Työpaikkakiusaamista?

Anonyymi

Olen alkuvuonna aloittanut työt tässä nykyisessä yrityksessä, alusta lähtien olen tehnyt pitkälti saman vanhemman työntekijän kanssa töitä ja alusta asti on ollut selvää että tämä toinen työntekijä pitää oikein kirjaa tauoistani, vessakäynneistä sun muista asioista. Kun hain töihin ilmoituksessa sanottiin että ajokortti on välttämätön, minulla oli ajokortin ajaminen vielä kesken mutta sain sen kuukauden päästä töiden alkamisesta, mikä kävi pomolle. Haastattelussa pomo sanoi että pitää firman pakettiauto varmaan antaa sitten käyttöön kun omaa autoa minulla ei ollut. Kuljin tämän saman työparin kyydillä joka asuu naapurissani joten homma kävi helposti, myös firman pakettiautoa sain käyttää noin pari viikkoa kun olin eri työmaalla, mutta silloinkin vain hallilta työmaalle ja takaisin, muut asentajat saavat ajaa kotiin asti, pomo mainitsi että homma menee näin verotussyistä kun en ole tehnyt hänen kanssaan jotain lappua, tässä on nyt ollut 7kuukautta aikaa täyttää tuo lappu mutta enää en ole autoa saanut käyttöön vaan pomo väkisin laittaa minut aina samalle työmaalle tämän toisen työntekijän kanssa joka raportoi kaiken tekemiseni heille. Alkuvuodesta minulla oli korona jonka takia olin pois parisen viikkoa töistä, alkukesästä allergian takia olin poissa kaksi päivää kun lääkkeet eivät tehonneet ja kesäkuussa olen ollut jumiutuneen alaselän takia poissa kaksi päivää, jokaisesta sairaslomapäivästä on saanut kuulla pomolta natinaa ettei taida työt kiinnostaa jne. Tänään pomon poika pelmahti työmaalle ja tulo moikkaamatta ilmoittamaan ettei työt taida maistua kun olen tänään kuulemma tullut 4(!) Minuuttia myöhässä töihin, tänään tulin tyttöystäväni vanhempien autolla koska on töiden jälkeen menoja enkä kerkeä käymään kotona, auto ei siis ole minulla normaalisti käytössä työmatkoille. Nyt parisen tuntia myöhemmin saan kuulla tältä kyyläjä työpariltani ettei hän enää pomon käskystä saa kuljettaa minua. Joten nyt olen tilanteessa jossa minulla ei ole autoa käytössä joka päivä työmatkoja varten ja matkat ovat pahimmillaan 120km/pv, eikä tuota minulle suullisesti luvattua työautoa ole tulossa käyttööni. Mitähän tässä tilanteessa pitäisi tehdä ja onko laillista tälläinen savustus? Pomo ilmeisesti kuvittelee että irtisanoudun kun en voi suoriutua työmatkoistani

2

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko työpaikka ilmoituksessa oma auto välttämätön vai pelkkä kortti? Kaks mahdollisuutta näytä että olet sanasi mittainen ja työtä tekevä saat siten hyväksyntää aikanaan tai vaihdat muualle.

    • Anonyymi

      miten tämä pomon poika liittyy mihinkään tekemiseen. Onko hän firma palkalistoilla ja millä vakanssilla pomon poika käskyttää sinua. Jotain perin outoa on koko kertomuksesi. Miten oman auton hankkimisen laita. Onko agendalla, Hankit nyt itellesi kulkupelin niin pääset irti ongelmistasi kulkemisen suhteen. Nyt olet täysin toisten armoilla, Toiseksensa vaihda työpaikkaa. Firmoja riittää maailmassa. Nyt on työpaikkoja suht hyvin tarjolla, Seuraavassa firmassa hommat ja ihmissuhteet voivat toimia paljon paremmin. Firmat, pomot ja ihmiset ovat erilaisia. Mikä suhteesi siihen naapurissa asuvaan "nulkeroon" työkaveriisi oikein on. Onko teillä jotain aikaisempaa kränää ja antipatiaa ennen nykyistä yhteistä työpaikkaanne. Tunteeko hän sinut aiemmasta elämästä. Tuskin on laillista tuollainen sinuun kohdistuva savustus ja kiusaaminen. Ennen kaikkea kertoo että firma on sekaisin ja mätä. Hanki itsellesi auto ja vaihda firmaa ja työpaikkaa. Se on sinun etusi. En sinun kannata tuollaisessa kurassa rämpiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe