Kuritettiinko sinua lapsena fyysisesti? Ja miten koet aikuisena erilaiset rankaisu- tai muut menetelmät?
Minulle ei juurikaan aiheutettu fyysisiä kuritusmenetelmiä.
Voiko kipukynnys näinollen vahvistua ja muuntua pikkuhiljaa myönteiseksi kahden ihmisen välille?
Suhde kipuun?
45
824
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, pari kertaa muistan saaneeni "koivumäenherraa".
Olen viime vuosina huomannut, että minussa on myös masokistisia piirteitä, kun puhutaan seksileikeistä.
Liittyykö nämä sitten toisiinsa?
Tänäänhän onkin oikein itsetutkiskelupäivä, kun on niin kuuma ettei mitään järkevää jaksa puuhailla.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Ajattelen samoin.
Kipu/nautinto yhdistettyinä erlaisiin sexinsaloihin ovat myös opeteltavissa. Kerran viikossa tuntuvasti, siitä se lähtee.
Joskus tukistettiin ja sain piiskaa tai kerran nahkaremmistäkin. Ja kerran avokämmenestä poskelle.
En tykkää, että ketään satutetaan, kuin itsepuolustuksena ja vasta jos muu ei tepsi.
Enpä usko..- Anonyymi
Nyrkeillä ja potkimalla tehdyt satuttamiset ovat tuomittavia, siitä ei ole kahta sanaa.
Itsepuolustuskaan ei ole läheskään aina selviytymisprosessi. Huomatessa toisella kättä pidemmän, otan suosiolla jalat alleni. Anonyymi kirjoitti:
Nyrkeillä ja potkimalla tehdyt satuttamiset ovat tuomittavia, siitä ei ole kahta sanaa.
Itsepuolustuskaan ei ole läheskään aina selviytymisprosessi. Huomatessa toisella kättä pidemmän, otan suosiolla jalat alleni.Nojoo. Lyön lähinnä, jos joku tekee ensin aloitteen lyömiseen. Lahjaksi en selkääni ota. Tuomio tai ei.
- Anonyymi
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Nojoo. Lyön lähinnä, jos joku tekee ensin aloitteen lyömiseen. Lahjaksi en selkääni ota. Tuomio tai ei.
Puhumalla ja ääntä korottamalla aloitteen huitojakin yleensä tokenee. Takaisin kumauttaja ei läheskään aina ole aloittajaa vahvempi. Jatkan valitsemallani ohjeella joka on toiminut lähes poikkeuksetta.
Anonyymi kirjoitti:
Puhumalla ja ääntä korottamalla aloitteen huitojakin yleensä tokenee. Takaisin kumauttaja ei läheskään aina ole aloittajaa vahvempi. Jatkan valitsemallani ohjeella joka on toiminut lähes poikkeuksetta.
Ei olekkaannvahvempi ja siihen se ei mulla perustukkaan, että olisin vahvempi vaan siihen, että en nöyrry kenenkään hakattavaksi antamatta takaisin. Sen verran osaan minäkin tintata, että sattuu ihan varmasti sitä toistakin lyöntini.
Ei olekkaannvahvempi ja siihen se ei mulla perustukkaan, että olisin vahvempi vaan siihen, että en nöyrry kenenkään hakattavaksi antamatta takaisin. Sen verran osaan minäkin tintata, että sattuu ihan varmasti sitä toistakin lyöntini.
Oon sanonutkin, että jos kerran joku katsoo että voi minua tulla pieksämään, niin sitten piestään niin kauan, että jompi kumpi putoaa. Minä en periksi anna ennen kun putoan. Periaate. Mua on tarpeeksi lyöty ja satutettu lahjaksi, ei enää.
Oon sanonutkin, että jos kerran joku katsoo että voi minua tulla pieksämään, niin sitten piestään niin kauan, että jompi kumpi putoaa. Minä en periksi anna ennen kun putoan. Periaate. Mua on tarpeeksi lyöty ja satutettu lahjaksi, ei enää.
Eri asia onkin, JOS kukaan ei ole ehtinyt lyödä tai osunut yrittäessään. Voin lähteä vetämään, mutta jos toinen OSUU ja lyönti tulee perille asti minuun, se on mulle sodanjulistus ja sitten tulee takas täydeltä laidan.
- Anonyymi
Luuletko etten minä halutessani osaa satuttaa? En koe lyömättömyyttäni minään nöyryytenä niinkuin sinä. Mun ei tartte toiselle esittää, kattos kun nyrkki lähtee.
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko etten minä halutessani osaa satuttaa? En koe lyömättömyyttäni minään nöyryytenä niinkuin sinä. Mun ei tartte toiselle esittää, kattos kun nyrkki lähtee.
En luule. Ei munkaan tartte esittää. Mä en vaan öykkäreille anna lahjaksi itteäni piestäväksi. Piste.
Jos mulla siinä henki lähtee, niin elämä on eikä kukaan ikuisesti elä kuitenkaan. Padka tsäkä sitten. :)
Sitten onkin syytä mennä maanalle piiloon, kun meiltä lähtee miehiä etsimään minut hengiltä hakannutta. Ei pääse oikeussaliin asti elossa, jos löytyy ennen poliisia.- Anonyymi
Eri asia onkin, JOS kukaan ei ole ehtinyt lyödä tai osunut yrittäessään. Voin lähteä vetämään, mutta jos toinen OSUU ja lyönti tulee perille asti minuun, se on mulle sodanjulistus ja sitten tulee takas täydeltä laidan.
Varsin miehekästä uhoa ja se sinun sukupuolesikin on vai mitä?
Anonyymi kirjoitti:
Siitä en tiedä mitä se sinusta on, mutta minä olen tämmönen ota tai jätä. 🤷🏼♂️
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa sulle miehekästä uhoa ja miehiä.
https://youtu.be/wPK5cqBCR0k
Olen kattonut elokuvat..
- Anonyymi
Eipä ole kuritettu. Aikuisena olen kyllä kipua kokenut, tosin en kenenkään ihmisen tuottamana. Kyllähän kärsitty kipu kipukynnystä nostaa tai ainakin sietokykyä. Vaan ei kipu koskaan myönteiseksi muutu, jos ei siitä alunperinkin ole jollain tasolla pitänyt.
- Anonyymi
Ei kai lasten takapuolen piiskaamisen ideana ole niinkään se, että se aiheuttaisi kauheasti kipua, vaan se että intiimiin ruumiinosaan kajoaminen tuntuu vastenmieliseltä ja hävettävältä. En tiedä sitten, mihin se lapsia totuttaa.
- Anonyymi
Tähän koivunvitsalla takamukselle -juttuun liittyi perinteisesti myös se, että vitsa piti itse käydä valitsemassa ja taittamassa. Kunnon nöyryytyskasvatusta.
-keinovaginamies-
Tukistettiin mua lapsena äitini toimesta joskus, mutta ei siitä mitään ihmeempiä traumoja jäänyt, eikä muistaakseni ollut edes kovin tehokas kasvatusmenetelmä. En muista minkä ikäinen olin, alle kouluikäinen kuitenkin, mutta jostain syystä sain tukkapöllyä ja pikkulapsen kipukynnyksellä varmaan itkin lyhyen aikaa, mutta episodi päättyi siihen että äitini romahti itkemään, kun mä hain silloisista keltaisista sivuista (puhelinluettelo) MLL:n numeron, pitelin lankapuhelimen luuria kädessäni ja kysyin että aikooko hän vielä tukistaa mua jatkossa. Jotenkin muistaisin, että sen jälkeen ei kertaakaan! 😂
----------
Tuntuu vähän hölmöltä samassa viestissä puhua aikuisiän asioista, mutta mitä s-asioihin tulee niin en mä tykkää kivusta, enkä varsinkaan pysty tuottamaan sitä kenellekään vaikka pyydettäisiin ja lyötäisiin nahkapiiska käteen. Oli siinä syynsä, miksi aikuisikäni pisin seurustelusuhde oli tyyliin kuukauden välein "katkolla" ja pinnan alla oli valtavasti asioita hiertämässä, vaikka näennäisesti tultiin toimeen/juttuun kuin oltaisiin tunnettu aina. Eräässä toisessa suhteessa kun ei ollut mitään ns. sairaita elementtejä kummankaan mielessä, niin pieni pureminen tai selänraapiminen tuntui ihan kivaltakin. Ja vielä kivemmalta käydä seuraavana päivänä uimassa muakin vielä kokemattomamman kiltin ja kunnollisen kaverini kanssa 😆- Anonyymi
Alaikäisen vastakommentti äidillesi jonka muistanette kumpikin.
Kokemattoman kiltti kaveri ymmärsi uimareissussa, että mirrihän se oli, joka oli syliisi yrittänyt päästä jäljistä päätellen.
- Anonyymi
Minun kasvatukseeni väkivalta on kuulunut vahvasti. Vanhempien väkivallan kokeminen vaikutti minuun ja jätti syvät traumat.
- Anonyymi
Mun elämään vaikutti myös se kun isäni lähti pois 38v 2001, olen sen jälkeen asunut äitini kanssa vuoteen 2017 asti,
- Anonyymi
Kasvatuksen väkivallan iestä on mahdollisuus päästä ns kuiville. Vastapainoinen, hyvin rakastava kumppani mahdollistaa traumojen selättämisen ajan myötä.
- Anonyymi
Kestän lyöntejä, tuo johtuu varmaan siittä kun tuli lapsena paljon tapeltua.
AV- Anonyymi
Todennäköisesti olet lapsesta asti ollut nyrkkisankari pohojanmaan mittakaavassa.
- Anonyymi
Meikäläisen pää on kolissut autonpeltejä vasten, eikä ole siitä hajonnut.
Monenlaista kolhua on tullut, varsinkin, kun pää törmää vähän mihin sattuu.
Viimeksi tuli tälli poskiluuhun, kun jäykän jousen varassa ollut metallivanne iski poskiluuhun.
Ei edes mitään turvotusta tai kipua tullut.
Yleenä päähän tulee tälli aukinaisesta kaapinovesta, johon pää iskeytyy, ei enää edes tunnu iskut miltään.
Olen varmaan niin paksukalloinen, ettei iskut tunnu miltään.
t. Ätmi- Anonyymi
Tekevälle tuppaa tapahtumaan keskivertoa enemmän. Avaruuskypärä olisi enemmän kuin tarpeen. Ei kannata riskeerata pääpuoltaan tolkuttoman huolettomasti.
Äiti tukisti aika usein. Ei yleensä kuitenkaan satuttavasti. Isä ei koskaan kurittanut fyysisesti (eikä ehkä henkisestikään). Fyysinen kuritus sai aikaan uhman ja vihan. Ehkä siksi olen enemmän isän tyttö, kuin äidin.
Jos joku mies haluaisi läpsäistä tai ns. kurittaa, se nostaisi ensin pettymyksen, sitten raivon ja inhon. Tinttaisin takaisin. Joten ei, en ole masokismiin taipuvainen ☺Mut joo, se suhde kipuun. Kipukynnys on korkea eikä näytä mielelläni näytä, että sattuu. Kun äiti tukisti, yritin pitää pokan ja silmää räpäyttämättä saatoin sanoa jotain: sori, ei tunnu missään. Etkö parempaan pysty. Tai asenne ainakin oli se.
- Anonyymi
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Mut joo, se suhde kipuun. Kipukynnys on korkea eikä näytä mielelläni näytä, että sattuu. Kun äiti tukisti, yritin pitää pokan ja silmää räpäyttämättä saatoin sanoa jotain: sori, ei tunnu missään. Etkö parempaan pysty. Tai asenne ainakin oli se.
Tuollaista olen itsekkin kokenut, mutta siitä on niin kauan aikaa, en saanut siitä traumoja.
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista olen itsekkin kokenut, mutta siitä on niin kauan aikaa, en saanut siitä traumoja.
En olisi edes muistanut, et mua on tukistettu, jos ei olisi ollut tätä kyselyä. Se oli silloin ihan normi kasvatustapa. Eli ei ole traumoja jäänyt 😊
- Anonyymi
Pikku tukistukset,tukkapöllyt ovat olleet aikanaan perinteistä kssvatusta. Nykyään ne eivät ole suurestikaan vallassa. Tai niistä ei juurikaan levitellä oman perheen käytäntöjä.
Anonyymi kirjoitti:
Pikku tukistukset,tukkapöllyt ovat olleet aikanaan perinteistä kssvatusta. Nykyään ne eivät ole suurestikaan vallassa. Tai niistä ei juurikaan levitellä oman perheen käytäntöjä.
Joo, itse en tukistamista harrasta omien lasten kohdalla. Tulee aina mieleen se oma tunne, inho, kun tukistettiin. Tavallaan vanhempi osoitti oman heikkoutensa silloin.
- Anonyymi
En olisi edes muistanut, et mua on tukistettu, jos ei olisi ollut tätä kyselyä. Se oli silloin ihan normi kasvatustapa. Eli ei ole traumoja jäänyt 😊
Blondille.
Kirjoitit ettet ole masokismiin taipuvainen.
Mutta sanan merkitys nousee esiin kahden ihmisen välisessä moniulottuvaisuudessa.
Vaikutat ikäluokalta, joka lynkkaa aika normit tavat sinne, minne ne eivät lähimainkaan kuulu. - Anonyymi
Joo, itse en tukistamista harrasta omien lasten kohdalla. Tulee aina mieleen se oma tunne, inho, kun tukistettiin. Tavallaan vanhempi osoitti oman heikkoutensa silloin.
Annat hyvän esimerkin lapsillesi, jotka varmasti muistavat tukkanipistykset pitkin elämää jos toteutat.
Anonyymi kirjoitti:
Blondille.
Kirjoitit ettet ole masokismiin taipuvainen.
Mutta sanan merkitys nousee esiin kahden ihmisen välisessä moniulottuvaisuudessa.
Vaikutat ikäluokalta, joka lynkkaa aika normit tavat sinne, minne ne eivät lähimainkaan kuulu.Ööh, ysärillä, kun olin 20 , SM:stä, BDSM:sta jne. juteltiin ihan normaalisti, nolostelematta. Sehän oli suorastaan muotia. Eikä vaan juteltu. Tarkoitinkin tuolla vaan sitä, etten olen sub, vaan enempi dominoivampaa sorttia.
Hiukan pisti hymyilyttämään tuo "ikäluokat, joka lynkkaa..." Tietäisitpä vaan..😌- Anonyymi
Ööh, ysärillä, kun olin 20 , SM:stä, BDSM:sta jne. juteltiin ihan normaalisti, nolostelematta. Sehän oli suorastaan muotia. Eikä vaan juteltu. Tarkoitinkin tuolla vaan sitä, etten olen sub, vaan enempi dominoivampaa sorttia.
Hiukan pisti hymyilyttämään tuo "ikäluokat, joka lynkkaa..." Tietäisitpä vaan..😌Jaa Jaa.
Mistäs tiedät vaikka olet niin tunnistettavissa, että siinä meni oksat ja männynkävyt saman tien sun ikäluokassa.
Pidettävä kieli keskellä suuta on vastaus noinkin normaaliin ja sulateltuun infoon. Anonyymi kirjoitti:
Jaa Jaa.
Mistäs tiedät vaikka olet niin tunnistettavissa, että siinä meni oksat ja männynkävyt saman tien sun ikäluokassa.
Pidettävä kieli keskellä suuta on vastaus noinkin normaaliin ja sulateltuun infoon.No ny en ymmärtäny mittään. Miten tunnistettavuus liittyy oksiin ja männynkäpyihin ja ikäluokkiin? 😅
Ei mua haittaa, vaikka olisin tunnistettava. Sohastaan nyt vielä sen verran, että kerrotaan, että lähimmät työkaverit kutsui mua ysärillä jostain syystä Miss Dominaksi 😌 Huumorilla ehkä kuitenkin..
- Anonyymi
Veikkaan ettei löydy montaakaan lasta, joka ei olis lapsena tukkapöllöä tai luunappia saanu. Ainakaan, jos puhutaan niistä jotka on ollu lapsia ennen 2000 lukua. Eipä niistä oo traumoja jääny. Kipukynnys nyt tuskin on kiinni kasvatuksesta. Henkisiä traumoja varmasti kantaa aikuisenakin, jos lapsena on kuritettu väkivallalla, enkä nyt väkivaltaan noita pikku tukistuksia ja luunappeja laske. Vaan enpä noita metodeita oo tarvinnu ite lapsien kasvatuksessa.
- Anonyymi
Minua ei kuritettu fyysisesti lapsena, enkä ole omiakaan fyysisesti kurittanut. Asiat pitää selvittää puhumalla.
- Sheena - Anonyymi
Kuritettiin. Tykkapöllyjä sateli ja piiskaa harva se päivä. Risu oli keittiön seinällä varoitusmerkkinä. Ei se minusta pervoa tehnyt. En kiihotu piiskaamisesta,enkä muustakaan väkivallasta. Ennemmin säälin sellaiseen tarttuvia ja nousen siten sellaisen yläpuolelle. Olen jotenkin salaa ylpeä etten ole yhtä tyhmä. Mitippä tätä.
- Anonyymi
Kuinka ilkikurinen mahdoit ollakaan, kun sait jatkuvasti pöllytyksä ja piiskaa kuritustoimina!
Alunperinkään ei ole kyse pervoksi muuttumisesta aikuisena. Tai puhumattakaan väkivallasta, vaan aistien johdatuksista...äsh, antaa olla. Et ymmärtäisi kuitenkaan. Sory.
Aihe ei sitäpaitsi ole palstan henkeen.
- Anonyymi
Ei mua varsinaisesti lyöty. Mutta olin hankala lapsi ja on mua yleisesti murjottu. Ja siks mulla on aika kestävät luut. Kun muilla näyttää napsahtavan niin helposti poikki. Ja vaikka mä oon kaatuillu ja putoillu niin ikinä ei murtumaa tullu. En tietenkään ruumiillista kuritusta kannata. Mutta jos ois tullu lapsia ja ois ollu yhtä hankala. Niin vaikee siinä ois mitenkä pehmeesti toimia.
- Anonyymi
Hankalia lapsia on ollut aina. Ja harva lapsuuttansa pyhäkoululaisena on saanut viettää. Lapsen ja nuoren tulee saada olla ikäisensä ja silloin ei rajojen tule olla liian valvovat.
Saat olla onnellinen luustosi hyvinvoinnista. Se voi tietää pitkää ikää.
Vitsaa olen saanut, mutta vain kerran. Ei ollut vanhemmilla sydäntä kurittaa sen enempää. Silti minusta kasvoi kiltti aikuinen.
Itse en kurittanut enää omaa lasta. Mielestäni lapsilla ei ole vielä riittävästi ymmärrystä toimia oikein. Ei niitä voi piiskata ruotuun.- Anonyymi
Oikeesti, kerranko vain. Uskotaan.
Kiltteysmittari lienee aikuisten kehittelemä heille itselleen. Ei ymmärtämättömille lapsosille eikä lapsenmielisille, kaltaisilleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125