Miksi Presidentti kahvi on nykyään niin pahanmakuista, aivan sama oliko suodatinkahvia vai

Anonyymi

pannukahvia. Eikä auta vaikka ostaisi eri paahtoisuuksia vaaleaa, keskipaahtoista tai tummaksi paahdettua. Onko kahvin laatu muuttunut, tarkoitan ihan kahvipapuja, vaihtunut eri lajikkeeseen vai mitä?

16

342

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni on siirtynyt liiterin bellarom hieno mokkaan.

      • Anonyymi

        On vahvaa tummaa pehmeää kahvia.


    • Anonyymi

      Kahvisatoa saadaan juuri ja juuri. Kaikki otetaan mikä saadaan. Valitettavasti tuotantotilanne on tämä.

      • Anonyymi

        Minä taidan siirtyä haudutettavan teen juojaksi.
        Kahvin laatu heikentynyt ja hinta noussut, ei oikein käy yksiin.
        Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taidan siirtyä haudutettavan teen juojaksi.
        Kahvin laatu heikentynyt ja hinta noussut, ei oikein käy yksiin.
        Ap.

        kokeile haurutettua teetä seepran lihan kanssa


    • Anonyymi

      Keitä Saludon pannukahvia pannulla. On hyvää. Itse vaihdoin pressan pois. Ennen join paljonkin Pauligin kahveja, monenlaista.

    • Kun olin nuori, meilläkin juotiin kustannussyistä paljon robustaa, joka on halvempi ja heikomman makuinen, esimerkiksi Paula. Paremmat laadut oli tehty arabicasta, johon meillä siirryttiin melkein kokonaan elintason noustessa. On juotu edelleen pääasiassa arabicaa.

      Ulkomailla on juotu edelleen paljon robustaa. Saksassa kahvin nimellä on molemmin puolin juotu jopa viljasta tehtyä korviketta. Oikea kahvi on kulkenut nimettä Bohnenkaffee, 'papukahvi'.

      Kun nyt kahvisato on ollut erittäin heikko, on robustan osuutta sekoituksissa lisätty niin, että kyllä se maistuu sekä karvaalta että heikkoaromiselta. 🌹👀

      • Anonyymi

        Mitä se "robusta" on, voikukan paahdettuja juuriako ja paahdettua viljaa?
        Kuten jatkosodan aikana maaseudulla naiset tekivät itse. Korvikkeeksi, tarina kertoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se "robusta" on, voikukan paahdettuja juuriako ja paahdettua viljaa?
        Kuten jatkosodan aikana maaseudulla naiset tekivät itse. Korvikkeeksi, tarina kertoo.

        Robusta on Etiopiasta kotoisin oleva kahvipensas, arabica Arabiasta kotoisin, paras laatu cafea moccana, 'mekkalainen kahvi'. Nämä ovat oikeata kahvia.

        Korvike tehtiin Suomessa voikukan juurista. Teollisuudessa valmistetussa 'korvikkeessa' oli vielä oikeatakin kahvia, 'vastikkeessa' vain voikukan juuria. 🌹👀


    • Anonyymi

      niinistöefekti

    • Anonyymi

      Sauli Niinistö on väärä presidentti ja kahvi on pilalla

    • Anonyymi

      Mistäpä nykyään ei s*ntaa tehtäisi, joko leikataan määriä tai sitten laatua. Normi teepussistakin täytyy nykyään puristaa ruuvipenkissa maku ulos joka ei sittenkään riitä edes isohkoon 2,5 desin kupilliseen

    • Anonyymi

      Nato kavia kuka valmistaa?ajankohtaista

    • Aina se on ollut ylihintaista pskaa pelkän brändin perusteella, kuten Juhla-Mokkakin 🙄 Mä olen monta vuotta juonut tummapaahtoista kahvia, ja tarkoitan siis oikeasti tummapaahtoista eli paahtoaste 5.

      Lidlin Bellarom Extra dark ja Löfberg's Crescendo ovat ihan hyväksi havaittuja, eivätkä sen vertaa muita kahveja kalliimpia etteikö kannattaisi ostaa jos pitää. Jokin aika sitten ostin jotain "tummapaahtoista" 3/5 Costa Ricaa ja menetteli sekin, mutta en jatkossa varta vasten osta.

      Tummapaahtoinen kahvi maistuu mielestäni jotenkin enemmän "kahvimmalta" kun vaaleapaahtoisissa on aina sellainen hieman hapan sivumaku 🙄 Silloin kun täällä vielä joskus kävi ihmisiä, sokkomaistatin tuota tummapaahtoista joskus ihmisillä ja käytännössä kaikki kehuivat sitä, vaikka harva toki kenenkään kahvia paskaksikaan kutsuisi 😂 Mutta jos suomalainen oma-aloitteisesti kehuu jotain, niin sen täytyy silloin olla aika pirun hyvää! Sen toki tiedän, että jotkut ihmiset vierastaa tummapaahtoista kahvia tai eivät yksinkertaisesti tykkää siitä, ja sen takia mäkin olen monesti esim. vaivanpalkaksi, lahjaksi tms. ostanut vaaleapaahtoista tai jotain 3/5 asteen "tummapaahtoista" kahvia, mutta tapani mukaisesti protestoinut turhaa brändeillä keulimista. Multa saa Lidliä tai Rainbowia, deal with it, ja kyllähän ihmiset sen jo tietääkin 😂 Tosin tiedän sellaisenkin esimerkin, että tuttu eläkeikäinen rouva osti Rainbowia, Saludoa tms. halpaa kahvia ja kaatoi pussin sisällön aina tyhjään Presidentti-pussiin joka oli vastaavassa peltilaatikossa. Ei voinut avattua Rainbow-pussia laittaa suljettavaan Presidentti-peltipurkkiin 🙄

    • Anonyymi

      Niin, kävin kylässä tänään yhden vanhan ystäväni luona. Hän keitti meille kahvit ja tarjosi pikkuleipiä. Join kupillisen sisukkaasti ja pureskelin pikkuleivän sen päälle, jotta maku hieman tasaantuisi suussani.
      Kysyin häneltä mitä kahvimerkkiä hän oli keittänyt.

      Hän vastasi sen olleen Löfbergs Lilaa oli ostanut sitä Tukholmasta, ruotsalainen kahvi on niin hyvää! Asia josta voidaan olla kahta erimieltä. Olisi tarjonnut toisenkin kupillisen, mutta minä kieltäydyin siitä kohteliaasti. Juon nykyään ainoastaan yhden kupillisen, olen yrittänyt päästä ylettömästä kahvin juonnista eroon. Uskon että kahvi saa minut närästämään aika usein nykyään, jos juon sitä kuten ennen.

    • Anonyymi

      Johtuu ehkä siitä että meillä on niin surkea presidentti nykyään.

      -harmiseikirj-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe