'Kasitellä tunteitaan' voi kahdella tyystin eri tavalla

Voi selvittää

1) miten mikin tunne palvelee evoluutiota ja voi

2) ajatella, että kun saa muokattua tunteita oikealla tavalla, niin asiat selvenee.

Ensimmäinen tapa on tällä palstalla liki tuntematon, toinen tapa on vaatimuksen takana: Miehen tulisi "käsitellä tunteitaan". Varsinkin feministit vaativat tätä. Miehen on myös OSATTAVA käsitellä tunteitaan.

Toisin sanoen feministien mielestä miesten tapa käsitellä tunteitaan on VÄÄRÄ, ja miesten tulisi käsitellä niitä kuin feministien. Normaalit naiset puolestaan ovat hyväksyneet tosiasiana, että miehillä on muutakin ajateltavaa.

Kun miehet eivät vatkaa tunteitaan, feministit uskovat, ettei miehillä tunteita ole, mutta erehtyvät pahoin. Tunteet asuvat alemmissa aivokerroksissä, jo ns. liskoaivoissa, ja ovat VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ evolutiiviselle selviytymiselle.

Näitä ensimmäisen ryhmän käsittelytapoja, eli tutkimusta, edustaa EVOLUUTIOPSYKOLOGIA. Se on selkeä luonnontiede, päinvastoin kun epätarkka humanistinen psykologia, puhumattakaan psykologismista, joka on erittäin suosittu tällä palstalla. 🌹👀

33

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tjoo. Miesten tapa käsitellä tunteita on yleensä mykkäkoulu/ryyppääminen/väkivalta. Että joo, vääriä ovat. Sorry.

      • Anonyymi

        Ei voi olla vääriä kun ovat miehen luonnollisia biologisia tapoja käsitellä asioita. Alkuihminen ei lörpötellyt eikä miettinyt turhia, he harrastivat vain villiä ryhmäseksiä ja vetelivät saaliseläimiä turpaan paljain käsin.

        -kM


    • Anonyymi

      Jaa, itse en ole käsitellyt tunteitani kummallakaan mainitsemistasi tavoista. On tpiminut erinomaisen hyvin. Sunkin kannattaa miettiä vaihtoehtoisia lähestymistapoja.

    • Anonyymi

      Läheskään kaikki tunteet muuten eivät asu liskoaivoissa, vaan vaativat paljon laajempaa ajatteluprosessia. Siksipä ko. korkeampi tunteita esiintyy hyvin harvoilla eliöillä.

      • Pitää paikkansa, mutta LYHYESSÄ kirjoituksessa voi sanoa vain osan siitä, mitä tietää. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Pitää paikkansa, mutta LYHYESSÄ kirjoituksessa voi sanoa vain osan siitä, mitä tietää. 🌹👀

        No eipä tuohon montaa riviä lisää tekstiä olisi tarvittu. Lyhimmillään olisi riittänyt kaksi sanaa lisää.

        p.s. Upeaa, että olet nyt myöntänyt tuon asian, etkä enää yritä epätoivoisesti argumentoida vastaan. Pisteet siitä 👍


    • Anonyymi

      "Toisin sanoen feministien mielestä miesten tapa käsitellä tunteitaan on VÄÄRÄ, ja miesten tulisi käsitellä niitä kuin feministien."

      Olen huomaavinani jonkinasteista vääristelyä sanomisistani, mikäli viittaat aikaisempiin kirjoituksiini esimerkiksi omasta miesmaustani. Voihan toki olla, ettet lainkaan viittaa minun teksteihini, mutta haluan silti nostaa esille tärkeän seikan:

      Olen kirjoittanut, että pidän avoimista ja puheliaista miehistä. Sen sijaan en koskaan ole kirjoittanut, että kenenkään yksittäisen miehen pitäisi missään suhteessa muuttua tai olla luonteeltaan erilainen kuin mitä hän aidosti on.

      En siis sano, että tunteiden käsitteleminen ei-verbaalisella tavalla on väärä. Minä en vain henkilökohtaisesti pidä sellaisista miehistä. Asiassa ei ole ongelmaa, koska olen voinut vain jättää huomiotta miehet, joiden tapa käsitellä tunteita ei minua miellytä. Luontoäiti on luonut myös miehiä, jotka käsittelevät tunteitaan verbaalisesti ja ovat tehneet niin jo ennen minun tapaamistani.

      Pointti on tärkeä. Et voi hyvällä tahdollakaan väittää, että mieltymys asiaan X tarkoittaisi, että kaikkien miesten täytyisi hankkia itselleen ominaisuus X.

      🦄

      • Kuten myös pidät mahdollisena, en ajatellut sinua, enkä sinun sanomiasi, saati miesmakuasi, vaan tyypillisempien feministien vaatimuksia. Hyvää muuten mittumaaria! 🌹👀


      • Anonyymi

        Otit esille erinomaisen tärkeän pointin, joka tuntuu menevän monilta täysin ohitse. Kaikkien ei todellakaan tarvitse muuttua jotain yksilöä miellyttääkseen. Tosiasiassa harva edes haluaisi jotakin itsensä väkipakolla muuttavaa yksilöä. Eivät sellaiset muutokset ole juuri koskaan pysyviä ja tuollaiset vaatimukset aiheuttaisivat vain kaunaa ja mielipahaa.

        Jos etsii luontoihmistä, niin ei city-yksilön tarvitse sellaiseksi muuttua.

        Jos etsii raitista, niin ei ryyppäävän tarvitse raitistua.

        Jos etsii savutonta, niin ei tupakoivaa pakoteta lopettamaan.

        Jos haluaa liikunnallisen yksilön, niin ei sohvaperunaa pakoteta aktivoitumaan.

        Jos haluaa kultturellin yksilön, niin ei teatteria vihaavaa yksilöä teatteriin raahata.

        Ihan samalla tavalla ... jos haluaa tunteistaan puhuvan ja ne sanoittavan yksilön, niin ei tuppisuuta siihen yritetä pakottaa.


      • Anonyymi

        Tää muuten on yllättävän yleistä. Kun keskustellaan mieltymyksistä, niin monella on taipumus tehdä asiasta henkilökohtainen loukkaus. Vaikka on ihan selvää, ettei kaikki voi miellyttää kaikkia. Jotkut on niin epävarmoja ja herkkähipiäisiä, että mikä tahansa viittaus omaan mahdolliseen puutteeseen tai piirteeseen nostaa kiukun. Hyvänä esimerkkinä vaikka pituus. Ne, joille oma pituus on arka asia, takertuu tähän mieltymykseen kynsin hampain, eikä auta vaikka kuinka sanoisi, että kaiken pituisille on ottajansa. Kun juuri se yksi randomtyyppi pitääkin eri pituisista.


      • Anonyymi

        Ja toinen hyvä esimerkki on tää kyniksen pakkomielle tirkistelyyn ja pillunesittelyyn. Hän ei parhaalla tahdollakaan käsitä, ettei kaikilla ole samaa mieltymystä tai että naiset eivät keskimäärin harrasta pillunsa esittelyä kenelle tahansa. Kynis nimenomaan haluaa, että hänen mieltymyksensä olisi myös kaikkien muiden mieltymys, koska ei ilmeisesti itsekään kestä ja hyväksy omaa erilaisuuttaan ja marginaalissa oloa. Sitten onkin hyvin nähty, millaisen reaktion saa, kun yrittää väkisin pakottaa toiset oman mieltymyksensä täyttämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toinen hyvä esimerkki on tää kyniksen pakkomielle tirkistelyyn ja pillunesittelyyn. Hän ei parhaalla tahdollakaan käsitä, ettei kaikilla ole samaa mieltymystä tai että naiset eivät keskimäärin harrasta pillunsa esittelyä kenelle tahansa. Kynis nimenomaan haluaa, että hänen mieltymyksensä olisi myös kaikkien muiden mieltymys, koska ei ilmeisesti itsekään kestä ja hyväksy omaa erilaisuuttaan ja marginaalissa oloa. Sitten onkin hyvin nähty, millaisen reaktion saa, kun yrittää väkisin pakottaa toiset oman mieltymyksensä täyttämiseen.

        Kynis ei myöskään ymmärrä, että osa naisista pitää peniksen ulkonäöstä ja katselee sitä mielellään. Kaverin puolesta kommentoin.

        🦄


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Kuten myös pidät mahdollisena, en ajatellut sinua, enkä sinun sanomiasi, saati miesmakuasi, vaan tyypillisempien feministien vaatimuksia. Hyvää muuten mittumaaria! 🌹👀

        Koska olen yksi palstan vaikutusvaltaisimmista feministi-influenssereista, sinun on selvyyden vuoksi erikseen mainittava, mikäli kirjoituksesi ei koske minua.

        Hyvää juhannusta sinullekin!

        Kerrankin jokin rehellinen muinaisuskonnollinen juhla, eikä aina niitä kristittyjen miesvoittoisia kekkereitä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynis ei myöskään ymmärrä, että osa naisista pitää peniksen ulkonäöstä ja katselee sitä mielellään. Kaverin puolesta kommentoin.

        🦄

        Joo on huomattu. Miehistä ei saisi edes puhua. Heteronaistenkin pitäisi olla hirveän kiinnostuneita toisten naisten elimistä eikä saa edes vihjaista, että naisten mielenkiinto saattaa kohdistua jonnekin ihan muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toinen hyvä esimerkki on tää kyniksen pakkomielle tirkistelyyn ja pillunesittelyyn. Hän ei parhaalla tahdollakaan käsitä, ettei kaikilla ole samaa mieltymystä tai että naiset eivät keskimäärin harrasta pillunsa esittelyä kenelle tahansa. Kynis nimenomaan haluaa, että hänen mieltymyksensä olisi myös kaikkien muiden mieltymys, koska ei ilmeisesti itsekään kestä ja hyväksy omaa erilaisuuttaan ja marginaalissa oloa. Sitten onkin hyvin nähty, millaisen reaktion saa, kun yrittää väkisin pakottaa toiset oman mieltymyksensä täyttämiseen.

        Kyllä vaan kaikki alkuihmiset kulki genitaalejaan toisilleen esitellen ja se on ihmisen luonnollinen tila. Normaalit naiset kulkevat housuitta ja helmat hampaissa edelleen, sillä joka puolellahan normaalit ihmiset näkevät paljaita genitaaleja. Ainoastaan suppeissa feministiporukoissa elää harhaluulo, että ihmiset peittelisi alapäätään. Kaikki me normi-ihmiset kyllä tiedämme totuuden.

        Ei meidän normipiireissä esim käydä keskustelua kenenkään kanssa ilman, että on nyrkki juttukaverin pllussa tai prseessä. Se nyt vaan on alkuihmisiltä periynyt luonnollinen tapa.

        -kM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kynis ei myöskään ymmärrä, että osa naisista pitää peniksen ulkonäöstä ja katselee sitä mielellään. Kaverin puolesta kommentoin.

        🦄

        Lankaan menit. Uskoit toisen esittämän juorun.

        Olen todellisuudessa sanonut, että naisen intressi on laajentunut biologisista syistä laajemmalle kuin miehen. Keskimääräinen nainen on erittäin kiinnostunut miehen sukupuolielimistä, mutta ei vielä likikään niin paljon, kuin keskimääräinen mies naisen elimistä.

        Biologinen evolutiivinen syy on se. että naisen on edullisinta paritella alfamiehen kanssa. Keskimääräisen miehen on edullisinta paritella mahdollisimman monen naisen kanssa. Tämä taas johtuu siitä, että mies voi olla moninkertaisen lapsimäärän isä verattuna naiseen äitinä. 🌹👀


      • kynä.mi kirjoitti:

        Lankaan menit. Uskoit toisen esittämän juorun.

        Olen todellisuudessa sanonut, että naisen intressi on laajentunut biologisista syistä laajemmalle kuin miehen. Keskimääräinen nainen on erittäin kiinnostunut miehen sukupuolielimistä, mutta ei vielä likikään niin paljon, kuin keskimääräinen mies naisen elimistä.

        Biologinen evolutiivinen syy on se. että naisen on edullisinta paritella alfamiehen kanssa. Keskimääräisen miehen on edullisinta paritella mahdollisimman monen naisen kanssa. Tämä taas johtuu siitä, että mies voi olla moninkertaisen lapsimäärän isä verattuna naiseen äitinä. 🌹👀

        Tulikin mieleen mahdollisuus, ettet ollut yksisarvinen (🦄) edes itse kirjoittanut, vaan juoruileva trolli oli pannut käyttämäsi yksisarvisen kuvan perään sotkeakseen. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Tulikin mieleen mahdollisuus, ettet ollut yksisarvinen (🦄) edes itse kirjoittanut, vaan juoruileva trolli oli pannut käyttämäsi yksisarvisen kuvan perään sotkeakseen. 🌹👀

        Kyllä se minä olin.

        Alfamiehet ovat rasittavia pomottajia. Eivät ymmärrä demokratiasta mitään tai ainakin teeskentelevät, etteivät ymmärrä.

        Väitteesi kiinnostuksesta vastakkaisen sukupuolen sukuelimiä kohtaan sisältää liian vähän kvantitatiivista tietoa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minä olin.

        Alfamiehet ovat rasittavia pomottajia. Eivät ymmärrä demokratiasta mitään tai ainakin teeskentelevät, etteivät ymmärrä.

        Väitteesi kiinnostuksesta vastakkaisen sukupuolen sukuelimiä kohtaan sisältää liian vähän kvantitatiivista tietoa.

        🦄

        Siis uskoit juorutietoa minun muka sanomastani, etteivät naiset olisi kiinnostuneet miehen elimistä. 🤢


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Siis uskoit juorutietoa minun muka sanomastani, etteivät naiset olisi kiinnostuneet miehen elimistä. 🤢

        Feministit on tuollaisia, ne ei pitäydy totuudessa toisin kuin me älykkömiehet. Me yliopistoväki kyllä tiedetään ettei naiset saa tarpeekseen miehen elimen ihailusta ja imemisestä. Meidän piireissä naisia saa hakata kepeillä kauemmas, että pitävät näppinsä irti miehisistä elimistä.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Siis uskoit juorutietoa minun muka sanomastani, etteivät naiset olisi kiinnostuneet miehen elimistä. 🤢

        Olet kyllä ihan itse näin sanonut ja usein. Tässäpä sulle haaste: tee rönsyilevä ja uudissanoja sisältä aloitus aiheesta Naisten geneettinen valikointi miesten elimien suhteen. Tuohon voisi tulla naisilta paljon kommentteja.

        Et takuulla pysty, koska olet kullikammoinen homofoobikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministit on tuollaisia, ne ei pitäydy totuudessa toisin kuin me älykkömiehet. Me yliopistoväki kyllä tiedetään ettei naiset saa tarpeekseen miehen elimen ihailusta ja imemisestä. Meidän piireissä naisia saa hakata kepeillä kauemmas, että pitävät näppinsä irti miehisistä elimistä.

        Kaikki eivät pidä spänkingistä.

        🦄


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Siis uskoit juorutietoa minun muka sanomastani, etteivät naiset olisi kiinnostuneet miehen elimistä. 🤢

        En myönnä juorutiedon uskomista. Jotenkin olen saanut sen käsityksen sinun omista teksteistäsi. Olisivatko ne olleet hieman biasoituneita naisten sukuelinten suuntaan? Mutta pahoittelen jos olin ymmärtänyt sinut väärin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myönnä juorutiedon uskomista. Jotenkin olen saanut sen käsityksen sinun omista teksteistäsi. Olisivatko ne olleet hieman biasoituneita naisten sukuelinten suuntaan? Mutta pahoittelen jos olin ymmärtänyt sinut väärin.

        🦄

        Olet ymmärtänytkin mut väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ymmärtänytkin mut väärin.

        En ole kirjoittanut tätä.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En ole kirjoittanut tätä.

        Tietysti ymmärsin sen. Sinun kielenkäyttösi on huolitellumpaa. Pääte -kin on tuossa tekstissä aivan väärässä paikassa.

        Lisäksi esität harvoin väitteitä ilman selityksiä tai perusteluita, oli niiden laatu sitten millainen tahansa.

        🦄


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Lankaan menit. Uskoit toisen esittämän juorun.

        Olen todellisuudessa sanonut, että naisen intressi on laajentunut biologisista syistä laajemmalle kuin miehen. Keskimääräinen nainen on erittäin kiinnostunut miehen sukupuolielimistä, mutta ei vielä likikään niin paljon, kuin keskimääräinen mies naisen elimistä.

        Biologinen evolutiivinen syy on se. että naisen on edullisinta paritella alfamiehen kanssa. Keskimääräisen miehen on edullisinta paritella mahdollisimman monen naisen kanssa. Tämä taas johtuu siitä, että mies voi olla moninkertaisen lapsimäärän isä verattuna naiseen äitinä. 🌹👀

        Sä olet nyt taas kovin rajoittunut Kynis. Nykytiedon mukaanhan valtaosa ihmisisitä on jossain määrin molempiin suuntiin kallellaan. Ehdoton heteroseksuaalisuus (ja myös ehdoton homoseksuaalisuus) ovat varsin suuria harvinaisuuksia. Tuohon kun otetaan vielä mukaan sukupuolen binäärisyys ja se, että muitakin seksuaalisuuksia on, niin tuo "miehet tuijottavat pimppejä ja naiset pippeleitä" on hyvin ahdasmielistä ajattelua.


    • Anonyymi

      Evoluutiopsykologia, kuten muutkin psykologiset alat ja esimerkiksi lääketiede, ovat kaikki soveltavia tieteenaloja. Ettäs tiedät.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Feministien vaatimukset ovat naurettavia. Ei ole mitenkään realistista odottaa aikuisilta miehiltä, että nämä käsittelisivät saati osaisivat käsitellä tunteitaan. Ihminen on eläin joka menee viettiensä mukaan, ainoastaan feministit ovat jotenkin oudosti mutatoituneet miettimään jotain höpöhöpö psykologisia tunnejuttuja.

      Normaalit yliopistoihmiset kyllä tietävät ettei ihmisillä ole tunteita ollenkaan, on vain halut jotka vie.

      Jo muinaiset roomalaiset sanoivat Aliena nobis, nostra plus aliis placent, eli "feministit ovat kaiken pahan alku ja juuri"

      -kM

      • Anonyymi

        Et vain ole ollut tekemisissä sivistyneiden ihmisten kanssa. Et taida osata edes latinaa.

        Muinaisia roomalaisia en pidä sivistyneinä vaan brutaaleina. Onneksi feministit onnistuivat kukistamaan heidän sivilisaationsa.

        Totta on, että olemme mutatoituneet. Paremmaksi versioksi naisista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vain ole ollut tekemisissä sivistyneiden ihmisten kanssa. Et taida osata edes latinaa.

        Muinaisia roomalaisia en pidä sivistyneinä vaan brutaaleina. Onneksi feministit onnistuivat kukistamaan heidän sivilisaationsa.

        Totta on, että olemme mutatoituneet. Paremmaksi versioksi naisista.

        🦄

        Muinaiset roomalaiset olivat herttaisia ja naiset sulostuttivat miesten elämää kulkemalla synnyttimet paljaana kaikkialla. Saipa jokainen jutulle tullut mies laittaa kätensä kyynerpäätä myötä naisen kauniisiin synnyttimiin, sillä jokainen sivistynyt ihminen tietää että se on ainoa tapa käydä keskustelua kahden ihmisen välillä.

        Feminismi alkoi 1960-luvulla ja tuhosi upean rooman valtakunnan. Surullista mutta onneksi me normaalit yliopistoihmiset toimimme vieläkin roomalaiseen sivistyneeseen tapaan!


    • Anonyymi

      Taas olet hakoteillä 🥱. Jokainen ihminen tunnistaa ja käsittelee tunteensa, säätelee niitä omalla tavallaan. Pääasia, että näin tapahtuu. Kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta teot eivät.

      Vaikeita tunteita ei pidä tukahduttaa tai turruttaa esimerkiksi päihteillä. Monella miehellä ongelmana onkin juuri liiallinen alkon käyttö ja väkivaltaisuus. Joskus yhdessä, joskus erikseen.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4710
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      276
      2824
    3. 134
      1727
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      207
      1410
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1166
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1099
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe