Automaattivaihteistossa on todella paljon kuluvaa osaa ja sen ohjaus.
Kaikissa automaateissa tulee vastaan sen läpikäynti ja osien vaihto ennen kuin auton muut tekniikka tai kori ruostuu. Voisin sanoa että joku vauhteiston häiriö, turbiinin vika on usein syy miksi auto jää korjaamatta, kaksoiskytkin automaateissa s tronic . Miksi jää korjaamatta on auton omistajan tai haltihan samaa epämääräinen korkea hinta-arvo.
Nelivedoissa myös osia jotka ei kestä, ja tulee eteen, esimerkikai bemareissa oleva. Siellä on ihan jumiin ruostuvista ristikoista lähtien.
Esim metallinen ristikko/nivel joka on liikkuvassa ajoneuvossa jossa ei ole rasvanippaa on jo suunnittelulta huono ratkaisu.
Isot kilometrit ja automaattivaihteisto
4
187
Vastaukset
- Anonyymi
Väyrys-MB:ssä lootan öljyt vaihdettu 80-120 tkm välein, nyt lasissa 470 tkm. Kyllä kestää. Paitsi ettei kilsat vielä "isoja" olekaan.
- Anonyymi
Hauskoja nämä "kaikki hajoo" vanhemmiten.
Tottakai kaikki hajoaa joskus, mutta automaatit kestää kyllä huollettuna sen mitä pitääkin. - Anonyymi
Saisiko tarkemman arvion tuolle odotettavissa olevalle automaatiovaihteiston elinajalle.
Minulla on ollut vuodesta 1989 lähtien vain automaatteja. Nuorin, josta luovuin oli 4-vuotias. Vanhin oli 21-vuotta, toiseksi vanhin 16 vuotta. Nykyinen täyttää viisi vuotta. Vain tuo nelivuotias on uutena hankittu. Muut käytettynä mutta enintään neljä vuotta vanhoina hankittuja. Kaikissa noissa on ollut momentinmuunnin. Ja kaikkiin olen vaihtanut öljyt 80-140tkm välein.
Perhessä on ollut muutama muukin auto, joissa on ollut automaattivaihteisto. Nämä kakkosautot on ostettu uusina ja vaihdettu viimeistään viisivuotiaina.
Näissä on ollut erilaisia vaihteistoja, kuten robottivaihteisto, CVT ja nyt e-CVT.
Tämän otsikon alla ei keskustella ominaisuuksista vaan ketävyydestä. Siksi en kommentoi tarkemmin noiden käyttömukavuutta.
Mutta yhteinen piirre noille kaikille on, että yhdessäkään minun tai perheeni käytössä oleessa automaattivaihteistossa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Kuinka pitkään sitä ensimmäistä vikaa pitää vielä odottaa? Kyllä minäkin varon tietynmerkkisiä kaksoiskytkinvaihteistoja. Mutta en suinkaan yleistä riskiä kaikkia automaattivaihteistoja koskevaksi. - Anonyymi
Kun vaihtaa öljyt ja suodattimen 60-80 tkm välein niin kestää siinä missä muutkin vaihteistot. Ellei jopa paremmin.
Sprintterillä 900 000 km ja kerran vaihdettu turbiini. Muuten vain öljyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 235118
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24573- 1021334
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17943viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61813- 37779