Yksinäisten viisaus

Anonyymi

Minusta yksinäisiä ihmisiä aliarvioidaan. Joku hieno ihminen ajattelee että tuo yksinäinen ei minulle kelpaa koska itse olen hieno ihminen ja hän joku mikälie syrjäytynyt. Mutta ei se ihan niin mielestäni mene. Yksinäisillä on aikaa ajatella. Kun on yksin aamusta iltaan ja nukkuu yönsä yksin niin ehtii ajatella hirvittävän määrän asioita - aivan liikaa.

Eikä pelkästään ajatella vaan ehtii myös tuntea. Ehtii aistia maailman menoa ja katsella kovakuoriaisia ja perhosia. On myös surua niin paljon ettei erehdy kuvittelemaan itsestä liikoja - hienojen ihmisten piireissä sitä varmaan kutsutaan vaatimattomuudeksi.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mä usko, että noin ajatellaan. Päinvastoin tulee mieleen, että siinä ehtii just ajatella viisaat asiat läpi. Miksi yksinolijaa kukaan syrjisi? He ovat parhainta keskusteluseuraa.

      • Anonyymi

        Sinulla on varmaan sydän paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on varmaan sydän paikallaan.

        Mä tykkäsin; sulla oli hyvä kirjoitus. Pelkkää asiaa. Yksi parhaimmista aloituksista täällä.


    • Ylipäänsä introverttejä, jotka viihtyvät omissa oloissaan pidetään helposti omituisina ja syrjäytyneinä, jotenkin epäkelpoina ihmisinä. Tiedän tämän, koska olen tähän itsekin törmännyt ja kuullut.

      Olen itse tuollainen itsekseni viihtyjä enkä laumaeläjä, vaikka osaan olla ja pärjään hyvin ihmisten kanssa, mulla on taito olla ihmisten kanssa luontevasti ja asiallisesti.

      En ole syrjitty, kuin silloin jos esitän asiani avoimesti, etten oikein viihdy ihmisten seurassa, vaikka pärjään.

      On toki ihmisiä joiden seurassa suorastaan nautin omostani, aika kuluu siivillä ja on hyvä mieli kun nähtiin. Mutta tykkään niin erilaisesta elämänmenosta, kun moni muu että olen friikki joidenkin mielestä.

      • Eniten negaa tippuu ihmisiltä, jotka tykkää hillua tapahtumissa ja bängdäng rymistellä aina jossain seurapiireissä. Elohiiriltä jotka yksinään turhautuu ja kiipee seinille.


      • Anonyymi

        Yksinäiset viihtyvät usein toistensa seurassa mutta kukaan ei vaan uskalla ehdottaa tapaamista. Jos on vaikka jokin työpaikan kokoontuminen niin aina sen järjestää joku alfa-uros ja niihin ei pysty menemään. Jos olisi mitättömien paskaihmisten kokoontuminen jossain kunnanviraston edessä klo 12 niin itse olisin ainakin paikalla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäiset viihtyvät usein toistensa seurassa mutta kukaan ei vaan uskalla ehdottaa tapaamista. Jos on vaikka jokin työpaikan kokoontuminen niin aina sen järjestää joku alfa-uros ja niihin ei pysty menemään. Jos olisi mitättömien paskaihmisten kokoontuminen jossain kunnanviraston edessä klo 12 niin itse olisin ainakin paikalla!

        Heh, niin en tiedä. Mä viihdyn parhaiten aitojen ihmisten seurassa, jotka on teeskentelemättömiä, mutta hyväntuulisia ja rentoja. Eikä tuomitse muita ja keskustele muita nälvien.

        Kaikki reuhuaminen ja paatoksellinen perkele asenteella tappeleminen ärsyttää ja lähden mielelläni yksin mielummin kotiin, kun kattelen mouhottamista.


      • Bätääs kirjoitti:

        Heh, niin en tiedä. Mä viihdyn parhaiten aitojen ihmisten seurassa, jotka on teeskentelemättömiä, mutta hyväntuulisia ja rentoja. Eikä tuomitse muita ja keskustele muita nälvien.

        Kaikki reuhuaminen ja paatoksellinen perkele asenteella tappeleminen ärsyttää ja lähden mielelläni yksin mielummin kotiin, kun kattelen mouhottamista.

        Yleensäkin läyhääminen on tylsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäiset viihtyvät usein toistensa seurassa mutta kukaan ei vaan uskalla ehdottaa tapaamista. Jos on vaikka jokin työpaikan kokoontuminen niin aina sen järjestää joku alfa-uros ja niihin ei pysty menemään. Jos olisi mitättömien paskaihmisten kokoontuminen jossain kunnanviraston edessä klo 12 niin itse olisin ainakin paikalla!

        Tässä tiivistelmässä oli jotakin omituisen hupaisaa vaikkakin kaikki ehkä totta 🤣


    • Anonyymi

      Jos jatkan vielä alkuperäistä ajatusta niin keskiluokkainen perhe pitää hienoina asioina grilliä ja trampoliinia. Mökillä voi olla jopa palju. Yksinäisellä ihmisella ei välttämättä ole näitä mutta hänellä saattaa olla pieni perennapenkki jossa käy perhosia ja koivuissa on muutamia linnunpönttöjä. Ei hän silti ole muita huonompi, ainakaan näillä tiedoilla.

      • Mullekin riittää iloksi luonto, kukka- ja kasvipenkit, mutta jatkuvien kipujen vuoksi tykkäisin lillua kyllä kuumassa paljussakin. Mulle lämmin auttaa kipuihin, ei kylmä.


      • Anonyymi

        Nö höh. Ei tietenkään. Hyvä ihme. Tuo on jopa kaunista kun sen noin näkee.


      • Anonyymi

        Mun mielipide on se, että kaasugrillillä ei tuu makua (se on vain kilpavarustelua), ja jos omistaisi trampoliinin, sillä lentäisi vain v….uun. Ei ne onnelliseksi tee ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielipide on se, että kaasugrillillä ei tuu makua (se on vain kilpavarustelua), ja jos omistaisi trampoliinin, sillä lentäisi vain v….uun. Ei ne onnelliseksi tee ketään.

        …mutta perhosten keskellä asuu herkemmän maailman näkijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        …mutta perhosten keskellä asuu herkemmän maailman näkijä.

        Olipas kauniisti kirjoitettu :) - cu-


    • Kulttuurimme rummuttaa tuutin täydeltä ja lehdistössä, miten paljon on yksinäisiä ihmisia. Syntyy vino mielikuva.

      Ei rohjeta sanoa, että 'yksinäiset' usein boikotoimalla boikotoivat kaikki ihmissuhteensa, eivät avaa ovea, eivätkä vastaa puhelimeen, mutta valittavat sitten yksinäisyyttään. 🌹👀

    • Anonyymi

      Yksinäisyys ei ole yksinelämistä, päinvastoin, avioliitto on seksinpuutett5a ja yksinäisyyttä parhaimmillaan.

      Aika suhteellista, olisi ehkä parempi mitä on onnellisuus, voi olla yksinäinen ja onnellinen yhtä aikaa, jne..

      Pääasia on se että ihminen on onnellinen, eikö totta olekin?

    • Monet yksin-asuvat sinkut ovat älykkäitä, ja heillä ei useinkaan ole jonninjoutavaa pätemisen tarvetta.

    • Anonyymi
    • Yksinäinen? En mä oo ikinä yksin, mulla on aina mut.

      Ihmisen pitää olla itselleen tuki ja turva...

      https://youtu.be/ovQz3N_IAuA

      Ja aina löytyy kauneutta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe