Kuoleeko jos puukottaa veitsellä kaulassa olevaan valtimoon?

Anonyymi

Kuoleeko siitä? Eli siis jos puukottaa itse kaula valtimoon veitsellä? Joo, oon miettinyt itse murhaa. En jaksa tätä elämää vaikka oonkin aika nuori (13). Tää elämä ei vaan oo elämisen arvosta. Ahdistaa koko ajan ja tuntuu kun olisin masentunut. En oo kertonut tästä kenellekkään, en vaan pysty, ajatuskin siitä stressaa/ahdistaa. Mulla on ollut aika itse tuhoisia ajatuksia jonkun aikaa. Mutta asian pointti kuintenkin oli se että kuoleeko siitä?

18

971

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Masennus on raskasta.Tiedän kokemuksesta.Tälläkin hetkellä masentaa niin helvetisti.Toki muitakin diagnooseja.Yritä pärjätä hetki kerrallaan.Ei mulla ole mitään taikasanoja joilla saisit pahanolon pois.Mutta välillä ainakin helpottaa.Hae apua.Soita lääkäriin tai ota yhteyttä noihin nuorille suunnattuihin palveluihin.Kyllä sinuakin kaivataan ja rakastetaan.Älä tee mitään peruuttamatonta.Pian voi olla jo helpompaa.En nyt tuohon sun kysymykseen vastaa kun etköhän itsekin tiedä vastauksen.Voimia sulle paljon.Yritä pärjätä.Hetki kerrallaan.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Ymmärrän en vain pysty hakea apua tai mitään, se ahdistaa vaan niin helvetisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Ymmärrän en vain pysty hakea apua tai mitään, se ahdistaa vaan niin helvetisti

        Jatkuva ahdistuneisuuskaan ei ole kovin terveellistä. Jossain vaiheessa joudut lähes pakon edessä hakemaan apua. Ilmeisesti et ole kuitenkaan vielä vajonnut riittävän pohjalle, että olisit valmis hakemaan apua/ottamaan sitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva ahdistuneisuuskaan ei ole kovin terveellistä. Jossain vaiheessa joudut lähes pakon edessä hakemaan apua. Ilmeisesti et ole kuitenkaan vielä vajonnut riittävän pohjalle, että olisit valmis hakemaan apua/ottamaan sitä vastaan.

        En oo kertonut mun elämästä ja miten mulla menee ton enempää, kyllä mä aika pohjalla oon ja oon ollut aiemmin tai ainakin siltä tuntuu:( stressaan, yli ajattelen ja ahdistun ajatellessani hakevani apua, mitä esimerkiksi mun perhe tai kaverit yhtäkkiä ajattelisi kun en mä ikinä oikeen oo niillekkään puhunu miltä musta oikeesti tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kertonut mun elämästä ja miten mulla menee ton enempää, kyllä mä aika pohjalla oon ja oon ollut aiemmin tai ainakin siltä tuntuu:( stressaan, yli ajattelen ja ahdistun ajatellessani hakevani apua, mitä esimerkiksi mun perhe tai kaverit yhtäkkiä ajattelisi kun en mä ikinä oikeen oo niillekkään puhunu miltä musta oikeesti tuntuu.

        Ja sen lisäks oon mä kyllä apuu chatissa joillekin puhunut joskus, vaan siellä siks että voin olla anonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kertonut mun elämästä ja miten mulla menee ton enempää, kyllä mä aika pohjalla oon ja oon ollut aiemmin tai ainakin siltä tuntuu:( stressaan, yli ajattelen ja ahdistun ajatellessani hakevani apua, mitä esimerkiksi mun perhe tai kaverit yhtäkkiä ajattelisi kun en mä ikinä oikeen oo niillekkään puhunu miltä musta oikeesti tuntuu.

        Stressaamisen ja yliajattelun olet todennäköisesti aivan itse aiheuttanut. Noista kannattaa ehkä ensimmäiseksi koittaa opetella eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stressaamisen ja yliajattelun olet todennäköisesti aivan itse aiheuttanut. Noista kannattaa ehkä ensimmäiseksi koittaa opetella eroon.

        niin kai se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kai se on.

        Minä olen vain miettinyt, että ihmiset ei halua, että niitä itsemurhia tehdään, ymmärrän kyllä, että läheiset jäävät kaipaamaan kuollutta ystävää, perheen jäsentä, sukulaista ym. Mutta itsemurhia tehdään, koska ns. halutaan päästä eroon tuskasta. Esimerkiksi jos olisi kyse vaikka eläimestä, kituva kärpänen pitää tappaa, ettei se joutuisi kokemaan tuskaa. Sairas eli ns. kituva koira lopetetaan, ettei se joutuisi kokemaan tuskaa. Miksi ihminen ei sitten voisi ”lopettaa” itseään, koska kokee tuskaa? Jos on niin paha olla, kävi se minunkin mielessäni kun olin pohjalla, että olisi vain parempi jättää maailma, lopettaa kituminen ja kuolla. Eli en enään olisi olemassa, en kokisi tuskaa, jota muuten kokisin joka päivä, päivä toisensa jälkeen.

        Kannatan kuitenkin avun hankkimista. Minulle se oli iso kynnys ja tosi haastavaa, mutta tein sen. Sain tarvitsemani avun ja ”parannuin”. En enään ajattele itsetuhoisesti. Ja nyt kun jälkeen päin miettii, oli hyvä hakea apua, jos en olisi sitä tehnyt, minua ei olisi, minä en olisi saanut unelma duunia enkä ihanaa perhettä, opin, että läheiseni, perheeni, ystäväni olisivat jääneet kaipaamaan minua, ja paljon. Kävin pohjalla, sain apua ja opin ajattelemaan, että tästä on tie vain ylös! Toivon, että saat apua ongelmiisi, oli se vaikeaa tai ei. Tsemppiä sinulle!:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kertonut mun elämästä ja miten mulla menee ton enempää, kyllä mä aika pohjalla oon ja oon ollut aiemmin tai ainakin siltä tuntuu:( stressaan, yli ajattelen ja ahdistun ajatellessani hakevani apua, mitä esimerkiksi mun perhe tai kaverit yhtäkkiä ajattelisi kun en mä ikinä oikeen oo niillekkään puhunu miltä musta oikeesti tuntuu.

        He ehkä syyttäisivät itseään siitä etteivät huomanneet pahaa oloasi. Varmasti tukisivat ja auttaisivat sen jälkeen parhaansa mukaan. Anna heille ja itsellesi mahdollisuus. Kokeile rohkeasti. Ainakin vertaistukea sinulle olisi paljon koska ongelma yleinen nykyisin.
        Itsemurhasta. Sen seuraukset seuraisivat omaisiasi jatkuvana syyllisyytenä ja suruna elämän loppuun asti. Sellaisesta ei voi päästä yli. Ja voi hyvinkin olla että elämäsi on elämisen arvoinen "seikkailu" vaikka nyt ei siltä tunnu. Pidä itsestäs hyvää huolta.
        Toivottavasti asiasi muuttuvat parempaan suuntaan. Kaikkea hyvää sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ehkä syyttäisivät itseään siitä etteivät huomanneet pahaa oloasi. Varmasti tukisivat ja auttaisivat sen jälkeen parhaansa mukaan. Anna heille ja itsellesi mahdollisuus. Kokeile rohkeasti. Ainakin vertaistukea sinulle olisi paljon koska ongelma yleinen nykyisin.
        Itsemurhasta. Sen seuraukset seuraisivat omaisiasi jatkuvana syyllisyytenä ja suruna elämän loppuun asti. Sellaisesta ei voi päästä yli. Ja voi hyvinkin olla että elämäsi on elämisen arvoinen "seikkailu" vaikka nyt ei siltä tunnu. Pidä itsestäs hyvää huolta.
        Toivottavasti asiasi muuttuvat parempaan suuntaan. Kaikkea hyvää sinulle.

        Kiitos:)

        Ehkä mun sit varmaan vaan pitäs sanoa jollekkin miltä oikeesti tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Ymmärrän en vain pysty hakea apua tai mitään, se ahdistaa vaan niin helvetisti

        Huomenta Kullanmuru.. yritä vaan sitkeästi mennä eteenpäin..
        Mene metsään kävelemään..kuuntelemaan luonnon ääniä..järven rannalle..yritä puhua jonkun KANSSA...halauksia paljon sinulle..toivottavasti pääset yli pahan olon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kai se on.

        Sinulla ei ole pienintäkään halua muuttaa tapaasi toimia, koska vastaat noin. Mitkä vaihtoehdot sinulla on käsissäsi, tai onko mitään?


    • Anonyymi

      En tiedä kuoleeko siitä, mutta sun elämässä on varmasti jotain joka on elämisen arvoista. Tai no mä oon vasta 10!

    • Ei heti mutta nopeasti kyllä. Verenhukka on suuri.
      Ei ole siisti tapa. Suosittelen kuolemista vanhuuteen. Hidas ja nautinnollinen.
      Terveisin Vaarisi Kaveri, kirjoittele

      • Anonyymi

        Joo niin mä arvelinkin,
        T. Aloittaja jolla ei ole vaaria


    • Hei,

      Vastaan vielä minäkin, vaikka olet jo saanut hyviä vinkkejä. Minäkin kannustan sinua kertomaan tuntemuksistasi läheisillesi.

      Laitan myös tiedoksesi paikkoja, joihin voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voi käyttää. Tukinetissä voi jutella ammattilaisten kanssa tai saada vertaistukea. Palvelumuotoina ovat tukisuhteet, ryhmäkeskustelut, ryhmächatit ja yksilöchatit.

      Tukisuhteessa voit jutella pidemmän aikaa saman tukihenkilön kanssa. Niitä löydät esim. täältä https://tukinet.net/teemat/?service=conversations&orderby=last_activity

      Ja kaikki Tukinetin palvelut ovat täällä: https://tukinet.net/

      Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Kiitos näistä linkeistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      191
      4331
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      236
      2288
    3. 133
      1647
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1331
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      180
      1096
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1054
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1046
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      55
      974
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      71
      962
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      69
      939
    Aihe