https://www.youtube.com/watch?v=QHJIO0YC8rE
Olisiko sinusta menemään tällaisiin paikkoihin.
Ajattele, olisit ahtaassa luolassa, tilaa ei ole juurikaan liikuttaa itseäsi, kuin hitaasti eteenpäin, et pystys verryttelemään, koska kallio ei anna periksi, pääsisit etenemään vain eteenpäin, etkä tietäisi onko edessä kääntymispaikkaan, paikallaan et pystyisi kääntymään, et pystyisi liikkumaan sivusuuntaan.
Ajattepa, jos kallio liikahtaisi ja juuttuisit kapeaan luolaan, että et pääsisi enää liikahtamaan, aika karu kuolema.
Meikäläisellä ei ole ahtaanpaikan kammoa, mutta tuollaisessa paikassa voisi kyllä tulla ahtaanpaikankammo.
Onko sinulla ahtaanpaikan kammo ?
12
226
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on. Ahdistus iski välittömästi kun katsoin tuota ahtailua.
Ei ole, eikä mitään muutakaan kammoa paitsi valomerkinkammo.
- Anonyymi
Ei vpkssa oppii korkeat ja ahtaat paikat ei tunnu missään
Ei ole erityistä kammoa mihinkään, mutta en kyllä aio survoutua mihinkään ahtaisiin paikkoihin enää, sen verran alkaa olemaan huonompi kroppa taipumaan, mutta joskus aikoinaan otin sellaisia kaarikiinnikkeitä kaapelihyllystä noin 10 m matkalta ylöspäin ja tilaa oli se, mihin mies sopii....40 cm? Jälkeenpäin tuli mietittyä, että oispa ollut vaikea tulla alaspäin, kun jäljelle jääneet kiinnikkeet ois tarrannut vaatteisiin.
Sinne oli ne kaapelit vedetty aikoinaan ja siihen päälle rakennettu seinä...Purettiin sellaiset paksut kaapelit siitä pois. Muistan, että se oli jotain öljytäytteistä korkeajännitekaapelia eräällä tehtaalla.
Teollisuussähköasentajana välillä joutui menemään ahtaisiin, kuumiin ja meluisiin paikkoihin....ei ole ikävä niitä hommia... Nyt on mukava naputtaa näppistä ilmastoidussa toimistossa. :oDEi ole, mutta mihinkään luoliin en menisi missä ei mahdu kunnolla liikkumaan. Korkeita paikkoja hiukan kammoksun, johtuen kai lapsuuden kauhukokemuksesta, kun roikuin yhden käden varassa hetken 5 kerroksen kohdalla, jalat tyhjää haroen.
- Anonyymi
Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan. Anonyymi kirjoitti:
Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan.Mua kyllä hirvittää parvekkeillakin. En mene kaiteiden lähelle mielellään kurkkimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan.Metalliritilä raput on just turvallisia. Paitsi sitten jos ne on ruosteessa, niin voi kyllä pettää yllättäen. Ja ruotsissa Dejen lopetetulla paperitehtaalla huomasin kun oli betonielementti katkennu pois ja kattohuopa jääny paikoilleen. Että jos katolle ois astunu, ois pudonnu läpi.
JeroP kirjoitti:
Metalliritilä raput on just turvallisia. Paitsi sitten jos ne on ruosteessa, niin voi kyllä pettää yllättäen. Ja ruotsissa Dejen lopetetulla paperitehtaalla huomasin kun oli betonielementti katkennu pois ja kattohuopa jääny paikoilleen. Että jos katolle ois astunu, ois pudonnu läpi.
Säkin oot jossain korkeella tossa kuvassasi?
Mulleioo ahtista. Johtuu kai siitä, et mä voin aina kulkee vaikka minkä läpi. 👻
- Anonyymi
Aukean paikan kammokin voi joillain ollas että pelottaa suuret avoimet tila, vähän samaq kai.
- Anonyymi
Agora-kammo on avoimen pasiksn ksmmo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592