Kolme pahaa

Yleensä olen viimeiseen asti yrittänyt olla moittimatta HENKILÖÄ, vaikka kavahdankin luonnontieteen vastaisuuta ja ideologiasta syntyneitten maailmankuvien virheitä. Kerrottakoon, mitä myös inhoan.

Eräässä maakunnassa uskotaan, että ovat humoristeja yli muiden. Heidän huumorinsa on poikkeuksetta muiden 1) PILKKAAMISTA. Iljettävää.

Toisessa maakunnassa, jonka nimeä en myöskään rohkene mainita, harrastetaan aivan erityisesti itsekehua ja 2) UHOAMISTA. Iljettävää.

Koko maassa käytetään eräissä piireissä kadulta opittua 3) KARKEAA KIELTÄ. Iljettävää.

P.S. Trollit, turha vaivautua. Tiedän jo, mitä teillä on varastossa. Lastenkielellä: "Ite oot." 🌹👀

29

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Itselläni tulee noista mieleen Satakunta ja Etelä-Pohjanmaa. Molemmissa asuu paljon punaniskoja.

      • Olen kyllä vihkinyt jonkin satakuntalaisenkin ja kastanut satakuntalaisen lapsen, mutta ei väki ole mitään puhunut, ei huumoria eikä mitään muutakaan. Ovat vain tuppisuuna odottaneet, että pappi puhuu.

        Siksi en heidän huumoristaan tiedä. 🌹👀


      • kynä.mi kirjoitti:

        Olen kyllä vihkinyt jonkin satakuntalaisenkin ja kastanut satakuntalaisen lapsen, mutta ei väki ole mitään puhunut, ei huumoria eikä mitään muutakaan. Ovat vain tuppisuuna odottaneet, että pappi puhuu.

        Siksi en heidän huumoristaan tiedä. 🌹👀

        Muuten, olin pohjalaisen parin vihkimisen jälkeen hääjuhlassa. Väki oli tullut Pohjanmaalta. Satuin kuulemaan, kun muuan mies sanoi toiselle: "Sehän oli kummallinen pappi, kun hymyili vihkiessään." 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Muuten, olin pohjalaisen parin vihkimisen jälkeen hääjuhlassa. Väki oli tullut Pohjanmaalta. Satuin kuulemaan, kun muuan mies sanoi toiselle: "Sehän oli kummallinen pappi, kun hymyili vihkiessään." 🌹👀

        😁 , no jos oikein perinteinen punaniska oli kyseessä niin täältähän löytyy juuri näitä perinteisiä kirveelläveistettyjä juurakoita jotka ei ole tottuneet hymyilemään eikä näkemään hymyjä. Kova kaulus paidassa solmion kera tuntuu lähinnä hirttosilmukalta sosiaalisissa tilaisuuksissa ja rusketusraja löytyy otsasta justiinsa lippalakin nauhan kohdalta, tismalleen.


    • Ei pidä yleistää, vaikka savolaiset ovatkin tunnettuja älykkään oivaltavasta itseironisesta huumoristaan ja pohjanmaalaiset nöyrästä, vaatimattomasta ja vähästä kiitollisesta elämänasenteestaan. ; )

      • Aika hyvä. 🌹👀


      • Anonyymi

        Meitä nöyrempää porukkaa ei löyry mistää, paitti meirän nurkilta. Vaatimattomuutta taas erustaa parhaiten tua vaivaaspoika tuas kirkon nurkalla joka on tiätty komiampi ku missää mualla. Kirkkoki on tiätysti suurempi ja komiampi ku ykskää muu ja kiitollisuutta meillä osootetahan kirkos käynnin yhteyres kolehrin muoros jota täytyy käyrä tyhyjäämäs välillä kolome kertaa kunnei kerääjän rantehet meinaa kestää sitä rahan paljoutta yhrellä kertaa. Ja mä voin käsi syrämmella sanua että puhun aina totta...paitti silloon ku valehtelen. Terveisiä savoon 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meitä nöyrempää porukkaa ei löyry mistää, paitti meirän nurkilta. Vaatimattomuutta taas erustaa parhaiten tua vaivaaspoika tuas kirkon nurkalla joka on tiätty komiampi ku missää mualla. Kirkkoki on tiätysti suurempi ja komiampi ku ykskää muu ja kiitollisuutta meillä osootetahan kirkos käynnin yhteyres kolehrin muoros jota täytyy käyrä tyhyjäämäs välillä kolome kertaa kunnei kerääjän rantehet meinaa kestää sitä rahan paljoutta yhrellä kertaa. Ja mä voin käsi syrämmella sanua että puhun aina totta...paitti silloon ku valehtelen. Terveisiä savoon 😁

        Kuten sanotaan vaatimattomuus kaunistaa ja pohojalaasia komiampia ei olekaan!


    • Anonyymi

      Karhunkieli on tosi hyvä grillin puhdistukseen.

      • Lihat kypsyvät kaiken paremmin uunissa tai pannulla, eikä tarvitse puhdistaa grilliä suomeksi, ruotsiksi eikä karhuksi. 🌹👀


    • Anonyymi

      Totta. Helsinki kertaa kolme on nämä sinun kohteet joissa harjoitetaan yleensä muiden ja maaseudun pilkkaamista, öyhötetään ja uhotaan.

      • Ei Helsinki ole maakunta.

        Kerrottakoon lisäksi, etten ole kotoisin Helsingistä, vain opiskellut siellä. 🌹👀


    • Anonyymi

      Jos et halua osaksesi pilkkaa, uhoamista ja karkeaa kieltä, kannattaa lakata itse käyttämästä niitä. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

      • Anonyymi

        Alustuksesta: "P.S. Trollit, turha vaivautua. Tiedän jo, mitä teillä on varastossa. Lastenkielellä: "Ite oot." 🌹👀"


      • Anonyymi

        Kun tuon saman kommentin sanot feministeille, niin erittäin hyvin sanottu tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuon saman kommentin sanot feministeille, niin erittäin hyvin sanottu tällä palstalla.

        En ole sanonut mitään sellaista, joka olisi epäsopivaa tarkoituksella, enkä muutenkaan, kun suurin osa kirjoittaa ilman nimeä.


      • Anonyymi

        Aivan totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sanonut mitään sellaista, joka olisi epäsopivaa tarkoituksella, enkä muutenkaan, kun suurin osa kirjoittaa ilman nimeä.

        Tuota noin, periaatteessa nimimerkin käyttö ei tee kirjoittajasta yhtään sen suurempaa henkilöitymää kuin anonyyminäkään kirjoittaminen, Se tekee ainoastaan heidän kirjoitustensa seuraamisen digitaalisessa mielessä on helpommaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustuksesta: "P.S. Trollit, turha vaivautua. Tiedän jo, mitä teillä on varastossa. Lastenkielellä: "Ite oot." 🌹👀"

        Jos ei tykkää että nenä vuotaa verta, ei pidä kaivaa verta nenästään.


    • Anonyymi

      Ahaa. Katsot kuitenkin oikeudeksesi haukkua ihan maakunnan tasolla ihmiset. Että ihan asuinpaikan perusteella ihmiset on huonompia kuin toiset. Onko tän tason alas polkeva yleistäminen sun mielestä hyvää käytöstä, ymmärtäväisyyttä, suvaitsevaisuutta ja fiksuutta? Mihin perustat väitteesi?

    • Anonyymi

      Harjoitatko koskaan itsekritiikkiä? Kykenetkö sellaiseen?

    • Anonyymi

      Viini j MI3WA ON PHA YHSIAR3LMÄ.

    • Anonyymi

      Mitä nyt jatkuvasti haukut täällä muiden kirjoittajien henkilöitä. Muuten ihan hyvä.

    • Anonyymi

      No joo myönnetään, pohjanmaalla tuo uhoaminen on ikäänkuin tuollainen kansallinen huvittelutapa, murteella on myös tapana antaa shokkihoitoa vieraspaikkakuntalaisille. Kuulostaa yleensä paljon pahemmalta kuin onkaan, käytöstavat on välillä hakuisessa aika tavalla mutta so what...rakkaus täällä on yhtä leviää kuin Räyringin mettätie 😁 eikä eres savolaaset osaa olla yhtä kiaroja ku pohojalaaset 😉

    • Anonyymi

      Kerrankos ihminen on. Sanaton.

    • Anonyymi

      Hehheh, aloittaja on sivuston suurin diagnosointi-puoskari. Vastakkaisia mielipiteitä omaavia on välittömästi leimaamassa vähä-älyisiksi ja mt-ongelmaisiksi. Se jos mikä on henkilöönmenevää moittimista, kynis-hyvä.

      • Anonyymi

        Niin mutta hän tekee sitä vain "luonnontieteellisestä näkökulmasta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta hän tekee sitä vain "luonnontieteellisestä näkökulmasta".

        Totta, hänen sanansa on laki ja eriävät mielipiteet omaavat saavat luvan pitää suunsa kiinni ja muuttaa mieltään. Ei ole kuin yksi oikea maailmankatsomus ja se on hänen - jos ei ole samaa mieltä niin sietäisi tulla kivitetyksi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hänen sanansa on laki ja eriävät mielipiteet omaavat saavat luvan pitää suunsa kiinni ja muuttaa mieltään. Ei ole kuin yksi oikea maailmankatsomus ja se on hänen - jos ei ole samaa mieltä niin sietäisi tulla kivitetyksi :)

        Noinhan uskovaiset aina toimivat. He ovat se kovin porukka heittelemään kiviä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2726
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      915
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      81
      617
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      576
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe