Mikä helvatan kiiree on kun täytyy lähtee ohitteleen vaikka vastaan tulee autoja .ja keltaisella viivalla sekä mutkassa.???? Ensin hiostetaan puskurissa ja koukitaan että löytyykö edes jonkinlaista paikkaa.. sitten lähdetään ja toivotaan että joku väistää. En ymmärrä .. jos on kiire esim aamulla töihin niin miksei voi lähteä kotoa vaikka 15 min aikaisemmin niin ei tarvi vaarantaa itseään ja muita. Itseäni ei muiden hätä ja kiireet jaksa kiinnostaa ...Ajan sallittua ajonopeutta ja harkitsen oman ajamiseni hyvinkin tarkkaan en roiku edellä ajavan puskurissa kiinni kunnon turvavälin ei turhia ohittuksia ja kiihdytyksiä tämä lisää ajamisen taloudellisuutta koska autoilu on kallista puuhaa muutenkin.
Vaaralliset ohittelijat ja hiostajat
164
1901
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se kiireestä johdu. Joidenkin ajotapa vain.
- Anonyymi
Näennäinen kiire sen tekee. Ahdistus ja vitutus sitten siitä seuraa, kun luulee että itsellä on kiire eikä pääse etenemään kuten haluaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näennäinen kiire sen tekee. Ahdistus ja vitutus sitten siitä seuraa, kun luulee että itsellä on kiire eikä pääse etenemään kuten haluaisi.
Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...
Sama on käynyt itsellä monesti ajatuksissani ohitellut reippaammin ja kamera välähtänyt. Eipä tuolta ole mitään kuulunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...
Kerran havaitsin että takana tuleva liikenneperseilijä pukkelehti jonossa , kiilasi ja roikkui edelläajavien puskureissa. Tiesin että jonkun matkan päässä on aktiivinen kameratolppa ja kun tämä maanteiden urho tuli kohdalleni aloin kiihdyttämään ja psyyykkaamaan tyyppiä.
Vähän ennen kameraa jarruttelin sallittuun nopeuteen ja kisaan lähtenyt urpo ajoi suoraan miinaan. Räps ja lompakko auki 🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran havaitsin että takana tuleva liikenneperseilijä pukkelehti jonossa , kiilasi ja roikkui edelläajavien puskureissa. Tiesin että jonkun matkan päässä on aktiivinen kameratolppa ja kun tämä maanteiden urho tuli kohdalleni aloin kiihdyttämään ja psyyykkaamaan tyyppiä.
Vähän ennen kameraa jarruttelin sallittuun nopeuteen ja kisaan lähtenyt urpo ajoi suoraan miinaan. Räps ja lompakko auki 🤣Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois
Älä usko, unta se vain oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois
Ja sinunko mielestäsi tuon ohittelija urpon pitäisi saada pitää korttinsa. Kas kun eitvielä mitalia rintaan vaadi tuollaiselle Teiden kingille.
- Anonyymi
Kusi on ehtymätön luonnonvara.
- Anonyymi
Ja sitä näyttää löytyvän yhä useamman päästä tänä päivänä.
- Anonyymi
Joka paikka on ohituspaikka.
Itse ainakin ohitan aina kun tiedän että potku riittää menemään. Eniten vitutti tänään nämä oikeinajavat kiinni toistensa perseissä ettei väliin mahdu.
Luulis että ois sama pitää se 50m väliä jos ei ole ohitushaluja.- Anonyymi
Oikein ajava ei ole kiinni kenenkään perseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein ajava ei ole kiinni kenenkään perseessä.
Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä.Jos se oma nopeusmittari näyttää suunnilleen suurinta sallittua, niin tilanne on kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se oma nopeusmittari näyttää suunnilleen suurinta sallittua, niin tilanne on kunnossa.
Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.
Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä. - Anonyymi
Minun ei tarvitse koskaan ohitella, mitä nyt joskus työkoneita tai muita tavanomaista hitaammin ajavia. Traktoriakaan ei juuri kannate ohittaa, koska yleensä ne siirtyvät pian tieltä toiselle peltolohkolle. Jotenkin vaan tuo ohittelun hurma on iän myötä jäänyt pois, eikä siten kiinnosta se hurja meno. Juhannuksen menoliikenteessä sen taas näki oikein selvästi, miten järki ei päässä monellakaan liiku, vaan ainoana pakottavana muoti-ilmiönä on saada ohitella ja mennä lujaa. Oli hauskaa ja jännääkin seurata sitä poukkoilua, mitä juhannuksen liikenteessä saattoi seurata. Kellään ei tietenkään tullut pieneen mieleenkään, että rauhallisella ajo tavalla säästää kallista menovettä. Ajoin Vantaalta Ouluun saakka, enkä kertaakaan ohitellut ketään, en rekkojakaan, koska niiden vauhti ei paljoa alhaisempi ole yleisistä rajoituksista. Ja mitä ihmeen järkeä on pitkässä jonossa ohitella ? Ei mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä.Minun vakio nopeuteni tänä kalliin polttonesteiden aikana on 80 km/h ja se riittää minulle oikein hyvin. On lystiä ajaa kaikessa rauhassa letkan perässä kaukana muista, kuin perä perää ilman turva välejä sumpussa. Sieltä takaa on hauskaa seurata muiden poukkoilua ja jarru valojen kirkasta palamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.
Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä.Minua ei ärsytä ei sitten tipan tippaa vaikka joku ajaa alle rajoitusten. Kuinkahan iso oli taaskin sakkosaldo tältä juhannuksen ajan liikenteeltä ja moniko toope sai laittaa ajokorttinsa kuivumaan tai peräti ajokiellon. Minua ei viehätä ei sitten tippaakaan tuo kova vauhti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.
Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä.Miksi se ärsyttää? Etkä sinä pysty sitä määrittelemään, että onko jonkun nopeus tarpeettoman hidas vai ei. Se toinen kuski on omista syistään valinnut sen nopeuden jolla hän ajaa, ja sinun tulee sopeutua tilanteeseen joko ajamalla samalla nopeudella tai tilaisuuden tullen menemällä ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se ärsyttää? Etkä sinä pysty sitä määrittelemään, että onko jonkun nopeus tarpeettoman hidas vai ei. Se toinen kuski on omista syistään valinnut sen nopeuden jolla hän ajaa, ja sinun tulee sopeutua tilanteeseen joko ajamalla samalla nopeudella tai tilaisuuden tullen menemällä ohi.
Se ärsyttää, että on jumissa takana eikä pääse ohi, tietäen että matkanteko voisi olla jouhevampaa. Jos on hyvin ohituspaikkoja niin se on sitten asia erikseen. Näin ei todellakaan aina ole.
En pystykään määrittelemään kenenkään valittua nopeutta. Puhuinkin siitä, että on kohteliasta päästää jono ohi, mikäli sellaista kerää taakseen ajamalla paljon hitaammin kuin nopeusrajoitus. Jos edetään nopeusrajoitusten mukaista nopeutta joka on lähellä suurinta sallittua, niin en valita asiasta tippaakaan. Ylinopeutta ei ole kenenkään pakko ajaa (eikä edes saa ajaa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ärsyttää, että on jumissa takana eikä pääse ohi, tietäen että matkanteko voisi olla jouhevampaa. Jos on hyvin ohituspaikkoja niin se on sitten asia erikseen. Näin ei todellakaan aina ole.
En pystykään määrittelemään kenenkään valittua nopeutta. Puhuinkin siitä, että on kohteliasta päästää jono ohi, mikäli sellaista kerää taakseen ajamalla paljon hitaammin kuin nopeusrajoitus. Jos edetään nopeusrajoitusten mukaista nopeutta joka on lähellä suurinta sallittua, niin en valita asiasta tippaakaan. Ylinopeutta ei ole kenenkään pakko ajaa (eikä edes saa ajaa).Toki on hyvä päästää jono ohi, jos ajaa selvästi rajoituksen alle. Mutta nyt oli puhe tilanteesta, jossa ajetaan suunnilleen suurinta sallittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki on hyvä päästää jono ohi, jos ajaa selvästi rajoituksen alle. Mutta nyt oli puhe tilanteesta, jossa ajetaan suunnilleen suurinta sallittua.
Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."
Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."
Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista.Tietysti se on näkemyskysymys, että mikä on suunnilleen rajoituksen mukaan ajamista. Se voi olla tuon verran alle kuin sanoit, tai se voi olla vähän ylikin. Mutta jos tuntuu siltä, että joku ajaa tarpeettoman hitaasti, niin kannattaa pyytää poliisi paikalle toteamaan tilanne. Ärsyyntyminen ja varma tieto siitä, että nyt tuo tekee tuon tahallaan, ovat turhia manööverejä.
Hieno juttu muuten, että onnistumme vaihtamaan ajatuksia hyvässä hengessä. Monessa muussa keskustelussa olisimme jo kuspäitä, homoja ja mielenvikaisia, emmekä osaisi ollenkaan ajaa niillä autonromuillamme 😀 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ei tarvitse koskaan ohitella, mitä nyt joskus työkoneita tai muita tavanomaista hitaammin ajavia. Traktoriakaan ei juuri kannate ohittaa, koska yleensä ne siirtyvät pian tieltä toiselle peltolohkolle. Jotenkin vaan tuo ohittelun hurma on iän myötä jäänyt pois, eikä siten kiinnosta se hurja meno. Juhannuksen menoliikenteessä sen taas näki oikein selvästi, miten järki ei päässä monellakaan liiku, vaan ainoana pakottavana muoti-ilmiönä on saada ohitella ja mennä lujaa. Oli hauskaa ja jännääkin seurata sitä poukkoilua, mitä juhannuksen liikenteessä saattoi seurata. Kellään ei tietenkään tullut pieneen mieleenkään, että rauhallisella ajo tavalla säästää kallista menovettä. Ajoin Vantaalta Ouluun saakka, enkä kertaakaan ohitellut ketään, en rekkojakaan, koska niiden vauhti ei paljoa alhaisempi ole yleisistä rajoituksista. Ja mitä ihmeen järkeä on pitkässä jonossa ohitella ? Ei mitään.
Kuinkas sattuikaan miten tuo kirjoituksesi on kovin tuttu useamman vuoden takaa.
Niin rekkojen ohittamisen tarpeettomuudesta kuin kyvyttömyydestä ohittaa edes traktoria.
Kun nuo varsin maltilliset nopeusrajoitukset kirvoittaa kirjoittamaan niiden salliman nopeuden olevan "hurjaa menoa" niin väistämättä nousee mieleen kysymys, että asian kohdallasi kertomallasi tavalla ollen niin voisitko harkita, kun varsin minä minä keskeinen muita piinaava ja muista piittaamaton kuski olet, poistua kokonaan liikennettä haittaamasta ja vaarantamasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas sattuikaan miten tuo kirjoituksesi on kovin tuttu useamman vuoden takaa.
Niin rekkojen ohittamisen tarpeettomuudesta kuin kyvyttömyydestä ohittaa edes traktoria.
Kun nuo varsin maltilliset nopeusrajoitukset kirvoittaa kirjoittamaan niiden salliman nopeuden olevan "hurjaa menoa" niin väistämättä nousee mieleen kysymys, että asian kohdallasi kertomallasi tavalla ollen niin voisitko harkita, kun varsin minä minä keskeinen muita piinaava ja muista piittaamaton kuski olet, poistua kokonaan liikennettä haittaamasta ja vaarantamasta.Miksi olet noin hyökkäävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet noin hyökkäävä?
Miksi kykenet vain tuohon jo varsin tutuksi tulleeseen mökellyksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."
Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista.Samaa mieltä kanssasi tuosta "bensansäästäjien" suunnilleen suurinta sallittua ajamisesta.
Tänään viimeksi kohtasin varsin monta "suunnilleen" suurinta sallittua ajavaa jotka 100km/h alueella olivat tulkinneet 80km/h tai hiukan alle nopeutensa "suunnilleen " suurimmaksi sallituksi.
Mainittakoon, että tiellä vastantuleva liikenne oli sen verran vilkasta ettei juurikaan ohitus mahdollisuuksia ollut. Eikä tietenkään "suunnilleen" ajavat katsoneet mitenkään tarpeelliseksi antaa sallittua nopeutta ajaville ohitus mahdollisuutta esim. bussi pysäkille tai levähdysalueelle väistämällä, vaikka auto letka perässään oli parhaimmillaan useita satoja metrejä pitkä.
Ei voi välttyä ajatukselta, että mainitut "suunnilleen" ajavat on joko ajokyvyltään varsin alas vajonneita tai sitten erikoisen vaarallisia minä minä kuskeja tai jopa molempia. Oli kysymys kummasta tahansa mainitusta, liikenteen sujuvuus ja turvallisuus näistä kärsii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kykenet vain tuohon jo varsin tutuksi tulleeseen mökellyksesi?
Erikoinen oletus. Miksi olet noin hyökkäävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen oletus. Miksi olet noin hyökkäävä?
Mitäs erikoista tuossa on? Olethan tuota samaa typeryyttäsi tarjoillut jo vuosikaupalla, ilman selventävää selitystä, että mikä on se sana tai sanamuoto kommentissa joka saa sinulla keittämään yli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs erikoista tuossa on? Olethan tuota samaa typeryyttäsi tarjoillut jo vuosikaupalla, ilman selventävää selitystä, että mikä on se sana tai sanamuoto kommentissa joka saa sinulla keittämään yli?
Olen siis kiinnittänyt huomiota typerään käytökseesi ja huomannut, ettet hallitse sitä. Oletko edes yrittänyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen siis kiinnittänyt huomiota typerään käytökseesi ja huomannut, ettet hallitse sitä. Oletko edes yrittänyt?
Tuo suoltamasi psykopaska on myös varsin tuttua jo varsin pitkältä ajalta. Et sitten kuitenkaan pysty antamaan minkäänlaista edes suunnilleen järkevää vastausta esitettyihin kysymyksiin.
Kun olet huomannut jotain sellaista mikä on vain kuvitelmaasi pääsi sisällä jota ei siis oikeassa elämässä ole olemassakaan, niin tuskin se kenenkään yrittämisellä sieltä päästäsi poistuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo suoltamasi psykopaska on myös varsin tuttua jo varsin pitkältä ajalta. Et sitten kuitenkaan pysty antamaan minkäänlaista edes suunnilleen järkevää vastausta esitettyihin kysymyksiin.
Kun olet huomannut jotain sellaista mikä on vain kuvitelmaasi pääsi sisällä jota ei siis oikeassa elämässä ole olemassakaan, niin tuskin se kenenkään yrittämisellä sieltä päästäsi poistuisi.Ei nyt suuttua tarvitse, vaikka et typerää käytöstäsi pystykään hallitsemaan.
- Anonyymi
Pemarijonne älähti🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt suuttua tarvitse, vaikka et typerää käytöstäsi pystykään hallitsemaan.
Kuka tässä nyt on mitenkään suuttunut?
Sinäkin voisit tuon typeryyteen yltävän psykopaskan jauhamisen sijaan vastata, että mikä sana tai sanamuoto on se joka saa sinut kirjoittamallasi tavalla raivostumaan?
- Anonyymi
Eikö me mitenkään pystyttäisi olemaan reippaita ja kohteliaita liikenteessä, niin ohitettavat kuin ohittajat?
- Anonyymi
No sillä ehdolla, että minä aina ensin. 😆
- Anonyymi
Vidud siellä kavereita olla etsimässä! Hanaa vaan ja ohi ja over.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vidud siellä kavereita olla etsimässä! Hanaa vaan ja ohi ja over.
Sanonta kuuluu että: "kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy".
- Anonyymi
Pidä se Toyotasi vauhti lähellä suurinta sallittua, niin kaikki ei pyri ohitsesi.
- Anonyymi
Audi- ja Bemaripellet ne vaan tekee jatkuvasti vaarallisista ohituksista vaikka tiet täynnä ruuhkaa!
- Anonyymi
Eikö nämä pellet sitten välitä ollenkaan siitä, kun saavat ison sakon. Tänä aikana, kun polttonesteitten hinnat ovat pilvisssä, ei siihen kaivata yhden yhtä sakkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nämä pellet sitten välitä ollenkaan siitä, kun saavat ison sakon. Tänä aikana, kun polttonesteitten hinnat ovat pilvisssä, ei siihen kaivata yhden yhtä sakkoa
Eivät sitten näköjään välitä sakoista. Tai sitten sekoilevat autojensa kanssa kun ei ole kameravalvontaa. Poliisia kaipais edes joskus näkyvän. mutta ei näy. Liikkuva poliisi kun on lakkautettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sitten näköjään välitä sakoista. Tai sitten sekoilevat autojensa kanssa kun ei ole kameravalvontaa. Poliisia kaipais edes joskus näkyvän. mutta ei näy. Liikkuva poliisi kun on lakkautettu.
Tämä ja eipä tällä nykytekniikalla saa sakkoja vaikka miten antais mennä.
- Anonyymi
Älä viitti taas aloittaa, ethän sä ole missään edes käynytkään. Pellkä provo.
- Anonyymi
Poukoilijoita vituttaa,kun ei ole rakoja moiseen harrastukseen!
- Anonyymi
"Harrastaa" kannattaa myös muualla, kuin liikenteessä muiden seassa.
- Anonyymi
Tekee williamit ja hakee marketista muutaman fosterin. Ruuhkat on muuten hikisiä sinänsä.
- Anonyymi
Ne ohittelijat eivät halua näytellä muille autoilijoille ruostunutta peltiä ,,siitä tulee se kiire !!
- Anonyymi
Se vain hauskaa ajaa reippaasti. Perseeseen ja ohi. Joskus nuorena harrastin.
- Anonyymi
En koskaan hiestanut ketään. Sukkelasti heti ohi,kun baanaa aukes!
- Anonyymi
Ei oo niin kiire että täytys ajaa talla pohjassa.
- Anonyymi
varmaan hiostaa toijotistia kun ei ilmastointi pellaa toijotassa
- Anonyymi
Tieraivo. Tähän päästäänkin kätevästi aasinsiltaa pitkin. Mm. edellinen tilanne voi suomessa johtaa vaaralliseen ja aggressiiviseen käyttäytymiseen. Suomalaisen itsetunto on edelleen heikko, ja se näkyy valitettavasti myös liikenteessä. Kun varsinkin autolla ajaessaan suomalainen saattaa tuntea olevansa ”omassa valtakunnassaan”, hän helposti kokee tulleensa loukatuksi tai muutoin epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi. Tästä seuraa kostonhalu, joka pahimmillaan kietoutuu aggressiiviseen ja vaaralliseen käyttäytymiseen. Onneksi Suomessa ei tieraivon osalta olla sentään ihan ”edelläkävijöitä” – esim. rakkaan itänaapurimme puolelta löytyy huomattavasti rankempaa toimintaa. Mutta ”hyvällä” alulla touhu täälläkin on…
- Anonyymi
Jokainen minun ohittaja nöyryttää minua? Näin suomalainen ajattelee!
- Anonyymi
Jos muut liikenteessä olevat tuntuvat vastustajilta, niin omissa asenteissa on paljon korjaamisen tarvetta. Jos he tuntuvat vihollisilta, niin asiat taitaa olla todella huonossa jamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos muut liikenteessä olevat tuntuvat vastustajilta, niin omissa asenteissa on paljon korjaamisen tarvetta. Jos he tuntuvat vihollisilta, niin asiat taitaa olla todella huonossa jamassa.
Näin on valtaosalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on valtaosalla!
Mistäs tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs tiedät?
Etkö tosissaan tiennyt Olipa aukko tiedoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tosissaan tiennyt Olipa aukko tiedoissa
Kerro vaan, mistä tiedät.
- Anonyymi
Minua vituttaa kun ei noudateta liikennesääntöjä ja rajoituksia ja ajetaan lyhyillä turvaväleillä ja nopeusjojoillaan. Onko minulla heikko itsetunto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua vituttaa kun ei noudateta liikennesääntöjä ja rajoituksia ja ajetaan lyhyillä turvaväleillä ja nopeusjojoillaan. Onko minulla heikko itsetunto?
Asiasta sen enempää tietämättä ja varsinkaan ymmärtämättä voisin kommentoida, etten tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro vaan, mistä tiedät.
Seuraa edes uutisia akuankan sijaan!
- Anonyymi
Sekopäitä riittää
https://www.youtube.com/watch?v=iKodbx1rCwU - Anonyymi
Puskurissa nuohoaminen on ikävä ilmiö ja melko yleiseksi tavaksi muodostunut. Kuvitteleeko nämä kuskit että matkanteko jotenkin nopeutuu kun hiostaa tosen perälaudassa? Olen joskus pysähtynyt ja käynyt kysymässä että opetetaanko tällaista käyttäytymistä jossain vai onko synnynnäinen mulkkuus tullut jo äidinmaidosta.
- Anonyymi
Turvaväli ei saa olla liian pitkä! Alle puoli sekuntia on hyvä, ja missään tapauksessa ei saa olla yli sekunnin. Vain tarpeeksi lyhyet välit pitämällä liikenne on turvallista, sujuvaa ja joustavaa. Pitää vielä muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)
- Anonyymi
Mitäpä kysymykseesi vastattiin?
- Anonyymi
No mitä vastattiin?
- Anonyymi
Ohi sa mennä vapaasti mutta jos roikkuu puskurissa tulee yllätyksenä jarrutus ja katsotaan kummallako se paremmat jarrut on. Kusiaisia pitää kokeilla.
- Anonyymi
Kyllä se niska naksahtaa vittumaisesti peräänajetulla. Haluatko kokeilla.
- Anonyymi
Se on kiva kun etukenossa nykäiset ton tempun.
Siinä saa peräänajaja katsella ihmeissään kun sua nostellaan niskatuettuna paskat housussa ulos autosta vaan tuon takia.
Saattaisin ajatella että näyttäisin vaikka vilkulla ennemmin takanatulevalle että ohi vaan kuin äkkijarrutuksella.
Sä et todella voi tietää mitä takana tuleva meinaa ja se on hölmöintä kuvitella että se ei aja sun päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kiva kun etukenossa nykäiset ton tempun.
Siinä saa peräänajaja katsella ihmeissään kun sua nostellaan niskatuettuna paskat housussa ulos autosta vaan tuon takia.
Saattaisin ajatella että näyttäisin vaikka vilkulla ennemmin takanatulevalle että ohi vaan kuin äkkijarrutuksella.
Sä et todella voi tietää mitä takana tuleva meinaa ja se on hölmöintä kuvitella että se ei aja sun päälle.Ei siinä pidäkään tehdä nopeaa jarrutusta, vaan himmata nopeutta hiljalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä pidäkään tehdä nopeaa jarrutusta, vaan himmata nopeutta hiljalleen.
Ketä se palvelee? Kenen mieli paranee?
Eikö nuo jonojen nopeudet vispaa jo muutenkin niin pitääkö viel erikseen nostella ? Monesti ihmetelly miksi ei älytä pitää väliä edessämenevään reilummin? Siihen mahtuu joko ohittaja tai sitten se tasaa sitä edessämenevän vauhdin heilumista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä se palvelee? Kenen mieli paranee?
Eikö nuo jonojen nopeudet vispaa jo muutenkin niin pitääkö viel erikseen nostella ? Monesti ihmetelly miksi ei älytä pitää väliä edessämenevään reilummin? Siihen mahtuu joko ohittaja tai sitten se tasaa sitä edessämenevän vauhdin heilumistaTurvallisuus paranee, eli palvelee kaikkia, jotka ovat tilanteessa mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuus paranee, eli palvelee kaikkia, jotka ovat tilanteessa mukana.
No sitten on turha kirjoitella jos tulee vähän ohitettua ym kiilattua.
Ihan oikein teille jos tuo linja otetaan.
Apinat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten on turha kirjoitella jos tulee vähän ohitettua ym kiilattua.
Ihan oikein teille jos tuo linja otetaan.
ApinatEi se kiilailu paranna turvallisuutta. Miksi et ohittaisi turvallisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kiilailu paranna turvallisuutta. Miksi et ohittaisi turvallisesti?
Koetan mutta joutuu vetää 170kmh jonosta ohi kun väliin ei mahdu
- Anonyymi
Ei tarvi ajaa kauan hidasta tietä vähän yli sallitun,kun jostain ilmestyy perseronkija.. Pikkukylissä melkein heti!
- Anonyymi
En ole huomannut, tulee ohitettua kaikki ja ajettua omaa ajoa vahtimatta muita.
- Anonyymi
Aloittaja taitaa olla Toyotalla liikenteessä. Aina kaikkien edessä hidastelemassa alinopeudellaan ja ihmettelee taakse kertynyttä jonoa sekä ohitustarvetta.
Olenkin sitä mieltä, että Toyotat ja niiden kuljettajat pitäisi kieltää suomalaisessa tieliikenteessä suurimpana yksittäisenä liikennevaaran aiheuttajana.
Tällaisten matelijoiden liikkumismuoto on julkinen liikenne, ei oma auto.- Anonyymi
Eilenkin punainen vanha Corolla veti 2-tiellä kahta rekkaa ja vaihtevasti muita autoja perässään 100 alueella. Siitä voitte päätellä Corollan nopeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilenkin punainen vanha Corolla veti 2-tiellä kahta rekkaa ja vaihtevasti muita autoja perässään 100 alueella. Siitä voitte päätellä Corollan nopeuden.
Tuskin tuo mainitsemasi liikenteen hidastaminen , haittaaminen, häiritseminen ja jopa vaarantaminen mitenkään automerkistä johtui, vaan olisiko sittenkin kysymys autoa kuljettanen kuskin kyvyistä liikkua liikennevirran mukaisella nopeudella.
- Anonyymi
Ärsyttävintä on kun moottoritiellä ohituskaistalla joku ääliö ajaa perään kiinni ja pahimmillaan vilkuttelee vielä pitkiä vaikka omakin nopeus on lähempänä 130km/h. Ihan kun ei saisi rauhassa mennä koko letkaa ohi vaan pitäisi päästää kaahaaja ohi eli itse siirtyä pikaisesti oikealle kaistalle vaikka 10 sekunnin päästä on taas seuraava rekka ohitettavana.
Näihin on toki itsellä aina sama ratkaisu eli vauhdin pudottaminen tasan sallittuun nopeuteen (alinopeutta ei kehtaa kuitenkaan ajaa). Sitten körötellaan kaksikaista tietä tarvittaessa toisen rinnalla sopivan aikaa ja estetään näin oikealta ohittaminen. Jos pysyy ihan perässä, niin ahkera tuulilasin pesu jostain syystä saa perässä roikkujan kierrokset kohoamaan. Nämä samat keinot toki toimivat myös maantiellä jos joku perässä roikkuu eikä pääse tai mene ohi.- Anonyymi
Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.
- Anonyymi
Itse en reagoi niihin mitenkään. Teen ohitukseni loppuun, ja siirryn sitten oikealle kaistalle. Jos joku siitä raivostuu, niin ei haittaa. Se raivoaa siellä omassa autossaan, ja minä istun omassani mukavasti hyvää musiikkia kuunnellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en reagoi niihin mitenkään. Teen ohitukseni loppuun, ja siirryn sitten oikealle kaistalle. Jos joku siitä raivostuu, niin ei haittaa. Se raivoaa siellä omassa autossaan, ja minä istun omassani mukavasti hyvää musiikkia kuunnellen.
Seuraa sentään peilistä,jos sillä otsasuoni paukahtaa ja tuulilasi vereentyy!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.
Ei se minulle stressiä aiheuta, tuo jopa jostain syystä hyvän olon tunnetta. Jos ajan 130km/h niin ei kenenkään tarvitse kaahata kovempaan, ainakaan niin että minun pitää oikein häntä väistää ja tehdä tietä. Toki kun ei ole ohitettavia näköpiirissä, niin luonnollisesti ajetaan oikealla.
Kanssasi samaa mieltä siinä tapauksessa jos ohittelisin esim 115km/h vauhdilla 110km/h ajavia moottoritiellä. Näitäkin näkyy ja ne ärsyttää kyllä itseänikin, mutta en sentään sen takia puskuriin kiinni aja, valoja vilkuttelisi saatika torvea painaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.
Jos itse ajaa jo suurinta sallittua, niin silloin ei ole mitään tarvetta käväistä siellä oikealla kaistalla.
- Anonyymi
Näkökanta takaa tulijasta.
Ajat moottoritiellä suurinta sallittua nopeutta ja saavutat edessäajavaa.
Kun tulee ohitushetki niin edessäajavan nopeus nousee suurimpaan sallittuun jolloin luonnollisesti keskeytät ohituksen.
Harmi vain että sen jälkeen alkaa nopeuden pudotus saavutetussa autossa ja kohta ajellaan 20 km/h alle nopeimman sallitun.
Kun taasen yrität ohi alkaa sama leikki uudelleen.
Parhaiten pääsee ohi kun yllättää edessäajajan ja kiihdyttää pikkuisen ylinopeuteen.
Yllättäminen onnistuu ajamalla melkein oikean piennarviivan päällä ja viime hetkellä siirtyy ohitustilanteeseen, ohittajalle ei jää aikaa kiihdyttää.
Toinen on 100 km/h rajoitusalueella ajetaan 80 ja kun tulee ohituskaista tai ohituspaikka niin kiihdytetään pikkuiseen ylinopeuteen, estäen tällöin laillinen ohitus.
Tätä kun on jatkunut muutamia kymmeniä kilonmetrejä niin ohitus tehdään vaikka väkisin että päästään tuollaisesta häiriköstä.
Eli se vaaran aiheuttaja ei ole aina se ohittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkökanta takaa tulijasta.
Ajat moottoritiellä suurinta sallittua nopeutta ja saavutat edessäajavaa.
Kun tulee ohitushetki niin edessäajavan nopeus nousee suurimpaan sallittuun jolloin luonnollisesti keskeytät ohituksen.
Harmi vain että sen jälkeen alkaa nopeuden pudotus saavutetussa autossa ja kohta ajellaan 20 km/h alle nopeimman sallitun.
Kun taasen yrität ohi alkaa sama leikki uudelleen.
Parhaiten pääsee ohi kun yllättää edessäajajan ja kiihdyttää pikkuisen ylinopeuteen.
Yllättäminen onnistuu ajamalla melkein oikean piennarviivan päällä ja viime hetkellä siirtyy ohitustilanteeseen, ohittajalle ei jää aikaa kiihdyttää.
Toinen on 100 km/h rajoitusalueella ajetaan 80 ja kun tulee ohituskaista tai ohituspaikka niin kiihdytetään pikkuiseen ylinopeuteen, estäen tällöin laillinen ohitus.
Tätä kun on jatkunut muutamia kymmeniä kilonmetrejä niin ohitus tehdään vaikka väkisin että päästään tuollaisesta häiriköstä.
Eli se vaaran aiheuttaja ei ole aina se ohittaja.Tuo nopeuden nostaminen ohituskaistan ajaksi tai muutoin hyvällä suoralla on käsittämätöntä. Mikä lie refleksi kyseessä? Tällöinkö huomaa hetkellisesti että ajaa liian hiljaa, kun muut meinaa ohittaa. Vai leveämmällä tielläkö vasta uskaltaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Vaikea uskoa että se varsinaista tahallista kiusantekoa on, kun sen verran yleistä ja eivät nämä kuskit varsinaisesti näytä stereotyyppiseltä liikennekiusaajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nopeuden nostaminen ohituskaistan ajaksi tai muutoin hyvällä suoralla on käsittämätöntä. Mikä lie refleksi kyseessä? Tällöinkö huomaa hetkellisesti että ajaa liian hiljaa, kun muut meinaa ohittaa. Vai leveämmällä tielläkö vasta uskaltaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Vaikea uskoa että se varsinaista tahallista kiusantekoa on, kun sen verran yleistä ja eivät nämä kuskit varsinaisesti näytä stereotyyppiseltä liikennekiusaajalta.
Itse seuraan nopeusrajoituksia. On paljon sellaisia paikkoja, jossa nopeus nousee ohituskaistan kohdalla. Ajan siis suurinta sallittua nopeutta kaikissa tilanteissa.
Jos ennen ohituskaistaa on 80 km/h, niin ajan sitä. Jos nopeus muuttuu ohituskaistalla 100 km/h niin nostan nopeuteni siihen. Jos rajoitus muuttuu jälleen ohituskaistan jälkeen pienemmäksi, niin lasken nopeuteni siihen. Ajan siis suurinta todellista nopeutta ja siitä on turha kenenkään ottaa pulttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse ajaa jo suurinta sallittua, niin silloin ei ole mitään tarvetta käväistä siellä oikealla kaistalla.
Ihan hyvin siellä voi silti käväistä. Vittuako luulet hyödyttävän sen, että pidättelet sitä takana tulijaa? Arveletko että parantaa tapansa ja ajaa siitä lähtien rajoitusten mukaan?
- Anonyymi
Homoajo puskurin nuolenta kansalinen tapa! Etenkin vikolopulikenteessä yleinen!
- Anonyymi
Håmåt tykkäävät takapuskurista.
- Anonyymi
Annan hyvän neuvon kaikille niille, joita "alinopeudella" ajavat ärsyttävät: myykää auto ja lakkauttakaa ajokorttinne. Elätte näin paljon pitempään ja onnellisempina!
Enkä tarkoita tällä liikenneonnettomuuksien välttämistä vaan elimistöänne jatkuvasti auton ratissa kuluttavaa stressitilaa, joka lyhentää elinikäänne, kiduttaa aivojanne ja masentaa mieltänne! Ja saa oksentamaan pahan olonne tänne Suomi24 palstoille!
P.S. "Alinopeudella" eli alle nopeusrajoituksen ajavat eivät tule koskaan poistumaan - parempi vain hyväksyä tämä tosiasia!- Anonyymi
Ei kenkään elimistö siitä mitenkään vaarannu tai vaurioidu vaikka liikenteen rytmissä pysymätöntä kuskia ohjeistetaankin tarkistamaan ajotapansa ja ennen kaikkea ajo kuntonsa.
Varmasti on totta että, vain reilusti alle rajoituksen ajamaan kykenevät, suurten ikäluokkien vanhetessa, jopa nykyisestään lisääntyvät. Juuri siksi ja sen tähden on varsin tärkeää muistuttaa heitä siitä suuresta vaarasta ja haitasta jonka normaalissa ajokunnossa oleville aiheuttavat.
Joten suosittelemasi , vain hyväksyminen, ei ainakaan ole omiaan mitenkään parantamaan tätä tilannetta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kenkään elimistö siitä mitenkään vaarannu tai vaurioidu vaikka liikenteen rytmissä pysymätöntä kuskia ohjeistetaankin tarkistamaan ajotapansa ja ennen kaikkea ajo kuntonsa.
Varmasti on totta että, vain reilusti alle rajoituksen ajamaan kykenevät, suurten ikäluokkien vanhetessa, jopa nykyisestään lisääntyvät. Juuri siksi ja sen tähden on varsin tärkeää muistuttaa heitä siitä suuresta vaarasta ja haitasta jonka normaalissa ajokunnossa oleville aiheuttavat.
Joten suosittelemasi , vain hyväksyminen, ei ainakaan ole omiaan mitenkään parantamaan tätä tilannetta,Ei sinulla kuitenkaan mitään oikeutta ole ohjeistaa, eikä opastaa toista autoilijaa esimerkiksi ajamalla takapuskurissa kiinni. Minulla on takana kamera, jonka tallenteen voin lähettää poliisille. Eikö pelota, jos siinä tarpeeksi pitkään viihdyt?
Etkö kykene pitämään välimatkaa ja ohittamaan sopivassa tilanteessa? Et tietenkään. - Anonyymi
Nimenomaan, jos muiden ajaminen ärsyttää niin hirveästi, on järkevämpää siirtyä julkisten kulkuvälineiden käyttäjäksi. Ei sinne liikenteeseen tunteilemaan ole tultu.
- Anonyymi
Tämä on normaalia menoa ollut jo vuosia. Tilanne tulee vain huonommaksi koko ajan. Hyvä nopeus olisi kesällä vähintään 250 km/h, mieluummin 300 km/h ja yli. Turhat roikkujat jäävät pois takaa. Kesällä hyvä matkanopeus on yli 350 km/h. Talvella kelistä riippuen 150 . . 250 km/h. Näillä nopeuksilla ohittaminen on kätevää.
- Anonyymi
Joku, joka kirjoittaa tuollaisista nopeuksista, niin tuskin edes on omaa ajo-oikeutta ensinnäkään. Pelkästään tyhjänpäiväistä provoilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku, joka kirjoittaa tuollaisista nopeuksista, niin tuskin edes on omaa ajo-oikeutta ensinnäkään. Pelkästään tyhjänpäiväistä provoilua.
Toki, ja on aivan samaa kuin tuo ylempänä oleva "hyvä neuvo" ja "parempi hyväksyä tilanne" kirjoittajan näkemys asiasta.
- Anonyymi
Ei ole valvontaa. Tämä on perusongelma. Suomen järjestelmä perustuu sakkotulojen keräämiseen valtiolle ei liikenneturvallisuuden parantamiseen. Pitäisi olla sama käytäntö kuin Norjassa. Maanteillä meno on kuin Venäjällä. Poliiseja ei ole enää tienpäällä, millään ei ole mitään väliä.
- Anonyymi
Automaattinen keskinopeuteen perustuva valvonta on ratkaisu ylinopeuteen. Yhtäkkiä autoilu muuttuisi niin kalliiksi ja korttikin voisi lähteä kuivumaan, jos ei onnistu ajamaan tiettyä välimatkaa ylinopeutta ajamatta.
Hitaasti saattaisi liikennekulttuurikin muuttua, ettei ajettaisi toisen perässä kiinni ja nyrkkiä heristellen, kun sakkoihin riittäisi jo se, että ajaisi matkasta osan alle sakkorajan, mutta kuitenkin jatkuvasti rakenteellista ylinopeutta.
Tarve ohitella johtuu nimenomaan siitä, että ajaa aina muuta liikennettä nopeammin, eli aina jotain +10 km/h ylitse sallitun. Ajaminen muuttuu yhdeksi hermoiluksi siitä, että milloin pääsee taas ohittamaan. Ihanko totta. Eikö matkojaan voi suunnitella siten, että voi ajaa normaaleja nopeuksia. - Anonyymi
Valvontaa on kyllä. Ajan päivittäin 45km työmatkaa ja useamman kerran viikossa tulee tutka-auto vastaan enkä varmasti kaikkia edes huomaa. Jos olisi tapana ajaa merkittävää ylinopeutta kortti lähtisi hyllylle nopeasti.
Olen töissä jenkkifirmassa ja meidän tieturvakoulutuksessa kerrottiin mun mielestä aika hyvin, että 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista autoista ovat vaarallisimmat. Noiden hitaiden vaarallisuutta ei Suomessa mainita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valvontaa on kyllä. Ajan päivittäin 45km työmatkaa ja useamman kerran viikossa tulee tutka-auto vastaan enkä varmasti kaikkia edes huomaa. Jos olisi tapana ajaa merkittävää ylinopeutta kortti lähtisi hyllylle nopeasti.
Olen töissä jenkkifirmassa ja meidän tieturvakoulutuksessa kerrottiin mun mielestä aika hyvin, että 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista autoista ovat vaarallisimmat. Noiden hitaiden vaarallisuutta ei Suomessa mainita.Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?
Hei ”vaarantavat” heidät, joilla osaaminen ei riitä huomioimaan ne hitaat liikenteessä ja joiden logiikka ei asian osalta muuhun taivu. Oikeasti vaarantavat siis itse itsensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei ”vaarantavat” heidät, joilla osaaminen ei riitä huomioimaan ne hitaat liikenteessä ja joiden logiikka ei asian osalta muuhun taivu. Oikeasti vaarantavat siis itse itsensä.
Ylinopeusyrjöt vaarantavat itse itsensä, kun eivät osaa huomioida muita liikenteessä, kuten kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?
Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.
Jonon aiheuttaa se ensimmäinen perään tullut, joka ei ohita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.
Jos haluaa mennä nopeammin, niin ajaa ohi. Jos se ei onnistu, niin sitten ajaa siellä takana ja huolehtii turvavälistä. Ei aiheudu vaaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonon aiheuttaa se ensimmäinen perään tullut, joka ei ohita.
Tai toinen tai kolmas... sitten se jono alkaa kumuloitumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa mennä nopeammin, niin ajaa ohi. Jos se ei onnistu, niin sitten ajaa siellä takana ja huolehtii turvavälistä. Ei aiheudu vaaraa.
Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.
Silloin se on se kuumakalle, joka on vaarallinen. Ei ne ohitettavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se on se kuumakalle, joka on vaarallinen. Ei ne ohitettavat.
Jos siellä tiellä ei olisi noita alinopeutta lyllertäviä Yariksia joilla ei edes pääse kenestäkään ohi, niin noita letkoja ei muodostuisi niin paljon. Eli jos otetaan liikenteestä pois se nopein 10% JA hitain 10% niin liikenne sujuu paljon paremmin. Tuo hitain 10% häiritsee 90% liikenteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.
Alinopeutta ei ole. Nopeusrajoitus on suurin sallittu maksiminopeus. Alle saa jaa. Missään ei ole määritelty, että paljonko alle saa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos siellä tiellä ei olisi noita alinopeutta lyllertäviä Yariksia joilla ei edes pääse kenestäkään ohi, niin noita letkoja ei muodostuisi niin paljon. Eli jos otetaan liikenteestä pois se nopein 10% JA hitain 10% niin liikenne sujuu paljon paremmin. Tuo hitain 10% häiritsee 90% liikenteestä.
En tiedä, onko noin, mutta siitä ei edes ole kyse. Kysymys kuului, että miten ne hitaimmat ovat vaarallisia, ja siihen ei ole vielä tullut vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, onko noin, mutta siitä ei edes ole kyse. Kysymys kuului, että miten ne hitaimmat ovat vaarallisia, ja siihen ei ole vielä tullut vastausta.
Parin miljoonan kilometrin päästä jo ymmärrät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeutta ei ole. Nopeusrajoitus on suurin sallittu maksiminopeus. Alle saa jaa. Missään ei ole määritelty, että paljonko alle saa ajaa.
Se ettei alinopeutta ole määritelty, ei tee siitä turvallista.
Tässä yksi yhteenveto:
https://suttoninsurance.com/blog/why-slow-driving-can-be-dangerous/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin miljoonan kilometrin päästä jo ymmärrät.
En aio lähteä niin kauas. Kiva kun tulit kertomaan, ettet osaa vastata. Nyt tiedämme sentään sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ettei alinopeutta ole määritelty, ei tee siitä turvallista.
Tässä yksi yhteenveto:
https://suttoninsurance.com/blog/why-slow-driving-can-be-dangerous/Asian tekee vaaralliseksi ne muut, jotka eivät kykene ottamaan hitaammin ajavat huomioon omassa tekemisessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En aio lähteä niin kauas. Kiva kun tulit kertomaan, ettet osaa vastata. Nyt tiedämme sentään sen.
No tiedämme nyt ainakin sen, ettet oikeasti ymmärrä liikenteen dynamiikasta yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tiedämme nyt ainakin sen, ettet oikeasti ymmärrä liikenteen dynamiikasta yhtään mitään.
Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.
Paljastit heti tietämättömyytesi etkä halua edes halua oppia mitään uutta.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.
Viime yönä kymmenen maissa joku veteli nelostietä kohti helsinkiä arviolta 70 km/h. Ja perä pimeänä tietysti.
Vähän ihmetyttää, ettei ollut lehdessä tuosta aiheutuneesta kolarista mitään.
Ja joo, se perän valottomuus teki alinopeudesta vielä vaarallisempaa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Viime yönä kymmenen maissa joku veteli nelostietä kohti helsinkiä arviolta 70 km/h. Ja perä pimeänä tietysti.
Vähän ihmetyttää, ettei ollut lehdessä tuosta aiheutuneesta kolarista mitään.
Ja joo, se perän valottomuus teki alinopeudesta vielä vaarallisempaa.Ei se aiheuttanut kolaria.
Alinopeutta ei tuolla tiellä ole.
Noin, nyt voit aloittaa jankuttamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.
Riippuu täysin tilanteesa. Voi olla, tai voi olla olematta.
- Anonyymi
95% tienkäyttäjiä on tehnyt salaisen sopimuksen. Auton vakionopeudensäädin asennetaan autoon tai muuten ajetaan mittarin mukaan 90kmh kahdeksan kympin alueella. Jos kuulun heihin 5% jotka ajaa mittarin mukaan 80kmh (joka on autosta riippuen 65-76kmh välillä) olet tientukko ja jarruttaja. Jarrutat muiden tiellä kulkua. Kaasua! En yhtään ihmettelisi että kiilaisivat tieltä ja pieksäisivät mokoman jarruttelijan mene johonkin kärrypoluille ajelemaan tai ota taksi.
Mikä siinä on ettei voi painaa kaasua?- Anonyymi
No minä ainakin annan sinun mennä ohi, koska ajat aivan liian lähellä, mutta kun et edes osaa ohittaa.
- Anonyymi
Joillain se kaasu vielä seilaa.
Ohituskaistoilla hirveä ylinopeus,
kiihdytetään jos joku ohittaa ja
välillä vauhti käy 60kmh:ssa 80-alueella.
Se touhu on vaan jo niin raskasta pelkästään katsoa, että parempi jättää sekoilija taakse ja keskittyä normaaliin ajamiseen.
Itsekin yleensä menossa jonnekin, niin ei viitsi kylähullujen kanssa jäädä oleskelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillain se kaasu vielä seilaa.
Ohituskaistoilla hirveä ylinopeus,
kiihdytetään jos joku ohittaa ja
välillä vauhti käy 60kmh:ssa 80-alueella.
Se touhu on vaan jo niin raskasta pelkästään katsoa, että parempi jättää sekoilija taakse ja keskittyä normaaliin ajamiseen.
Itsekin yleensä menossa jonnekin, niin ei viitsi kylähullujen kanssa jäädä oleskelemaan.Onhan se raskasta ajaa perässä kiinni, kun joutuu ajamaan toisen ehdoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se raskasta ajaa perässä kiinni, kun joutuu ajamaan toisen ehdoilla.
Menen ohi. Ei viitsi jokaisen tupauunon hyrbidicorollan perässä lyllertää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menen ohi. Ei viitsi jokaisen tupauunon hyrbidicorollan perässä lyllertää.
Ohihan niistä mennään.
Jokapäiväisistä työmatkoista kun on kyse, niin olisi vaan kiva ajaa taloudellisesti ja rennosti tasaista nopeutta.
Joskus on sattunut sellaisia aikaisia aamuja, että kaikki ajavat hyvin ja tasaisesti, vaikka liikennettä olisikin jo aika paljon.
Harvinaista, mutta on se mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohihan niistä mennään.
Jokapäiväisistä työmatkoista kun on kyse, niin olisi vaan kiva ajaa taloudellisesti ja rennosti tasaista nopeutta.
Joskus on sattunut sellaisia aikaisia aamuja, että kaikki ajavat hyvin ja tasaisesti, vaikka liikennettä olisikin jo aika paljon.
Harvinaista, mutta on se mahdollista.Viime kesänä sattui 2 tuollaista aamua.
Ei hidastelijoita, hyvät turvavälit ja liittymiset siististi vetoketjuperiaatteella.
Ei panikointeja kiihdytyskaistoilla tai kameroiden kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime kesänä sattui 2 tuollaista aamua.
Ei hidastelijoita, hyvät turvavälit ja liittymiset siististi vetoketjuperiaatteella.
Ei panikointeja kiihdytyskaistoilla tai kameroiden kohdalla.Eilen tulin vajaat 400km vitostietä etelään päin. Keli loistava ja liikenne vilkasta. Siellä seassa oli sitten yksi auto joka körötteli Kuopion motarin jälkeen 60km/h @80km/h. Keräsi peräänsä ainakin sadan auton letkan heti alkuunsa. Olin jotain viides letkassa ja letkan kärki pääsi siitä ohi muutaman 20 kilometrin matkalla. Tosin ohitukset ei tainneet olla mistään Ensio Itkosen oppikirjasta. Sen jälkeen letka eteni tasaisesti jotain 85km/h kapeammankin osuuden.
Tuo hidastelija luuli varmaan ajavansa erityisen turvallisesti, mutta kyllähän se oli itsekin koko ajan korotetun riskin kohteena. Olisi laittanut 30km/h lisää kyytiä mittariin, niin homma olisi sujunut paljon siistimmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen tulin vajaat 400km vitostietä etelään päin. Keli loistava ja liikenne vilkasta. Siellä seassa oli sitten yksi auto joka körötteli Kuopion motarin jälkeen 60km/h @80km/h. Keräsi peräänsä ainakin sadan auton letkan heti alkuunsa. Olin jotain viides letkassa ja letkan kärki pääsi siitä ohi muutaman 20 kilometrin matkalla. Tosin ohitukset ei tainneet olla mistään Ensio Itkosen oppikirjasta. Sen jälkeen letka eteni tasaisesti jotain 85km/h kapeammankin osuuden.
Tuo hidastelija luuli varmaan ajavansa erityisen turvallisesti, mutta kyllähän se oli itsekin koko ajan korotetun riskin kohteena. Olisi laittanut 30km/h lisää kyytiä mittariin, niin homma olisi sujunut paljon siistimmin.Ja sinä luulet ajavasi turvallisesti jonossa puolen sekunnin välillä 85 km/h ? Onhan näitä luuloja.
Jos joku ajaa perässä kiinni, voi nopeutta tasaisesti laskea, jotta tämä ohittaisi. Voi myös etsiä pysäkkiä jonka kautta käydä, jos se on edes mahdollista turvallisesti, koska takana ajava ajaa niin lähellä.
On aivan yhdentekevää ajaako sakkorajalla, siellä aina on joku liimautuneena takapuskuriin kiinni. En lähde kilpailemaan, enkä ajamaan toisen mielen mukaan. Jos ajaminen ei ole turvallista, pitää ajaa liikennetilanteen mukaan ja tuolloin voi hyvinkin ajaa alle rajoituksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä luulet ajavasi turvallisesti jonossa puolen sekunnin välillä 85 km/h ? Onhan näitä luuloja.
Jos joku ajaa perässä kiinni, voi nopeutta tasaisesti laskea, jotta tämä ohittaisi. Voi myös etsiä pysäkkiä jonka kautta käydä, jos se on edes mahdollista turvallisesti, koska takana ajava ajaa niin lähellä.
On aivan yhdentekevää ajaako sakkorajalla, siellä aina on joku liimautuneena takapuskuriin kiinni. En lähde kilpailemaan, enkä ajamaan toisen mielen mukaan. Jos ajaminen ei ole turvallista, pitää ajaa liikennetilanteen mukaan ja tuolloin voi hyvinkin ajaa alle rajoituksen.Siinä kun suma purkautui oli välit hyvinkin 50-100 metriä eli pari kolme sekuntia. Ihan ok. Siinä kun se tulppa on edessä, välit on tietenkin pienemmät koska ohituspaikat täytyy käyttää tarkkaan.
Tuo 80km/h on nopeutena hyvin alakanttiin tuolle tielle, viime viikolla mentiin samalla tiellä, samoissa olosuhteissa satasta. Se liikkuva shikaani olisi hyvin voinut ajaa kovempaa. Jos ei pysty, niin onko hän sitten edes ajo-oikeuden arvoinen? Tuollaiset tulpat, paitsi aiheuttavat turhaa häiriötä liikenteelle, oikeastaan varastavat aikaa sadoilta ihmisiltä. Minä saan matka-ajalta toki palkan mutta ei silti viitsi turhia tuolla korvessa körötellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kun suma purkautui oli välit hyvinkin 50-100 metriä eli pari kolme sekuntia. Ihan ok. Siinä kun se tulppa on edessä, välit on tietenkin pienemmät koska ohituspaikat täytyy käyttää tarkkaan.
Tuo 80km/h on nopeutena hyvin alakanttiin tuolle tielle, viime viikolla mentiin samalla tiellä, samoissa olosuhteissa satasta. Se liikkuva shikaani olisi hyvin voinut ajaa kovempaa. Jos ei pysty, niin onko hän sitten edes ajo-oikeuden arvoinen? Tuollaiset tulpat, paitsi aiheuttavat turhaa häiriötä liikenteelle, oikeastaan varastavat aikaa sadoilta ihmisiltä. Minä saan matka-ajalta toki palkan mutta ei silti viitsi turhia tuolla korvessa körötellä.Kai ymmärrät logiikan, että sinulle tarjotaan ihan tietä, että ohittaisit, kun et osaa pitää väliä.
Kai nämä tulpat ajaisivat lujempaa, jos siellä perässä ei roikuttaisi.
Varaan aikaa 10-15min enemmän tai pidemmällä matkalla enemmänkin juuri liikenteen takia. Joudun yleensä ohittamaan ainoastaan mopoautoja tai traktoreita. Siksipä en näe ongelmaksi nopeuden vaihtelua.
Olen minäkin ajanut hermoillen ja etsien ohituspaikkaa, mutta olisi varmaan jo stressi aiheuttanut aivoverenvuodon tai olisin joutunut onnettomuuteen. En vaan koe esim. 5-10min ajansäästöä sen arvoiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ymmärrät logiikan, että sinulle tarjotaan ihan tietä, että ohittaisit, kun et osaa pitää väliä.
Kai nämä tulpat ajaisivat lujempaa, jos siellä perässä ei roikuttaisi.
Varaan aikaa 10-15min enemmän tai pidemmällä matkalla enemmänkin juuri liikenteen takia. Joudun yleensä ohittamaan ainoastaan mopoautoja tai traktoreita. Siksipä en näe ongelmaksi nopeuden vaihtelua.
Olen minäkin ajanut hermoillen ja etsien ohituspaikkaa, mutta olisi varmaan jo stressi aiheuttanut aivoverenvuodon tai olisin joutunut onnettomuuteen. En vaan koe esim. 5-10min ajansäästöä sen arvoiseksi.Ei tämäkään tulppa mitään tietä tarjonnut. Siinä vaan törötti koska sillä on oikeus töröttää alinopeutta tien tukkona. Minua jo hävettäisi vetää sadan auton letkaa...
Jokaisen mummelin perään jos kuhnimaan, niin meneehän tuollaisella 400km siivulla helposti yli puoli tuntia tai jopa tunti ylimääräistä ihan vaan näiden avuttomien kanssa-autoilijoiden takia. Mut hittooks niiden kanssa leikkimään, ohi vaan. Ohittaminen on sinänsä helppo ja täysin luonnollinen osa liikennettä kun on vaan asianmukainen ajoneuvo alla ja kuski joka osaa autoilun alkeet. Mutta toki täysin tarpeeton liikennehäiriö yksittäisen autoilijan avuttomuuden takia kun ohituksissa näkee joskus heikompiakin suorituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämäkään tulppa mitään tietä tarjonnut. Siinä vaan törötti koska sillä on oikeus töröttää alinopeutta tien tukkona. Minua jo hävettäisi vetää sadan auton letkaa...
Jokaisen mummelin perään jos kuhnimaan, niin meneehän tuollaisella 400km siivulla helposti yli puoli tuntia tai jopa tunti ylimääräistä ihan vaan näiden avuttomien kanssa-autoilijoiden takia. Mut hittooks niiden kanssa leikkimään, ohi vaan. Ohittaminen on sinänsä helppo ja täysin luonnollinen osa liikennettä kun on vaan asianmukainen ajoneuvo alla ja kuski joka osaa autoilun alkeet. Mutta toki täysin tarpeeton liikennehäiriö yksittäisen autoilijan avuttomuuden takia kun ohituksissa näkee joskus heikompiakin suorituksia.No ei tarvitse olla ikäkuski, että ajaa hiljempaa. Riittää vain, että joku tulee sinne perää haistamaan, niin eipä aikaakaan kun liikenne hidastuu. Syy on yksinkertaisesti, ettei jätetä väliä ja ei sieltä voi edes ohittaa kun ei ole väliä.
Tyydyn ajamaan vähän kauempana tilannetta ihmetellen ihmisten silkkaa typeryyttä. Joudun ehkä perille 10 min myöhemmin ilman mitään verenpaineen nousua. Eikä harmita yhtään.
Pienestä on kiinni nykyään ihmisten harmistukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tarvitse olla ikäkuski, että ajaa hiljempaa. Riittää vain, että joku tulee sinne perää haistamaan, niin eipä aikaakaan kun liikenne hidastuu. Syy on yksinkertaisesti, ettei jätetä väliä ja ei sieltä voi edes ohittaa kun ei ole väliä.
Tyydyn ajamaan vähän kauempana tilannetta ihmetellen ihmisten silkkaa typeryyttä. Joudun ehkä perille 10 min myöhemmin ilman mitään verenpaineen nousua. Eikä harmita yhtään.
Pienestä on kiinni nykyään ihmisten harmistukset.Se olit siis sinä, se liikennehäiriö-mummeli?
Selittelystä päätellen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olit siis sinä, se liikennehäiriö-mummeli?
Selittelystä päätellen...Entä jos mummolta menee tohvelit sekaisin ja tekeekin jarrutuksen ja sun Yaris menee lunastukseen? Hetkeä ennen näytit mummolle nyrkkiä.
Ihan oikeasti en mä luota muihin niin paljon, että uskaltaisin ajella perässä kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos mummolta menee tohvelit sekaisin ja tekeekin jarrutuksen ja sun Yaris menee lunastukseen? Hetkeä ennen näytit mummolle nyrkkiä.
Ihan oikeasti en mä luota muihin niin paljon, että uskaltaisin ajella perässä kiinni.Mummon kinneri tuskin pysähtyy kuin seinään ja kukaan ammattinsa vuoksi paljon ajava, ei tyydy mihinkään Yarikseen. Paitsi Rovanperä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummon kinneri tuskin pysähtyy kuin seinään ja kukaan ammattinsa vuoksi paljon ajava, ei tyydy mihinkään Yarikseen. Paitsi Rovanperä.
Nykyautoissa on hätäjarruavustin, joka jarruttaa täydellä voimalla, jos jarrupoljinta edes hipaisee nopeasti. Kaikki eivät sitä osaa käyttää ja helposti tulee peräänajo. Roikkuminen takana on varsin järjetöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautoissa on hätäjarruavustin, joka jarruttaa täydellä voimalla, jos jarrupoljinta edes hipaisee nopeasti. Kaikki eivät sitä osaa käyttää ja helposti tulee peräänajo. Roikkuminen takana on varsin järjetöntä.
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
Et vaan taida tietää tai ajat jollain tosi vanhalla kinnerillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaan taida tietää tai ajat jollain tosi vanhalla kinnerillä.
Sattuneesta syystä, ymmärrän autojen tekniikkaa hyvinkin pitkälle. Noita hätäjarrutehostimia alkoi tulla siviilivehkeisiin jotain 30-vuotta sitten, mutta ei ne autot vieläkään pysähdy kuin seinään. Aika harvoin näkyy perusteettomia hätäjarrutuksia tuolla tien päällä. En ole tainnut nähdä vielä yhtään viimeisen kahden miljoonan kilometrin aikana.
- Anonyymi
Oikeanlainen nopeus on tärkeää. Kesällä ajelen reilusti yli 300 km/h erityisesti pitkillä suorilla. Talvella vähintään 200 km/h ja suorilla osuuksilla reilusti yli. Huomattavasti vähemmän on liian lähellä ajavia. Kaupungeissa öisin on myös syytä pitää kunnon nopeuksia, vähintään 150 . . 200 km/h. Keskityn omaan ajoon ja annan toisten ajaa rauhassa.
- Anonyymi
Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.
Penis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.
Varmaan kirjoitettu tarkoituksella tähän tyyliin. Tarkoitus on varmaan herättää keskustelua. Tuohon tyyliin mennään liikenteessä nykyisin. Ei ihan noin lujaa mutta ei kaukana välttämättä totuudesta. Valvontaa ei käytännössä ole enää. Huono juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan kirjoitettu tarkoituksella tähän tyyliin. Tarkoitus on varmaan herättää keskustelua. Tuohon tyyliin mennään liikenteessä nykyisin. Ei ihan noin lujaa mutta ei kaukana välttämättä totuudesta. Valvontaa ei käytännössä ole enää. Huono juttu.
Siltähän se varmaan näyttää kun ei itse pysty ajamaan yli kuuttakymppiä edes motarilla. Valvontaa on yllättävän paljonkin, mutta et sitä huomaa kun tuijotat vain sitä nopeusmittaria.
- Anonyymi
Mitäs tollot ajaa niin hiljaa ja hidastelee. En minä sellaisten takia kehtaa 30 km työmatkaan tuntia kuluttaa kun koko matka on maantietä. Ohi vaan pässeistä.
- Anonyymi
Sinunkin kiireesi päättyy joskus. Voit toki itse vaikuttaa asiaan. Ei ole vielä liian myöhäistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin kiireesi päättyy joskus. Voit toki itse vaikuttaa asiaan. Ei ole vielä liian myöhäistä.
Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.
Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.
Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina.Luulisi että pysyy enemmän skarppina, kun pitää kytätä mitä se sekoilija siinä edessä milloin mitäkin aikoo tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.
Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina.Et tainnut ymmärtää.
Monelta on kiire päättynyt,ettei enää tarvita edes ambulanssia. Ymmärsitkö nyt?
Jatka vaan fiilistelyä. Kotona on skumppaa ja kaviaaria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää.
Monelta on kiire päättynyt,ettei enää tarvita edes ambulanssia. Ymmärsitkö nyt?
Jatka vaan fiilistelyä. Kotona on skumppaa ja kaviaaria.Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.
Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.
Mikä asenteessani on vikana kun en halua kupata turhaan maantiellä. Ei minulla ole tarvetta kaahata, mutta en minä kehtaa körötelläkään jotain 75- 78. Kmh. Jos ajoneuvo ei pysy käsissä 100 kmh suoralla maantiellä ei se pysy 80 kmh:aan. Ettekö osaa itse yhtään ajatella tilanne nopeutta. Talvinopeusrajoituksissa on järkeä vain huonolla säällä. Varmaan käsitätte mikä on huono sää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi että pysyy enemmän skarppina, kun pitää kytätä mitä se sekoilija siinä edessä milloin mitäkin aikoo tehdä.
Yleensä kannattaa siirtyä sen sekoilijan etupuolelle ja kadota horisonttiin. Varsinkin moottoripyörällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.
Luulen, että sillä tojota-mummolla on ojaan ajo paljon lähempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.
Mikähän on kun ei ymmärretä, että en aja kovempaa sen takia, että joku roikkuu perässä ja auton valot vilkkuu ilmeisesti tärinästä, kannattaisi viedä se auto huoltoon.
- Anonyymi
Eli teidentukko olet, mittarivirhe +5. Olet varmaan se kaveri joka lisäävauhtiaan jonkun ohittaessa. Varmaan siinä kohtaa ei ole turha kiihdytys.
- Anonyymi
Itse en ole tukkeena. Kesällä ajelen vähintään 300 km/h ja pitkillä suorilla 360 km/h on miellyttävä matkanopeus. Silloin ei ole ketään roikkumassa liian lähellä. Talvisin nopeutta voi vähän hillitä mutta tuollainen 150 . . 200 km/h on miellyttävä matkavauhti.
- Anonyymi
Kyllähän tuo liikenne on rasittavaa nykyään. Onneksi ei tarvitse enää työn takia ajaa minnekkään ja joka päivä pelätä että mitä tapahtuu. Tuo perässä kiinni roikkuminen on kyllä asia jota ei ymmärrä millään. Oli syy siihen mikä tahansa ettei pääse ajamaan niin kovaa kun kun haluaa, niin ei silti saa muita vaarantaa. Ihmisillä muutenkin sairauksia ja syitä jonka takia elämä meinaa hiipua niin älkää noilla omilla asenteilla ja "kiireillä" päättäkö tai vaarantako toisten elämää. Minä sain aikoinaan kolmet sakot vuoden sisään ylinopeudesta ja päätin että nyt riittää. Sen jälkeen olen ajanut rajoitusten mukaan ja toisten takia en ylinopeutta ajanut ikinä enkä aja. Jos joku roikkuu perässä niin menen vaikka itse pysäkille ja päästän ohi. Ajoneuvot joiden kuljettajalla on oikeasti kiire on yleensä varustettu sellaisilla valoilla ja äänimerkeillä että ne ei jää huomaamatta ja ne ovat ainoita joilla on oikeus kiireeseen vedoten ajaa kovaa ja ohittaa. Mutta heilläkään ei ole oikeuttaa vaarantaa ketään. Monesti huomattu että jonossa kun ajetaan 100: sen alueella 85km/h siellä on rekka edessä joka ajaa juuri oikeaa nopeutta hänen ajoneuvoluokassaan, niin aletaankin siellä jonon keskellä tai hännillä uhittelemaan edessä ajaville. Monesti miettinyt että miksi siellä letkassa se viimeinen autoilija hiillostaa edellä menevää ajamalla puskurissa kiinni ja heilumalla puolelta toiselle. Eikai se letkan toiseksiviimeisen syy ole jos nopues on alle 100. Ja jos itse pidät turvavälin niin kyllä siihen nopeasti joku ohittaja kiilaa ja sekin on sitten pilattu. Ja kun hidastat sen verta että saat sen välin tehtyä uudestaan niin seuraava möksähtää takana kun "hidastelet" ja se lähtee ohi ja taas sama toistuu. Työmaakohtaiset rajoutukset ei tunnu kiinnostava enää. 12-tiellä on tälläkin hetkellä 50km/h rajoitus sillan kohdalla niin rekatkin ajaa siinä ohi ja varmasti 80 lasissa . Ja ohituskieltoalue koko työmaankohdalla. Siinä tie kavennettu sillan kohdalla niin meinaa tulla ahdasta kun oli kolme auto rinnakkain. Varmasti hyvää mainosta firmalle jonka auto se oli. Mutta tuskin kiinnostaa ketään. Asfalttia uusivat samalle tielle ja koko leveydeltä oli ensin jyrsitty vanha pinta pois ja sitten kouvolaan menevä kaista oli pinnoitettu ensin. Kaistan vasemmassa reunassa oli irto mursetta asfaltin tekemisestä ja ohituskielto koko uuden kaistan kohdalla. Tilataxi lähti ohittamaan koko letkaa ja peilistä jo katsoin että nyt tulee kiveä ihmisten lasiin kun sen taxin apparinpuolen renkaa alkoi sinkoamaan sitä irtokiveä ilmaan siitä reunasta. Itse olin harraste autolla liikenteessä ja ajoin sivuun mutta liian myöhään. Ropina vaan kuului kun taksi oli mennyt ohi ja tuulilasi ja konepelti täynnä kiveniskuja. Ei ollut kojelautakameraa tms joten ei voitu todistaa mitään. Siinä tuli toisen kiire maksamaan paljon mulle ja hän ajaa varmasti tälläkin hetkellä ylpeänä ammattiautoilijana ja palvelee asiakkaita ja pitää itseään hyvänä autoilijana. Mä joskus kokeilin kun ei ohitustakaan tapahtunut vaikka olisi monta hyvää tilaisuutta ollut, että kuinka kovaa pitää ajaa että se perässä roikkuminen loppuu. Niin kovaa ei ollut kanttia ajaa että välimatkaa olisi tullut. Joten kyllä siinä on itsellä jäänyt epäselväksi mitä siellä takana ajavan korvien välissä tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448409Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462338Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262172- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811697- 351602
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081123Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai17985