Oman pojan auton käyttö

Anonyymi

Jos aikuinen poika on jo kauan ollut työelämässä ja tekee isänsä autolla esim satojen km reissuja, (rahassa 50 e...100 eur) niin vaaditteko te, että poika itse maksaa bensat vai maksatteko te vanhempina ne?

8

64

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei nyt ole kokemusta tuosta tilanteesta nin päin, mutta toisinpäin on ja sen osalta olen samaa mieltä kuin vanhempani silloin, eli käyttäjä maksaa suorat kulut sekä pienen bonuksen auton omistajalle muita kuluja varten.

    • Anonyymi

      Tietysti. Auto palautetaan aina tankattuna takaisin, lainasi sen keneltä vaan. Muutoinkin kaikki palautetaan aina vähintään samassa kunnossa, kuin on lainatukin (jos nyt ei satu onnettomuutta tmv.) Tämä tarkoittaa myös, että autolla ei ajella märillä sorateillä ja sitten palauteta kuraisena takaisin, vaan pestynä.

    • Anonyymi

      Tietysti töissä käyvä ihminen maksaa omat bensat. Onhan se jo iso etu että saa ylipäätään käyttää autoa.

      • Anonyymi

        Miten niin tietysti. Kummallista on, ettei vanhemmat saisi sponsoroida lapsiaan, olivatpa töissä tai eivät. Meillä on varaa antaa aikuisille lapsillemme auto lainaksi bensoineen päivineen, ei ole mitään ongelmaa ja lapset kyllä ymmärtävät esim. bensan hinnan. Vastavuoroisesti auttavat monessa asiassa, emmekä me , työssäkäyvät vanhemmat, maksa heille erikseen vaikkapa siitä, että ovat mukana mökkiremontissa.


    • Anonyymi

      Läpinäkyvämpää provoa on vaikea keksiä!
      Mutta asiaan liittyen. Poikamme oli lukion viimeisellä kun lainasin hänelle lauantaisin työnantajani minulle antamaa käyttöoikeus Primeraa.
      Maksoin siis bensat itse.
      Lukiossa oleva poikaressukka tankkasi sen aina ennen palauttamista.
      Kielsin mokoman toimenpiteen mutta poitsu sanoi, että hän kuskaa kavereitaan ja ne maksavat bensat.

      Tytär oli pari vuotta vanhempi ja olin hankkinut vanhan takaveto Lada 1200:n.
      Se oli siirtynyt poikamme käyttöön. Poitsu ei pyytänyt mutta ilmeisest imagosyistä katseli kaihoten Primeran perään vaikka eihän sekään mikään luksus värkki ollut. Uusi kuitenkin.

    • Anonyymi

      Meidän vanhelmilla oli iso jenkki auto v8 koneella ja se vei bensaa kahmalo kaupalla, onneksi vanhemmat maksoi bensat, kun kävin riiuu reisulla 200km päässä ja ajletiin tyttö kaverin aknssa aika paljonkin, bensaa meni noilla reissuilla sellaiset 200 litraa kokonaisuudessaan, milläpä ne olisin maksanut.

      • Anonyymi

        Curling vanhemmat totuttavat kaltaisesi elämän epätodellisuuteen.
        Kun tosiasiat ovat joskus vastassa niin ne koetaan epämiellyttävinä. Ehkä jopa epäoikeudenmukaisina.


    • Anonyymi

      Antaa auton pojalle ja loppu on historiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe