Kuinka pieni usko vanhurskauttaa?

Anonyymi

Kuinka pienen uskon Jeesus vielä hyväksyy? Vai hyväksyykö hän jopa jumalattoman tai ateistinkin?

173

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ainakaan pysty uskomaan siihen että Jumala on luonut ihmiset ja eläimet ym. kerralla n. kuusituhatta vuotta sitten, koska kaikki tosiasiat ovat sitä vastaan. Tuollainen usko on minulle aivan mahdoton. Joudunko nyt helvettiin?

      • Anonyymi

        Kuule, tieteen usko loppuu jo siihen, että meitä on edes olemassa - tai koko universumia, joten liity seuraan vaan rohkeasti. Todellisuudessa me ja meidän universumimme tieteen valossa on uskottavampaa Jumalan luomana kuin mitenkään muuten tänne tyhjyyteen putkahtaneena rakennelmana. Mutta kuka tuo Jumala on - se on sitten toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, tieteen usko loppuu jo siihen, että meitä on edes olemassa - tai koko universumia, joten liity seuraan vaan rohkeasti. Todellisuudessa me ja meidän universumimme tieteen valossa on uskottavampaa Jumalan luomana kuin mitenkään muuten tänne tyhjyyteen putkahtaneena rakennelmana. Mutta kuka tuo Jumala on - se on sitten toinen juttu.

        Tähdet ovat luoneet vetyä ja heliumia lukuunottamatta KAIKEN.

        Tähdet eivät myöskään leiki piilosilla oloa.


    • Kuuluisa Jeesuksen opetus koski juuri uskon määrää. Vaikka sitä olisi vain sinapinsiemenen verran, sillä voisi siirtää vuoria. Jumalattomalla ei käsittääkseni ole uskoa ollenkaan, jos ei kerran ole jumalaakaan mihin uskoa. Sama vika ateistilla, joiden uskomisesta tai uskomattomuudesta ei uskalla sanoa mitään, kun muuten tulee joku kuitenkin selittämään mitä se ateismi oikeasti tarkoittaa. :)

      Kolmas ryhmä, jonka uskoon tuleminen on erityisen vaikeaa, vaikuttaa nykyaikana olevan homoseksuaalit. He kyllä uskovat, mutta uskon kohde on se, että he ovat homoja eivätkä he voi koskaan muuttua.

      Kristinuskon ytimessä on kuitenkin perinpohjainen muutosprosessi, uudestisyntyminen ylhäältä, kuten Jeesus sanoi. Silloin luulisi, että kysymys homoseksuaalisuuden synnynnäisyydestä, siitä kuinka se pakottaa ihmisen harrastamaan homoseksiä, olisi aiheeton. Tästä huolimatta synnynäisyyteen vedotaan edelleenkin, aivan kuin tämä luu ei olisi jo kaluttu loppuun jo vuosituhansia sitten.

      Mutta Jumalan tieto ovat mystiset. Uskon vakaasti, että Jumala pelastaa kenet tahtoo, vaikka sitten homonkin. Onhan näin käynytkin jo monellekin ihmiselle.

      • Anonyymi

        Uskovilla homoseksuaaleilla näyttää olevan paljon uskoa minun kokemukseni mukaan. Minulla heteromiehenä on vähemmän. Seksuaalinen suuntautuneisuus ei määrittele millään tavalla minun sinapinsiementäkin pienempää uskoani.


      • Anonyymi

        Ihmisen muuttuminen jossakin uskonlahkossa on itsensä pettämistä ja valehtelua. Olessani helluntailaislahkossa huomasin että ihmiset siellä olivat hyvin itsekkäitä ja kateellisia. Se että ihminen alkaa käydä kokouksissa ja liittyy lahkon jäseneksi on vain naamarin vaihtamista. Mitään syvempää ja todellisempaa muuttumista ei tapahdu näissä ihmisissä.


      • Anonyymi

        Sunun Jumalasi on Jeesuksen sanoin Perkele, joten olepa ryvettämättä hänen nimeä luuloissasi ja uskomuksissasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla homoseksuaaleilla näyttää olevan paljon uskoa minun kokemukseni mukaan. Minulla heteromiehenä on vähemmän. Seksuaalinen suuntautuneisuus ei määrittele millään tavalla minun sinapinsiementäkin pienempää uskoani.

        Kiitos kommentistasi. Minulla ei ole kokemusta uskovista homoseksuaaleista ihmisistä tai edes ei-uskovista. En tunne heitä, joten en osaa sanoa. Enkä tavallisesti edes käytä perusteluina omia tuttaviani tai lähipiiriäni, ylipäätään omia kokemuksi, koska pyrin ajattelemaan asioita laajemmin, jolloin perusteluilla on objektiivisempi pohja.

        Sanot, että suuntaus ei määrittele sinun, heteron, uskoasi. Mutta samalla kuitenkin homosuuntaus tuntuu mielestäsi olevan jotenkin sidoksissa uskoon, koska se näyttää lisäävän ihmisen uskoa. Se voisi johtua sorron ja poissulkemisen kokemuksesta, jos näillä sinun tuntemilla ihmisillä on sellaista ollut.

        Jää nähtäväksi miten homojen uskon määrälle käy nyt, kun heillä on jo kaikki samat oikeudet ja yhteiskunnan taholta tuleva sorto ja poissulkeminen on lailla kiellettyä.

        Jeesus sanoi, että hän tuli pelastamaan syntisiä, ei vanhurskaita. Tämä näyttäisi olevan se perusperiaate, millä Jeesus suhtautuu ihmisiin. Käytännössä Jeesus pelastaa kaikenlaisia ihmisiä, ei mitenkään erityisesti sorrettuja tai homoja, koska muitakin syntejä on, ja kaikki ovat syntisiä.

        Mielestäni tällainen kaikkien ihmisten pelastaminen synneistä on hyvin tasa-arvoista, kun vaatimukset ovat samat kaikille ihmisille ja jopa tämä nykyihmiselle tärkeä seksuaalinen suuntaus on Jeesukselle toissijainen asia. Jeesus vain kehoittaa kaikkia ihmisiä tekemään parannusta synneistään, olivat ne sitten millaisia tahansa.


      • Anonyymi
        Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Minulla ei ole kokemusta uskovista homoseksuaaleista ihmisistä tai edes ei-uskovista. En tunne heitä, joten en osaa sanoa. Enkä tavallisesti edes käytä perusteluina omia tuttaviani tai lähipiiriäni, ylipäätään omia kokemuksi, koska pyrin ajattelemaan asioita laajemmin, jolloin perusteluilla on objektiivisempi pohja.

        Sanot, että suuntaus ei määrittele sinun, heteron, uskoasi. Mutta samalla kuitenkin homosuuntaus tuntuu mielestäsi olevan jotenkin sidoksissa uskoon, koska se näyttää lisäävän ihmisen uskoa. Se voisi johtua sorron ja poissulkemisen kokemuksesta, jos näillä sinun tuntemilla ihmisillä on sellaista ollut.

        Jää nähtäväksi miten homojen uskon määrälle käy nyt, kun heillä on jo kaikki samat oikeudet ja yhteiskunnan taholta tuleva sorto ja poissulkeminen on lailla kiellettyä.

        Jeesus sanoi, että hän tuli pelastamaan syntisiä, ei vanhurskaita. Tämä näyttäisi olevan se perusperiaate, millä Jeesus suhtautuu ihmisiin. Käytännössä Jeesus pelastaa kaikenlaisia ihmisiä, ei mitenkään erityisesti sorrettuja tai homoja, koska muitakin syntejä on, ja kaikki ovat syntisiä.

        Mielestäni tällainen kaikkien ihmisten pelastaminen synneistä on hyvin tasa-arvoista, kun vaatimukset ovat samat kaikille ihmisille ja jopa tämä nykyihmiselle tärkeä seksuaalinen suuntaus on Jeesukselle toissijainen asia. Jeesus vain kehoittaa kaikkia ihmisiä tekemään parannusta synneistään, olivat ne sitten millaisia tahansa.

        Suosittelen sinulle käymistä sateenkaarimessuissa. Silloin sinullakin olisi omakohtaista kokemusta heidän uskostaan. Homot ovat yhtä syntisiä kuin heterotkin, mutta homoseksuaalisuus Jumalan luomana asiana ei tietenkään ole syntiä. Tämä on nykyisin hyvin selvä kristillisen kirkon kanta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla homoseksuaaleilla näyttää olevan paljon uskoa minun kokemukseni mukaan. Minulla heteromiehenä on vähemmän. Seksuaalinen suuntautuneisuus ei määrittele millään tavalla minun sinapinsiementäkin pienempää uskoani.

        "Uskovilla homoseksuaaleilla näyttää olevan paljon uskoa minun kokemukseni mukaan. "

        Uskovat homoseksuaalit joutuvat taistelemaan oman seksuaalisuutensa kanssa pahaa vastaan, mutta jos riippuvat Kristuksessa ja antavat Hänen eheyttää vähitellen niin he voittavat pahan ja saavat palkinnoksi iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinulle käymistä sateenkaarimessuissa. Silloin sinullakin olisi omakohtaista kokemusta heidän uskostaan. Homot ovat yhtä syntisiä kuin heterotkin, mutta homoseksuaalisuus Jumalan luomana asiana ei tietenkään ole syntiä. Tämä on nykyisin hyvin selvä kristillisen kirkon kanta.

        "Suosittelen sinulle käymistä sateenkaarimessuissa. "

        Jeesukseen uskovat homoseksuaalit eivät käy sateenkaarimessuissa, sillä näissä messuissa nimenomaan ihminen identifioi itsensä seksuaalisuuksiensa kautta, kun taas kristinuskossa identifioidutaan Jeesuksen ja Hänen tahtonsa kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinulle käymistä sateenkaarimessuissa. Silloin sinullakin olisi omakohtaista kokemusta heidän uskostaan. Homot ovat yhtä syntisiä kuin heterotkin, mutta homoseksuaalisuus Jumalan luomana asiana ei tietenkään ole syntiä. Tämä on nykyisin hyvin selvä kristillisen kirkon kanta.

        Kirkon kanta valitettavasti, mutta mikä on Jumalan kanta?


      • Anonyymi

        Huono selitys tuo loppuosa. Tiedän mitä puuttuu mutta en ala selittelemään. Ehkä se joskus sinullekin selviää, sitä toivon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinulle käymistä sateenkaarimessuissa. Silloin sinullakin olisi omakohtaista kokemusta heidän uskostaan. Homot ovat yhtä syntisiä kuin heterotkin, mutta homoseksuaalisuus Jumalan luomana asiana ei tietenkään ole syntiä. Tämä on nykyisin hyvin selvä kristillisen kirkon kanta.

        Kiitos kommentistasi ja kiitos suosituksestasi. Valitettavasti en katso tarpeelliseksi lähteä Helsingin Kallion kirkkoon asti sateenkaarimessuja varten, koska se on ensinnäkin pikkuisen kaukana. Ja toisekseen, en edelleenkään halua käyttää omia kokemuksiani ja tunteitani laajojen yhteiskunnallisten asioiden ja kristinuskon opetusten arviointiperusteena, vaan tukeudun mieluummin Raamattuun. Raamattu nimittäin on aika tärkeä asia uskoville.

        Omat kokemukset ja tunteet voivat myös johtaa harhaan. Minä olen syntinen ihminen ja siten erehtyväinen. Homot ovat sitä varmasti myös. Joten jos yksi erehtyväinen arvioi toista erehtyväistä, siinä on ikään kuin tuplamahdollisuus erehtyä. Jumalan sana on selvä tässä asiassa eikä Jumala koskaan erehdy näissä asioissa. Kristillinen uskokin määritellään Jumalan sanan avulla, ei ihmisten omien tuntemusten pohjalta.

        Tämä ei tarkoita etteikö uskovainen voisi tuntea myötätuntoa tai sääliä kanssasyntisiä kohtaan. Mutta jos armoa ja rakkaus johtaa Jumalan sanaa vääristävään tulkintaan, silloin on ymmärretty armo ja rakkauskin väärin. Eihän se nyt sentään käy päinsä.

        PS. Olen vahvasti sitä mieltä, että heteroiden synnit ovat määrällisesti isommat kuin homojen. Kirkko ei saisi vihkiä uudestaan eronneita, sallia seksiä avioliiton ulkopuolella, avoliittoja, naispappeutta tai kauppojen sunnuntaiaukioloja. Älä tee huorin.


      • Anonyymi
        Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi ja kiitos suosituksestasi. Valitettavasti en katso tarpeelliseksi lähteä Helsingin Kallion kirkkoon asti sateenkaarimessuja varten, koska se on ensinnäkin pikkuisen kaukana. Ja toisekseen, en edelleenkään halua käyttää omia kokemuksiani ja tunteitani laajojen yhteiskunnallisten asioiden ja kristinuskon opetusten arviointiperusteena, vaan tukeudun mieluummin Raamattuun. Raamattu nimittäin on aika tärkeä asia uskoville.

        Omat kokemukset ja tunteet voivat myös johtaa harhaan. Minä olen syntinen ihminen ja siten erehtyväinen. Homot ovat sitä varmasti myös. Joten jos yksi erehtyväinen arvioi toista erehtyväistä, siinä on ikään kuin tuplamahdollisuus erehtyä. Jumalan sana on selvä tässä asiassa eikä Jumala koskaan erehdy näissä asioissa. Kristillinen uskokin määritellään Jumalan sanan avulla, ei ihmisten omien tuntemusten pohjalta.

        Tämä ei tarkoita etteikö uskovainen voisi tuntea myötätuntoa tai sääliä kanssasyntisiä kohtaan. Mutta jos armoa ja rakkaus johtaa Jumalan sanaa vääristävään tulkintaan, silloin on ymmärretty armo ja rakkauskin väärin. Eihän se nyt sentään käy päinsä.

        PS. Olen vahvasti sitä mieltä, että heteroiden synnit ovat määrällisesti isommat kuin homojen. Kirkko ei saisi vihkiä uudestaan eronneita, sallia seksiä avioliiton ulkopuolella, avoliittoja, naispappeutta tai kauppojen sunnuntaiaukioloja. Älä tee huorin.

        Miksi ihmeessä kirkko ei saisi tehdä tuota - koko kristinuskohan perustuu siihen, että mitä syntisempi. niin sitä suurempi arvo Jumalan kuolemalla! Paavalin sanoin: nyt pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7). Olette kummallisen ristiriitaisia jutuissanne - itse pelastutte teurastetulla jumalalampaalla ihan mistä vaan, mutta muut ei - heidän teot onkin tuomittava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kirkko ei saisi tehdä tuota - koko kristinuskohan perustuu siihen, että mitä syntisempi. niin sitä suurempi arvo Jumalan kuolemalla! Paavalin sanoin: nyt pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7). Olette kummallisen ristiriitaisia jutuissanne - itse pelastutte teurastetulla jumalalampaalla ihan mistä vaan, mutta muut ei - heidän teot onkin tuomittava.

        Kiitos kommentistasi. Kyllä varmaan jokin kirkko saa noin tehdä tuolla perusteella. Mutta en usko, että evlut-kirkko ajattelee tai opettaa tuolla tavalla, kuin esität. Ei edes sen liberaali siipi.

        Luterilaisuus korostaa uskon merkitystä pelastumisessa. Ihminen pelastuu yksin uskosta, ei hyvillä teoilla. Me saamme kaikki synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen. Jumalan armo ja rakkaus ovat niin suuria ja pyhiä asioita, että niiden rinnalla ihmisen hyvät teot ovat kuin "saastainen vaate".

        Muistaakseni katolinen kirkko opettaa, että ihminen pelastuu uskosta ja hyvistä töistä. Ehkä sinun kannattaisi tutustua katoliseen kirkkoon.


      • Anonyymi

        Nimimerkki yksi.uskovainen kirjoittaa edellä:

        <<Mutta Jumalan tieto ovat mystiset. Uskon vakaasti, että Jumala pelastaa kenet tahtoo, vaikka sitten homonkin. Onhan näin käynytkin jo monellekin ihmiselle.<<

        Totta kai teidän Jahve Jumala pelastaa - lukeehan se jo Raamatussakin. Jahve pelastaa kaikki, jotka haluaa tulla pelastetuksi ja perkaa pois taivasten valtakunnan, ei tarvitse kuin uskoa, että Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana on todella teurastettu uhrilammas ja yhtä kuollut kuin on jokainen toinenkin uhrattu lammas:

        Room. <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, KUKA PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?
        KIITOS JUMALAN, JEESUKSEN KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<


      • Anonyymi

        Niin? Hyviä ajatuksia sinulla, voitko kuitenkin uskovana ihmisena valottaa mitä usko Jumalaan siis on?
        Edellisen kerran kysyessäni tätä, sain osakseni aivan jäätävää halveksuntaa, mutta kukaan halveksujista ei kuitenkaan osannut kertoa mitä usko Jumalaan on.
        Johannes kertoo Rakkauden Jumalaa kohtaan tarkoittavan Jumalan antamien käskyjen noudattamista ja toisaalla taas kerrotaan yhdenkin kohdan noudattamatta jättämisen tarkoittavan kaikkien kohtien noudattamatta jättämistä.


    • Anonyymi

      Mikäli uskon teot syystä tai toisesta puuttuvat, niin kuitenkin jos uskoo Jumalaan, joka voi vanhurskauttaa jumalattoman, lukee Jumala tämän uskon ihmiselle vanhurskaudeksi. (Room. 4)

      • Anonyymi

        Niin, edelleen uskovaisten Jumala on Raamatun Saatana, ja eiköhän tuo kohta olisi ensin korjattava?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, edelleen uskovaisten Jumala on Raamatun Saatana, ja eiköhän tuo kohta olisi ensin korjattava?!

        Ja lisäystä. Samaisen Roomalaiskirjeen 7. Luvun mukaan, kun käytetään Jeesusta uhrilampaana, pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia, kun tehdään sitä pahaa mitä vihataan, mutta ei pystytä okemaan tekemättä.


    • Anonyymi

      Mihin oikeasti uskon, jos sanon uskovani Jumalaan? Tätä aika harva itseään uskovaksi mainostava ei ole edes miettinyt.

      • Anonyymi

        V: valheeseen


    • Anonyymi

      Jeesuksen ainoa uskovaatimus, jota hän opettaa, on usko sinun omiin kykyihisi ja voimiisi toimia oikein.

      Ja mainitsemasi 'jumalaton ateisti' onkin ainoa, joka tämän Jeesuksen uskovaatimuksen pystyy täyttämään, koska uskovaiset eivät kykene vastuunkantamiseen edes itsestään, vaan tarvitsevat Jeesuksen teurastettuna uhrilampaana Jumalana ja sijaiskärsijänä pahojen tekojensa puolesta, että selviävät oman itsensä kanssa, muiden auttamisesta nyt puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Ja jos Jeesusta käytetään teurastettuna uhrilampaana Jumalana ja ristille kirottuna uhrina, on tuon uhrilahjan saaja Saatana.


    • Anonyymi

      No vielä pienempi usko Jeesukseen vanhurskautetaan kuin sinapin siemen, mutta se pitää olla uskoa Jeesukseen ja siinä todellisuudessa elämistä ja toimimista.

      • Anonyymi

        Ja näitä jeesuksia jotka uskottelevat suu vaahdossa mitä tahansa omia tunkkaisia ideoitaan mukamas raamatullisina on uskonlahkot pullollaan. Jeesus varoittaa heistä: ÄLKÄÄ USKOKO!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näitä jeesuksia jotka uskottelevat suu vaahdossa mitä tahansa omia tunkkaisia ideoitaan mukamas raamatullisina on uskonlahkot pullollaan. Jeesus varoittaa heistä: ÄLKÄÄ USKOKO!!!!

        Juu, ja Jeesus sanoo, että se kellä on korvat kuulkoon! Korvilla kuullaan hänen opetuksensa, joihin hän käskee uskomaan. Uskotaan siis Jeesusta eikä Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Uskossa ei ole kysymys mistään ansiosta, vaan siitä uskooko henkilö, onko hän Raamatun sanan mukainen, kristitty Jeesuksen seuraaja, vai ei. Itse uskon vahvuus ei merkitse.

      Toisilla on "heikompi usko", toisilla "vahvempi", mutta tässäkin on ymmärrettävä mihin tuo heikkous tai vahvuus kenelläkin mahdollisesti perustuu. Jonkun "vahva usko" saattaakin hänellä perustua siihen, että "uskossaan" hän itseasiassa luottaakin omiin tekoihinsa. Ja heikkouskoinen taas vastaavasti, tuijottaessaan omaa itseään, saattaa kokea suurta synnintuntoa, mutta silti omata myös "sinapinsiemenen verran" Itse Kristuksen vaikuttamaa, toiveikasta, pelastavaa uskoa.

      Ihmisen omat, "hyvätkään" teot eivät pelasta, eivätkä toisaalta myöskään tahattomat synnit ota pois pelastusta, vaan asian ratkaisee: elääkö ja vaikuttaako kristityn hengessä Jeesus Kristus Itse Pyhän Henkensä kautta, vai ei. Onko kristitty suostunut hengessään hylkäämään kaiken Jumalan sanan vastaisen elämän tavan ja sen teot, luovuttamaan elämänsä ja tahtonsa Jumalan tahdon alle, vai ei = onkop hän nk. tehnyt parannuksen ja ottanut Jeesuksen vastaan koko elämänsä Herrana.

      Luther - Mannaa Jumalan lapsille (netti-hartauskirja)
      http://www.kolumbus.fi/~w403731/Mannaa.htm

      https://www.antikvaari.fi/k/kirjailija/tuote/2356173

      "Sattuipa" sopiva sanankohta tälle päivälle:

      >>Heinäkuun 7 päivänä
      1. Joh. 5:4
      Tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

      Uskon syvällinen taito ja voima on siinä, että se näkee sen, mikä ei näy, eikä näe sitä, mitä se kuitenkin tuntee, eikä näe edes sitä, mikä sitä painaa ja ahdistaa. Toisaalta epäusko taas näkee vain sen, minkä tuntee eikä ensinkään voi luottaa siihen, mitä se ei tunne. Siksi Jumala järjestääkin asiat niin, ettei uskolla ole tekemistä mitättömien asioiden kanssa, vaan sellaisten, joissa koko maailma joutuu ymmälle.

      Maailma ei voi esimerkiksi kestää kuolemaa, vaan pelkää sitä ja sortuu sen alle. Usko sitä vastoin pysyy vahvana ja vastustaa kuolemaa, joka ahmaisee koko maailman. Usko nielee tuon elämän raatelijan. Edelleen maailma ei voi lihaakaan hillitä: liha hallitsee täydelleen maailmaa. Aina käy lihan tahdon mukaisesti ja niinpä koko maailma onkin lihallinen. Usko sitä vastoin käy lihan eli turmeltuneen luonnon kimppuun, kaataa sen ja pitää sen kurissa.

      Yksikään ihminen ei niin ikään voi väsymättä ja vaipumatta kestää maailman vainoa ja pilkkaa, vaan maailma valtaa ja voittaa hänet. Usko sitä vastoin halveksii maailmaa ja polkee kaiken tuon jalkainsa alle. Samoin ei kukaan kykene vastustamaan pienintäkään syntiä. Synti puree ja järsii omaatuntoa niin pahoin, että on mentävä helvettiin, vaikka koko maailma lohduttaisi sellaista ihmistä. Usko on sen sijaan sankari. Se voittaa kaikki synnit, vaikka niitä olisi niin paljon kuin koko maailma on tehnyt.<<

      Hengellisesti sanalla "maailma" / maailmallisuus, tarkoitetaan jumalatonta, lihallista ihmiskuntaa. Jumala-ton ihminen = on ilman ("-ton") / ei tunnusta / omista hengessään Jumalaa.

      Jumala-ton ja jumalankieltäjä (= a-teisti) ei ole Jeesuksen seuraaja, vaan vastustaja. Mutta Jumalan kutsun kuullessamme, itse parannukseen ja uskoon suostuen ja sen Jumalan lahjana vastaanottaen, kukin meistä - ennen jumalattomista - saimme Kristuksen vaikuttaman pelastuksen.

      Ap. t. 3:16
      Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

      Apostolien teot, 3. luku:
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 3:1&rnd=1657189712396

      "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa..."

      Markus 9: 21-24
      21 Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
      22 Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
      23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
      24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".

      • Anonyymi

        "Nimi", "Hänen Nimensä" = Jumala = Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki.

        Juutalaisuudessa, koska itse Jumalan nimeä ei saa ääneen lausua, on Jumalalle annettu erilaisia, Häntä kuvaavia kiertoilmaisuja. Yksi näistä on "ha-Sem" = "Nimi".

        Juutalaisuus itsessään ei tunnusta Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, kuten kristityt, eli tässä edellä puhuessaan juutalaisille, Jeesus, sanoessaan: "Hänen Nimensä", viittaa Isään Jumalaan.

        Vasta Jeesuksen kuoltua ja ylösnoustua, tuolloin syntynyt kristikunta ymmärsi Hän olleen / olevan myös yksi Jumalan kolmesta eri persoonasta, eli nk. Jumalan Poika. Juutalainen uskonto ei Häntä edelleenkään tunnusta.


      • Anonyymi

        Viimeisellä tuomiolla Jeesuksen kertomuksessa ei kysellä lainkaan uskoa vaan TEKOJA. Lue Matt. 25


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla Jeesuksen kertomuksessa ei kysellä lainkaan uskoa vaan TEKOJA. Lue Matt. 25

        Amen!

        Jeesus kysyy uskontekoja, sillä usko ilman tekoja on kuollutta "uskoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla Jeesuksen kertomuksessa ei kysellä lainkaan uskoa vaan TEKOJA. Lue Matt. 25

        Nuo mainitut teot eivät itsessään "pelasta", vaan ne "todistavat" siitä hengestä, joka tuossa ihmisessä vaikutti. Jos ne olivat lihan tekoja, vaikka kuinka komeita, laajoja ja julkisia... ei mitään hyötyä.

        Mutta, jos sieltä seasta löytyy vähänkin Kristuksen itsensä vaikuttamia eli tekemiä tekoja tässä ihmisessä ja tämän kautta...: tämä todistaa, että Jeesus Kristus eli ja vaikutti hänessä.

        - Omat vaatteet = omat, lihalliset omavanhurskauden teot.
        - Kristuksen lahjoittama Häävaate = Kristuksen lahjavanhurskaus ja vaikutus tuon kutsutun häävieraan elämässä ja teoissa.

        Matteus 22: 1-14
        1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
        2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
        6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
        7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.

        8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
        9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'

        10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita. (Omien tekojensa mukaan SEKÄ pahat että hyvät! Ihmisen omat teot eivät vaikuta.)
        11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. (Ei ollut puettu Kristuksen Henkeen ja lahjavanhurskauteen.)

        12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Tuolle tekopyhälle ei ollut kelvannut Kristuksen puhtaat, vaatimattomat ja ei-aina-niin-näyttävät uskonteot, vaan häävieras oli katsonut paremmaksi tulla koristeltuna omiin, näyttäviin omavanhurskaudentekoihinsa = roskaan, kuin koreisiin, halpoihin pukukoruihin. Hän piti näitä rimpsujaan ja helyjään Itse Hääjuhlan tarjoaman, Jumalan Pojan lahjaa parempina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo mainitut teot eivät itsessään "pelasta", vaan ne "todistavat" siitä hengestä, joka tuossa ihmisessä vaikutti. Jos ne olivat lihan tekoja, vaikka kuinka komeita, laajoja ja julkisia... ei mitään hyötyä.

        Mutta, jos sieltä seasta löytyy vähänkin Kristuksen itsensä vaikuttamia eli tekemiä tekoja tässä ihmisessä ja tämän kautta...: tämä todistaa, että Jeesus Kristus eli ja vaikutti hänessä.

        - Omat vaatteet = omat, lihalliset omavanhurskauden teot.
        - Kristuksen lahjoittama Häävaate = Kristuksen lahjavanhurskaus ja vaikutus tuon kutsutun häävieraan elämässä ja teoissa.

        Matteus 22: 1-14
        1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
        2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
        6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
        7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.

        8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
        9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'

        10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita. (Omien tekojensa mukaan SEKÄ pahat että hyvät! Ihmisen omat teot eivät vaikuta.)
        11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. (Ei ollut puettu Kristuksen Henkeen ja lahjavanhurskauteen.)

        12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Tuolle tekopyhälle ei ollut kelvannut Kristuksen puhtaat, vaatimattomat ja ei-aina-niin-näyttävät uskonteot, vaan häävieras oli katsonut paremmaksi tulla koristeltuna omiin, näyttäviin omavanhurskaudentekoihinsa = roskaan, kuin koreisiin, halpoihin pukukoruihin. Hän piti näitä rimpsujaan ja helyjään Itse Hääjuhlan tarjoaman, Jumalan Pojan lahjaa parempina!

        Et näytä siis uskovan mitä Jeesus Matteuksen 25 luvussa opettaa. HMM...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä siis uskovan mitä Jeesus Matteuksen 25 luvussa opettaa. HMM...

        Monet erityisesti lahkouskovat tulkitsevat Raamattua samalla tavalla kuin Putin sotahistoriaa valikoimalla ja muuttamalla totuutta omien ideoidensa mukaan. Vain mielikuvitus asettaa tuollaiselle hurskaudelle rajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet erityisesti lahkouskovat tulkitsevat Raamattua samalla tavalla kuin Putin sotahistoriaa valikoimalla ja muuttamalla totuutta omien ideoidensa mukaan. Vain mielikuvitus asettaa tuollaiselle hurskaudelle rajat.

        Ja taas, viime keinona ja uskonnon varjolla vedettiin mukaan luciferistisen nwo-naton Venäjän ja kristittyjen vastainen sotapropaganda, jotta itse hengellinen keskustelu ohjattaisiin pois raiteiltaan.

        Kukin seuraa omaa herraansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä siis uskovan mitä Jeesus Matteuksen 25 luvussa opettaa. HMM...

        Minun uskoni arvioiminen ei kuulu sinulle. Sinä et ole Herra.

        Kirjoitan edellä yksistään ja mahdollisimman tarkasti virallisen kristinopin ja - ainakin alkuperäisen - lutherilaisen uskon mukaisesti.


    • Anonyymi

      Sinapinsiemenen kokoisen!

      • Anonyymi

        Pienempi kuin sinapin siemen jo riittää, sillä jos uskomme olisi sinapin siemenen veroinen, niin vuoret siirtyisivät että heilahtaa. Tämä kuvastaa osaltaan myös kristinuskon todellista valtavuutta, mikään siinä uskossa ei ole mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienempi kuin sinapin siemen jo riittää, sillä jos uskomme olisi sinapin siemenen veroinen, niin vuoret siirtyisivät että heilahtaa. Tämä kuvastaa osaltaan myös kristinuskon todellista valtavuutta, mikään siinä uskossa ei ole mahdotonta.

        Kristinuskon valtavuus saatananpalvonnalla käyttää Jeesusta omien pahojen tekojen puolesta teurastettuna uhrilampaana Jumalana, näkyy vain tuhansien ja satojen vuosien karmeana väkivaltana ja mittavana lasten hyväksikäyttönä, jota on viime vuodet putsattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon valtavuus saatananpalvonnalla käyttää Jeesusta omien pahojen tekojen puolesta teurastettuna uhrilampaana Jumalana, näkyy vain tuhansien ja satojen vuosien karmeana väkivaltana ja mittavana lasten hyväksikäyttönä, jota on viime vuodet putsattu.

        Ja nämä ovat nyt ne puun hedelmät, joita paha puu tekee, josta Jeesus kertoo Matteuksen evankeliumin 7. luvussa sanoessaan, että jos jotakin tehdään hänen nimeen (persoonausko), se on laittomuuden tekemistä ja hän sanoo näille, menkää pois en tunne teitä. Uskon piti liittyä vain Jeesuksen opetuksiin, joka on tie takaisin paratiisiin. Teidän tienne vie persoonauskolla väärän profeetan johtamana helvetin tulen liekkeihin Löytyy 1.Kor.3:13.


    • Anonyymi

      Jotkut uskovat että totuus löytyy kiihkouskovien hurmoskokouksista (mm. helluntailaisuus). Ei Jeesus siellä ole. Vain tyhmyys siellä tiivistyy porukassa.

      • Anonyymi

        Jeesus on siellä missä kaksi tahi kolme kokoontuu Hänen nimessään. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on siellä missä kaksi tahi kolme kokoontuu Hänen nimessään. Amen

        Ja hänen nimeensä uskomalla päätyy sitten helvettiin?! Olisiko joku mennyt teidän Raamatun luvussanne pieleen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on siellä missä kaksi tahi kolme kokoontuu Hänen nimessään. Amen

        Jeesus varoittaa juuri niistä jotka tulevat hänen nimissään. Helluntailaisuudessa tuota hokemaa käytetäänkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoittaa juuri niistä jotka tulevat hänen nimissään. Helluntailaisuudessa tuota hokemaa käytetäänkin paljon.

        Tuota Jeesus ei ole sanonut vaan ...

        Matt. 7:22

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

        Jeesuksen nimessä kun toimitaan, niin ...

        1. Kor. 6:11

        Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota Jeesus ei ole sanonut vaan ...

        Matt. 7:22

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

        Jeesuksen nimessä kun toimitaan, niin ...

        1. Kor. 6:11

        Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

        Lue Matt. 24 luku kokonaan ja ymmärryksellä.


        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Helluntailaissaarnaajat pitävät itseään Jeesuksen puhetorvina, mutta puhuvat vain mitä sylki suuhun tuo ja vain omaan pussiinsa. Sanamagia ei tuo Jeesusta kokoukseen vaikka he niin yrittävät uskotella.


    • Anonyymi

      "Kuinka pieni usko vanhurskauttaa?"

      Uskon suuruus tai pienuus ei vaikuta, vaan se, onko tuon Uskon perusta ihmisen itsensä, omaan itseensä ja omiin tekoihinsa luottaminen, vai onko tuossa uskossa kysymys tuosta ainoasta ja pyhästä vanhurskauttajasta = Isästä, Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhästä Hengestä ja Hänen teoistaan.

      Silloin tuo usko "vähäisimmilläänkin" on suurinta kaikesta, Jumalan Itsensä vaikuttamaa uskoa! Tämä voittaa ihmisteot, koko maailman, kaikkine koreine tekoineen! Vain tämän Uskon kautta vaikuttaa Kristuksen vanhurskaus Häneen uskovassa. Peittää ihmisen oman heikkouden, syntisyyden, muutoin Jumalan edessä täyden kurjuuden.

      Jumalalle kelpaa vain täydellisyys. Tässä pyhässä Uskossa kristitty, kaikessa, oman lihansa puolesta täydellisessä syntisyydessään ja häpeässäänkin on Jumalan silmissä täydellisesti pyhä.

      • Anonyymi

        <<Uskon suuruus tai pienuus ei vaikuta, vaan se, onko tuon Uskon perusta ihmisen itsensä, omaan itseensä ja omiin tekoihinsa luottaminen, vai onko tuossa uskossa kysymys tuosta ainoasta ja pyhästä vanhurskauttajasta = Isästä, Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhästä Hengestä ja Hänen teoistaan.<<

        Jeesuksen sanoin kahden Herran palveleminen yhtä aikaa ei nyt vain onnistu - uskoa itseensä ja tekoihin ja tehdä niitä Isän tahtomia tekoja intuitiivisesti tietäen että mikä on oikein ja mikä väärin, ja samaan aikaan pahojen tekojen puolesta käyttääkiin sitten Isä Jumalaa Jeesuksen nimeen teurastettuna uhrilampaana.

        Ensimmäisessä vaihtoehdossa ei tehdä mitään pahoja tekoja ja jälkimmäisessä vaihtoehtossa ei ole merkitystä edes millaisia tekoja teet. Tässä ei ole kompromissio, joko valitsee Jeesuksen opetuset taivasten valtakunnasta hyvällä Isä Jumalalla tai sitten Paavalin opetusen syntien valtakunnalla jumalana ollessa Jahven, jota Jeesus sanoo Raamatussa perkeleeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Uskon suuruus tai pienuus ei vaikuta, vaan se, onko tuon Uskon perusta ihmisen itsensä, omaan itseensä ja omiin tekoihinsa luottaminen, vai onko tuossa uskossa kysymys tuosta ainoasta ja pyhästä vanhurskauttajasta = Isästä, Jeesuksesta Kristuksesta, Pyhästä Hengestä ja Hänen teoistaan.<<

        Jeesuksen sanoin kahden Herran palveleminen yhtä aikaa ei nyt vain onnistu - uskoa itseensä ja tekoihin ja tehdä niitä Isän tahtomia tekoja intuitiivisesti tietäen että mikä on oikein ja mikä väärin, ja samaan aikaan pahojen tekojen puolesta käyttääkiin sitten Isä Jumalaa Jeesuksen nimeen teurastettuna uhrilampaana.

        Ensimmäisessä vaihtoehdossa ei tehdä mitään pahoja tekoja ja jälkimmäisessä vaihtoehtossa ei ole merkitystä edes millaisia tekoja teet. Tässä ei ole kompromissio, joko valitsee Jeesuksen opetuset taivasten valtakunnasta hyvällä Isä Jumalalla tai sitten Paavalin opetusen syntien valtakunnalla jumalana ollessa Jahven, jota Jeesus sanoo Raamatussa perkeleeksi.

        Jeesus myös sanoo, että kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan samaan aikaa, kuten myös, että samanaikaisesti ei pysty jännittämään kahta jousta.

        Joko valitsee taivasten valtakunnan Jeesuksen opetuksin tai synnin valtakunnan perkaamalla Paavalin sanoin Raamatussa taivasten valtakunnan pois, kun Kristus, pääsiäislampaamme on teurastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus myös sanoo, että kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan samaan aikaa, kuten myös, että samanaikaisesti ei pysty jännittämään kahta jousta.

        Joko valitsee taivasten valtakunnan Jeesuksen opetuksin tai synnin valtakunnan perkaamalla Paavalin sanoin Raamatussa taivasten valtakunnan pois, kun Kristus, pääsiäislampaamme on teurastettu.

        Älä valehtele! Ei Jeesus ole noin sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele! Ei Jeesus ole noin sanonut.

        Olet lukenut erittäin huonosti sen mitä Jeesus ylipäätään on sanonut, jos käytät kerran häntä teurastettuna uhrilampaana itsesi puolesta ja vielä tosi Jumalana kirottuna ristille. Ei sinua ole kiinnostanut missään vaiheessa edes mitä hän on sanonut tai opettanut. Te kaikki uskovaiset luulitte, että ette tule koskaan jäämään kiinni mistään valeistanne. Kuvittelitte, ettei totuus paljastuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet lukenut erittäin huonosti sen mitä Jeesus ylipäätään on sanonut, jos käytät kerran häntä teurastettuna uhrilampaana itsesi puolesta ja vielä tosi Jumalana kirottuna ristille. Ei sinua ole kiinnostanut missään vaiheessa edes mitä hän on sanonut tai opettanut. Te kaikki uskovaiset luulitte, että ette tule koskaan jäämään kiinni mistään valeistanne. Kuvittelitte, ettei totuus paljastuisi.

        Lopeta lörpöttelysi. Kerro sen sijaan MISSÄ JEESUS ON SANONUT: "Jeesus myös sanoo, että kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan samaan aikaa, kuten myös, että samanaikaisesti ei pysty jännittämään kahta jousta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta lörpöttelysi. Kerro sen sijaan MISSÄ JEESUS ON SANONUT: "Jeesus myös sanoo, että kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan samaan aikaa, kuten myös, että samanaikaisesti ei pysty jännittämään kahta jousta."

        Matteuksen evankeliumi:

        <<6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Luukkaan evankeliumi:

        <<16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Raamatussa olevissa lauseissa on lisätty perään sana 'mammona', olihan tärkeintä luovuttaa varat seurakunnalle ja kirkolle. Tämä on ns. Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmasta, se sisältää enemmän aitoa kuin Raamatun evankeliumit, jotka on tehty sopimaan Paavalin syntiopiin.

        <<Jeesus sanoi, ”Ihminen ei voi ratsastaa kahta hevosta eikä taivuttaa kahta jousta. Eikä orja voi palvella kahta herraa, muuten orja kunnioittaa toista ja loukkaa toista.<<

        Tähän ei sisälly ajatusta mammonasta tekstin mukaan, mistä tietääkin, että se on lisätty Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Luukkaan evankeliumi:

        <<16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Raamatussa olevissa lauseissa on lisätty perään sana 'mammona', olihan tärkeintä luovuttaa varat seurakunnalle ja kirkolle. Tämä on ns. Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmasta, se sisältää enemmän aitoa kuin Raamatun evankeliumit, jotka on tehty sopimaan Paavalin syntiopiin.

        <<Jeesus sanoi, ”Ihminen ei voi ratsastaa kahta hevosta eikä taivuttaa kahta jousta. Eikä orja voi palvella kahta herraa, muuten orja kunnioittaa toista ja loukkaa toista.<<

        Tähän ei sisälly ajatusta mammonasta tekstin mukaan, mistä tietääkin, että se on lisätty Raamattuun.

        Linkki unohtui:

        http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Luukkaan evankeliumi:

        <<16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.<<

        Raamatussa olevissa lauseissa on lisätty perään sana 'mammona', olihan tärkeintä luovuttaa varat seurakunnalle ja kirkolle. Tämä on ns. Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelmasta, se sisältää enemmän aitoa kuin Raamatun evankeliumit, jotka on tehty sopimaan Paavalin syntiopiin.

        <<Jeesus sanoi, ”Ihminen ei voi ratsastaa kahta hevosta eikä taivuttaa kahta jousta. Eikä orja voi palvella kahta herraa, muuten orja kunnioittaa toista ja loukkaa toista.<<

        Tähän ei sisälly ajatusta mammonasta tekstin mukaan, mistä tietääkin, että se on lisätty Raamattuun.

        <<Jeesus sanoi, ”Ihminen ei voi ratsastaa kahta hevosta eikä taivuttaa kahta jousta. Eikä orja voi palvella kahta herraa, muuten orja kunnioittaa toista ja loukkaa toista.<<

        Aivan oikein. Tuota Jeesuksen sanomana EI LÖYDY RAAMATUSTA


    • Anonyymi

      Sinapinsiemenen kokoisen. Hän hyväksyy kaikki.

      • Anonyymi

        No, minkälaisia tekoja olet onnistunut nyt tekemään tuolla uskollasi. Jeesus antaa esimerkin:

        Matt. <<17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."<<

        Mikä on isoin esine, jonka olet onnistunut siirtämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minkälaisia tekoja olet onnistunut nyt tekemään tuolla uskollasi. Jeesus antaa esimerkin:

        Matt. <<17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."<<

        Mikä on isoin esine, jonka olet onnistunut siirtämään?

        Täsmennettynä - Jeesuksen puhe liittyy siis materiaan. Aivan kuten sekin, kun hän aineellisti/teki tyhjästä kaloja ja leipiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennettynä - Jeesuksen puhe liittyy siis materiaan. Aivan kuten sekin, kun hän aineellisti/teki tyhjästä kaloja ja leipiä.

        Ja tämä ei ollutkaan uskontoa, vaan tiedettä - myös tämän päivän tiedettä ja liittyy siihen, että mistä aineksesta materia koostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä ei ollutkaan uskontoa, vaan tiedettä - myös tämän päivän tiedettä ja liittyy siihen, että mistä aineksesta materia koostuu.

        Ja kun Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, se on nyt juuri tuo materia, se aines mistä tämä materia koostuu, että sitä pystyy hänenlaillaan käsittelemään. Ja tämä on tämän päivän tieteen mukainen ajatus täysin.

        Mutta, mutta, kun ihminen luotiin ja tuli Luojasanoin tiedolla jumalien kaltaiseksi (1.Moos.3:22) - hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla - tämä kyky salattiin ja suojattiin, ettei sitä voisi saada haltuunsa pahalla tiedolla, kuten käyttämällä tosi Jumalaa itseään teurastettuna uhrilampaana.

        Niinpä Jeesus sanookin, että tie 'ikuiseen elämään' - sille paratiisin puulle - kulkee vain hänen kauttaan, hänen opetusten kautta.

        Mutta kun Jeesus oli heitellyt rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja lupasi tämän kyvyn opettaa muillekin, se oli uhkaus vallanpitäjiä kohtaan, ja olikin kätevämpää tehdä Jeesuksesta teurastettu uhrilammas ihmisten syntien puolesta, jotta nämä voivat hysteerisesti ostaa ja kuluttaa ja mällätä mielinmäärin niitä rahanvaihtajien lainarahoja korolla - hyödyllisempää heille kuin, että Jeesus olisi saanut opettaa sormia napsauttelemalla hankkimaan kaiken haluamansa itse.

        Ja onkin mielenkiintoista, että sillä järjestöllä, jolla on ollut maailmassa se suurin valta järjestellä näitä aineellisia palikoita, on tunnuslukuna luku 322.

        Se on tämän tarinan juoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, se on nyt juuri tuo materia, se aines mistä tämä materia koostuu, että sitä pystyy hänenlaillaan käsittelemään. Ja tämä on tämän päivän tieteen mukainen ajatus täysin.

        Mutta, mutta, kun ihminen luotiin ja tuli Luojasanoin tiedolla jumalien kaltaiseksi (1.Moos.3:22) - hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla - tämä kyky salattiin ja suojattiin, ettei sitä voisi saada haltuunsa pahalla tiedolla, kuten käyttämällä tosi Jumalaa itseään teurastettuna uhrilampaana.

        Niinpä Jeesus sanookin, että tie 'ikuiseen elämään' - sille paratiisin puulle - kulkee vain hänen kauttaan, hänen opetusten kautta.

        Mutta kun Jeesus oli heitellyt rahanvaihtajien pöytiä temppelissä ja lupasi tämän kyvyn opettaa muillekin, se oli uhkaus vallanpitäjiä kohtaan, ja olikin kätevämpää tehdä Jeesuksesta teurastettu uhrilammas ihmisten syntien puolesta, jotta nämä voivat hysteerisesti ostaa ja kuluttaa ja mällätä mielinmäärin niitä rahanvaihtajien lainarahoja korolla - hyödyllisempää heille kuin, että Jeesus olisi saanut opettaa sormia napsauttelemalla hankkimaan kaiken haluamansa itse.

        Ja onkin mielenkiintoista, että sillä järjestöllä, jolla on ollut maailmassa se suurin valta järjestellä näitä aineellisia palikoita, on tunnuslukuna luku 322.

        Se on tämän tarinan juoni.

        <<Niinpä Jeesus sanookin, että tie 'ikuiseen elämään' - sille paratiisin puulle - kulkee vain hänen kauttaan, hänen opetusten kautta.<<

        Ilm. <<2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan SALATTUA MANNAA ja annan hänelle valkoisen kiven (alkuperä, akta, valtakirja), ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'<<

        Alkuperäisten sanojen kokoelmassa:

        <<Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä PARATIISISSA on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Niinpä Jeesus sanookin, että tie 'ikuiseen elämään' - sille paratiisin puulle - kulkee vain hänen kauttaan, hänen opetusten kautta.<<

        Ilm. <<2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan SALATTUA MANNAA ja annan hänelle valkoisen kiven (alkuperä, akta, valtakirja), ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'<<

        Alkuperäisten sanojen kokoelmassa:

        <<Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä PARATIISISSA on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”<<

        Ja mielenkiintoisintahan tässä juuri on tuo 'kivet palvelevat teitä'. Olemme kuvitelleet, että kivi aineksena on 'kuollutta' ja aivan erilaista kuin esimerkiksi kasvit. Tämän päivän tieteen mukaan se kuitenkin on juuri nyt sitä samaa materiaa, joka myös on tavallaan 'elävää', kuten Jeesus on opettanut jo 2000 vuotta sitten sanoessaan kaikkea meissä ja meidän ympärillämme. taivasten valtakunnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mielenkiintoisintahan tässä juuri on tuo 'kivet palvelevat teitä'. Olemme kuvitelleet, että kivi aineksena on 'kuollutta' ja aivan erilaista kuin esimerkiksi kasvit. Tämän päivän tieteen mukaan se kuitenkin on juuri nyt sitä samaa materiaa, joka myös on tavallaan 'elävää', kuten Jeesus on opettanut jo 2000 vuotta sitten sanoessaan kaikkea meissä ja meidän ympärillämme. taivasten valtakunnaksi.

        Mutta kuten edellä kirjoitan, se oli valintakysymys:

        <<Joko valitsee taivasten valtakunnan Jeesuksen opetuksin tai synnin valtakunnan perkaamalla Paavalin sanoin Raamatussa taivasten valtakunnan pois, kun Kristus, pääsiäislampaamme on teurastettu.<<

        Te valitsitte syntien valtakunnan Paavalin opilla.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

        Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumin mukaan, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.


    • Anonyymi

      Seuraavassa teologi Tapio Aaltosen mietteitä omasta uskostaan. Minä olen sata prosenttisesti samaa mieltä.

      luterilainen

      Jumala
      Jumalaa olen pohtinut nuoruudesta alkaen. Joskus kuvittelin tietäväni hänestä paljonkin. Vuosien kuluessa tietäminen on vähentynyt. Nyt ajattelen, että en tiedä Jumalasta mitään. Silti minulla on häntä kohtaan luottamus ja usko. Ajattelen, että Jumalan on hyvä. Ja hyvän puolella.

      Usko on paradoksi. Vanhassa testamentissa Jumala kielsi puhuttelemasta itseään nimeltä. Hänellä ei edes ollut nimeä. Heprean sana Jahve ei ole nimi, se on vain Jumalan sana, että ”olen mikä olen”, ”minä olen”.

      Jotain nimeä kuitenkin pyrimme käyttämään, jotta ylipäänsä voisimme puhua hänestä tai edes rukoilla. Jeesus puhui Isästä, monet kristityt Herrasta, islaminuskoiset Allahista, jotkut vain jumaluudesta tai universumista. Vanhoilla kirkkoisillä ja mystikoilla oli kymmeniä eri jumalannimiä. Raamatussakin Jumalaan liittyviä kertakäyttöisiä metaforia tapaisia nimiä ovat tekstit tulvillaan.

      Tavallaan olisi hyvä, jos emme käyttäisi Jumalasta tai jumaluudesta kovin vakiintunutta nimeä tai varsinkaan määritelmää. Määritelmät ovat jo lähtökohtaisesti rajaavia, poissulkevia. Mitä tiukempi on rajaus, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jotain tärkeää jää katveeseen.

      Raamatun profeetat varoittivat rakentamasta alttaria epäjumalille. Silloiset alttarit olivat kivikasoja ja patsaita. Nykyiset epäjumala-alttarit ovat älyllisiä määritelmiä, opillisia tai moraalisia kuvauksia ja rakennelmia. Kiinnitämme uskomme niihin, emme itse Jumalaan, joka on määrittelyjen ulkopuolella.

      Martti Luther sanoi, että Jumala on salattu. Se on kaikkein tosimpia teologisia ilmaisuja. Jumalasta puhuessamme olemme mysteerin äärellä. Sanat ovat tyhjiä. Suurin tunteemme on ihmettely. Astumme paradoksien ja vastakohtaisuuksien maailmaan. Jumala on kaukainen ja läheinen, hän on meissä ja meidän ulkopuolellamme. Ja mikä kaikkein paradoksaalisinta (ja tämäkin on uskallettava ajatella): hän on olemassa ja hän ei ole olemassa. Uskon, en tiedä. Uskon, auta epäuskoani. Toivon, vaikka olen epätoivoinen.

      Jotkut hyvistä ystävistäni ovat agnostikkoja tai ateisteja. Ajattelen juuri nyt yhtä heistä. Sanoitamme uskomme tai epäilymme eri tavoin, mutta pohjimmiltamme olemme saman mysteerin äärellä. Me molemmat olemme tehneet valintamme rehellisesti. Toinen ei ole parempi toista. Yritän kuunnella häntä ja arvostan sitä, että hän haluaa kuunnella minua.

      Toisiaan lähellä ovat uskonsa nöyrästi kokeva kristitty ja toisaalta nöyrä ateisti, joka ”ei ole saanut uskon lahjaa”. Tätä ilmaisua käytti Georg Henrik von Wright kuvatessaan suhdettaan ystäväänsä arkkipiispa John Vikströmiin.

      Minulle usko on luottamusta ja toivoa. Yhteyttä ja suhdetta. Se on antanut minulle paljon, ja sisimpäni kammiossa vaalin sitä. En usko, koska olen pappi. Mutta koska uskon, pappeus antaa minulle poikkeuksellisia tilaisuuksia keskustella uskosta. Samalla se on vastuullinen rooli, joka tuottaa omat paineensa. Kuten kaikki elämänroolit.

      Aito usko näkyy arjessa, rakkautena ja hyvinä tekoina. Elämän raadollisuutta se ei poista, mutta toivoa se tuo. Ja toivottavasti käytännön tekoja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mitä enemmän tiedät, sitä vähemmän tiedät tietäväsi. Mitä vähemmän tiedät, sitä enemmän luulet tietäväsi. Näinhän se näyttää menevän. Hyvä kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitus löytyy: https://www.eetostajapaatosta.fi/440707036/6559365/posting/

        Uskon että Aaltosen tavoin ajattelee hyvin moni muukin teologi, mutta he vaikenevat koska haluavat olla myös fundamentalisteille mieliksi. Papin työ vaatii tiettyä kielipeliä ja epärehellisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että Aaltosen tavoin ajattelee hyvin moni muukin teologi, mutta he vaikenevat koska haluavat olla myös fundamentalisteille mieliksi. Papin työ vaatii tiettyä kielipeliä ja epärehellisyyttä.

        "Kuinka pieni usko vanhurskauttaa"?

        Lut kirkon opin mukaan vesitippa otsalle riittää vanhurskauttamaan. Käytännössä eivät edes papit usko siihen.
        Onko tuo sitä salattua uskoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinka pieni usko vanhurskauttaa"?

        Lut kirkon opin mukaan vesitippa otsalle riittää vanhurskauttamaan. Käytännössä eivät edes papit usko siihen.
        Onko tuo sitä salattua uskoa?

        Taas tuo sama helluntailainen tulee puhumaan tänne vesitipoista,

        Tuota se tekee koko ajan,

        jotenin säälittävä tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo sama helluntailainen tulee puhumaan tänne vesitipoista,

        Tuota se tekee koko ajan,

        jotenin säälittävä tyyppi

        Kato hellarien opin mukaan suuri määrä vettä vanhurskauttaa ilman Jeesusta joten harmistuneena oman porukan epäraamatulliseen oppiin se tulee vääristelemään tänne luterilaista opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato hellarien opin mukaan suuri määrä vettä vanhurskauttaa ilman Jeesusta joten harmistuneena oman porukan epäraamatulliseen oppiin se tulee vääristelemään tänne luterilaista opetusta.

        Ihminen itse ei voi vaikuttaa mitenkään omaan syntymäänsä. Samoin on hengellisen uudestisyntymisen kanssa. Lahkouskoon tullaan omalla päätöksellä eli ratkaisullä ilman Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato hellarien opin mukaan suuri määrä vettä vanhurskauttaa ilman Jeesusta joten harmistuneena oman porukan epäraamatulliseen oppiin se tulee vääristelemään tänne luterilaista opetusta.

        Korjataan: "Lut kirkon opin mukaan vesitippa otsalle riittää vanhurskauttamaan"

        Siihen tarvitaan kolme tippaa. Jumala ei hyväksy pelkästään yhtä tippaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan: "Lut kirkon opin mukaan vesitippa otsalle riittää vanhurskauttamaan"

        Siihen tarvitaan kolme tippaa. Jumala ei hyväksy pelkästään yhtä tippaa.

        Uudetikastajat tosiaan uskovat vesitippoihin. Siksi he täällä parkuvat

        Heillä pitää olla hurja määrä vesitippoja että Jumala hyväksyy kasteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudetikastajat tosiaan uskovat vesitippoihin. Siksi he täällä parkuvat

        Heillä pitää olla hurja määrä vesitippoja että Jumala hyväksyy kasteen

        "Ihminen itse ei voi vaikuttaa mitenkään omaan syntymäänsä. Samoin on hengellisen uudestisyntymisen kanssa".??????

        Noin opettaa sielunvihollinen, joka ei sallisi sitä, että ihminen pelastuu.
        Kuitenkin Raamattu kehoittaa: "Tehkää siis parannus ja uskokaa evankeliumi."
        Ap 17
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihminen itse ei voi vaikuttaa mitenkään omaan syntymäänsä. Samoin on hengellisen uudestisyntymisen kanssa".??????

        Noin opettaa sielunvihollinen, joka ei sallisi sitä, että ihminen pelastuu.
        Kuitenkin Raamattu kehoittaa: "Tehkää siis parannus ja uskokaa evankeliumi."
        Ap 17
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

        Parannuksen teko on eri asia kuin uudestisyntyminen

        Sielunvihollinen uskottelee että uudestisyntymä on ihmisen oma saavutus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen teko on eri asia kuin uudestisyntyminen

        Sielunvihollinen uskottelee että uudestisyntymä on ihmisen oma saavutus

        Ihminen uudestisyntyy silloin, kun hän tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen, joka antaa synnit anteeksi. Mutta uudestisyntynytkin joutuu tekemään parannusta, aina kun lankeaa.
        Sielunvihollinen uskottelee, että uudestisyntyminen tapahtuisi kasteessa, ulkonaisella tempulla. Se on kuitenkin yliluonnollinen asia, joka tapahtuu sydämessä ja siksi Jeesus puhuu "syntymisestä ylhäältä,, Pyhästä hengestä ," ei alhaalta vedestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen uudestisyntyy silloin, kun hän tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen, joka antaa synnit anteeksi. Mutta uudestisyntynytkin joutuu tekemään parannusta, aina kun lankeaa.
        Sielunvihollinen uskottelee, että uudestisyntyminen tapahtuisi kasteessa, ulkonaisella tempulla. Se on kuitenkin yliluonnollinen asia, joka tapahtuu sydämessä ja siksi Jeesus puhuu "syntymisestä ylhäältä,, Pyhästä hengestä ," ei alhaalta vedestä.

        Väärin, ihminen ei uudestisynny parannusta tekemällä vaan Jumalan työnä vedestä ja hengestä. Tuo epätoivoinen pelle puhuu alhaalta syntymisestä mutta Jeesuksen mukaan se tapahtuu ylhäältä. Sielunvihollinen yrittää uskotella että uudestisyntymä on ihmisen oma teko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen uudestisyntyy silloin, kun hän tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen, joka antaa synnit anteeksi. Mutta uudestisyntynytkin joutuu tekemään parannusta, aina kun lankeaa.
        Sielunvihollinen uskottelee, että uudestisyntyminen tapahtuisi kasteessa, ulkonaisella tempulla. Se on kuitenkin yliluonnollinen asia, joka tapahtuu sydämessä ja siksi Jeesus puhuu "syntymisestä ylhäältä,, Pyhästä hengestä ," ei alhaalta vedestä.

        Parannus ja uudestisyntyminen ovat eri asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, ihminen ei uudestisynny parannusta tekemällä vaan Jumalan työnä vedestä ja hengestä. Tuo epätoivoinen pelle puhuu alhaalta syntymisestä mutta Jeesuksen mukaan se tapahtuu ylhäältä. Sielunvihollinen yrittää uskotella että uudestisyntymä on ihmisen oma teko

        Jännää, miten nuo kasteenpalvojat tunkevat sitä kastetta joka paikkaan. Ikäänkuin Jumala olisi riippuvainen siitä onko vettä tai ei.
        Vauva ei tarvitse mitään uudestisyntymistä, koska ei ole vielä kuollut rikoksiinsa. Vain sellainen tarvitsee syntyä uudesti ylähäältä, joka on poikennut pois Jumalan yhteydestä tekemällä syntiä.
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan,"

        Milloinhan se vauva on ennen vaeltanut erossa Jumalasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää, miten nuo kasteenpalvojat tunkevat sitä kastetta joka paikkaan. Ikäänkuin Jumala olisi riippuvainen siitä onko vettä tai ei.
        Vauva ei tarvitse mitään uudestisyntymistä, koska ei ole vielä kuollut rikoksiinsa. Vain sellainen tarvitsee syntyä uudesti ylähäältä, joka on poikennut pois Jumalan yhteydestä tekemällä syntiä.
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan,"

        Milloinhan se vauva on ennen vaeltanut erossa Jumalasta?

        Taas tuo saatananpalvoja itkee noita samoja asioita. KAIKKIEN on Jeesuksen mukaan synnyttävä uudesti koska kukaan ei luonnollisen syntymän nojalla ole Jumalan valtakunnassa. Jokainen syntyy eroon Jumalasta jonka uudestisyntymä korjaa. Ihmine on luonnnostaan syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo saatananpalvoja itkee noita samoja asioita. KAIKKIEN on Jeesuksen mukaan synnyttävä uudesti koska kukaan ei luonnollisen syntymän nojalla ole Jumalan valtakunnassa. Jokainen syntyy eroon Jumalasta jonka uudestisyntymä korjaa. Ihmine on luonnnostaan syntinen.

        Jeesus ei tosiaan asettanut ikärajoja tai sulkenut ketään pois uudestsyntymisen vaatimuksen piiristä. Helluntailainen voisi keskustella ilman noita kasteenpalvoja ja vedenpalvoja -termejä jotka ilmestyy eri foorumille yhdeksän jälkeen aamulla. Ainakin niiden kirjoittaja on helppo tunnistaa.

        Ja vastaus kysymykseen; ihan luonnollisesta syntymmästä asti jokainen vaeltaa ilman yhteyttä Jumalan. Ihminenhän poikkesi pois Jumalan luota jo syntiinlankeemuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tosiaan asettanut ikärajoja tai sulkenut ketään pois uudestsyntymisen vaatimuksen piiristä. Helluntailainen voisi keskustella ilman noita kasteenpalvoja ja vedenpalvoja -termejä jotka ilmestyy eri foorumille yhdeksän jälkeen aamulla. Ainakin niiden kirjoittaja on helppo tunnistaa.

        Ja vastaus kysymykseen; ihan luonnollisesta syntymmästä asti jokainen vaeltaa ilman yhteyttä Jumalan. Ihminenhän poikkesi pois Jumalan luota jo syntiinlankeemuksessa.

        Totta.
        Ehkä tuo sen raivo ei anna myöden keskustella ilman noita samoja termejä. Raamattu on eri kannalla kuin hän:

        "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;"

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

        Kaikkien on synnyttävä uudesti. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tosiaan asettanut ikärajoja tai sulkenut ketään pois uudestsyntymisen vaatimuksen piiristä. Helluntailainen voisi keskustella ilman noita kasteenpalvoja ja vedenpalvoja -termejä jotka ilmestyy eri foorumille yhdeksän jälkeen aamulla. Ainakin niiden kirjoittaja on helppo tunnistaa.

        Ja vastaus kysymykseen; ihan luonnollisesta syntymmästä asti jokainen vaeltaa ilman yhteyttä Jumalan. Ihminenhän poikkesi pois Jumalan luota jo syntiinlankeemuksessa.

        Ja jeesus opetti, että se Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä. Se lähtee pois Raamatun mukaan vasta, kun perkaa pois vanhan haptuksen Paavalin käskystö, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilampaana ja vaihtaa sen synnin valtakunnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jeesus opetti, että se Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä. Se lähtee pois Raamatun mukaan vasta, kun perkaa pois vanhan haptuksen Paavalin käskystö, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilampaana ja vaihtaa sen synnin valtakunnaksi.

        Tiedoksi myös, ei ole mitään 'syntiinlankeemuksen pois poikkeamaa', kyse on Raamatun mukaan Paavalin valhetarinasta. Luojajumalan sanoin ihminen tuli jumalien kaltaiseksi. Löytyy 1Moos.3:22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Ehkä tuo sen raivo ei anna myöden keskustella ilman noita samoja termejä. Raamattu on eri kannalla kuin hän:

        "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;"

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

        Kaikkien on synnyttävä uudesti. Amen.

        Tuntuu se raivo olevan noilla kasteenpalvojlla, jotka käyttävät noita haukkumasanojaan, "saatananpalvoja", uudestikastaja " ym, kun eivät pysty osoittamaan Raamatusta yhtään kohtaa, jossa olisi edes kehoitettu kastamaan viattomia vauvoja.
        Ei sellaisen tarvitse uudestisyntyä, joka ei ole edes vielä kuollut synteteihinsä, kuten Paavali opettaa:
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan,"

        Miten vauva on voinut vaeltaa ennen maailman menon mukaan???
        Hän on Jumalan luoma ja Jumalan tekoa, vaikka kasteenpalvojat väittävätkin häntä saatanan omaksi.
        Ef 2
        "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu se raivo olevan noilla kasteenpalvojlla, jotka käyttävät noita haukkumasanojaan, "saatananpalvoja", uudestikastaja " ym, kun eivät pysty osoittamaan Raamatusta yhtään kohtaa, jossa olisi edes kehoitettu kastamaan viattomia vauvoja.
        Ei sellaisen tarvitse uudestisyntyä, joka ei ole edes vielä kuollut synteteihinsä, kuten Paavali opettaa:
        Ef 2
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan,"

        Miten vauva on voinut vaeltaa ennen maailman menon mukaan???
        Hän on Jumalan luoma ja Jumalan tekoa, vaikka kasteenpalvojat väittävätkin häntä saatanan omaksi.
        Ef 2
        "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme"

        Tuntuu se raivo olevan tuolla saatananpalvojalla joka ei pysgy näyttämään yhtään kohta Raamatusta jossa kielletään kastamasta löapsua.

        Kaikkien pitää syntyä uudesti Jeesusken mukaan joten uskomme häntä ennemmin kui tuota tuskaansa märisevää asteistpaskaa

        Kaikki ovat Jumalan tekoa ja syntiinlankeemuksen seurauksena erossa Jumalasta ja siksi kaikkien pitää syntyä uudesti.


    • Anonyymi

      Jos usko ei tuota niitä tekoja joista Matt. 25 Viimeisestä tuomiosta kertoo, huonosti käy. Luulen että ns. aitouskoville tulee ainakin yllätyksiä.

      • Anonyymi

        Ei teoilla ole mitään merkitystä - rakensi sitten oljista tai vaikka kullasta Paavalin sanoin - jos on perannut pois taivasten valtakunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei teoilla ole mitään merkitystä - rakensi sitten oljista tai vaikka kullasta Paavalin sanoin - jos on perannut pois taivasten valtakunnan.

        Löytyy 1Kor.3:11-13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy 1Kor.3:11-13.

        Jeesus on teurastettuna Jumalana myös kirottu ristiin. Löytyy Gal.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei teoilla ole mitään merkitystä - rakensi sitten oljista tai vaikka kullasta Paavalin sanoin - jos on perannut pois taivasten valtakunnan.

        Tekojen vuoksihan Jeesus juuri on Jumalana teurastettu uhrilammas lunnaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekojen vuoksihan Jeesus juuri on Jumalana teurastettu uhrilammas lunnaiksi.

        Ja lisäystä. Kertokaapa minulle, että miten täysin selvä ja yksinkertainen asia voi olla teille näin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekojen vuoksihan Jeesus juuri on Jumalana teurastettu uhrilammas lunnaiksi.

        Nimenomaa meidän ihmisten tekojen vuoksi. Siksi kaikenlaiset omat teot, kuten kaste, ehtoollinen, uhrit eivät ole tarpeen ihmisen pelastumiseksi.
        Usko Herraan Jeesukseen riittää:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."

        Tätä ilosanomaa Jeesus kehoitti saarnaamaan kaikille kansoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaa meidän ihmisten tekojen vuoksi. Siksi kaikenlaiset omat teot, kuten kaste, ehtoollinen, uhrit eivät ole tarpeen ihmisen pelastumiseksi.
        Usko Herraan Jeesukseen riittää:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."

        Tätä ilosanomaa Jeesus kehoitti saarnaamaan kaikille kansoille.

        Totta, omat teot eivät ole tarpeen pelastukseksi, vaan Jumalan tekot eli usko ja kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaa meidän ihmisten tekojen vuoksi. Siksi kaikenlaiset omat teot, kuten kaste, ehtoollinen, uhrit eivät ole tarpeen ihmisen pelastumiseksi.
        Usko Herraan Jeesukseen riittää:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."

        Tätä ilosanomaa Jeesus kehoitti saarnaamaan kaikille kansoille.

        Lukeeko hänen sanomana todella uskoa HÄNEEN eikä HÄNTÄ?

        Kun, katsos, hänen nimeen tekeminen on laittomuuden tekemistä - Matteuksen evankeliumi 7. luku - juuri kuten kaste.

        Jeesus käskee uskoa opetuksiaan, uskoa hän, jos Raamatussa muuta lukee, niin se on Paavalin saarnaajien lisäystä, kuten ehtoollisen asetussanat, jotka Paavali Raamatussa kertoo itse antaneensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukeeko hänen sanomana todella uskoa HÄNEEN eikä HÄNTÄ?

        Kun, katsos, hänen nimeen tekeminen on laittomuuden tekemistä - Matteuksen evankeliumi 7. luku - juuri kuten kaste.

        Jeesus käskee uskoa opetuksiaan, uskoa hän, jos Raamatussa muuta lukee, niin se on Paavalin saarnaajien lisäystä, kuten ehtoollisen asetussanat, jotka Paavali Raamatussa kertoo itse antaneensa.

        Uskoa siis häntä, tipahti kirjaimia. Ei uskoa häneen.


    • Anonyymi

      Palstan aitojen uskovien mukaan ainoastaan heidän hyväksymällään tavalla uskovien ihmisten usko on oikeaa. Eli ainoastaan Herätysliikkeiden jäsenien usko hyväksytään ja meidät muut laitetaan ikuiseen kärsimykseen.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole mitään merkitystä, te kaikki menette tulenliekkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä, te kaikki menette tulenliekkeihin.

        Palstalla aiheesta esitettyjen kommenttien valossa kukaan ei tunnu tietävän tuosta asiasta omia luulojaan kummempaa.
        Mikäli synninteoista seuraa mainitsemasi lämpökäsittely, niin aivan kaikkihan me silloin sinne päädymme.
        Ainakaan kukaan ei vielä ole osoittanut Raamatun Kirjoituksilla saaneensa vapautusta siitä mitä ovat mananneet meille tavallisille ihmisille.


    • Anonyymi

      usko ja kaste Jeesukseen vanhurskauttaa, kun ei siihen mahdu ainoatakaan
      "MINÄ" - sanaa.

      "unohtaen itsensä, ja katse kiinnitettyinä KRISTUKSEEN"

      • Anonyymi

        Tuon kasteenkin voi unohtaa
        Kol 1
        "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon kasteenkin voi unohtaa
        Kol 1
        "

        "Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne, sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan; "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne, sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan; "

        Paavali varmaan puhui myös jo kasteen saaneille.


      • Anonyymi

        Hebr 12
        "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina USKON alkajaan ja täyttäjään Jeesukseen"

        Joillakin on silmät kiinnitettynä kasteeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne, sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan; "

        Kuka on Kristuksen Isä, kun Jeesus itse on Kristuksena Isänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on Kristuksen Isä, kun Jeesus itse on Kristuksena Isänsä?

        Siis Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebr 12
        "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina USKON alkajaan ja täyttäjään Jeesukseen"

        Joillakin on silmät kiinnitettynä kasteeseen!

        niin olis sinullakin, jos käsittäisit kasteesta muuta kuin "vettä" !

        "Hän on se , joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan
        vedessä ja veressä; ja Henki on se , joka todistaa, sillä Henki on totuus"
        Sillä KOLME on jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne KOLME YHTÄ PITÄVÄT"
        1 Joh: 5: 6-8

        kristillien kaste > "Henki, vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Raamatun mukaan.

        Lisäystä vielä. Se kuka on Kristuksen Isä -
        vaikka Jeesus Kristuksena on jo puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumala - todella sanotaan myös Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Se kuka on Kristuksen Isä -
        vaikka Jeesus Kristuksena on jo puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumala - todella sanotaan myös Raamatussa.

        Tämä on nyt taas tällainen kysymys, että tietävätkö uskovaiset edes, että mitä Raamatussa lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin olis sinullakin, jos käsittäisit kasteesta muuta kuin "vettä" !

        "Hän on se , joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan
        vedessä ja veressä; ja Henki on se , joka todistaa, sillä Henki on totuus"
        Sillä KOLME on jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne KOLME YHTÄ PITÄVÄT"
        1 Joh: 5: 6-8

        kristillien kaste > "Henki, vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"

        tuo on hyvä pointti! Noin juuri asia on! Kasteessakin katse on kääntynyt Kristukseen.


    • Anonyymi

      Mitä ihmisen pitää sanoa ja tehdä, että hän olisi uskossa? Kun asiaa kysyy papeilta, saa monenlaisia vastauksia.

      Raamattu opettaa kuitenkin selvästi, mitä on usko. Paavali puhui paljon, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, jolloin hän lainasi Habakukin kirjaa, jossa ei puhuta uskosta vaan uskollisuudesta. Jumala moitti Israelia tottelemattomuudesta, mutta vanhurskas saa elää, jos hän on Jumalalle uskollinen. Paavali ei siis vaatinut uskoa vaan uskollisuutta toisin sanoen uskonkuuliaisuutta.

      Room. 1:5: "ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen."

      Hab. 2:4: "Kirjoita siis: Tuo kansa on perin juurin röyhkeä ja väärämielinen. Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena."

      Room 1:17: "Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

      Uskoon ei yksin riitä, että sanoo uskovansa Jeesukseen. Ei kaikki, jotka sanovat Jeesukselle “Herra, Herra” pelastu vaan ne, jotka tekevät Taivaan Isän tahdon, sanoi Jeesus.

      Usko tulee todeksi vasta, kun alkaa noudattaa Jumalan käskyjä. Jos ei ole lain tekoja, kristitylläkään ei ole aitoa uskollisuutta.

      Jos ei usko Kristusta, lain teoilla ei voi pelastua, koska silloin ei täytä lain käskyä uskoa Kristusta. Vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen että lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin sinulla ei ole uskoa eikä vanhurskautta.

      Room. 2:13: "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."

      Luuk. 16:31: "Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

      Jaak. 2:26: "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

      • Anonyymi

        Ei kahdella hevosella pysty ratsastamaan samaan aikaan. Pistät sekaisin Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan opin ja Paavalin opettaman syntien valtakunnan opin.


    • Anonyymi

      > Kuinka pieni usko vanhurskauttaa?

      Raamatussa kyse näyttää olevan uskollisuudesta, ei siitä, että uskoo Jeesuksen olevan:

      "mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
      Kirje heprealaisille 10:38

      • Anonyymi

        Sama - kaksi eri oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama - kaksi eri oppia.

        Ette te samaan aikaan voi julistaa Jeesuksen taivasten valtakunnan tulleen maan päälle ja Jumalan valtakunnan olevan Jeesuksen sanoin sisällisesti meisssä, ettekä, että pitää tehdä niitä isän tahtomia teko sekä mennä ahtaasta portista sisään, kun te valitsette lavean tien käyttämällä häntä itseään tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana omien tekojenne puolesta ja hoette okevanne läpernsä syntisiä ja Paavalin tavoin paholainen rusikoi synnillä teidän sisuksianne. Voi hyvä Luoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette te samaan aikaan voi julistaa Jeesuksen taivasten valtakunnan tulleen maan päälle ja Jumalan valtakunnan olevan Jeesuksen sanoin sisällisesti meisssä, ettekä, että pitää tehdä niitä isän tahtomia teko sekä mennä ahtaasta portista sisään, kun te valitsette lavean tien käyttämällä häntä itseään tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana omien tekojenne puolesta ja hoette okevanne läpernsä syntisiä ja Paavalin tavoin paholainen rusikoi synnillä teidän sisuksianne. Voi hyvä Luoja.

        Laitan Raamatusta tuon kohdan, että kuka on Kristuksen isä, kun ehdin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan Raamatusta tuon kohdan, että kuka on Kristuksen isä, kun ehdin.

        Tässä nämä Raamatun kohdat:

        2.Korinttolaiskirje:

        11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN KIHLANNUT TEIDÄT MIEHELLE, yhdelle ainoalle, asettaakseni KRISTUKSEN eteen puhtaan neitsyen.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin EI TEILLÄ KUITENKAAN OLE MONTAA ISÄÄ, SILLÄ MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN; evankeliumin kautta KRISTUKSESSA.<<

        Ilman Paavalia ei olisi mitään Kristusta - hän loi kyseisen hahmon, synnytti Kristuksen ja teidät sen kautta. Paavali on Kristuksen isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nämä Raamatun kohdat:

        2.Korinttolaiskirje:

        11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN KIHLANNUT TEIDÄT MIEHELLE, yhdelle ainoalle, asettaakseni KRISTUKSEN eteen puhtaan neitsyen.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin EI TEILLÄ KUITENKAAN OLE MONTAA ISÄÄ, SILLÄ MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN; evankeliumin kautta KRISTUKSESSA.<<

        Ilman Paavalia ei olisi mitään Kristusta - hän loi kyseisen hahmon, synnytti Kristuksen ja teidät sen kautta. Paavali on Kristuksen isä.

        Ja se mikä tämän Paavalin synnyttämän Kristuksen idea sitten uskonnossa on, niin se löytyy
        Paavalin tärkeimmästä opetuskirjeestä, kirje Roomalaisille ja luku 7., jossa Paavali kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä ja toteaa:

        <<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        Ja nyt kun katsotte viestiketjun otsakkeen, että miten pieni usko riittää tämän uskomiseen - teurastettu tosi Jumala ristille kirottuna ei tule tuomitsemaan minun pahojen tekojeni vuoksi, niin sehän riippuu itse kunkin omastatunnosta, että miten voimakkaasti se on epäilemässä tätä Paavalin luomaa skenaariota Jeesuksesta Kristuksena pelastamassa palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään sitä pahaa mitä vihaa.

        Toisilla omatunto varmasti soimaa herkemmin kuin toisilla. Ja toiset tarvitsevat huomattavasti vahvempaa uskoa tähän asiaan kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nämä Raamatun kohdat:

        2.Korinttolaiskirje:

        11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; MINÄHÄN OLEN KIHLANNUT TEIDÄT MIEHELLE, yhdelle ainoalle, asettaakseni KRISTUKSEN eteen puhtaan neitsyen.

        1.Korinttolaiskirje:

        <<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin EI TEILLÄ KUITENKAAN OLE MONTAA ISÄÄ, SILLÄ MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN; evankeliumin kautta KRISTUKSESSA.<<

        Ilman Paavalia ei olisi mitään Kristusta - hän loi kyseisen hahmon, synnytti Kristuksen ja teidät sen kautta. Paavali on Kristuksen isä.

        Ja Roomalaiskirjeen 2.luvusta, noin puolesta välistä sivua, löytyy Paavalin sanat MINUN EVANKELUMINI. Tällä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen evankelumin kanssa, sen Paavali Raamatun mukaan kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.


    • Anonyymi

      "tuo on hyvä pointti! Noin juuri asia on! Kasteessakin katse on kääntynyt Kristukseen."?????

      Ai siksikö vauvat tuijottavat ylöspäin kastehetkellä?

      • Anonyymi

        luulevat olevansa vitsikkäitä, "vauvat tuijottaa ylöspäin",

        "luulevat viisaita olevansa, ja ovat tyhmiksi tulleet"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulevat olevansa vitsikkäitä, "vauvat tuijottaa ylöspäin",

        "luulevat viisaita olevansa, ja ovat tyhmiksi tulleet"

        Joo tuo sama hellari kyselee aina "siksikö vauvat siksikö vauvat"

        Ei ole ihan terve tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo sama hellari kyselee aina "siksikö vauvat siksikö vauvat"

        Ei ole ihan terve tapaus.

        Nuo kasteenpalvojat repivät aina pelihousunsa, kun heidän teorioitaan arvostellaan.
        Onkohan kyse sairaudesta vai tyhmyydestä?


      • Anonyymi

        Katse pitäisi silloin olla alaspäin, Jeesus Paavalin luomalla Kristuksella on kirottuna helvetissä Gal.3:13. Raamattu todistaa, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan Apt.19.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katse pitäisi silloin olla alaspäin, Jeesus Paavalin luomalla Kristuksella on kirottuna helvetissä Gal.3:13. Raamattu todistaa, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan Apt.19.

        Te uudestikastajat voitte uskoa noin.

        Me kristityt taas laitamme toivomme siihen että Jeesus nousi kuolleista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te uudestikastajat voitte uskoa noin.

        Me kristityt taas laitamme toivomme siihen että Jeesus nousi kuolleista

        Pitäisikö tuollainen rienaaja viedä pakkohoitoon. Noin sairasta tekstiä ei kukaan normaali ihminen kirjoita:
        "Tuo saatananpalvoja näyttää oman typeryytensä kyselemällä vauvoista,
        Mies on pelkkä säälittävä pedo, sairas ja tyhmä sellainen"?


      • Anonyymi

        Ei niin
        Vauva-hellarilla menee aina vati nurin ! :D


      • Anonyymi

        Onko teillä saatanapalvojilla ja vedenpalvojilla aina noin sairaita ajatuksia? Vauvasta puhuminenkin nostaa teidän karvat pystyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teillä saatanapalvojilla ja vedenpalvojilla aina noin sairaita ajatuksia? Vauvasta puhuminenkin nostaa teidän karvat pystyyn.

        On sinulla saatananpalvoja-vedenpalvojalla noin sairatita ajatuksia.
        Olet hyivin sairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla saatananpalvoja-vedenpalvojalla noin sairatita ajatuksia.
        Olet hyivin sairas

        Mikähän tekee noista vedenpalvojista noin katkeria ja raukkamaisia rienaajia?
        Olisiko se vesi ollut saastaista?


      • Anonyymi

        Muistan vielä miten hän kirjoitti vauvoista ja orgasmeistaan.... täysin sairas tapaus


    • Anonyymi

      Mikäli uskomme Jeesuksen opetukseen Matteuksen evankeliumin 25. luvussa uskoa ei kysytä viimeisellä tuomiolla lainkaan vaan RAKKAUDEN tekoja. Välinpitämättömyys, itsekkyys ja kaikenlainen oman edun tavoittelu ja syrjiminen ja mm. vähemmistöjen panettelu (Räsänen) tuovat tuomioksi helvettipaikan tuonpuoleisessa.

      • Anonyymi

        Jeesus on Raamatussa pahin helvetillä uhkaaja. Paavalikaan ei moiseen piinahelvettiin uskonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Raamatussa pahin helvetillä uhkaaja. Paavalikaan ei moiseen piinahelvettiin uskonut.

        Ja kuitenkin Paavali luo teille uskovaisille opin, jolla tosi Jumalan teurastamisella uhrilampaana mennään helvettiin, kun uskoo häntä?! Löytyy 1.Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin Paavali luo teille uskovaisille opin, jolla tosi Jumalan teurastamisella uhrilampaana mennään helvettiin, kun uskoo häntä?! Löytyy 1.Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13.

        Paavali ei edelleenkään uskonut piinahelvettiin jossa ihmisiä kidutetaan. Paavalile helvetti oli tyhjiin raukeaminen. Ihminen on erossa Jumalasta ja lakkaa silloin olemasta. Paavalin helvetti on siis paljon helpompi paikka kuin Jeesuksen julistama piinahelvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei edelleenkään uskonut piinahelvettiin jossa ihmisiä kidutetaan. Paavalile helvetti oli tyhjiin raukeaminen. Ihminen on erossa Jumalasta ja lakkaa silloin olemasta. Paavalin helvetti on siis paljon helpompi paikka kuin Jeesuksen julistama piinahelvetti.

        Ja ihan varmasti olet ymmärtänyt oikein?


    • Anonyymi

      Eihän opetuslapsetkaan uskoneet vaan epäilivät loppuun asti vaatien ihmetekoja ja muuta todisteita Jeesuksen jumaluudesta.

      Miten siis nykyaikaisen koulutetun ihmisen pitäisi tulla uskoon jonkun lipeväsuisen rasvaisen kouluttamattoman manipuloivan uskovaisen vakuutteluiden jälkeen jos Jeesuskaan itse ei kyennyt saamaan opetuslapsiaan uskoon puhumalla .

      Opetuslapset taisivat olla oikeiden ateistien perushahmoja kun Jumalakaan ei heitä vakuuttanut vaikka itse eli ja kulki näiden kanssa pitkät ajat .

      • Anonyymi

        Tämä sinun kirjoitus on vähän pielessä siinä mielessä, että Jeesushan tuomittiin kuolemaan jumalanpilkasta maailman kuuluisimpana ateistina,kun ei suostunut kumartamaan juutalaisten ja kristittyjen Jumala Jahvea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun kirjoitus on vähän pielessä siinä mielessä, että Jeesushan tuomittiin kuolemaan jumalanpilkasta maailman kuuluisimpana ateistina,kun ei suostunut kumartamaan juutalaisten ja kristittyjen Jumala Jahvea.

        Lisäystä vielä. Koitapa miettiä, että keksitkö itse, että mikä kirjoituksessasi menee pieleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun kirjoitus on vähän pielessä siinä mielessä, että Jeesushan tuomittiin kuolemaan jumalanpilkasta maailman kuuluisimpana ateistina,kun ei suostunut kumartamaan juutalaisten ja kristittyjen Jumala Jahvea.

        Jeesukselle Jumala oli "Isä meidän, joka olet taivaassa" Tämä erilainen käsitys Jumalasta ja jumaluudesta teki hänestä juutalaisten uskovaisten mielestä Jumalan pilkkaajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesukselle Jumala oli "Isä meidän, joka olet taivaassa" Tämä erilainen käsitys Jumalasta ja jumaluudesta teki hänestä juutalaisten uskovaisten mielestä Jumalan pilkkaajan.

        Ei kun se että juutalaisten Jumala on eri, se on Jahve, jota Jeesus sanoi perkeleeksi. Hänen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala on eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se että juutalaisten Jumala on eri, se on Jahve, jota Jeesus sanoi perkeleeksi. Hänen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala on eri.

        Jahve on syntien valtakunnan Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve on syntien valtakunnan Jumala.

        Uskovaistenhan kuuluu hokea, että he ovat läpeensä asti syntisiä. Jeesuksen opetukseen ei kuulu koko syntiasia, koska eletään taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaistenhan kuuluu hokea, että he ovat läpeensä asti syntisiä. Jeesuksen opetukseen ei kuulu koko syntiasia, koska eletään taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillä.

        Ei Jumalaan uskomista ole se, että pelätään helvettiin joutumista, vaan se on Saatanaan uskomista, jolla sinne on avaimetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaistenhan kuuluu hokea, että he ovat läpeensä asti syntisiä. Jeesuksen opetukseen ei kuulu koko syntiasia, koska eletään taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillä.

        Jeesus opettaa pyytämään Jumalalta anteeksi syntejään opettamassaan Isä meidän -rukouksessa aina kun rukoilemme. Jos olemme rehellisiä itsellemme, myönnämme syntisyytemme pyhän Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumalaan uskomista ole se, että pelätään helvettiin joutumista, vaan se on Saatanaan uskomista, jolla sinne on avaimetkin.

        Ja silloin kun ollaan läpikotaisin syntisiä ja pelätään helvettiä ja rukoillaan, että älä saata meitä kiusaukseen, niin silloinhan kyseessä on Saatana eikä Jumala, vaikka uskovaiset käyttävätkin Jumalan nimeä. Näin se on Raamatussakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silloin kun ollaan läpikotaisin syntisiä ja pelätään helvettiä ja rukoillaan, että älä saata meitä kiusaukseen, niin silloinhan kyseessä on Saatana eikä Jumala, vaikka uskovaiset käyttävätkin Jumalan nimeä. Näin se on Raamatussakin.

        Tätä Jeesus puhuu Raamatussa taivasten valtakunnan Isä Jumalalla, ja koittaa selittää juutalaisille Jahven uhrikulttipalvojille, että näin he vapautuvat synnin orjuudesta, kun he lakkaavat palvomasta Saatanaa ja uskovat hyvään taivasten valtakunnan isä Jumalaan Joh.8). Se on Jeesuksen synnistä vapahtamisen sanoma Raamatussa taivasten valtakunnan tulemisella maan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä Jeesus puhuu Raamatussa taivasten valtakunnan Isä Jumalalla, ja koittaa selittää juutalaisille Jahven uhrikulttipalvojille, että näin he vapautuvat synnin orjuudesta, kun he lakkaavat palvomasta Saatanaa ja uskovat hyvään taivasten valtakunnan isä Jumalaan Joh.8). Se on Jeesuksen synnistä vapahtamisen sanoma Raamatussa taivasten valtakunnan tulemisella maan päälle.

        Ja sitten Raamatun evankeliumit Jeesuksesta sisältävät Jeesuksen opetuksia, että miten eletään niin, että elämmekin taivasten valtakunnassa hyvällä isä Jumalalla, emmekä jahvelaisessa syntien valtakunnassa, ja selvin kokoelma yhteenvetona tästä on Matteuksen evankeliumin 7. luku.

        Sitä voi sitten verrata syntien valtakunnan Paavalin evankeliumin tärkeimpään opetuskirjeeseen, kirje Roomalaisille ja sen 7. luku. Ja pitäisi nyt nähdä sitren, että mikä ero on hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten Raamatun evankeliumit Jeesuksesta sisältävät Jeesuksen opetuksia, että miten eletään niin, että elämmekin taivasten valtakunnassa hyvällä isä Jumalalla, emmekä jahvelaisessa syntien valtakunnassa, ja selvin kokoelma yhteenvetona tästä on Matteuksen evankeliumin 7. luku.

        Sitä voi sitten verrata syntien valtakunnan Paavalin evankeliumin tärkeimpään opetuskirjeeseen, kirje Roomalaisille ja sen 7. luku. Ja pitäisi nyt nähdä sitren, että mikä ero on hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla.

        Hyvä tieto on hyvästä elämästä, usko hyvään taivasten valtakunnan Isä Jumalaan ja toimia moraalisesti ja eettisesti oikein sekä tehdä niitä Isän tahtomia tekoja.

        Ja pahaa tietoa sitten on välttää vastuuta jopa omista kin teoista ja oikeuttaa itselle jopa pahan tekeminen käyttämällä hyväksi Jumalan nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opettaa pyytämään Jumalalta anteeksi syntejään opettamassaan Isä meidän -rukouksessa aina kun rukoilemme. Jos olemme rehellisiä itsellemme, myönnämme syntisyytemme pyhän Jumalan edessä.

        Tiedämme faktana, että Isä meidän on Jahven rukous, ja se on Paavalin saarnaajien toimesta laitettu Jeesuksen sanomaksi, aivan kuten kehotus syömään itseään, se ei tee siitä Jeesuksen sanomaa, jos Jeesus sitten tapetaan Jahven pilkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme faktana, että Isä meidän on Jahven rukous, ja se on Paavalin saarnaajien toimesta laitettu Jeesuksen sanomaksi, aivan kuten kehotus syömään itseään, se ei tee siitä Jeesuksen sanomaa, jos Jeesus sitten tapetaan Jahven pilkasta.

        Evankeliumit on kirjoitettu nimenomaan vakuuttamaan Paavalin oppia, ei julistamaan Jeesuksen sanomaa.


    • Anonyymi

      Usko ei vanhurskauta. Jumala vanhurskauttaa.

      • Anonyymi

        Kumpi Jumala - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala vai Paavalin Jahve-Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi Jumala - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala vai Paavalin Jahve-Jumala?

        Onko uudestikastajien mukaan Paavallla eri Jumala???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko uudestikastajien mukaan Paavallla eri Jumala???

        Kuin kenen mukaan? Ei se ole mielipideasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin kenen mukaan? Ei se ole mielipideasia.

        Ei edes ole uskontoa, jossa Jumalana on taivasten valtakunnan isä Jeesuksen opetuksin. Kaikki uskonnot perustuvat juutalaisuuteen syntien valtakuntaan. Ainakin länsimaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes ole uskontoa, jossa Jumalana on taivasten valtakunnan isä Jeesuksen opetuksin. Kaikki uskonnot perustuvat juutalaisuuteen syntien valtakuntaan. Ainakin länsimaissa.

        Juutalaisethan pelasivat onnistuneesti pelikentältä Jeesuksen jumalineen jo 2000 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Kyse ei ole uskon määrästä vaan sen laadusta.

      • Anonyymi

        OK. Kristillinen usko ei ole uskoa sanamagiaan tai Raamattuun niin kuin helluntailaisuudessa vaan kristillinen usko on luottamusta ja toivoa Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK. Kristillinen usko ei ole uskoa sanamagiaan tai Raamattuun niin kuin helluntailaisuudessa vaan kristillinen usko on luottamusta ja toivoa Jumalaan.

        Se on juuri sitä. Usko on luottamusta pelastavaan Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri sitä. Usko on luottamusta pelastavaan Jumalaan.

        Liittyykö se syntiin jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyykö se syntiin jotenkin?

        Kristityn tuntee rukouksestaan. Hän rukoilee niinkuin Jeesus opetti: "Anna anteeksi meidän syntimme niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet" (Isä meidän -rukous).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityn tuntee rukouksestaan. Hän rukoilee niinkuin Jeesus opetti: "Anna anteeksi meidän syntimme niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet" (Isä meidän -rukous).

        Olen kuullut tuon rukouksen mm. Jehovantodistajissa mutta en helluntailaisuudessa. Mitä tästä ajattelemme? Jehovantodistajat ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin helluntailaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut tuon rukouksen mm. Jehovantodistajissa mutta en helluntailaisuudessa. Mitä tästä ajattelemme? Jehovantodistajat ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin helluntailaiset.

        Olet kuullut väärin. Kehoittaisin käymään korvalääkärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuullut väärin. Kehoittaisin käymään korvalääkärillä.

        Korvalääkärini ei ole todennut korvissani olevan mitään vikaa. Oliskohan niin että sinun pitäisi mennä lääkäriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut tuon rukouksen mm. Jehovantodistajissa mutta en helluntailaisuudessa. Mitä tästä ajattelemme? Jehovantodistajat ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin helluntailaiset.

        <<Jehovantodistajat ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin helluntailaiset.<<

        Niin, Jahve-Jumalan valtakuntaa, jota Jeesus sanoo Raamatussa Perkeleeksi, ja on syntien valtakunnan Jumala, jolta rukoillaan, ettei tämä saattaisi kiusaukseen. Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme ei edes ole koko termiä synti.


    • Anonyymi

      > Kuinka pieni usko vanhurskauttaa?

      Vai olisiko niin, että Jumala vanhurskauttaa? Ihminen tulee vanhurskaaksi kun syntyy uudesti Jumalasta.

      "...Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      Miten tuo tapahtuu:

      "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
      Joh. 1:12-13

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

      Jos ihminen ottaa vastaan Jeesuksen sanat, silloin hän voi uudestisyntyä, muuttua mieleltään Jumalan mielen mukaiseksi, vanhurskaaksi. Kysymys on enemmästä kuin vain uskosta johonkin. Periaatteessa oikeamielisyydestä ja on mahdollista, että henkilö voidaan lukea vanhurskaaksi, vaikka ei olisi kuullut Jeesuksesta, tällä periaatteella:

      "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
      Room. 2:12-16

      • Anonyymi

        Juu, ei se Paavalin Kristus-kulttievankeliumi ollut mitenkään helposti työstettävissä, voi olla että tarvittiin jopa ripaus henkistä väkivaltaa fyysisen väkivallan lisäksi.

        2.Korinttolaiskirje:

        <<11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.<<


      • Anonyymi

        Ja kyseessähän on Paavalin Mooseksen lain Jumala Jahve, jota Jeesus sanoo Raamatussa perkeleeksi ja vastusti Jahven temppeliä, Mooseksen lakia ja rituaaleja ja tuomittiin jumalanpilkasta kuolemaan.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe