Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Neuvo pyyntö eron jälkeisen omaisuuden jakoon.

Anonyymi

Haluisin neuvoja mitä oikeuksia minulla on?

Asuimme minun omistamassa talossa yhdessä n. 2 vuotta, jona aika teimme minun kustannuksella pintaremonttia asuntooni ja keittiöön hommattiin uusi käytetty kalusto, jonka ex-kumppanini osti.
Remontissa oli isona apuna talkoissa hänen isäpuolensa.

Hän asui poikansa kanssa talossani maksaen juoksevista kustannuksista lähes puolet. Mitään vuokraa tai korvausta en asumisesta perinyt, koska se ei välttämättä olisi ollut kovin romantillinen ajatus.

Eron jälkeen hän repi ostamansa keittiön kaapit seinästä ja vei mukanaan.

Ostimme suhteen aikana peräkärryn, josta maksoin puolet eli 1100€ tästä hän ei suostunut minulle mitään maksamaan.

Nyt yli 6kk hänen poismuuton jälkeen hän alkaa vaatimaan pihakivetyksestä rahoja. Hän on kyseiset nurmikonreunuskivet ostanut, mutta hänen vaatimuksena ei näköjään lopu koskaan.


Haluisin tietää mitä oikeuksia minulla tässä tilanteessa on?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

15

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäs jos veisit ne pihakivet sille ja otat peräkärrystä puolet

      • Anonyymi

        super neuvo! Lataa pihakivet peräkärryyn. hinaa kärry miehen uuden asunnon pihaan, sahaa kärry kahtia ja hinaa oma puolesi kotiisi. Jätä kivet ja kärryn puolisko miehelle.

        Ja sopu säilyy maassa!


    • Anonyymi

      No se sai keittiönsä mutta pihakiviä se ei saa. Sillä ei ole oikeutta niihin koska ei ole vuokraa maksanut. Tosin voit viedä pihakivet sille tuskin on iso menetys sinulle. Kiusaa se tekee ei sniitä muuta ajatusta ole mutta sillä ei ole oikeutta sinun omaisuuteesi

    • Anonyymi

      Eipä sillä miehellä ole oikeutta tulla hakemaan mitään sinun talostasi. Peräkärrystä et saa mitään, jos et ole siinä omistajana. Mies on talossa asuessa säästänyt vuokranmaksusta muualle jo pitkän pennin.

      Mitään muuta sinun ei kannata tehdä kuin laittaa stoppi vaatimuksille. Olette eronneet ja sinun kotiisi hänellä ei ole mitään asiaa.

    • Anonyymi

      Itse olisin tehnyt jo tuosta keittiöstä rikosilmoituksen, sillä sehän oli selkeää vahingontekoa sinun omaisuudellesi. Samoin tekisin, jos tulisi jotain kiviä hakemaan. Kärryn antaisin pitää ihan edes kyselemättä siitä mitään, sillä siitä olisi turha vääntää.

    • Anonyymi

      Olisko kannattanut mennä naimisiin??? Ei mitään oikeuksia, jos todisteita suoritetuista maksuista ei löydy.

    • Anonyymi

      Keittiön osalta ex-puoliso on toiminut ihan oikein, koska vaikka kalusteet on kiinnitetty asuntoosi, hän ne omisti. Jos jotakin vahinkoa syntyi irrotuksesta, hän olisi periaatteessa sen velvollinen korvaamaan sinulle.

      Pihakiveyksien osalta on siinä suhteessa sama tilanne, että hän omistaa ne, mutta niiden irrottaminen aiheuttaisi enemmän vahinkoa kuin niillä on arvoakaan. Niinpä hänellä ei ole oikeutta niitä irrottaa. Jokin rahallinen hyvistys olisi oikein menetellen se tapa, jolla asia pitäisi sopia. Toisaalta olet kustantanut hänen peräkärryään, joten siitä sinulla on oikeus hyvitykseen.

      Mikä tuossa on loppusaldo, on vaikea sanoa. Pitää muistaa, että omaisuus ei ole uudenveroista, vaan omaisuuden arvostuksena käytetään sen tämän hetkistä käypää hintaa.

    • Anonyymi

      Olen mies minulla on vanha talo. johon otin naisen asumaan, nainen maksoi yhtä jos toistakin hankintaa, hän myöskin osasi korjailla kaikenlaisia asioita tuossa vanhassa talossani joka lopulta tulkin oikein hyvään kuntoon, no mälemppasin ämmän veks. ja hän kitisee ja vaatii jotakin korvauksia. ihan häpeilemättä, mokoma. että kehtaakin.

      • Anonyymi

        Toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa, koska tuollaisissa tilanteissa voi talo syttyä tuleen yllättäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa, koska tuollaisissa tilanteissa voi talo syttyä tuleen yllättäin.

        Meinaatko vieriketjun aloittajankin kämpän olevan palovaarassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko vieriketjun aloittajankin kämpän olevan palovaarassa?

        Sinä sen sanoit. :)


    • Anonyymi

      Ilmoitat hänelle, että omaisuutensa on kaikki ottanut mukaansa lähtiessään. Mutta että jos tällaiselle jälkivaatimuslinjalle lähdetään, niin sinulla on häneltä saatavia puolet peräkärryn nykyarvosta (selvität paljon on), sitten summa mitä on jäänyt vajaaksi hänen puolikkaastaan juoksevista kuluista ja jos on jotain muuta mitä olet maksanut enemmän. Näistä sinun saatavista kun vähennetään hänen pihakivet niin herra on hyvä ja maksaa velkansa per heti!

    • Anonyymi

      Homojen kannattaisi avoerota toisista.

    • Anonyymi

      Hae sinäkin korvausta parin vuoden ajalta asuntosi käytöstä ja ns. kulumisesta jos on noin idiootti 😏 On joillakin pokkaa.. Hän ei varmaan itse mitään isompaa omista niin katkerana kinuaa.

    • Eiköhän kannata jättää asiat sikseen, ellei sinulta löydy kuittitasolla todisteita esim maksetusta peräkärrystä.

      Olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus noista kaapeista, ja saman teet, jos mies käy kiviä hakemassa. Hän on nähtävästi hyvin katkera ja hautoo edelleen kostoa.

      Itse hommaisin pihaan riistakameran valvomaan, jos hän käy kiviä siitä hakemassa.

      Parempi, kun et enää vastaile hänen viesteihinsä. Sanot vain, ettei sinulla ole enää mitään sanottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe