Häpeäuutisia

Anonyymi

47

90

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lainaus uutisesta.

      "Tutkimuksen mukaan naiset häpeävät useammin kuin miehet. Esimerkiksi naisista puolet häpesi taloudellisia ongelmiaan, kun miehistä vain 35 prosenttia. Naiset häpesivät myös enemmän muun muassa alastomuutta, epäonnistumista ja petetyksi tulemista.

      Miehet häpesivät naisia enemmän sinkkuutta, uskonnollisuutta ja poliittista näkemystä"

      Suomalaisten mielestä rasistien, rikollisten ja Venäjän presidentti Putinin suomalaisten kavereiden pitäisi hävetä eniten. Joukkoon mahtui myös muun muassa salaliittoteoreetikoita, pummilla matkustajia ja verovälttelijöitä."

      • Anonyymi

        Omituisia häpeän aiheita miehillä. Uskonnollisuus, sinkkuus ja poliittinen näkemys. Eli joku uskovainen ätmi, joka kannattaa persuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituisia häpeän aiheita miehillä. Uskonnollisuus, sinkkuus ja poliittinen näkemys. Eli joku uskovainen ätmi, joka kannattaa persuja?

        Vähän samaa mietin, että onpa outoja häpeän aiheita.

        Miksi kukaan uskova häpeäisi uskoaan? Vai eikö tuollainen häpeäjä sitten kuitenkiaan oikeasti usko? Vai mitä ihmettä?

        Sama poliittisessa kannassa. Miten omaa kantaansa ja mielipiteitään voi edes hävetä? Eivätkö ne olekaan omia ja aitoja? Jos hävettää, niin kantaansahan olisi helppo muuttaa? Hävettäisikö sitten vähemmän?

        Ja sinkkuus ... mitä hävettävää siinäkään on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa mietin, että onpa outoja häpeän aiheita.

        Miksi kukaan uskova häpeäisi uskoaan? Vai eikö tuollainen häpeäjä sitten kuitenkiaan oikeasti usko? Vai mitä ihmettä?

        Sama poliittisessa kannassa. Miten omaa kantaansa ja mielipiteitään voi edes hävetä? Eivätkö ne olekaan omia ja aitoja? Jos hävettää, niin kantaansahan olisi helppo muuttaa? Hävettäisikö sitten vähemmän?

        Ja sinkkuus ... mitä hävettävää siinäkään on?

        Ainakin Orange is the New Blackissä eräs miesvartija häpeili mormoni-kalsareitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa mietin, että onpa outoja häpeän aiheita.

        Miksi kukaan uskova häpeäisi uskoaan? Vai eikö tuollainen häpeäjä sitten kuitenkiaan oikeasti usko? Vai mitä ihmettä?

        Sama poliittisessa kannassa. Miten omaa kantaansa ja mielipiteitään voi edes hävetä? Eivätkö ne olekaan omia ja aitoja? Jos hävettää, niin kantaansahan olisi helppo muuttaa? Hävettäisikö sitten vähemmän?

        Ja sinkkuus ... mitä hävettävää siinäkään on?

        Voidaanhan tietystä poliittisesta kannasta tehdä esim mediassa häpeän oloinen tarkoituksella, jos pelätään ns oman puolueen kannatuksen kuihtumista. Tätä poliittisen kannan tarkoituksellista häpäisy yritystä näkee julkisuudessa paljon ja tietyt ihmiset oikein tietoisesti sitä tekee.
        Poliittisen kannan muuttaminen ei siis ole vaihtoehto. Kommenttiasi tulkiten taidat itsekin syyllistyä poliittisen vastapuolesi tietoiseen häpeäksi tekemiseen?


    • Ihmiset häpeää ihmisyyttäänkin, minusta se on huolestuttavinta.

    • Aikoinaan humaltuneena käydyt keskustelut hävettivät, vaikka siihen ei ollut aihetta.
      Hauskan illanvieton jälkeen tuli aina mietittyä, käyttäydyinkö korrektisti.
      Eikä sekään auttanut, vaikka vaimo kehui seuramiestaitojani.

      • Anonyymi

        Kännimorkkikset nyt on ihan perus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kännimorkkikset nyt on ihan perus.

        Kännimorkkis tuli yleensä hillityn illanvieton jälkeen.

        Mutta jos ryyppäsi kunnolla, sopersi käsittämättömiä asioita ja ryvetti itsensä ojanpohjalla, niin ei se aamulla hävettänyt. Virnuillen vaan ajattelin, että tulipas nollattua.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Kännimorkkis tuli yleensä hillityn illanvieton jälkeen.

        Mutta jos ryyppäsi kunnolla, sopersi käsittämättömiä asioita ja ryvetti itsensä ojanpohjalla, niin ei se aamulla hävettänyt. Virnuillen vaan ajattelin, että tulipas nollattua.

        Aika outoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa.

        Se taitaa olla siitä kiinni, missä ympäristössä alkoholia käyttää. Kun ollaan räkälässä, äijien kanssa, rappiollisuus kuuluu kuvaan, kun taas kummipojan rippijuhlissa pitää olla kravatti suorassa.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Se taitaa olla siitä kiinni, missä ympäristössä alkoholia käyttää. Kun ollaan räkälässä, äijien kanssa, rappiollisuus kuuluu kuvaan, kun taas kummipojan rippijuhlissa pitää olla kravatti suorassa.

        Taitaa olla myös sukupuolikysymys? Kyllä mua ainakin hävettäis jos olisin jossain ojassa rypeny räkäkännissä. Ei niinkään mikään pikkuhiprakkahilpeys sukujuhlissa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla myös sukupuolikysymys? Kyllä mua ainakin hävettäis jos olisin jossain ojassa rypeny räkäkännissä. Ei niinkään mikään pikkuhiprakkahilpeys sukujuhlissa..

        Miehet ja naiset häpeilevät eri asioita. Yhden yön suhteissa mies on aamulla itseensä tyytyväinen, naisista en ole varma.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Miehet ja naiset häpeilevät eri asioita. Yhden yön suhteissa mies on aamulla itseensä tyytyväinen, naisista en ole varma.

        Se riippuu siitä miehestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu siitä miehestä.

        Naisilla on yhdenyön miehistä huonoja kokemuksia, ainakin tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Naisilla on yhdenyön miehistä huonoja kokemuksia, ainakin tällä palstalla.

        No jos se on joku ojasta poimittu känni-kalle, niin olishan se aamulla aika noloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se on joku ojasta poimittu känni-kalle, niin olishan se aamulla aika noloa.

        Saattaahan sitä tietysti aamulla ilahtuakin, että vau mikä vonkale tuli napattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jos se on joku ojasta poimittu känni-kalle, niin olishan se aamulla aika noloa.

        :D
        Kyllä mies kannattaa valita jo ennen valomerkkiä, ettei tarvi kotimatkalla ojiin vilkuilla.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        :D
        Kyllä mies kannattaa valita jo ennen valomerkkiä, ettei tarvi kotimatkalla ojiin vilkuilla.

        Mutta jos sieltä ittensäki löytää, niin ei tiedä mitä tarttuu mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sieltä ittensäki löytää, niin ei tiedä mitä tarttuu mukaan.

        Pari kertaa olen kävelytieltä suistunut ojaan, eikä siellä naisia näkynyt.
        Muutoin se on rauhallinen paikka vetää tirsat.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Naisilla on yhdenyön miehistä huonoja kokemuksia, ainakin tällä palstalla.

        Ai on vai? En ole huomannut. Itselläni ei ainakaan ole ainoaakaan huonoa kokemusta noista. Sitä en tiedä tarviiko noista nyt olla niin itseensä tyytyväinen. Riittää kun on tyydytetty olo, mielummin molemmilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai on vai? En ole huomannut. Itselläni ei ainakaan ole ainoaakaan huonoa kokemusta noista. Sitä en tiedä tarviiko noista nyt olla niin itseensä tyytyväinen. Riittää kun on tyydytetty olo, mielummin molemmilla.

        Sehän on mukava kuulla.
        En ole aamuisin tehnyt mitään tyytyväisyyskyselyä naisille, eikä kukaan ole pyytänyt multa puhelinnumeroa, mutta toivottavasti olen ollut tyydyttävä tai ainakin välttävä.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Sehän on mukava kuulla.
        En ole aamuisin tehnyt mitään tyytyväisyyskyselyä naisille, eikä kukaan ole pyytänyt multa puhelinnumeroa, mutta toivottavasti olen ollut tyydyttävä tai ainakin välttävä.

        Paha sanoa. En ole minäkään tyytyväisyyskyselyä koskaan tehnyt. Oman oloni tiedän kyselemättä. Jostain syystä en kuitenkaan ole vielä koskaan onnistunut tyylipuhtaassa yhden illan jutussa. Aina on pyydelty treffeillä jälkikäteen. Yksi herra yritti viedä mut seuraavan päivänä jonkun sukulaistytön rippijuhliin. En lähtenyt. :D


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Sehän on mukava kuulla.
        En ole aamuisin tehnyt mitään tyytyväisyyskyselyä naisille, eikä kukaan ole pyytänyt multa puhelinnumeroa, mutta toivottavasti olen ollut tyydyttävä tai ainakin välttävä.

        Kuitenkin ojanpenger rules!

        Terkuin >simiti<

        Jk.
        R42 super strong white nuuska sopii pastorillekin.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Sehän on mukava kuulla.
        En ole aamuisin tehnyt mitään tyytyväisyyskyselyä naisille, eikä kukaan ole pyytänyt multa puhelinnumeroa, mutta toivottavasti olen ollut tyydyttävä tai ainakin välttävä.

        No jos ollaan rehellisiä, niin ei se tyydyttävyys ole varsinaisesti sinusta kiinni. Nainen kyllä hoitaa halutessaan hommaan niin, että olet antanut tyydytyksen. Sopivassa naisseurassa miehen ei tarvitse, kuin yrittää pysyä mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paha sanoa. En ole minäkään tyytyväisyyskyselyä koskaan tehnyt. Oman oloni tiedän kyselemättä. Jostain syystä en kuitenkaan ole vielä koskaan onnistunut tyylipuhtaassa yhden illan jutussa. Aina on pyydelty treffeillä jälkikäteen. Yksi herra yritti viedä mut seuraavan päivänä jonkun sukulaistytön rippijuhliin. En lähtenyt. :D

        :D
        Sukujuhlat on hyvä paikka esitellä uusi upea seuralainen.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        :D
        Sukujuhlat on hyvä paikka esitellä uusi upea seuralainen.

        Juu, varsinkin sellainen, joka ei ollut ajatellut nähdä sua koskaan uudestaan. Johonkin isoihin häihin olisin ehkä voinut harkitakin lähteväni, syömään ja vetämään pään täyteen ilmaseksi. Eihän isoissa häissä kukaan kaikkia tunne. Vaan rippijuhlat kuulosti musta hieman eksoottiselta tuossa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai on vai? En ole huomannut. Itselläni ei ainakaan ole ainoaakaan huonoa kokemusta noista. Sitä en tiedä tarviiko noista nyt olla niin itseensä tyytyväinen. Riittää kun on tyydytetty olo, mielummin molemmilla.

        Ei mullekaan ole huonoja kokemuksia jäänyt mieleen. Olen sitä mieltä, että onneksi tuli elettyä ennen vakiintumista, sanokaa mitä sanotte.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Pari kertaa olen kävelytieltä suistunut ojaan, eikä siellä naisia näkynyt.
        Muutoin se on rauhallinen paikka vetää tirsat.

        No ei kai ne ojat ole pullollaan kännisiä akkoja. Pitää vähän sihdata mihin ojaan kapsahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mullekaan ole huonoja kokemuksia jäänyt mieleen. Olen sitä mieltä, että onneksi tuli elettyä ennen vakiintumista, sanokaa mitä sanotte.

        Varsin samaa mieltä. Täällä on monet kerrat paheksuttu juostuja juoksuja, mutta minusta ne on hyvä olla juostuina, jos on joskus juoksututtanut.


    • Anonyymi

      Sinkkuus on häpeä. Ja sinkkuuteen liittyy rumuus eli miehet häpeää koska ovat rumia ja sinkkuja eivätkä kelpaa samantasoisille naisille.

    • Anonyymi

      Kamalaa yleistystä! Itse olen täysin häpeilemätön kaikista noista joidenkin epäkohdiksi luokittelemista/tuntemista asioista. - Mies -

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. En ole tutustunut materiaaliin. Aamu uutisissa yöltä näin vain asiasta puhuttavan. Enemmän epäilen otantaa, missä näitä asioita on kyselty, kun ei ole omalle kohdalle ainakaan osunut. Ehkä jossain oppilaitoksissa, jossa asiat pyritään monesti kärjistämään. -mieheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. En ole tutustunut materiaaliin. Aamu uutisissa yöltä näin vain asiasta puhuttavan. Enemmän epäilen otantaa, missä näitä asioita on kyselty, kun ei ole omalle kohdalle ainakaan osunut. Ehkä jossain oppilaitoksissa, jossa asiat pyritään monesti kärjistämään. -mieheltä.

        Tvstä ei yöltä? Näpäilin jotain ilmeisesti väärin?


    • Anonyymi

      kai miehellä itsetunto paraneen varattuna kun on kiinostavanpi tapaus naisten keskuudessa,

      • Anonyymi

        Koettakaas pojat hommata ihan oma itsetunto, joka on naisista riippumaton. Tollanen riippuvuussuhde on aika rasittavaa ja luontaantyöntävää.


    • Anonyymi

      Hävetkää palstailua. Täällä vaan tuhlaatte elämäänne.

    • Anonyymi

      Mitä vanhemmaksi elää, sen vähemmän jaksaa hävetä yhtään mitään. Häpeä opitaan, siitä voi myös oppia pois.

    • Anonyymi

      Mitä hävettävää sinkkuudessa on? Elämä on valintoja ja sinkkuuskin on yks niistä. Ei kaikki välttämättä halua parisuhdetta. Syystä tai toisesta.

      • Anonyymi

        Mä ymmärrän, että sinkkuus voi hävettää, jos sen kokee kelpaamattomuudeksi. Heikko itsetunot pistää häpeämään kummallisempiakin asioista. Itse valitun sinkkuuden "häpeällisyyttä" en tosin minäkään tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän, että sinkkuus voi hävettää, jos sen kokee kelpaamattomuudeksi. Heikko itsetunot pistää häpeämään kummallisempiakin asioista. Itse valitun sinkkuuden "häpeällisyyttä" en tosin minäkään tajua.

        Niin, jos tosiaan on kyse siitä ettei kelpaa parisuhteeseen. Epäilen kyllä sitäkin, eiköhän kaikille ottajia oo. Kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos tosiaan on kyse siitä ettei kelpaa parisuhteeseen. Epäilen kyllä sitäkin, eiköhän kaikille ottajia oo. Kukin tyylillään.

        Sanoin väärin. Ei ettei kelpais, vaan tunne ettei kelpaa.


    • Anonyymi

      Häpeä on tunne - muiden tunteiden lailla hyvin henkilökohtainen. Joku häpeää lähes kaikkea (itseään), joku tekee törkeyksiä, on ilkeä/väkivaltainenkin, eikä häpeä mitään.

      Häpeän tunnetta enemmän pitäisi miettiä mistä se omalla kohdalla syntyy, ja minkämoista säätöä sille pitäisi tehdä. Onhan ihan nurinkurista tuntea vaikka sinkkuudestaan häpeää vuositolkulla.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Moneltako nää häpeäuutiset esitetään ja miltä kanavalta.

    • No jos sä oot jossain ravintolassa huippukokki. ja teet niitä annoksia. Ja joka annoksen jälkeen on vähemmän materiaalia käytettävissä. Niin onhan se selvä ettei se viimenen annos kellekään kelpaa. Ja ei se oo sen annoksen vika.

    • Noiden artikkelien pointit, eilisessä aamu-tv:ssä esitetty oikein grafiikka/taulukko yms. pitää sisällään kohtia, joita tunnistin, mutta en itse sinänsä häpeä. Enemmänkin ne kertoo kollektiivisesta mielipiteestä, mitä asioita toisten sietäisi hävetä, ja kyllähän tollaset tutkimukset ja artikkelit ovat omiaan vielä lisää muokkaamaan mielikuvia ja käyttäytymismalleja lähimmäisiämme kohtaan. 🙄 En mä ihan puutaheinää ole puhunut, kun olen palstalla avautunut siitä miten ensin koronarokoteaika repi ihmissuhteita aika ikävästi, ja nyt helmikuun tapahtumien jälkeen mä olen ollut lähes poikkeuksetta "suljettu" kaikesta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, eikä niihinkään liity läheskään aina samanmielisyys tms. vaan ne on näköjään kestäviä ja oikeita ystävyyssuhteita.

      https://yle.fi/uutiset/3-12532695
      Tossa Ylen artikkeli aiheesta, missä on mainittuna esim. valtavirrasta hiukan poikkeavat mielipiteet esim. Venäjään tai koronaan liittyen. Huomaa kyllä pientä värittyneisyyttä Ylen artikkelissa, kun esimerkiksi kieroa seksuaalikäyttäytymistä tai muuta aiheetonta "priden" aihetta ei nosteta häpeän aiheeksi lainkaan 🙄

      --

      Mikä mulle aiheuttaa jonkinlaista häpeää edelleen ja sinänsä aiheetta, mutta tosiaankin se kuinka paljon 20 vuodessa talon/tilan/huushollin omaisuus on pienentynyt, samalla väistämättä on tullut paljon korjausvelkaa, ja käsipareja on yhä vähemmän tekemässä/maksamassa asioita aina joka sukupolvi kerrallaan edetessä. Nyt mä lähes täysin yksin. Kyllä mäkin haluaisin teettää kattoremontin, liittyä vesijohtoverkkoon, kengittää talon, ostaa hinausauton, muuttaa niihin "kerrostaloasuntoihin", tehdä ulkorakennuksista lämpimiä hallitiloja etc. etc. mitä saa kuulla ja selitellä niitä ihmisille parhaansa mukaan. No tietäjät tietää eivätkä noin pömpöösejä ideoita heittele, vaan järkevää käytännöllistä apua pyydettäessä, silleen entisaikojen talkoohengessä.

      Ja hävettäähän mua toki henkilökohtaisesti se, että noin parin vuoden ajan 2018-2020 koettelin päivittäin onneani liikenteessä sen alkoholiongelman keskellä, kun promillet eivät lähes koskaan olleet vielä tai enää nollissa. Onneksi ei koskaan sattunut mitään, selityksenä tämä on sinänsä huono mutta juopon toleranssilla voi olla jopa skarpimpi muutaman kaljan jälkeen kuin järkyttävässä krapulassa, ja hyvä juttu oli se ettei alkoholi tehnyt musta koskaan mitenkään näyttämisenhaluista tai sekoilevaa kuskia, vaan päinvastoin hyvinkin varovaisen ettei mitään tapahtuisi. Ja onneksi ei tapahtunut, silloin ei varmastikaan pelkkä häpeä riittäisi kuvailemaan fiiliksiä 🤯

      Sinkkuuttani, työtäni, omia ansiotulojani, aiempaa karting-uraani, nykyistä autoani tai muita omia aikaansaannoksiani jne. en sinänsä häpeä, varsinkin kun mt-ongelmat ja rajoitteet ovat koko aikuisiän ajan suoraan tai epäsuoraan vaikuttaneet esim. ammatinvalintakysymyksiin tai siihen miten suhdejutut ovat onnistuneet. Ei asperger-diagnoosi nyt mikään automaattinen vapaalippu ole ihan kaikkeen tai vapautus kaikesta mitä elämään kuuluu, mutta antaa se vastauksia moniin asioihin, ja myös takautuvasti, jolloin esim. niistä kouluaikojen aikaisista häpeäntunteista on vähitellen alkanut päästä eroon. 🙄

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1718
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    3. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      768
    4. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      100
      749
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      51
      740
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      732
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      21
      698
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      690
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      669
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      666
    Aihe