Onko sinulla ahtaanpaikan kammo ?

Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=QHJIO0YC8rE

Olisiko sinusta menemään tällaisiin paikkoihin.
Ajattele, olisit ahtaassa luolassa, tilaa ei ole juurikaan liikuttaa itseäsi, kuin hitaasti eteenpäin, et pystys verryttelemään, koska kallio ei anna periksi, pääsisit etenemään vain eteenpäin, etkä tietäisi onko edessä kääntymispaikkaan, paikallaan et pystyisi kääntymään, et pystyisi liikkumaan sivusuuntaan.
Ajattepa, jos kallio liikahtaisi ja juuttuisit kapeaan luolaan, että et pääsisi enää liikahtamaan, aika karu kuolema.

Meikäläisellä ei ole ahtaanpaikan kammoa, mutta tuollaisessa paikassa voisi kyllä tulla ahtaanpaikankammo.

12

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on. Ahdistus iski välittömästi kun katsoin tuota ahtailua.

    • Ei ole, eikä mitään muutakaan kammoa paitsi valomerkinkammo.

    • Anonyymi

      Ei vpkssa oppii korkeat ja ahtaat paikat ei tunnu missään

    • Ei ole erityistä kammoa mihinkään, mutta en kyllä aio survoutua mihinkään ahtaisiin paikkoihin enää, sen verran alkaa olemaan huonompi kroppa taipumaan, mutta joskus aikoinaan otin sellaisia kaarikiinnikkeitä kaapelihyllystä noin 10 m matkalta ylöspäin ja tilaa oli se, mihin mies sopii....40 cm? Jälkeenpäin tuli mietittyä, että oispa ollut vaikea tulla alaspäin, kun jäljelle jääneet kiinnikkeet ois tarrannut vaatteisiin.

      Sinne oli ne kaapelit vedetty aikoinaan ja siihen päälle rakennettu seinä...Purettiin sellaiset paksut kaapelit siitä pois. Muistan, että se oli jotain öljytäytteistä korkeajännitekaapelia eräällä tehtaalla.

      Teollisuussähköasentajana välillä joutui menemään ahtaisiin, kuumiin ja meluisiin paikkoihin....ei ole ikävä niitä hommia... Nyt on mukava naputtaa näppistä ilmastoidussa toimistossa. :oD

    • Ei ole, mutta mihinkään luoliin en menisi missä ei mahdu kunnolla liikkumaan. Korkeita paikkoja hiukan kammoksun, johtuen kai lapsuuden kauhukokemuksesta, kun roikuin yhden käden varassa hetken 5 kerroksen kohdalla, jalat tyhjää haroen.

      • Anonyymi

        Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
        Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
        Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
        Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
        Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
        Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
        Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
        Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
        Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
        Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
        Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan.

        Mua kyllä hirvittää parvekkeillakin. En mene kaiteiden lähelle mielellään kurkkimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivoja voidaan huijata korkeiden paikkojen osalta.
        Jos seisot 50m korkuisella tasanteella, niin takuulla korkeanpaikan kammoista hirvittää.
        Mutta, jos tasanteella on seinät ja katto ympärillä näkösuojana, niin ei silloin hirvitä ollenkaan, vaikka tietää, että on korkealla, se on psykologinen tekijä.
        Jos katolle menee avoimet raput, ilman kaiteita tai seinämiä, niin korkeanpaikan kammoista hirvittää ja voi jäädä menemättä.
        Mutta jos raput ovat katettu niin, että sieltä ei näe alas, sivuille, eikä ylöskään, niin ei pelota ollenkaan, kun siinä tuntee olevansa turvassa, kun ei näe korkeutta.
        Sama, kuin metalliritilä raput, joiden läpi näkee alas, niin sellaiset on korkanpaikan kammoiselle hirveät, mutta jos rappujen askelmat ovat betonia tai puuta, eikä näe niiden läpi, niin ei pelota ollenkaan.

        Metalliritilä raput on just turvallisia. Paitsi sitten jos ne on ruosteessa, niin voi kyllä pettää yllättäen. Ja ruotsissa Dejen lopetetulla paperitehtaalla huomasin kun oli betonielementti katkennu pois ja kattohuopa jääny paikoilleen. Että jos katolle ois astunu, ois pudonnu läpi.


      • JeroP kirjoitti:

        Metalliritilä raput on just turvallisia. Paitsi sitten jos ne on ruosteessa, niin voi kyllä pettää yllättäen. Ja ruotsissa Dejen lopetetulla paperitehtaalla huomasin kun oli betonielementti katkennu pois ja kattohuopa jääny paikoilleen. Että jos katolle ois astunu, ois pudonnu läpi.

        Säkin oot jossain korkeella tossa kuvassasi?


    • Mulleioo ahtista. Johtuu kai siitä, et mä voin aina kulkee vaikka minkä läpi. 👻

    • Anonyymi

      Aukean paikan kammokin voi joillain ollas että pelottaa suuret avoimet tila, vähän samaq kai.

    • Anonyymi

      Agora-kammo on avoimen pasiksn ksmmo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe