Äiti ei usko minuun

Anonyymi

En tiedä kuuluko tänne mutta noh.
Eli oon 13v tyttö ja harrastan ratsastusta meillä on oma FWB ruuna, (Asiaan) eilen otimme kaverini mukaan talille kävin hakemassa hevosen hoito paikalle niin äiti valittaa jo silloin "Mikä kestää? Reippaammin nytte" vaikkei mitään kiirettä ollut. Pieninkin minun tekemäni pikku asia pitää korjata! Juoksutin hevosta ja äiti tulee viereeni ETEEN sitten kysäsen voiko mennä pois edestä niin "älä keksi tekosyitä" Vaihdoimme kaverini kanssa juoksutus vuoroa ja kaveri alkoi juoksuttaa nii hirveä kehuminen. Äotini pitää ratsastus tuntejakin talilla muillekkin ja silloin tosi mukava ja suosittu. Sitten kun pitää minulle: hirveä valitus jos ei laukka nouse niin hirveä kiroilu jos hevonen ei liiku niin alkaa sanomaan että eteen päin se hevonen vaikken saa sitä. Nyt ei ole antanu ratsastaa kuukauteen ja odottaa aina liikoja. Olen yrittänyt sanoa että pääsenkö useammin ratsatamaan niin ei vastausta jos en ole onnistunut jossain niin alkaa hokemaam sinusta ei tule ratsastajaa. et tule enään talille. rakastan hevosia ja talilla käymistä. Eihän hän voi odottaa jotain jota olen kuukaisi sitten opettellut että osaisin sen täydellisesti kuukauden päästä? Kiitos vastanneille etukäteen ja kirjotus virheistä jos on :)

2

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä äitisi on ottanut oppinsa Venäjältä, jossa ankaruudella uskotaan saavan paremmin oppi perille. Haluaa sinusta täydellisen hevostytön ja kokee, että se toteutuu parhaiten kurin kautta. Valitettavasti se on rankka ja vaikeammin ymmärrettävä tapa kouluttaa tänä päivänä ja ihan ymmärrettävistä syistä.

      On myös mahdollista, ettei äitisi tykkää työstään ja purkaa sitä pahaa oloaan sinuun tai olettaa tuntevansa sinut niin hyvin, että kokee että hänen opetus metodinsa sinuun ovat oikeita, joilla saa parhaimman tuloksen aikaan. Nämä puhtaita oletuksia, vieraalta ihmiseltä, joka ei tunne taustoja.

      Lähtökohtaisesti hyvä muistaa aina, jos äidilläsi on kaikki hyvin ja haluaa sinulle vain parasta ja haluaa näin valjastaa sinut tulevaisuuden haasteille ja menestystä tulevaisuudessa. Tuskin haluaa, että epäonnistut elämässä. Ennemminkin haluaa pahan kautta opettaa sinut onnistujaksi. Näin haluan uskoa itse.

      Muistan joskus, lukeneeni jostain, että talleilla voi olla joskus jopa vähän jälkeen jäänyt kulttuuri ja tapa toimia? Tällainen tapa ollut ankara ja jopa alistava, miehillä siellä ollut parempi asema kuin naisilla. Onko sinun äidilläni tällaisia kokemuksia taustalla.

      Huonot kokemukset jättävät aina jälkensä mielen syövereihin. Jollei itse ymmärrä, että sillä voi olla vain huonoja vaikutteita myös tulevaan niin sitä jatkaa vain ajattelematta asiaa sen suuremmin. Sillä vain ruokkii sitä pahan ilmapiiriä. Tämän mielipide mieheltä.

      • Anonyymi

        Epäonnistumisen kautta oppii pettymisen ymärrän sen että äiti ehkä haluaa näyttää että aina ei onnistu.
        Äidin hevos mies taidoista en tiedä muuta kuin että mummini opetti äitiä hevosten parissa saman ikäisenä joten luulen että hän pitää työstään jollain tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe