Jos kieltää itseään rakastumasta johonkuhun, voi vetäytyä pois ja suojella itseään?

Anonyymi

Menetin elämäni rakkauden kun mietin liian pitkään. Jos seuraavaa kertaa koskaan tulee niin en mieti yhtään vaan toimin.
Häntä kohtaan minulla oli kuitenkin suuria välittämisen tunteita – vahvimpia, joita olen koskaan kokenut.

32

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myöhäistähän se nyt on, mutta kyllä rohkeuden puute kaduttaa.

    • Anonyymi

      Shit happens...

    • Anonyymi

      Se on ihan tervettä. Jokainen on itse itselleen se tärkein. Pitää mennä pois jos ei hyvältä tunnu.

      Kukaan ei menetä ketään, mutta säilyttää itsensä.

      • Anonyymi

        Rinnassa tykyttää, polvet menevät veteliksi, syke kiihtyy ja kädet hikoavat. Tuntuu kuin sydän pakahtuisi toisen ihanuudesta. Syy oli rohkeuden puute.


    • Anonyymi

      Pohdin eilen päivällä yhtä miestä joka on komea ja hyvä tyyppi ja tykkää musta, et alkaiskohan sen kans. Ajatus tuntui oikealta ja tulin hyvälle tuulelle siitä. Sit yöllä näin eroottista unta ihan jostain ihme unityypistä jota ei ole ikinä mun elämässä ollut Sen kosketus siinä unessa tuntui oikealta ja läheisyys ihanalta. Se uni oli ihan kun jostain toisesta elämästä missä olin itekkin joku muu. Kun heräsin niin tajusin, etten ikinä voi olla tyypin kanssa johon en tunne seksuaalista rakkautta samalla tavalla kun siihen unityyppiin. Siis goodbye ajatukselle suhteesta jossa sitä ei ole, en ala mukavuussuhteeseen vaan haluun sen unityypin.

      • Anonyymi

        Niin ja tosi jännä et juuri juhannusaikaan näkee tuollaisen unen:)


      • Anonyymi

        Itseään ei saisi pakottaa rakastumaan. Tunteet eivät tule pakottamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseään ei saisi pakottaa rakastumaan. Tunteet eivät tule pakottamalla.

        Niimpä. Ero on kuitenkin tosi huomaamaton, jos oikeasti tykkää jostain ihmisestä ja tietää ja tuntee, et sen kans on hyvä olla eikä ees ihan pelkkinä kavereina, mut unityyppi vaan on se jonka oikeasti haluaa. Siinä on suuri houkutus alkaa, koska unityyppi on pelkkää unta eikä voi tietää tapaako sitä ikinä, vaan pelkästään muistaa jotenkin sen tunteen miltä tuntui olla yhdessä. Se ero on pieni, mut tuntuu kamalalta jos lähtee väärään suuntaan.


    • Anonyymi

      Tuo on vähän kakspiippuinen asia. Tunteiden on hyvä olla molemminpuolisia ja kummankin mielestä tärkeitä. Asioista kannattaakin puhua ja tunteensa kertoa. Jos olet tunteesi kertonut ja toinen ei tunne samoin niin et sinä ole niinkään menettänyt, vaikka karmealta se tuntuu aina, kun rakastuu väärään, joka ei tunne samoin.

      • Anonyymi

        Minulla on aina vahva usko, ettei toinen voi olla minusta kiinnostunut. Pelkään, että hän lähtee ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aina vahva usko, ettei toinen voi olla minusta kiinnostunut. Pelkään, että hän lähtee ennemmin tai myöhemmin.

        Ihan varmasti voi olla kiinnostunut. Jos löydät kumppanin, niin kerro pelosta ja pyydä, että juttelisitte siitä vaikka kerran viikossa jonain tiettynä ajankohtana säännöllisesti vähän aikaa.

        Hyvä kirja joka sinun kannattaisi lukea on Kimmo Takalan "Tunne Lukkosi", siitä voisi olla paljon apua. Takala on kirjoittanut myös kirjan tunnelukoista parisuhteessa joka on myös hyvä kirja ja jonka voi käydä läpi vaikka kumppanin kanssa.

        Näin itse tukisin kumppania jolla pelkoja kelpaamisesta. Rutiininomaisesti vaan ehdollistaisin oikeaan suuntaan ja kohti itseymmärrystä.

        Jos suhde kuitenkin loppuu, se ei johdu siitä, ettetkö olisi kiinnostava. Kaikki ihmiset ovat kiinnostavia, jokainen ihminen on yksilöpsykologisesti hyvin moninainen kokonaisuus. Syy erolle on realistisesti yhteensopimattomuus tunteissa tai fyysisesti tai elämäntyylillisesti.

        Kiinnostumalla otetaan selvää, onko kumppani juuri itselle sellainen joka käy vaikka loppuelämäksi, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että sinussa olisi jotain vikaa vaan siitä miltä tuntuu olla yhdessä kumppanin kanssa ja kestääkö se tunne. On hyvin yleistä, että tunne katoaa endihuuman jälkeen, se on ihan normaalia.

        Ja kannattaa muistaa, että kaikenlaiset ihmiset ajan saatossa ovat kyllä löytäneet elämänkumppanin:huonot, vammaiset, tavalliset, vialliset, täydelliset, köyhät, rumat, kauniit jne


    • Anonyymi

      Voitko jotenkin edistää sitä seuraavaa kertaa? Hakeutua paikkoihin joissa tiedät että hän on tao ottaa ihan somessa tai puhelimella yhteyttä?

      • Anonyymi

        Kyllä odotan vielä rakkautta. En ole menettänyt uskoani. Hänet menetin toiselle.


    • Jos palataan realiteetteihin, niin eihän sitä voi oikeasti tietää, oliko kyseessä elämäsi rakkaus, jos ette seurustelleet edes lyhyen aikaa. Ensi-ihastuksen huuma on ihanaa ja voi tuntua siltä, että mitään hienompaa ei voi olla. Mutta totuushan on, että siitä puolet vähintään on omaa mielikuvitusta ja haavekuvaa, mitä _voisi_ ehkä olla, jos olisitte yhdessä.
      Mutta toki kannattaa toimia, jos uusi mahdollisuus tulee, sittenhän se selviää :)

      • Anonyymi

        Viime syksynä, kun tajusin, etten näe häntä enää koskaan. Itse hylkäsin vuosi toisensa perään hänen lähestymiset. En uskaltanut ryhtyä leikkiin. Vuosi sitten hän taas ilmestyi kuvioihin. Jos olisin tajunnut, mitä hänen eleensä ja ilmeensä tarkoittivat, olisin toiminut toisin.


      • yksinkertainen.blondi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime syksynä, kun tajusin, etten näe häntä enää koskaan. Itse hylkäsin vuosi toisensa perään hänen lähestymiset. En uskaltanut ryhtyä leikkiin. Vuosi sitten hän taas ilmestyi kuvioihin. Jos olisin tajunnut, mitä hänen eleensä ja ilmeensä tarkoittivat, olisin toiminut toisin.

        Jos olette molemmat sinkkuja, niin mikä estää ottaa yhteyttä ja kokeilemaan kepillä jäätä? :)


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Jos olette molemmat sinkkuja, niin mikä estää ottaa yhteyttä ja kokeilemaan kepillä jäätä? :)

        Hän lähti menetin hänet toiselle. Annoin liikaa pelolleni jalansijaa ja jähmetyin. Hän kyllästyi kun hylkäsin vuosi toisensa perään hänen lähestymiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän lähti menetin hänet toiselle. Annoin liikaa pelolleni jalansijaa ja jähmetyin. Hän kyllästyi kun hylkäsin vuosi toisensa perään hänen lähestymiset.

        No sepä ikävää. Ehkä vielä joskus tulee tilaisuus..?


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        No sepä ikävää. Ehkä vielä joskus tulee tilaisuus..?

        Pelkäänpä ettei. Life starts at the end of your comfort zone. – Neil Donald Walsch-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäänpä ettei. Life starts at the end of your comfort zone. – Neil Donald Walsch-

        Mitäpä jos vaan imaiset sen mieluisan ihmisen sinne omalle mukavuusalueellesi etkä koita olla liian jännittävä?


    • Anonyymi

      Minusta teit ihan viisaasti. Kyllä itseen pitää voida luottaa. Jos se olisi ollut oikea, et olisi edes empinyt.

      • Anonyymi

        En saa koskaan tietää, olisiko hän menetellyt toisin, jos olisin uskaltanut mennä puolitiehen vastaan.


    • No aina sitä oppii jotain. :o)

      • Anonyymi

        Ottakaa tästä opiksi ja tarttukaa onneen, kun se on saatavilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ottakaa tästä opiksi ja tarttukaa onneen, kun se on saatavilla.

        Niin, tai ainakin kantsii katsoa ennemmin kuin katua. :o)


    • Anonyymi

      Jos lähtösi estää voisin, mitä tahansa antaisin.
      Eikö menneitä voisi vain unohtaa?

      En silloin ajatellut valkoista valehdellut.
      En tiedä mikä minuun meni hetkittäin.
      Jos aikakoneen löytäisin, paluu-nappia painaisin.
      Ja oltaisiin kuin ennenkin.

      Nyt tajuan sen, miks kaikki meni näin.
      Sinä menit eteenpäin, minä paitsioon jäin.
      Minä kiersin maata vaan, opit yksin olemaan.
      Ymmärrän sen ei oo kivaa odottaa.

      Ja kun mä olin reissuillain en sinua aatellut lain.
      Mä sitä kadun ainiaan.

      • Anonyymi

        Ihanasti kirjoitit! Voi tuntea miten oli💙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanasti kirjoitit! Voi tuntea miten oli💙

        :)))


    • Anonyymi

      Mieheltä naiselle? Nimikirjaimia? Ikävöin erästä miestä vuosia ja kun viimein meillä olisi ollut mahdollisuus, hän vetäytyi pois elämästäni.

      • Anonyymi

        Naiselta naiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselta naiselle.

        Mieheltä naiselle oli aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheltä naiselle oli aloitus.

        Aloitus koski naiselta naiselle. Pelkoa.

        Ap.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe