Ystäviä ja kavereita

Anonyymi

Parisenkymmentä vuotta sitten n. 40-vuotiaana huomasin, että elämäni oli yksinäistä. Tuttavapiiri oli harventunut mm. avioeron kautta. Olin nuorena muuttanut töiden perässä satojen kilometrien takaa ja sittemmin jäänyt asumaan tänne Etelä-Suomeen. Sukulaisetkin oli kaukana, eikä työpaikalla yleensä hyviä ihmissuhteita syntynyt.

Laitoin eri puolille seuranhakuilmoituksia. Niissä selvitin, että nimenomaan hain seuraa ulkoiluun, elokuviin, ulos syömään, messuille jne. Mitään seurustelu- tai seksiseuraa en ollut hakemassa. Onneksi näissä ilmoituksissa ainakin alkuun pystyi toimimaan anonyymisti. Kun selkeästä ilmoitustekstistä huolimatta joskus joku erilaisella asialla liikkuva rohkeni kokeilemaan "kepillä jäätä ".

Jossain vaiheessa minulla oli monta kaveria. Suurin osa näistä on kuitenkin pikku hiljaa ajan mittaan jäänyt taka-alalle. Henkilökemiat ei kai ole parhaalla mahdollisella tavalla toimineet tai aikaa ei ole enää riittänyt.

Onneksi pari kaveria noilta ajoilta on edelleen kuvioissa mukana. Harvakseltaan ja silloin tällöin, mutta kuitenkin. Olen miettinyt, pitäisikö vielä jonnekin laittaa seuranhakuilmoitusta, mutta en ole jaksanut. Olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi, että uusiin ihmisiin tutustuminen tuntuu työläältä. Vanhan kaverin kanssa voi jatkaa juttua siitä, mihin jäätiin. Pitkänkin tauon jälkeen voi kysellä, että mitä kuuluu.

Toisaalta olisi kiva tutustua uusiinkin ihmisiin, mutta luulen, ettei minulla ole riittävästi aikaa tapailemiseen ja ajanviettoihin. Olen myös kokenut pettymyksiä ystävyyssuhteissa. En halua vastata uteliaisiin kysymyksiin, vaan tutustun ihmisiin hitaan kaavan mukaan.

Olen katsellut ilmoituksia kaverihaku.net, mutta en ole saanut vastatuksi kenellekään. Olisi kiva olla enemmän kavereita, mutta kun en oikein halua tutustua! 🤔

5

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samanlainen tunne.

• Anonyymi

Ei tuon kaverihaku net kautta kavereita saa enää näillä kymmenillä ( 60)
      Minäkin jo useaan otteeseen kokeillut niin lähes ainoat vastaajat olleet itseäni 20-40 vuotta nuoremmat kollit seksinpuutteessa. Muut vastaajat sitten ei enää ole toista kertaa kirjoittaneet tai sitten olleet sellaisia että naamani ei ole tapaamisen jälkeen miellyttänyt ja siihen on jäänyt vaikka kaveria olen hakenut enkä parisuhdetta. Myös joiltain mt ongelmaisilta tullut viestiä tyyliin: tapa ittes vanha luuska ym "mukavaa"

• Anonyymi

Mahtaako se liittyä ollenkaan ikään, että on tuota kautta vaikeaa saada kavereita? Muistan jo nuorempana, kun silloin vielä yleensäkin enemmän kirjoitettiin kirjeitä - että moni kirjekaveruus loppui hyvin lyhyeen.

Nykyään kirjeiden kirjoittelu on harvinaista. Moni saattaa ajatella, että olisi mukava kirjoitella - mutta käytännössä tuon toteuttaminen on jo hankalampaa. Todella ikävää, jos olet saanut epäasiallisia kirjeitä. Kirjeposti kulkee nykyään hitaasti, ellei lisämaksusta laita Plus-merkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaako se liittyä ollenkaan ikään, että on tuota kautta vaikeaa saada kavereita? Muistan jo nuorempana, kun silloin vielä yleensäkin enemmän kirjoitettiin kirjeitä - että moni kirjekaveruus loppui hyvin lyhyeen.

Nykyään kirjeiden kirjoittelu on harvinaista. Moni saattaa ajatella, että olisi mukava kirjoitella - mutta käytännössä tuon toteuttaminen on jo hankalampaa. Todella ikävää, jos olet saanut epäasiallisia kirjeitä. Kirjeposti kulkee nykyään hitaasti, ellei lisämaksusta laita Plus-merkkiä.

Edellä hiukan virheellisesti kirjoitin kirjekavereista, vaikka nykyisin on käytössä paljon muitakin vaihtoehtoja pitää yhteyttä. Perinteinen kirje lienee harvinaisin.

Monen aikuisen ihmisen elämässä on paljon asioita, joiden kanssa hänen pitäisi jakaa se aika, minkä tarvitsisi siihen uuteen ihmiseen tutustumiseen. Tekstarit, puhelinsoitot ym. saattavat tulla kiireisellä hetkellä. Tai mukana voi olla myös alkoholinkäyttöä.

Toivon, että kohdallesi osuu parempiakin kokemuksia ja että löydät sellaista seuraa, että kumpikin osapuoli viettää mielellään yhteistä aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ihan fyysisiä paperikirjeitähän nykyään ei kirjoitella, ainoastaan sähköpostia. Minulle tosiaan noita epäasiallisia sähköposteja tullut jopa erään toimittajan nimissä. Hänelle laitoin sitten kuvakaappauksen postista facessa niin ei ollut ollenkaan tietoinen koko asiasta että hänen sähköpostiosoitettaan väärinkäytetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe