Ystäviä ja kavereita

Anonyymi

Parisenkymmentä vuotta sitten n. 40-vuotiaana huomasin, että elämäni oli yksinäistä. Tuttavapiiri oli harventunut mm. avioeron kautta. Olin nuorena muuttanut töiden perässä satojen kilometrien takaa ja sittemmin jäänyt asumaan tänne Etelä-Suomeen. Sukulaisetkin oli kaukana, eikä työpaikalla yleensä hyviä ihmissuhteita syntynyt.

Laitoin eri puolille seuranhakuilmoituksia. Niissä selvitin, että nimenomaan hain seuraa ulkoiluun, elokuviin, ulos syömään, messuille jne. Mitään seurustelu- tai seksiseuraa en ollut hakemassa. Onneksi näissä ilmoituksissa ainakin alkuun pystyi toimimaan anonyymisti. Kun selkeästä ilmoitustekstistä huolimatta joskus joku erilaisella asialla liikkuva rohkeni kokeilemaan "kepillä jäätä ".

Jossain vaiheessa minulla oli monta kaveria. Suurin osa näistä on kuitenkin pikku hiljaa ajan mittaan jäänyt taka-alalle. Henkilökemiat ei kai ole parhaalla mahdollisella tavalla toimineet tai aikaa ei ole enää riittänyt.

Onneksi pari kaveria noilta ajoilta on edelleen kuvioissa mukana. Harvakseltaan ja silloin tällöin, mutta kuitenkin. Olen miettinyt, pitäisikö vielä jonnekin laittaa seuranhakuilmoitusta, mutta en ole jaksanut. Olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi, että uusiin ihmisiin tutustuminen tuntuu työläältä. Vanhan kaverin kanssa voi jatkaa juttua siitä, mihin jäätiin. Pitkänkin tauon jälkeen voi kysellä, että mitä kuuluu.

Toisaalta olisi kiva tutustua uusiinkin ihmisiin, mutta luulen, ettei minulla ole riittävästi aikaa tapailemiseen ja ajanviettoihin. Olen myös kokenut pettymyksiä ystävyyssuhteissa. En halua vastata uteliaisiin kysymyksiin, vaan tutustun ihmisiin hitaan kaavan mukaan.

Olen katsellut ilmoituksia kaverihaku.net, mutta en ole saanut vastatuksi kenellekään. Olisi kiva olla enemmän kavereita, mutta kun en oikein halua tutustua! 🤔

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samanlainen tunne.

    • Anonyymi

      Ei tuon kaverihaku net kautta kavereita saa enää näillä kymmenillä ( 60)
      Minäkin jo useaan otteeseen kokeillut niin lähes ainoat vastaajat olleet itseäni 20-40 vuotta nuoremmat kollit seksinpuutteessa. Muut vastaajat sitten ei enää ole toista kertaa kirjoittaneet tai sitten olleet sellaisia että naamani ei ole tapaamisen jälkeen miellyttänyt ja siihen on jäänyt vaikka kaveria olen hakenut enkä parisuhdetta. Myös joiltain mt ongelmaisilta tullut viestiä tyyliin: tapa ittes vanha luuska ym "mukavaa"

      • Anonyymi

        Mahtaako se liittyä ollenkaan ikään, että on tuota kautta vaikeaa saada kavereita? Muistan jo nuorempana, kun silloin vielä yleensäkin enemmän kirjoitettiin kirjeitä - että moni kirjekaveruus loppui hyvin lyhyeen.

        Nykyään kirjeiden kirjoittelu on harvinaista. Moni saattaa ajatella, että olisi mukava kirjoitella - mutta käytännössä tuon toteuttaminen on jo hankalampaa. Todella ikävää, jos olet saanut epäasiallisia kirjeitä. Kirjeposti kulkee nykyään hitaasti, ellei lisämaksusta laita Plus-merkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako se liittyä ollenkaan ikään, että on tuota kautta vaikeaa saada kavereita? Muistan jo nuorempana, kun silloin vielä yleensäkin enemmän kirjoitettiin kirjeitä - että moni kirjekaveruus loppui hyvin lyhyeen.

        Nykyään kirjeiden kirjoittelu on harvinaista. Moni saattaa ajatella, että olisi mukava kirjoitella - mutta käytännössä tuon toteuttaminen on jo hankalampaa. Todella ikävää, jos olet saanut epäasiallisia kirjeitä. Kirjeposti kulkee nykyään hitaasti, ellei lisämaksusta laita Plus-merkkiä.

        Edellä hiukan virheellisesti kirjoitin kirjekavereista, vaikka nykyisin on käytössä paljon muitakin vaihtoehtoja pitää yhteyttä. Perinteinen kirje lienee harvinaisin.

        Monen aikuisen ihmisen elämässä on paljon asioita, joiden kanssa hänen pitäisi jakaa se aika, minkä tarvitsisi siihen uuteen ihmiseen tutustumiseen. Tekstarit, puhelinsoitot ym. saattavat tulla kiireisellä hetkellä. Tai mukana voi olla myös alkoholinkäyttöä.

        Toivon, että kohdallesi osuu parempiakin kokemuksia ja että löydät sellaista seuraa, että kumpikin osapuoli viettää mielellään yhteistä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako se liittyä ollenkaan ikään, että on tuota kautta vaikeaa saada kavereita? Muistan jo nuorempana, kun silloin vielä yleensäkin enemmän kirjoitettiin kirjeitä - että moni kirjekaveruus loppui hyvin lyhyeen.

        Nykyään kirjeiden kirjoittelu on harvinaista. Moni saattaa ajatella, että olisi mukava kirjoitella - mutta käytännössä tuon toteuttaminen on jo hankalampaa. Todella ikävää, jos olet saanut epäasiallisia kirjeitä. Kirjeposti kulkee nykyään hitaasti, ellei lisämaksusta laita Plus-merkkiä.

        Siis ihan fyysisiä paperikirjeitähän nykyään ei kirjoitella, ainoastaan sähköpostia. Minulle tosiaan noita epäasiallisia sähköposteja tullut jopa erään toimittajan nimissä. Hänelle laitoin sitten kuvakaappauksen postista facessa niin ei ollut ollenkaan tietoinen koko asiasta että hänen sähköpostiosoitettaan väärinkäytetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe