Myrskyluodon Maija

Anonyymi

Varmaan useimmat ovat katsoneet Myrskyluodon Maija -ohjelmia. Kannattaa katsoa. Siinä eletään sitä aikaa, kun naiset ja miehet olivat normaaleja, eikä mitään kitiseviä ruikuttajia. Tosin heidän asuinpaikkansa ei ollut aivan tavanomainen, koska asuivat saaressa, kaukana kaikesta. Sellaista tilannetta eivät ehkä ymmärrä kaupunkilaiset, jotka ovat tottuneet siihen, että linja-auto kulkee kotipysäkiltä 20 minuutin välein.
J.S.V.

25

230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitettavasti linja-auto kulkee vain 20 minuutin välein. Joillain kulkee metro kolmen minuutin välein.

      • Anonyymi

        Niin, mutta enemmistö väestöstä ei asu metroaseman lähellä.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi

        Täällä meidän kylillä ei ilman autoa pärjää, jos et asu pienessä keskustassamme.


    • Rakastin Myrskyluodon Maijaa jo lapsena ja muutamia vuosia sitten tuli jälleen katsottua sarja miehen kanssa Areenalta. Kirjatkin on tullut luettua varmaan joskus teini-iässä. On hieno ohjaus ja kirjat hyviä. :)

      Myrskyluodon Maijassa viehättää se, että rakkaus kestää, ihmiset selviytyvät, elävät ja kuolevat ja kaiken yllä on luonto, joka määrää ja säätää elämän kulun.

      • Anonyymi

        Siinä on sitä oikein aitoa tunnelmaa.


    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta sen ajatuksen että kaupunkilaiset ovat aika hassuja ihmisiä ja me muut ollaan normaaleja. Näin ajattelen oikeastaan vieläkin. Kun kaupunkilaiset tulevat maalle niin he ovat vähän reppanoita. Kun maalaiset tulevat kaupunkiin niin hekin ovat reppanoita mutta ajattelevatko kaupunkilaiset olevansa normaaleja heihin nähden? Ehkä ajattelevat, en tiedä.

      • Anonyymi

        Normaalin määritelmää ei ole ehkä olemassakaan. Meikäläinen on maalaisen ja kaupunkilaisen välimuoto, koska lapsuudenkotini oli pikkukaupungissa. Sekä kaupungissa että maaseudulla on omat hyvät puolensa.
        t. Jari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalin määritelmää ei ole ehkä olemassakaan. Meikäläinen on maalaisen ja kaupunkilaisen välimuoto, koska lapsuudenkotini oli pikkukaupungissa. Sekä kaupungissa että maaseudulla on omat hyvät puolensa.
        t. Jari

        Uskon kyllä että kaupunkilaiset ajattelevat olevansa parempia kuin maalaiset mutta ajattelevatko he olevansa normaaleja heihin nähden? Siitä en olisi ihan varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kyllä että kaupunkilaiset ajattelevat olevansa parempia kuin maalaiset mutta ajattelevatko he olevansa normaaleja heihin nähden? Siitä en olisi ihan varma.

        Kaupunkilaisista enemmistö ei kuvittele olevansa mitenkään parempia maalaisiin verrattuna. Yleensä ihmiset kiinnittävät huomiota oleellisiin asioihin, esimerkiksi käyttäytymiseen ja keskustelutaitoon. Ja "normaaliksi" pyrkiminen on mennyttä aikaa.
        :: Really-Really ::


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkilaisista enemmistö ei kuvittele olevansa mitenkään parempia maalaisiin verrattuna. Yleensä ihmiset kiinnittävät huomiota oleellisiin asioihin, esimerkiksi käyttäytymiseen ja keskustelutaitoon. Ja "normaaliksi" pyrkiminen on mennyttä aikaa.
        :: Really-Really ::

        Juu, en mieti, onko joku normaali vai persoonallinen.


      • Anonyymi

        Olen asunut elämäni aikana kaiken kokoisissa kaupungeissa, ja voisin asua hyvin maallakin suurella peltoaukealla ja/tai vesistön varrella.


    • Suomalainen kansallisromantiikka on täynnä köyhyyttä ja kurjuutta.
      Ei sitä enää oikein osaa arvostaa, elämässä on nykyään uudet haasteet.

      • Anonyymi

        "Suomalainen kansallisromantiikka on täynnä köyhyyttä ja kurjuutta"
        Totta. Plus hävittyjen sotien hehkutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalainen kansallisromantiikka on täynnä köyhyyttä ja kurjuutta"
        Totta. Plus hävittyjen sotien hehkutusta

        Jep, sitä se on kurjuuden maksimointi


      • Anonyymi

        Olen haaveilut jo pitkään mummonmökissä asumisesta.


    • Olen lukenut osan Myrskyluodon Maijan tarinoista. Niissä viehättää luonnon ja arjenaskareiden kuvaus. Pienistä asioista syntyy isoja asioita toisin kuin nykyaikana, jossa kaiken aikaa pitäisi tapahtua kaikenlaista ja etsitään jopa väen väkisin niitä suuria elämyksiä eikä esim. vaikka luonnon yksityiskohtien kuten lintujen tai kasvien katseleminen tai veden liplatus laiturin nokasta riitä. Toki joskus on kiva, kun tapahtuu jotain vähän enemmän, mutta mulle riittää välillä päivän elämyksiksi vaikka se, että näkee luontoa ikkunasta tai rauhallisen kävelylenkin aikana.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus, mutta silti en halua mettän keskellä asua. Luonto lähellä minne mennä, sellaisessa paikassa asun nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta silti en halua mettän keskellä asua. Luonto lähellä minne mennä, sellaisessa paikassa asun nyt.

        Onneksi ei vielä aivan joka paikassa ole täyteen-rakentamisen ilmiötä.


    • Itse en välttämättä asuis vakituisesti niin syrjässä palveluista ja muista asukkaista kuin Maija ja miehensä Janne Myrskyluodon Maijassa, koska mun täytyy päästä melko sujuvasti vaikka ruokakauppaan tai muille ostoksille, jos tarttee ja tykkään, että joskus voi mennä vaikka kahvilaankin, mutta tykkään luonnosta ja sen tuomasta rauhasta.

      • Lapsuudenkoti oli maaseudulla, tosin lähimpään kaupunkiin oli vain n. 15 km. Kotikylästä kulki linjapiili kaupunkiin 5 kertaa päivässä. Kotikylästä kun käveli noin kilometrin verran isomman tien varteen, niin sieltä kulki linjapiili kerran tunnissa.


      • Anonyymi
        Pinko kirjoitti:

        Lapsuudenkoti oli maaseudulla, tosin lähimpään kaupunkiin oli vain n. 15 km. Kotikylästä kulki linjapiili kaupunkiin 5 kertaa päivässä. Kotikylästä kun käveli noin kilometrin verran isomman tien varteen, niin sieltä kulki linjapiili kerran tunnissa.

        Siis keskimäärin aivan riittävän hyvät kulkuyhteydet.
        t. Jari


    • Anonyymi

      Koska nykyaikana kaikki pitää pilata kulttuurimarxilaisella versiolla, sama pitää tehdä myös Myrskyluodon Maijalle!

      Jos Terminaattorissa, Tähtien sodassa, Taru Sormusten Herrassa pitää olla mustia transseksuaaleja, niin Myrskyluodon Maijankin pitäisi olla mustaihoinen transseksuaali. Maijasta puuttuu edustuksellisuus, missä ovat homot ja eriväriset? Tämä on rasismia ja homofobiaa! Nyt YLE tekemään uutta versiota transmaijasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myrskyluodon Maija on vallan oivallinen esimerkki kuinka incell -mies saa vaimon. Maijan sulhanen sai mennä kun incell -mies osti Maijan. Maija löysi oman paikkansa pitäen turpansa kiinni antaen miesten hoitaa kaikki tärkeät asiat. Maija oli orja ja sitäpaitsi kyseessä oli ruotsalainen eikä suomalainen kurjimustarina.

      • Anonyymi

        Kyseessä on vanhan ajan juttu, ei nykyajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe