Miten pelastut kirouksesta , lihasta ja synnistä missä olet ?

Aivan ! Rakas !!!!!

Ei ole muuta tietä kuin Ristin kautta !

Ahtaan Porttin kautta !!

Pyhän Hengen Kasten kautta !!

Juoda katkeran maljan kautta !!

Ristinkuoleman kautta jossa sä siemenenä putoat Hyvän maahan ja kuolet.

Kaikki merkitseee se sama ! Ristin kautta mennään sisään Taivaaseen.

Room . 6
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

31

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

>>>"lihasta , synnistä<<<"

"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää."
      Room: 7: 18

"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä
      katoavaisuus peri katoamattomuutta."
      1 Kor: 15: 50

• Niin ja sentakia Rakas liha tulis kuolla Ristillä jossa synti elää ja voi hyvin sinussa. Vai oletko kuolut kenties Jeesuksessa Kristukseessa yli 2000v sitten ?

• Anonyymi

Niinpä! Onneksi Jeesus kuoli, sillä muuten ei olisi mitään mahdollista pelastua. Kukaan kun ei pysty olemaan tekemättä syntiä. Näkeehän sen sinunkin syntisistä kirjoituksistasi.

• höpö höpö--- Rakas !!

• Anonyymi

Kaikki uskovaiset ovat kastetut Jeesuksen kultaisella suihkulla.

• Mikä kultaisella suihkulla ??? Ja vielä ?????

• -
      "Jollei Jumala vanhurskauta tällaista jumalatonta ja samalla kuitenkin Jeesuksen nimeä avuksi huutavaa ihmistä, ei meille kenelläkään olisi mitään toivoa. Huudamme vain siksi avuksemme Jeesuksen nimeä, koska meillä ei ole tässä elämässä muutakaan toivoa!"
      ( Peltola)

Mitä on jumalattomana vanhurskautetun usko?

Usko ei voi olla tällaisen ihmisen suoritus tai ansio, vaan kaikkien hänen omien aikaansaan­nostensa vastakohta. Usko on vain kanava, vain instrumentti, jonka kautta Jumalan vanhurs­kaus tulee jumalattomaan ihmiseen ja peittää hänet. Usko on luottavaista vastaanottamista, jättäytymistä Jumalan varaan sellaisena kuin on.

Usko ei voi myöskään olla uskoa omaan uskoon tai omaan vanhurskauttamiseen tai kokemukseen. Usko on luottamusta Jumalaan, joka vanhurskauttaa sellaisen jumalatto­man, joka kaikesta huolimatta uskaltaa panna toivonsa Jumalan armoon Kristuksessa.

"Opi sen tähden sekä pyhänä että pahana, sekä surutto­mana että heränneenä, sekä katuvaisena että katumattomana katsomaan kaikkivoipaan Kristukseen ja sovita itseäsi Kristuksen eteen, tykö ja viereen kunnes tunnet elämän hänestä lähtevän" (Paavo Ruot­salainen).

"Ei armoa (eikä anteeksinatamusta) tarvitse todella sellainen syntinen, jonka synnit ovat vain tekoja, ajatuksia ja sanoja, mutta joka ei suostu myöntämään eikä ole nähnyt sydämensä luonnon saastaisia pohjamutia ja joutunut niistä hätään. - Vain itsestään epätoivoinen ihminen tarttuu armoon (ja anteeksiantamukseen)" (Rosenius).  

Ehkä tämä armon ja uskon sanoma olisi helpommin vastaanotettavissa, ellei se samalla sisältäisi ehdottomana ihmisten kaikkien kykyjen ja tekojen tuomion. Se tukkii jokaisen ihmisen suun ja tekee ihmisen aina syylliseksi samalla kun se lupaa Jumalan vanhurskauden lahjaksi syylliselle.

Se ei julista Jumalan ensin muuttavan ihmisen olemusta jumalisek­si ja hänen rakkautensa arvoiseksi, vaan se vakuuttaa Jumalan julistavan tämän syntisen ja nyt myös us­kovan ihmisen vanhurskaaksi. Täytyyhän tällaisen uskon olla käsittämätön Jumalan ihmisen sydämessä!
      -
      ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Roomalaiskirje 4.luku/Jumalattoman vanhurskauttaminen Room. 4:1-5")

• Niin ?? Tarkoitatko >>> Jollei Jumala kuolettaa syntistä uskova kun on tullut juuri uskoon? Niin ei hyvä seuraa..

• Savis kirjoitti:

Niin ?? Tarkoitatko >>> Jollei Jumala kuolettaa syntistä uskova kun on tullut juuri uskoon? Niin ei hyvä seuraa..

"mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."
        ( Gal. 2:16)

• S-Seutulainen kirjoitti:

"mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."
        ( Gal. 2:16)

Uskotko todella että ss. sinun niinkuin siemenjyvä tulis kuolla , hyvässä maassa . joka on Jeesus ?? Vai onko sulla joku oma oppi Lutherin kanssa jonka avulla sä jauhaat ?

• Savis kirjoitti:

Uskotko todella että ss. sinun niinkuin siemenjyvä tulis kuolla , hyvässä maassa . joka on Jeesus ?? Vai onko sulla joku oma oppi Lutherin kanssa jonka avulla sä jauhaat ?

Omavanhurskautesi on Savis vankkumaton,
        ja hengellinen sokeutesi on ja pysyy vuodesta toiseen muuttumattomana.
        !!!

Omavanhurskautesi on Savis vankkumaton,
        ja hengellinen sokeutesi on ja pysyy vuodesta toiseen muuttumattomana.
        !!!

No rakas ss. Miten on oletko muutunut Kristuksen kaltainen näinä vuosina joka olet ollut uskovainen ? Vai oletko alkanut muistuttamaan perkele entistä enemmän kun ette tarvi muuttua kirkkossa vaan saatte olla lesbopiispoja ja homopappeja. ?? Miten voitte antaa itelle tällaista lupaa?

• Savis kirjoitti:

No rakas ss. Miten on oletko muutunut Kristuksen kaltainen näinä vuosina joka olet ollut uskovainen ? Vai oletko alkanut muistuttamaan perkele entistä enemmän kun ette tarvi muuttua kirkkossa vaan saatte olla lesbopiispoja ja homopappeja. ?? Miten voitte antaa itelle tällaista lupaa?

Savis, minä en ole Suomen evankelisluterilaisen kirkon jäsen.
        Erosin ajat sittten.
        Syynä kirkon liberalisoituminen, kaikin puolinen maallistuminen jne.

Erosin ajat sittten.

Silti sä rakas ss. saarnat Jumalan vastasta evankeliumia ja juokset karkuun lihassa Jumala , joka pyrki saada sut antautmaan Ristillä , että saisi kokonaan kuoletettu sun lihasi , jossa asuu synti mutta sanot .

EI hevoslla me halutaan ratsastaa ja noursunluuntornissa makoilla synneissä.
        Siitä vasta saa perkele nautinnon , kun sä olet mainiio maailmanopettajakirkkon kanssa joka haali helvettiin ihmisiä jotka eivät puhdistuu. Mutta olen sua varoittanut ja se riittää minulle..

Kaikki sun opettajat jotka sä tänne mainostat on sama tiellä ollut kuin sinä , tai on vieläkin , eikä tarjoaa Puhdistusta ja sen Voima joka tulee Ristiltä..

Erosin ajat sittten.

Kol kakkosessa sulla on opetus miten sun liha kuoletetaan ja poisriisutaan ettet tarvi enää synnissä rypee.. >>

Kol.2
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Siis ei lihan puhdistusta vaan lihan poisriisumista siinä lukee..

Myönnätkö että ehkä olet jotain missannut näin monia vuosia kun olet ollut uskossa ?????
        Vai sotitko Jeesuksen Veri ja poika vastaan joka ottaa ja halua Puhdistaa sinua mutta huudat ei . Liha pysy mukana loppuun asti ja synti joka siinä on. Siitä vasta syntyy ison raivo sua vastaan kun Hänen Poikansa solvataan.. Ja häväistään..

• Savis kirjoitti:

Kol kakkosessa sulla on opetus miten sun liha kuoletetaan ja poisriisutaan ettet tarvi enää synnissä rypee.. >>

Kol.2
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Siis ei lihan puhdistusta vaan lihan poisriisumista siinä lukee..

Myönnätkö että ehkä olet jotain missannut näin monia vuosia kun olet ollut uskossa ?????
        Vai sotitko Jeesuksen Veri ja poika vastaan joka ottaa ja halua Puhdistaa sinua mutta huudat ei . Liha pysy mukana loppuun asti ja synti joka siinä on. Siitä vasta syntyy ison raivo sua vastaan kun Hänen Poikansa solvataan.. Ja häväistään..

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

Ja ss seisoi taaempi kuin publikaani ja löi rintaansa ja sanoi Herra. Sinä näet että en pyri pois synneistä , joka sä vihaat . Vaan kaikkeella voimalla pyrin olemaan suurein syntinen niinkuin publikaani , ryypämällä , huoramalla ja valehtelemalla enemmän kun kaikken muu mitä teen , tullakseen sinulle mieluinen uskovainen ja vanhurskas ja rakas.

Mutta savis seisoi publikaanin vieressä ja sanoi. Kiitos että sain sinun Usko Jeesus !!!!!! , Joka vanhurskautti minua.
        Nyt saan Jumalan Voimalta ja Hengeltä , ja Hengessä !!!!!!!! Tehdä niitä tekoja jotka pelastaa minua ( koska jos teet syntiä ja niitä tekoja niin ne eipelastaa sinua vaan vie sinut helvettiin) ja olla sinun Ystävä Jeesus koska rakastat ja pidät niitä Ystävinä jotka tekevät sinun mieluisa Tekoja ja sinun Tahtosi mukaan. Siis ss ei omiin voimiin , vaan Hengellä Jumalaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Savis kirjoitti:

Ja ss seisoi taaempi kuin publikaani ja löi rintaansa ja sanoi Herra. Sinä näet että en pyri pois synneistä , joka sä vihaat . Vaan kaikkeella voimalla pyrin olemaan suurein syntinen niinkuin publikaani , ryypämällä , huoramalla ja valehtelemalla enemmän kun kaikken muu mitä teen , tullakseen sinulle mieluinen uskovainen ja vanhurskas ja rakas.

Mutta savis seisoi publikaanin vieressä ja sanoi. Kiitos että sain sinun Usko Jeesus !!!!!! , Joka vanhurskautti minua.
        Nyt saan Jumalan Voimalta ja Hengeltä , ja Hengessä !!!!!!!! Tehdä niitä tekoja jotka pelastaa minua ( koska jos teet syntiä ja niitä tekoja niin ne eipelastaa sinua vaan vie sinut helvettiin) ja olla sinun Ystävä Jeesus koska rakastat ja pidät niitä Ystävinä jotka tekevät sinun mieluisa Tekoja ja sinun Tahtosi mukaan. Siis ss ei omiin voimiin , vaan Hengellä Jumalaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille, ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa…” (Tiit. 2: 11,12).

Saatana pelkää Jumalan evankeliumia, sillä se on todellinen Jumalan voima, joka kykenee täydellisesti pelastamaan ihmisen syntiensä ja Jumalan tuomion alta ja tekee tämän vanhurskaaksi ja Jumalan lapseksi.  Sen tähden Saatana yrittää vääristellä Jumalan pelastavaa armoa yhteen jos toiseenkin suuntaan. Onkin olemassa armoa, joka melkein riittää pelastukseen ja armoa, joka kehottaa kristittyjä suosimaan rauhassa syntejään.

Raamattu ei opeta, että armo olisi kuin hyväksyvä kumileimasin meidän itsekkyydellemme ja himoillemme. Sen sijaan se julistaa syntiselle vapautusta Jumalan tuomiosta ja avaa taivaan portit Jumalasta kaukana olevalle ihmiselle.

Lainaamassani raamatunkohdassa Paavali opettaa, että armo tekee kaksi asiaa. Se ensinnäkin pelastaa täysin ja vuorenvarmasti jokaisen, joka siihen turvaa. Jokainen, joka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana, on Jumalan lapsi. Ja Jumala pitää perheväestään huolta.

Toisekseen Jumalan armo alkaa kasvattamaan ihmistä Jumalan perheväen tavoille. Kristityllä on siis varma pelastuksen perustus huolimatta siitä, miten hän onnistuu elämään kristittynä. Pelastus ei perustu ihmisen pyhitykseen vaan yksin Jumalan armoon. Mutta tämä armo on samalla voima, joka alkaa vaikuttamaan kristityn sisällä niin sanottua elämänvanhurskautta eli pyhitystä.

Jumalan armo ei kuitenkaan pääse vaikuttamaan koko voimallaan meissä, jos siihen laitetaan ehtoja. Jos pelkäämme armon vievän meitä ja kuulijoitamme välinpitämättömyyteen ja syntien suosimiseen, alamme varmistella evankeliumia laittamalla siihen erilaisia ”muttia”.

Tällainen opetus saa sisällön: ”Jumalan armo riittää, mutta sinun…” tai ”Jumala antaa kaikki syntisi anteeksi, jos sinä…” Ja edelleen: ”Jeesus rakastaa sinua, kun sinä…” Voi käydä niin, että koko huomio kiinnittyy silloin pilkun jälkeiseen ihmisen osuuteen.

Armo on tällöin hyvä uutinen, mutta aina askeleen liian kaukana. Armon sijasta aletaan korostaa parannuksentekoa, synnin hylkäämistä, pyhitystä, ratkaisua, oikeaa tahtomista – lista olisi loputon. Tällainen opetus on ihmiselle järkeenkäypää ja siksi se saavuttaa suuren hyväksynnän.

Jumalan armoa tulee opettaa koko täyteydessään ja ehdottomuudessaan, ilman ehtoja tai ”muttia”. Sen tulee olla sanoma Jumalan pelastavasta rakkaudesta, joka juoksee syntistä vastaan, ottaa tämän syliinsä ja kantaa kotiin. Kun kristitty oppii lepäämään armon – eli Kristuksen varassa – Kristus itse alkaa vaikuttaa hänessä pyhitystä.

Tällainen kristitty elää evankeliumin ilossa ja vapaudessa. Rakastettuna hän rakastaa, armahdettuna armahtaa ja löydettynä löytää toisia. Hän kyllä tarvitsee kehotusta ja suuntaviittoja kohti pyhää elämää, mutta tietää, että yksin Jumalan armo voi viedä sinne, minne suuntaviitat osoittavat.

( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Armo kasvattaa meitä/Yksin armosta sivusto)

• >>Miten pelastut kirouksesta , lihasta ja synnistä missä olet ?>>

Lihasta pelastuu haulikolla, köydellä. Tehokkaimmin tulitikuilla ja bensakanisterilla. Ei ole enää lihaa jäljellä.

• Anonyymi

1Tim.2:6 Biblia (1776) Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman.

• Anonyymi

Room.4:1-8 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo? Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä! Ps.32:1-2 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!

• Anonyymi

Runoilet kauniita runoja, mutta ne ovat vain sepustuksia sellaiset sanonnat kuin "ristin kautta" mennä "ristin juurelle" ei siellä enää mitään ristejä ole missään, ei näy edes sitä verta missään.Ne on vain niitä kauniita ajatuskulkuja, joita ihmisille syötetään armon tilalle. Armoa voi antaa ja jakaa vain Jumala yksin. Uusi liitto on veriliitto - se on kasteen liitto.Jumalan yksipuolinen armoteko, ei ihmisen teko.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Oikea sydämen usko on Kasteen lahjan eli Pyhän Hengen hedelmä. Uskon lahja.

"Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus."

• Savis

Ei ole mahdollista että Rakas !!!!!!! Jeesus olisi noussut kuolleista ilman sinua ... Älä heittäydy höppänäksi , vaan ole aito Uskovainen.

Room. 6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi

Jos tällä foorumilla on joku, joka EI USKO Paavalin sanoja

3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

se on Savis.

Saviksen mukaan Kristuksen kuolemaan on kastettu AINOASTAAN NE, JOTKA JAUHAVAT SAMAA HEVONPASKAJARGONIA KUIN HÄN - kukaan MUU Jeesukseen uskova EI olen Kristuksen Jeesuksen kuolemaan kastettu.

Paavali EI JAOTTELE Jeesukseen uskovia niihin, jotka on kastettu Jeesuksen kuolemaan, ja niihin, joita ei (vielä) ole kastettu Hänen kuolemaansa.
      Paavalin mukaan KAIKKI ON KASTETTU JEESUKSEN KUOLEMAAN.

Savis on kammottavimman, iljettävimmänn ja vastenmielisimmän uskonnollisen narsisimin vallassa, jonka kuvitella saattaa; hän kuvitteleee ITSE olevansa kastettu Jeesuksen kuolemaan, KOSKA USKOO JA PUHUU ASIASTA RIITTÄVÄN OIKEIN, ja monien muiden olevan tuon kuolemaan kastamisen ULKOPUOLELLA.

Tämä on SAATANALLINEN FARISEALAINEN HARHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Älkää piitatko tuon itserakkaan uskonnollisen nilviäisen Saviksen kirjoituksista. Hän on seonnut päästään. Hän kirjoittaa seonneesta päästään käsin, vaikka Kristus on hänet omakseen ottanut.

Kuvitelkaa: hän on kuin Viiniköynnöksen oksa, joka karjuu muille oksille, etteivät nämä ole oksia, ja hän on kuin ruumiinjäsen, joka selittää omahyväisesti muille ruumiinjäsenille, etteivät nämä ole ruumiinjäseniä.

Silkkaa uskonnollista hulluutta!!!

• Anonyymi

Otteita Raamatusta:

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa,

Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

Olkaa hyvä, raatelevat sudet - alkakaa repiä Paavalin evankeliumia riekaleiksi.

Ja tehkää se toki RAAMATUN AVULLA. Toimikaa juuri niin kuin Vanhassa testamentissa kielletään tekemästä:

”Älä keitä karitsaa emänsä maidossa.”

Muuttakaa Sanan väärentämätön maito tappavaksi hengelliseksi myrkyksi, tehkää Raamatusta Saatanan hulluuden ja tuhovoiman väline ja tuhotkaa Raamattua siteeraamalla Raamatun YDINSANOMA vääntämällä Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kieroon, omaksi vastakohdakseen.

Ja katso: näinhän avauksen tekijä on jo tehnytkin!

• >>vääntämällä Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kieroon, omaksi vastakohdakseen.>>

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

>>vääntämällä Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kieroon, omaksi vastakohdakseen.>>

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

Otteita Raamatusta:

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa,

Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on KAIKKI; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

Olkaa hyvä, raatelevat sudet - alkakaa repiä Paavalin evankeliumia riekaleiksi.

Ja tehkää se toki RAAMATUN AVULLA. Toimikaa juuri niin kuin Vanhassa testamentissa kielletään tekemästä:

”Älä keitä karitsaa emänsä maidossa.”

Muuttakaa Sanan väärentämätön maito tappavaksi hengelliseksi myrkyksi, tehkää Raamatusta Saatanan hulluuden ja tuhovoiman väline ja tuhotkaa Raamattua siteeraamalla Raamatun YDINSANOMA vääntämällä Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kieroon, omaksi vastakohdakseen: EHDOLLISEKSI ilosanomaksi.

• >>Saviseutulaisen saatanallinen logiikka kun menee näin: koska Paavali käyttää SUOMENKIELISESSÄ RAAMATUSSA sanamuotoa

'että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa',

silloinhan syntien anteeksisaaminen EDELLYTTÄÄ uskoa Jeesukseen.
        Niinpä jos EI ole uskoa Jeesukseen, ei myöskään ole syntien anteeksiantamusta.>>

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
        5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
        7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
        9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
        10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
        11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
        12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
        13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
        14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
        15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4127
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      82
      3731
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3225
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2568
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2427
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2226
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2065
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1788
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36