eihän laturikaan ikuinen ole
akuthan maksaa kymmeniätuhansia e kertoo uutiset täälläkin
Paljon maksaa E autoon moottorin vaihto?
50
3373
Vastaukset
- Anonyymi
Se on varmaankin sähköauton paras puoli ettei sähkömoottorit juurikaan kulu käytössä ja kestävät pitkään, tietysti nekin voi tehdä huonoiksi. Normaalisti eivät ole kovinkaan kalliita, mutta tesla varmasti rahastaa niilläkin.
- Anonyymi
Ei mikään ole ikuinen.. Kun sähköauto myydään köyhälle.. Saa varmaan vaihdella kaikki akun lisäksi.. Automiikka on kallista.
- Anonyymi
Patteriautoihin on kylläkin vaihdeltu sähkömoottorien laakereita (käytännössä ainoa kuluva osa) jo vajaan 100 tkm lukemissa (mm. Ampera). Tai sitten vaihdetaan koko moottori alennusvaihteistopaketti kerralla, oli vika mikä tahansa (mm. Teslan käyttämä menetelmä).
Jossain pistikin silmään hyvä kommentti - patteriautoissa on vähän vikoja, mutta korjaukset ovat tosi kalliita, sitten, kun kohdalle napsahtaa. Bensakäyttöisissä kuitenkin vaihteistoremontit yms. yleensä parin tonnin luokassa, mutta patteriauotoissa minimi on pikemminkin 5 tonnia. Ao. kirjoittajalla meni vaihtoon auton sisäänrakennettu laturi. Sillä kertaa vielä virhevastuuseen/myyjäliikkeen piikkiin, mutta vähän iäkkäämmän auton kanssa maksajan löytää aina peiliin katsomalla.
Lataushybreideissäkin akuston vaihto voi olla kymppitonnin keikka ja täyssähköautoissa vieläkin kalliimpi. Myos kolarikorjaukset ovat kalliimpia. - Anonyymi
Huoltsopimus. 12000km välein tarkistus...
- Anonyymi
Kiinan ihmeeseen joka maksaa Suomessa n 40000 euroa maksaa uusi akku vaihtoineen n 40000 euroa
- Anonyymi
moottori 80000e?
- Anonyymi
Kolme euroa ja akut kuuluu takuun piiriin!
- Anonyymi
Entäs sen uuden diesel skodan tai Audin moottori ja vaihdeloora? Ainahan uutisoidaan, miten dieselhärpäkkeet paukahtavat ja käytetyn papan helmen onnellinen omistaja onkin yhtäkkiä 15.000 rempan edessä.
- Anonyymi
Uudehkoissa autoissa moottorin vaihto menee yleensä takuuseen/virhevastuuseen, ainakin suurimmalta osin. Wanha auto mene yleensä paaliin - ei 10 tonnin auton korjaamiseen kannata 10-15 tonnia upottaa.
10-15 tonnia maksaa jo lataushybridin akuston uusiminen. Täyssähköauton kohdalla hinta on ainakin tuplat. Käytännössä varma paalaustuomio, jos valmistaja/maahantuoja ei lystiä maksa (takuu loppu).
Vikapaikkoja on muitakin. Joihinkin patteriautoihin on jouduttu moottorien laakereita uusimaan. Voi olla kallis keikka sekin, jos valmistajan kanta on, ettei niitä uusita erikseen, vaan aina menee vaihtoon koko moottori alennusvaihde -paketti. Vrt. tollolootan D4D pommikoneet, joihin ei pysty vaihtamaan kannentiivistettä -> muutaman satasen korjauksesta tuleekin 10 000 € korjaus.
Hajonnut on myös autojen sisäänrakennettuja latauslaitteita. Vasta 50 kW tehoista alkaen autot ladataan ulkoisella latauslaitteella, joka syöttää tasavirtaa autolle. 11 kW ym. lataukset verkkovirralla = auton sisäänrakennetulla laturilla. Jonka uusiminen voi olla 5 tonnin keikka.
Patteriautojen kolarikorjauket ovat paljon kalliimpia ja korjaamoita, joilla on lupa sähkötekniikkaan koskea, on vähän. Esim. Teslalla Suomessa vain 1 tällainen korjaamo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudehkoissa autoissa moottorin vaihto menee yleensä takuuseen/virhevastuuseen, ainakin suurimmalta osin. Wanha auto mene yleensä paaliin - ei 10 tonnin auton korjaamiseen kannata 10-15 tonnia upottaa.
10-15 tonnia maksaa jo lataushybridin akuston uusiminen. Täyssähköauton kohdalla hinta on ainakin tuplat. Käytännössä varma paalaustuomio, jos valmistaja/maahantuoja ei lystiä maksa (takuu loppu).
Vikapaikkoja on muitakin. Joihinkin patteriautoihin on jouduttu moottorien laakereita uusimaan. Voi olla kallis keikka sekin, jos valmistajan kanta on, ettei niitä uusita erikseen, vaan aina menee vaihtoon koko moottori alennusvaihde -paketti. Vrt. tollolootan D4D pommikoneet, joihin ei pysty vaihtamaan kannentiivistettä -> muutaman satasen korjauksesta tuleekin 10 000 € korjaus.
Hajonnut on myös autojen sisäänrakennettuja latauslaitteita. Vasta 50 kW tehoista alkaen autot ladataan ulkoisella latauslaitteella, joka syöttää tasavirtaa autolle. 11 kW ym. lataukset verkkovirralla = auton sisäänrakennetulla laturilla. Jonka uusiminen voi olla 5 tonnin keikka.
Patteriautojen kolarikorjauket ovat paljon kalliimpia ja korjaamoita, joilla on lupa sähkötekniikkaan koskea, on vähän. Esim. Teslalla Suomessa vain 1 tällainen korjaamo.Sulla on melkoinen "lapinlisä" kertoimena noille. Mitä hyödyt liioittelusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudehkoissa autoissa moottorin vaihto menee yleensä takuuseen/virhevastuuseen, ainakin suurimmalta osin. Wanha auto mene yleensä paaliin - ei 10 tonnin auton korjaamiseen kannata 10-15 tonnia upottaa.
10-15 tonnia maksaa jo lataushybridin akuston uusiminen. Täyssähköauton kohdalla hinta on ainakin tuplat. Käytännössä varma paalaustuomio, jos valmistaja/maahantuoja ei lystiä maksa (takuu loppu).
Vikapaikkoja on muitakin. Joihinkin patteriautoihin on jouduttu moottorien laakereita uusimaan. Voi olla kallis keikka sekin, jos valmistajan kanta on, ettei niitä uusita erikseen, vaan aina menee vaihtoon koko moottori alennusvaihde -paketti. Vrt. tollolootan D4D pommikoneet, joihin ei pysty vaihtamaan kannentiivistettä -> muutaman satasen korjauksesta tuleekin 10 000 € korjaus.
Hajonnut on myös autojen sisäänrakennettuja latauslaitteita. Vasta 50 kW tehoista alkaen autot ladataan ulkoisella latauslaitteella, joka syöttää tasavirtaa autolle. 11 kW ym. lataukset verkkovirralla = auton sisäänrakennetulla laturilla. Jonka uusiminen voi olla 5 tonnin keikka.
Patteriautojen kolarikorjauket ovat paljon kalliimpia ja korjaamoita, joilla on lupa sähkötekniikkaan koskea, on vähän. Esim. Teslalla Suomessa vain 1 tällainen korjaamo.Samalla viiveellä kuin kännyköihin standardilaturit niin menee vielä 20-30 vuotta että tietyt osat vaaditaan laissa että ne voi vaihtaa yksitellen, sähköautoja jos on nyt ollut n. 10 vuotta. 80-luvulla tuli ekat kännykät
Sinne asti näillä hinnoilla - Anonyymi
Dieselmoottorithan kestävät usein vaikka miljoona kilometriä, ennemin kaikki muu hajoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on melkoinen "lapinlisä" kertoimena noille. Mitä hyödyt liioittelusta?
Lapinlisä? Merkkikorjaamolla teetettynä työt ovat todella kalliita. Tuntiveloitus tyyliin 110-130 €/h ja työtä päivän verran, niin siinä on jo tonnin kulu. Eikä kokonainen uusi tai tehdaskunnostettu moottorikaan parilla tonnilla irtoa.
Eikä patteriautojen sähkötekniikkaan saa toistaiseksi muut koskea - voi olla vain se 1 korjaamo koko valtakunnassa (Teslan tilanne, vaikka on myynyt ihan hyvin). jolla lupa koskea akustoon yms. korkeajännitetekniikkaan.
Kilahtaneen polttomoottorin vaihto uuteen tai tehdaskunnostettuun hintoja näkynyt 8-13 tonnia (mm. yhden tutun Mondeosta leipoi kone, vaihtotarjous 8 tonnia). Ja hyvin on mittausdataa saatu myös D4D pommikoneista. Lisäksi hyvä muistaa, että nuo hinnat jostain 5, 10, 15 vuoden takaa eli tämä päivän hintataso jo vähän korkeampi.
Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi. Kyseessä tuontiauto, jonka akku vaurioitunut -> maahantuojalta ei mitään vastaantuloa, koska tuontiauto (kolari vai tulvavaurioko tässäkin... en nyt jaksa kaivella uutista uudelleen, youtubesta kyllä löytyy). Uuden akuston hinta olisi ollut kymppitonneja. Esillä on ollut myös V60 lataushybridi, mistä myös meni akku, Arvioitu korjauskulu kaikkineen 13 tonnia. Taisi mennä paaliin sekin. Tämäkin tuontiauto (ja taustalla mahd jotain hämärää eli väärin tehtyä korjausta), joten ei merkkiliikkeeltä saanut paljoa sääliä tai alennnusta.
Opel Amperoihin vaihdeltu sähkömoottorien laakereita. Nämä vissiin pitkälti takuuseen/goodwillinä, kun kyseessä vain luokkaa 100 tkm ajetut autot. Toisaalta Opelilla on aina ollut tapana maksattaa M32 manuaalivaihteiston laakeriviat (tyypppivika) autojen omistajilla. 2 tonnin remontti kunnolla tehtynä ja nämähän porsii kanssa tuossa 100 tkm kieppeillä, allekin.
Nähty sekin, että sähköauton sis. rak. laturin uusiminen 5000 € listahinnalla. Tämäkin tapaus meni goodwilliin... mutta sama vika kun tulee 10 vuoden ikäiseen autoon eikä alennusta enää saa, niin voi olla fiksumpaa myydä auto purkaamoon.
Autojen ikääntyessä kasvaa myös riski siihen, että niihin tulee vaurioita (pikku kolhuja tai pohjakosketuksia) ja että niihin tehdään erilaista purkkaviritystä (vrt. musta teippi ABS merkkivalon päälle) ja sitten laitetaan pommi kiertoon. Mieluiten niin, että kiikutetaan auto takapajula-Suomeen, missä käytetyistä maksetaan ylihintaa. Sitten saa joku onneton käsiinsä auton, josta maksoi 10 000 € ja jossa on vika, jonka korjaaminen maksaisi 15 000 €. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselmoottorithan kestävät usein vaikka miljoona kilometriä, ennemin kaikki muu hajoaa.
D4D kertakäyttödieselille 200 tkm oli jo kova suoritua.
Tosin tollolootan mielestä sen ei tarvinnutkaan kestää enempää kuin max 7 vuotta ja 180 tkm, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapinlisä? Merkkikorjaamolla teetettynä työt ovat todella kalliita. Tuntiveloitus tyyliin 110-130 €/h ja työtä päivän verran, niin siinä on jo tonnin kulu. Eikä kokonainen uusi tai tehdaskunnostettu moottorikaan parilla tonnilla irtoa.
Eikä patteriautojen sähkötekniikkaan saa toistaiseksi muut koskea - voi olla vain se 1 korjaamo koko valtakunnassa (Teslan tilanne, vaikka on myynyt ihan hyvin). jolla lupa koskea akustoon yms. korkeajännitetekniikkaan.
Kilahtaneen polttomoottorin vaihto uuteen tai tehdaskunnostettuun hintoja näkynyt 8-13 tonnia (mm. yhden tutun Mondeosta leipoi kone, vaihtotarjous 8 tonnia). Ja hyvin on mittausdataa saatu myös D4D pommikoneista. Lisäksi hyvä muistaa, että nuo hinnat jostain 5, 10, 15 vuoden takaa eli tämä päivän hintataso jo vähän korkeampi.
Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi. Kyseessä tuontiauto, jonka akku vaurioitunut -> maahantuojalta ei mitään vastaantuloa, koska tuontiauto (kolari vai tulvavaurioko tässäkin... en nyt jaksa kaivella uutista uudelleen, youtubesta kyllä löytyy). Uuden akuston hinta olisi ollut kymppitonneja. Esillä on ollut myös V60 lataushybridi, mistä myös meni akku, Arvioitu korjauskulu kaikkineen 13 tonnia. Taisi mennä paaliin sekin. Tämäkin tuontiauto (ja taustalla mahd jotain hämärää eli väärin tehtyä korjausta), joten ei merkkiliikkeeltä saanut paljoa sääliä tai alennnusta.
Opel Amperoihin vaihdeltu sähkömoottorien laakereita. Nämä vissiin pitkälti takuuseen/goodwillinä, kun kyseessä vain luokkaa 100 tkm ajetut autot. Toisaalta Opelilla on aina ollut tapana maksattaa M32 manuaalivaihteiston laakeriviat (tyypppivika) autojen omistajilla. 2 tonnin remontti kunnolla tehtynä ja nämähän porsii kanssa tuossa 100 tkm kieppeillä, allekin.
Nähty sekin, että sähköauton sis. rak. laturin uusiminen 5000 € listahinnalla. Tämäkin tapaus meni goodwilliin... mutta sama vika kun tulee 10 vuoden ikäiseen autoon eikä alennusta enää saa, niin voi olla fiksumpaa myydä auto purkaamoon.
Autojen ikääntyessä kasvaa myös riski siihen, että niihin tulee vaurioita (pikku kolhuja tai pohjakosketuksia) ja että niihin tehdään erilaista purkkaviritystä (vrt. musta teippi ABS merkkivalon päälle) ja sitten laitetaan pommi kiertoon. Mieluiten niin, että kiikutetaan auto takapajula-Suomeen, missä käytetyistä maksetaan ylihintaa. Sitten saa joku onneton käsiinsä auton, josta maksoi 10 000 € ja jossa on vika, jonka korjaaminen maksaisi 15 000 €."Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi."
Muuten hauska, mutta akussa ei ollut mitään vikaa. Liittimessä oli jotain häikkää. Akku ja muu Teslan tekniikka on yhä käytössä jossain polttis-sähköautokonversiossa.
Pelkät auton kuoret siis räjäytettiin. Kaikki tekniikka myytiin 10 t€ rakentelijalle. Halvalla meni... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapinlisä? Merkkikorjaamolla teetettynä työt ovat todella kalliita. Tuntiveloitus tyyliin 110-130 €/h ja työtä päivän verran, niin siinä on jo tonnin kulu. Eikä kokonainen uusi tai tehdaskunnostettu moottorikaan parilla tonnilla irtoa.
Eikä patteriautojen sähkötekniikkaan saa toistaiseksi muut koskea - voi olla vain se 1 korjaamo koko valtakunnassa (Teslan tilanne, vaikka on myynyt ihan hyvin). jolla lupa koskea akustoon yms. korkeajännitetekniikkaan.
Kilahtaneen polttomoottorin vaihto uuteen tai tehdaskunnostettuun hintoja näkynyt 8-13 tonnia (mm. yhden tutun Mondeosta leipoi kone, vaihtotarjous 8 tonnia). Ja hyvin on mittausdataa saatu myös D4D pommikoneista. Lisäksi hyvä muistaa, että nuo hinnat jostain 5, 10, 15 vuoden takaa eli tämä päivän hintataso jo vähän korkeampi.
Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi. Kyseessä tuontiauto, jonka akku vaurioitunut -> maahantuojalta ei mitään vastaantuloa, koska tuontiauto (kolari vai tulvavaurioko tässäkin... en nyt jaksa kaivella uutista uudelleen, youtubesta kyllä löytyy). Uuden akuston hinta olisi ollut kymppitonneja. Esillä on ollut myös V60 lataushybridi, mistä myös meni akku, Arvioitu korjauskulu kaikkineen 13 tonnia. Taisi mennä paaliin sekin. Tämäkin tuontiauto (ja taustalla mahd jotain hämärää eli väärin tehtyä korjausta), joten ei merkkiliikkeeltä saanut paljoa sääliä tai alennnusta.
Opel Amperoihin vaihdeltu sähkömoottorien laakereita. Nämä vissiin pitkälti takuuseen/goodwillinä, kun kyseessä vain luokkaa 100 tkm ajetut autot. Toisaalta Opelilla on aina ollut tapana maksattaa M32 manuaalivaihteiston laakeriviat (tyypppivika) autojen omistajilla. 2 tonnin remontti kunnolla tehtynä ja nämähän porsii kanssa tuossa 100 tkm kieppeillä, allekin.
Nähty sekin, että sähköauton sis. rak. laturin uusiminen 5000 € listahinnalla. Tämäkin tapaus meni goodwilliin... mutta sama vika kun tulee 10 vuoden ikäiseen autoon eikä alennusta enää saa, niin voi olla fiksumpaa myydä auto purkaamoon.
Autojen ikääntyessä kasvaa myös riski siihen, että niihin tulee vaurioita (pikku kolhuja tai pohjakosketuksia) ja että niihin tehdään erilaista purkkaviritystä (vrt. musta teippi ABS merkkivalon päälle) ja sitten laitetaan pommi kiertoon. Mieluiten niin, että kiikutetaan auto takapajula-Suomeen, missä käytetyistä maksetaan ylihintaa. Sitten saa joku onneton käsiinsä auton, josta maksoi 10 000 € ja jossa on vika, jonka korjaaminen maksaisi 15 000 €.Saksalainen huijaa aina, ylihintaa paskalla laadulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi."
Muuten hauska, mutta akussa ei ollut mitään vikaa. Liittimessä oli jotain häikkää. Akku ja muu Teslan tekniikka on yhä käytössä jossain polttis-sähköautokonversiossa.
Pelkät auton kuoret siis räjäytettiin. Kaikki tekniikka myytiin 10 t€ rakentelijalle. Halvalla meni...Akuthan oli jo vaihdettu toisesta teslan romusta. Vähän kuin iphonessa, akun saa vaihtaa vain kalliilla merkkikorjaamolla tai tulee ilmoitus näyttöön. Saksalaisilla ja jenkeillä samanlaista rahastusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla viiveellä kuin kännyköihin standardilaturit niin menee vielä 20-30 vuotta että tietyt osat vaaditaan laissa että ne voi vaihtaa yksitellen, sähköautoja jos on nyt ollut n. 10 vuotta. 80-luvulla tuli ekat kännykät
Sinne asti näillä hinnoillaEiköhän autojen kohdalla paine tule sen verran kovaksi, että tuo asia hoituu paljon nopeammin. Muuten kauppa hiipuu ja pärnäset alkaa korjaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselmoottorithan kestävät usein vaikka miljoona kilometriä, ennemin kaikki muu hajoaa.
Oi niitä aikoja. Kyllä viimeisimmät dieselit kestää saman minkä bensakoneet, sillä nyt niistä on otettu turbon ja muilla konsteilla paljon enemmän hummia ja tehoa pihalle ja se syö loppupään kilometrejä paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen huijaa aina, ylihintaa paskalla laadulla.
Siis Toyota. Pysy omapoika faktoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapinlisä? Merkkikorjaamolla teetettynä työt ovat todella kalliita. Tuntiveloitus tyyliin 110-130 €/h ja työtä päivän verran, niin siinä on jo tonnin kulu. Eikä kokonainen uusi tai tehdaskunnostettu moottorikaan parilla tonnilla irtoa.
Eikä patteriautojen sähkötekniikkaan saa toistaiseksi muut koskea - voi olla vain se 1 korjaamo koko valtakunnassa (Teslan tilanne, vaikka on myynyt ihan hyvin). jolla lupa koskea akustoon yms. korkeajännitetekniikkaan.
Kilahtaneen polttomoottorin vaihto uuteen tai tehdaskunnostettuun hintoja näkynyt 8-13 tonnia (mm. yhden tutun Mondeosta leipoi kone, vaihtotarjous 8 tonnia). Ja hyvin on mittausdataa saatu myös D4D pommikoneista. Lisäksi hyvä muistaa, että nuo hinnat jostain 5, 10, 15 vuoden takaa eli tämä päivän hintataso jo vähän korkeampi.
Akuston vaihdoistakin on jo kokemuksia. Yksi suomalainen räjäytti teslansa, jonka akku hyytyi. Kyseessä tuontiauto, jonka akku vaurioitunut -> maahantuojalta ei mitään vastaantuloa, koska tuontiauto (kolari vai tulvavaurioko tässäkin... en nyt jaksa kaivella uutista uudelleen, youtubesta kyllä löytyy). Uuden akuston hinta olisi ollut kymppitonneja. Esillä on ollut myös V60 lataushybridi, mistä myös meni akku, Arvioitu korjauskulu kaikkineen 13 tonnia. Taisi mennä paaliin sekin. Tämäkin tuontiauto (ja taustalla mahd jotain hämärää eli väärin tehtyä korjausta), joten ei merkkiliikkeeltä saanut paljoa sääliä tai alennnusta.
Opel Amperoihin vaihdeltu sähkömoottorien laakereita. Nämä vissiin pitkälti takuuseen/goodwillinä, kun kyseessä vain luokkaa 100 tkm ajetut autot. Toisaalta Opelilla on aina ollut tapana maksattaa M32 manuaalivaihteiston laakeriviat (tyypppivika) autojen omistajilla. 2 tonnin remontti kunnolla tehtynä ja nämähän porsii kanssa tuossa 100 tkm kieppeillä, allekin.
Nähty sekin, että sähköauton sis. rak. laturin uusiminen 5000 € listahinnalla. Tämäkin tapaus meni goodwilliin... mutta sama vika kun tulee 10 vuoden ikäiseen autoon eikä alennusta enää saa, niin voi olla fiksumpaa myydä auto purkaamoon.
Autojen ikääntyessä kasvaa myös riski siihen, että niihin tulee vaurioita (pikku kolhuja tai pohjakosketuksia) ja että niihin tehdään erilaista purkkaviritystä (vrt. musta teippi ABS merkkivalon päälle) ja sitten laitetaan pommi kiertoon. Mieluiten niin, että kiikutetaan auto takapajula-Suomeen, missä käytetyistä maksetaan ylihintaa. Sitten saa joku onneton käsiinsä auton, josta maksoi 10 000 € ja jossa on vika, jonka korjaaminen maksaisi 15 000 €.Eipä tuo napurikaan ajele enää sähköautoilla.... Kahta kokeili ja sai tarpeekseen.... Uutena osti kummankin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselmoottorithan kestävät usein vaikka miljoona kilometriä, ennemin kaikki muu hajoaa.
Ei ole tätä päivää miljoonan kilometrin dieselmoottorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
D4D kertakäyttödieselille 200 tkm oli jo kova suoritua.
Tosin tollolootan mielestä sen ei tarvinnutkaan kestää enempää kuin max 7 vuotta ja 180 tkm,Toyotan D-4D dieseli oli lähes ikuinen. Sille miljoona kilometriä oli vain sisäänajo. Lienee kautta aikojen kestävin dieseli.
- Anonyymi
Uudessa menee vamaankin takuuseen. Käytettyjen moottorien ebay hinnat näyttää olevan muutamia tuhansia dollareita. Vaihto on melko suoraviivainen operaatio verrattuna polttikseen.
- Anonyymi
Sähkömoottori ei ole kovin kallis komponentti. Koitapa seuraavaksi katsoa, mistä saat akuston tuhoutuneen tilalle. Niitä tuhoutumisia on saatu aikaan mm. tulvavahingoilla. Parhaimmillaan auto on keritty myydä maasta toiseen ennen kuin ongelman laajuus paljastuu.
Lisätään soppaan vielä se, ettei patteriautoijen korkeajännitetekniikkaan saa koskea kuin muutama huoltoliike koko valtakunnassa. Eikä merkkihuoltoa välttämättä kiinnosta lainkaan alkaa ehjäämään virallisten kanavien ohi maahan tuotua autoa eikä etenkään alkaa asentamaan jotain "tilasin eBaystä" osia
Voi olla möys mahdotonta saada varaosia tai mitään tukea, jos valmistaja päättää, että auto olisi aikanaan pitänyt paalata. Erityisesti Tesla on hankkinut mainetta tällä - saattaa vaikkapa pikku kolarin jälkeen päättää, että tämä auto on romu - riippumatta siitä, miten se on korjattu. Sittenpä ei tule mitään ohjelmistopäivityksiä, ei toimi pikalataukset jne.
Jenkkilässä näkyykin olevan villityksenä asentaa tällaisiin tesloihin poltotmoottori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkömoottori ei ole kovin kallis komponentti. Koitapa seuraavaksi katsoa, mistä saat akuston tuhoutuneen tilalle. Niitä tuhoutumisia on saatu aikaan mm. tulvavahingoilla. Parhaimmillaan auto on keritty myydä maasta toiseen ennen kuin ongelman laajuus paljastuu.
Lisätään soppaan vielä se, ettei patteriautoijen korkeajännitetekniikkaan saa koskea kuin muutama huoltoliike koko valtakunnassa. Eikä merkkihuoltoa välttämättä kiinnosta lainkaan alkaa ehjäämään virallisten kanavien ohi maahan tuotua autoa eikä etenkään alkaa asentamaan jotain "tilasin eBaystä" osia
Voi olla möys mahdotonta saada varaosia tai mitään tukea, jos valmistaja päättää, että auto olisi aikanaan pitänyt paalata. Erityisesti Tesla on hankkinut mainetta tällä - saattaa vaikkapa pikku kolarin jälkeen päättää, että tämä auto on romu - riippumatta siitä, miten se on korjattu. Sittenpä ei tule mitään ohjelmistopäivityksiä, ei toimi pikalataukset jne.
Jenkkilässä näkyykin olevan villityksenä asentaa tällaisiin tesloihin poltotmoottori.Naurettavaa. Jokainen hybridejä huoltava on koulutettu toimimaan korkeajänniteakkuje kanssa. Toyotalla tarkoittaa koko porukkaa kaikissa toimipisteissä.
MUTTA ei kaikkien tarvitse olla tuhon sertifioituja. Ihan samanlaiset jarrrut ja ohjauslaitteet siellä on kuin bensakoneisessa. Korjauskohteetkin on pitkälti samat.
Eikä niitä akkuja tai sähkömoottoria nyt koko ajan olla vaihtamassa ja niihinkin saa varaosia niin ettei kaikkea tarvi vaihtaa kerralla. Akku koostuu moduleista jotka vaihdetaan yksi kerrallaan. Moduleita myös korjataan. Suomessakin on liikkeitä jotka korja liki kaikkien merkkien akkumoduleja. Lisää tuollaisia liikkeitä syntyy jatkuvasti.
Tässä on yksi firma https://pistokehybridi.fi/index.html
mikä korjaa ja vaihtaa akkuja.
Niin että otappa järki käteen ja mieti kokonaisuutta ensin. Eihän poltiksen moottoriakaan vaihdeta jos ilmamäärämittari on rikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaa. Jokainen hybridejä huoltava on koulutettu toimimaan korkeajänniteakkuje kanssa. Toyotalla tarkoittaa koko porukkaa kaikissa toimipisteissä.
MUTTA ei kaikkien tarvitse olla tuhon sertifioituja. Ihan samanlaiset jarrrut ja ohjauslaitteet siellä on kuin bensakoneisessa. Korjauskohteetkin on pitkälti samat.
Eikä niitä akkuja tai sähkömoottoria nyt koko ajan olla vaihtamassa ja niihinkin saa varaosia niin ettei kaikkea tarvi vaihtaa kerralla. Akku koostuu moduleista jotka vaihdetaan yksi kerrallaan. Moduleita myös korjataan. Suomessakin on liikkeitä jotka korja liki kaikkien merkkien akkumoduleja. Lisää tuollaisia liikkeitä syntyy jatkuvasti.
Tässä on yksi firma https://pistokehybridi.fi/index.html
mikä korjaa ja vaihtaa akkuja.
Niin että otappa järki käteen ja mieti kokonaisuutta ensin. Eihän poltiksen moottoriakaan vaihdeta jos ilmamäärämittari on rikki.Vaarallisia vehkeitä, rallissakaan eivät uskaltaneet mennä kääntämään pyörilleen sähköiskuvaran takia, jos olisi syttynyt tuleen niin sinne olisivat jääneet.
- Anonyymi
uusi VW "öljynsyönti tuho tulossa" ?
- Anonyymi
uutiset kertoo että E autoja ei korjata ...
- Anonyymi
Totta kai niitä korjataan, tyhmäkö olet?
- Anonyymi
Vertaat siis laturia sähköauton moottoriin?
Sulla ei ole tekniikka ihan hallussa.
Laturi on pieni ja kevyt tusinatuote ja sähköauton moottori on iso ja vahvarakenteinen voimanpesä.- Anonyymi
Mietitäänpä mikä polttiksen laturissa yleensä hajoaa...
1. hiilet minkä kautta magentointi hoidetaan
2. laakerit jotka on ihan tavalliset urakuulalaakerit sisäisellä kestovoitelulla.
Sähköauton moottoriss ei ole yleensä hiiliä (vain BMWllä on). Laakerit on hiukan erilaiset ja niissä voi olla jopa öljysäiliö niin että laakerit ui öljyssä kuten vaikk vaihteiston laakerit. Ei vaihteistonkaan laakereita vaihdeta kovin usein ei ainakaan samaa tahtia kuin laturin laakereita.
Ennen kuin tekee johtopäätöksiä on syytä miettiä hetki mistä jokin rakkine kuten sähköauton ajomoottori rakentuu ja millaisia teknisiä ratkaisuja se pitää sisällään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietitäänpä mikä polttiksen laturissa yleensä hajoaa...
1. hiilet minkä kautta magentointi hoidetaan
2. laakerit jotka on ihan tavalliset urakuulalaakerit sisäisellä kestovoitelulla.
Sähköauton moottoriss ei ole yleensä hiiliä (vain BMWllä on). Laakerit on hiukan erilaiset ja niissä voi olla jopa öljysäiliö niin että laakerit ui öljyssä kuten vaikk vaihteiston laakerit. Ei vaihteistonkaan laakereita vaihdeta kovin usein ei ainakaan samaa tahtia kuin laturin laakereita.
Ennen kuin tekee johtopäätöksiä on syytä miettiä hetki mistä jokin rakkine kuten sähköauton ajomoottori rakentuu ja millaisia teknisiä ratkaisuja se pitää sisällään.Halvoissa kiinalaisissa hajoaa kaikki, samoin kalliissa saksalaisissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvoissa kiinalaisissa hajoaa kaikki, samoin kalliissa saksalaisissa.
Sulla on varmaan jotain faktaa ja linkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvoissa kiinalaisissa hajoaa kaikki, samoin kalliissa saksalaisissa.
Muuttuuko Kiinassa tehty sama laturi paremmaksi jos se on vaikka Mersun pellin alla kuin jos sama laturi olisi Kiinalaisessa autossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttuuko Kiinassa tehty sama laturi paremmaksi jos se on vaikka Mersun pellin alla kuin jos sama laturi olisi Kiinalaisessa autossa?
Onko mersuissa kiinalaisia latureita? Vikojen perusteella voisi kuvitella olevan paljonkin kiinalaista osaa elektroniikassa, varaosien hinnat (ja työ) kylläkin niin järjettömiä ettei kalleimpia mallejakaan kannata usein korjata vaan hylkäävät USA:ssa ja arabimaissa vähän ajettuina. Täällä jotkut yrittänete korjata huonolla menstyksellä, joskus voi onnistuakin kohtuuhinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mersuissa kiinalaisia latureita? Vikojen perusteella voisi kuvitella olevan paljonkin kiinalaista osaa elektroniikassa, varaosien hinnat (ja työ) kylläkin niin järjettömiä ettei kalleimpia mallejakaan kannata usein korjata vaan hylkäävät USA:ssa ja arabimaissa vähän ajettuina. Täällä jotkut yrittänete korjata huonolla menstyksellä, joskus voi onnistuakin kohtuuhinnalla.
Bosch tekee suurimman osan autokomponenteistaan Kiinassa jaa muualla Aasiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bosch tekee suurimman osan autokomponenteistaan Kiinassa jaa muualla Aasiassa.
Kiinalainen ja Kiinassa tehty ovat kuitenkin eri asioita jos laadunvalvonta pelaa.
- Anonyymi
Noin 20800€ nykyisellä dollarin kurssilla. Teslaan tämä siis.
- Anonyymi
Pölyimurin ja vesipumpun moottori käy ihan hyvin tilalle jos vanha alakaa sätkii?
- Anonyymi
Trollitehtaan dissaus avaus. Älä kommentoi ! ! Älä anna huomioo narsu trollille ! !
- Anonyymi
Eiköhän niille pidä ostaa huoltosopimus kun niitä ei voi kotona huoltaa .. Ottakaa selvää ennekuin ostatte uuden tai käytetyn...
- Anonyymi
Ei niihin tehdä mitään remonttia käytettynä.... Norjassa joko ne myydään käytettynä suomeen tai viedään paalaamoon... Köyhien ei edes kanata unelmoida sähköautosta... Rikkaiden leikkikalu..
- Anonyymi
Ei täältö saa vastausta.. Gookleta englanniksi... Suomesta saa vain vittuilun vastaukseksi.. Ulkomailla osataan keskustella..
- Anonyymi
Ee maksa mittään ee-aatoon ku se ee oo kerran aato.
- mikä helevetin aato tämä ee oo- - Anonyymi
Norjasta tulee uutisia että ne paalataan heti kun mm akku sippaa...
- Anonyymi
Eikait niitä korajilla.. Vaidetaan uuteen kun vanhenee tarpeeksi...
- Anonyymi
Työpaikkani uusiin takuunalaisiin reilusti alle 100tkm ajettuihin autoihin on tehty jopa arvoltaan 5te remontteja, puolimoottori, kansi, vaihdelaatikko, scr laitteet jne jne. Mietipä kun takuu loppuu.
- Anonyymi
"Von Gemmingen-Hornbergin Tesla ei kuitenkaan ole selvinnyt 1,2 miljoonasta kilometristä ilman akuston ja sähkömoottoreiden vaihtamista. Marraskuussa 2019 hänellä oli menossa kolmas akusto ja neljäs sähkömoottori."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-ykkonen-talla-teslalla-on-ajettu-jo-1-2-miljoonaa-kilometria/7956724#gs.vwc1ki
Muutaman sadan tonnin välein uusi akku ja moottori. Oikeasti noin paljon ajavilla ei taida olla muuta elämää kuin istua auton ratissa. - Anonyymi
Hyss
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792