Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

30 vuotta yhdessä ja mahdollinen ero + yksinäisyys

Anonyymi

Elämä osaa kyllä olla julma.
Olen ollut saman miehen lakanoissa 30 vuotta ja meillä on lukion aloittava teini.
Koko alkuvuosi on ollut kaamea, teen etätöitä kotoolta käsin, korona aikakin alkoi riskiryhmäläisenä painaa mieltä ja helmikuussa jouduin onnettomuuteen, jonka jälkeen meni kipsipotilaana muutama kuukausi. Sairausloman jälkeen tein valtavasti duunia ja henkihieverissä odotin kesää kesälomaa rakkaan mieheni kanssa.
Viikkoa ennen lomaa mies ilmoitti, että sen pää on aivan sekaisin, eikä tiedä mitä elämältään tahtoo jne. Loman piti olla kuitenkin niin kuin sovittiin. Viimeisenä työpäivänä mies ilmoitti, että maanantaina lääkäri, että pää niin sekaisin. Kyseessä nyt jonkinlainen masennus ja mies on kyllä käynyt tiiviisti keskusteluapua hakemassa. Miehen masennus ei tule lapsuuden asioista eikä loppuunpalamisesta töistä vaan todennäköisesti jonkinlaisesta 50v kriisistä ja niin siinä kävi, että mies perui lomansa. Mies ei pysty olemaan kanssani nyt ollenkaan, olen siis loman viettänyt yksin. Meillä on aina kesällä toinenkin asunto käytössä, eli mies nukkuu siellä. Itse olen surrut koko kesälomani, maanantaina alkaa työt ja olen todella poikki. Haluan seistä mieheni rinnalla masennuksen ajan, toisaalta sydäntäni riipii se tieto, että parisuhde ei tuo toiselle onnea ja lisäksi oma sydän on ihan rikki. Mieheni ei osaa puhua, eli paha olo Hänellä ollut pitkään, mutta onnistunut kyllä aika hyvin sen peittämään. Itse olin ja olen edelleen niin rakastunut. Emme riidelleet ja seksielämäkin oli runsasta, nyt sitä ei ole. Vaikka mies on nukkunut pääosin eri asunnossa niin olemme kyllä nähneet, eli mies on vienyt minua mökille, sienimetsään rantsuille jne, olemme puheväleissä ja mies halaa ja pussaa jne.
Tämä sisäinen yksinäisyys on järkyttävää ja oikeekin yksinäisyys. Korona aika ja 30 vuoden suhde on saanut sen aikaan, että minulla on tasan yksi ystävä. Ko. ystävä vei minut mökillensä viideksi päiväksi heti alkuun. Oma mies oli se paras seuralainen kaikista.

Välillä tuntuu, että en selviä tästä ja mieheni on niin ihana, että tiedän ettei se haluaisi erota, mutta jos tunteita ei ole niin minkäs sitten tekee.

Juuri saatiin asunto velattomaksi ja teinikin varmaan vähän epäilee, mutta ei tiedä mitään.

10

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulta.. omalla miehelläni olikin sitten toinen nainen...

    • Anonyymi

      Varmasti hirveää tuo odotus epävarmuudessa. Toivotaan että mies nyt saisi pian päänsä selväksi ja haluaisi pitää sinut jatkossakin rinnallaan. Ja sitten voitte yhdessä harjoitella puhumista. Se kun voi olla vaikea, mutta tärkeä taito, jota ei välttämättä täysin osaa vielä monenkaan vuoden kuluttua. Siinä meillä kaikilla on jatkuvasti kehitettävää

    • Anonyymi

      Ei miehesi tiedä tulevaa,mutta menneisyyden
      hän muistaa,miksi miehen elämä menee niinkuin
      niin monella menee ,juuri kun voisi alkaa nauttia
      elämästä.

    • Anonyymi

      Täällä pyörii kyllä aivan hyvin tunnistettavia ikuisia satusetiä. Jotkut luulee että nämä ovat oikeitakin juttuja mutta tietäjät tietää. Suu käy kuin papupata ja kynä sauhuaa menemään kuin mikäkin.

      • Anonyymi

        Onko ameeba päässyt pururadallesi sinä itsesi
        viisaaksi lukeva.


    • Anonyymi

      Jotenkin pystyn samaistumaan AP:n kirjoitukseen. Olette kenties vähän yli 50-60-vuotiaita? Elämän pitäisi olla mallillaan, jälkipolvi kasvaa ja auvoista vanhenemista yhdessä odottaen, kenties lapsenlapsiakin. Suurimmat karikot ja vastoinkäymiset uskoisi olevan jo historiaa. Mutta sitten putoaa pohja elämältä...

      • Anonyymi

        Niin, kerroitkin miehesi 5-kympin kriisistä...

        Itse sain tietää mieheni vastaavasta kriisistä vasta kymmenen vuotta myöhemmin, ja hyvin ikävällä tavalla. Pahin oli tapahtunut, eli pettäminen.

        - edellinen


    • Anonyymi

      Yhtä ikävää kuin nato liittymä, finaalissa on seuraavatkin 💯 vuotta!!

    • Anonyymi

      Mun mies jäi kiinni maksullisista, vaikka kotona oli viikottain seksiä. Halusin eron, mutta mies taantuu itkevän lapsen tasolle joka kerta. Ärsyttää, kun en osaa riuhtaista itseäni tästä irti. Koen, että olemme riippuvuussuhteessa, ei aidossa rakkaussuhteessa. Molemmilla taustalla lapsuudessa toisen vanhemman kuolema. Paikataan siis yhdessä tätä aukkoa. Meillä on ulospäin toimiva suhde, ollaan yhdessä rakennettu talous ja hyvinvointi. Nyt mietin päivittäin, miten hukkasin elämäni häneen. 50v introverttinä (hänkin on) en usko enää löytäväni tai edes haluavani ketään lähelleni. Dead end -fiilikset.

    • Anonyymi

      Jaa, pitääpä kuitenkin muistaa että ilman parisuhdetta voi myös elää onnellisena, huoh!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe