Voiko seuraavaksi

Anonyymi

muotiin tulla aidosti vähän kuluneet, oldies, käyttäjälleen vähän vääränkokoiset esim. hieman liian pienet tai isot vaatteet? Energiakriisin myötä, voiko käydä näin?

29

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö noikin ole vähän oldies reikäset ja kulahtaneet farkut?

• Anonyymi

Ei ole, se on jo jämähtänyttä, en tarkoittanut niitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole, se on jo jämähtänyttä, en tarkoittanut niitä.

Heh, auts. :)

• Anonyymi

Monenlaisia muoti-ilmiöitä on ollut, ja tulee olemaan. No, ainakaan liian pienet kengät ei ole realistinen vaihtoehto.
      t. Jari

• Anonyymi

Voi kyllä. 80-luvulta on valtavat määrät jäljellä tekstiilejä jotka sen verran hyvin tehty, että kestävät melkein ikuisesti.

60-70-luvuiltakin on paljon vaatteiita jäljellä, erityisesti tekokuitumekkoja ja nahkavaatteita.

80-luvun vaatteethan on reilun kokoisia ja 60-70 luvun vaatteet vähään kittanoita.

Vanhoja vaatteita, esim noita vintagenahkatakkeja voi stailata esim ommeltavilla merkeillä, selkämaalauksilla, niiteillä jne.

Itse juuri ajattelin ottaa käyttöön italialaisen 80-luvun alun nahkapusakan, jotenkin tuntuu siltä:)

• Anonyymi

Mielenkiintoista! Itse mietin, että miten saisi farkut levennettyä niin, etteivät ne näytä tilkkutäkiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista! Itse mietin, että miten saisi farkut levennettyä niin, etteivät ne näytä tilkkutäkiltä.

Hmm...laita levennys farkkua myös. Sit vaikka muutama pieni niitti taskunreunoihin tasapainottamaan kokonaisuutta.

Just Cavallilla oli yks hieno farkkutakki joka oli tehty useaan värisestä farkusta. Hieno oli, harkitsin jopa vaikkei farkku ole mun tyyliä.

https://www.boozt.com/fi/fi/just-cavalli/sportsjacket_30043431/224014187?group=wishlist

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teet sen levennyksrn sivusaumaan niin, että näyttää tarkoituksella erilaiselta. Selkeästi erilaista, mutta yhteensopivaa kangasta. Tai samannäköistä kangasta, mutta koristelet jollain omaan tyyliisi sopivalla - nyörillä, niiteillä, strasseilla tai vaikka perhosilla, mikä nyt tuntuu omalta.

• Anonyymi
    • Osaan mä toki yleensä pukeutua tilanteen mukaan, mutta mikäli näin kävisi, niin mä olisin siinä tapauksessa melkoinen tyyliniekka 😅 Kun paljon on käytössä jotain 2016-2018 ostettuja S-koon vaatteita, joista esim. Lidlin ja HM:n t-paidat ovat kylläkin kestäneet käsittämättömän hyvin kymmeniä pesukertoja koneessa tai pihasaunassa. Ja kun olen pitänyt siistihköt vaatteet ja hc-työvaatteet selkeästi erillään, niin enimmät tahrat tai kulumat on niissä, eikä se haittaa mitään.

Toisaalta sitten mulla on myös käytössä lähinnä kotioloissa myös jotain huppareita siltä ajalta kun painoin reilut 95kg (nykyään taas noin 70kg) niin onhan ne kohtuu väljiä, enkä ihmisten ilmoilla pidä niitä. XL-koon t-paidat ja boxerit olen ottanut räteiksi tms. sillä ne oli jo niin häiritsevän ja naurettavan isoja 😂

Ensin havahduin joskus vajaat 10 vuotta sitten miettimään vaateostoksiani mahdollisimman käytännöllisesti, minimalistisesti jne. ja se oli omalla tavallaan aika avartavaa. Mutta täytyy sanoa, että korona-aika ja iso osa ajasta kotona vietettäessä on avannut silmät sille, kuinka paljon mäkin loppujen lopuksi joskus olen ostanut tavallaan turhia vaatteita kun tuli tehtyä "tikusta asiaa" jonnekin alennusmyynteihin yms. Mä olin välillä jopa vähän turhamainen ja tarkkakin ulkonäöstäni ja pukeutumisestani, varmaan kouluaikaisten traumojen ja oman tasonnostopyrkimyksen vuoksi, ja mussa oli nykyiseen verrattuna paljon suurempi kontrastiero vapaalla/asiakaspalveluhommissa pikeepaidassa ja pillifarkuissa, fyysisiä töitä tehdessä työvaatteissa, ja iltaisin kotona tietynlaisissa rennommissa vaatteissa. Nyt mustat colleget ja yksivärinen t-paita sopii pääpiirteittäin noihin kaikkiin tilanteisiin, kunhan ei nyt mitään öljypumppua ole irroittamassa tai hautajaisiin menossa. Ja ehkä myöskin iän myötä sitä on jotenkin itsevarmempi, riippumatta siitä onko päällä millaiset vaatteet 🙄

Ja tässäkin se ero esim. kouluaikojen pukeutumiseen (ikä toki huomioiden) on aika hiuksenhieno, ja hiuksista puheenollen niin liittyy nekin ulkonäkökokonaisuuteen osaltaan. Jos silloin oli joku halpa t-paita, collegepaita tai neulepaita, ja jalassa verkkarit tms. niin näyttihän ne varmaan kohtuu typeriltä, vaikka samalla hinnalla ja mukavuudella olisi saanut juurikin mustia collegehousuja kun en farkuista tykännyt ja erilaisia yksivärisiä huppareita. Eikä tosiaan se finnien piilottaminen otsatukalla ollut varmaankaan kovin hyvä idea, mutta onneksi roa-kuuri 2010 auttoi siihen vaivaan kertalaakista. Pitkään mulla oli aikuisiällä sellanen "Cheek-tukka" mutta nyt korona-aikana sekin on vaihdellut itsetehdystä koneajelusta kunnon Alonso/Pirlo -moppiin ja kaikkea noiden väliltä 😅

• Anonyymi

Eikö jo vähän olekin näin?

Itse ainakin tykkään käyttää esimerkiksi vanhoja t-paitojani 90-luvulta. Niissä saattaa olla pieni reikäkin jossain, ei haittaa.

Ennen kiinateollisuutta vaatteet kestivät monta sukupolvea. En ymmärrä mikä maailmaa vaivaa, kun puhutaan ilmastokriisistä ja kuluttamisen vähentämisestä, samalla suolletaan jokatuutista kelvottomia kertakäyttövaatteita, huononnettua kestämätöntä elektroniikkaa. Kokoajan pitäisi olla osamassa uutta. Jos ostaa uutta, niin se ei kestä ja taas pitää ostaa uutta. Parempi siis ostaa vanhaa. Mieluummin tietysti sopivaa, tai vähän liian isoja vaatteita. Hyvät nahkakengät kierrätyskeskuksesta.

• Anonyymi

Mulla on aika paljon monenlaisia vaatteita, joita en nyt sitten heitäkään vielä pois. Annan tarvittaessa niitä tarvitseville, mutta erityisesti lämpimien ja suojaavien vaatteiden kysyntää lienee edessä.

• Anonyymi

Minulla on läääkäriwn määeäämä pilleri purkki paljon kupipillereiä sisälträä hwh whwh en ole cilä koejnnurkn noir

• Anonyymi

Melko isokokoiset 1970-luvun silmälasit ehkä ovat taas tulossa muotiin.

• Anonyymi

Ja sellaiset kahdeksankulmaiset.

• Anonyymi

Onko siinä sitten muka jotain uutta, jos vaatteet ovat vähän liian pienet tai vähän liian isot? Eikö noitakin ole ollut jatkuvasti vuorotellen muodissa?

• Anonyymi

Itselläni on koko vaatekaappi täynnä eri aikoina ostettuja vaatteita. Vanhimmat käytössä olevat ovat farkut 90-luvun lopulta, jotka ostin teininä ekasta kesätyöpalkastani. Edelleen hyvät farkut, joita jopa käytän.

• Anonyymi

Meikäläisellä vanhat, noin 20 vuoden ikäiset vaatteet ovat paremmassa kunnossa kuin uudehkot vaatteet.
        t. Jari

• Anonyymi

Siis eihän koolla ole väliä?? jos vaate on hieno. Mitä vittua nyt

• randombypasser kirjoitti:

Mut pikkarit puetaan muiden vaatteiden päälle, tiedoksi.
        https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009231038.html

Ristus. Kaikkea sitä kuuleekin. :D

Vaan mäpä puenkin bokserit. ;P

Tilasin just itselleni takin, kun huomasin ettei ole kuin paksuja ja ohuita takkeja. Samalla päätin uhrata rahaa talvitennareihinkin.

https://www.zalando.fi/defacto-keinonahkatakki-anthracite-dez22t03c-q11.html

https://www.zalando.fi/kinetix-levin-korkeavartiset-tennarit-black-kiw12n01a-q11.html

Punaisena ok?
        https://hintaseuranta.fi/miesten-housut-ja-shortsit/black-horse-miesten-pitkat-alushousut/8427902

Pitäsköhän ostaa pitkät kalsaritkin ja liittää ne päällimmäiseksi?

• G-LoveR kirjoitti:

Ristus. Kaikkea sitä kuuleekin. :D

Vaan mäpä puenkin bokserit. ;P

Tilasin just itselleni takin, kun huomasin ettei ole kuin paksuja ja ohuita takkeja. Samalla päätin uhrata rahaa talvitennareihinkin.

https://www.zalando.fi/defacto-keinonahkatakki-anthracite-dez22t03c-q11.html

https://www.zalando.fi/kinetix-levin-korkeavartiset-tennarit-black-kiw12n01a-q11.html

Punaisena ok?
        https://hintaseuranta.fi/miesten-housut-ja-shortsit/black-horse-miesten-pitkat-alushousut/8427902

Pitäsköhän ostaa pitkät kalsaritkin ja liittää ne päällimmäiseksi?

Ei ku eka alle ne lederhosenit, mustat tietenkin. Sitten päälle noi tai vastaavat:
        https://hintaseuranta.fi/miesten-housut-ja-shortsit/bjorn-borg-steve-miesten-uimahousut/7794026

Ja niiden päälle kirkkaan punaiset bokserit. Tai pitsiröyhelöt.

A vot 😂

Ei ku eka alle ne lederhosenit, mustat tietenkin. Sitten päälle noi tai vastaavat:
        https://hintaseuranta.fi/miesten-housut-ja-shortsit/bjorn-borg-steve-miesten-uimahousut/7794026

Ja niiden päälle kirkkaan punaiset bokserit. Tai pitsiröyhelöt.

A vot 😂

Ei perrrr... :'D

Varsinainen visiönäärihän olet! Voushan tota kokeilla. Olihan mulla t-paitakin pitkähihaisen päällä jo 80's muksuna, ennen kun ne tuli sitten 90-luvulla muotiin. :)

• G-LoveR kirjoitti:

Ei perrrr... :'D

Varsinainen visiönäärihän olet! Voushan tota kokeilla. Olihan mulla t-paitakin pitkähihaisen päällä jo 80's muksuna, ennen kun ne tuli sitten 90-luvulla muotiin. :)

No hitto, kiitos! Täytynee laittaa paperit Vuittonille vetämään, eikös siellä pääjehu juuri potkaissut tyhjää.

Muistan se ysärin grunge-tyylin, johon toi t-paita hommeli liittyi. Sitä näkee edelleen, se on jäänyt kiertoon, joskin ne jotka sitä käyttää, taitaa olla just 40-50v...

No hitto, kiitos! Täytynee laittaa paperit Vuittonille vetämään, eikös siellä pääjehu juuri potkaissut tyhjää.

Muistan se ysärin grunge-tyylin, johon toi t-paita hommeli liittyi. Sitä näkee edelleen, se on jäänyt kiertoon, joskin ne jotka sitä käyttää, taitaa olla just 40-50v...

Laita, voin kirjoittaa suositukset ja olla mallina. :'D

No mä tykkään yhä siitä pukeutumisesta, muutenkin mun tyyli on ollu aina casual street, nuorisomuoti niin ikään. Yhä näin kääkkänäkin.

Tykkäsin kun se t-paita oli ommeltu yhdeksi pitkähihaisen kanssa eli combo ilman tupla kerrosta. Noin muuten tykkäsin vanhasta ruutupaidastakin repiä hihat ja risoista farkuista, oisko muitia ollu sekin 90's?

Niin ikään tuokin oli sitä itseään..

https://youtu.be/Lt6r-k9Bk6o

• G-LoveR kirjoitti:

No mä tykkään yhä siitä pukeutumisesta, muutenkin mun tyyli on ollu aina casual street, nuorisomuoti niin ikään. Yhä näin kääkkänäkin.

Tykkäsin kun se t-paita oli ommeltu yhdeksi pitkähihaisen kanssa eli combo ilman tupla kerrosta. Noin muuten tykkäsin vanhasta ruutupaidastakin repiä hihat ja risoista farkuista, oisko muitia ollu sekin 90's?

Ja talvella oli bootsit, tottakai. xD

Niin se muoti kiertää on and on..

• G-LoveR kirjoitti:

Odotan innolla niitä kuvaussessioita, ei tule naurulle loppua :D

Itsellä vähän sama tyylillisesti, casual, massaan katoavakin. Ite en ikinä viihtyny niissä tuplissa. Joo, kyllä se hihansa polttaneen tukkijätkän ruutupaitamuoti oli samaa aikakautta, risat farkut tais tulla jo kasarin lopulla, mutta ysäri oli niittenkin kulta-aikaa.

Pirun hyvä biisi, kiitti siitä :)

• Anonyymi

Silloin kun tein tän aloituksen, oli kesä… ajatella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      109
      5804
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3803
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3275
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      2670
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1700
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1363
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1245
    Aihe