Työpaikkakiusaamista?

Anonyymi

Olen alkuvuonna aloittanut työt tässä nykyisessä yrityksessä, alusta lähtien olen tehnyt pitkälti saman vanhemman työntekijän kanssa töitä ja alusta asti on ollut selvää että tämä toinen työntekijä pitää oikein kirjaa tauoistani, vessakäynneistä sun muista asioista. Kun hain töihin ilmoituksessa sanottiin että ajokortti on välttämätön, minulla oli ajokortin ajaminen vielä kesken mutta sain sen kuukauden päästä töiden alkamisesta, mikä kävi pomolle. Haastattelussa pomo sanoi että pitää firman pakettiauto varmaan antaa sitten käyttöön kun omaa autoa minulla ei ollut. Kuljin tämän saman työparin kyydillä joka asuu naapurissani joten homma kävi helposti, myös firman pakettiautoa sain käyttää noin pari viikkoa kun olin eri työmaalla, mutta silloinkin vain hallilta työmaalle ja takaisin, muut asentajat saavat ajaa kotiin asti, pomo mainitsi että homma menee näin verotussyistä kun en ole tehnyt hänen kanssaan jotain lappua, tässä on nyt ollut 7kuukautta aikaa täyttää tuo lappu mutta enää en ole autoa saanut käyttöön vaan pomo väkisin laittaa minut aina samalle työmaalle tämän toisen työntekijän kanssa joka raportoi kaiken tekemiseni heille. Alkuvuodesta minulla oli korona jonka takia olin pois parisen viikkoa töistä, alkukesästä allergian takia olin poissa kaksi päivää kun lääkkeet eivät tehonneet ja kesäkuussa olen ollut jumiutuneen alaselän takia poissa kaksi päivää, jokaisesta sairaslomapäivästä on saanut kuulla pomolta natinaa ettei taida työt kiinnostaa jne. Tänään pomon poika pelmahti työmaalle ja tulo moikkaamatta ilmoittamaan ettei työt taida maistua kun olen tänään kuulemma tullut 4(!) Minuuttia myöhässä töihin, tänään tulin tyttöystäväni vanhempien autolla koska on töiden jälkeen menoja enkä kerkeä käymään kotona, auto ei siis ole minulla normaalisti käytössä työmatkoille. Nyt parisen tuntia myöhemmin saan kuulla tältä kyyläjä työpariltani ettei hän enää pomon käskystä saa kuljettaa minua. Joten nyt olen tilanteessa jossa minulla ei ole autoa käytössä joka päivä työmatkoja varten ja matkat ovat pahimmillaan 120km/pv, eikä tuota minulle suullisesti luvattua työautoa ole tulossa käyttööni. Mitähän tässä tilanteessa pitäisi tehdä ja onko laillista tälläinen savustus? Pomo ilmeisesti kuvittelee että irtisanoudun kun en voi suoriutua työmatkoistani

2

188

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko työpaikka ilmoituksessa oma auto välttämätön vai pelkkä kortti? Kaks mahdollisuutta näytä että olet sanasi mittainen ja työtä tekevä saat siten hyväksyntää aikanaan tai vaihdat muualle.

• Anonyymi

miten tämä pomon poika liittyy mihinkään tekemiseen. Onko hän firma palkalistoilla ja millä vakanssilla pomon poika käskyttää sinua. Jotain perin outoa on koko kertomuksesi. Miten oman auton hankkimisen laita. Onko agendalla, Hankit nyt itellesi kulkupelin niin pääset irti ongelmistasi kulkemisen suhteen. Nyt olet täysin toisten armoilla, Toiseksensa vaihda työpaikkaa. Firmoja riittää maailmassa. Nyt on työpaikkoja suht hyvin tarjolla, Seuraavassa firmassa hommat ja ihmissuhteet voivat toimia paljon paremmin. Firmat, pomot ja ihmiset ovat erilaisia. Mikä suhteesi siihen naapurissa asuvaan "nulkeroon" työkaveriisi oikein on. Onko teillä jotain aikaisempaa kränää ja antipatiaa ennen nykyistä yhteistä työpaikkaanne. Tunteeko hän sinut aiemmasta elämästä. Tuskin on laillista tuollainen sinuun kohdistuva savustus ja kiusaaminen. Ennen kaikkea kertoo että firma on sekaisin ja mätä. Hanki itsellesi auto ja vaihda firmaa ja työpaikkaa. Se on sinun etusi. En sinun kannata tuollaisessa kurassa rämpiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1231
    3. 64
      1220
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1215
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe