voisitteko auttaa lihottaako kolesterolilääke

Anonyymi

syksyllä paino oli 95 kiloa ja nyt 87kg. Syksyllä tulee se hetki kun pitää käydä verikokeissa ja terveydenhoitaja aikoo määrätä mulle kolesterolilääkkeet jos arvot on nousseet ja harkitsee myös niiden määräämistä jos arvot ei ole tippuneet. Niin miten nuo kolesterolilääkkeet vaikuttaa painoon että lihottaako ne? Meinaa alkaa iskeä masennus ja ahdistus hieman nyt kun asia masentaa ja ahdistaa. Stressi myös lisää kolesteroliarvoja. Ja geneettiset tekijät. Kannattaako mun edes hommata itselleni kolesterolilääkkeitä vaikka terveydenhoitaja kehottaisi? Kun jos ne pian alkaa lihottaa ja mä en tule sitä kestämään ehkä sillä saatan romahtaa rajummin henkisesti koska mulle on tärkeää nyt tuo painonpudotusvaihe. Ruokavalioni on kunnossa mutta paino ei ole tippunut omasta mielestäni tarpeeksi syksystä tähän päivään kun ottaa huomioon sen liikunnan raskaan elementin eli teen melkein joka päivä liikuntaa ja harrastan eri tyylistä liikuntaa kuten kävelyä, juoksua, punttia, lyhyitä vetoja, pitkiä vetoja, 7-10 kilometrin kävelylenkkejä, koordinaatiotreeniä eli polvennosto ja pakarajuoksuja. Paniikkihäiriöni takia en voi aina tehdä kovin fyysistä treenaamista koska voi sen seurauksesta iskeä paniikkihäiriö.Syön pääosin kalaa, kanaa, perunaa, kasviksia, ja oon vähentänyt melko paljon punaisen lihan syöntiä. Leipää menee 4-6 palaa päivässä eli vaihtelee tuon 4-6 välillä. Syön aina ruisleipää tai jotakin moniviljaleipää. Kaikki roskaruoat ja herkut oon ottanut pois ruokavaliostani. Ihmettelen erityisen paljon sitä että paino ei putoa enempää huolimatta siitä että harrastan liikuntaa melkein niin paljon kuin silloin kun harrastin yleisurheilua eli siis liikuntamääräni on melkein jo treenaamisen puolella aika ajoin tai melko useinkin välillä. Juon vettä 2 litraa päivässä. Rasvatonta maitoa käytän. Valkoista makaroonia en käytä vaan tummaa makaroonia.

12

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

lisään sen vielä että annoskoot on pienet ja syön 3-5 kertaa päivässä. lisään ruoan määrää jos liikuntamäärä on raskaampi/isompi. iskee heti heikotus jos syö liian vähän ruokaa suhteessa kovaan liikuntaan ja se on myös terveysriski. jos en harrasta liikuntaa tai liikkamäärä pienempi niin annoskoko on pieni ja 3-5 kertaa päivässä syön.

• Anonyymi

Ota huomioon, lihakset painavat enemmän kuin läski.

Kaikille ei sovi hurjat treenit, näin se vaan on. Jos teen jotain liikuntaa enemmän, väsyn ja syön enemmän.

Itse en ole koskaan yhtään kuntoillut, vain 20 kg käsipainoa olen kahdella kädellä nostellut, pari leukaa vedellyt, pari punnerrusta ja kävelylenkkiä 2 -3 km 7 km/h. Kaikkia edellisiä 1-2 kertaa kuukaudessa, melko terve +75v iso-isopappa olen. Vain verenpainelääke, 1 vrk ja kolesteroli 50v jälkeen 10 mg Lipitori ja nyt ATORVASTATIN PFIZER 74vuotiaana 40mg. <suosittelen juuri tuota ATORVASTATIN PFIZER, on alkuperäislääketehtaan tuote.

Minulle ei ole mikään liikunta hyväksi, ei salilla, ei marjastamassa tai perunamaalla, joka jutusta aamulla kankea. Tavallinen elämä, ei mitään vaivaa 45 vuoteen, vain yksi nuhakuume ja yksi nielutulehdus, molemmat sain lasten synttäreiltä.

• Anonyymi

Kolesterolilääke ei lihota, sehän vaan estää huonon kolesterolin kertymisen elimistöön. Ilman muuta kannattaa ottaa lääke, jos arvot ei laske ruokavaliolla.

• Anonyymi

okei kiitos tiejosta.

• Anonyymi

Minä lopetin kolesterolilääkkeem vatsavaivojen ja tönkön olon takia. Vatsavaivat jäivät.

• Anonyymi

"Ilman muuta kannattaa ottaa lääke, jos arvot ei laske ruokavaliolla."

tunnen noin kymmenkunta jotka yritti ruokavaliolle, tulos tasan nolla.
        Itsellä oli 45 v alkaen lääkäri joka testas kolesterolit ja muutakin 3-4 kertaa vuodessa. Vaikka kuinka söin kaikkea kolesterolitonta ruokaa ja söin kolesterolia alentavaa margariinia 5 x annokset, tulos noin arvosta 6 laskua 0,1-0,2.
        Kun silloin otin Lipitoria, heti 2 kk kuluttua noin 4 ja aina se oli 4 molemmin puolin.

Olin siis todella kolesterolittomalla ruoalla 5 kk. Jopa rasvattoman maidon jätin pois yms.

• Anonyymi

Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli kun treenaat paljon, tulee lihaksia. Ei kannata pelkkää puntaria pitää ainoana mittarina. Hyvin sulla menee ja hienosti hoidat itseäsi. Onnittelut ja tsemppiä

• Anonyymi

tota itteki funtsinu että varmaan punttitreenaus lisää painoa, ja muuten en kertonu sitä että mun vatsa on pienentynyt huomattavasti jopa viime syksystä että jotakin positiivista siis, mutta aika äimen käkenä oon kuitenki ettei paino tipu enempiä, ihanteena olisi pudottaa 80 kiloon, mutta vielä aika paljon on työmaata, liekkö saavankaan sitä niin alas, mut vaatii varmasti sitkeyttä aika paljkon, mut se on varmaa, etten palaa enää huonoihin ruokailutottumuksiin ja se varmaa, etten romahda, sillä sain viestistäsi henkistä voimaa. Kiitos olet ihana!

• Anonyymi

Kyllähän se niin on että koulutettu hoitohenkilökunta on ainut joka voi vastata sinun kysymyksiisi, koska heillä on sinun journaalit mistä näkevät arvosi ja mikä lääke on parasta sinulle . Netissä ei saa vastausta näihin asioihin koska heistä kukaan ei tiedä sinusta mitään mikä olisi tarpeellista tietää kun tälläisistä asioista puhutaan. Kukaan rivoilla liioin verrata itseensä antaessaaan ” neuvoja” koska hoito on yksilöllistä.

• Anonyymi

"Kyllähän se niin on että koulutettu hoitohenkilökunta on ainut joka voi vastata sinun kysymyksiisi,"

Olen kyllä näin +75 aivan eri mieltä. Moni lääkäri on niin kapeakatseinen, vasta eläköityvät ja alastaan edelleen kiinnostuneet ymmärtävät kysellä asioita laaja-alaisesti ja tehdä johtopäätöksiä.

Minulla on "löydetty" useampia vaivoja, mutta sitten todettu että ihminen on niin monimutkainen laitos että erehtyäkin voi. En syö kuin 2 pilleriä, verenpaine ja kolesteroli.

Viimeksi huhtikuussa väsyi polvi, kuvattiin, olisin saanut lonkkanivelen. Syy löytyi kengistä, hyvistä kengistä olikin tullut huonot talven ajan kuivuttuaan. Laitoin pohjallisen alle, Altra kengissä 4 mm pronaatio tukea. Nyt on 3 kk testattu ja olo kuin nuorella.

• Anonyymi

Sana rivoilla on ei voi kone teki tepposet

• Anonyymi

elä aloita .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      11
      3589
    2. Mikä hän on ammatiltaan?

Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      170
      3080
    3. Ohhoh! Michele Murphy-Kaulanen hämmentää vauvauutisella - Totuus on hieman toisenlainen!

No nyt on aikamoinen "vauva"! Michele Minttu Murphy-Kaulanen on jakanut Instassa "iloisen perhetapahtuman". Lue juttu ja katso kuvat: https://www.su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      2308
    4. Kiira Korpi ja wanha Pekka

Järjenvastainen suhde, ei mitään tolkkua.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1330
    5. Kuu kaipaa tähtiään...

mutta nalle kaipaa tähtisilmäänsä vielä enemmän. Runoa ei täksi illaksi viel ole, mut toivottavasti pidät tästä laulusta :) olen vähä epävarma onko tä
      Ikävä
      184
      1135
    6. Kerran vielä...

Minä tiedän ja sinä tiedät...Anteeks omasta puolesta🤗... toivon oikeasti sulle kaikkea hyvää, vaikka viisaasti et toiminutkaan, mutta mä alan olla ta
      Ikävä
      53
      1037
    7. Sanna on aivan sekaisin Venäjästä, auringonpistosko?

Sannan mielestä tavallinen venäläinen ei saisi matkustaa Euroopassa ja käydä katsomassa nähtävyyksiä. Tällä hetkellä hävettää olla suomalainen, niin t
      Maailman menoa
      274
      1013
    8. Miksei Martinaa kutsuttu Leppilampi en häihin

Pelättiin varmasti että jos käyttää siellä "äidillisiä otteita" muihin vieraisiin tai nuolee jonkun miehen korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      996
    9. Mies, kudoin sulle villahaalarin

Sellasen kirjavan, jossa on huppu ja avattava lappu takalistossa. Laitathan sitten joka päivä sen töihin. ☺️
      Ikävä
      124
      844
    Aihe