Sonepar työpaikkana (entinen SLO)

Anonyymi

Työskentelin siellä jonkin aikaa ja minunkin lyhyen urani aikana porukkaa tuli ja meni jatkuvalla syötöllä. Kerron omat huomioni että mistäköhän johtuu.

Sonepar.

-Työhaastattelussa luvataan kannusteita mitä kukaan ei edes saa ja joka kuukausi jaetaan lappuja jossa lukee et ”näin paljon olisit voinut saada jos kokonaissuorite talossa olisi ollut tämä ja tämä” (mahdottomat suoritteet)
- töihin palkataan ihmisiä väärin perustein ja aluksi laitetaan uusi työntekijä kuvittelemaan että työ on helppoa trukilla ajoa ja muutaman viikon päästä juoksutetaan paikasta toiseen (ei mitään vakituista työnkuvaa vaikka työvuorolistassa niin lukisikin)
- Luulisi että esimiehiä jolle ilmoitetaan mahdollisista sairastumisista olisi vain yksi, väärin. soneparilla tuntuu et omasta sairastumisesta pitää tietää myös talon siivoojan ja hänelle pitää oikein perustella että miksei voi tulla töihin vaikka lääkäri on todennut työkyvyttömäksi.
- Työajat venyy alimitoitetun henkilöstömäärän takia ja jos et suostu ylitöihin niin olet porukan ja varsinkin esimiesten silmätikkuna.
- Yleinen työilmapiiri on huono. Kuiskitaan että ”onks toi oikeesti noin hidas”
- soneparin motto on enemmänkin ”tulos tai ulos” kun että tekemällä oppii
-vaikka kuinka olisit joustava, ahkera ja hyvä työssäsi niin siitä ei ole mitään hyötyä palkassa kun vain kokonaissuorite ratkaisee. Lisäksi jos on hiljaisia aikoja ja työtä ei ole niin työntekijä ei saa suoritteita. (Miksi koko kannustinjärjestelmä on edes käytössä kun se ei aiheuta kuin närää jokaiselle taholle?)

9

2997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse yritän juuri päästä töihin Soneparille. Kuulostaa siltä että olet hidas, laiska ja haluton oppimaan uutta. Luulen että olet tyypillinen saikuttaja. Minusta siinä ei ole mitään ongelmaa jos joudut kertomaan useammalle henkilölle olevasi sairaana.

      Monissa firmoissa on asiat huonommin, kuten nykyisellä työnantajallani. Mistään kannustimista ei edes puhuta. Ihmiset kaipaavat työnkiertoa mutteivät sitä saa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti olet viihtynyt. Itsekin työskentelin siellä puolisen vuotta ja viikottain porukkaa tuli ja lähti. Lyhyin työsuhde minkä kerkesin näkemään, taisi olla peräti 30 minuuttia ni sille riitti. :D


      • Anonyymi

        On olemassa työsuojelulaki, jossa lukee ettei työnantajan, työkavereiden ja muiden tahojen tarvitse tietää miksi olet sairas. Se tieto kuuluu sinulle ja lääkärillesi. Jos sairauslomat venyy niin sitten on olemassa kolmikantakeskustelu jossa pohditaan työnantajan, lääkärin ja työntekijän välillä työn mahdollisesta jatkamisesta/keskeyttämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti olet viihtynyt. Itsekin työskentelin siellä puolisen vuotta ja viikottain porukkaa tuli ja lähti. Lyhyin työsuhde minkä kerkesin näkemään, taisi olla peräti 30 minuuttia ni sille riitti. :D

        Eihän 30 minuutissa saa edes ohutta pintaraapaisua. Jos tuossa ajassa tulee mitta täyteen niin sehän kertoo jo kaiken tarvittavan kyseisestä tyypistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti olet viihtynyt. Itsekin työskentelin siellä puolisen vuotta ja viikottain porukkaa tuli ja lähti. Lyhyin työsuhde minkä kerkesin näkemään, taisi olla peräti 30 minuuttia ni sille riitti. :D

        Pitkään sait olla, itse sain kenkää kahden viikon jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän 30 minuutissa saa edes ohutta pintaraapaisua. Jos tuossa ajassa tulee mitta täyteen niin sehän kertoo jo kaiken tarvittavan kyseisestä tyypistä.

        30 sekunttia tuolla riittää...


    • Anonyymi

      No suurimmassa osassa suomen firmoista vaihtuvuus alkaa olemaan 90%. Johtuu siitä että ne jotka eivät saavuta tuottotavoitetta potkitaan pihalle kvartaaleittain. Eli melkein koko porukka vaihtuu 3kk välein. Se on tämä kapitalismi näin hieno systeemi nykyään. Itse olen mielummin ihan työttömänä kuin että alkaisin näitä pätkähommia tekemään.

    • Anonyymi

      Kävin haastattelussa ja sain ko. Työnantajasta huonon kuvan. Toinen haastattelijoista ylimielinen ja puhui alaisistaan pahaa ja piti heitä mitättöminä. Sain kaiken kaikkiaan huonon kuvan ko. Yrityksestä ja heidän rekrystä.

    • Anonyymi

      Onkohan Soneparin ja Polar Pro:n yhteistyö loppunut, kun Sonepar hakee itse omille kirjoilleen vakituisia työntekijöitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe