua. Sähän muutenkin luulet niin kovasti kaikenlaista.

        Varmasti fakta se mitä luulen.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Niinhän sä sanot hiutale.

        Sä olet se, joka jauhaa koko ajan itsestään ja jonka on kovin vaikea käsittää että nyt(kään) ei puhuttu sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun et ollut. Et liittynyt siihen mitenkään. Vain se miten sinä itse itsesi kuvittelet liittyi siihen.

        Niin eli osapuoli.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En ole olevinani erinomainen, mutta kiva jos koet mun olevan. Mä oon ihan tavis.

        Eikä kukaan muukaan ajattele hetkeäkään sun olevan erinomainen. Sitä sun ei tarvitse pelätä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Osapuolet ei ole koskaan yhdentekeviä.

        Et ollut osapuoli(kaan).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet se, joka jauhaa koko ajan itsestään ja jonka on kovin vaikea käsittää että nyt(kään) ei puhuttu sinusta.

        Mä voin puhua vain josta tunnen, itsestäni. Muista voin vain olettaa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Usein kyllä mietin muita. Mielestäni.

        Ihan varmasti. Et vaan välitä vittujakaan ilmaista sitä. Vain sut pitää ottaa huomioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kukaan muukaan ajattele hetkeäkään sun olevan erinomainen. Sitä sun ei tarvitse pelätä.

        Joo ei haittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ollut osapuoli(kaan).

        Olen nytkin. :D


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Niin eli osapuoli.

        Etpä ollut. Sori. Sä vain taas kuvittelet, kun et tajua, ette ollut. Eihän se voi mitenkään olla mahdollista, että puhe ei olisi sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti. Et vaan välitä vittujakaan ilmaista sitä. Vain sut pitää ottaa huomioon.

        Se on vain sun näkemys.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mä voin puhua vain josta tunnen, itsestäni. Muista voin vain olettaa.

        Älä sitten puhu, jos et kerta osaa puhua aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ollut. Sori. Sä vain taas kuvittelet, kun et tajua, ette ollut. Eihän se voi mitenkään olla mahdollista, että puhe ei olisi sinusta.

        Osapuoli aina kun joku mun kanssa vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olen nytkin. :D

        Aiheen vierestä taas.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Se on vain sun näkemys.

        Tietysti. Sähän et edes näe omaa käytöstäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten puhu, jos et kerta osaa puhua aiheesta.

        Ja sun aihe meni mun haukkumiseksi, kuten aina kun oon eri mieltä sun kanssa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Osapuoli aina kun joku mun kanssa vaikuttaa.

        Kukaan ei vaikuttanut mitenkään sun kanssasi. Et liittynyt asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ja sun aihe meni mun haukkumiseksi, kuten aina kun oon eri mieltä sun kanssa.

        Aloitit ihan itse sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti. Sähän et edes näe omaa käytöstäsi.

        Sinäkään et näe omaasi. Sitäkään vähää.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ja sun aihe meni mun haukkumiseksi, kuten aina kun oon eri mieltä sun kanssa.

        Et ollut eri mieltä. Aloit vain jauhaa aiheen vierestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vaikuttanut mitenkään sun kanssasi. Et liittynyt asiaan mitenkään.

        Toki vaikutan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitit ihan itse sen.

        Rullaas ylös ja tarkista.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sinäkään et näe omaasi. Sitäkään vähää.

        Mä sentään vittuilen ihan tarkotuksella. Sä et edes tajua kaksinaismoralismiasi tässäkään asiassa. Sä olet sitä lähes kaikissa aiheissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ollut eri mieltä. Aloit vain jauhaa aiheen vierestä.

        Olin eri mieltä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Toki vaikutan.

        No, en mä tietenkään sille mitään mahda, jos et edes suomea tajua.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Rullaas ylös ja tarkista.

        Sanoin faktoja, jotka ihan kaikki ovat palstalla nähneet. yhtään haukkua en ole vieläkään sanonut. Ainoa, joka on haukkunut olet ihan sinä itse. Mä en ole, enkä tule haukkumaan. Sä olet rasittava kaksinaismoralisti ja se on ikävä fakta. Todistit sen ihan itse jo tässäkin ketjussa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olin eri mieltä.

        Et ollut. Täysin mahdoton olla eri mieltä, kun alkaa jauhaa ihan eri asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koete nyt tajuta, että tässä ei nyt ole puhuttu sinusta, vaikka sä aina kuvittelet olevasi kaikessa se aihe. Ei liittynyt nyt yhtään siihen miten sinut joku näkee. Olet tuossa kontekstissa yhdentekevä, niin vaikea kun sun on tollasta tajutakin.

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."

        Oletan cisnaisen suhtautuvan kehuun kuitenkin jiukan erilailla, riippuen kuka kehuu ja miten tämän näkee.

        Mä en niistä kauneuskehuista välitä, kun en nää itseeni cisnaiseuden näkökulmasta, kuten moni cisnainen näkee, kauneuden olevan naisille normi ja kiitos.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."

        Oletan cisnaisen suhtautuvan kehuun kuitenkin jiukan erilailla, riippuen kuka kehuu ja miten tämän näkee.

        Mä en niistä kauneuskehuista välitä, kun en nää itseeni cisnaiseuden näkökulmasta, kuten moni cisnainen näkee, kauneuden olevan naisille normi ja kiitos.

        Syytön minä siihen olen, ettet tajua edes suomea. Koeta nyt pysyä aiheessa, kun se kerta on sulle niin kovin tärkeää.


      • Bätääs kirjoitti:

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."

        Oletan cisnaisen suhtautuvan kehuun kuitenkin jiukan erilailla, riippuen kuka kehuu ja miten tämän näkee.

        Mä en niistä kauneuskehuista välitä, kun en nää itseeni cisnaiseuden näkökulmasta, kuten moni cisnainen näkee, kauneuden olevan naisille normi ja kiitos.

        En tiedä selitänkö turhaan daijulle, mutta kumminkin.

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä?"

        Niin oletan, koska identiteettini on muuta kuin cisnainen ja kauneus itseisarvo.

        "Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."


        En vaan olen erilainen identiteetiltä, kun useimmat naiset mikä väistämättä vaikuttaa asiaan, kun kehutaan kauneutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla juuri noin mäkin sen näen. Kauneuden kehuminen kuuluu maailmaan, jossa nainen ei mitään muuta voinut olla. Se kuuluu maailmaan, jossa naisella ei ollut mahdollisuutta olla oppinut eikä pätevä, eikä edes tehdä töitä ollakseen mitään. Kauneuden kehuminen on ei minkään naiseen itseensä liittyvän kehumista. Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa.

        Juuri näin ja nyt on otettava huomioon tilannetaju. Esimerkiksi vapaa-ajalla tai työpaikalla kahvitauolla on ihan ok puhua imartelevasti miehen tai naisen ulkonäöstä, mutta kun henkilö tuo esiin osaamista itse työssä on ulkonäön noteeraaminen pyrkimys alistaa, harhauttaa tai vähätellä henkilöä. Esimerkiksi jos asiakaspalvelutilanteessa toinen ohittaa itse asian ja keskittyy kommentoimaan toisen ulkonäköä on se sopimatonta.

        Haluaako korkeasti koulutettu mies politiikko tuodessaan esiin tärkeäksi kokemaansa asiaa kuulla kommenttia naisilta, kuinka seksikäs on? Tai toisilta miehiltä kuinka komea on? Kuulostaa ärsyttävältä ja epäolennaiselta. Sama se on naisilla.

        Ajatella, että nainen olisi tehnyt vuosia töitä tutkimuksen parissa intohimoisesti ja joku viisastelija huomioi vain tutkijan ulkoista olemusta.

        Tilannetaju


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä? Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."

        Oletan cisnaisen suhtautuvan kehuun kuitenkin jiukan erilailla, riippuen kuka kehuu ja miten tämän näkee.

        Mä en niistä kauneuskehuista välitä, kun en nää itseeni cisnaiseuden näkökulmasta, kuten moni cisnainen näkee, kauneuden olevan naisille normi ja kiitos.

        Sun ja cisnaisten mahdolliset erot eivät tuohon liity mitenkään. Sinä oletat muiden naisten ajattelevan toisin ja oletat itse olevasi jokin ihmeellinen erikoistapaus. Vaan siis niinhän sä tunnut kuvittelevan valtaosassa asioista. Kuvittelet olevasi jotenkin yläpuolella (erillään) ja voivasi sieltä omalla erityisellä supertarkkanäköisyydellä voivasi määritellä niitä cisnaisia. Sä sorrut palstalla jatkuvasti niihin ihan samoihin yleistyksiin ja stereotypiohin, joista olet niin monesti muita itsesi suhteen syyttänyt.

        Sä olet kaksinaismoralisti, myönsit sen tai et.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä sentään vittuilen ihan tarkotuksella. Sä et edes tajua kaksinaismoralismiasi tässäkään asiassa. Sä olet sitä lähes kaikissa aiheissa.

        Sä olet liian lapsellinen ihminen keskusteluun, mihinkään vähänkään järkevään. Susta ei ole kun räyhäämään ja soittamaan suuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun ja cisnaisten mahdolliset erot eivät tuohon liity mitenkään. Sinä oletat muiden naisten ajattelevan toisin ja oletat itse olevasi jokin ihmeellinen erikoistapaus. Vaan siis niinhän sä tunnut kuvittelevan valtaosassa asioista. Kuvittelet olevasi jotenkin yläpuolella (erillään) ja voivasi sieltä omalla erityisellä supertarkkanäköisyydellä voivasi määritellä niitä cisnaisia. Sä sorrut palstalla jatkuvasti niihin ihan samoihin yleistyksiin ja stereotypiohin, joista olet niin monesti muita itsesi suhteen syyttänyt.

        Sä olet kaksinaismoralisti, myönsit sen tai et.

        Sä olet tyhmä myönsit tai et.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En tiedä selitänkö turhaan daijulle, mutta kumminkin.

        "Niin, joten oletat muiden naisten ajattelevan itsestään toisin kuin sinä?"

        Niin oletan, koska identiteettini on muuta kuin cisnainen ja kauneus itseisarvo.

        "Koet olevasi jokin erikoistapaus? Ne kehut ovat ihan yhtä typeriä muidenkin korvissa."


        En vaan olen erilainen identiteetiltä, kun useimmat naiset mikä väistämättä vaikuttaa asiaan, kun kehutaan kauneutta.

        Sä yrität vääntää aiheen vierestä "daijulle" jota ei kiinnosta pennin vertaa lukea niitä sun aiheen vierestä vääntämisiäsi. Sen piti muka olla sulle niin kovin tärkeää, että pysytään aiheessa. Vaan eipä se oikeasti ole. Sulle on tärkeaa vain se, että puhutaan kuten sinä haluat puhua. Tämä keskustelu sen viimeistään todisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä yrität vääntää aiheen vierestä "daijulle" jota ei kiinnosta pennin vertaa lukea niitä sun aiheen vierestä vääntämisiäsi. Sen piti muka olla sulle niin kovin tärkeää, että pysytään aiheessa. Vaan eipä se oikeasti ole. Sulle on tärkeaa vain se, että puhutaan kuten sinä haluat puhua. Tämä keskustelu sen viimeistään todisti.

        No et pysty ymmärtämään eroa taaskaan, jos et edes mieti mikä ero on kun cis tai ei ole. Vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä olet liian lapsellinen ihminen keskusteluun, mihinkään vähänkään järkevään. Susta ei ole kun räyhäämään ja soittamaan suuta.

        Sanoo hän, joka väittää tulleensa haukutuksi. Onko täällä jossain koira?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sä olet tyhmä myönsit tai et.

        Hau hau hau hau hau


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        No et pysty ymmärtämään eroa taaskaan, jos et edes mieti mikä ero on kun cis tai ei ole. Vaikuttaa.

        Mun ei tarvitse ymmärtää, eikä edes esittää olevani kiinnostunut kun jauhat aiheen vierestä.


      • Bätääs kirjoitti:

        No et pysty ymmärtämään eroa taaskaan, jos et edes mieti mikä ero on kun cis tai ei ole. Vaikuttaa.

        Jatkan tähän.. Etkä voi tietää miten muut naiset kehut ottaa sen enempää kun minäkään, vaikka noita oletkin ja intät että kaikki inhoo kehuja ja haukut ne heikko itstuntoisiksi jotka pitää kehuista, toisin kun sinä.

        Itse oot vaan ilkee persereikä muita kohtaan, ei muuta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        No et pysty ymmärtämään eroa taaskaan, jos et edes mieti mikä ero on kun cis tai ei ole. Vaikuttaa.

        Jep, sinähän se tiedät kaiken cisnaisena olemisesta. Ihan kuten monet miehetkin kuvittelevat tietävänsä kaiken naisena olemisesta. Tarvitaan uusi termi jasuspleining.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, sinähän se tiedät kaiken cisnaisena olemisesta. Ihan kuten monet miehetkin kuvittelevat tietävänsä kaiken naisena olemisesta. Tarvitaan uusi termi jasuspleining.

        Olen mä jäljillä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olen mä jäljillä.

        Et näytä olevan.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Olen mä jäljillä.

        Ethän sä muuta voisi edes sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä olevan.

        Noniin ja nyt voit suksia vittuun siitä rabiekses kanssa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Noniin ja nyt voit suksia vittuun siitä rabiekses kanssa.

        Sä olet täällä jatkuvasti länkyttämässä omia näkemyksiäsi "cisnaisista". Mikä tarve sulla on pyrkiä jasuspleinaamaan asioita, joista et selvästi tajua mitään. Ootko jo alottanu ne testot? Ne selittäis ainakin ton jatkuvan spleinaamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet täällä jatkuvasti länkyttämässä omia näkemyksiäsi "cisnaisista". Mikä tarve sulla on pyrkiä jasuspleinaamaan asioita, joista et selvästi tajua mitään. Ootko jo alottanu ne testot? Ne selittäis ainakin ton jatkuvan spleinaamisen.

        Eikö mee perille, suksi vittuun siitä. Ei kiinnosta keskustella raivotautisen apinan kanssa. Mä en sun kanssa jaksa. Oot hukkaan heitettyä aikaa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Eikö mee perille, suksi vittuun siitä. Ei kiinnosta keskustella raivotautisen apinan kanssa. Mä en sun kanssa jaksa. Oot hukkaan heitettyä aikaa.

        Ja sä vielä väität, että sua on haukuttu. Kauheeta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä vielä väität, että sua on haukuttu. Kauheeta!

        Mene nyt istuu vaikka peukkuus kunhan katoat.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Mene nyt istuu vaikka peukkuus kunhan katoat.

        Jonkunhan tämäkin on lopetettava, sä kun olet siihen suorastaan fyysisesti kyvytön. Ihan kuten siihenkin, että myöntäisit ikinä mokanneesi. Aina vaan loputon selitys, miten kaikki muut ovat väärässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkunhan tämäkin on lopetettava, sä kun olet siihen suorastaan fyysisesti kyvytön. Ihan kuten siihenkin, että myöntäisit ikinä mokanneesi. Aina vaan loputon selitys, miten kaikki muut ovat väärässä.

        Eikö sua rumilusta kukaan jo kaopaa ruokkimaan tai ruoskimaan? Mitä sä minussa koko aika kehnäät kiinni, häivy.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Eikö sua rumilusta kukaan jo kaopaa ruokkimaan tai ruoskimaan? Mitä sä minussa koko aika kehnäät kiinni, häivy.

        Tarkista Jasu lääkkeesi. Sä et käy ihan täysillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkista Jasu lääkkeesi. Sä et käy ihan täysillä.

        Et käy sinäkään. Ei saa kehua, ei saa haukkua, kuten sanoin vaikee miellyttää ja olin oikeessa. Käy läskipersees viereen nukkumaan, öitä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Et käy sinäkään. Ei saa kehua, ei saa haukkua, kuten sanoin vaikee miellyttää ja olin oikeessa. Käy läskipersees viereen nukkumaan, öitä.

        Sori, mutta puhut nyt eri ihmiselle kuin jolle oot keuhkonnu viimesen tunnin. Ihan oikeasti tarkista lääkitykses!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta puhut nyt eri ihmiselle kuin jolle oot keuhkonnu viimesen tunnin. Ihan oikeasti tarkista lääkitykses!

        Se oli kuitenkin sulle tarkoitettu. Sori sille toiselle.


      • Bätääs kirjoitti:

        Se oli kuitenkin sulle tarkoitettu. Sori sille toiselle.

        Sille tarkoitettu, hipasunäppäimet.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Et käy sinäkään. Ei saa kehua, ei saa haukkua, kuten sanoin vaikee miellyttää ja olin oikeessa. Käy läskipersees viereen nukkumaan, öitä.

        Hittojako sä muille täällä raivoat? En ole sanonu, ettetkö sais haukkua. Hauku kuule niin paljon kun sielus sietää. Mä en ota nokkiini, toisin kun sinä otit olemattomistakin haukkumisista. Se vaan on lähinnä koomista miten puhut jostain haukkumisesta ja samalla suolla tollasta lokaa omalta näppikseltäsi. Vaan ei kai kukaan sulta enää muuta odotakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hittojako sä muille täällä raivoat? En ole sanonu, ettetkö sais haukkua. Hauku kuule niin paljon kun sielus sietää. Mä en ota nokkiini, toisin kun sinä otit olemattomistakin haukkumisista. Se vaan on lähinnä koomista miten puhut jostain haukkumisesta ja samalla suolla tollasta lokaa omalta näppikseltäsi. Vaan ei kai kukaan sulta enää muuta odotakaan.

        Älä puhu muitten kun itses puolesta, et osaa olla vetämättä muita mukaan ja puhua vaan omadta puolestas? Ilmanko vituttaakin kun mä osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hittojako sä muille täällä raivoat? En ole sanonu, ettetkö sais haukkua. Hauku kuule niin paljon kun sielus sietää. Mä en ota nokkiini, toisin kun sinä otit olemattomistakin haukkumisista. Se vaan on lähinnä koomista miten puhut jostain haukkumisesta ja samalla suolla tollasta lokaa omalta näppikseltäsi. Vaan ei kai kukaan sulta enää muuta odotakaan.

        Ai niin ja kehuakin saa, ihan niin paljon kun sielu sietää. Mä osaan laittaa nekin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos yhtä hyvin ku haukkumisetkin. Omaa julkikuvaansa niillä molemmilla ko. henkilö vaan heikentää. Ei ne mussa tunnu miltään.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Älä puhu muitten kun itses puolesta, et osaa olla vetämättä muita mukaan ja puhua vaan omadta puolestas? Ilmanko vituttaakin kun mä osaan.

        Nyt sä olet oikein puolestaloukkantujakin. Hassua, ottaen huomioon ton kaiken sun cisnaispaskasi.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Se oli kuitenkin sulle tarkoitettu. Sori sille toiselle.

        Oli kuule tarkotettu ihan kelle vaan, niin tee itelles jotai.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä olet oikein puolestaloukkantujakin. Hassua, ottaen huomioon ton kaiken sun cisnaispaskasi.

        En mä loukkaantunu mut sä oot kiero, kun vedät muut mukaan omaan paskaas ja puhut ikään kuin muittenkin suulla. Niin tekee heikot yksilöt, jotka ei yksin pärjää. Vetää muut mukaan kysymättä edes käykö.

        You loose.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä olet oikein puolestaloukkantujakin. Hassua, ottaen huomioon ton kaiken sun cisnaispaskasi.

        Anna olla. Ei toi höyrypää ikinä mitään tajua. On olevinaan siis pirun erikoistapaus ja kuvittelee voivansa luokitella kaikki muut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuule tarkotettu ihan kelle vaan, niin tee itelles jotai.

        Ei mun tartte, pysy sä vaan poissa lähettyviltä, helppoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna olla. Ei toi höyrypää ikinä mitään tajua. On olevinaan siis pirun erikoistapaus ja kuvittelee voivansa luokitella kaikki muut.

        Juttelet itelles? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna olla. Ei toi höyrypää ikinä mitään tajua. On olevinaan siis pirun erikoistapaus ja kuvittelee voivansa luokitella kaikki muut.

        Noinhan se on. Tiedä sitten trollako vaan vai onko se oikeesti noin vitun sekasin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Tiedä sitten trollako vaan vai onko se oikeesti noin vitun sekasin.

        Juujuu apujoukot tuli heikon avuksi, kun yksinään ei pärjää. Oisko parempi sit vaan lopettaa, jos tuntuu että yksinään ei selvii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla juuri noin mäkin sen näen. Kauneuden kehuminen kuuluu maailmaan, jossa nainen ei mitään muuta voinut olla. Se kuuluu maailmaan, jossa naisella ei ollut mahdollisuutta olla oppinut eikä pätevä, eikä edes tehdä töitä ollakseen mitään. Kauneuden kehuminen on ei minkään naiseen itseensä liittyvän kehumista. Kauneutta kehutaan, kun naisessa itsessään ei kehujan mielestä ole mitään kehuttavaa.

        Ilmankos feministit ovatkin rumia eivätkä edes yritä kaunistua. Eli ne jotka ovat kauniita ja laittautuvat kauniiksi ovat normaaleja. Huh! Kertoo feminismin marginaalisuuden.😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvassa ovat. Ehdoton valtaosa naisista ottaa kauneuskehut falskeina, vaikka tietäisivät vilpittömiksikin. Ei oma ulkonäkö oikeasti ole kenellekään mikään salaisuus.

        Se että sinä otat ei ole kuvaus muista naisista. Kovin näkyy narsismi ja itsekkyys sinussa kukoistavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, vikahan on aina sinun mielestäsi muissa. Ei milloinkaan ikinä sun erinomaisessa itsessäsi.

        Persuttajalla menee hermot, kun ei saa naisia kompattua mukaan vihaansa.🤣


    • Anonyymi

      Monet naiset ovat saaneet liikaa kehuja ulkonäöstään ja siksi he ajattelevat sen olevan jonkinlaista väheksyntää. Ongelma on vain kehujen määrässä - jos ne olisivat samalla tasolla kuin miehillä niin varmaan kelpaisivat ihan hyvin.

      • Anonyymi

        Minulle ainakaan ei kelpaisi. Koen tyhmäksi kehua jotakin, jonka eteen ihminen ei ole ole mitään itse tehnyt. Kauneuden/komeuden kehuminen on ihan imbesillien puuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ainakaan ei kelpaisi. Koen tyhmäksi kehua jotakin, jonka eteen ihminen ei ole ole mitään itse tehnyt. Kauneuden/komeuden kehuminen on ihan imbesillien puuhaa.

        Kuinka monta vuotta olet nyt elänyt ilman yhtäkään tällaista kehua? Jos vastaus on vaikkapa alle viisi niin et ehkä tiedä asiasta riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta vuotta olet nyt elänyt ilman yhtäkään tällaista kehua? Jos vastaus on vaikkapa alle viisi niin et ehkä tiedä asiasta riittävästi.

        Ei aavistustakaan, kun en tollasia juttuja kuuntele. Ei mua kiinnosta kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aavistustakaan, kun en tollasia juttuja kuuntele. Ei mua kiinnosta kuunnella.

        Sama. Ei kiinnosta jutella ulkonäköä kehuvien kanssa. Eivät jää mieleen, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Silkkaa paskanjauhantaa.


      • Anonyymi

        Ongelma on siinä, että ihminen ei halua määritellä itseään ulkokuoren kautta. Ei mies eikä nainen. Ja jos aina kehutaan sitä ulkonäköä, eikä mitään muuta niin mennään metsään. Koska jokainen ymmärtää ulkonäön olevan häilyvää ja ajansaatossa rapistuvaa. Kukaan ei halua perustaa itsetuntoaan sen varaan. Ja jos sattuu syntymään kauniina, niin sen tärkeyttä vahvistetaan kehumalla. Jossain kohtaan tulee kova kriisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että ihminen ei halua määritellä itseään ulkokuoren kautta. Ei mies eikä nainen. Ja jos aina kehutaan sitä ulkonäköä, eikä mitään muuta niin mennään metsään. Koska jokainen ymmärtää ulkonäön olevan häilyvää ja ajansaatossa rapistuvaa. Kukaan ei halua perustaa itsetuntoaan sen varaan. Ja jos sattuu syntymään kauniina, niin sen tärkeyttä vahvistetaan kehumalla. Jossain kohtaan tulee kova kriisi.

        Mutta jos vaikkapa kerran viidessä vuodessa kuulee ulkonäköönsä liittyvän kehun niin se saattaa jopa ilahduttaa. Määrä on olennainen asia tässä.


    • Anonyymi

      Kyllä, nainen on täydellinen, vaikkei hän olisi pennin vertaa kaunis. Vaikka naama olisi kuin petolinnun perse, eikä kiinnostaisi v.ttujakaan puleerata, niin nainen on täydellinen sellaisenaan. Ihminen ylipäänsä on täydellinen sellaisenaan, vaikkei jaksais yhtään esittää kenenkään vuoksi.

    • No toisin kun määkijä täällä määkii, niin on naisia jotka pitää ulkonäkönsä kehumisesta. Muutenhan ei olisi missejä eikä mallejakaan tai instagram beibejä, jos se kehuminen kaikille olisi kovin rasite.

      Puuttuuko näiltä sitten itsetunto, niin tuskin vaikka jollain se voi heittää jo narsistisuudenkin puolelle, itseihailu.

      Kivempaa on kun kehutaan persoonaa, etenkin jos ulkonäkö ei ole itselle merkityksellinen. Harvoin sitä kai itseään katselee muutenkaan samoin, kun muut. Identiteetti, asenne ja ajatusmaailma vaikuttaa paljon miten paljon ulkonäkökehut merkkaa.

      Näin mä uskon.

      • Ja veikkaan, että kyllä monesta naisesta on mukava kuulla jokin ulkonäköön liittyvä kehu kumppaniltaankin. Vaikka se olisi "olet söpö, viehättävä, hymysi on kaunis jne."

        Vaikka vieraiden kehut voikin tuntua latteille, niin rakastetun kehu voi joskus tuntua hyvällekin.


      • Anonyymi

        Sä et taida nyt oikein ymmärtää, että tilanteella on tosi paljon merkitystä. Someen ja siellä oleviin kuviin liittyy ihan omat sosiaaliset kuvionsa. Vähän sama kuin lapsesta sanotaan sen aina olevan kaunis, vaikka lapsi olisi kuinka ruma tahansa. Ja kyllä lapsissakin on todella rumia yksilöitä, eikä lapsuuden aikainen ulkonäkö välttämättä kerro ulkonäöstä aikuisena. Rumuus on tässä nyt käytössä adjektiivina, jolla kuvataan kauneuden vastakohtaa, joten ei kannata vetää koko palkokasvia nenäänsä. Joidenkin piirteisiin ei lapsuus sovi lainkaan. Ja jokainen näkevä tajuaa sellaisen lapsen olevan lapseksi todella ruma, vaan ei sitä ole tapana sanoa. Aivan samaan tyyliin tietynlaisia somekuvia nyt vaan on tapana kehua, jos kuuluu tiettyyn viiteryhmään. Kyllä sen postaaja itsekin tietää, ettei ole Miss Universumiksi yön aikana muuttunut.

        Eri juttu ovat ihmiset, jotka elävät tuolla. Heistä osan elanto on siitä kauneudesta kiinni ja se kuuluu samaan teatteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et taida nyt oikein ymmärtää, että tilanteella on tosi paljon merkitystä. Someen ja siellä oleviin kuviin liittyy ihan omat sosiaaliset kuvionsa. Vähän sama kuin lapsesta sanotaan sen aina olevan kaunis, vaikka lapsi olisi kuinka ruma tahansa. Ja kyllä lapsissakin on todella rumia yksilöitä, eikä lapsuuden aikainen ulkonäkö välttämättä kerro ulkonäöstä aikuisena. Rumuus on tässä nyt käytössä adjektiivina, jolla kuvataan kauneuden vastakohtaa, joten ei kannata vetää koko palkokasvia nenäänsä. Joidenkin piirteisiin ei lapsuus sovi lainkaan. Ja jokainen näkevä tajuaa sellaisen lapsen olevan lapseksi todella ruma, vaan ei sitä ole tapana sanoa. Aivan samaan tyyliin tietynlaisia somekuvia nyt vaan on tapana kehua, jos kuuluu tiettyyn viiteryhmään. Kyllä sen postaaja itsekin tietää, ettei ole Miss Universumiksi yön aikana muuttunut.

        Eri juttu ovat ihmiset, jotka elävät tuolla. Heistä osan elanto on siitä kauneudesta kiinni ja se kuuluu samaan teatteriin.

        Aikalailla noinhan se on. Some on ihan oma teatterinsa, jossa on tietynlainen etiketti (vaikkakaan kaikki eivät tietenkään sitä noudata).

        Toi on hyvin yleinen olettama monilla, että sen tärkein pointti olisi. kehujen kalastelu. Kyllä niitäkin yksilöitä on, mutta valtaosalle se on muuta. Se on toisille leikkikenttä ja toisille työpaikka.

        Rumakin yksilö voi olla kuvassa edukseen ja tietää kyse olevan siitä kuvasta. Kehuja saa kuva, ei niinkään hän itse. Ne kehut voivat saada aikaiseksi myös huvituksen tunnetta.

        Muutenkin tuo kauneuden palvonta on tässä ajassa saanut ihan naurettavat mittasuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla noinhan se on. Some on ihan oma teatterinsa, jossa on tietynlainen etiketti (vaikkakaan kaikki eivät tietenkään sitä noudata).

        Toi on hyvin yleinen olettama monilla, että sen tärkein pointti olisi. kehujen kalastelu. Kyllä niitäkin yksilöitä on, mutta valtaosalle se on muuta. Se on toisille leikkikenttä ja toisille työpaikka.

        Rumakin yksilö voi olla kuvassa edukseen ja tietää kyse olevan siitä kuvasta. Kehuja saa kuva, ei niinkään hän itse. Ne kehut voivat saada aikaiseksi myös huvituksen tunnetta.

        Muutenkin tuo kauneuden palvonta on tässä ajassa saanut ihan naurettavat mittasuhteet.

        Jostain syystä varsinkin tuo bisnespuoli someen liittyen on lopulta hyvin monelle vielä hämärän peitossa. Ihmiset kyllä tietää monien saavan sieltä ainakin lisätuloja tai vähintään yrittävän saada sieltä jotakin, mutta jotenkin se taitaa kuitenkin olla liian irrallaan heidän todellisuudestan. Johtuuko sitten siitä, että eri alustojen ansaintalogiikat eivät aina ihan helposti aukea, eivätkä ne ole suurelle yleisölle kovin läpinäkyviä.

        Noissa somealustoilla on todella paljon sellaisia ihmisiä, joille ulkonäkö on työkalu, eikä sen kehuminen hetkauta tunnetasolla mihinkään suuntaan. Kehut yleensäkin ovat arvokkaampia sellaisille, jotka saavat niitä harvoin, eivätkä ne usein ole heillekään kovin arvokkaita, jos eivät ne kohdistu johonkin tärkeään asiaan. Mitä arvokkaammaksi itselleen kehuttu kokee sen kehutun asian, niin sitä arvokkaampi se itse kehu on. Varsinkin silloin kun puhutaan rahasta niin jokainen ulkonäköön kohdistuva kehu on myös 🤑.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä varsinkin tuo bisnespuoli someen liittyen on lopulta hyvin monelle vielä hämärän peitossa. Ihmiset kyllä tietää monien saavan sieltä ainakin lisätuloja tai vähintään yrittävän saada sieltä jotakin, mutta jotenkin se taitaa kuitenkin olla liian irrallaan heidän todellisuudestan. Johtuuko sitten siitä, että eri alustojen ansaintalogiikat eivät aina ihan helposti aukea, eivätkä ne ole suurelle yleisölle kovin läpinäkyviä.

        Noissa somealustoilla on todella paljon sellaisia ihmisiä, joille ulkonäkö on työkalu, eikä sen kehuminen hetkauta tunnetasolla mihinkään suuntaan. Kehut yleensäkin ovat arvokkaampia sellaisille, jotka saavat niitä harvoin, eivätkä ne usein ole heillekään kovin arvokkaita, jos eivät ne kohdistu johonkin tärkeään asiaan. Mitä arvokkaammaksi itselleen kehuttu kokee sen kehutun asian, niin sitä arvokkaampi se itse kehu on. Varsinkin silloin kun puhutaan rahasta niin jokainen ulkonäköön kohdistuva kehu on myös 🤑.

        Niin. Kauneus/komeus on kaikessaan jotenkin hirveän ristiriitainen ominaisuus. Sitä kehutaan ja moni kokee, että sitä pitää olla suorastaan oikeus kehua. Kuitenkaan se kehujen kohde, kaunis/komea ihminen, ei jollain ristiriitaisella tavalla saisi itse olla tietoinen omasta ulkoisesta habituksestaan. Sen faktan toteaminen, että joo olen hyvännäköinen ja tiedän sen, on pahimman luokan omahyväisyyttä. Näin siitä huolimatta, vaikka puhuttaisiin totta, eikä mitenkään kehuskellen.

        Tuossa onkin yksi syy, miksi ulkonäköön liittyvät kehut ovat isolle osalle niin äärimmäisen vaivaannuttavia. Ne ovat sitä, vaikka tulisivat kuinka rakastetulta ihmiseltä. Ulkonäköön liittyvät kehut pitää etiketin mukaan ottaa hiljaa ja nöyränä vastaan ja suorastaan hämmentyä niistä. Ei niihin useinkaan sovi sanoa, että "tiedän, enkös olekin". Jos kehu kohdistuu vaikkapa työsuoritteeseen, niin useinmiten tietoisuutensa hyvin tehdystä työstä saa itsekin ilmaista. Tai jos kehu kohdistuu päällä olevaan vaatekappaleeseen, niin on ihan ok sanoa pitävänsä siitä itsekin todella paljon.

        Esimerkiksi itse myönnän kyllä ihan vapaaehtoisesti, että olen tehnyt huomattavasti enemmän rahaa työelämässsä, koska näytän siltä miltä näytän. Tiedän ihan erinomaisen hyvin valikoituneeni tiettyihin tehtäviin ja rooleihin ulkonäköni takia. Tiedän ihan hyvin, että mm. tissini näkyvä palkkanauhassani, lähes joka kuukausi. Ne eivät näy siinä siksi, että mulle maksettaisiin isompaa tuntipalkkaa niiden takia. Ne näkyvät koska teen enemmän kauppoja niiden ansiosta. Luokseni hakeutuu enemmän potentiaalisia kauppoja, koska tissit. Ollaan nyt ihan raatorehellisiä, vaikka eihän tuota etiketin mukaan saisi itse tietää eikä ainakaan myöntää tietävänsä. Minusta kuitenkin on virkistävää nähdä ja kuulla asioista puhuttavan ihan suoraan ja rehellisesti kyllä valtaosa kauniista naisista ihan itse tietää kauneutensa ja sen tuoman edun ja pitää sitä yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kauneus/komeus on kaikessaan jotenkin hirveän ristiriitainen ominaisuus. Sitä kehutaan ja moni kokee, että sitä pitää olla suorastaan oikeus kehua. Kuitenkaan se kehujen kohde, kaunis/komea ihminen, ei jollain ristiriitaisella tavalla saisi itse olla tietoinen omasta ulkoisesta habituksestaan. Sen faktan toteaminen, että joo olen hyvännäköinen ja tiedän sen, on pahimman luokan omahyväisyyttä. Näin siitä huolimatta, vaikka puhuttaisiin totta, eikä mitenkään kehuskellen.

        Tuossa onkin yksi syy, miksi ulkonäköön liittyvät kehut ovat isolle osalle niin äärimmäisen vaivaannuttavia. Ne ovat sitä, vaikka tulisivat kuinka rakastetulta ihmiseltä. Ulkonäköön liittyvät kehut pitää etiketin mukaan ottaa hiljaa ja nöyränä vastaan ja suorastaan hämmentyä niistä. Ei niihin useinkaan sovi sanoa, että "tiedän, enkös olekin". Jos kehu kohdistuu vaikkapa työsuoritteeseen, niin useinmiten tietoisuutensa hyvin tehdystä työstä saa itsekin ilmaista. Tai jos kehu kohdistuu päällä olevaan vaatekappaleeseen, niin on ihan ok sanoa pitävänsä siitä itsekin todella paljon.

        Esimerkiksi itse myönnän kyllä ihan vapaaehtoisesti, että olen tehnyt huomattavasti enemmän rahaa työelämässsä, koska näytän siltä miltä näytän. Tiedän ihan erinomaisen hyvin valikoituneeni tiettyihin tehtäviin ja rooleihin ulkonäköni takia. Tiedän ihan hyvin, että mm. tissini näkyvä palkkanauhassani, lähes joka kuukausi. Ne eivät näy siinä siksi, että mulle maksettaisiin isompaa tuntipalkkaa niiden takia. Ne näkyvät koska teen enemmän kauppoja niiden ansiosta. Luokseni hakeutuu enemmän potentiaalisia kauppoja, koska tissit. Ollaan nyt ihan raatorehellisiä, vaikka eihän tuota etiketin mukaan saisi itse tietää eikä ainakaan myöntää tietävänsä. Minusta kuitenkin on virkistävää nähdä ja kuulla asioista puhuttavan ihan suoraan ja rehellisesti kyllä valtaosa kauniista naisista ihan itse tietää kauneutensa ja sen tuoman edun ja pitää sitä yllä.

        Eikä toi ulkonäön kehumiseen liittyvä teatteri todellakaan ole mikään feministien juttu. Se ei ole edes pelkkä naisten juttu. Se on ihan läpi yhteiskunnan menevä juttu. Kun joku (myös mies tai ehkä oikestaan varsinkin mies) kehuu naisen ulkonäköä, niin hän odottaa saavansa sellaisen hieman hämmentyneen ja häkeltyneen ja kovin otetun vastaanoton kehuilleen, kera pienen punastumisen ja ujon hymyn. Kohtelias, mutta täysin tasapainossa oleva "kiitos", joka kielii tietoisuudesta omasta ulkonäöstä, ei ole tavoiteltu reaktio. Sellainen antaa (muka) kuvan itsekeskeisyydestä ja omahyväisyydestä. Kaunis on oikeasti kaunis vain, jos ei itse tiedä sitä (tai ainakaan näytä tietävänsä).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä et taida nyt oikein ymmärtää, että tilanteella on tosi paljon merkitystä. Someen ja siellä oleviin kuviin liittyy ihan omat sosiaaliset kuvionsa. Vähän sama kuin lapsesta sanotaan sen aina olevan kaunis, vaikka lapsi olisi kuinka ruma tahansa. Ja kyllä lapsissakin on todella rumia yksilöitä, eikä lapsuuden aikainen ulkonäkö välttämättä kerro ulkonäöstä aikuisena. Rumuus on tässä nyt käytössä adjektiivina, jolla kuvataan kauneuden vastakohtaa, joten ei kannata vetää koko palkokasvia nenäänsä. Joidenkin piirteisiin ei lapsuus sovi lainkaan. Ja jokainen näkevä tajuaa sellaisen lapsen olevan lapseksi todella ruma, vaan ei sitä ole tapana sanoa. Aivan samaan tyyliin tietynlaisia somekuvia nyt vaan on tapana kehua, jos kuuluu tiettyyn viiteryhmään. Kyllä sen postaaja itsekin tietää, ettei ole Miss Universumiksi yön aikana muuttunut.

        Eri juttu ovat ihmiset, jotka elävät tuolla. Heistä osan elanto on siitä kauneudesta kiinni ja se kuuluu samaan teatteriin.

        Sun mielestä en ymmärrä mitään, niin viitsi kanssasi keskustella tämän enempää. Ajan haaskausta. Yrität vaan tyrmätä kaiken mitä kirjoitan, mielipiteenikin.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sun mielestä en ymmärrä mitään, niin viitsi kanssasi keskustella tämän enempää. Ajan haaskausta. Yrität vaan tyrmätä kaiken mitä kirjoitan, mielipiteenikin.

        Anteeksi mutta kenelle sä taas puhut. Mä en sun ymmärryksestäsi tiedä sen kummempiak kuin mitä tuossa annoit ymmärtää. Eli siis sen, että sinusta some on pelkkää kehujen kalastelua. Sä olet ihme skitso, kun kilahtelet joka asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta kenelle sä taas puhut. Mä en sun ymmärryksestäsi tiedä sen kummempiak kuin mitä tuossa annoit ymmärtää. Eli siis sen, että sinusta some on pelkkää kehujen kalastelua. Sä olet ihme skitso, kun kilahtelet joka asiasta.

        Muistin vaan erään mielestäni kauniin (vaikka sinä moralisoisitkin) ihmisen lopettavan keskustelut, kun toinen lähti vaan vänkäämisen linjalle. Todeten, tämä keskustelu oli tässä.

        Ja päätin yrittää olla yhtä järkevä ja lopettaa sinun kanssa keskustelut. Joten tältä osin, loppu.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Muistin vaan erään mielestäni kauniin (vaikka sinä moralisoisitkin) ihmisen lopettavan keskustelut, kun toinen lähti vaan vänkäämisen linjalle. Todeten, tämä keskustelu oli tässä.

        Ja päätin yrittää olla yhtä järkevä ja lopettaa sinun kanssa keskustelut. Joten tältä osin, loppu.

        Sä et kyllä oikeasti käy ihan täysillä. Ihme vainoharhaa ja tunnistelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä et kyllä oikeasti käy ihan täysillä. Ihme vainoharhaa ja tunnistelua.

        Sen verran lisään, että se kaunis et ole sinä jonka mainitsin. Tuollasella luonteella kauneus on lähinnä irvokasta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Sen verran lisään, että se kaunis et ole sinä jonka mainitsin. Tuollasella luonteella kauneus on lähinnä irvokasta.

        Mitähän hittoa sä taas jauhat? Mitä säkin mun luonteestani kuvittelet tietäväsi? Kuvittelet sitten taas puhuvasi jollekin ihan toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän hittoa sä taas jauhat? Mitä säkin mun luonteestani kuvittelet tietäväsi? Kuvittelet sitten taas puhuvasi jollekin ihan toiselle.

        Jasu tarkoittaa kauniilla = lillistä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasu tarkoittaa kauniilla = lillistä:)

        AV

        No en ainakaan tuota anonyymia borderline tapausta. Rasittavampaa ihmistä saa hakea, kun borderline ano on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jasu tarkoittaa kauniilla = lillistä:)

        AV

        Tarkoitti ketä tarkoitti, niin hänellä on silti todella törkeä tapa kirjoitella tuntemattomille. Anonyymipalsta ei todellakaan sovi hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitti ketä tarkoitti, niin hänellä on silti todella törkeä tapa kirjoitella tuntemattomille. Anonyymipalsta ei todellakaan sovi hänelle.

        Aivan kuin kadehtisit huomiota.:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuin kadehtisit huomiota.:)

        AV

        Mitä huomiota? Sitä, että kirjottelee mulle tollasia? Siinähän onkin kovasti kadehtimista.


    • Ja tuli nyt mieleen vielä identiteeteistä, että on nykyään paljon miehikin, jotka tykkää kun heitä kehutaan kauniiksi. Ja on femiinejä miehiä, jotka haluavat olla nimenomaan kauniita. Monet meikkaavat blogien pitäjät esimerkiksi. Transnaiset, homomiehet..jne.

      On maskuliineja naisia, joita ei kiinnosta olla kaunis vaan maskuliini, komea, hyvännäköinen pikemminkin, jos jotain.

      Ja taaskin butchit, transmiehet yksinä esimerkkeinä monista, joille perinteinen naiskauneus itsessä ei ole useinkaan validi.

      • Anonyymi

        Sukupuoli-identiteetiltään itsesi ei perinteisestii määritteleväksi ihmiseksi sulla on hämmentävän steroetyyppinen käsitys muista ihmisistä. Ikäänkuin sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen olisi muka noita määrittävä asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli-identiteetiltään itsesi ei perinteisestii määritteleväksi ihmiseksi sulla on hämmentävän steroetyyppinen käsitys muista ihmisistä. Ikäänkuin sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen olisi muka noita määrittävä asia.

        Perustuu ihmisten omiin kertomuksiin. Niistä ne käsitykset mulle muodostuu, mitä ihmiset itse kertoo ja kuvailee kokevansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli-identiteetiltään itsesi ei perinteisestii määritteleväksi ihmiseksi sulla on hämmentävän steroetyyppinen käsitys muista ihmisistä. Ikäänkuin sukupuoli-identiteetti ja seksuaalinen suuntautuminen olisi muka noita määrittävä asia.

        Kerro toki omat käsityksesi, ehkä opin jotain uutta ehkä en.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kerro toki omat käsityksesi, ehkä opin jotain uutta ehkä en.

        Oma kokemukseni on hyvin toisenlainen. Olen tuntenut elämäni varrella paljon erilaisiin "rooleihin" itsensä mieltäviä yksilöitä jo lukiosta lähtien, enkä todellakaan ole huomannut tuollaisia stereotyyppisiä korrelaatioita. Ihmiset muutoinkin hyvin usein hyppivät vähän "roolista" toiseen ajan ja paikan mukaan. Toisessa paikassa yhdet asiat ovat tärkeitä ja toisissa toiset. Eikä aina ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa "roolia" edes saman ihmisen kohdalla. Ihmiset ovat keskimäärin hyvin monimuotoisia ja mukautuvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni on hyvin toisenlainen. Olen tuntenut elämäni varrella paljon erilaisiin "rooleihin" itsensä mieltäviä yksilöitä jo lukiosta lähtien, enkä todellakaan ole huomannut tuollaisia stereotyyppisiä korrelaatioita. Ihmiset muutoinkin hyvin usein hyppivät vähän "roolista" toiseen ajan ja paikan mukaan. Toisessa paikassa yhdet asiat ovat tärkeitä ja toisissa toiset. Eikä aina ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa "roolia" edes saman ihmisen kohdalla. Ihmiset ovat keskimäärin hyvin monimuotoisia ja mukautuvia.

        Niin no minäkin mainitsin kyllä noiden olevan esimerkkejä, en koko totuus. Ei mulla ole intoa kirjoittaa kaikkea auki, vaikka pää olisi täynnä asiaa ja ymmärrystä. Mulla on tapana mainita vain muutama selkeempi esimerkki.

        Referoin muutenkin mielummin, kun jaarittelen.


      • Bätääs kirjoitti:

        Niin no minäkin mainitsin kyllä noiden olevan esimerkkejä, en koko totuus. Ei mulla ole intoa kirjoittaa kaikkea auki, vaikka pää olisi täynnä asiaa ja ymmärrystä. Mulla on tapana mainita vain muutama selkeempi esimerkki.

        Referoin muutenkin mielummin, kun jaarittelen.

        Mutta joo, kuka mukautuu mitenkin kuka huonommin, yksilöitähän me kaikki ollaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni on hyvin toisenlainen. Olen tuntenut elämäni varrella paljon erilaisiin "rooleihin" itsensä mieltäviä yksilöitä jo lukiosta lähtien, enkä todellakaan ole huomannut tuollaisia stereotyyppisiä korrelaatioita. Ihmiset muutoinkin hyvin usein hyppivät vähän "roolista" toiseen ajan ja paikan mukaan. Toisessa paikassa yhdet asiat ovat tärkeitä ja toisissa toiset. Eikä aina ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa "roolia" edes saman ihmisen kohdalla. Ihmiset ovat keskimäärin hyvin monimuotoisia ja mukautuvia.

        Olen esimerkiksi tässä seurannut läheltä erään ystäväni sukupuolenvaihdosprosessia (miehestä naiseksi). Hänen näkemyksensä on tässä matkan varrella muuttunut kovasti. Se hänen naisellisuutensa ja tarve kauneuteen oli kovimmillaan silloin ennen prosessia ja heti sen jälkeen. Nyt kun siitä on jo viitisen vuotta aikaa, niin hän on naisena varsin arkinen, etten sanoisi. Tarve korostaa on vähentynyt sitä mukaa, kun tilanne on muuttunut arkisemmaksi.

        Lukemattomia esimerkkejä on paljon. Huomenna menen erään lesboparin häihin ja ei nuo stereotypiat heihinkään sovi. Heidät olen tuntenut lukiosta saakka (jollon alkoivat seurustella) ja nuo kuviot ovat menneet tässä vuosien varrelle sinne ja tänne. Odotan ihan mielenkiinnolla heidän pukeutumistaan huomenna. Ovat pitäneet hyvin salassa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Niin no minäkin mainitsin kyllä noiden olevan esimerkkejä, en koko totuus. Ei mulla ole intoa kirjoittaa kaikkea auki, vaikka pää olisi täynnä asiaa ja ymmärrystä. Mulla on tapana mainita vain muutama selkeempi esimerkki.

        Referoin muutenkin mielummin, kun jaarittelen.

        Sanoit kyllä niiden olevan esimerkkejä. Mä en vaan aina ihan täysin tajua miksi sulla on niin usein tarve vetää esiin tollaisia stereotyyppisiä yleistyksiä, kun oletan sun kuitenkin ihan henkilökohtaisellakin tasolla tietävän miten erilaisia ihmisyksilöt ovat sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Esim dragartisteissa on lopulta jopa yllättävän paljon heteroseksuaalisia cismiehiä, jotka normaalissa arkiroolissaan ovat jopa hyvinkin maskuliinisia. Eivät tietenkään kaikki, mutta ei sellaista ryhmää ole, jossa kaikki olisivat jotakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen esimerkiksi tässä seurannut läheltä erään ystäväni sukupuolenvaihdosprosessia (miehestä naiseksi). Hänen näkemyksensä on tässä matkan varrella muuttunut kovasti. Se hänen naisellisuutensa ja tarve kauneuteen oli kovimmillaan silloin ennen prosessia ja heti sen jälkeen. Nyt kun siitä on jo viitisen vuotta aikaa, niin hän on naisena varsin arkinen, etten sanoisi. Tarve korostaa on vähentynyt sitä mukaa, kun tilanne on muuttunut arkisemmaksi.

        Lukemattomia esimerkkejä on paljon. Huomenna menen erään lesboparin häihin ja ei nuo stereotypiat heihinkään sovi. Heidät olen tuntenut lukiosta saakka (jollon alkoivat seurustella) ja nuo kuviot ovat menneet tässä vuosien varrelle sinne ja tänne. Odotan ihan mielenkiinnolla heidän pukeutumistaan huomenna. Ovat pitäneet hyvin salassa.

        Noinhan se menee, alkuun on buumi päällä ja suirastaan ahmii kaiken ylikorostaen. Niin mullakin meni, kun aloin luooua tyystin naisellisista jutuista, koska koin ne niin feikiksi itselleni.

        Meikit lähti ekana, sitten naisten vaatteet ja nykyään kun en piittaa muiden näkemyksistä siitä mitä oon, niin arkeahan tää on. Erilaista kun murroksessa.

        Jep. Huomaathan, että stereotyypit on alleviivausta ja esimerkkejä vaan. Kun nyt katselee tubelta ihmisien prosesseja niin muutokset huomaa kyllä. Ja toiset on aina hyvin tiukassa roolissa joustamatta mihinkään päin. Satoja videoita katsellut kanssa. Ja jutellut somessa vähemmistö ihmisten kanssa.

        Näin heterokeskeisellä palstalla tuntuu olevan vaikee avata asioita, kun moni ei ymmärrä mistä puhuu edes yksinkertaistettuna. Hyvä jos joku jaksaa avata kaiken, kun mä en jaksa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Noinhan se menee, alkuun on buumi päällä ja suirastaan ahmii kaiken ylikorostaen. Niin mullakin meni, kun aloin luooua tyystin naisellisista jutuista, koska koin ne niin feikiksi itselleni.

        Meikit lähti ekana, sitten naisten vaatteet ja nykyään kun en piittaa muiden näkemyksistä siitä mitä oon, niin arkeahan tää on. Erilaista kun murroksessa.

        Jep. Huomaathan, että stereotyypit on alleviivausta ja esimerkkejä vaan. Kun nyt katselee tubelta ihmisien prosesseja niin muutokset huomaa kyllä. Ja toiset on aina hyvin tiukassa roolissa joustamatta mihinkään päin. Satoja videoita katsellut kanssa. Ja jutellut somessa vähemmistö ihmisten kanssa.

        Näin heterokeskeisellä palstalla tuntuu olevan vaikee avata asioita, kun moni ei ymmärrä mistä puhuu edes yksinkertaistettuna. Hyvä jos joku jaksaa avata kaiken, kun mä en jaksa.

        Toki, mutta toivon että äkin huomaat stereotyyppien olevan niidenkin varsin ahtaita ja alistaviakin, vaikka kuinka pitäsit esimerkkeinä. Ihmisistä ja moninaisuudesta voi puhua ilman streotypiotakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit kyllä niiden olevan esimerkkejä. Mä en vaan aina ihan täysin tajua miksi sulla on niin usein tarve vetää esiin tollaisia stereotyyppisiä yleistyksiä, kun oletan sun kuitenkin ihan henkilökohtaisellakin tasolla tietävän miten erilaisia ihmisyksilöt ovat sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Esim dragartisteissa on lopulta jopa yllättävän paljon heteroseksuaalisia cismiehiä, jotka normaalissa arkiroolissaan ovat jopa hyvinkin maskuliinisia. Eivät tietenkään kaikki, mutta ei sellaista ryhmää ole, jossa kaikki olisivat jotakin.

        Kuten jo kerroin, en jaksa enkä koe tällä palstalla tarpeen avata kaikkea juurta jaksain. Tiedän kyllä itse kaiken tuon, koen vaan kovin turhaksi täällä selostaa kaikkea a:sta ö:hön. Olen sitä joskus tehny ja turhaksi kokenut.

        Ei täällä monikaan niitä edes ole ikinä miettinyt, huomaa heti kun pari sanaa vaihtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta toivon että äkin huomaat stereotyyppien olevan niidenkin varsin ahtaita ja alistaviakin, vaikka kuinka pitäsit esimerkkeinä. Ihmisistä ja moninaisuudesta voi puhua ilman streotypiotakin.

        En tarvi ojennusta. Mä kirjoitan tyylilläni ja muut omallaan.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En tarvi ojennusta. Mä kirjoitan tyylilläni ja muut omallaan.

        Juuri äsken pyysit minua ottamaan jotain huomioon, mutta sinunko ei tarvitse? Mä voisin ihan yhtä oikeustetusti sanoa, ettei tarvitse ojentaa, kirjotan miten kirjotan, eikö kuulu muille.

        Toi on oikeasti tosi hämmentävä asenne. Toisaalta sä ainakin annat ymmärtää haluavasi avartaa palstalaisten käsityksiä ja sitten muutat niitä toisiin ahtaisiin stereotypioihin. Mä en kykene ymmärtämään mikä idea tuossa on. Miksi sä itse hyvin usein tyypittelet muita, jos et kuitenkaan halua itseäsi tyypiteltävän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri äsken pyysit minua ottamaan jotain huomioon, mutta sinunko ei tarvitse? Mä voisin ihan yhtä oikeustetusti sanoa, ettei tarvitse ojentaa, kirjotan miten kirjotan, eikö kuulu muille.

        Toi on oikeasti tosi hämmentävä asenne. Toisaalta sä ainakin annat ymmärtää haluavasi avartaa palstalaisten käsityksiä ja sitten muutat niitä toisiin ahtaisiin stereotypioihin. Mä en kykene ymmärtämään mikä idea tuossa on. Miksi sä itse hyvin usein tyypittelet muita, jos et kuitenkaan halua itseäsi tyypiteltävän?

        Kuten sanoin tällä kyseisellä palstalla turhaksi koettu tuo mitä tarjoat. Menee hukkaan kirjoitukset jos luulet täällä siitä mitään hyötyä olevan. Ei ketään kiinnosta ajatella.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kuten sanoin tällä kyseisellä palstalla turhaksi koettu tuo mitä tarjoat. Menee hukkaan kirjoitukset jos luulet täällä siitä mitään hyötyä olevan. Ei ketään kiinnosta ajatella.

        Eli koska se on turhaa niin syötetään sitten streotypiaa? Mitä järkeä asiasta on sitten puhua lainkaan, jos ei edes puhuta oikeilla nimillä?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kuten sanoin tällä kyseisellä palstalla turhaksi koettu tuo mitä tarjoat. Menee hukkaan kirjoitukset jos luulet täällä siitä mitään hyötyä olevan. Ei ketään kiinnosta ajatella.

        Mä puhun juuri nyt sinulle. Tarkoittaako tuo siis sitä, että sinuakaan ei kiinnosta ajatella? Vai mitä sä tolla tarkotat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli koska se on turhaa niin syötetään sitten streotypiaa? Mitä järkeä asiasta on sitten puhua lainkaan, jos ei edes puhuta oikeilla nimillä?

        No sustakin nyt huomaa, että takerrut vaan stereotypioihin mistä narista, vaikka taidat tajuta itsekin että ne on tosiaan vaan ääri esimerkkejä. Joihin on turha takertua jos kerran kokonaiskuvan kuitenkin ymmärtää ilman juurta jaksain lätinääkin. Omaa ajattelua on tarkoitus kannustaakin kasvattamaan, eikä valistaa kuin opettaja koulussa omaa mantraa.

        Minä olen kuule monet kerrat nähnyt vaivaa ja kertonut asioita juurta jaksain nyt en sitä tee. Tee sinä kun osaat ja kaipaat sitä. Ennen kaikkea sulla on tuota intoa valistaa, mulla ei enää ole. Turhaa tääällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä puhun juuri nyt sinulle. Tarkoittaako tuo siis sitä, että sinuakaan ei kiinnosta ajatella? Vai mitä sä tolla tarkotat?

        En mä jaksa jankkaajia, jos näyttää toivottomalle päästä yhteisymmärrykseen.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        No sustakin nyt huomaa, että takerrut vaan stereotypioihin mistä narista, vaikka taidat tajuta itsekin että ne on tosiaan vaan ääri esimerkkejä. Joihin on turha takertua jos kerran kokonaiskuvan kuitenkin ymmärtää ilman juurta jaksain lätinääkin. Omaa ajattelua on tarkoitus kannustaakin kasvattamaan, eikä valistaa kuin opettaja koulussa omaa mantraa.

        Minä olen kuule monet kerrat nähnyt vaivaa ja kertonut asioita juurta jaksain nyt en sitä tee. Tee sinä kun osaat ja kaipaat sitä. Ennen kaikkea sulla on tuota intoa valistaa, mulla ei enää ole. Turhaa tääällä.

        Mikä hitto sua vaivaa, kun et osaa puhua asiallisesti? Mä en ole tässä nyt kertaakaan narissut yhtään mistään, vaan koetan tajuta mikä se järki näiden sun juttujesi takana on. jos tämä palsta ottaa noin pirun koville, niin pidä taukoa hyvä ihminen.

        Sä olet niin usein täällä puhumassa kuin erilaisten sukupuoli-identiteettien kokemusasiantuntija, mutta sitten kuitenkin puhut todella ahtaasti. Se on todella hämmentävää - vähän kuin ateisti saarnaisi Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hitto sua vaivaa, kun et osaa puhua asiallisesti? Mä en ole tässä nyt kertaakaan narissut yhtään mistään, vaan koetan tajuta mikä se järki näiden sun juttujesi takana on. jos tämä palsta ottaa noin pirun koville, niin pidä taukoa hyvä ihminen.

        Sä olet niin usein täällä puhumassa kuin erilaisten sukupuoli-identiteettien kokemusasiantuntija, mutta sitten kuitenkin puhut todella ahtaasti. Se on todella hämmentävää - vähän kuin ateisti saarnaisi Jumalasta.

        Se vaivaa, että oon törmännyt liika sinunlaisiin ihmisiin joille kaikessa on vaan jotain väärää ja haet konfliktia toisensa perään. Anna mun olla rauhassa pyydän ja jutella ihmisten kanssa, jotka jaksaa olla möykkäämättä.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Se vaivaa, että oon törmännyt liika sinunlaisiin ihmisiin joille kaikessa on vaan jotain väärää ja haet konfliktia toisensa perään. Anna mun olla rauhassa pyydän ja jutella ihmisten kanssa, jotka jaksaa olla möykkäämättä.

        Tajuatko sä itekään miten koomista toi sun juttusi on? Eli siis sun kanssasi ei saa olla eri mieltä, ei saa kysyä mitä tarkoitat ja miksi sanot, ei saa lainkaan haastaa ajatuksiasi. Sitten jauhat ikäänkuin puhuisit koko ajan jollekin yhdelle ja samalle ihmiselle. Sä puhut ihan jumalattoman törkeällä tavalla jokaiselle anonyymille.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Se vaivaa, että oon törmännyt liika sinunlaisiin ihmisiin joille kaikessa on vaan jotain väärää ja haet konfliktia toisensa perään. Anna mun olla rauhassa pyydän ja jutella ihmisten kanssa, jotka jaksaa olla möykkäämättä.

        Sulle ei siis kenenkään rekkaamattoman kannata sanoa sanaakaan. Sä kun katsot ilemisesti sen oikeudeksi oksentaa kaikea tuota sappeasi kaikkien niskaan.

        Tee kuule palvelus, äläkä itsekään vastaa yhdellekään anonyymille. Anna heidän olla rauhassa ja jutella ihmisten kanssa, äläkä tule möykkäämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sä itekään miten koomista toi sun juttusi on? Eli siis sun kanssasi ei saa olla eri mieltä, ei saa kysyä mitä tarkoitat ja miksi sanot, ei saa lainkaan haastaa ajatuksiasi. Sitten jauhat ikäänkuin puhuisit koko ajan jollekin yhdelle ja samalle ihmiselle. Sä puhut ihan jumalattoman törkeällä tavalla jokaiselle anonyymille.

        Käyttäkää tunnisteita, niin tietää kuka kulloinkin ujeltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulle ei siis kenenkään rekkaamattoman kannata sanoa sanaakaan. Sä kun katsot ilemisesti sen oikeudeksi oksentaa kaikea tuota sappeasi kaikkien niskaan.

        Tee kuule palvelus, äläkä itsekään vastaa yhdellekään anonyymille. Anna heidän olla rauhassa ja jutella ihmisten kanssa, äläkä tule möykkäämään.

        En juttele sulle, kun jotenkin olet tunnistettava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sä itekään miten koomista toi sun juttusi on? Eli siis sun kanssasi ei saa olla eri mieltä, ei saa kysyä mitä tarkoitat ja miksi sanot, ei saa lainkaan haastaa ajatuksiasi. Sitten jauhat ikäänkuin puhuisit koko ajan jollekin yhdelle ja samalle ihmiselle. Sä puhut ihan jumalattoman törkeällä tavalla jokaiselle anonyymille.

        Onko tää sitten kohteliasta anoilta yksisarviselle?

        "On ihan sairasta, että koet naisellisen kauneuden vaativan kaikkea tuota, mitä kuvasit edellä. Onkohan niin, että rumuutesi vastapainoksi tarvitset ulkoista kultaa, sillä luonnollinen kauneutesi ei syystä tai toisesta pääse esille."

        Malka omassa silmässä?


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Onko tää sitten kohteliasta anoilta yksisarviselle?

        "On ihan sairasta, että koet naisellisen kauneuden vaativan kaikkea tuota, mitä kuvasit edellä. Onkohan niin, että rumuutesi vastapainoksi tarvitset ulkoista kultaa, sillä luonnollinen kauneutesi ei syystä tai toisesta pääse esille."

        Malka omassa silmässä?

        Hyökkäsikö yksisarvinen tuohon? Ei hyökännyt, hän hoiti sen nätisti. En ole koskaan nähnyt häneltä samanlaista kielenkäyttöä kuin sinulta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En juttele sulle, kun jotenkin olet tunnistettava.

        No en näköjään ole, kun tunnistat keneksi lienee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäsikö yksisarvinen tuohon? Ei hyökännyt, hän hoiti sen nätisti. En ole koskaan nähnyt häneltä samanlaista kielenkäyttöä kuin sinulta.

        Mutta itse voit haukku skitsoksi, rumaksi, heikko itsetuntoiseksi, imbesilliksi jne, mutta muut ei saa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en näköjään ole, kun tunnistat keneksi lienee.

        En tunnista keneksikään, vain epämukavaksi ja hankalaksi ihmiseksi.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        En juttele sulle, kun jotenkin olet tunnistettava.

        Ja et todellakaan sitten juttele, sillä lupaan, että käsken sun painua vittuun siitä ujeltamasta joka kerta kun kommentoit mulle sanaakaan. Vitun URPO!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäsikö yksisarvinen tuohon? Ei hyökännyt, hän hoiti sen nätisti. En ole koskaan nähnyt häneltä samanlaista kielenkäyttöä kuin sinulta.

        Minä seuraan mitä täällä muillekin kirjoitat ja mielikuvani on mikä on senkin pohjalta. Ei voi mitään. Vältellään toisiamme, parempi niin. En tykkää ilkeästä asenteestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en näköjään ole, kun tunnistat keneksi lienee.

        Keksi joku tunniste, niin kierrän sut kaukaa jatkossa tarkoitin.


      • No sun komppikamusi sitten tai toinen persoonasi fantti.

        Painu itte ensin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja et todellakaan sitten juttele, sillä lupaan, että käsken sun painua vittuun siitä ujeltamasta joka kerta kun kommentoit mulle sanaakaan. Vitun URPO!

        Ota toi vitun urpo tunnisteeksi itsellesi. Niin kierrän kaukaa ja sopii tyyliis nimikin.


      • No älä tule ainakaan kommentoimaan mulle mitään, jos et kerran osaa tunnistetta ottaa. Ei se kyllä vaikeeta olis.


      • Heti kun näytät taas esimerkkiä miten kuuluu olla ja se tehdä.


      • Taidat olla muhun lätkässä, kun et osaa loitota ollenkaan? :D

        Vastaa vaan ja todistat sen.


      • Bätääs kirjoitti:

        Taidat olla muhun lätkässä, kun et osaa loitota ollenkaan? :D

        Vastaa vaan ja todistat sen.

        Hahah, toimii. 💪😁👍


      • Bätääs kirjoitti:

        Heti kun näytät taas esimerkkiä miten kuuluu olla ja se tehdä.

        Mummielestä ton Pätäsin ei kantsis ollenkaan vastata tolle ruokotolalle pimuselle. Soon ihan selvä tiskirotta, latohiiri, nurmivasara, suokuokka ja makaroolin reijän poraaja. Ja sitsillon vielä törkee kielenkäyttö. Soon kai oppinu sen kadulla. 👻


      • kynäkyöpeli kirjoitti:

        Mummielestä ton Pätäsin ei kantsis ollenkaan vastata tolle ruokotolalle pimuselle. Soon ihan selvä tiskirotta, latohiiri, nurmivasara, suokuokka ja makaroolin reijän poraaja. Ja sitsillon vielä törkee kielenkäyttö. Soon kai oppinu sen kadulla. 👻

        Se on vaan lätkässä muhun ja katkera, kun en oikeen lämpene hälle. Ei kaikki tytöt vaan pelaa korteilla, jotka sain. 😝


      • kynäkyöpeli kirjoitti:

        Mummielestä ton Pätäsin ei kantsis ollenkaan vastata tolle ruokotolalle pimuselle. Soon ihan selvä tiskirotta, latohiiri, nurmivasara, suokuokka ja makaroolin reijän poraaja. Ja sitsillon vielä törkee kielenkäyttö. Soon kai oppinu sen kadulla. 👻

        Komensi jo painumaan vittuunsakin, kun kuullena sinne kaipaan. 🤣

        Voi ristus näitä naikkosia.


      • Bätääs kirjoitti:

        Komensi jo painumaan vittuunsakin, kun kuullena sinne kaipaan. 🤣

        Voi ristus näitä naikkosia.

        Jos sen ottaisi ihan kirjaimellisesti, se on kyllä monen miehen haave, että kokonaan piiloutuisi naisen ihanimpaan elimeen. On siitä myös miesten kuvauksia, tunnetuimpia kuinka prinssi Charles kertoi Camillalle, kuinka haluaisi täydellisesti päästä ja jäädä sisälle Camillan ihanimpaan.

        On myöskin toisinpäin. Eräs rippikoulutyttö oli niin rakastunut isospoikaan, että sanoi kaikkien kuullen, miten ajattelee pojan jäävän ihan kokonaan sisäänsä kuin kuukautistamponi. 🌹👀


      • kynä.mi kirjoitti:

        Jos sen ottaisi ihan kirjaimellisesti, se on kyllä monen miehen haave, että kokonaan piiloutuisi naisen ihanimpaan elimeen. On siitä myös miesten kuvauksia, tunnetuimpia kuinka prinssi Charles kertoi Camillalle, kuinka haluaisi täydellisesti päästä ja jäädä sisälle Camillan ihanimpaan.

        On myöskin toisinpäin. Eräs rippikoulutyttö oli niin rakastunut isospoikaan, että sanoi kaikkien kuullen, miten ajattelee pojan jäävän ihan kokonaan sisäänsä kuin kuukautistamponi. 🌹👀

        Ottas korvista kiinni ja se olis menoa eikä meininkiä sitten. Kuulus vaan läiske ja lätinä. 😅


    • Anonyymi

      Olipa outo ketju. Päämääränä hakata lukijoiden päähän sellaista ajatusta ettei ulkonäöllä ole parinmuodostuksessa mitään väliä.

      Tietysti sillä on, niin miesten kuin naistenkin mielestä.

      Ulkonäköhän voi kertoa ihmisestä hyvinkin paljon. Yli 100 kg mies ei harrasta 30 km juoksulenkkeilyä ja on se naisen hyvä jo tiedostaa jos lenkkeilykaveria sellaiselle matkalle olisi etsimässä.

      Ulkoinen olemus kertoo usein myös elämänhallinnasta, mitä pitää elämässä tärkeänä ja puhtaudesta.
      Miksi ulkoisen habituksen arvioiminen ei olisi tärkeää no noista syistä?

      Jos joku nainen loistaa silmissä kai hänelle jotain kohteliasta voi sanoa. Ainakin jos hän olisi sinkku.

      AV

      • Anonyymi

        Onko joku ketjussa tollasia kirjotellut? Mä en huomannut lainkaan. Ei kai kukaan ollut sanonut mitään ulkonäön vaikutuksesta parinmuodostukseen?


    • Anonyymi

      Naisellisia avujani saa vapaasti kehua, kunhan kehuminen ei missään tapauksessa vähennä valta-asemaani suhteessa miehiin.

      Ei siinä sen kummempaa.

      Kauneuden ylläpitäminen on sitä paitsi ympärivuorokautista työtä: uni, ravinto, kuntosali, lisäravinteet, auringon ja alkoholin välttäminen, kosmetiikka, vaatteet ja kaikki muu vievät paitsi aikaa ja tahdonvoimaa myös silkkaa rahaa. Lopputulos: ulkonäköni kehuminen ON suotavaa. Kehuja saisi tulla enemmänkin.

      Kauneuden lisäksi täytyy muistaa toki ennen kaikkea myös työuralla eteneminen, luottamustehtävät ja itsensä kouluttaminen. Niiltä ei kauneudenhoito saa viedä sijaa, sillä silloin on valta-asema vaarassa. Ei tänne maapallolle ole tultu miehiä tottelemaan vaan työskentelemään yhdessä heidän kanssaan. HYVÄNNÄKÖISENÄ mielellään.

      🦄

      • Feminismin tapana on väittää todellisuus olemattomaksi. Myönnät olevan olevaksi eli elät todellisuudessa ja käytät järkevää ajattelua. Ei se liene puhdasta feminismiä. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Feminismin tapana on väittää todellisuus olemattomaksi. Myönnät olevan olevaksi eli elät todellisuudessa ja käytät järkevää ajattelua. Ei se liene puhdasta feminismiä. 🌹👀

        Se on puhdasta älyä ja kauneutta yhdistettynä. Häikäisevää.

        Sen vuoksi olenkin yksisarvinen.

        Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy aina ansaita.

        🦄


      • Anonyymi

        Juuri noinhan se suurimmalla osalla menee. Ulkonäköön liittyvät kehut ovat ok, silloin kun ne eivät ole pois ns. oikeista asioista. Ne eivät ole niin ok, silloin kun niillä pyritään ohittamaan muita oleelisempia asioita. Kauneutta voidaan kehua ja kehutaankin paljon myös vähättelymielessä ja silloin se ei ole ok.

        KIrjoitin tuossa yllä, että ulkonäköön liittyvien kehujen yksi isoimmista ongelmista on niihin useinmiten liittyvä sosiaalinen teatteri. Tarkoitan sillä sitä, että kauneuttaan/komeuttaan ei muka saisi itse tietää ja tiedostaa, eikä sitä ainakaan saa tuoda ilmi, jos tiedostaa. Ulkonäköön liittyvät kehut pitäisi ottaa vastaan sellaisella ihmeellisellä suorastaan nöyristelevällä asenteella, ikäänkuin jokainen kehu olisi yllätys. Hyvin harvalle se oma ulkonäkö kuitenkaan on sen suurempi yllätys.


      • Anonyymi

        On ihan sairasta, että koet naisellisen kauneuden vaativan kaikkea tuota, mitä kuvasit edellä. Onkohan niin, että rumuutesi vastapainoksi tarvitset ulkoista kultaa, sillä luonnollinen kauneutesi ei syystä tai toisesta pääse esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on puhdasta älyä ja kauneutta yhdistettynä. Häikäisevää.

        Sen vuoksi olenkin yksisarvinen.

        Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy aina ansaita.

        🦄

        Ehkäpä kateutta on helpompaa kestää, kun on nimenomaan "ansainnut sen", kuin silloin kun on saanut lahjoja syntymässään ja joutuu sietämään kateuden kohteena olemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan sairasta, että koet naisellisen kauneuden vaativan kaikkea tuota, mitä kuvasit edellä. Onkohan niin, että rumuutesi vastapainoksi tarvitset ulkoista kultaa, sillä luonnollinen kauneutesi ei syystä tai toisesta pääse esille.

        En tiedä vastausta tuohon, eikä sillä ole minulle merkitystä. Mutta tiedän että teen töitä ulkönäköni eteen. En kauheasti arvosta luonnonkauneutta eli en haluakaan päästää sitä esille. Sen esille päästämisestä päätän sitä paitsi minä, et sinä.

        Kaiken effortin vuoksi otan mielelläni kehuja vastaan ulkonäöstäni.

        Sinun diagnoosisi eivät ole minulle merkityksellisiä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kateutta on helpompaa kestää, kun on nimenomaan "ansainnut sen", kuin silloin kun on saanut lahjoja syntymässään ja joutuu sietämään kateuden kohteena olemista.

        Niin, ja kyllä kai kateudesta saa nauttiakin? 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kyllä kai kateudesta saa nauttiakin? 😁

        🦄

        Ei etiketin mukaan. Kauneuttaan ei saisi tiedostaa ja sen kehumisesta tulisi aina hämmentyä. Ulkonäköön kohdistuvasta kateudesta pitäisi olla suorastaan pahoillaa, kun on mennyt toisille pahaa mieltä aiheuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei etiketin mukaan. Kauneuttaan ei saisi tiedostaa ja sen kehumisesta tulisi aina hämmentyä. Ulkonäköön kohdistuvasta kateudesta pitäisi olla suorastaan pahoillaa, kun on mennyt toisille pahaa mieltä aiheuttamaan.

        Hahahhaaa! Rikon niiiiin mielelläni tuota etikettiä. 😁 Yrittäkää kestää. Toki toivon, että saan kateutta myös muista kuin ulkonäkööni liittyvistä ponnisteluista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahhaaa! Rikon niiiiin mielelläni tuota etikettiä. 😁 Yrittäkää kestää. Toki toivon, että saan kateutta myös muista kuin ulkonäkööni liittyvistä ponnisteluista.

        🦄

        Se oli sarkastinen huomautus, jos pääsi menemään ohi. Rikon itsekin jatkuvasti tuota etikettiä ja siksi olenkin kuulemma omahyväinen ja röyhkeä. En todellakan jaksa esittää hämmentyneen yllättynyttä jokaisesta kehusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sarkastinen huomautus, jos pääsi menemään ohi. Rikon itsekin jatkuvasti tuota etikettiä ja siksi olenkin kuulemma omahyväinen ja röyhkeä. En todellakan jaksa esittää hämmentyneen yllättynyttä jokaisesta kehusta.

        Itse pidin mm. Melania Trumpin kommenttia omasta kauneudestaan hyvin virkistävänä vaihteluna. Eli kun hän on kerta naimisissa miehensä kanssa vain tämän rahojen takia, niin ei miehensä häntä olisi valinnut, jos ei hän olisi kaunis. Faktat faktoina, kun eihän tuo asia kenellekään muullekaan oikeasti epäselvää ole. On se nyt kumma, että itsestäänselvyys hänen itsensä sanomana on muka omahyväisyyttä. Ja vatut ole, fakta on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sarkastinen huomautus, jos pääsi menemään ohi. Rikon itsekin jatkuvasti tuota etikettiä ja siksi olenkin kuulemma omahyväinen ja röyhkeä. En todellakan jaksa esittää hämmentyneen yllättynyttä jokaisesta kehusta.

        Meni ohi, joten hyvä että huomautit. 😂

        Kyllä tähänkin keskusteluun vielä kohta tulee joku sanomaan, että olemme röyhkeitä, kun nautimme meihin kohdistetusta huomiosta. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni ohi, joten hyvä että huomautit. 😂

        Kyllä tähänkin keskusteluun vielä kohta tulee joku sanomaan, että olemme röyhkeitä, kun nautimme meihin kohdistetusta huomiosta. 😁

        🦄

        Tietysti, sillä kauneuteen liitty juuri tuo paradoksi. Sitä saa kehua, mutta kehujen kohde ei saa itse olla siitä tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pidin mm. Melania Trumpin kommenttia omasta kauneudestaan hyvin virkistävänä vaihteluna. Eli kun hän on kerta naimisissa miehensä kanssa vain tämän rahojen takia, niin ei miehensä häntä olisi valinnut, jos ei hän olisi kaunis. Faktat faktoina, kun eihän tuo asia kenellekään muullekaan oikeasti epäselvää ole. On se nyt kumma, että itsestäänselvyys hänen itsensä sanomana on muka omahyväisyyttä. Ja vatut ole, fakta on fakta.

        En kommentoi kyseistä suhdetta, koska en voi olla varma, että kyseessä edes on parisuhde muuten kuin paperilla.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni ohi, joten hyvä että huomautit. 😂

        Kyllä tähänkin keskusteluun vielä kohta tulee joku sanomaan, että olemme röyhkeitä, kun nautimme meihin kohdistetusta huomiosta. 😁

        🦄

        Ja siis johan nuo sinua ovat tässä yrittäneet mollata. Olet muka väärällä tavalla kaunis, kun näet vaivaa ulkonäön eteen ja sairas kun "koet tarvitsevasi sen". Seuraavaksi sinulla luultavasti on heikko itsetunto, kun et kykene vain olemaan oma itsesi. Lisäksi olet tietysti kateellinen niille, jotka ovat luonnostaan kauniita (tähän sisältyy olettama, että et voi olla luonnostasikin kaunis). Jne. Jne. Jne.

        Onhan nuo kaikki kuultu moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kommentoi kyseistä suhdetta, koska en voi olla varma, että kyseessä edes on parisuhde muuten kuin paperilla.

        🦄

        En minäkään kommentoi heidän suhdettaan. Kommentoin vain Melanian itse antamaan kommenttia, kun hänen väitettiin naineen miehensä vain rahasta. Se oli minusta ihanan suora ja "röyhkeä" kommentti naiselta, joka ei juuri julkisuudessa viihdy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kyllä kai kateudesta saa nauttiakin? 😁

        🦄

        Kyllä kateuden kohteena olo on ainakin minusta ollut kovin raskasta. Arvelen, että monen muunkin mielestä. Mutta kiva kuulla, että joku siitä nauttiikin.

        Tuli mieleeni muuan rippikoulutyttö, nätti kuin keiju, toimelias, pystyvä, koulussakin kympin keskiarvo, kaikkien poikien ihastuksen ja tyttöjen kateuden kohde. Vaikka oli vasta 15-vuotias, jutteli (ainoana) kuin aikuinen.

        Kysyin häneltä, miltä tuntuu olla kaikkien ihailun ja kateuden kohde. Kertoi, että kyllä se hyvältä tuntuu. Oli itsetuntokin kohdallaan. Tiesi tarkoin, mitä on. Osasi sivuuttaa tekovaatimattomuuden niin luontevalla tavalla, että olin kyllä itsekin aivan hänen lumoissaan.

        Olen havaitsevinani sinussa samaa. 🌹👀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään kommentoi heidän suhdettaan. Kommentoin vain Melanian itse antamaan kommenttia, kun hänen väitettiin naineen miehensä vain rahasta. Se oli minusta ihanan suora ja "röyhkeä" kommentti naiselta, joka ei juuri julkisuudessa viihdy.

        Mitä hän siis sanoi?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis johan nuo sinua ovat tässä yrittäneet mollata. Olet muka väärällä tavalla kaunis, kun näet vaivaa ulkonäön eteen ja sairas kun "koet tarvitsevasi sen". Seuraavaksi sinulla luultavasti on heikko itsetunto, kun et kykene vain olemaan oma itsesi. Lisäksi olet tietysti kateellinen niille, jotka ovat luonnostaan kauniita (tähän sisältyy olettama, että et voi olla luonnostasikin kaunis). Jne. Jne. Jne.

        Onhan nuo kaikki kuultu moneen kertaan.

        Siinähän mollaavat. Puhuvat itsensä pussiin ja solmuun kaikin mahdollisin tavoin. 😂

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hän siis sanoi?

        🦄

        Hänelle sanottiin, että hän olisi miehensä kanssa, vain koska miehensä on rikas. Se oli jonkun toimittajan kommentti muistaakseni. Hän vastasi siihen siihen suuntaan, että "luuletko että mieheni olisi valinnut minut, jollen olisi kaunis". Kaikkihan noin ajattelevat (ottamatta kantaa totuuteen), mutta hänen sanomaan se oli muka väärin. Eihän sitä tokikaan itse saa moisia mennä laukomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli sarkastinen huomautus, jos pääsi menemään ohi. Rikon itsekin jatkuvasti tuota etikettiä ja siksi olenkin kuulemma omahyväinen ja röyhkeä. En todellakan jaksa esittää hämmentyneen yllättynyttä jokaisesta kehusta.

        Kun ulkonäkökehuun vastaa pelkästään "kiitos", se aiheuttaa kehujassa sellaisen reaktion, että se haluaisi vetää kehun takaisin. Nykyisin kehun jotakin vastaavaa takaisin, jotta ollaan kumpikin samalla viivalla, eikä toinen toimi arvostelijana ja toinen arvosteltavana.

        Mielenkiintoinen keskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ulkonäkökehuun vastaa pelkästään "kiitos", se aiheuttaa kehujassa sellaisen reaktion, että se haluaisi vetää kehun takaisin. Nykyisin kehun jotakin vastaavaa takaisin, jotta ollaan kumpikin samalla viivalla, eikä toinen toimi arvostelijana ja toinen arvosteltavana.

        Mielenkiintoinen keskustelu.

        Siis juuri noin. Ulkonäön kehuminen ja varsinkin siihen liittyvän kehun vastaanottaminen "oikein" on ihme nuorallatanssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänelle sanottiin, että hän olisi miehensä kanssa, vain koska miehensä on rikas. Se oli jonkun toimittajan kommentti muistaakseni. Hän vastasi siihen siihen suuntaan, että "luuletko että mieheni olisi valinnut minut, jollen olisi kaunis". Kaikkihan noin ajattelevat (ottamatta kantaa totuuteen), mutta hänen sanomaan se oli muka väärin. Eihän sitä tokikaan itse saa moisia mennä laukomaan.

        Ahhahaaa! Ihanasti sanottu! 👍👍👍

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ulkonäkökehuun vastaa pelkästään "kiitos", se aiheuttaa kehujassa sellaisen reaktion, että se haluaisi vetää kehun takaisin. Nykyisin kehun jotakin vastaavaa takaisin, jotta ollaan kumpikin samalla viivalla, eikä toinen toimi arvostelijana ja toinen arvosteltavana.

        Mielenkiintoinen keskustelu.

        Kyllä. Monesti vaan tielanteet ovat sellaisakin, että ei nyt jaksaisi käydä läpi jotain sosiaalista koreografiaa, kun en ole sitä kehua mitenkään itse tilannut. Sitäpaitsi, jos menet jotain vastaavaa sanomaan, niin se vaivaannuttava keskustelu usein vaan jatkuu pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis juuri noin. Ulkonäön kehuminen ja varsinkin siihen liittyvän kehun vastaanottaminen "oikein" on ihme nuorallatanssia.

        Niinpä, ja kun olen muutenkin sosiaalisesti kömpelö tapaus, en taida moista teatteria, niin helpointa on vain palauttaa pallo takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ja kun olen muutenkin sosiaalisesti kömpelö tapaus, en taida moista teatteria, niin helpointa on vain palauttaa pallo takaisin.

        Sulle ei sitten käy niin, että vastapuoli ottaa kehusi liian kirjaimellisesti ja alkaa kuvitella liikoja? Mulle tuppaa jostain syystä aina käymään noin ja se aiheuttaa vaan turha draamaa, kun en oikeasti ole yhtään kiinnostunut. Mun kohteliaisuuteni ja hymyilemisenikin otetaan tosi usein ihan väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun ulkonäkökehuun vastaa pelkästään "kiitos", se aiheuttaa kehujassa sellaisen reaktion, että se haluaisi vetää kehun takaisin. Nykyisin kehun jotakin vastaavaa takaisin, jotta ollaan kumpikin samalla viivalla, eikä toinen toimi arvostelijana ja toinen arvosteltavana.

        Mielenkiintoinen keskustelu.

        Muutama vuosi sitten ratikassa on afrikkalaisperäinen huikean kaunis sisar, joka ilmeni ranskankieliseksi, koska puhui kännykkään sujuvaa ranskaa.

        Sanoin hänelle: "Je suis désolé, madame, vous êtes très belle et élégante. Anteeksi, rouva, olette hyvin kaunis ja elegantti." Hän lausui vain yhden sanan: "Merci. Kiitos." Loi niin hurmaavan ja ystävällisen hymyn, että tulin vakuttuneeksi lauseeni menosta perille. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Kyllä kateuden kohteena olo on ainakin minusta ollut kovin raskasta. Arvelen, että monen muunkin mielestä. Mutta kiva kuulla, että joku siitä nauttiikin.

        Tuli mieleeni muuan rippikoulutyttö, nätti kuin keiju, toimelias, pystyvä, koulussakin kympin keskiarvo, kaikkien poikien ihastuksen ja tyttöjen kateuden kohde. Vaikka oli vasta 15-vuotias, jutteli (ainoana) kuin aikuinen.

        Kysyin häneltä, miltä tuntuu olla kaikkien ihailun ja kateuden kohde. Kertoi, että kyllä se hyvältä tuntuu. Oli itsetuntokin kohdallaan. Tiesi tarkoin, mitä on. Osasi sivuuttaa tekovaatimattomuuden niin luontevalla tavalla, että olin kyllä itsekin aivan hänen lumoissaan.

        Olen havaitsevinani sinussa samaa. 🌹👀

        Mukava kuulla, että on tuollaisia tyttöjä. 😊

        Minua ovat harvat miehet sietäneet, mutta yksi riittää. 💓

        🦄


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten ratikassa on afrikkalaisperäinen huikean kaunis sisar, joka ilmeni ranskankieliseksi, koska puhui kännykkään sujuvaa ranskaa.

        Sanoin hänelle: "Je suis désolé, madame, vous êtes très belle et élégante. Anteeksi, rouva, olette hyvin kaunis ja elegantti." Hän lausui vain yhden sanan: "Merci. Kiitos." Loi niin hurmaavan ja ystävällisen hymyn, että tulin vakuttuneeksi lauseeni menosta perille. 🌹👀

        Täytyy ottaa huomioon kulttuurierot. Monin paikoin ulkomailla kehujat eivät kuvittele kehujensa johtavan sen pidemmälle. Suomessa tilanne ikävä kyllä on vielä usein hyvin erilainen. Onneksi osa suomalaisistakin on pikkuhiljaa oppinut pois noista junttiasenteista, jossa kehua voi vain vongatakseen.

        Tuon saman jutun huomaa niin monesta asiasta. Muunmuassa Espanjassa tulee ravintolassa aina välillä pöytään jonkun tilaama drinki, kohteliaiden sanojen kera. Tuo herra tuolla tarjosi ja sitten nostetaan yhdessä malja etäisyyden päästä. Ei sellainen todellakaan tarkoita, että ko. herra yrittäisi päästä pöksyihin tai edes juttusille. Kunhan nyt ovat kohteliaita. Kyllä mä drinkkini itsekin maksaisin ja ekoista tollasista tilanteista olin ihan ihmeissäni. Vaan se kuuluu heidän kohteliaisuuskulttuuriinsa. Suomessa moni taas kuvittelee saavansa drinkillä h.oran ja siksi suominainen oli ensiksi kovin varuillaan noissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy ottaa huomioon kulttuurierot. Monin paikoin ulkomailla kehujat eivät kuvittele kehujensa johtavan sen pidemmälle. Suomessa tilanne ikävä kyllä on vielä usein hyvin erilainen. Onneksi osa suomalaisistakin on pikkuhiljaa oppinut pois noista junttiasenteista, jossa kehua voi vain vongatakseen.

        Tuon saman jutun huomaa niin monesta asiasta. Muunmuassa Espanjassa tulee ravintolassa aina välillä pöytään jonkun tilaama drinki, kohteliaiden sanojen kera. Tuo herra tuolla tarjosi ja sitten nostetaan yhdessä malja etäisyyden päästä. Ei sellainen todellakaan tarkoita, että ko. herra yrittäisi päästä pöksyihin tai edes juttusille. Kunhan nyt ovat kohteliaita. Kyllä mä drinkkini itsekin maksaisin ja ekoista tollasista tilanteista olin ihan ihmeissäni. Vaan se kuuluu heidän kohteliaisuuskulttuuriinsa. Suomessa moni taas kuvittelee saavansa drinkillä h.oran ja siksi suominainen oli ensiksi kovin varuillaan noissa tilanteissa.

        Lisään ... tarjoilija joutuikin aluksi selittämään mistä oli kyse ja rauhoittelemaan, että juo vaan nou hätä. Naureskeli, että ihan tavallista. Pohjoismaisille naisille joutuu kuulemma lähes rajastaan aina selittämään mistä on kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy ottaa huomioon kulttuurierot. Monin paikoin ulkomailla kehujat eivät kuvittele kehujensa johtavan sen pidemmälle. Suomessa tilanne ikävä kyllä on vielä usein hyvin erilainen. Onneksi osa suomalaisistakin on pikkuhiljaa oppinut pois noista junttiasenteista, jossa kehua voi vain vongatakseen.

        Tuon saman jutun huomaa niin monesta asiasta. Muunmuassa Espanjassa tulee ravintolassa aina välillä pöytään jonkun tilaama drinki, kohteliaiden sanojen kera. Tuo herra tuolla tarjosi ja sitten nostetaan yhdessä malja etäisyyden päästä. Ei sellainen todellakaan tarkoita, että ko. herra yrittäisi päästä pöksyihin tai edes juttusille. Kunhan nyt ovat kohteliaita. Kyllä mä drinkkini itsekin maksaisin ja ekoista tollasista tilanteista olin ihan ihmeissäni. Vaan se kuuluu heidän kohteliaisuuskulttuuriinsa. Suomessa moni taas kuvittelee saavansa drinkillä h.oran ja siksi suominainen oli ensiksi kovin varuillaan noissa tilanteissa.

        Eipä feministinenkään tyyli ole aivan kiva, kun heti väittävät olevan kyse seksipyrkimyksestä, vaikka on halunnut vain ilahduttaa toista. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Eipä feministinenkään tyyli ole aivan kiva, kun heti väittävät olevan kyse seksipyrkimyksestä, vaikka on halunnut vain ilahduttaa toista. 🌹👀

        Feminismiä on muuallakin kuin vain Suomessa. Sitä on myös siellä Espanjassa. Miksi sä aina puhut pelkästä feminismistä, kun ilmeisesti ongelmasi ovat vain suomalaiset feministit? Ei feminismi ole edes mitenkään suomalainen juttu. Ovatko esim. ruotsalaiset feministit susta kovinkin paljon erilaisia?


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Eipä feministinenkään tyyli ole aivan kiva, kun heti väittävät olevan kyse seksipyrkimyksestä, vaikka on halunnut vain ilahduttaa toista. 🌹👀

        Mä en muuten ottanut varsinaisesti kanta mikä on kivaa ja mikä ei. Kulttuurit ovat erilaiset, vaikkakin toki kulttuurit muuttuvat pikkuhiljaa. Oleellista on se, että kulttuuri selittää eroja ihmisten käytöksessä. Oma henkilökohtainen kokemusmaailmani tässä asiassa ulottuu vain juuri ja juuri 90-luvun puoliväliin (jooloin olin vielä rajusti alaikäinen) ja oman kokemukseni mukaan muutos nykypäivään on jo hyvin suuri. Mitä itseäni huomattavasti iäkkäämpiä ihmisiä olen kuunnellut ja dokumentteja ja vanhoja suomifilmejä katsellut, niin ero aiempiin vuosikymmeniin on vielä suurempi. Silloin jo pelkkä miehen kanssa jutteleminen oli seksipyrkimykseksi oletettava ja naisia varoiteltiin ihan jokaisesta kehusta. En siis näe tuon liittyvän juurikaan feminismiin, kun eihän ko. aatetta juuri tuolloin ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Feminismiä on muuallakin kuin vain Suomessa. Sitä on myös siellä Espanjassa. Miksi sä aina puhut pelkästä feminismistä, kun ilmeisesti ongelmasi ovat vain suomalaiset feministit? Ei feminismi ole edes mitenkään suomalainen juttu. Ovatko esim. ruotsalaiset feministit susta kovinkin paljon erilaisia?

        Feminismi on 1960-luvun Usassa syntynyt liike, joka on PIENISSÄ määrin levinnyt kaikkialle. Suomalainen feminismin muoto lienee seksikielteisempi ja synkempi kuin muualla, mutta sekä tiedollinen että looginen heikkous on kaikkialla huutava.

        Fanaattisuus kuvaa oppia yhdellä sanalla. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Feminismi on 1960-luvun Usassa syntynyt liike, joka on PIENISSÄ määrin levinnyt kaikkialle. Suomalainen feminismin muoto lienee seksikielteisempi ja synkempi kuin muualla, mutta sekä tiedollinen että looginen heikkous on kaikkialla huutava.

        Fanaattisuus kuvaa oppia yhdellä sanalla. 🌹👀

        Ei sillä määrällä ole niin suurta väliä, että siitä kannattaisi vääntää. Vaan miksi sä puhut täällä aina pelkästä feminismistä, vaikka olet kuitenkin välillä ihan samassa hetkessä kehunut "ulkolaisia feministejä"? Eikö sun kannattaisi puhua suomalaisesta feminismistä, kun mitä ilmeisimmin susta vika on juuri siinä. Puhuisit siitä feminismistä joka susta on ok (ulkolainen) ja siitä mikä siinä susta on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy ottaa huomioon kulttuurierot. Monin paikoin ulkomailla kehujat eivät kuvittele kehujensa johtavan sen pidemmälle. Suomessa tilanne ikävä kyllä on vielä usein hyvin erilainen. Onneksi osa suomalaisistakin on pikkuhiljaa oppinut pois noista junttiasenteista, jossa kehua voi vain vongatakseen.

        Tuon saman jutun huomaa niin monesta asiasta. Muunmuassa Espanjassa tulee ravintolassa aina välillä pöytään jonkun tilaama drinki, kohteliaiden sanojen kera. Tuo herra tuolla tarjosi ja sitten nostetaan yhdessä malja etäisyyden päästä. Ei sellainen todellakaan tarkoita, että ko. herra yrittäisi päästä pöksyihin tai edes juttusille. Kunhan nyt ovat kohteliaita. Kyllä mä drinkkini itsekin maksaisin ja ekoista tollasista tilanteista olin ihan ihmeissäni. Vaan se kuuluu heidän kohteliaisuuskulttuuriinsa. Suomessa moni taas kuvittelee saavansa drinkillä h.oran ja siksi suominainen oli ensiksi kovin varuillaan noissa tilanteissa.

        Ajatus on kaunis, mutta tuollainen tapahtumasarja ei vain ole turvallista yksin liikkuvalle naiselle.

        Itselläni oli sellainen tapa, että otin tarjotun juoman vastaan vain, jos omin silmin näin nesteen matkan pakkauksesta lasiin ja siitä edelleen suuhuni. Tein sen turvallisuussyistä. Selitin asian ystävällisesti jokaiselle, joka ehdotti juoman tuomista minulle ilman, että olisin itse ollut paikalla, kun se kaadetaan lasiin. Kaikki miehet ymmärsivät mistä on kyse ja suostuivat mukisematta. Sen jälkeen keskustelu jatkui ilman ongelmia.

        Kertomassasi tilanteessa jättäisin juoman juomatta. Ymmärrän silti tekstisi pointin ja pidän elettä kauniina, vaikkakin erittäin paljon naisen turvallisuutta väheksyvänä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus on kaunis, mutta tuollainen tapahtumasarja ei vain ole turvallista yksin liikkuvalle naiselle.

        Itselläni oli sellainen tapa, että otin tarjotun juoman vastaan vain, jos omin silmin näin nesteen matkan pakkauksesta lasiin ja siitä edelleen suuhuni. Tein sen turvallisuussyistä. Selitin asian ystävällisesti jokaiselle, joka ehdotti juoman tuomista minulle ilman, että olisin itse ollut paikalla, kun se kaadetaan lasiin. Kaikki miehet ymmärsivät mistä on kyse ja suostuivat mukisematta. Sen jälkeen keskustelu jatkui ilman ongelmia.

        Kertomassasi tilanteessa jättäisin juoman juomatta. Ymmärrän silti tekstisi pointin ja pidän elettä kauniina, vaikkakin erittäin paljon naisen turvallisuutta väheksyvänä.

        🦄

        Toki, jos kokee ettei voi edes suuressa ruokaravintolassa tarjoilijan tuomisia juoda. Tosin mietin miten niitä ruokiakaan sitten voisi siinä paikassa syödä? Tuolla päin monissa paikoissa on siinä samassa tilassa myös se baaritiski ja siellä voi ihmisiä myös olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, jos kokee ettei voi edes suuressa ruokaravintolassa tarjoilijan tuomisia juoda. Tosin mietin miten niitä ruokiakaan sitten voisi siinä paikassa syödä? Tuolla päin monissa paikoissa on siinä samassa tilassa myös se baaritiski ja siellä voi ihmisiä myös olla.

        Tai juoda itse päytään tilaamaansa juomaa. Kyllähän siihenkin voi olla tungettuna periaatteessa ihan mitä vaan. Ja saahan sen pullonkin halutessaan terästettyä. Kaataa sitten vain oikeille ihmisille oikeista pulloista. Mahdollisuudet ovat rajattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, jos kokee ettei voi edes suuressa ruokaravintolassa tarjoilijan tuomisia juoda. Tosin mietin miten niitä ruokiakaan sitten voisi siinä paikassa syödä? Tuolla päin monissa paikoissa on siinä samassa tilassa myös se baaritiski ja siellä voi ihmisiä myös olla.

        Nolottaa tunnustaa, mutta yksin ulkomailla matkustaessani elin pääasiassa kauppojen salaateilla ja jogurtilla. 😂

        Ruokaravintoloissa ei ollut kivaa yksin, ja rahaa säästyi muuhun kivaan tekemiseen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolottaa tunnustaa, mutta yksin ulkomailla matkustaessani elin pääasiassa kauppojen salaateilla ja jogurtilla. 😂

        Ruokaravintoloissa ei ollut kivaa yksin, ja rahaa säästyi muuhun kivaan tekemiseen.

        🦄

        Yksin ulkomailla matkustaessani en myöskään juonut alkoholia. Silloin kun matkustin silloisen miesystäväni kotimaassa, viini kyllä maistui ravintoloissa, samoin kuin ruokakin. 😀 Mutta yksin ollessa kannattaa olla järkevän varovainen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolottaa tunnustaa, mutta yksin ulkomailla matkustaessani elin pääasiassa kauppojen salaateilla ja jogurtilla. 😂

        Ruokaravintoloissa ei ollut kivaa yksin, ja rahaa säästyi muuhun kivaan tekemiseen.

        🦄

        Niin no mä voi syödä jugurttia kotonakin ja erilaiset maut ovat yksi syy matkustamiselleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin ulkomailla matkustaessani en myöskään juonut alkoholia. Silloin kun matkustin silloisen miesystäväni kotimaassa, viini kyllä maistui ravintoloissa, samoin kuin ruokakin. 😀 Mutta yksin ollessa kannattaa olla järkevän varovainen.

        🦄

        Alkoholia voi juoda kohtuudellakin. En ole koskaan elämässäni vielä tullut humalaan kahdesta tai kolmesta lasillisesta viiniä tmv useamman tunnin aikana nautittuna. Väkeviä en ole koskaan juonut. Humalassa olen viimeksi ollut kymmenen vuotta sitten ja se oli ihan kotimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholia voi juoda kohtuudellakin. En ole koskaan elämässäni vielä tullut humalaan kahdesta tai kolmesta lasillisesta viiniä tmv useamman tunnin aikana nautittuna. Väkeviä en ole koskaan juonut. Humalassa olen viimeksi ollut kymmenen vuotta sitten ja se oli ihan kotimaassa.

        Viestini ei ollut viittaus humalahakuisuuteen.

        Oliko sinulla jotain kommenttia liittyen turvallisuuskäytäntöihini vai lopetammeko aiheesta keskustelun tähän?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestini ei ollut viittaus humalahakuisuuteen.

        Oliko sinulla jotain kommenttia liittyen turvallisuuskäytäntöihini vai lopetammeko aiheesta keskustelun tähän?

        🦄

        Ei minunkaan viestini liittynyt mitenkään humalahakuisuuteen, vaan siihen etten ole humalassa pienestä määrästä alkoholia.

        Itse ole joutunut elämäni pahimpiin vaaratilanteisiin Suomen kamaralla. En ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin ulkomailla asuessani. Se lienee niin selkäytimessä, että terve järki kannattaa säilyttää, kun on oudommassa paikassa. Jo pelkkä liikkuminen kannattaa tehdä ajatuksen kanssa, ettei joudu vääriin paikkoihin.

        En tiedä miten voiin sen kummemmin kommentoida sinun käytäntöjäsi. Sinä toimit tavoilla, jotka itse koet tarpeellisiksi. Itse en olisi voinut elää vuotta pelkällä salaatilla ja jogurtilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minunkaan viestini liittynyt mitenkään humalahakuisuuteen, vaan siihen etten ole humalassa pienestä määrästä alkoholia.

        Itse ole joutunut elämäni pahimpiin vaaratilanteisiin Suomen kamaralla. En ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin ulkomailla asuessani. Se lienee niin selkäytimessä, että terve järki kannattaa säilyttää, kun on oudommassa paikassa. Jo pelkkä liikkuminen kannattaa tehdä ajatuksen kanssa, ettei joudu vääriin paikkoihin.

        En tiedä miten voiin sen kummemmin kommentoida sinun käytäntöjäsi. Sinä toimit tavoilla, jotka itse koet tarpeellisiksi. Itse en olisi voinut elää vuotta pelkällä salaatilla ja jogurtilla.

        En minäkään ulkomailla pidempään asuessani ole syönyt pelkkää salaattia ja jogurttia. 😂

        Voisitko lukea tekstini ilman, että keksit omiasi.

        En ymmärrä keskustelusi tarkoitusta, joten poistun. Pelkästä miellyttävyydestä en kanssasi keskustele, koska sellaista tämä ei minulle ole.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ulkomailla pidempään asuessani ole syönyt pelkkää salaattia ja jogurttia. 😂

        Voisitko lukea tekstini ilman, että keksit omiasi.

        En ymmärrä keskustelusi tarkoitusta, joten poistun. Pelkästä miellyttävyydestä en kanssasi keskustele, koska sellaista tämä ei minulle ole.

        🦄

        En mä huomannut sun sanoneen oleskelleesi ulkomailla pidempään. Näin vain ,että sanoit yksin matkustaessasi syöneesi lähinnä salaattia ja jogurttia. Ei siinä tietenkään mitään väärää ole, mutta ei sitä tosiaan kauhean pitkään voi tehdä. Itselläni ei tosiaan ole ollut mahdollisuutta palkistä turvallisuussyitä olla yksinäni syömättä myös ravintolassa. Ja siis kyllä mä ole aina niissä tuntenut oloni ihan turvalliseksi. Sama tarjoilija on tuonut niin ruoat kuin juomatkin ja pakko kai siihen on vain kiltisti luottaa. Saisivathan ne kai vähemmällä vaivalla terästettyä vaikka tuoremehuni, jos haluaisivat. Sitä en ainakaan tajuaisi varoa

        En mäkään täysin tajua mikä sinun tarkoituksesi on. Tietysti kaikkialla kannattaa käyttää tervettä järkeä ja pahaa voi varomattomalle tapahtua missä vain. Ei järjenkäyttöä ole kukaan kritisoinut. Se on vain positiivista. Moni ei käytä tarpeeksi ja sitten tapahtuu kaikenlaista. Vaan itse en tosiaan ole vielä ruokaravintoloissa kokenut tarvetta olla luottamatta tarjoilijoihin (enkä väitä sinunkaan sanoneen noin, se oli vain selvennys että en puhunut mistään pubeista tai juottoloista). Puhtaasti juottoloiksi laskettavissa "ravintoloissa" mä en ole ulkomailla ikinä ollut, edes seuran kera. Ne eivät ole mun juttuni. Oletin, että ehkä kuvittelit minun tarkoittaneen tuollaista "ravintolaa" ja että joku tuntematon vain sen juoman siihen toisi. En tarkoittanut, vaan tosiaan ihan ruokaravintoloita ja että sama tarjoiloja ne kaikki nauttitavat on siihen pöytään tuonut. En mäkään tuntemattomien tuomiin koske. En ruokiinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä huomannut sun sanoneen oleskelleesi ulkomailla pidempään. Näin vain ,että sanoit yksin matkustaessasi syöneesi lähinnä salaattia ja jogurttia. Ei siinä tietenkään mitään väärää ole, mutta ei sitä tosiaan kauhean pitkään voi tehdä. Itselläni ei tosiaan ole ollut mahdollisuutta palkistä turvallisuussyitä olla yksinäni syömättä myös ravintolassa. Ja siis kyllä mä ole aina niissä tuntenut oloni ihan turvalliseksi. Sama tarjoilija on tuonut niin ruoat kuin juomatkin ja pakko kai siihen on vain kiltisti luottaa. Saisivathan ne kai vähemmällä vaivalla terästettyä vaikka tuoremehuni, jos haluaisivat. Sitä en ainakaan tajuaisi varoa

        En mäkään täysin tajua mikä sinun tarkoituksesi on. Tietysti kaikkialla kannattaa käyttää tervettä järkeä ja pahaa voi varomattomalle tapahtua missä vain. Ei järjenkäyttöä ole kukaan kritisoinut. Se on vain positiivista. Moni ei käytä tarpeeksi ja sitten tapahtuu kaikenlaista. Vaan itse en tosiaan ole vielä ruokaravintoloissa kokenut tarvetta olla luottamatta tarjoilijoihin (enkä väitä sinunkaan sanoneen noin, se oli vain selvennys että en puhunut mistään pubeista tai juottoloista). Puhtaasti juottoloiksi laskettavissa "ravintoloissa" mä en ole ulkomailla ikinä ollut, edes seuran kera. Ne eivät ole mun juttuni. Oletin, että ehkä kuvittelit minun tarkoittaneen tuollaista "ravintolaa" ja että joku tuntematon vain sen juoman siihen toisi. En tarkoittanut, vaan tosiaan ihan ruokaravintoloita ja että sama tarjoiloja ne kaikki nauttitavat on siihen pöytään tuonut. En mäkään tuntemattomien tuomiin koske. En ruokiinkaan.

        En tarkoittanut sellaista "ravintolaa".

        Mutta omat kriteerini turvallisuudelle yksin matkustaessani ovat tiukemmat kuin sinulla. Tarjoilijan status ei tee kenestäkään luotettavaa missään päin maailmaa.

        Anteeksi, minä taas omasta kuplastani käsin ajattelin, että nykyään lähes kaikki keskiluokkaista elintasoa elävät tai sitä edes hipovat asuvat jossain vaiheessa vähän aikaa ulkomailla. Ei se tietenkään niin mene.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut sellaista "ravintolaa".

        Mutta omat kriteerini turvallisuudelle yksin matkustaessani ovat tiukemmat kuin sinulla. Tarjoilijan status ei tee kenestäkään luotettavaa missään päin maailmaa.

        Anteeksi, minä taas omasta kuplastani käsin ajattelin, että nykyään lähes kaikki keskiluokkaista elintasoa elävät tai sitä edes hipovat asuvat jossain vaiheessa vähän aikaa ulkomailla. Ei se tietenkään niin mene.

        🦄

        Ei tietenkään pelkkä status tee kenestäkään yhtään mitään. Vaan joskus on pakko vain luottaa. Silläkin on kai hieman väliä millaiseen ravintolaan meneen. Kyllä kai niistä jotkut ovat omastakin maineestaan tarkkoja. Ja siis onhan noita kaikenlaisia aineita ja esineitä löytynyt ihan ruokakaupassa myytävistä elintarvikkeistakin. Ei kai mihinkään voi täysin luottaa, jos siihen on joku toinen joskus koskenut.

        Ja juu, eivät kaikki ole. Omaan kuplaansa kuplautuu välillä niin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään pelkkä status tee kenestäkään yhtään mitään. Vaan joskus on pakko vain luottaa. Silläkin on kai hieman väliä millaiseen ravintolaan meneen. Kyllä kai niistä jotkut ovat omastakin maineestaan tarkkoja. Ja siis onhan noita kaikenlaisia aineita ja esineitä löytynyt ihan ruokakaupassa myytävistä elintarvikkeistakin. Ei kai mihinkään voi täysin luottaa, jos siihen on joku toinen joskus koskenut.

        Ja juu, eivät kaikki ole. Omaan kuplaansa kuplautuu välillä niin helposti.

        Ja juu, meillä on selvästi hieman eri turvallisuusstandardit. Joskus tossa talvella puhuttiinkin siskon kanssa, että kumpikaan meistä ei jotenkin enää jaksa aina niin "pelätä" (ja en siis tarkota sun pelkäävän). Jotenkin elämässä on tapahtunut niin paljon ja vakavia sairauksiakin on käyty läpi, ettei vaan ihan kaikkea jaksa enää nykyään niin kauheasti pohtia. Järjen kanssa, mutta paljon rennommalla otteella kuin joskus aikaisemmin.


    • Anonyymi

      Olen aina ihmetellyt näiden keskustelujen mieltä ja tarkoitusta. Minkälaisessa todellisuudessa näitä syntyy, onko se enää todellista?

      Minulle aloittajan pohdinta ei herätä mitään mielenkiintoa ja ainoa asia on se merkityksettömyys, joka keskustelusta huokuu.

    • Vaikuttaa mahdolliselta, että feministisessä synkkyydessä ja kauneuden ilmaisemisen vieronnassa saattaisi olla mukana enemmän kateutta, kuin on rohjennut ajatellakaan.

      Minäkin uskoin aina nuoruusvuosiini asti, että kateudella ei juuri ole osaa ihmisten käyttäytymisessä, mutta sitten tekemällä havaintoja ihmisten käyttäytymisestä oli pakko tulla toisiin ajatuksiin.

      Myös suloinen vaimoni sai minut näkemään, että monien ilmiöiden takana oli syvä kateus, kateus sekä ulkonäköseikoista, oppineisuudesta, älykkyydestä, pärjäämisestä että työurasta.

      Kyllä feminisminkin takana näyttää olevan loppujen lopuksi 1) matala itsetunto ja 2) kateus, mutta nämä eivät suinkaan ole opittuja, vaan geneettisiä, myötäsyntyisiä ja muuntumattomia ominaisuuksia. 🌹👀

      • Anonyymi

        Kateudessa ei ole mitään vikaa niin kauan kuin saa olla sen kohteena!

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateudessa ei ole mitään vikaa niin kauan kuin saa olla sen kohteena!

        🦄

        Kuinka vaikea tunne kateus sinulle onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vaikea tunne kateus sinulle onkaan.

        En itse tunne sitä vaan pyrin siihen, että voisin olla sen kohteena.

        Kyllähän se hieman efforttia kieltämättä vaatii, mutta ei se nyt sentään vaikea asia ole. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse tunne sitä vaan pyrin siihen, että voisin olla sen kohteena.

        Kyllähän se hieman efforttia kieltämättä vaatii, mutta ei se nyt sentään vaikea asia ole. 😁

        🦄

        Kaikki tuntevat joskus kateutta, mutta toiset eivät kykene sitä myöntämään just sen tunteen vaikeuden vuoksi. Esim. toisen ohittaminen on kateusilmiö, joka on vaikeammin tunnistettavissa omasta käyttäytymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuntevat joskus kateutta, mutta toiset eivät kykene sitä myöntämään just sen tunteen vaikeuden vuoksi. Esim. toisen ohittaminen on kateusilmiö, joka on vaikeammin tunnistettavissa omasta käyttäytymisestä.

        Kateus vie vain aikaa omaan elämään satsaamiselta.

        Toisaalta inspiraatio on eri asia kuin kateus. Hyvin monet ihmiset inspiroivat minua!

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuntevat joskus kateutta, mutta toiset eivät kykene sitä myöntämään just sen tunteen vaikeuden vuoksi. Esim. toisen ohittaminen on kateusilmiö, joka on vaikeammin tunnistettavissa omasta käyttäytymisestä.

        Jaahas ... kaikki tuntevat sitten ilmeisesti kaikkia muitakin tunteita, kun ne kerta ovat olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus vie vain aikaa omaan elämään satsaamiselta.

        Toisaalta inspiraatio on eri asia kuin kateus. Hyvin monet ihmiset inspiroivat minua!

        🦄

        Mukava kuulla. Inspiraatio koetaan myönteisesti, ja siihen liittyy tunne jonkin nähdyn tai koetun asian tavoittelemisesta omassa elämässä ja ehkä tärkeimpänä se, että siihen tunnetaan itsellä olevan mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuntevat joskus kateutta, mutta toiset eivät kykene sitä myöntämään just sen tunteen vaikeuden vuoksi. Esim. toisen ohittaminen on kateusilmiö, joka on vaikeammin tunnistettavissa omasta käyttäytymisestä.

        Tuo olikin erinomanen diagnoosi - ohittaminen on kateutta. Jokainen on salaa kateellinen kaikille ihmisille, jotka eivät vaan lainkaan kiinnosta. Kukaan kun ei aidosti voisi olla olematta kiinnistunut jostain ihmisestä ja tämän tekemisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olikin erinomanen diagnoosi - ohittaminen on kateutta. Jokainen on salaa kateellinen kaikille ihmisille, jotka eivät vaan lainkaan kiinnosta. Kukaan kun ei aidosti voisi olla olematta kiinnistunut jostain ihmisestä ja tämän tekemisistä.

        Asia taisi jäädä sinua nyt pohdituttamaan enemmänkin. Älä suotta vaivaa sillä päätäsi, tunnistat ilmiön kyllä, kun se osuu kohdallesi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuntevat joskus kateutta, mutta toiset eivät kykene sitä myöntämään just sen tunteen vaikeuden vuoksi. Esim. toisen ohittaminen on kateusilmiö, joka on vaikeammin tunnistettavissa omasta käyttäytymisestä.

        Tuokin on tuollainen mielenkiintoinen puolustusreaktio. Monien on ilmeisesti helpompi ohittaa esim. kritiikki kateutena. Silloin ei tarvitse pohtia, onko kritiikkiin ehkä myös aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia taisi jäädä sinua nyt pohdituttamaan enemmänkin. Älä suotta vaivaa sillä päätäsi, tunnistat ilmiön kyllä, kun se osuu kohdallesi :)

        Lähinnä pisti huvittamaan. Tuo kun on tuollainen tyypillinen siilipuolustus kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia taisi jäädä sinua nyt pohdituttamaan enemmänkin. Älä suotta vaivaa sillä päätäsi, tunnistat ilmiön kyllä, kun se osuu kohdallesi :)

        Minäkin kommentoin tähän nyt sen verran, etten ainakaan itse myönnä olevani kateellinen ihmisille, jotka ohitan. 😂 On jokin muu syy siihen, miksi ohitan heidät, esimerkiksi vastenmielisyys.

        Jos näen ihmisen, joka inspiroi minua, en todellakaan ohita häntä vaan yritän oppia häneltä jotain!

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kommentoin tähän nyt sen verran, etten ainakaan itse myönnä olevani kateellinen ihmisille, jotka ohitan. 😂 On jokin muu syy siihen, miksi ohitan heidät, esimerkiksi vastenmielisyys.

        Jos näen ihmisen, joka inspiroi minua, en todellakaan ohita häntä vaan yritän oppia häneltä jotain!

        🦄

        Noinko todella ajattelet, kun sinut ohitetaan? Että ihan vastenmielisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kommentoin tähän nyt sen verran, etten ainakaan itse myönnä olevani kateellinen ihmisille, jotka ohitan. 😂 On jokin muu syy siihen, miksi ohitan heidät, esimerkiksi vastenmielisyys.

        Jos näen ihmisen, joka inspiroi minua, en todellakaan ohita häntä vaan yritän oppia häneltä jotain!

        🦄

        Juuri noin se mullakin menee. Kyllän siihen ohittamiseen ihan muut syyt ovat, vaikka kateus on ehkä ohitettavan kannalta jotenkin positiivinen ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko todella ajattelet, kun sinut ohitetaan? Että ihan vastenmielisyydestä.

        Sivusta, se jolle aiemmin kommentoit.

        Mä itse en ihan hirveästi analysoi, jos mut ohitetaan. Saa olla vastenmielisyyttäkin, ei se mua satuta. Ei musta ole mikään pakko kaikkien pitää.

        Jos se ohittaminen aiheuttaa minulle jotain riesaa, niin pidän vaan huolen että ei taatusti ohiteta toiste. Jos se tapahtuu minulle yhdentekevässä paikassa, niin siitä sitten vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko todella ajattelet, kun sinut ohitetaan? Että ihan vastenmielisyydestä.

        No voi se johtua välinpitämättömyydestäkin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi se johtua välinpitämättömyydestäkin.

        🦄

        Silloinhan se tarkoittaisi, että ohittajassa on se vika, että se on välinpitämätön suhtautuessaan sinuun. Sinä et voinut olla hänelle vastenmielinen, tai toisaalta kateuden kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan se tarkoittaisi, että ohittajassa on se vika, että se on välinpitämätön suhtautuessaan sinuun. Sinä et voinut olla hänelle vastenmielinen, tai toisaalta kateuden kohde.

        Sivusta ... MIkä vika väliinpitämättömyys on? Ei kaikesta ja kaikista voi niin kauheasti välittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan se tarkoittaisi, että ohittajassa on se vika, että se on välinpitämätön suhtautuessaan sinuun. Sinä et voinut olla hänelle vastenmielinen, tai toisaalta kateuden kohde.

        Se on aivan täysin ohittajan oma menetys, ei minun. 😀

        🦄


    • Anonyymi

      Kehuun vastaan yleensä vastaavalla kehulla.

      • Anonyymi

        Kehut periaatteesta, vaikkei olisi aihettakaan kehua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehut periaatteesta, vaikkei olisi aihettakaan kehua?

        Näin teen. Ei minusta minun ulkonäössänikään ole mitää kehun aihetta, vaikka hyvännäköinen olenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen. Ei minusta minun ulkonäössänikään ole mitää kehun aihetta, vaikka hyvännäköinen olenkin.

        Yritätkö kuitenkin pitää kehusi realistisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin teen. Ei minusta minun ulkonäössänikään ole mitää kehun aihetta, vaikka hyvännäköinen olenkin.

        Itse olen kokenut, että varsinkin miesten kehuihin kehulla vastaaminen tuppaa aiheuttamaan ikäviä väärinkäsityksiä. Olisi kiva tietää miten niihin voisi vastata antamatta ymmärtää olevansa kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kuitenkin pitää kehusi realistisena?

        Jos kehu on ympäripyöreä " olet kaunis" vastaan esim " kiitos sinäkin näytät hyvältä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokenut, että varsinkin miesten kehuihin kehulla vastaaminen tuppaa aiheuttamaan ikäviä väärinkäsityksiä. Olisi kiva tietää miten niihin voisi vastata antamatta ymmärtää olevansa kiinnostunut.

        Ehkä semmoinen ilmeettömyys ja lakoninen takaisinkehu riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä semmoinen ilmeettömyys ja lakoninen takaisinkehu riittää?

        Eikö se ole aika epäkohteliasta ja ristiriitaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole aika epäkohteliasta ja ristiriitaista?

        Niin kai, en keksi muuta.


    • Anonyymi

      Hmm ... mä ainakin koen ulkonäköön liittyvän kehun ihan yhtä hankalaksi, oli kehuja kuka tahansa ja mitä sukupuolta tahansa. Syynä pitkälti juuri tuo minkä muutama muukin kommentoija on tuonut esille, eli siihen kehun vastaanottamiseen liittyvä esittämisen pakko. Varmasti sellasiakin kehujia on, joille on ihan ok, jos näytät olevasi itekin ulkonäystäs tietoinen. Sitä vaan ei voi ikinä varsinkaan tuntemattomammasta ihmisestä tietää, että miten siihen kehuun on sopivaa reagoida. Yleisimmin on turvallisinta esittää just sellaista kainoa ja yllättynyttä ja kovin imarreltua. Suomessa ei kuulu olla itsestään ylpeä, edes posittivisessa mielessä.

      • Itsekehun puolelle menee sitten, kun kuvittelee tai kertoilee itsestään totuudenvastaisia asioita. Meitä edellisen polven, eli 1900-luvun alussa syntyneet olivat erityisen itsekehuisia. Nykyisinhän sellaiselle nauretaan. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Itsekehun puolelle menee sitten, kun kuvittelee tai kertoilee itsestään totuudenvastaisia asioita. Meitä edellisen polven, eli 1900-luvun alussa syntyneet olivat erityisen itsekehuisia. Nykyisinhän sellaiselle nauretaan. 🌹👀

        No taitavat sitten dokumentit Suomesta ja suomifilmit olla täynnää totuudenvastaisia asioita. Osaatko ehka valottaa miksi niin on? Ne filmit tuohot aikaan olivat kuitenkin pitkälti miesten tekemiä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Aloituksessani oli tarkoitukseni tuoda keskusteltavaksi feminismin piilosovinistinen tapa arvostaa VAIN sitä, mitä ennen pidettiin vain miehelle ominaisena, ei siis sellaista, mikä on oikeasti naiselle ominaista. Eli mies on kaiken mitta.

      Eipä itse asiasta sanottu paljoakaan, mutta sitä enemmän kehumisen yleisemmästä dilemmasta. Sivuraiteellekin poikenneena keskustelu oli mielenkiintoinen. 🌹👀

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1532
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1287
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1180
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1104
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      980
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      977
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      968
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      942
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      930
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      895
    Aihe