Mikä on hienoin

Anonyymi

viimeksi kokemasi asia? Mikä siitä teki sen?

72

734

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se oli purjelaiva Göthenborgin lähto Helsingin satamasta.

      Oli niin komeata menoa, että sielu tutisi ja sydän meinasi lähteä mukana.

      Siinä on jotain minulle ominaista, lähteä satamasta kohti merta ja uusiin tuuliin kun kaupat on tehty.

      • Anonyymi

        Näin uutisissa. Oli se hieno. Erikoislaatuinen. Varmasti livenä potenssiin tuhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin uutisissa. Oli se hieno. Erikoislaatuinen. Varmasti livenä potenssiin tuhat.

        Olihan se. Eihän se kovin iso ole, kun on tottunut nykyajan laivoihin.

        Kun se siitä häipyi merelle, niin yhtäkkiä saaren takaa tuli Vikingin laiva sen vierestä ja näky oli erittäin koominen.

        Mutta uljas se alus on. Ja kun miettii millaista on sellaisella avomerellä myrskyssä mennä ja mitä sen täytyy kestää, niin se lisää kunnioitusta. Ja tietysti se käsityötaito jolla on saatu aikaan tuollaisia.

        Sen alkuperäisen laivan aikoina merimiehiäkin oli melkein tuplasti tarpeeseen verrattuna kyydissä koska osa kuoli varmasti tauteihin ja hukkui mereen myrskyissä. Alkuperäisen Gothenborgin miehuitövahvuus oli 130 ja nykyään mennään 80 miehistönjäsenellä, se kertoo todellisuudesta kuinka kovaa on ollut sillä purjehtia.

        Lopulta alkuperäinenkin laiva upposi, mutta niin lähelle kotisatamaa, että miehistö pelastui ja rahtikin saatiin siirrettyä.

        Tämä oli toinen kerta, kun näin sen laivan ja jos tulee kolmas, niin taidan ostaa lipun, että pääsen kävelemään sen kannelle. Sisältähän se ei ole vanhanaikainen, vaan moderni.

        Siihen voi kuluabaikaa, tai ehkä ei toteudu koskaan koska nyt se on purjehtimassa kohti Kiinaa eikä ole mitään takuita, että matka sujuu ilman uppoamista kuten ei ennenkään ollut.

        https://youtu.be/Rs9GY0qEPBY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se. Eihän se kovin iso ole, kun on tottunut nykyajan laivoihin.

        Kun se siitä häipyi merelle, niin yhtäkkiä saaren takaa tuli Vikingin laiva sen vierestä ja näky oli erittäin koominen.

        Mutta uljas se alus on. Ja kun miettii millaista on sellaisella avomerellä myrskyssä mennä ja mitä sen täytyy kestää, niin se lisää kunnioitusta. Ja tietysti se käsityötaito jolla on saatu aikaan tuollaisia.

        Sen alkuperäisen laivan aikoina merimiehiäkin oli melkein tuplasti tarpeeseen verrattuna kyydissä koska osa kuoli varmasti tauteihin ja hukkui mereen myrskyissä. Alkuperäisen Gothenborgin miehuitövahvuus oli 130 ja nykyään mennään 80 miehistönjäsenellä, se kertoo todellisuudesta kuinka kovaa on ollut sillä purjehtia.

        Lopulta alkuperäinenkin laiva upposi, mutta niin lähelle kotisatamaa, että miehistö pelastui ja rahtikin saatiin siirrettyä.

        Tämä oli toinen kerta, kun näin sen laivan ja jos tulee kolmas, niin taidan ostaa lipun, että pääsen kävelemään sen kannelle. Sisältähän se ei ole vanhanaikainen, vaan moderni.

        Siihen voi kuluabaikaa, tai ehkä ei toteudu koskaan koska nyt se on purjehtimassa kohti Kiinaa eikä ole mitään takuita, että matka sujuu ilman uppoamista kuten ei ennenkään ollut.

        https://youtu.be/Rs9GY0qEPBY

        Purjehtiiko ne sillä kokonaan vanhalla tekniikalla vai onko nykyaikaistettu se ajokin? Koska jos mennään niinku aikoinaan niin sit se on kovaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purjehtiiko ne sillä kokonaan vanhalla tekniikalla vai onko nykyaikaistettu se ajokin? Koska jos mennään niinku aikoinaan niin sit se on kovaa työtä.

        Kyllä ne sen veti proomulla irti ja lähti ilman purjeita menemään. Vanhaan aikaanhan sitä oltais vedetty satamasta monella soutuveneellä.

        Joku moottori siinä tais olla, mutta aika pieni ja avomerellä mennään ihan purjeilla vanhaan tyyliin, sehän on se juttu ja varmasti on kovaa työtä.

        Yksi oma unelma on joskus päästä purjehtimaan oikealla purjelaivalla. Niitä on vähän kaikenkokoisia tarjolla, yksi ulkomaalainen taisi olls isompikin joka tarjosi monen yön purjehduksia avomerellä, mut sit on näitä pieniä:

        https://ihana.fi/fi-fi/tilauspurjehdukset/169/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne sen veti proomulla irti ja lähti ilman purjeita menemään. Vanhaan aikaanhan sitä oltais vedetty satamasta monella soutuveneellä.

        Joku moottori siinä tais olla, mutta aika pieni ja avomerellä mennään ihan purjeilla vanhaan tyyliin, sehän on se juttu ja varmasti on kovaa työtä.

        Yksi oma unelma on joskus päästä purjehtimaan oikealla purjelaivalla. Niitä on vähän kaikenkokoisia tarjolla, yksi ulkomaalainen taisi olls isompikin joka tarjosi monen yön purjehduksia avomerellä, mut sit on näitä pieniä:

        https://ihana.fi/fi-fi/tilauspurjehdukset/169/

        Ok, okei mä mietinkin et mitenkä. Ajatella tuollainen työpaikkana nykyaikana, aika siisti mesta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, okei mä mietinkin et mitenkä. Ajatella tuollainen työpaikkana nykyaikana, aika siisti mesta :)

        Äläs muuta sano. Minusta aika sopuhintaisia noi pienet risteilyt ja isommat rahat irtoaa kokousristeilyistä.

        Ainoa pulma hankkia se laiva. Göthenborgin rakentaminen kesti 8 vuotta ja tuli maksamaan 250 miljoonaa kruunua eli noin 24 miljoonaa euroa😆

        1700-luvun käsityöläisiltä alkuperäisen laivan rakennus kesti 1,5 vuotta.

        Mistä lie nuo suomalaiset yrittäjät saaneetkaan noita antiikkilaivoja ei voi tietää. Ja tarvii laivanrakentajakin palkata se kunnostamaan että varmasti pysyy pinnalla...siinä olisi hyvä askarteluprojekti jollekkin miljönäärille täällä Suomessakin.


    • Anonyymi

      Varmaankin eilinen sessio, josta nautin suunnattomasti pitkästä aikaa. Mikä siitä teki sen? Hiki ja antautuminen.

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan kaikkia runkkukokemuksia tarvitse tänne jakaa 🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan kaikkia runkkukokemuksia tarvitse tänne jakaa 🙈

        Se olikin urheilukokemus, teki hyvää :)

        Tosin nyt on rakot jaloissa kun liian kuumalla antautuu.


    • Anonyymi

      Jättimäinen kala haavissa!

      • Anonyymi

        Se fiilis kun sen saikin eikä lipsahtanut karkuun


    • Anonyymi

      Tulin tapaamisesta, istuttiin kahviköörissä ja juteltiin asiaa ja joutavia. Minä niin tykkään porukasta. Nyt on taas oikein mukava olla tässä yksin, mussutan maksapataa.

      • Anonyymi

        Joutenolo on kulta-aikaa :)


    • Kyllä ne on päivittäin ne halihetket perheenjäsenten kanssa. Muksut ja avokki. Niissä vaan on kaikki ihana, tunne, kosketus, toisen tuoksu, läheisyys, rutistus... Ei ole parempaa.

    • Anonyymi

      Hienoin? En keksi mitään hienoa juttua. Kivoja ja hauskoja juttuja, mutta hienoja?

      • Anonyymi

        Eikö tuo liene tässä tapauksessa synonyymi.


    • Anonyymi

      Kyllä se on kun mies puhui aidosti tunteistaan minua kohtaan. En ole kokenut ennen sellaista se oli niin paljon tärkeämpää kuin koskaan kuvitellut.

    • Just nyt on se, että takapihan nurmikko on miltei leikattu. Enää omppupuun alta ja sit sivu ja etupiha, niin se on done.

      Sit syön ja huilaan. Viimeiseksi pensasaita pitää parturoida. Sit illalla voi fiilistää koko pakettia.

      Huomenna vois maalta käydä fiksaamassa leikkurin ohjauksen ja ajaa nurtsin. Sitten saa se mesta olla miten on...

      Ja saanen kiksit siitäkin... palkitsen itseni uudella kypärällä ja auton pressulla. Niin oon miettinyt. 😁👌

      • Anonyymi

        Eikö ookin kiva katella sit kun on valmista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ookin kiva katella sit kun on valmista.

        Joo. 😁👌

        https://aijaa.com/0v9GUE

        Kyllä tätä tertsiltä taas kehtaa katsella. Lisäksi sain ehkä lavapressullekin ompelijan etsittyä. Parkettiliikkeen omistajan vaimo kuulemma ompelee veneen pressuja ja hän vois surauttaa päärmeet pressuun. Sais talveks siihen pressun, niin ei tarttis aina lapioda lumia lavalta.

        Pitää vielä tehdäkin siihen joku keskituki, niin sen pressun saa pingotettua tiukalle. 😁👌

        Mut nyt pensasaidan kimppuun. 💪😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. 😁👌

        https://aijaa.com/0v9GUE

        Kyllä tätä tertsiltä taas kehtaa katsella. Lisäksi sain ehkä lavapressullekin ompelijan etsittyä. Parkettiliikkeen omistajan vaimo kuulemma ompelee veneen pressuja ja hän vois surauttaa päärmeet pressuun. Sais talveks siihen pressun, niin ei tarttis aina lapioda lumia lavalta.

        Pitää vielä tehdäkin siihen joku keskituki, niin sen pressun saa pingotettua tiukalle. 😁👌

        Mut nyt pensasaidan kimppuun. 💪😄

        Ompa kivan näköistä ja siistiä!😃

        Sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ompa kivan näköistä ja siistiä!😃

        Sivusta

        Kiitos. Tarkoitus onkin pitää pihakin siistinä ja simppelinä. 😊

        https://aijaa.com/iEAW4w

        Aidastakin tuli semisiisti. Aika pikaseltaan vetäsin ja töryt jäi aamupäiväksi, mutta eipähän jäänyt tuokaan huomiotta. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kiitos. Tarkoitus onkin pitää pihakin siistinä ja simppelinä. 😊

        https://aijaa.com/iEAW4w

        Aidastakin tuli semisiisti. Aika pikaseltaan vetäsin ja töryt jäi aamupäiväksi, mutta eipähän jäänyt tuokaan huomiotta. 😊

        On kaunista ja hyvinhoidettua🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kaunista ja hyvinhoidettua🥰

        No minulle tää on lähinnä vähimmäisvelvoite...

        Oon joskus 18 vuotta sitten tään tönön hommannut ja silloin halusin hoitaa tätä kaikkea. Ja sitä tämä nyt on....

        Jos en hoida, kaikki metsittyy ja on puskaa ja tötteröö jokapuolella....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No minulle tää on lähinnä vähimmäisvelvoite...

        Oon joskus 18 vuotta sitten tään tönön hommannut ja silloin halusin hoitaa tätä kaikkea. Ja sitä tämä nyt on....

        Jos en hoida, kaikki metsittyy ja on puskaa ja tötteröö jokapuolella....

        Osta peltoa ja rakenna vielä tenniskenttä:) Tsi minigolfrata josset tykkää tenniksestä.

        Jos asuisin maalla, kyllä tekisin. Sit talvella olisin helvetin pahalla tuulella kun ei voi pelata tennistä😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta peltoa ja rakenna vielä tenniskenttä:) Tsi minigolfrata josset tykkää tenniksestä.

        Jos asuisin maalla, kyllä tekisin. Sit talvella olisin helvetin pahalla tuulella kun ei voi pelata tennistä😅

        No perhana! Padel-kenttä puimalaan! 🤣👌


      • Mitäs pienistä, kun ei nekään meistä? 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mitäs pienistä, kun ei nekään meistä? 😄

        Hyi sua..lol. oot tuollainen lempeän ilkeä😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi sua..lol. oot tuollainen lempeän ilkeä😺

        No hyvä se välillä on katsoo kengänpohjasta, että ketä on tallannut alleen. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No perhana! Padel-kenttä puimalaan! 🤣👌

        🤣😂🤣😂😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤣😂🤣😂😂

        Piyäis muuten opetella vielä lji. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Piyäis muuten opetella vielä lji. 😁

        Olis puimalassa prkl ryskettä 🤣🤣 mielikuva saa nauramaan vedet silmissä 😂😂😂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Piyäis muuten opetella vielä lji. 😁

        Ei sitä tarvii opetella, riittää kun huitoo sinne tänne 😂😂😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis puimalassa prkl ryskettä 🤣🤣 mielikuva saa nauramaan vedet silmissä 😂😂😂

        Noh...ei ehkä se rakennus ihan odottais sitä kokevan...😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tarvii opetella, riittää kun huitoo sinne tänne 😂😂😂

        No ei sitten riitä kun on yhtä voitonhaluisen typin kanssa pelaamassa kuin mä. 😄✌️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei sitten riitä kun on yhtä voitonhaluisen typin kanssa pelaamassa kuin mä. 😄✌️

        Jos ei huitominen riitä niin pitää neuvotella suullisesti verkon yli, mikäli koko verkkoa edes on 😂😂😂 lopulta mailan voi heittää kokonaan menemään


    • Anonyymi

      Hieno ja aito keskustelu erään hienon ja aidon henkilön kanssa aiemmin tänään.

    • Anonyymi

      Näin kun linnunpoikanen peseytyi lätäkössä, pitkään ja selkeästi nauttien tilanteesta. Juuri samalla tyylillä kuin itse muutamaa tuntia aikaisemmin suihkussa.
      Hieno hetki oli ja hieman surrealistinenkin.
      Samasta puusta ollaan kaikki tyyni.

      • Anonyymi

        Heh. Kuvittelen ihmisen sheikkaamaan pyrstöään suihkussa.


      • Anonyymi

        Ihana 😛😍


      • Anonyymi

        Suloisella tavalla huomattu hetki :)


      • Anonyymi

        Et nähnyt. Katsoit sen papukaijan videolta.


    • Tämä on ollut hieno kesä ja erityisesti olen ihaillut erään tussun turpeutta ja märkyyttä. Viime kesä oli kuivempi.

      • Anonyymi

        No niin. Siellä Luonto antaa parastaan.
        Asia meininki :)

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Anteeksiantaminen, koin todellista vapautta!

    • Anonyymi

      Eräs nainen lauloi liikuttavasti, yksityisesitys.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Hieno ja lämminhenkinen keskustelu tänään.

    • Anonyymi

      Nukuin 9 tuntia pitkästä aikaa, kauhia energia aamulla.

      AV

    • Anonyymi

      Kyl se oli se kun sain vaan nauttia ajattelematta sen enempää mitään😊

    • Anonyymi

      Aamukävely autiolla hiekkarannalla, jossa meri oli aivan tyyni.

      • Anonyymi

        😊😊😍


    • Sillon kun pääsee jonnekin korkeelle, Ja näkee ylhäältä päin kaupungin, kun kaikki juoksee baarista toiseen. Ymmärtää tän pariutumisen järjettömyyden. Parempi niin, että jos ei helpolla niin ei ollenkaan. Älkääkä lukeko mulle enää lakia. En ole ikinä ohittanu ainoatakaan kieltokylttiä. Sen kun tikapuita pitkin ylös.

    • Anonyymi

      Vähän on hakusessa hienot asiat nyt. Tai no, olihan se hienoa, kun olen nukkunut kaksi yötä perätysten erittäin hyvin. Huonoista asioista huolimatta.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Kyllä toi kuuluu hienoihin, miksi ei. Päivä on loistava kun hyvä yö takana.


    • Anonyymi

      Juuri pelasin ehkä viidennen kerran läpi Star Wars Jedi - Fallen Order videopelin. Oli hieno tarina ja muutenkin loistava peli. Ihan kun olisi loistavan elokuvan katsellut. Erittäin mukava kokemus jälleen. Suosittelen. 🙂

    • Anonyymi

      Turkkilainen tee juuri tällä hetkellä. Elämä on pieniä iloja.

    • Anonyymi

      Nukuin viime yönä peräti viisi tuntia! Ensin kolme tuntia, sitten luin sanomalehteä ja kirjaa kaksi tuntia ja taas nukuin kaksi tuntia. Viimeisellä unipillerillä, lääkäri ei uusinut enää reseptiä. Sanoi, että tuhoaa muistia. Siksikö se reistaileekin, kun olen yli 30 v nukkunut niillä pillereillä? Tästä lähtien sitten nukunkin pari tuntia yössä, joskus sattumalta enemmän. Olenjo vanha, mahdollisesti 26.10.2022 alkaakin sitten pitempi uni. Ei sitä sanottu mikä, mutta päivämäärä sanottiin. Jos kuitenkin herään vielä 27.10.2022, niin keitän heti pannullisen kahvia...

      • Anonyymi

        Koitappa tätä. Laita kuulokkeista tulemaan niin hiljaisella, että juuri ja juuri kuuleet. Se saa aivot lepäämään, vaikka olisi valveilla.

        https://youtu.be/LFh2INtNPYg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitappa tätä. Laita kuulokkeista tulemaan niin hiljaisella, että juuri ja juuri kuuleet. Se saa aivot lepäämään, vaikka olisi valveilla.

        https://youtu.be/LFh2INtNPYg

        Kuulokkeet korville. Eli teollisuusluokan kuulosuojat ja sitten nukkumaan. Normaali tinnitus muuttuu kuin jonkin koneen jyrinäksi sen jälkeen, kun sydämenlyönnit karsiutuvat pois. Kuulosuojat myös vaimentavat yläkerran asukkaan kanta-astunnan jyskeen ja talon ulkopuolisen liikenteen. Paitsi läheisen (= 2 km) Kuusisaaren mölysakin metelöinnin. Se melu tulee kuuloelimiin kallon luita pitkin. PolPo ei tee asialle mitään, 112 ei edes aio kertoa PolPo:lle häiriköinnistä.
        Normaalisti aloitan yöunet kuulosuojat korvilla. Mahdollisesti joskus yöllä riisun ne pois. Ja ainakin kun herään kusihädästä johtuvaan painajaisuneen. Jos sattuu, että yritän nukkua vielä aamulla, niin taas kuulosuojat korville. Yläkerran naapurin herätyskello soi kello 7. Pitkään!
        Tällaista se on elo uudessa kerrostalossa Oulussa.


    • Anonyymi

      Se kun sain seksiä. Seksi on elämässä hienointa.

    • Anonyymi

      Sain avioeron 24,5 vuotta sitten!

      • Anonyymi

        😂😂


    • Anonyymi

      Viimeisin taitaa olla se, kun sain viime kuussa omat tärkeimpäni käymään luonani kun työskentelin ulkomailla. Olin sinä päivänä töissä ja koko päivän innoissani näkemisestämme. Ajaessani kohti keskustaa ja sovittua paikkaa tunne oli todella hyvä. :)) Ja jälleennäkemisen riemu, kunhan he vain ensin tunnistivat minut vuokra-autossani. :D

    • Anonyymi

      Kun hän oli lähelläni viimeksi ja siinä katseltiin pitkään 🤩

      • Anonyymi

        Ei katseltu, älä luule ☝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei katseltu, älä luule ☝️

        😂😂🤣😜


    • Anonyymi

      Se liittyy työpaikkaan ja se on minulle tärkeää, tärkeintä nyt.

    • Anonyymi

      Suudelma. Koko mies.

    • Anonyymi

      Ei mikään. Kaikki oli aivan hirveää

    • Anonyymi

      Kalju papukaija rääkäisi päin naamaani, kovaa.
      Hienon siitä teki se, että sen jälkeen se lähti lentoon.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Keskellä merta kello 5:30, kova tuuli ja auringonnousu.
      Kokemus on aina hieno pienelle ihmiselle.

      AV

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1718
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    3. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      768
    4. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      100
      749
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      51
      740
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      732
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      21
      698
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      690
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      669
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      666
    Aihe