Viking Seilas kumisaappaat

Anonyymi

Onko kellään kokemuksia Viking Seilas saappaiden kestävyydestä.
Olen vuosia käyttänyt Hai-saappaita ja ollut niihin tyytyväinen.
Nyt ostin ihan heräteostoksena Viking Seilas saappaat. Odotukset tuotteen suhteen eivät olleet korkealla. Ajattelin, että tuollaiset halvat mitkä lie.
Käsitykseni noista saappaista muuttui aivan täysin ensimmäisellä käyttökerralla. Jokainen yksityiskohta on selvästi mietitty tarkkaan. Esimerkiksi varsien jatkona olevat pienet valkoiset läpyskät eivät ole vain koriste , niistä on todella helppoa vetää saapaat jalkaan.
Saappaat ovat erittäin mukavat jalassa. Näillä voisi kävellä pidemmänkin lenkin. Ulkopohjakin tuntuu olevan hyvin suunniteltu, ei ole liukas.
Tuote näyttää hyvältä ja laadukkaalta. Olen tyytyväinen hankintaani. Hait ovat edelleen mielestäni hienot ja niin ovat nämäkin.
Onko kellään kokemuksia Seilas saappaiden kestävyydestä.

111

6703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katselin ja sovitin punaisia Viking Seilas kumppareita juuri viime viikolla. Saappaat jäi ostamatta, koska suurin koko jota punaisena löytyi, eli 42, oli minulle liian ahdas. Vikingin saappaissa taitaa tuo mitoitus olla aika nafti, koska Nokian Hai-saappaissa koko 41 mahtuu minulle ongelmitta. Mitä kokoa sinulla ovat nuo Seilas- ja Hai-saappaat?

      • Anonyymi

        Hait ovat kokoa 41 ja Seilas saappaat 42. Hait ovat reilumman kokoiset . Tosin nuo Vikingingit ovat nyt kesällä ihan sopivat, kun ei tarvita paksuja sukkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hait ovat kokoa 41 ja Seilas saappaat 42. Hait ovat reilumman kokoiset . Tosin nuo Vikingingit ovat nyt kesällä ihan sopivat, kun ei tarvita paksuja sukkia.

        Hait istuvat minun jalkaani kyllä paremmin kuin muiden valmistajien vastaavat. Jalkateräni on kai jotenkin "väärän mallinen" kun 42 numeronkin Seilakset on vaikea saada jalkaan. Sama pätee kyllä muihinkin saapasmalleihin. Kontiot ovat tosi hyvät jalassa, kun taas vaikkapa Hunterit ovat jotenkin liian kapeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hait istuvat minun jalkaani kyllä paremmin kuin muiden valmistajien vastaavat. Jalkateräni on kai jotenkin "väärän mallinen" kun 42 numeronkin Seilakset on vaikea saada jalkaan. Sama pätee kyllä muihinkin saapasmalleihin. Kontiot ovat tosi hyvät jalassa, kun taas vaikkapa Hunterit ovat jotenkin liian kapeat.

        Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että Hait on helpommat laittaa jalkaan. Seilas saappaissa varren takana oleva valkoinen läpyskä on on oikeasti tarpeellinen, koska nämä saappaat pitää vetää jalkaan, vaikka koko olisikin muuten sopiva. Saappaat on kyllä todella helppo saada pois jalasta. Kai ne on suunniteltu niin, että istuvat hyvin, eivätkä lonksu. Silti varsissa on enemmän tilaa housunlahkeille, kuin hai-saappaissa.


    • Anonyymi

      Minulla on talven loskakeleihin Lidistä ostetut talvikumisaappat .Hyvin kävellyt nillä pitkää matkaa talvet jo kolmas talvi läähtee käytin ,kun lumet ja loska kelit tulee. Lämin vuori ja urapohjat. Kerostalo pihalla, vanha nainen sanoi.Minä en Lidi osta mitään,katso minun sapaitani.Talven loskakeleissä kesä hai-tyliset kumisaapaat.Lisäsi viellä minun saapani kallimat luin sinun.No kumpi ulkona katui loska keleillä? Kuman nama tai polvet ruvella?Hänen kun ulkoilutti edes mennyttä koiraansa ja syyti pieni koira repi kaatui siksi!Katui kyllä ohut sileä pohja suora ja varpatkin paleli.Minä en kaatunut,eikä varpaita palellut halpis talvi saappaissani!.Kesän huonot kelit on lyhyt vartiset kumisaappaat ne halpis jotka työnetään vaan jalkoihin ja toimi, iso lyhyen varrenkin takia. Joka halpa ketju niitä myy.Tietysti Marimekon kumisaappaiden ulko kuosi ihana. Mutta joudun valitseman hinnan mukaan ,sen minkä ostan .Mutsi 69v. Itä_Helsinki

      • Anonyymi

        Mulla on ollut Viking Seilas saappaat jo varmaan neljä vuotta. Saappaat on vielä ehjät vaikka pohjat on kävelty ihan sileiksi, ja ovat todella loppuunkäytetyn näköiset. Nuo saappaat vaan ovat olleet mun lempikengät ympäri vuoden. Ihan hyvät talvikengät, kun lisää villasukat. Eikä hintakaan ollut kallis.
        Saa nähdä miten kaun vielä kestävät.


    • Anonyymi

      Ihmettelen näissä yhtä asiaa. Tokmanni myy tätä tuotetta maininnalla naisten kuminilkkurit.
      Mielestäni on vähän tuotteen vähättelyä. Nämä ovat kyllä ihan oikeat kumisaappaat, varren pituus riittää lähes joka tilanteessa, jossa tarvitaan kunnollisia kumisaappaita. Lisäksi ovat unisex- tuote.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Nilkkuri sana tuo mielikuvan jostain nilkkapituisesta jalkineesta, johon loska ja vesi saattavat mennä varren yli. Näissä on jotakuinkin yhtä pitkät varret, kuin muissakin purjehdus ja yleissaappaissa. Hait saattavat olla jotain 3 cm korkeammat.


    • Anonyymi

      Ihan hyvät saappaat olet ostanut. Minulla on samanlaiset ollut jo jonkin aikaa. Ainut asia missä ovat huonommat, kuin esim. Nokialaiset, on heijastinnauhan puuttuminen. Jos nyt pitäisi ostaa uudet kumisaappaat ostaisin ehdottomasti samanlaiset Vikingit.

    • Anonyymi

      Ostin myös tuollaiset Seilas saappaat. Mietin pitkään, kun samalla hinnalla olisi saanut Vikingin pitkävartiset mustat tai kontiot.
      Ostin nämä siksi kun ovat monikäyttöisemmät, näillä kehtaa mennä myös kaupungille. Lisäksi ovat hyvät myös pihatöissä ja metsässä. Varret eivät ehkä ole niin pitkät ,kuin noissa aiemmin mainituissa, mutta riittävät kaikessa, mihin kunnollisia kumppareita tarvitaan.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt näitä Seilas saappaita aina joskus joillakin käytössä, ja ajatellut, että mun Hait on paljon paremmat. Ostin kuitenkin nuo Vikingit itselleni ajatuksella, että kai ne kelpaavat pihatöihin ja marjastamiseen. Tässä kävi kuitenkin niin, että kun olin niitä muutaman kerran käyttänyt, niistä tulikin ne jalkineet, joilla pyöräillään töihin, käydään kaupassa ja muualla ihmisten ilmoilla. Ei näin hienoja saappaita halua pilata missään mustikkametsässä ja kuraisella kasvimaalla. Nämä ovat kyllä ihan yhtä hyvät, kuin vaikkapa Hait.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa kyllä, että ihmiset ovat olleet ihan tyytyväisiä näihin.Viking Seilas on kaikkea mitä hyvän kumisaappaan kuuluukin. Ovat eteisessä aina valmiina uusiin seikkailuihin, eikä tarvitse pelätä, että on sukat märkänä..
      Tai saahan kaikki saappaat pilattua, jos niitä ei hoideta ohjeiden mukaan. Auringossa ja kuumassa säilyttäminen on varma tapa pila minkälaiset kumisaappaat tahansa.

      • Anonyymi

        "Eteisessä aina valmiina uusiin seikkailuihin" Mun Seilakset ei vaan saa Paljonkaan viettää eteisessä aikaansa, kun ovat kengät, joita käytetään lähes päivittäin.


    • Anonyymi

      Netistä löytyi Saksalainen kumisaapastesti vuodelta 2022. Vertailussa oli 11 parhaat kumisaappaat. Seilas sai testissä arvion erittäin hyvä. Eli ei ne varmaan voi olla kovin huonot. Testi perustui mm.1321 henkilön tuotearvioon. Testissä ei ollut mukana Suomalaisia saappaita. Kai ne ovat Saksassa aika tuntemattomia tuotteita.

    • Anonyymi

      Kyllähä tuo Seilas-saappaiden hintakin 50-60€ kertoo, että tuotteen voi odottaa olevan laatutuote. Tähän hintaan saa siis vaikka Hait tai kontiot laatutuotteita nekin mielestäni. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Seilas-saappaissa on hinta kohdallaan tuotteen ominaisuuksiin nähden. Joo ja ne heijastinnauhat tosiaan puuttuvat, mutta vastaavasti löytyy jotain muuta. Kätevät hyvin muotoillut pohjalliset, jotka pysyvät hyvin paikoillaan,.Hyvät ulkopohjat jne. Niin ja ne jossain viestissä mainitut kätevät läpyskät, joista nämä on helppo vetää jalkaan . Mielestäni esim. Kontiot, Hait ja Tuo Seilas ovat ihan yhtä hyviä saappaita. On täysin makuasia, mitkä valitsee, kun hintakin on sama. Luulen kyllä, että Seilas on aika kestävä, jos yli 1300 tuotteen käyttäjää ja yli 90% tuotteen ostaneista on täysin tyytyväväisiä saappaisiinsa.

    • Anonyymi

      Hei! Aloitin tämän keskustelusarjan kyselemällä Seilas saappaista, kokemuksista ja kestävyydestä. Hyvä keskustelu, hyvästä tuotteesta. Toivottavasti tulee vielä lisääkin. Nyt kun nämä saappaat on ollut minulla kuukauden, on näitä tullut käytettyä jo paljon. Laatuvaikutelma on vain vahvistunut. Ovat kaupunkisaappaina ihan ykköset. Veneen kannella ja metsäretkillä pohjat pitävät hyvin. Suosittelen näitä kyllä muillekin. Löysin nuo Seilakset aika halpaan tarjoushintaan, ja siksi ehkä luulin niitä joksin halppis-saappaiksi. Näistä voisi kyllä maksaa sen 60 euroakin, ja silti olisi tehnyt hyvät kaupat.

    • Anonyymi

      Hyvä kun joku keksi avata tämän keskustelun. Minä ostin eilen Siniset Seilas saappaat. En varmaan olisi ilman tätä keskustelua osannut pitää niitä edes minään vaihtoehtona. Ovat kyllä mukavat jalassa, ja vaikuttavat laadukkaalta.

    • Anonyymi

      Onko täällä nyt jokin Viking Seilasin mainoskampanja meneillään? Varmasti hyvät kumisaappaat, en epäile yhtään, mutta vähän ihmettelen tätä yhtäkkistä Seilas-viestien tulvaa.

      • Anonyymi

        Maahantuojan edustaja vauhdissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantuojan edustaja vauhdissa?

        Luulen kyllä että tämä keskustelu on ollut siksi niin vilkasta, kun tästä tuotteesta ei ole ennen ollut keskusteluja. Muista vastaavista tuotteista on kyllä vaikka kuinka paljon. kymmenissä keskusteluissa on ihmetelty Haita , Huntteria ja vaikka mitä. Niin ja miksi joku kauppias tai maahantuoja edes ottaisi sen riskin, että keskustelu saattaa myös kääntyä negatiiviseksi tuotetta kohtaan..


    • Anonyymi

      Itsellänin jo useanvuoden ollut
      Wiking Grap Neo saappaat.
      Hyvin on kestänyt nyt on taas käyttöä paljon,kun metsässä rämpii marjoja ja sieniä kerätessä,sitten metsästys ja kalastus reissuilla.

    • Anonyymi

      Mun Seilasten seikkailut taitavat olla loppusuoralla. Niitä on yli vuosi säilytetty ulkorappusilla ovikatoksessa, ja ovat kärsineet auringosta. Niitä voi vielä käyttää, mutta pitää olla varovainen, kun niitä laittaa jalkaan, etteivät hajoa kokonaan. Luulen tosiaan, että väärä säilytys pilasi nämä, muuten hyvät saappaat.

    • Anonyymi

      Kokemusta on Seilas-saappaista. Ovat kestäneet hyvin.
      Viking Seilas ei ole mielestäni täydellinen jalkine. Varret ovat aika lyhyet, joten ei näillä kovin syvällä kahlata. Heijastinnauhojen puuttuminen on aika iso juttu, kun kulkee jotain pimeää tienreunaa. Näitä eivät ihmiset myöskään miellä sellaisiksi ikonisiksi tuotteiksi, kuin vaikka Hai tai Huntter.
      Toisaalta nämä ovat kyllä täydelliset kumpparit ihmiselle, joka asuu omakotitalossa, marjastaa, veneilee ja tykkää käyttää kaupungilla saappaita jne. Sellaiset yleissaappaat vähän kaikkeen.
      Uv- säteily varmaa tosiaan voi pilata nämä, koska ovat luonnonkumia.

    • Anonyymi

      Eikö kellään muka ole mitään huonoja kokemuksia noista saappaista. Jostain muista keskusteluista saa lukea Viking saappaista, , jotka hajoavat ennen aikojaan ja suurin piirtein varret jää käteen, kun saappaan vetää jalkaan. Noissa keskusteluissa ei kyllä selviä mitkä Vikingin tuotteet ovat kyseessä. Vai tehdäänkö osa Vikingeistä eri tehtaissa. Entä onko eri saapasmalleissa käytössä eri kumilaadut. Voihan olla että vain jotkin tuotteet ovat huonoja. Ja tietysti myös käyttö ja säilytys tietysti vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Minulla Seilas-saappaat ja Hait molemmat. Mielestäni Hait ovat monessa mielessä paremmat. Hain varret muutaman sentin pidemmät, tuo on merkittävä ero, kun kahlaa jossain. Lisäksi Seilas on varren suusta suurempi. Tämä tekee sen, että kävellessä lentää hiekkaa ja kiviä sisään saappaaseen. Hai-saappaita voi pitää jalassa vaikka koko päivän, huopapohjallisten ansiosta ei jalka hikoile. Tosin nuo huopapihjalliset kannattaa kiinnittää vaikka kaksipuolisella teipillä, kun joskus lähtevät liikkeelle saappaan sisällä.
      Hai-saappaiden heijastimet ovat tärkeät turvallisuuden kannalta. Lisäksi Hai klassikko, jonka kaikki tuntevat, ja jota voi käyttää missä vaan. Hait ovat kestäneet käytössäni vuosia, Vikingin kestävyydestä en vielä tiedä, kun ovat olleet vasta kolme kuukautta.

    • Anonyymi

      Huomasin, että Tretornilta löytyy kovasti samannäköiset saappaat kuin tuo Viking Seilasit, mutta ainakin yhdessä verkkokaupassa ovat suunnilleen kympin halvemmat kuin Seilasit. Onko kellään kokemuksia Tretorneista?

    • Anonyymi

      Voi olla että nuo Seilas saappaat ovat kestävät. Muuten niillä ei tee kyllä yhtään mitään. Varret ovat lyhyemmät, kuin esim Hai-saappaissa, joten loska ja vesi tulevat varren yli juuri niissä tilanteissa, kun saappaita yleensä käytetään. Tuota pahentaa vielä se, kun liian matalat varret ovat niin leveät ,että suorastaan keräävät loskan ja veden. Lisäksi samasta syystä soratiellä kävellessä irtokivet lentävät saappaan sisälle. Lisäksi pohja on lötkö ja liukas.
      Palasin itse käyttämään Hai-saappaita. Niissä noita edellä mainittuja ongelmia ei ole, löytyy heijastinnauhat ja ovat kestävät ja näyttävätkin paljon laadukkaammilta.

      • Anonyymi

        Joo tuo varsien leveys on kyllä iso ongelma, ovat kuin matalat leveät suppilot. Ja vaikka itse vähän katsoisikin miten ja missä kävelee, niin silti voi tulla yllätyksiä. Mulla oli viime kesänä omat Seilakset jalassa. Siellä kun oli paljon väkeä, niin toisten kävellessä ohi, lensi kurat ja hiekat suoraan mun Saappaiden varsista sisään. Lisäksi jo ihan sateellakin keräävät vettä. Tahtoo Hait takaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo varsien leveys on kyllä iso ongelma, ovat kuin matalat leveät suppilot. Ja vaikka itse vähän katsoisikin miten ja missä kävelee, niin silti voi tulla yllätyksiä. Mulla oli viime kesänä omat Seilakset jalassa. Siellä kun oli paljon väkeä, niin toisten kävellessä ohi, lensi kurat ja hiekat suoraan mun Saappaiden varsista sisään. Lisäksi jo ihan sateellakin keräävät vettä. Tahtoo Hait takaisin!

        Nuo varret ovat ehkä sentin matalammat, kuin saman kokoisissa Hai-saappaissa. Ja tuo varsien leveys on kyllä pelkästään hyvä asia. Niihin mahtuu tarvittaessa villasukat ja farkkujen lahkeet. Ja vaikka toppahousujen lahkeet talvella. Ja kannattaa lukea tämä keskustelu läpi , niin selviää miten niitä varsien läpysköjä voi hyödyntää ( Niillä on kolme hyvää käyttötarkoitusta)., jos on vaikka vähän leveämmät farkkujen tai muiden housujen lahkeet. Noita kun on käyttänyt muutaman vuoden, niin on oppinut ymmärtämään, että joka yksityiskohta on tarkkaan mietitty. Vähintään yhtä hyvät saappaat nää on kuin vaikka Hait, niistäkin on kokemusta. Suunnittelijoilla vaan on ollut vähän erilainen näkemys siitä minkälainen on mukava ja kestävä saapas.


    • Anonyymi

      Minulla oli tuollaiset myös. Enkä kyllä tiedä missä käytössä nuo ovat hyvät. Juuri nuo leveät varret on ongelmalliset. Lisäksi pohjat on tosi liukkaat. Puutarhatöissä ne ovat heti täynnä multaa, metsässä risut kävyt yms. lentää saappaaseen. Soutuveneeseenkään ei oikein edes matalasta rannasta pääse, niin ettei saapas hörppää. Ja jos pitäisi laittaa lahkeet saappaiden päälle, niin ei sekään oiken onnistu, leveiden varsien vuoksi. Siinä tapauksessa voivat olla hyvätkin, jos on paksut pohkeet. Lisäksi kyllä näyttävät ihan oikeilta kumisaappailta, ja onhan hintakin vähän edullisempi, kuin vaikka nokialaisilla.

    • Anonyymi

      Lähdin muutama viikko sitten ostamaan uusia saappaita. Tarkoitus oli ostaa kontiot. Noita Seilas-saappaita oli eräässä kaupassa esillä. Ajattelin että noita nyt en ainakaan osta. Saappaat näyttivät kuitenkin jotenkin vähän hassuilta ja symppaattisilta, vähän kuin yrittäen näyttää oikeilta kumisaappailta, etupuolella oleva Viking merkki kertoi kuitenkin kyseessä olevan merkkituote. Päätin kuitenkin kokeilla. Vedin saappaat jalkaan noista hassuista varren takareunassa olevista läpysköistä, ja kävelin muutaman metrin myymälässä. Tuote teki heti selväksi minulle, että tässä on laadukkaat ja mukavat saappaat. Eli Kontiot jäi ostamatta. Ja onhan tämä aika erilainen tuote kuin Kontiot. Nämä ovat kaupunkilaiselle hyvät yleissaappaat. Varret on ehkä matalat, korkeus kyllä riittää lähes aina kun saappaita tarvitaan. Varret ovat myös aika leveät. Lunta hiekkaa ja loskaa voi lentää saappaaseen varren yli. Tämäkään ei ole mikään ongelma, kun sen osaa huomioida. Lisäksi leveät varret ovat tosi hyvät nahtuuhan niihin paksumpikin lahje. Ja jos saappaat jostain syystä hörppäävät vettä, nämä kuivuvat muutamassa tunnissa, kun pohjallisen ottaa pois. Ja se vähän hassu ulkonäkö on varmaan ihan suunniteltu juttu, nimittäi edelleen kun nämä laittaa jalkaan tulee hyvälle tuulelle. Eli jos ei ole tarvetta maksaa ihan Kontion tai Hain hintaa saappaista, niin tässä on ihan hyvä mionikäyttöinen vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä ihan totta, että kuivuvat todella nopeasti. Yleensä jos saappaat pesee sisältä, ne ovat märät vielä seuraavanakin päivänä. Seilakset kun pesee , ja irrottaa pohjalliset. Saappaat ovat kuivat jo muutaman tunnin kuluttua.


    • Anonyymi

      Hei. Sinä joka aloitit tämän keskustelun. Vieläkö olet tyytyväinen noihin Seilas saappaisiin. Ovatko vielä ehjät? Aattelin vaan kun mietin, että nuo voisivat olla yksi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Olen tyytyväinen näihin edelleen. Ja ovat ihan ehjät vielä tietenkin. Vasta kahdeksan kuukautta lähes päivittäistä käyttöä takana. Tänäänkin on kahlattu eteläsuomen loskaisessa talvessa.
        Eli jos harkitset tällaisten hankkimista voin kyllä suositella edelleen.
        Jotkut ovat kommentoineet lyhyitä leveitä varsia. Minun mielestäni ovat olleet riittävän korkeat kaikenlaisessa käytössä, lisäksi paksumpikin lahje mahtuu saappaanvarteen sisälle.
        Hyviä puolia ovat myös, että ovat todella mukavat jalassa. Lisäksi jos nämä sattuvat kastumaan sisältä, tai haluat pestä ne, niin kuivuvat huippu nopeasti hyvän vuorimateriaalin ansiosta.
        Ja nuo varsien takareunoissa olevat läpyskät, ovat kyllä todella kätevät, kun saappaita vetää jalkaan.
        Mun mielestä parhaat saappaat mitä minulla on ollut. Voittaa Sievit ,Huntterit ja Nokialaiset mennen tullen!


    • Anonyymi

      Piti ihan vilkaista miltä nuo näyttävät ja kyllä voi sanoa että ainakin nokialaiset ovat tyylikkäämpiä. Näyttävät olevan mm. tokmannilla alennuksessa joten ei taida kauppa oikein käydä?

      • Anonyymi

        Kävin juuri yhtenä päivänä Tokmannilla. Siellä oli vierekkäin Seilasta ja Hai-saappaita. Vaikka en saapasostoksilla ollutkaan, sovitin ja mallasin molempia. Ei Seilaksissa mitään vikaa ollut, voisin ajatella käyttäväni niitäkin, mutta Hait olivat minusta kuitenkin mukavammat jalassa ja hienommat näköiset. Hait taisivat olla suunnilleen kympin kalliimmat kuin Seilakset.
        Seilasten kestävyydestä Hai-saappaisiin verrattuna en osaa sanoa mitään kun en omista kuin reilut viisi vuotta vanhat Hait. Hait ovat kestäneet kyllä hyvin. Ihan ehjät ovat edelleen.


    • Anonyymi

      Tuo Seilasten kestävyys mietityttää itseäkin. En muista koskaan nähneeni paljon käytetyn ja kuluneen näköisiä Vikingejä kenelläkään. Sen sijaan niitä vielä aika vähän käytetyn näköisiä tuon merkkisiä, joissa on jo taitekohdassa selvästi hapertuneet, ja jopa selvästi rikki, on jollain aina joskus näkynyt.
      Kuluneita selvästi monia vuosia käytetyn näköisiä Hai-ja muitakin Noikian saappaita kyllä näkyy käytössä usein. Mulla ainakin Hait kestäneet jo pian 10-vuotta, maksan siis mielelläni muutaman kympin enemmän tuosta ilosta.

      • Anonyymi

        Mun Seilakset on kuluneen ja paljon käytetyn näköiset, mutta täysin ehjät edelleen. Näitä on käytetty todella paljon. Ja onhan nää jo yli 5-vuotta vanhatkin. Ja jos haluat tosi hyvät ja pitkäikäiset saappaat, niin 35-60€ Seilaksista on edullinen hinta. Mun seuraavatkin saappaat on samanlaiset, jos nämä joskus hajoaa.


      • Anonyymi

        Mun Seilas-saappaat on kestäneet yli kuusi vuotta. Näitä on käytetty todella paljon, joten ovat tietenkin kuluneen, haalistuneet ja paljon käytetyn näköiset. Näillä uskaltaa edelleen huoletta kahlata vaikka loskassa ja rantavesissä. Nämä jaloissa voi edelleen kulkea pientä ylpeyttä tuntien kauppojen saapashyllyjen ohi. Ehjät saappaat jalassa ei ole tarvetta jäädä sovittamaan uusia. Haalistuneiden varsien etureunassa oleva Viking-teksti kertoo vastaantulijalle, että kyseessä on laatusaappaat, jotka ovat kestäneet käyttöä. Siis katu-uskottavuutta parhaimmillaan. Ja kyllä nämä varmaan sen kymmenen vuotta kestää, kun ei vielä ole mitään merkkejä hajoamisesta. Ja onhan näihin on moni muukin vaikuttanut olevan tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Itse näen tuollaiset paljon käytetyt ikivanhat ja ehjät Seilas saappaat joka päivä eteisessä, ja usein ovat jalassa Kaupungillakin. Ja on niitä ainakin tämän keskustelupalstan perusteella monilla muillakin. Ehkä ne eivät vaan ole Suomessa niin yleisiä. Hait maksavat tosiaan enemmän kuin nämä. Mitä sillä saa? Sillä saa pari senttiä pidemmät varret ,joissa on heijastimet.
        Vikingit kestää siinä missä Haitkin.


    • Anonyymi

      Ostin vuosi sitten seilas saappaat ,Ihan hyvät ,näillä mennään varmaan seuraavat 10-vuotta. Toiveikas arvaus. Varret on tosiaan aika leveät, ja hiekka ja roskat voivat kyllä lentää saappaisiin, jos niitä ei osaa käyttää oikein.
      Tässä keskustelussa jo aiemmin mainituilla läpysköillä varsien takareunoissa on kolme tärkeää tehtävää. 1. Niistä on todella kätevää vetää saappaat jalkaan, 2. Ne ovat hieno koriste, hauska lisä saappaan ulkonäköön.. Kolmantena asia ,jota harva on huomannut. Sopivan leveän lahkeen voi jättää takaa tuon läpyskän ja pohkeen väliin. Näin lahje pysyy saappaan reunan päällä, eikä lennä hiekka ja roskat sisään. Eikä lahje myöskään tipu liian alas. Itse ajattelin ensin, että tuo yksityiskohta on vain turha koriste, joka tuskin kestää käyttöä. Nyt vuoden käytön jälkeen voin sanoa, että kyllä kestää!
      Ehkä vähän hassua kirjoittaa yhdestä yksityiskohdasta näin paljon, mutta useissa muissakin tuotteissa on tärkeää, että niitä osataan käyttää oikein. Moni tyytyy sen enempää ajattelematta vain valittamaan sitä,miten hiekka lentää saappaisiin.

      • Anonyymi

        Joskus joku pieneltä, ja turhalta vaikuttava yksityiskohta voi olla yllättävän tarpeellinen.
        70-luvulla oli kuulemma muotia tuo, että lahkeet kuului olla takaa saappaissa sisällä, ja etureunan roikkua varren ulkopuolella. Tuo läpyskä tosiaan mahdollistaa sen, ja estää, että lahje ei putoa takaa alas.
        Ja on noita "läpyskäsaappaita" muillakin valmistajilla. Vikingeissä on vaan se ero, halppissaappaisiin verrattuna, että ne läpyskät kestää oikeasti kiskoa saappaat jalkaan.
        Hyvä kun joku keksi ottaa tuonkin puheeksi. Työssäni tarvitsen saappaita näin keväällä paljon. Seilasit ovat olleet käytössä viimeisen kahden kuukauden aikana joka päivä. Hyvät saappaat! Lisäksi noista joidenkin parjaamista leveistä varsista on paljon hyötyäkin, mahtuu paksut sukat, ja ne lahkeetkin, jos ne joskus haluaa saappaan sisälle kokonaan.


    • Anonyymi

      Mietin tuossa juuri eilen kun naapurin kanssa keskusteltiin. Olimme molemmat pihatöissä, joten molemmilla oli sattumalta saappaat jalassa.
      Naapurilla oli ihan uudet " suomalaiset" saappaat. Minulla omat pari vuotta vanhat Seilakset. Naapuri kehui omiaan, ja suositteli minullekin noiden halppisten tilalle samanlaisia. Ajattelin heti, että sattuipas sopivasti. Näytin puhelimeltani tämän keskusteluketjun. Lisäksi näytin kauppojen arvosteluja, joissa lähes kaikissa on täydet tähdet .Lisäksi vielä se netistä löytyvä testi, josta nuo Vikingit saivat tosi hyvät arvostelut. Lopuksi vielä näytin saappaissa olevaa Viking merkkiä, ja sanoin että tällainen "halppis" tuote! Naapurin oli pakko myöntää lopussa, että hänen uudet saappaansa saattavat olla mun Seilaksia huonommat laadultaan.
      Eli Vikingit on kyllä merkkijalkineet, joita kyllä kehtaa käyttää ja näyttää. Ja naapurinkin kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä vieläkin, vaihdettiin vain puheenaihetta.

      • Anonyymi

        Voittajan on helppo hymyillä. Aika hauska tilanne varsinkin, jos toinen on aloittanut keskustelun vähän ylimielisellä asenteella. Noiden seilasten laatua ei tosiaan paljon tarvitse perustella. Vähän selaa netistä arvosteluja niistä, arvosteluja on paljon, ja lähes kaikissa tuote on arvioitu erinomaiseksi. Kai naapuri sentään pahoitteli kommenttejaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voittajan on helppo hymyillä. Aika hauska tilanne varsinkin, jos toinen on aloittanut keskustelun vähän ylimielisellä asenteella. Noiden seilasten laatua ei tosiaan paljon tarvitse perustella. Vähän selaa netistä arvosteluja niistä, arvosteluja on paljon, ja lähes kaikissa tuote on arvioitu erinomaiseksi. Kai naapuri sentään pahoitteli kommenttejaan?

        Ei pahoitellut, mutta oli kyllä aika hämmentynyt, kun näytin nuo arvostelut, ja muut jutut. Lisäksi kun vielä kerroin ,että nämä ovat olleet yli 2-vuotta kovassa käytössä. Ja ovat ihan ehjät ja hyväkuntoiset vieläkin. Sanoi kyllä vielä lopuksi , että olisi itsekin voinut ostaa samanlaiset! Nämä muuttuivat siis naapurin silmissä vartissa laadukkaiksi merkkikumppareiksi!


      • Anonyymi

        Kyllä haisaappaat ovat paljon hienommat kuin nuo viikingit. Ihan sama jotta kestävätkö vuoden tai pari enemmän tai vähemmän kun eivät kuitenkaan ole kestoltaan sitä kuin ennen.


    • Anonyymi

      Minä löysin Viking -Seilas saappaat täysin sattumalta, tai oikeastaan ne löysivät minut. Olin muutama vuosi sitten eräällä leirillä ohjaajana. Minulla oli kyllä kumpparit mukana, mutta ne tietenkin päättivät hajota heti ekana päivänä.. Eräällä toisella ohjaajalla oli onneksi kahdet kumisaappaat mukana. Hän tarjosi melkein uusia Seilaksia lainaksi. Ne olivat minulle uusi tuttavuus, ja ekat Vikingit, joita olin käyttänyt. Sain kulkea sateisen viikon noissa saappaissa, jotka olivat vielä minun kokoanikin. Ihastuin niiden mukavuuteen, ja moniin hyviin ominaisuuksiin, joita tässäkin keskustelussa on tullut esille.
      Yhtenä iltana iltanuotiolla kun kiittelin saappaat lainannutta henkilöä. Muutkin kiinnittivät niihin huomiota. Yhdessä mietittiin, että ovat tyylikkäät, ja hauskan näköisetkin. Ei vaan ehkä Suomessa mikään hirveän yleinen malli.
      Ja ei varmaan tarvitse kertoa, mitkä kumisaappaat ostin seuraavaksi! Nyt muutaman vuoden käytön jälkeen nämä ovat edelleen käytössä. Eli hyvin ovat kestäneet, ja oon edelleen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että mitä enemmän käyttää, niin paremmin kestävät. Luonnonkumi haurastuu säilytyksessä. Mulla on ollut nämä nyt noin vuoden. Lähes päivittäin käytössä , ja täysin ehjät vieläkin. On mökkeilty, veneilty, retkeilty metsässä ja suolla, käyty festareilla, tehty lumitöitä, käytetty puutarhatöissä ja kaupungilla.,jne. Ovat siis selvinneen ehjinä melkoisesta käyttötestistä. Voisin arvioida, että näitä on vuodessa käytetty sen verran, mitä moni käyttää ehkä kolmessa- neljässä vuodessa. Ja matka jatkuu edelleen, kun ovat ihan hyvät vielä.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä täysin totta, että saappaita pitää myös käyttää usein. Kestävät varmasti paljon pidempään, Jossain lämpimässä komerossa, tai auringossa ovenpielessä säilytetyt kumisaappaat haurastuvat ja murenevat ennen aikojaan. Myös kuminhoitoainetta kannattaa käyttää. Moni kiskoo kerran vuodessa huonosti säilytetyt saappaat jalkaan, ja sitten ihmetellään miksi uudehkot saappaat hajoavat ennen aikojaan. Tämä koskee kyllä kaikkien valmistajien kumisaappaita.


    • Anonyymi

      Tänään tuli mun Seilas-saappailla neljä vuotta täyteen. Sen kunniaksi pääsivät sateisen päivän iltana kanttarelli & mustikkametsään. Näitä on käytetty paljon, vieläkin ovat täysin ehjät, ja aina voi luottaa, että sukat pysyvät kuivina.

    • Anonyymi

      Seilas näyttää uutena ja kiiltävänänä kaupan hyllyssä ehkä vähän halvalta ja vaatimattomalta lyhyine varsineen., vaikka Hai-saappaisiin verrattuna. Varsissa olevat Viking-tekstit kyllä yrittävät vakuutella, kyseessä olevan ihan oikeat kumisaappaat. Vähän noin ajattelin reilusti yli kuusi vuotta sitten. Nyt kun saappaita on paljon käytetty vaikutelma on täysin toisenlainen. Edelleen ehjät tyylikkään uskottavasti kuluneet ja haalistuneet saappaani näyttävät jo ensivilkaisulla siltä, että ovat luotettavat ja kestäneet pitkään. Ehkä juuri siksi niitä tulee käytettyä paljon kaupungillakin, ja missä millonkin.
      Uusille saappaille ei ole tarvetta, mutta jokin aika sitten satuin käymään eräässä liikkeessä jossa myydään noitakin. Joku asiakas kokeili juuri Seilaksia, ja epäili että ovat paljon huonommat kuin Nokialaiset. Tuohon keskusteluun oli pakko ottaa osaa, kun sattui itsellä olemaan jalassa juuri nämä samanlaiset saappaat. Siinä tuli samalla kerrottua monia tässäkin keskustelussa esille tulleita yksityiskohtia tuotteesta. En tiedä tuliko kaupat, mutta luulen niin. Nämä jalassa kun kulkee, niin melkein odottaa tuollaisia keskusteluja, kun joku alkaa kehumaan jotain omasta mielestään laatusaappaita.
      Niin ja nyt ne Viking-tekstit siinä vanhojen, mutta ehjien saappaiden varsissa ovat oikeasti uskottavat, Kyllä kyseessä on laadukkaat, ja ihan oikeat saappaat, joita en vaihtaisi mihinkään Sieviin tai nokiaan.

    • Anonyymi

      Norjalaiset on osanneet toteuttaa jotkut asiat fiksummin, kuin Suomalaiset . Kun Suomessa joskus 80-luvun alussa oli omituinen muoti, jossa käännettiin kontioiden pitkät varret kaksikerroin. Näitä näki kaupungillakin. Norjassa oli saman tyyppinen muoti-ilmiö mutta siellä sama tehtiin kääntämällä Seilaksen tyyppisten Kadett-classik saappaiden lyhyet varret. Tuo toteutus näyttää paremmalta ja kevyemmät saappaat sopivat paremmin kaupunkkäyttöön. No tuo kaikki on mennyttä aikaa, ja itse en tuota varsien kääntelyä kyllä ymmärtänyt ollenkaan.

      • Anonyymi

        Kumpi maa mahtoi keksiä tuon muodin ensin?


      • Anonyymi

        Nuo varsista käännetyt kontiothan olivat sen ajan nuorisomuotia. Itselläkin sellaiset oli ja niitähän pidettiin koulussakin ja mikä ettei kaupungillakin. Varsinkin kun vuorikankaat oli korsiteltu bändien nimillä, logoilla yms. Eiköhän varsien taittamisella tehty juuri pesäeroa peltosaappaisiin.


      • Anonyymi

        Höh, nuo käännetyt kontiothan olivat oikein hienot. Muistan että sellaiset olivat 80-luvun puolivälissä lähes kaikilla (teineillä) ainakin meilläpäin. Noloa olisi ollut kulkea varret suorina ainakin julkisilla paikoilla.
        Taidankin nostalgiamielessä taas omat kontiot kääntää….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, nuo käännetyt kontiothan olivat oikein hienot. Muistan että sellaiset olivat 80-luvun puolivälissä lähes kaikilla (teineillä) ainakin meilläpäin. Noloa olisi ollut kulkea varret suorina ainakin julkisilla paikoilla.
        Taidankin nostalgiamielessä taas omat kontiot kääntää….

        Huvittavaa vaan, kun täsmälleen sama muoti toteutettiin toisessa pohjoismaassa vaan eri saapasmallilla. Ja toteutuihan tuo matkiminen jo 60-70-luvun Hai-saapasmuodissakin. Norjassa se vaan tehtiin noilla Kadeteilla ja Seilaksilla. Itse olen Suomalainen, joten olen vaan lukenut, ja nähnyt kuvia noista Norjan ilmiöistä.
        Hienoa kuitenkin, että klassikot löytävät käyttäjiä aina uusista sukupolvista ja aiheuttavat keskusteluja. Toivonkin siis, että Seilakset, Hait, kontiot ja muutkin ikoniset tuotteet säilyvät vielä pitkään valmistuksessa. Ja jos totta puhutaan nuo kaikki ovat todella hyviä saappaita.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa vaan, kun täsmälleen sama muoti toteutettiin toisessa pohjoismaassa vaan eri saapasmallilla. Ja toteutuihan tuo matkiminen jo 60-70-luvun Hai-saapasmuodissakin. Norjassa se vaan tehtiin noilla Kadeteilla ja Seilaksilla. Itse olen Suomalainen, joten olen vaan lukenut, ja nähnyt kuvia noista Norjan ilmiöistä.
        Hienoa kuitenkin, että klassikot löytävät käyttäjiä aina uusista sukupolvista ja aiheuttavat keskusteluja. Toivonkin siis, että Seilakset, Hait, kontiot ja muutkin ikoniset tuotteet säilyvät vielä pitkään valmistuksessa. Ja jos totta puhutaan nuo kaikki ovat todella hyviä saappaita.!

        Jos tarkkoja ollaan, niin Seilas saappaat nimenä ja mallina tulivat valmistukseen ehkä 2017. Mutta vaikka tuote onkin tavallaan uusi. Se on todella samanlainen, kuin Vikingin 60-70 luvun klassiset purjehdussaappaat. Siihen on vaan koottu eri mallien parhaita puolia, ja päivitetty nykyaikaan. Oikeastaan myö Hai-saappaat ovat kokeneet samanlaisia pieniä muutoksia, mutta nimi on säilynyt ennallaan. Ja varmaan siksi koska Seilas on noin uusi nimenä ja mallina selittää senkin, että tässä keskustelussa esiintyy 5-6 vuotta kestäneitä edelleen ehjiä Vikingejä, eikä vanhemmista mainita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, nuo käännetyt kontiothan olivat oikein hienot. Muistan että sellaiset olivat 80-luvun puolivälissä lähes kaikilla (teineillä) ainakin meilläpäin. Noloa olisi ollut kulkea varret suorina ainakin julkisilla paikoilla.
        Taidankin nostalgiamielessä taas omat kontiot kääntää….

        Nykykontiot eivät toimi niin hyvin käännettyinä kun vuorikangas on kuvioitu noilla nokian logoilla. Ei voi koristella enää itse oman mielen mukaan kuin teininä 40 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Varmaan Suomalaiset ovat matkineet tuon idean naapurimaasta. Ainakin monissa muissa asioissa on ollut hienoa ottaa mallia ulkomailta. Seilas ja Kadett toimivat noinkin käytettynä nilkkurimallisina City-saappaina. Vaikka taittaminen on kyllä aika turhaa. Kun taas kääntövarsi-Kontiot näyttävät kaupungilla tosi junttimaisilta. Toivottavasti tuo ei tule enää muotiin. Ja onneksi tuota muotia ei koskaan sovellettu Hai-saappaisiin.

      • Anonyymi

        Seilasten varsia ihan turhaa taitella. Varsien korkeus on sellaisenaan juuri oikea kaupungilla, ja muutenkin missä nyt saappaita tarvii. Lisäksi mun mielestä Kontioita ja muita pitkävartisia on turha edes hankkia kaupunkikäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seilasten varsia ihan turhaa taitella. Varsien korkeus on sellaisenaan juuri oikea kaupungilla, ja muutenkin missä nyt saappaita tarvii. Lisäksi mun mielestä Kontioita ja muita pitkävartisia on turha edes hankkia kaupunkikäyttöön.

        Minulla on välillä Seilasten varret käännettyinä, ovat aika kätevät niinkin. En vaan tiedä kärsiikö tuo luonnonkumi, jos on kaun jyrkästi taitettuna. Olenkin kääntänyt varret yleensä takaisin kun ne on laitettu säilytykseen . Joskus oli itselläkin kääntövarsikontiot, ja nuo taitetut Seilaksetkin herättävät vanhoja muistoja niistä ajoista. Muuten nämä Vikingit ovat tämän hetken käyttötarpeeseen kaupungissa, paljon sopivammat kuin Kontiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on välillä Seilasten varret käännettyinä, ovat aika kätevät niinkin. En vaan tiedä kärsiikö tuo luonnonkumi, jos on kaun jyrkästi taitettuna. Olenkin kääntänyt varret yleensä takaisin kun ne on laitettu säilytykseen . Joskus oli itselläkin kääntövarsikontiot, ja nuo taitetut Seilaksetkin herättävät vanhoja muistoja niistä ajoista. Muuten nämä Vikingit ovat tämän hetken käyttötarpeeseen kaupungissa, paljon sopivammat kuin Kontiot.

        Vikingeistä en osaa sanoa mutta kotimainen kontio kyllä kestää tuon kääntämisen aika hyvin. Mulla on on yhdet olleet käännettyinä 6-7 vuotta ja yhä pysyy testatusti vesi ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Kokeilin noita tänään XXL:ssä. Olivat kyllä todella mukavat jalassa. Olisin ostanut jos niitä olisi ollut sinisenä, minun kokoani. Nuo olisi voinut villasukkien kanssa laittaa heti jalkaan, vaikka lumitöihin. Mutta saappaat jäi ostamatta, kun sopivaa kokoa löytyi vain valkoisena. Sekin oli kyllä hieno, mutta varmaan vähän liian arka väri. Ehkä palaan asiaan, kun loskakausi alkaa.

      • Anonyymi

        Omaan kommenttiini jatkoa. Jäi tuo eilinen harmittamaan. Vaikka ensin ajattelin, että tallä asialle ei ole mikään kiire. Tänään löysin sopivan kokoiset siniset Vikingit toisesta liikkeestä. No mitä käyttöä on lyhytvartisilla purjehdussaappailla tammikuisessa Suomessa?. No ei paljon mitään. Paitsi että kävelin kaupasta kotiin, ja tein vähän lumitöitä nuo jaloissa. Ihan hyvät olivat talvellakin villasukkien kanssa. Ulkopohjat nyt ei ehkä ole kuitenkaat parhaat mahdolliset liukkaalla jäällä. Mutta nyt on loskakelejä varten hyvät saappaat hankittuna.


      • Anonyymi

        Minä tykkäisin kyllä valkoisista kumppareista, vaikka on totta, että se on värinä vähän arka. Niin kuin on keltainenkin. Minulla on jo vuosia vanhat keltaiset Hait, ja kyllä niissä näkyy käytön jäljet, vaikka ne ovat vielä ehjät. Voisin käydä liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa noita valkoisia Seilaksia, kun Haita eikä Kontioitakaan taida olla tällä hetkellä saatavilla valkoisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tykkäisin kyllä valkoisista kumppareista, vaikka on totta, että se on värinä vähän arka. Niin kuin on keltainenkin. Minulla on jo vuosia vanhat keltaiset Hait, ja kyllä niissä näkyy käytön jäljet, vaikka ne ovat vielä ehjät. Voisin käydä liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa noita valkoisia Seilaksia, kun Haita eikä Kontioitakaan taida olla tällä hetkellä saatavilla valkoisina.

        Joo nuo Valkoiset Seilakset oli kyllä minunkin mielestäni tosi hienot. Olisin voinut ostaa valkoiset, jos ne tulisivat vaikka pelkästään kaupunkikäyttöön. Mutta halusin siniset, kun välillä niitä tarvitaan pihatöissä, mökillä, metsäretkillä jne. Noita valkoisia vaikutti olevan ainakin XXL.ssä sekä naisten että miesten kokoja.


      • Anonyymi

        Minulla on erikseen siistimmät Hai-kumpparit kaupungille sekä muuhun ns parempaan menoon. Pihatöissä ja metsäreissuilla käytän kuluneempia tai likaantuneempia. Ja yleensä pitempivartisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on erikseen siistimmät Hai-kumpparit kaupungille sekä muuhun ns parempaan menoon. Pihatöissä ja metsäreissuilla käytän kuluneempia tai likaantuneempia. Ja yleensä pitempivartisia.

        Totta kaupunkisaappaiden pitää olla puhtaat ja siistit. Eivätkä kyllä säily puhtaina, jos käytetään jossain ruohonleikkuussa tai perunamaalla, ja metsässäkin tulee helposti uusissa saappaissa näkyviä naarmuja. Saappaidenhoitoaineen käyttö suojaa pintaa jonkin verran. Tosin tuo Seilasten materiaali ei ole uutena niin kiiltävää, kuin Hain, eli ei ole läheskään niin herkkä naarmuuntumiselle ja likaantumiselle. Ja eihän noita Seilasta tai Haita ole kumpaakaan alunperin suunniteltu miksikään peltosaappaiksi, ennemminkin kaupungille ja veneilyyn. Valkoiset Seilakset olisi kyllä hienot kaupunkikäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan kommenttiini jatkoa. Jäi tuo eilinen harmittamaan. Vaikka ensin ajattelin, että tallä asialle ei ole mikään kiire. Tänään löysin sopivan kokoiset siniset Vikingit toisesta liikkeestä. No mitä käyttöä on lyhytvartisilla purjehdussaappailla tammikuisessa Suomessa?. No ei paljon mitään. Paitsi että kävelin kaupasta kotiin, ja tein vähän lumitöitä nuo jaloissa. Ihan hyvät olivat talvellakin villasukkien kanssa. Ulkopohjat nyt ei ehkä ole kuitenkaat parhaat mahdolliset liukkaalla jäällä. Mutta nyt on loskakelejä varten hyvät saappaat hankittuna.

        Vielä tuohon kirjoitukseeni vähän jatkoa. Kun tätä keskustelusarjaa lukee, niin jotkut on vähän sitä mieltä että Seilakset ovat ensivaikutelmaltaan vähän halvan oloiset. Itselleni tuli kyllä alusta asti täysin eri vaikutelma. Tuote oli laadukkaan oloisesti pakattu. Ja kun niitä kokeili kaupassa oli heti tunne, että nämä ovat merkkisaappaat. Mukavat jalassa ja kestävän oloiset.
        Ja nyt kun ne ovat pari päivää olleet eteisessä vaimon uudehkojen Hai-saappaiden vierellä, niin näyttävät siinäkin vähintään yhtä laadukkailta. Saa nähdä kumman saappaat kestävät pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tuohon kirjoitukseeni vähän jatkoa. Kun tätä keskustelusarjaa lukee, niin jotkut on vähän sitä mieltä että Seilakset ovat ensivaikutelmaltaan vähän halvan oloiset. Itselleni tuli kyllä alusta asti täysin eri vaikutelma. Tuote oli laadukkaan oloisesti pakattu. Ja kun niitä kokeili kaupassa oli heti tunne, että nämä ovat merkkisaappaat. Mukavat jalassa ja kestävän oloiset.
        Ja nyt kun ne ovat pari päivää olleet eteisessä vaimon uudehkojen Hai-saappaiden vierellä, niin näyttävät siinäkin vähintään yhtä laadukkailta. Saa nähdä kumman saappaat kestävät pidempään.

        Varmaan aika tyylikkään näköinen kaksikko, Uudet Hait ja Seilakset eteisessä. Ja piristäisi varmaan katukuvaakin kivasti. Vähän väriä harmaisiin sadepäiviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aika tyylikkään näköinen kaksikko, Uudet Hait ja Seilakset eteisessä. Ja piristäisi varmaan katukuvaakin kivasti. Vähän väriä harmaisiin sadepäiviin.

        Nu tulevat varmasti piristämään katukuvaa. Näin hienot ja mukavat saappaat eivät unohdu kenkätelineeseen pölyyntymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nu tulevat varmasti piristämään katukuvaa. Näin hienot ja mukavat saappaat eivät unohdu kenkätelineeseen pölyyntymään.

        Nu=nuo🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tuohon kirjoitukseeni vähän jatkoa. Kun tätä keskustelusarjaa lukee, niin jotkut on vähän sitä mieltä että Seilakset ovat ensivaikutelmaltaan vähän halvan oloiset. Itselleni tuli kyllä alusta asti täysin eri vaikutelma. Tuote oli laadukkaan oloisesti pakattu. Ja kun niitä kokeili kaupassa oli heti tunne, että nämä ovat merkkisaappaat. Mukavat jalassa ja kestävän oloiset.
        Ja nyt kun ne ovat pari päivää olleet eteisessä vaimon uudehkojen Hai-saappaiden vierellä, niin näyttävät siinäkin vähintään yhtä laadukkailta. Saa nähdä kumman saappaat kestävät pidempään.

        Minkäväriset on teidän saappaat? Meillä on vaimon kanssa kummallakin punaiset Hait. Mulla on aika uudet, vaimolla on jo vanhat ja nuhjuiset, mutta vieläkin ehjät. Sadekelillä saapastellaan yhdessä kaupungillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäväriset on teidän saappaat? Meillä on vaimon kanssa kummallakin punaiset Hait. Mulla on aika uudet, vaimolla on jo vanhat ja nuhjuiset, mutta vieläkin ehjät. Sadekelillä saapastellaan yhdessä kaupungillakin.

        Vaimolla nuo uudehkot punaiset Hait ja minulla uudet siniset Seilas saappaat. Olivat molemmat tälläkin viikolla kauppareissulla käytössä, vaikka vielä aika talviset kelit onkin. On aina piristävää nähdä kun ihmisillä on jotain muutakin, kuin mustia saappaita . Sekä naisilla että miehillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäväriset on teidän saappaat? Meillä on vaimon kanssa kummallakin punaiset Hait. Mulla on aika uudet, vaimolla on jo vanhat ja nuhjuiset, mutta vieläkin ehjät. Sadekelillä saapastellaan yhdessä kaupungillakin.

        Uudet on aina hienot. Ja niin on vanhat ja kuluneetkin, kertoo vaan siitä , että on kestävä ja luotettava tuote. Jotkut ei minkään merkkiset eivät edes ehdi tulla nuhjuisen näköisiksi, kun hajoavat jo ennen sitä.


    • Anonyymi

      Minusta Hai-saappaissa on sen verran kirkkaammat värit, että ne miellyttävät silmää enemmän kuin Seilakset. Esimerkiksi keltainen on jotenkin keltaisempi. Kestävyyttä en osaa vertailla kun olen omistanut pelkästään Hai-saappaita. Ne ovat kyllä kestäneet ehjinä vuosia, pois lukien yksi maanantaikappale, jossa varteen tuli rikko parissa vuodessa.

      • Anonyymi

        Väreissä on tosiaan vähän eroa ja Hai-saappaan pinta on uutena kiiltävämpi. Uudet kiiltävät Hait on hienot, mutta niissä näkyy kaikki naarmut paljon selkeämmin. Seilasten pinta on käytössä huolettomampi.
        Ja kun tätä ketjua lukee, niin Seilasten kestävyydestä on ihan turha olla huolissaan. Ja itsellänikin niistä on hyviä kokemuksia. Jonkun mielestä niissä on lyhyet varret. Todellisuudessa Seilas-saappaiden varret on noin sentin matalammat, kuin saman kokoisissa Hai-saappaassa.


    • Anonyymi

      Seilas on Norjassa samanlainen klassikko, kuin Hai-Suomessa. Pohjoismaista suunnittelua, joten on kai ihan selvää, että on laadukas. Eikä niitä kyllä tässäkään keskustelussa ole paljon haukuttu. Ehkä enemmän makuasioita tuotteen ulkonäöstä. Hait ja Kontiot vaan näyttävät tutummilta.

    • Anonyymi

      Vikingit ja villasukat olivat täsmäase alkuviikon loskaan ja lammikoihim. Tuollainenkin keli muuttuu suorstaan kivaksi ,kun on varusteet kunnossa.

    • Anonyymi

      Viikonloppuna käytiin mökillä. Lumien sulamisvettä oli joka puolella. Mökillä oli myös mun ainoat kumpparit,Kolmisen vuotta vanhat punaiset Seilas-Saappaat. Ja tietysti terassin nurkassa ulkona. Muutkin lainaavat näitä usein, ja jättävät milloin minnekin. Onneksi noissa sisäpuoli kuivuu todella nopeasti, varsinkin kun pohjallisen ottaa pois, vajaa tunti takan luona, ja saappaat oli kuivat ja valmiina käyttöön. Loppupäivä meni ulkoillessa nuo jalassa. Lähdin nuo jalassa kotiinkin, kun niitä varmaan tarvitaan keväällä sielläkin. Tuo vaan vähän huolestuttaa, kun aurinko on haalistuttanut pinnan täysin. Kun olivat kesästä asti ulkona. Mahtaako kiillon vielä saada jollain hoitoaineella palautettua. Ja onkohan uv-säteily muuten vaurioittanut saappaita? Ainakin vielä pitävät vettä.

      • Anonyymi

        Pitkään auringossa säilyttäminen on kyllä aika varma tapa pilata luonnokumiset saappaat. Kiillon saa ehkä palautettua kumisaappaiden hoitoon tarkoitetulla siliikonipohjaisella aineella. Kannattaa tehdä tuo käsittely muutaman kerran. Väriä ei varmaan saa täysin palautettua. Lisäksi kannattaa ottaa nuo päivittäiseen käyttöön muutamaksi viikoksi. Siinä kyllä huomaa onko materiaali kestänyt väärää säilytystä, vai alkaako hajota ja murentua. Luulisi että on vaan tuo pinta vaurioitunut, jos kerran pitävät vettä. Olen joskus itse täysin pilannut yhdet nokialaiset ulkosäilytyksellä.


      • Anonyymi

        Tuossa voi olla kyse myös tästä ilmiöstä, joka voi kai tapahtua melko uusissakin saappaissa. Tuo on teksti on käännetty Seilas-saappaiden hoito-ohjeesta:"Saappaat on valmistettu luonnonkumista ja toisinaan saappaan pinnalle voi muodostua valkoisia tahroja. Tämä on täysin normaali prosessi nimeltä kukinta, jossa liukenemattomat hiukkaset voivat nousta pintaan. Se ei vaikuta saappaidesi suorituskykyyn tai kestävyyteen. Jos se ilmaantuu, suosittelemme huoltosuihkeen tai silikonikäsittelyn käyttöä saappaiden ulkonäön palauttamiseksi." Onko jollekin teistä käynyt näin. No ei haittaa, kun ei kerta vaikuta suorituskykyyn !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa voi olla kyse myös tästä ilmiöstä, joka voi kai tapahtua melko uusissakin saappaissa. Tuo on teksti on käännetty Seilas-saappaiden hoito-ohjeesta:"Saappaat on valmistettu luonnonkumista ja toisinaan saappaan pinnalle voi muodostua valkoisia tahroja. Tämä on täysin normaali prosessi nimeltä kukinta, jossa liukenemattomat hiukkaset voivat nousta pintaan. Se ei vaikuta saappaidesi suorituskykyyn tai kestävyyteen. Jos se ilmaantuu, suosittelemme huoltosuihkeen tai silikonikäsittelyn käyttöä saappaiden ulkonäön palauttamiseksi." Onko jollekin teistä käynyt näin. No ei haittaa, kun ei kerta vaikuta suorituskykyyn !

        Mulla on ollut muutamatkin punaiset kontiot. Yksi pari oli takavuosina sellainen, johon tuli pintaan juuri tuollaisia vaaleita läikkiä, vaikka säilytin niitä valolta suojassa. Toinen saapaspari taas lojui pitkät ajat terassin nurkassa ja niissä huomaa tuon auringonvalon haalistavan vaikutuksen. Punainen väri on jotenkin kellastunut hurjasti, melkein oranssiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa voi olla kyse myös tästä ilmiöstä, joka voi kai tapahtua melko uusissakin saappaissa. Tuo on teksti on käännetty Seilas-saappaiden hoito-ohjeesta:"Saappaat on valmistettu luonnonkumista ja toisinaan saappaan pinnalle voi muodostua valkoisia tahroja. Tämä on täysin normaali prosessi nimeltä kukinta, jossa liukenemattomat hiukkaset voivat nousta pintaan. Se ei vaikuta saappaidesi suorituskykyyn tai kestävyyteen. Jos se ilmaantuu, suosittelemme huoltosuihkeen tai silikonikäsittelyn käyttöä saappaiden ulkonäön palauttamiseksi." Onko jollekin teistä käynyt näin. No ei haittaa, kun ei kerta vaikuta suorituskykyyn !

        On käynyt. Juuri tuollaiset Seilakset oli kyseessä. Niitä oli säilytetty asiallisesti. Saappaat näyttivät siltä, kuin niistä olisi irtoamassa jokin vaalea pintakerros, vähän niin kuin joku irtoava lakkapinta.. Ajattelin ensin että uudehkot saappaat alkavat heti hajota. Tuo silikonikäsittely korjasi asian, eikä ilmiö ole enää toistunut.


      • Anonyymi

        Nuo mun Seilakset, jotka pelastin mökin terassilta viikonloppuna. Käsittelin ne maanantaina pariin kertaan kumisaappaiden hoitoaineella. Kiilto ehkä vähän palasi, mutta punainen väri jäi haalistuneeksi, ja pahasti virttyneen näköiseksi. Mutta täysi ehjät nämä kyllä on edelleen. Olihan ne sunnuntaina koko päivän käytössä, ja maanantaina kävelin usean kilometrin työmatkan ne jalassa. Molempina päivinä oli märkää, joten se jossain kommentissa mainittu hauska sana, eli saappaiden suorituskyky on tallella! Enkä kyllä huomannut mitään murtumia tai haurastumiakaan materiaalissa. Joku voisi ajatella, että eihän nuo nyt kalliit ole , mikset osta uusia. En aio ostaa. Varsinkin kun nämä edelleen huonosta kohtelusta huolimatta palvelevat luotettavasti, ja jalassa tuntuvat yhtä mukavilta, kuin uutena.


      • Anonyymi

        Noissa on kyllä tuo vuorikangas ja pohjallinen ihan huippuhyvää materiaalia. Tuntuu mukavalta kankaalta, mutta kuivuu nopeasti. Eilen satuin astumaan metsässä sellaiseen kohtaan ,että varresta meni vesi sisälle oikein kunnolla. Ei ollut muita kenkiä mökillä mukana. Pohjallinen pois, ja vajaan vartin kuivatus hiustenkuivaajalla. Taas mentiin loppupäivä kuivin jaloin. Joo ja ei johtunut lyhyistä tai leveistä varsista tuo kastuminen. Tuossa kohtaa ei olisi pidemmätkään varret pelastaneet.


    • Anonyymi

      Kestävät on.Tämä on 1,5-vuotta sitten aloitettu keskustelu. Luulenpa että tuohon keskustelun aloittajan kysymykseen on tullut aika selvä vastaus. Yli 80 kommenttia ja yli 5000 katselukertaa. Jos tuote olisi jotenkin huono, niin sen olisi ihan varmasti joku jo kertonut. Tietysti on nuo makuasiat. liian leveät varret, ja Nokialaiset näyttävät hienommilta jne. Minulla on ollut nämä Vikingit nyt muutaman viikon. Ja on kyllä hyvät. Ja on ollut nokialaisiakin, ja niihinkin olen ollut pääasiassa tyytyväinen. Ja on ollut myös niitä kaikkein halvimpia Hain ja Seilaksen erittäin huonoja kopioita. Noita halppis-saappaita ei kyllä kenenkään kannata ostaa. Murtuvat muutaman käyttökerran jälkeen. Ja yksistäkin saappaista tipahti korkolappu jonnekin kuran joukkoon kauppareissulla. Kiva sitten sellaisilla ruppanoilla nilkuttaa kotiin. Ja jos kumpparit maksaa vaikka 15€, ja kestävät kolme käyttökertaa, niin halvasta tuotteesta tulee kyllä aika kallis käyttää.

    • Anonyymi

      Liian leveät ja matalat varret. Alkaa pyörimään jaloissa. Ei kunnollista vuorta. Tuntuu halppiksilta. Ei sovi kuin satunnaiseen kesätihkuun.
      Eli mielummin ostaa ne halppikset, jos jostain syystä tulee oikea tarve kumppareille ja syystä toisesta ei omia kunnollisia ole mukana ja ei ole keltään lainata.

    • Anonyymi

      Joo oon kanssa sitä mieltä, että nuo Seilas saappaat on kyllä tosi laadukkaat ja mukavat jalassa. Varsiin mahtuu sopivasti lahkeet ja villasukat. Eivätkä ainakaan mulla pyöri jaloissa, kun nilkkaosa muotoiltu niin hyvin. Ja tosi harvoin tarvii mitään korviin asti pitkiä Kontion varsia.

      • Anonyymi

        Kuka kontioista puhui? On näitä lyhytvartisia parempiakin kuin seilas. Ne kun tuntuu ihan halppiksilta. Jotenkin jäänyt kesken suunnittelu omasta mielestäni. Hyviä vaihtoehtoja löytyy kyllä. Esim. Aigle tekee monia malleja. Miksei myös Le chameau. Sellaista keskipituista. Tretornilla on jokunen Chelsea,.mutta niissä vähän matalampi varsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kontioista puhui? On näitä lyhytvartisia parempiakin kuin seilas. Ne kun tuntuu ihan halppiksilta. Jotenkin jäänyt kesken suunnittelu omasta mielestäni. Hyviä vaihtoehtoja löytyy kyllä. Esim. Aigle tekee monia malleja. Miksei myös Le chameau. Sellaista keskipituista. Tretornilla on jokunen Chelsea,.mutta niissä vähän matalampi varsi.

        Mun mielestä ainoat oikeat kumisaappaat on juuri tuollaiset purjehdussaappaan tyyliset ja näköiset. Muunlaiset on omaan silmään rumia. Saappaan pitää olla värikäs, tasapohjainen ja nuo valkoiset reunat on myös ihan ehdottomat. Nuo mun kriteerit täyttää Hai- ja Seilas-saappaat. Ja nämä on tietysti mitä suurimassa määrin makuasioita.


    • Anonyymi

      Mulla on ollut nämä saappaat yli kuusi vuotta. Ja eivät kyllä tunnu omasta mielestäni miltään halppiksilta. Ja ensimmäinen ajatus noista haalistuneista saappaista on luotettavuus. Käytän saappaita aika usein, eikä koskaan ole tullut sellaista tilannetta, että tarvittaisiin paremmat saappaat. Ja kun tämän keskustelun lukee, niin selviää, miten hyvin nämä oikeasti on suunniteltu. Joka yksityiskohta on mietitty tarkkaan. Varsien pituus ja leveys, nopeasti kuivuva vuorikangas ja ne läpyskät, joilla on kolme käyttötarkoitusta jne. Makuasioista on turha kiistellä, mutta hintaansa nähden hyvä tuote.

    • Anonyymi

      Ihmettelen tätä keskustelua. Juuri nuo mainitut epämuodostuneet varret, jotka keräävät kaikki kivet sisään, liukkaat pohjat, jalalle kova pohja jne. Miten näistä ominaisuuksista saadaan hyvä saapas? Kyllä moni tarvitsee paremmat. Lisäksi talvelle ja muille vuodenajoille omat.
      Esim keskimittaisista Kevät/kesä: kotimaassa suunnitellut: Nokian Reef vaihtoehtoisesti vaikka Aigle mid rain, Aigle ms Juliette, Le chameau country, talvelle: Nokian winter ultra/Hai winter (Voi olla liukkaat, mutta lämpöä riittää) vaihtoehtoisesti pitkävartisia löytyy paljon. Kuten lyhytvartisia. Välimalleja vähemmän. Tretorn winter chelsea nyt yhtenä. Otin nokialaiset tuohon kun niitä on helpompi löytää kokeiltavaksi.

      Mielipiteitähän nämä, mutta hyvä tuoda esille että ei ihan kaikki tässä keskustelussa ole ylistävää. Jos jotain positiivista tuosta seilaiksesta haluaa etsiä niin ne on ne värit. Ihan hyviä värivaihtoehtoja tarjolla.

      • Anonyymi

        Mielipiteitä ja vaihtoehtoja pitää tietenkin olla. Mulle hyvä saapas on luotettava ja monikäyttöinen. Monikäyttöisyys tietysti usein tarkoittaa, että tuote ei ehkä ole huippuhyvä missään , vaan soveltuu aika hyvin kaikenlaiseen käyttöön. Se kun nuo pistää jalkaan, voi vuodesta toiseen luottaa, että jalat pysyy kuivina. Tuokaan ei ole tänä päivänä mikään itsestään selvä asia. Ja tuo nopeasti kuivuva vuori on myös iso plussa. Ja nyt kun monet suosivat paljasjalkakenkiä, niin nuo ohuet pohjat tarjoavat ehkä vähän samaa, ainakin itse pidän hyvänä. Ja ainakaan mun Seilas-saappaissa ei ole mitään epämuodostuneita varsia. Varren leveydestä on monessa kohtaa myös hyötyä. Ja kun on sopivan leveät lahkeet, niin ei ne varret mitään kiviä kerää. Edestä lahkeet voi jättää saappaan etureunan päälle, ja takaa pohkeen ja sen fiksun läpyskän väliin. Näin lahkeet eivät tipu liian alas. Eikä nuo varret mielestäni soukempienkaan lahkeiden kanssa ole ollut mikään ongelma. Ja kun vielä muistetaan tuotteen hinta noin 40€, niin mielestäni hinta-laatusuhde on kohdallaan. Ja tiedän kyllä , että vaihtoehtoja on paljon on parempia ja huonompia. Tuntuu vaan että kaikissa saapaskeskusteluissa on aina vaan ne kaksi vaihtoehtoa Konti ja Hai, ihan kuin mitään muuta ei suurimmalle osalle ihmisistä olisi edes olemassa. Toisaalta hyvä niin, kun kerran Suomessa ollaan. Itse aion jatkossakin kyllä kulkea nuo haalistuneet, luotettavat ja uskollisesti palvelleet Seilakset jalassa.


      • Anonyymi

        Onhan kaikissa tuotteissa omat hyvät ja huonot puolensa. Ja jos tämän keskustelun on lukenut kokonaan, niin niitä hyviä ominaisuuksia on myös paljon. Ja kun katselee noita nettikauppojen sivustoja jossa Seilasta myydään. Lähes kaikki asiakkaiden tekemät tuotearvostelut ovat kiitettäviä, viittä tai neljää tähteä. Jos tuote olisi jotenkin huono ,tuskin noin suuri määrä ihmisiä olisi siihen noin tyytyväisiä. Ei huonoa tuotetta arvioida erittäin hyväksi. Itse tulee ainakin ennen ostopäätöstä luettua tuotteen ostaneiden kommentteja, ja arvioita monista tuotteista.


      • Anonyymi

        Tuo Seilas on lähinnä yleis-ja purjehdussaappaaksi suunniteltu. Ja ominaisuudet riittävät kyllä oikein hyvin tavallisen omakotiasujan, veneilijän ja mökkeilijän kaikkiin tarpeisiin. Ja voi niitä hyvin käyttää kaupungillakin. Ja jos liikkuu paljon vaikka luonnossa, niin Viking Terrain 2 voisi olla myös hyvä valinta. On kiristysnauhat , heijastimet, tukevat nilkkaa ja pohjissa on pitoa. Jos vaatimukset kasvavat, niin ei tarvitse välttämättä vaihtaa tutusta merkistä pois. Tosin nuo on kyllä aika paljon kalliimmatkin, kuin Seilas.


    • Anonyymi

      Ainakin Prisma ja Citymarket akselilla valikoima on melkein nuo kaksi mainittua: Kontio + Hai. Ihan suurimmissa prismoissa mahdollisesti yksi pitkävartinen nokian talvisaapas ja mahdollinen vaellussaapas lisänä.
      Yleissaappaista löytyy kyllä verkosta valikoimaa. Seilaksia parempiakin.
      Jokainen tavallaan. Pääasia, että omassa käytössä sopivat.

    • Anonyymi

      Mulla on punaiset Hai-saappaat kaupungille ja muuhun siistimpään käyttöön. Ja on myös Seilas-saappaat, joita käytän pihatöissä, metsäsässä ja muissakin töissä, joissa ei haittaa vaikka saappaat kurantuu ja likaantuu. Seilas on hyvä kaikkeen tuohonkin käyttöön. Eikä ne varret sen lyhyemmät ole kuin noissa Hai-saappaissakaan, hyvät ja kestävät saappaat. Eli Seilakset on ne mun varsinaiset kumisaappaat. Nuo paljon käytetyt mutta ehjät saappaat jalassa on huoletonta kulkea, ei tarvitse olla huolissaan likaantumisesta tai naarmuista.

    • Anonyymi

      Ei noilla lyhytvartisilla ilman kiristysremmiä olevilla saappailla tee ainakaan talvella yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Hai-saappaistakin poistettiin kiristysremmit, kun se päivitettiin 2000-luvulle, ja hyvä niin. Nykyinen Hai näyttää paljon huenommalta ilman tuota turhaa varustetta. Ja Kontioissakin siitä on lähinnä vaan harmia, esimerkiksi , jos harrastaa verkkokalastusta. Kaikki verkot ja siimat vaan takertuu kiristysremmien solkiin. Eikä juuri missään yleis- tai kaupunkisaappaissa mitään kiristysremmejä osaa edes kaivata. Eikä kyllä juuri koskaan ole tullut tilannetta mistä ei olisi Hait tai Seilakset jalassa selvinnyt. Ja pitää muistaa, että monet ihmiset kulkevat säällä kuin säällä märissä lenkkareissa, ihan tyytyväisinä. Koska on noloa käyttää kumisaappaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hai-saappaistakin poistettiin kiristysremmit, kun se päivitettiin 2000-luvulle, ja hyvä niin. Nykyinen Hai näyttää paljon huenommalta ilman tuota turhaa varustetta. Ja Kontioissakin siitä on lähinnä vaan harmia, esimerkiksi , jos harrastaa verkkokalastusta. Kaikki verkot ja siimat vaan takertuu kiristysremmien solkiin. Eikä juuri missään yleis- tai kaupunkisaappaissa mitään kiristysremmejä osaa edes kaivata. Eikä kyllä juuri koskaan ole tullut tilannetta mistä ei olisi Hait tai Seilakset jalassa selvinnyt. Ja pitää muistaa, että monet ihmiset kulkevat säällä kuin säällä märissä lenkkareissa, ihan tyytyväisinä. Koska on noloa käyttää kumisaappaita.

        Piti kirjoittaa, että nykyinen Hai näyttää paljon hienommalta, kun siinä ei ole sitä kiristysremmiä. Ennustava tekstinsyöttö oli eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hai-saappaistakin poistettiin kiristysremmit, kun se päivitettiin 2000-luvulle, ja hyvä niin. Nykyinen Hai näyttää paljon huenommalta ilman tuota turhaa varustetta. Ja Kontioissakin siitä on lähinnä vaan harmia, esimerkiksi , jos harrastaa verkkokalastusta. Kaikki verkot ja siimat vaan takertuu kiristysremmien solkiin. Eikä juuri missään yleis- tai kaupunkisaappaissa mitään kiristysremmejä osaa edes kaivata. Eikä kyllä juuri koskaan ole tullut tilannetta mistä ei olisi Hait tai Seilakset jalassa selvinnyt. Ja pitää muistaa, että monet ihmiset kulkevat säällä kuin säällä märissä lenkkareissa, ihan tyytyväisinä. Koska on noloa käyttää kumisaappaita.

        Minä taas edellytän saappailta kiristysremmit ja etenkin talvella ne on todella tarpeeseen estämään lumen pääsy saappaan sisään. Mikäli soljista on joissain tilanteissa haittaa, ne saa mukavasti ujutettua nauhakujaan piiloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas edellytän saappailta kiristysremmit ja etenkin talvella ne on todella tarpeeseen estämään lumen pääsy saappaan sisään. Mikäli soljista on joissain tilanteissa haittaa, ne saa mukavasti ujutettua nauhakujaan piiloon.

        Toppahousut ja villasukat tuonne Seilas-saappaan varren sisälle. Lahje täyttää varren juuri sopivasti, ei lennä lumet ja loskaan saappaan varresta sisälle. Ja jossain kaupungilla kun on usein farkut tai muut ohuemmat housut, ei yleensä edes tarvitse rämpiä lumessa. Ja voihan ne toppahousujen lahkeet jättää siihen varsien päällekin.


    • Anonyymi

      Yhtenä päivänä olin kaupassa omat Seilakset jalassa, varret oli taitettu alas. Joku minulle vieras henkilö tuijotti saappaitani. Mietin että eikö nämä jalassa muka kehtaa liikkua kaupungilla. Hetken päästä tuo samainen henkilö tuli juttelemaan. Yllätys oli suuri kun hän sanoi, että onpa tyylikkäät jalkineet, niistä tulee ihan oma nuoruus ja taitetut Kontiot mieleen. Itsekin tietysti muistan tuon villityksen. Lisäksi kerroin, että Norjassa nuoriso kulki varret taitettuina,juuri tällaisissa saappaissa,

      • Anonyymi

        Nuo on tosi kätevät nilkkurit varret taitettuina. Pitää vaan muistaa kääntää varret takaisin pystyyn, kun ei käytä. Muuten saattaa taitoskohta mennä rikki. Mulla tuli kontioihin reikä taitekohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on tosi kätevät nilkkurit varret taitettuina. Pitää vaan muistaa kääntää varret takaisin pystyyn, kun ei käytä. Muuten saattaa taitoskohta mennä rikki. Mulla tuli kontioihin reikä taitekohtaan.

        Mä en jotenkin vaan syty käännetyille varsille, paremmalta näyttää kun pitää saappaiden varret suorina. Mutta tietysti kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en jotenkin vaan syty käännetyille varsille, paremmalta näyttää kun pitää saappaiden varret suorina. Mutta tietysti kukin tyylillään.

        Olen samaa mieltä. Varret suorina nuo näyttävät hyviltä. Voisin kyllä käyttää sitä Tyyliä, jossa lahje laitetaan takaa saappaan sisään, edestä varren päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en jotenkin vaan syty käännetyille varsille, paremmalta näyttää kun pitää saappaiden varret suorina. Mutta tietysti kukin tyylillään.

        Tuo varsien kääntely on hyvä tapa pilata mitkä tahansa saappaat, varsinkin jos ovat pitkään käännettynä. Kun suomessa oli Hai ja Kontio muoti suurimmillaan.Nuo Seilas ja Kadett-clasdic olivat Norjassa yhtä suosittuja. Varmaan lähes kaikilla siellä on ollut tuollaiset. Niistä piti ehdottomasti kääntää varret. Ja niin kuin Suomessakin varsiin kirjoitettiin Bändien ja kavereiden nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo varsien kääntely on hyvä tapa pilata mitkä tahansa saappaat, varsinkin jos ovat pitkään käännettynä. Kun suomessa oli Hai ja Kontio muoti suurimmillaan.Nuo Seilas ja Kadett-clasdic olivat Norjassa yhtä suosittuja. Varmaan lähes kaikilla siellä on ollut tuollaiset. Niistä piti ehdottomasti kääntää varret. Ja niin kuin Suomessakin varsiin kirjoitettiin Bändien ja kavereiden nimiä.

        Perheemme teki kesälomamatkan 80-luvun lopulla Hammerfestiin. Olin itse silloin noin 15-vuotias. Muistan ihmetelleeni tuota muotia, ja miksi monilla varsinkin nuorilla oli lyhytvartiset saappaat. Ja kaikilla varret käännetty alas. Nuorison saappaidenvarsiin saattoi olla kirjoiteltu kaikenlaista. Suomessa oli silloin nuorisolla Kontio-saappaat, mitään muita ei varmaan olisi kehdannut käyttääkkään. Ja taitettuja kirjoiteltuja varsia näkyi paljon meilläkin. Ehkä juuri siksi kiinnitin tuohon huomiota. Eihän ikäiseni silloin olisi voinut Suomessa liikkua kaveriporukoissa lyhytvartisissa purjehdussaappaissa, ei vaikka olisi varret käännetty. Oli miten oli, mutta Norjassa ei kyllä näyttänyt olevan pienintäkään ongelmaa katu-uskkotavuudessa. Itse asiassa näyttivät mielestäni ihan tyylikkäiltä. Nyt mietin, että tuolta reissulta olisi pitänyt silloin ostaa tuollaiset saappaat, kääntää varret, ja kirjoitella bändien nimiä täyteen. Tuskin siinä mitään katastrofia olisi tullut, kun olisi tuollaiset jalassa päräyttänyt uudella Suzuki pv.llä kaveriporukoihin. Nuorilla vaan on liian tärkeää, mitä muut ajattelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheemme teki kesälomamatkan 80-luvun lopulla Hammerfestiin. Olin itse silloin noin 15-vuotias. Muistan ihmetelleeni tuota muotia, ja miksi monilla varsinkin nuorilla oli lyhytvartiset saappaat. Ja kaikilla varret käännetty alas. Nuorison saappaidenvarsiin saattoi olla kirjoiteltu kaikenlaista. Suomessa oli silloin nuorisolla Kontio-saappaat, mitään muita ei varmaan olisi kehdannut käyttääkkään. Ja taitettuja kirjoiteltuja varsia näkyi paljon meilläkin. Ehkä juuri siksi kiinnitin tuohon huomiota. Eihän ikäiseni silloin olisi voinut Suomessa liikkua kaveriporukoissa lyhytvartisissa purjehdussaappaissa, ei vaikka olisi varret käännetty. Oli miten oli, mutta Norjassa ei kyllä näyttänyt olevan pienintäkään ongelmaa katu-uskkotavuudessa. Itse asiassa näyttivät mielestäni ihan tyylikkäiltä. Nyt mietin, että tuolta reissulta olisi pitänyt silloin ostaa tuollaiset saappaat, kääntää varret, ja kirjoitella bändien nimiä täyteen. Tuskin siinä mitään katastrofia olisi tullut, kun olisi tuollaiset jalassa päräyttänyt uudella Suzuki pv.llä kaveriporukoihin. Nuorilla vaan on liian tärkeää, mitä muut ajattelevat.

        Juu, mullakin luki käännetyn kontion varressa ainakin kiss vaikka en ko. orkesterista pahemmin pitänytkään. Sitä vaan kuului fanittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheemme teki kesälomamatkan 80-luvun lopulla Hammerfestiin. Olin itse silloin noin 15-vuotias. Muistan ihmetelleeni tuota muotia, ja miksi monilla varsinkin nuorilla oli lyhytvartiset saappaat. Ja kaikilla varret käännetty alas. Nuorison saappaidenvarsiin saattoi olla kirjoiteltu kaikenlaista. Suomessa oli silloin nuorisolla Kontio-saappaat, mitään muita ei varmaan olisi kehdannut käyttääkkään. Ja taitettuja kirjoiteltuja varsia näkyi paljon meilläkin. Ehkä juuri siksi kiinnitin tuohon huomiota. Eihän ikäiseni silloin olisi voinut Suomessa liikkua kaveriporukoissa lyhytvartisissa purjehdussaappaissa, ei vaikka olisi varret käännetty. Oli miten oli, mutta Norjassa ei kyllä näyttänyt olevan pienintäkään ongelmaa katu-uskkotavuudessa. Itse asiassa näyttivät mielestäni ihan tyylikkäiltä. Nyt mietin, että tuolta reissulta olisi pitänyt silloin ostaa tuollaiset saappaat, kääntää varret, ja kirjoitella bändien nimiä täyteen. Tuskin siinä mitään katastrofia olisi tullut, kun olisi tuollaiset jalassa päräyttänyt uudella Suzuki pv.llä kaveriporukoihin. Nuorilla vaan on liian tärkeää, mitä muut ajattelevat.

        Minullakin oli joskus kauan sitten kontiot , eli 80-luvulla. Ja varret käännettyinä.
        No nykyään mulla on siniset Seilas-saappaat ja siksi kai tätä keskusteluakin luen.
        Kyselin tuosta varsien taittelusta suoraan Vikingin asiakaspalvelusta Norjasta . En siis maahantuojalta, Totesivat että oli 80-90 luvuilla tosi muodikasta. Ja sanoivat myös, että monet ihmiset käyttävät edelleen Seilas-saappaita varret käännettyinä, varsinkin kesällä. Antoivat siis ymmärtää, että tuo varsien kääntely vähän niin kuin kuuluu asiaan noissa Seilas ja Kadett saappaissa. Ja onhan nuo kätevät nilkkurit käännettyinä. Mulla kyllä yleensä on varret suorana, kun tarvitsen niitä usein veneillessä ja mökilläkin täyskorkeina.
        Omiin Kontioihin tuli joskus reikä taitettuun kohtaan. Eli on hyvä kääntää suoraksi, kun ei käytetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe