Perustele vastauksesi lyhyesti, kiitos!
Aloitan itse vastaamalla kyselyyn.
A) oli mukaavaa tehdä työtä mistä pitää, mutta työ muuttui vuosien saatossa tilanteeseen B) jossa työ alkoikin olemaan sitä pakkopullaa.
Onko työ mielestäsi herkkua A) vai pakkopullaa B)?
20
92
Vastaukset
- Anonyymi
tai sitten itse muuttui ihmisenä ja se vaikutti työkokemukseen.
- Anonyymi
Riitti paljonko saa palkaa.
Esim klo johtaja Lassila ei halunnut jäädä eläkkeelle - Anonyymi
Terveen elämän perusta
- Anonyymi
Se oli aluksi kivaa olla töis mutta minulla oli sopimus 3 vuotta ja se loppui. Pian tuli ilmoitus että haluavat minut samoihin hommiin 9 eurolla päivässä josta sain ennen 16.80 euroa tunti. Meni kokonaan mielenkiinto työntekemiseen. Ei arvosteta nykyään pätkääkään kokemusta ja sitä että sitoutui ennen siihen täysillä. Ei kiinnosta työnhaku enää.
- Anonyymi
voiko tuo olla tottakaan. Hyvin oudolta ja järjenvastaiselta kuulostaa. Etenkin jos teit täydellä palkalla kokoaikatyötä. Jos ajattelisi vaikkapa työnantajan vinkkelistä järjellä asiaa kolmella tavalla.
a) Jos työantaja ei ollut sinuun eivätkä työntekoosi tyytyväinen niin miksi ihmeessä ottaisivat sinut edes ilmaiseksi jaloissa pyörimään.
2) Tykkäsivät työntemisestäsi paljon mutta antavat kuitenkin kenkää. Silti haluavat sinut jatkossa firmaan ilmaistöihin ,
3) Haluavat nöyryyttää sinua palkkaamalla sinut ilmaiseksi töihin tekemään samaa duunia mitä aiemmin teit oikealla tuntipalkalla.
Miksi ihmeessä työnantaja tekisi tuollaista typeryyttä. Liikebisneshän siinä menisi täysin pilalle. Pahimmassa tapauksessa nöyryytettynä tekisit jopa suoranaista vahinkoa ja sabotoisit koneita ja laitteita.
Hyvin oudolta tuntuu kertomuksesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voiko tuo olla tottakaan. Hyvin oudolta ja järjenvastaiselta kuulostaa. Etenkin jos teit täydellä palkalla kokoaikatyötä. Jos ajattelisi vaikkapa työnantajan vinkkelistä järjellä asiaa kolmella tavalla.
a) Jos työantaja ei ollut sinuun eivätkä työntekoosi tyytyväinen niin miksi ihmeessä ottaisivat sinut edes ilmaiseksi jaloissa pyörimään.
2) Tykkäsivät työntemisestäsi paljon mutta antavat kuitenkin kenkää. Silti haluavat sinut jatkossa firmaan ilmaistöihin ,
3) Haluavat nöyryyttää sinua palkkaamalla sinut ilmaiseksi töihin tekemään samaa duunia mitä aiemmin teit oikealla tuntipalkalla.
Miksi ihmeessä työnantaja tekisi tuollaista typeryyttä. Liikebisneshän siinä menisi täysin pilalle. Pahimmassa tapauksessa nöyryytettynä tekisit jopa suoranaista vahinkoa ja sabotoisit koneita ja laitteita.
Hyvin oudolta tuntuu kertomuksesi.Tuollaista on aika paljon että on kokemusta mutta tarjotaan vain 9 euroa päivässä. Minutkin yritetty saada raksatöihin 9 eurolla päivässä. Sanoin että en todellakaan ota vastaan mielummin olen työtön. On ammattilaisia joilla on 20 vuotta kokemusta mutta sellaisia yritetään pakottaa työkokeiluihin firmoihin koska firmat haluaa käyttää ihmisten kokemusta hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista on aika paljon että on kokemusta mutta tarjotaan vain 9 euroa päivässä. Minutkin yritetty saada raksatöihin 9 eurolla päivässä. Sanoin että en todellakaan ota vastaan mielummin olen työtön. On ammattilaisia joilla on 20 vuotta kokemusta mutta sellaisia yritetään pakottaa työkokeiluihin firmoihin koska firmat haluaa käyttää ihmisten kokemusta hyväksi.
Tähänhän tämä on nykyaikana mennyt. Työnteko kyllä kelpaa yrityksille mutta ei siitä haluttaisi mitään maksaa...
- Anonyymi
Työ on melko "herkkua", jos saa tehdä sellaista työtä, johon on koulutus ja/tai edes jonkinlaista työkokemusta alalta.
Pakkopulla se on silloin, kun joutuu työhön, johon ei ole minkäänlaista koulutusta eli ei tiedä työstä mitään eikä yhtään tiedä, mitä siellä työssä pitäisi yleensä tehdä.
Ja uuden työnhakumallin mukaan tällaista työtä pitäisi ilmeisesti hakea, kun koulutusta vastaavia töitä ei kertakaikkiaan ole tarjolla.- Anonyymi
moneen alkeelliseen fyysiseen työhön oppii nopeasti vaikkei ole koulutustakaan.
Itse menin aikoinansa armeijan jälkeen voiteluainetehtaalle töihin. Homma jota koskaan en ollut tehnyt. Haalarit saatuani työnteko alkoi välittömästi. Puolen tunnin kierros tehtaalla. Ja linjalle tekemään. Päivä siinä sählääntyy. Seuraavana päivänä työ alkaa olla monin osin tuttua.
Samalla tavalla menin raksahommiin. Haalarit päälle. Pomo heti sanoi :"Ala putsaamaan lautoja". Näytti ensin malliksi pari lautaa. " Naulat sorkkaraudalla irti ja petkeleellä laastit laudan kyljistä pois. Tuohon pinoat kakkosnelosten päälle. Kun kasa on valmis niin laitat nostoproput lautojen ympärille. Sitten heilautat kädelläsi ja huudat raanakuskille joka laskee koukun alas. Laitat nostoproppujen lenkin koukkuun. Sitten käsimerkki raaanakuskille ja taakka nousee ilmaan" . Sitten pomo lähti pois. Ei se sen ihmeellisempää ole alkellisissa töissä vaikkei aiemmin ole hommaa koskaan tehnyt eikä koulua käynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse menin aikoinansa armeijan jälkeen voiteluainetehtaalle töihin. Homma jota koskaan en ollut tehnyt. Haalarit saatuani työnteko alkoi välittömästi. Puolen tunnin kierros tehtaalla. Ja linjalle tekemään. Päivä siinä sählääntyy. Seuraavana päivänä työ alkaa olla monin osin tuttua.
Samalla tavalla menin raksahommiin. Haalarit päälle. Pomo heti sanoi :"Ala putsaamaan lautoja". Näytti ensin malliksi pari lautaa. " Naulat sorkkaraudalla irti ja petkeleellä laastit laudan kyljistä pois. Tuohon pinoat kakkosnelosten päälle. Kun kasa on valmis niin laitat nostoproput lautojen ympärille. Sitten heilautat kädelläsi ja huudat raanakuskille joka laskee koukun alas. Laitat nostoproppujen lenkin koukkuun. Sitten käsimerkki raaanakuskille ja taakka nousee ilmaan" . Sitten pomo lähti pois. Ei se sen ihmeellisempää ole alkellisissa töissä vaikkei aiemmin ole hommaa koskaan tehnyt eikä koulua käynyt.Minä menin kesällä paperitehtaalle vuonna 2001 kesätöihin. Ei ollut todellakaan kokemusta ja näytettiin mitä piti tehdä. Paperirullia piti valvoa ja katkaista ja siirtää ja välillä piti siivota sotkut. Kesän jälkeen mulle tultiin sanomaan haluatko vakipaikan. Olin vaan suu auki että onko se tosissaan mutta otin sitte vastaan työn. Olin paperitehtaalla 10 vuotta. Palkka oli aluksi 2800 nettona. 5 vuoden päästä jo 3500 euroa kk. 10 vuoden jälkeen paperitehdas ja kone lopetettiin ja minut irtisanottiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla menin raksahommiin. Haalarit päälle. Pomo heti sanoi :"Ala putsaamaan lautoja". Näytti ensin malliksi pari lautaa. " Naulat sorkkaraudalla irti ja petkeleellä laastit laudan kyljistä pois. Tuohon pinoat kakkosnelosten päälle. Kun kasa on valmis niin laitat nostoproput lautojen ympärille. Sitten heilautat kädelläsi ja huudat raanakuskille joka laskee koukun alas. Laitat nostoproppujen lenkin koukkuun. Sitten käsimerkki raaanakuskille ja taakka nousee ilmaan" . Sitten pomo lähti pois. Ei se sen ihmeellisempää ole alkellisissa töissä vaikkei aiemmin ole hommaa koskaan tehnyt eikä koulua käynyt.No joo. Kai se nuorena olis voinut onnistuakin. Mutta kun olen jo yli kuusikymppinen kielitieteilijä ja selkä ja jalat pas... eiku "rikki".
- Anonyymi
Mihin työhön koulutetaan ihmisiä jota ei ole olemassakaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä menin kesällä paperitehtaalle vuonna 2001 kesätöihin. Ei ollut todellakaan kokemusta ja näytettiin mitä piti tehdä. Paperirullia piti valvoa ja katkaista ja siirtää ja välillä piti siivota sotkut. Kesän jälkeen mulle tultiin sanomaan haluatko vakipaikan. Olin vaan suu auki että onko se tosissaan mutta otin sitte vastaan työn. Olin paperitehtaalla 10 vuotta. Palkka oli aluksi 2800 nettona. 5 vuoden päästä jo 3500 euroa kk. 10 vuoden jälkeen paperitehdas ja kone lopetettiin ja minut irtisanottiin.
Nyt ilmeisesti olet ilmaistyöpaikkoja kiertelemässä 9€/pv palkalla...
- Anonyymi
Nykyinen työni on ihan mukavaa mutta
kaksi työyhteisön jäsentä ovat täydellisiä kusipäitä joten etsin uutta duunia nyt vuoden jälkeen.
Ei pitäisi olla samassa työpaikassa vuosikymmeniä jos tulee täydeksi kusipääksi.- Anonyymi
totta puhut. Seura tekee lopulta kaltaiseksensa muumioksi. Kauan jopa vuosikymmeniä samassa firmassa ja aina samoja hommia tehden . Tuntee jokaikikisen pölypallon lattialla ja kuivuneen hämähäkin raadon katonrajassa. Väkisinhän sitä laitostuu ja muuttuu jääräksi. Ihmisen pitää ymmärtää vaihtaa firmaa muutaman vuoden välein vaikkei olisi tarvettakaan. Silloin on vapaampi kaikin tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta puhut. Seura tekee lopulta kaltaiseksensa muumioksi. Kauan jopa vuosikymmeniä samassa firmassa ja aina samoja hommia tehden . Tuntee jokaikikisen pölypallon lattialla ja kuivuneen hämähäkin raadon katonrajassa. Väkisinhän sitä laitostuu ja muuttuu jääräksi. Ihmisen pitää ymmärtää vaihtaa firmaa muutaman vuoden välein vaikkei olisi tarvettakaan. Silloin on vapaampi kaikin tavoin.
Kyllä asiassa on ideaakin jos tekee vain "samaa työtä" kirjaimellisesti, mutta oikeasti monipuolista työtä tehdessä ei firman vaihtaminen tee kuin haittaa.
Sitoutumisella on paljon hyvä puolia :D enemmän kuin haittoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä asiassa on ideaakin jos tekee vain "samaa työtä" kirjaimellisesti, mutta oikeasti monipuolista työtä tehdessä ei firman vaihtaminen tee kuin haittaa.
Sitoutumisella on paljon hyvä puolia :D enemmän kuin haittoja.sitoutuminen työhönsä ja alaansa ei niinkään yhteen työnantajaan. Jos sitoutuu liikaa
( sokea lojaliteetti) samaan työantajaan alkaa kiillottamaan helposti omenaa. Sitoutuminen 5 vuodeksi hyvä asia, Sitoutuminen yli 10 vuodeksi ei hyvä . Tyyliin VR:n byrokratia ja nepotismi.
- Anonyymi
Hyvä et irtisanottiin. Siinä voi olla myös uuden alku
- Anonyymi
just. toi on todella hyvä pointti ymmärtää. Itse en juurikaan pelkää ongelmia. Niissä on usein uuden siemen sisällä.
- Anonyymi
Työ on aina pakkopullaa; siksi sitä kutsutaan työksi.
Työn edut on suuremmat kuin sen haitat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843442
- 771367
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1831353Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401050Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051000Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310952- 43869
- 95867
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78855Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124835