Kalsarikeskusteluista inspiroituneena

Anonyymi

Ajattelin vähän udella seuraavanlaista, että kumpi sukupuoli kinastelee keskenään enemmän ja herkemmin? Naiset tai miehet?

En kaipaa tähän mitään ideologista höttöä ja muuta vastaavaa, vaan ihan omia kokemuksianne asiasta?

Niin ja minun persoonaani ei tarvitse takertua. Minä kinastelen halutessani hyvin sujuvasti kumman sukupuolen kanssa tahansa... :D

90

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanoisin, että riippuu enemmän yksilöista. Tiedän sekä miehissä, että naisissa kaikesta kinaajia. Riippuu myös keskustelijoiden kemiasta. Tiedän sellaisia ihmisiä, jotka kinaavat aina keskenään, mutta eivät muiden kanssa.

      • Anonyymi

        Ja riippuu tietysti myös aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja riippuu tietysti myös aiheesta.

        Tämä pitäisi varmaan laittaa koulumuistoihin, mutta laitan sittenkin tänne, koska mielestäni sopii tähän aloitukseen paremmin.

        Muistelen, että jo kouluaikoina jätkät harvemmin kinasteli ja tappeli mimmien takia. Jos niin kävi, otettiin reilusti jätkästä mittaa yks yhtä vastaan ja asia ratkaistiin sillä.

        Mimmeillä taas se kinastelu jätkistä oli paljon brutaalimpaa tietyllä tavalla. Ne eivät välttämättä ottaneet toisistaan mittaa yks yhtä vastaan, mutta jos suosittu jantteri osoitti huomiota yhdelle mimmille, muut eristi sen aika nopeasti porukasta. Alkoi nimittely ja panettelu yms. Aikuisillehan ei tällä pitäisi olla enää mitään väliä, mutta kasvavassa iässä herkille mimmeille taas senkin edestä. Ei jätkän ainakaan minun nuoruudessani olleet läheskään niin brutaaleja henkisesti mimmeille, mitä muut mimmit...

        Ja kiinnostaisi mielipiteet naisvaltaisilla aloilla työskenteleviltä, että miten siellä? Itse en tiedä, koska olen koko elämäni työskennellyt aika miesvaltaisilla aloilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pitäisi varmaan laittaa koulumuistoihin, mutta laitan sittenkin tänne, koska mielestäni sopii tähän aloitukseen paremmin.

        Muistelen, että jo kouluaikoina jätkät harvemmin kinasteli ja tappeli mimmien takia. Jos niin kävi, otettiin reilusti jätkästä mittaa yks yhtä vastaan ja asia ratkaistiin sillä.

        Mimmeillä taas se kinastelu jätkistä oli paljon brutaalimpaa tietyllä tavalla. Ne eivät välttämättä ottaneet toisistaan mittaa yks yhtä vastaan, mutta jos suosittu jantteri osoitti huomiota yhdelle mimmille, muut eristi sen aika nopeasti porukasta. Alkoi nimittely ja panettelu yms. Aikuisillehan ei tällä pitäisi olla enää mitään väliä, mutta kasvavassa iässä herkille mimmeille taas senkin edestä. Ei jätkän ainakaan minun nuoruudessani olleet läheskään niin brutaaleja henkisesti mimmeille, mitä muut mimmit...

        Ja kiinnostaisi mielipiteet naisvaltaisilla aloilla työskenteleviltä, että miten siellä? Itse en tiedä, koska olen koko elämäni työskennellyt aika miesvaltaisilla aloilla...

        Hyvä että laitoit tänne. Koska se KOULU. Se on kamala asia. Jo kouluarkkitehtuuri on hyökkäävää, karttakepistä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että laitoit tänne. Koska se KOULU. Se on kamala asia. Jo kouluarkkitehtuuri on hyökkäävää, karttakepistä puhumattakaan.

        Heh, minullekin useammin kuin kerran yks sun toinen mimmi sanoi, etten juttelisi heidän kanssa, koska eivät halunneet riidellä muiden mimmien kanssa. Ei meillä jätkien kesken sellaista ollut. Jos joku mimmi, josta pidin, pitikin jostain toisesta niin vituttihan se. Joskus enemmän joskus vähemmän, mutta vitutti. En silti lähtenyt tästä kantamaan mitään kaunaa kaverille, josta mimmi piti enemmän. Oli aina parempi, että sellaiset asiat tuli nopeasti ilmi. Pääsi nopeammin jatkamaan eteenpäin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pitäisi varmaan laittaa koulumuistoihin, mutta laitan sittenkin tänne, koska mielestäni sopii tähän aloitukseen paremmin.

        Muistelen, että jo kouluaikoina jätkät harvemmin kinasteli ja tappeli mimmien takia. Jos niin kävi, otettiin reilusti jätkästä mittaa yks yhtä vastaan ja asia ratkaistiin sillä.

        Mimmeillä taas se kinastelu jätkistä oli paljon brutaalimpaa tietyllä tavalla. Ne eivät välttämättä ottaneet toisistaan mittaa yks yhtä vastaan, mutta jos suosittu jantteri osoitti huomiota yhdelle mimmille, muut eristi sen aika nopeasti porukasta. Alkoi nimittely ja panettelu yms. Aikuisillehan ei tällä pitäisi olla enää mitään väliä, mutta kasvavassa iässä herkille mimmeille taas senkin edestä. Ei jätkän ainakaan minun nuoruudessani olleet läheskään niin brutaaleja henkisesti mimmeille, mitä muut mimmit...

        Ja kiinnostaisi mielipiteet naisvaltaisilla aloilla työskenteleviltä, että miten siellä? Itse en tiedä, koska olen koko elämäni työskennellyt aika miesvaltaisilla aloilla...

        Jaa-a. En osaa lainkaan sanoa, kun en koskaan kouluaikoinani törmännyt mihinkään tuollaiseen. En nähnyt edes sivusta yhtään pariutumisdraamaa.

        Koulussa olleet kiusaamismuistoni liittyvät tyttöjen taholta kaikki älyyni ja muistiini ja koe- ja koulunumeroihini. Mistään porukoista mua ei voinut sulkea pois, kun en sellaisiin ole kuulunut. Osa pojistakin vittuili myös ihan samoista asioista ja varsinkin matikan numeroni ottivat osalla pojista koville. Eivät tykänneet, kun sain parempia numeroita. Pojat aukoivat päätään myös punaisista hiuksistani ja yksi alkoi jatkuvasti kehua miten hyvänäköinen siskoni on ja ihmetellä miten edes voin olla hänen siskonsa. Tämä sen jälkeen kun olin torjunut ko. pojan ehdottelut.

        Naisvaltaisista aloista en osaa sanoa, kun työskentelen miesvaltaisella alalla. Siellä ainakaan eivät ne vähät naiset ollenkaan nahistele keskenään, vaan pitävät toisistaan huolta. Tai siis niin ainakin omalla työpaikallani ja kokemukseni mukaan koko alallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. En osaa lainkaan sanoa, kun en koskaan kouluaikoinani törmännyt mihinkään tuollaiseen. En nähnyt edes sivusta yhtään pariutumisdraamaa.

        Koulussa olleet kiusaamismuistoni liittyvät tyttöjen taholta kaikki älyyni ja muistiini ja koe- ja koulunumeroihini. Mistään porukoista mua ei voinut sulkea pois, kun en sellaisiin ole kuulunut. Osa pojistakin vittuili myös ihan samoista asioista ja varsinkin matikan numeroni ottivat osalla pojista koville. Eivät tykänneet, kun sain parempia numeroita. Pojat aukoivat päätään myös punaisista hiuksistani ja yksi alkoi jatkuvasti kehua miten hyvänäköinen siskoni on ja ihmetellä miten edes voin olla hänen siskonsa. Tämä sen jälkeen kun olin torjunut ko. pojan ehdottelut.

        Naisvaltaisista aloista en osaa sanoa, kun työskentelen miesvaltaisella alalla. Siellä ainakaan eivät ne vähät naiset ollenkaan nahistele keskenään, vaan pitävät toisistaan huolta. Tai siis niin ainakin omalla työpaikallani ja kokemukseni mukaan koko alallakin.

        Kiinnititkö kouluaikoinasi huomiota muuhunkin kuin numeroihin? Siihen mitä ympärilläsi tapahtui?

        Minä kiinnitin. Enkä pelkästään itseeni liittyviin asioihin. Kiinnitän vieläkin kaikkialla missä olen. Vaikka itsekäs paskiainen olenkin, tiedostan silti että en ole yksin tässä maailmassa... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pitäisi varmaan laittaa koulumuistoihin, mutta laitan sittenkin tänne, koska mielestäni sopii tähän aloitukseen paremmin.

        Muistelen, että jo kouluaikoina jätkät harvemmin kinasteli ja tappeli mimmien takia. Jos niin kävi, otettiin reilusti jätkästä mittaa yks yhtä vastaan ja asia ratkaistiin sillä.

        Mimmeillä taas se kinastelu jätkistä oli paljon brutaalimpaa tietyllä tavalla. Ne eivät välttämättä ottaneet toisistaan mittaa yks yhtä vastaan, mutta jos suosittu jantteri osoitti huomiota yhdelle mimmille, muut eristi sen aika nopeasti porukasta. Alkoi nimittely ja panettelu yms. Aikuisillehan ei tällä pitäisi olla enää mitään väliä, mutta kasvavassa iässä herkille mimmeille taas senkin edestä. Ei jätkän ainakaan minun nuoruudessani olleet läheskään niin brutaaleja henkisesti mimmeille, mitä muut mimmit...

        Ja kiinnostaisi mielipiteet naisvaltaisilla aloilla työskenteleviltä, että miten siellä? Itse en tiedä, koska olen koko elämäni työskennellyt aika miesvaltaisilla aloilla...

        Minä kun luulin, että miehet tappelee eniten keskenään juurikin naisista? Siis, että kaiken takana on nainen.

        Naisvaltaisten alojen ongelmat koskevat myös siellä työskenteleviä miehiä. Jatkuva kiire ja stressi. https://www.hs.fi/ura/art-2000002689698.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnititkö kouluaikoinasi huomiota muuhunkin kuin numeroihin? Siihen mitä ympärilläsi tapahtui?

        Minä kiinnitin. Enkä pelkästään itseeni liittyviin asioihin. Kiinnitän vieläkin kaikkialla missä olen. Vaikka itsekäs paskiainen olenkin, tiedostan silti että en ole yksin tässä maailmassa... :)

        Tietysti kiinnitin. Mä olen aina ollut hiljainen sivustatarkkailija ja tarkkasilmäinen sellainen. Ei mun ole tarvinut ikinä kiinnittää huomiota numeroihini tai opiskeluun, kun asiat jäävät päähän pitkälti kerrasta.


        Mielenkiintoista kuitenkin, että valitsit heti tuollaisen vähättelevän asenteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti kiinnitin. Mä olen aina ollut hiljainen sivustatarkkailija ja tarkkasilmäinen sellainen. Ei mun ole tarvinut ikinä kiinnittää huomiota numeroihini tai opiskeluun, kun asiat jäävät päähän pitkälti kerrasta.


        Mielenkiintoista kuitenkin, että valitsit heti tuollaisen vähättelevän asenteen.

        Noh, vähättelevä ja vähättelevä...

        Sanotaan niin, että olen jonkun verran nähnyt elämää ja aika monissa eri piireissä. Ihmiset eivät lopulta ole niin erilaisia missään niissä. Pohjimmiltaan ne ovat aika samanlaisia kaikkialla. Eri piireissä on eri kuviot ja säännöt, mutta lopulta niillä ei ole mitään väliä. Se, minkälaisia ihmiset lopulta ovat, siihen niillä ei ole mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun luulin, että miehet tappelee eniten keskenään juurikin naisista? Siis, että kaiken takana on nainen.

        Naisvaltaisten alojen ongelmat koskevat myös siellä työskenteleviä miehiä. Jatkuva kiire ja stressi. https://www.hs.fi/ura/art-2000002689698.html

        Miehet alkaa tappelemaan naisista enimmäkseen silloin kun tulevat vaihdetuksi parempaan(?). Sellainen on miehille nöyryyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti kiinnitin. Mä olen aina ollut hiljainen sivustatarkkailija ja tarkkasilmäinen sellainen. Ei mun ole tarvinut ikinä kiinnittää huomiota numeroihini tai opiskeluun, kun asiat jäävät päähän pitkälti kerrasta.


        Mielenkiintoista kuitenkin, että valitsit heti tuollaisen vähättelevän asenteen.

        Ainoa kolmiodraama, jonka koskaan näin ja kuulin ja tiesin, oli kun yksi tyttö jätti poikaystävänsä ja alkoi seurustella tämän kaverin kanssa. Siinä poikien välillä ei ollut mitään riitaa, mutta tyttö haukuttiin kyllä pystyyn ja nolattiin totaalisesti sen eksän taholta. Hänestä tehtiin käytännössä puheissa täysi huo.a, mutta hyvä kun kaverille kelpasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa kolmiodraama, jonka koskaan näin ja kuulin ja tiesin, oli kun yksi tyttö jätti poikaystävänsä ja alkoi seurustella tämän kaverin kanssa. Siinä poikien välillä ei ollut mitään riitaa, mutta tyttö haukuttiin kyllä pystyyn ja nolattiin totaalisesti sen eksän taholta. Hänestä tehtiin käytännössä puheissa täysi huo.a, mutta hyvä kun kaverille kelpasi.

        Aika vähällä näkemisellä olet selvinnyt... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, vähättelevä ja vähättelevä...

        Sanotaan niin, että olen jonkun verran nähnyt elämää ja aika monissa eri piireissä. Ihmiset eivät lopulta ole niin erilaisia missään niissä. Pohjimmiltaan ne ovat aika samanlaisia kaikkialla. Eri piireissä on eri kuviot ja säännöt, mutta lopulta niillä ei ole mitään väliä. Se, minkälaisia ihmiset lopulta ovat, siihen niillä ei ole mitään vaikutusta.

        No vähättelevä ja vähättelevä. Mitä nyr vaan oletat, että minä en tiedä mistään mitään ja sinä aiheesta kaiken. Voimme siis todeta, että mies yritti aloittaa kinastelun ja nainen ei lähde siihen mukaan. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähällä näkemisellä olet selvinnyt... :)

        Tietysti kun ei tuollaisia jenkkien teinidraamoja juuri oikeassa elämässä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vähättelevä ja vähättelevä. Mitä nyr vaan oletat, että minä en tiedä mistään mitään ja sinä aiheesta kaiken. Voimme siis todeta, että mies yritti aloittaa kinastelun ja nainen ei lähde siihen mukaan. 😆

        Tuota noin... Minä nyt vaan perustin mielipiteeni sinuun viestiisi. Ei sen kummempia. Aina voi oikaista ja kertoa lisää, jos olen täysin hakoteillä. En pane ollenkaan pahaksi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti kun ei tuollaisia jenkkien teinidraamoja juuri oikeassa elämässä ole.

        Jep. En tiedä missä ihmeessa tuo on koulunsa käynyt. En ole ikinä ollut koulussa, jossa olisi ollut jenkkielokuvien "suosittuja" ihmisiä tai jossa ketään olisi kiinnostanut sen syvemmin kuka kenenkin kanssa seurustelee. Lähinnä uteliaita kyllä, muttei kukaan ole koskaan ottanut niistä nokkiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota noin... Minä nyt vaan perustin mielipiteeni sinuun viestiisi. Ei sen kummempia. Aina voi oikaista ja kertoa lisää, jos olen täysin hakoteillä. En pane ollenkaan pahaksi. :)

        En kyllä antanut ymmärtää mitään mitä oletit. Päätit kuitenkin vain olettaa, yrittämättä lainkaan keskustella. Eipä sua siis selvästikään paljoa minun kokemukseni kiinnosta, kun eivät satu omiasi tukemaan. Mutta ei se mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa kolmiodraama, jonka koskaan näin ja kuulin ja tiesin, oli kun yksi tyttö jätti poikaystävänsä ja alkoi seurustella tämän kaverin kanssa. Siinä poikien välillä ei ollut mitään riitaa, mutta tyttö haukuttiin kyllä pystyyn ja nolattiin totaalisesti sen eksän taholta. Hänestä tehtiin käytännössä puheissa täysi huo.a, mutta hyvä kun kaverille kelpasi.

        Ja tämä tytön poikaystävä nyökytteli vaan mukana, kun tyttöystävää eksän toimesta nimitellään huo*aksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä antanut ymmärtää mitään mitä oletit. Päätit kuitenkin vain olettaa, yrittämättä lainkaan keskustella. Eipä sua siis selvästikään paljoa minun kokemukseni kiinnosta, kun eivät satu omiasi tukemaan. Mutta ei se mitään.

        Sinun kokemuksesi vaan vaikuttavat aika olemattomilta viestiesi perusteella. Saat toki lisätä kokemuksiasi, jos haluat. Keskustellaan sitten lisää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä tytön poikaystävä nyökytteli vaan mukana, kun tyttöystävää eksän toimesta nimitellään huo*aksi?

        Ei hän siinä vieressä ollut. Eikä siitä myöhemminkään mitään julkista riitaa tullut. Eivät he kauaa yhdessä olleet ja pojat jatkoivat edelleen kavereina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kokemuksesi vaan vaikuttavat aika olemattomilta viestiesi perusteella. Saat toki lisätä kokemuksiasi, jos haluat. Keskustellaan sitten lisää. :)

        Eli se, että ei ole koskaan kuvaamaasi toimintaan törmännyt, on "olematonta kokemusta". Ainostaan tuollaiseen törmääminen lasketaan kokemukseksi? Tuolla laskentatavalla on tosiaan helppo todeta omat kokemuksensa oikeiksi, kun mitään muuta ei ole olemassakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se, että ei ole koskaan kuvaamaasi toimintaan törmännyt, on "olematonta kokemusta". Ainostaan tuollaiseen törmääminen lasketaan kokemukseksi? Tuolla laskentatavalla on tosiaan helppo todeta omat kokemuksensa oikeiksi, kun mitään muuta ei ole olemassakaan

        Nyt oletan ihan rehellisesti. Kirjoituksiesi sävy on aika katkerahko. Siltä ne ainakin minulle vaikuttaa. Voi hyvinkin olla, että olen väärässä, mutta siltä ne vaan vaikuttaa. Enkä ala arvailemaan ja olettamaan katkeruutesi syitä... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oletan ihan rehellisesti. Kirjoituksiesi sävy on aika katkerahko. Siltä ne ainakin minulle vaikuttaa. Voi hyvinkin olla, että olen väärässä, mutta siltä ne vaan vaikuttaa. Enkä ala arvailemaan ja olettamaan katkeruutesi syitä... :)

        Nyt taas oletukset totaalisesti pielessä. Olen lähinnä huvittunut. Eihän tuossa laskentavassa ole mitään järjen hitusta, mutta tehokas se on. Se täytyy myöntää.

        Itse olen pääkaupunkiseudulta kotoisin, että en sitten tiedä onko tuo joku pienempien paikkakuntien ja pienempien piirien juttu, että on jotain suosittuja ihmisiä ja porukoita. Jos koko pitäjässä on vain yksi varteenotettava, niin ok kai siitä joku vaivautuakin tappelemaan.

        Itse en ole yhdessäkään koulussani törmännyt tuollaisiin. On ollut monet piirit ja porukat ja eri ihmisiä. Ei ketään ole kiinnostanut toisten seurustelujen kyttäämiset, saati sitten että niistä olis nahisteltu. Tuollainen kuulostaa mulle ihan joltain keskinkertaiselta amerikkalaiselta teinisarjalta, jotka olivat aina täysin epäuskottavia, kun ei niillä ollut mitään kosketuspohjaa omaan elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taas oletukset totaalisesti pielessä. Olen lähinnä huvittunut. Eihän tuossa laskentavassa ole mitään järjen hitusta, mutta tehokas se on. Se täytyy myöntää.

        Itse olen pääkaupunkiseudulta kotoisin, että en sitten tiedä onko tuo joku pienempien paikkakuntien ja pienempien piirien juttu, että on jotain suosittuja ihmisiä ja porukoita. Jos koko pitäjässä on vain yksi varteenotettava, niin ok kai siitä joku vaivautuakin tappelemaan.

        Itse en ole yhdessäkään koulussani törmännyt tuollaisiin. On ollut monet piirit ja porukat ja eri ihmisiä. Ei ketään ole kiinnostanut toisten seurustelujen kyttäämiset, saati sitten että niistä olis nahisteltu. Tuollainen kuulostaa mulle ihan joltain keskinkertaiselta amerikkalaiselta teinisarjalta, jotka olivat aina täysin epäuskottavia, kun ei niillä ollut mitään kosketuspohjaa omaan elämään.

        Ok. Asia selvä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taas oletukset totaalisesti pielessä. Olen lähinnä huvittunut. Eihän tuossa laskentavassa ole mitään järjen hitusta, mutta tehokas se on. Se täytyy myöntää.

        Itse olen pääkaupunkiseudulta kotoisin, että en sitten tiedä onko tuo joku pienempien paikkakuntien ja pienempien piirien juttu, että on jotain suosittuja ihmisiä ja porukoita. Jos koko pitäjässä on vain yksi varteenotettava, niin ok kai siitä joku vaivautuakin tappelemaan.

        Itse en ole yhdessäkään koulussani törmännyt tuollaisiin. On ollut monet piirit ja porukat ja eri ihmisiä. Ei ketään ole kiinnostanut toisten seurustelujen kyttäämiset, saati sitten että niistä olis nahisteltu. Tuollainen kuulostaa mulle ihan joltain keskinkertaiselta amerikkalaiselta teinisarjalta, jotka olivat aina täysin epäuskottavia, kun ei niillä ollut mitään kosketuspohjaa omaan elämään.

        Mä taas olen pikkupaikkakunnalta, siis todella pienistä piireistä, enkä ole minäkään tollasiin törmännyt. En ole nähnyt/en kuullut/en kokenut nahistelua pojista. Poikien keskinäisistä mahdollisista välienselvittelyistä en voi varmaksi sanoa, mutta ei ne ainakaan julkisia ole olleet tai niistä ole puhuttu. Aina jotkut seurusteli, jotkut erosi, jotkut meni yhteen, mutta ei niissä sen kummempia draamoja ollut.

        Olisko noi sitten jonkun pienempien kaupunkien ongelma. Siellä missä mä opiskelin lukion loppuun saakka, porukka lähinnä suunnitteli lähtevänsä opiskelemaan johonkin muualle. Ei ne seurustelut monienkaan kohdalla kauhean vakavia olleet. Jotkut toki muutti sitten yhdessä opiskelemaan, mutta ne oli tosi harvinaisuuksia. Eikä kyllä sitten yliopistossakaan tuollaiseen toimintaan törmänny. Oli niin monet porukat, ettei siellä ollut ketään, josta kaikki olis tapelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Asia selvä. :)

        Eli et sitten kuitenkaan halunnut keskustella. Asia selvä, ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas olen pikkupaikkakunnalta, siis todella pienistä piireistä, enkä ole minäkään tollasiin törmännyt. En ole nähnyt/en kuullut/en kokenut nahistelua pojista. Poikien keskinäisistä mahdollisista välienselvittelyistä en voi varmaksi sanoa, mutta ei ne ainakaan julkisia ole olleet tai niistä ole puhuttu. Aina jotkut seurusteli, jotkut erosi, jotkut meni yhteen, mutta ei niissä sen kummempia draamoja ollut.

        Olisko noi sitten jonkun pienempien kaupunkien ongelma. Siellä missä mä opiskelin lukion loppuun saakka, porukka lähinnä suunnitteli lähtevänsä opiskelemaan johonkin muualle. Ei ne seurustelut monienkaan kohdalla kauhean vakavia olleet. Jotkut toki muutti sitten yhdessä opiskelemaan, mutta ne oli tosi harvinaisuuksia. Eikä kyllä sitten yliopistossakaan tuollaiseen toimintaan törmänny. Oli niin monet porukat, ettei siellä ollut ketään, josta kaikki olis tapelleet.

        Ei ne ehkä sitten ole pikkupaikkakunnatkaan. Täytyy olla jossain muualla.

        Toi on tosin kyllä täysin loogista, että jos lähes jokainen tietää muuttavansa kuitenkin parin vuoden päästä pois, niin ei niitä seurusteluja ehkä kauhean vakavasti oteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et sitten kuitenkaan halunnut keskustella. Asia selvä, ok.

        No hyvä on. Tuon esimerkin vähän isommasta mittakaavasta. Kantsii katsella ne linkit. :)

        Elvis. https://www.youtube.com/watch?v=Wt7Akjzkc54

        The Beatles. https://www.youtube.com/watch?v=jenWdylTtzs

        New Kids on the Block. https://www.youtube.com/watch?v=6ZRjjy9cwYQ

        Take That. https://www.youtube.com/watch?v=t_lsyX9PzGk

        Dingo. https://www.youtube.com/watch?v=Er4R0w2DKFI

        Ja mitä kaikkea muuta musiikin ja viihteen historiasta tiedetään...

        Mitä luulet, miten on käynyt näille fanitytöille, jotka ovat saaneet näiltä jannuilta enemmän huomiota kuin muut?

        Sama ilmiö toistuu myös pienemmässä mittakaavassa kun kyseessä on mies, josta moni nainen on yhtä aikaa kiinnostunut. Eikä tarvi olla julkkis. Enkä muutenkaan ole ihan samanlaiseen fanituskulttuuriin törmännyt miehissä. Ei sellaiseen sokeaan palvontaan. Tosin nykyisin on tosiaan ne woke-hörhöt, jotka puhuvatkin enemmän naistensa suulla kuin omalla.

        Jos et ole tähän ilmiöön itse törmännyt, olet joko sokea tai itse siinä kiinni. Tai muuten vaan pentu, joka näkee maailman ja ihmiset sellaisena kuin haluaisi sen olevan eikä sellaisena kuin se on. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä on. Tuon esimerkin vähän isommasta mittakaavasta. Kantsii katsella ne linkit. :)

        Elvis. https://www.youtube.com/watch?v=Wt7Akjzkc54

        The Beatles. https://www.youtube.com/watch?v=jenWdylTtzs

        New Kids on the Block. https://www.youtube.com/watch?v=6ZRjjy9cwYQ

        Take That. https://www.youtube.com/watch?v=t_lsyX9PzGk

        Dingo. https://www.youtube.com/watch?v=Er4R0w2DKFI

        Ja mitä kaikkea muuta musiikin ja viihteen historiasta tiedetään...

        Mitä luulet, miten on käynyt näille fanitytöille, jotka ovat saaneet näiltä jannuilta enemmän huomiota kuin muut?

        Sama ilmiö toistuu myös pienemmässä mittakaavassa kun kyseessä on mies, josta moni nainen on yhtä aikaa kiinnostunut. Eikä tarvi olla julkkis. Enkä muutenkaan ole ihan samanlaiseen fanituskulttuuriin törmännyt miehissä. Ei sellaiseen sokeaan palvontaan. Tosin nykyisin on tosiaan ne woke-hörhöt, jotka puhuvatkin enemmän naistensa suulla kuin omalla.

        Jos et ole tähän ilmiöön itse törmännyt, olet joko sokea tai itse siinä kiinni. Tai muuten vaan pentu, joka näkee maailman ja ihmiset sellaisena kuin haluaisi sen olevan eikä sellaisena kuin se on. :)

        Ja sä oikeasti kuvittelet, että julkimot ja heidän perässään juoksevat bändärit ovat ihan tuikitavallista sakkia? Siis ihan vilpittömästi kuvittelet noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä oikeasti kuvittelet, että julkimot ja heidän perässään juoksevat bändärit ovat ihan tuikitavallista sakkia? Siis ihan vilpittömästi kuvittelet noin?

        Siis mieti nyt mikä määrä tyttöjä on fanittanut esimerkiksi Dingoa ja Nipaa joskus aikoinaan. Ja moni Nipan reppuselkään keikalla päässyt ei ole sen jälkeen saanut kovinkaan hyvää kohtelua kanssasisariltaan.

        Enkä puhunut muutenkaan bändäreistä. Ne ovat aika marginaaliporukkaa. Fanityttöjä on taas aina ollut eri ilmiöille valtava määrä.

        Ja jos teidän kouluissa ei ole vastaavaa ilmiötä ollut, se tarkoittaa ainoastaan sitä, ettei niissä ole ollut mielenkiintoisia poikia tytöille fanitettavaksi. Minun koulussani taas oli. Ja useampi kuin yksi... :)

        Mutta joo. Voidaan me kieltää tämä ihan niin kuin sellaista ei ole ikinä ollut eikä ole. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mieti nyt mikä määrä tyttöjä on fanittanut esimerkiksi Dingoa ja Nipaa joskus aikoinaan. Ja moni Nipan reppuselkään keikalla päässyt ei ole sen jälkeen saanut kovinkaan hyvää kohtelua kanssasisariltaan.

        Enkä puhunut muutenkaan bändäreistä. Ne ovat aika marginaaliporukkaa. Fanityttöjä on taas aina ollut eri ilmiöille valtava määrä.

        Ja jos teidän kouluissa ei ole vastaavaa ilmiötä ollut, se tarkoittaa ainoastaan sitä, ettei niissä ole ollut mielenkiintoisia poikia tytöille fanitettavaksi. Minun koulussani taas oli. Ja useampi kuin yksi... :)

        Mutta joo. Voidaan me kieltää tämä ihan niin kuin sellaista ei ole ikinä ollut eikä ole. :)

        Tuo ajatus siitä koko koulu fanittaisi jotain ihmistä on ihan kaheli. En ymmärrä mistä tuollainen voi syntyä. Mä olen kuitenkin käynyt koulua, jossa oli ihan julkimoitakin. Henkilöitä, jotka olivat jo silloin julkisuudessa. Ei heidän ympärillään pyörinyt mitään faniryhmää koulussa, vaikka niitä muualla olikin.

        Ja siis ihan oikeasti on syytä oppia erottamaan erottamaan bändäri ja fani. Siinä on selkeä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ajatus siitä koko koulu fanittaisi jotain ihmistä on ihan kaheli. En ymmärrä mistä tuollainen voi syntyä. Mä olen kuitenkin käynyt koulua, jossa oli ihan julkimoitakin. Henkilöitä, jotka olivat jo silloin julkisuudessa. Ei heidän ympärillään pyörinyt mitään faniryhmää koulussa, vaikka niitä muualla olikin.

        Ja siis ihan oikeasti on syytä oppia erottamaan erottamaan bändäri ja fani. Siinä on selkeä ero.

        "Ei heidän ympärillään pyörinyt mitään faniryhmää koulussa, vaikka niitä muualla olikin."

        Ja tuokin on ihan peruspsykologiaa. Noin ihmismieli toimii. Fanittamiseen tarvitaan tiettyä etäisyyttä. Tyyppi, jonka sä tunnet ja jota katselet joka päivä, on ihan tavallinen ihminen. Tuttua ihmistä ei ikinä samalla tavalla faniteta, vaikka häntä voikin ihailla ja pitää taitavana jne. Fanitus kuitenkin kaipaa aina tiettyä etäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei heidän ympärillään pyörinyt mitään faniryhmää koulussa, vaikka niitä muualla olikin."

        Ja tuokin on ihan peruspsykologiaa. Noin ihmismieli toimii. Fanittamiseen tarvitaan tiettyä etäisyyttä. Tyyppi, jonka sä tunnet ja jota katselet joka päivä, on ihan tavallinen ihminen. Tuttua ihmistä ei ikinä samalla tavalla faniteta, vaikka häntä voikin ihailla ja pitää taitavana jne. Fanitus kuitenkin kaipaa aina tiettyä etäisyyttä.

        Etäisiä ihmisiä on julkisuuden ulkopuolellakin. Ainakin isoimmilla paikkakunnilla. Minä olin sellainen ja olen edelleen, vaikka aluksi voi luulla toisinkin.


    • Jaa'a?

      Vastaisin että naiset, mutta toisaalta en...

      Tapa on vaan erilaista...

    • Anonyymi

      Molempia olen havainnut täällä :)

      • Anonyymi

        Ja kyllä. Kyllä minäkin osaan kiihtyä ja kinastella jostakin, mutta ne aiheet eivät ole olleet tällä palstalla


    • Molemmat. Molempien oon nähnyt kinaavan ja yleensä ihan turhista jutuista. Minäkin kinaan sujuvasti sukupuolen kun sukupuolen kanssa, jos kinatuttaa.

      • Minun tuntemistani henkilöistä isosiskoni kinaa usein ja valittaa. Hänen miehensä ei siihen osallistu, joten tuntemissani aikuisista henkilöissä vain isosisko kinaa ja yksikseen useimmiten. Joskus harvoin joku muu on mukana.

        Lähinnä muita kinaajia ovat lapset. Esimerkiksi kummityttöni ala-asteikäiset lapset kinaavat. Nuorimmainen on menossa ensikuussa ekalle luokalle Lahdessa ja vanhempi neljännelle. Tuntemistani ihmistä kinaamista olen kuullut lähinnä vain isosiskoltani ja lapsilta. Onko jollain samansuuntaisia kokemuksia? Sinulla oli samanikäisiä lapsia kuin kummitytölläni (tulin kummiksi 15-vuotiaana), joten kinaavatko sinun lapsesi?


      • Anonyymi

        Välillä on kiva kinata jos on hyvä kinakumppani. Minulla on muutama.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minun tuntemistani henkilöistä isosiskoni kinaa usein ja valittaa. Hänen miehensä ei siihen osallistu, joten tuntemissani aikuisista henkilöissä vain isosisko kinaa ja yksikseen useimmiten. Joskus harvoin joku muu on mukana.

        Lähinnä muita kinaajia ovat lapset. Esimerkiksi kummityttöni ala-asteikäiset lapset kinaavat. Nuorimmainen on menossa ensikuussa ekalle luokalle Lahdessa ja vanhempi neljännelle. Tuntemistani ihmistä kinaamista olen kuullut lähinnä vain isosiskoltani ja lapsilta. Onko jollain samansuuntaisia kokemuksia? Sinulla oli samanikäisiä lapsia kuin kummitytölläni (tulin kummiksi 15-vuotiaana), joten kinaavatko sinun lapsesi?

        Kyllä ne välillä kinaa juupas eipäs, kumpiko nyt on oikeessa ja kumpiko väärässä.

        Mä harvemmin kinaan irl. Yleensä kerron kantani ja kuuntelen toisen ja sillä hyvä. Mun mies on hanakampi kinaaja, kun minä. Hän nauttii välillä vänkätä ja vääntää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välillä on kiva kinata jos on hyvä kinakumppani. Minulla on muutama.

        Lähinnä kurillaan kinaan, kun kinaan. Täällä varsinkin on sellainen kinataas piruttaan.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minun tuntemistani henkilöistä isosiskoni kinaa usein ja valittaa. Hänen miehensä ei siihen osallistu, joten tuntemissani aikuisista henkilöissä vain isosisko kinaa ja yksikseen useimmiten. Joskus harvoin joku muu on mukana.

        Lähinnä muita kinaajia ovat lapset. Esimerkiksi kummityttöni ala-asteikäiset lapset kinaavat. Nuorimmainen on menossa ensikuussa ekalle luokalle Lahdessa ja vanhempi neljännelle. Tuntemistani ihmistä kinaamista olen kuullut lähinnä vain isosiskoltani ja lapsilta. Onko jollain samansuuntaisia kokemuksia? Sinulla oli samanikäisiä lapsia kuin kummitytölläni (tulin kummiksi 15-vuotiaana), joten kinaavatko sinun lapsesi?

        Miten ihmeessä yksinään voi kinata?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä ne välillä kinaa juupas eipäs, kumpiko nyt on oikeessa ja kumpiko väärässä.

        Mä harvemmin kinaan irl. Yleensä kerron kantani ja kuuntelen toisen ja sillä hyvä. Mun mies on hanakampi kinaaja, kun minä. Hän nauttii välillä vänkätä ja vääntää.

        "Kyllä ne välillä kinaa juupas eipäs, kumpiko nyt on oikeessa ja kumpiko väärässä. Mä harvemmin kinaan irl. Yleensä kerron kantani ja kuuntelen toisen ja sillä hyvä. Mun mies on hanakampi kinaaja, kun minä. Hän nauttii välillä vänkätä ja vääntää."

        Vai tykkää miehesi vänkätä ja lapsesi kinata. Täällä Faijan luona tänään lahtelainen ala-astekaksikko kinasi siitä, että mitä filmiä katsotaan yhdessä Netflixistä. Sitä ne kinasivat myös viime viikolla edellisen leffan kohdalla. Heidän seurassaan huomaan, että itse olen vanha. 15-vuotiaana ripparilta suoraan kummiksi ja kummienoksi. Kummityttö sai 20-luvullaan lapset, joten olen reilusti yli 40-vuotias ja vanha. Tänään iski jotenkin vanhuus? Onko sinua vaivannut?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Kyllä ne välillä kinaa juupas eipäs, kumpiko nyt on oikeessa ja kumpiko väärässä. Mä harvemmin kinaan irl. Yleensä kerron kantani ja kuuntelen toisen ja sillä hyvä. Mun mies on hanakampi kinaaja, kun minä. Hän nauttii välillä vänkätä ja vääntää."

        Vai tykkää miehesi vänkätä ja lapsesi kinata. Täällä Faijan luona tänään lahtelainen ala-astekaksikko kinasi siitä, että mitä filmiä katsotaan yhdessä Netflixistä. Sitä ne kinasivat myös viime viikolla edellisen leffan kohdalla. Heidän seurassaan huomaan, että itse olen vanha. 15-vuotiaana ripparilta suoraan kummiksi ja kummienoksi. Kummityttö sai 20-luvullaan lapset, joten olen reilusti yli 40-vuotias ja vanha. Tänään iski jotenkin vanhuus? Onko sinua vaivannut?

        Juu, mies tykkää sanoa viimeisen sanan ja brassailla älykkyydellään, hän kinaa ihan vaan sen vuoksi. Kun saa laittaa jauhot toiselle suuhun. Tunnen hänet jo. :)

        Lapset taas hakee minäänsä.

        Vanhuusko? No en nyt vanhaksi itseäni tunne. Mieleltäni olen aikuistunut mutten vanhettunut, keho kyllä vanhenee ja siinä sen pelkästään huomaankin, vanhenemisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä yksinään voi kinata?

        Anonyymi: "Miten ihmeessä yksinään voi kinata?"

        kinata, ikävä verbi. kinata, intellä. kinata, inttää. kinata, juupas eipäs. kinata, kahnata. kinata, kiistellä. kinata, kiusata. kinata, kopuilla.

        Eli se ei ole pelkästään kiistellä, joka myös isosiskolta onnistuu jokseenkin itsestään. Hän intää jotain ja valittaa eri asioista. Jos joku menee pieleen - niin hän kinaa minusta valittaen erityisesti miehelleen, joka on oppinut, että ei kannata vastata siskon kinaamiseen vaan kuuntelee kärsivällisesti vastaan kinaamatta. Siskoltani se onnistuu yksikseen, mutta myönnetään, että hän tarvitsee soolokinaamiselle kohteen, jolle valittaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu, mies tykkää sanoa viimeisen sanan ja brassailla älykkyydellään, hän kinaa ihan vaan sen vuoksi. Kun saa laittaa jauhot toiselle suuhun. Tunnen hänet jo. :)

        Lapset taas hakee minäänsä.

        Vanhuusko? No en nyt vanhaksi itseäni tunne. Mieleltäni olen aikuistunut mutten vanhettunut, keho kyllä vanhenee ja siinä sen pelkästään huomaankin, vanhenemisen.

        Hyvä, jos et itseäsi vanhaksi tunne, mutta minulla tänään lahtelaiskaksikko herätti tunteen, että olen isoeno ja vain vajaat kymmenen vuotta vain heidän mummansa ja vaariansa nuorempi.

        Hyvää yötä, sillä itse taidan lopetella täällä kirjoittamisen tähän. Hyvää yötä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvä, jos et itseäsi vanhaksi tunne, mutta minulla tänään lahtelaiskaksikko herätti tunteen, että olen isoeno ja vain vajaat kymmenen vuotta vain heidän mummansa ja vaariansa nuorempi.

        Hyvää yötä, sillä itse taidan lopetella täällä kirjoittamisen tähän. Hyvää yötä.

        Hyvää yötä. :)


    • Anonyymi

      Pariskunnat, kun taustalla kytee jotakin isompaa tyytymättömyyttä.

    • Kahvipöytäkeskustelussa kaikki naiset ovat olleet samaa mieltä.
      Sitä olen vähän ihmetellyt. Ehkä se kuuluu sosiaaliseen etikettiin.

      Miehet ovat enimmäkseen hiljaa, mutta joskus syntyy kinastelua naisten kanssa.

      • Anonyymi

        Sosiaalinen paine naisilla?

        Ei sen puoleen. Sitä samaa on havaittavissa myös woke-hörhö miehissä. Erliainen saa olla, muttei eri mieltä.


      • Anonyymi

        Kahvitauot eivät ole kinastelua varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalinen paine naisilla?

        Ei sen puoleen. Sitä samaa on havaittavissa myös woke-hörhö miehissä. Erliainen saa olla, muttei eri mieltä.

        "Sosiaalinen paine naisilla?"

        En usko että kyseessä on sosiaalinen paine. Luulen, että he haluavat vaan välttää erimielisyyttä, jotta keskustelu soljuisi mukavasti eteenpäin. Myötäillään toisen mielipidettä sen verran, mitä ollaan samaa mieltä, loput jätetään kertomatta.

        Näin kaikille syntyy mielikuva yhteisymmärryksestä.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "Sosiaalinen paine naisilla?"

        En usko että kyseessä on sosiaalinen paine. Luulen, että he haluavat vaan välttää erimielisyyttä, jotta keskustelu soljuisi mukavasti eteenpäin. Myötäillään toisen mielipidettä sen verran, mitä ollaan samaa mieltä, loput jätetään kertomatta.

        Näin kaikille syntyy mielikuva yhteisymmärryksestä.

        Ööö...

        "Luulen, että he haluavat vaan välttää erimielisyyttä, jotta keskustelu soljuisi mukavasti eteenpäin."

        Etkä näe tässä minkäänlaista sosiaalista painetta? Ok. Asia selvä... :)


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "Sosiaalinen paine naisilla?"

        En usko että kyseessä on sosiaalinen paine. Luulen, että he haluavat vaan välttää erimielisyyttä, jotta keskustelu soljuisi mukavasti eteenpäin. Myötäillään toisen mielipidettä sen verran, mitä ollaan samaa mieltä, loput jätetään kertomatta.

        Näin kaikille syntyy mielikuva yhteisymmärryksestä.

        Olen kahvipöydässä "kinastellut" harvoista ja valituista asioista. Nykyisin kahvipöydissä keskustellaan usein erilaista dieeteistä, miten laihtuu parhaiten. Kaikenlaisia dieettejä noudattavat ovat yleensä ylipainoisia. Kerran yksi kävi väittämään, ettei ihmistä lihota hänen nauttimansa kalorien määrä, vaan kaikki "ruokauskontojen" sanelemat jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö...

        "Luulen, että he haluavat vaan välttää erimielisyyttä, jotta keskustelu soljuisi mukavasti eteenpäin."

        Etkä näe tässä minkäänlaista sosiaalista painetta? Ok. Asia selvä... :)

        Gustaa oli hauska :) Ollaankohan samalta työpaikalla? :) Teen just noin. Myötäilen minkä voin ja jätän loput kertomatta, häivyn ja jätän sille sijoilleen


    • Anonyymi

      Riippuu yksilöiden persoonasta, tilanteesta ja aiheesta, ei niinkään sukupuolesta ollenkaan.

      Itse en ole kova kinastelemaan kenenkään kanssa. Tarpeen mukaan tietysti esitän näkemyksiäni.

    • Anonyymi

      Epävarmat ihmiset kinastelee.

      • Anonyymi

        Ei se aina ihan niinkään ole. Sanoisin, että epävarmojen täytyy aina saada se viimeinen sana. Fiksummat antaa lopulta olla.


      • Anonyymi

        Sanoisin että haavoittuvat ihmiset kinastelee.


    • Anonyymi

      Pitäisi määritellä mitä kinastelu on. Usein kinasteluna koetaan, kun inspiroidusti vain keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä.

      Itse olen vahvasti vaihtanut mielipiteitä, se on ollut tapana perheessä ja suvussa. Jotkut lasten kaverit luulivat aluksi, että riitelemme, mutta ehei, sen he huomasivat kuunnellessaan dialogia. Se oli heidän mielestään mielenkiintoista. Siitä tuli jopa paineita, että pitäisi olla paneelikeskustelu heitä varten.

      • Anonyymi

        Ei hitto! Miksi pitää alkaa määrittelemään aikuisille(?) ihmisille kinastelua? Kyllä jokainen kinastellut tai kinastelua todistanut sellaisen tunnistaa ilmankin.


      • Anonyymi

        Mä ymmärrän hyvin. Ihmisillä on perheissä erilaista keskustelukulttuuria. On pieniä perheitä, joissa ei paljon puhella (tai sitten voidaan puhella erittäin paljonkin, käydä älyllistä ajatustenvaihtoa) ja eriävä mielipide tai ajatus koetaan äänen korottamiseksi ja siitä pahastutaan. Pelätään eri mieltä olemista. Sitten on perhekuntia, joihin mahtuu paljon erilaista mielipidettä ja sukutapaamisissa keskustelua ja kinaamistakin voi olla runsaasti. Ulkopuolelta sukuun tulleet saattavat kokea sen riitelynä, samoin tietysti lapset ja vielä kypsymättömät nuoret. Siksi minusta tuo paneelikeskustelu-heitto oli kiehtova, todellakin, joskus tuntuu siltä että tulisi olla puheenjohtaja puheenvuoroja varten ja rauhallinen paneeli keskustelulle. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän hyvin. Ihmisillä on perheissä erilaista keskustelukulttuuria. On pieniä perheitä, joissa ei paljon puhella (tai sitten voidaan puhella erittäin paljonkin, käydä älyllistä ajatustenvaihtoa) ja eriävä mielipide tai ajatus koetaan äänen korottamiseksi ja siitä pahastutaan. Pelätään eri mieltä olemista. Sitten on perhekuntia, joihin mahtuu paljon erilaista mielipidettä ja sukutapaamisissa keskustelua ja kinaamistakin voi olla runsaasti. Ulkopuolelta sukuun tulleet saattavat kokea sen riitelynä, samoin tietysti lapset ja vielä kypsymättömät nuoret. Siksi minusta tuo paneelikeskustelu-heitto oli kiehtova, todellakin, joskus tuntuu siltä että tulisi olla puheenjohtaja puheenvuoroja varten ja rauhallinen paneeli keskustelulle. :)

        Anonyymi 28.07.2022 21:54 jatkaa:

        On tosiaan perheitä, joissa pelkkä innostunut äänen korottaminen koetaan riitelyksi ja omien mielipiteiden ilmaisu turhan uskaliaaksi riskinotoksi. Tai ehkä ei pelätä niinkään erimielisyyttä kuin sitä, ettei keskustelun toinen osapuoli/ muut osapuolet osaa ilmaista mielipidettään perusteluineen ja tyrmäävät toisen ihmisenä. Sitähän harva haluaa, tyrmätyksi tulemista, vaikkakin aiheetta, etenkään läheisten ihmisten taholta. Ihmisten, jotka kuuluvat elämään jollain tavalla.

        Itse suosin väittelyn tekniikoita riitelyssä. Pitää pysyä asiassa, viestiä selkeästi, kuunnella tarkasti. Esittää vastaväitteitä ja niiden perusteluita toistensa kannanottoja vastaan. Missään tapauksessa väittelyssä ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Tuo jälkimmäinen on täällä monilla pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Pääasia on muiden arvostelu, haukkuminen, väheksyminen, joita esitetään omina "mielipiteinä", vaikka ne eivät ole mielipiteitä. Juuri kanssaihmisten vähättely, ja muu epäkunnioittava puhe ovat terveen vuorovaikutuksen estäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 28.07.2022 21:54 jatkaa:

        On tosiaan perheitä, joissa pelkkä innostunut äänen korottaminen koetaan riitelyksi ja omien mielipiteiden ilmaisu turhan uskaliaaksi riskinotoksi. Tai ehkä ei pelätä niinkään erimielisyyttä kuin sitä, ettei keskustelun toinen osapuoli/ muut osapuolet osaa ilmaista mielipidettään perusteluineen ja tyrmäävät toisen ihmisenä. Sitähän harva haluaa, tyrmätyksi tulemista, vaikkakin aiheetta, etenkään läheisten ihmisten taholta. Ihmisten, jotka kuuluvat elämään jollain tavalla.

        Itse suosin väittelyn tekniikoita riitelyssä. Pitää pysyä asiassa, viestiä selkeästi, kuunnella tarkasti. Esittää vastaväitteitä ja niiden perusteluita toistensa kannanottoja vastaan. Missään tapauksessa väittelyssä ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Tuo jälkimmäinen on täällä monilla pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Pääasia on muiden arvostelu, haukkuminen, väheksyminen, joita esitetään omina "mielipiteinä", vaikka ne eivät ole mielipiteitä. Juuri kanssaihmisten vähättely, ja muu epäkunnioittava puhe ovat terveen vuorovaikutuksen estäjiä.

        Tästä olen samaa mieltä, eritoten kunnioituksen puute on merkittävä syy vuorovaikutuksen vinoutumiselle.


    • Anonyymi

      No riippuu missä olet. Oletko jossain jalkapallo-ottelun finaalissa, nakkikioskilla, jonkun jengin reviirillä, vai oletko...öö no..öö mikä on joku stereotyyppinen paikka missä naiset riitelevät? Kapakka, mutta sielläkin riitelee enimmäkseen miehet.

    • Anonyymi

      Biologisesti ajattele miehet, eli urokset. Johtuu testosteronista. Ihmisissä käytös näkyy sotina, pienemmässä mittakaavassa jengisotina ja nakkikioskitappeluina.

      • Anonyymi

        Entä omien havaintojesi persuteella? Rehellisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä omien havaintojesi persuteella? Rehellisesti...

        Heh, persuteella... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä omien havaintojesi persuteella? Rehellisesti...

        En edes muista tilannetta, jossa kinastellaan, paitsi netti ja puolison kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, persuteella... :D

        Persu teellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edes muista tilannetta, jossa kinastellaan, paitsi netti ja puolison kanssa.

        Sukulaisen kanssa oli riita, mutta sekin oli eri sukupuolta. Erittäin riitaisa tapaus


    • Anonyymi

      Oman kokemuksen perusteella miehet. Kinaavat ihan kaikesta mahdollisesta. Monella tarve olla oikeassa tai saada viimeinen sana. Naiset diplomaattisesti sanovat, että riippuu persoonasta, ei sukupuolesta, miehet epävarmuuttaan väittävät, että naiset kinaavat eniten, mutta oikeasti kaikki tietävät totuuden: miehet ovat ihan toivottomia kinaajia ja päällepäsmäreitä.

      • Anonyymi

        Niin kuin ylempänä kirjoitin. Nuorempana jätkillä se kinastelu oli aika suoraviivaista. Mimmeillä taas enemmän kieroilua ja selkään puukottelua. Vanhempana taas ei ainakaan mulla ole enää ollut mitään väliä. kinastelen sujuvasti kumman sukupuolen kanssa tahansa.

        Siksi tässä kyselenkin muiden mielipiteitä ja näkemyksiä asiasta. Ja rehellisiä sellaisia, ei diplomaattisia.


      • Anonyymi

        Ikävä myöntää, mutta näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin ylempänä kirjoitin. Nuorempana jätkillä se kinastelu oli aika suoraviivaista. Mimmeillä taas enemmän kieroilua ja selkään puukottelua. Vanhempana taas ei ainakaan mulla ole enää ollut mitään väliä. kinastelen sujuvasti kumman sukupuolen kanssa tahansa.

        Siksi tässä kyselenkin muiden mielipiteitä ja näkemyksiä asiasta. Ja rehellisiä sellaisia, ei diplomaattisia.

        En jaksa kinastella tämän enempää, sanoin sanottavani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin ylempänä kirjoitin. Nuorempana jätkillä se kinastelu oli aika suoraviivaista. Mimmeillä taas enemmän kieroilua ja selkään puukottelua. Vanhempana taas ei ainakaan mulla ole enää ollut mitään väliä. kinastelen sujuvasti kumman sukupuolen kanssa tahansa.

        Siksi tässä kyselenkin muiden mielipiteitä ja näkemyksiä asiasta. Ja rehellisiä sellaisia, ei diplomaattisia.

        Vanhemmiten ne jätkät oppivat, ettei mitä tahansa sovi laukoa päin naamaa. Eikä päin naamaa laukominen mitenkään estä selän takana laukomista.


    • Anonyymi

      Luin keisarileikkauksesta inspiroituneensa, vissiin vähän väsyttää

    • Anonyymi

      Homot eniten.

    • Anonyymi

      Ei siinä suurta eroa mielestäni ole. Miehet voivat joskus riidellä pahastikin mutta naisilla on kireän muodolliset välit taas yleisiä. Aika tasaväkinen taistelu.

    • Anonyymi

      Mikä on kalsarikeskustelun otsikko niin tietäisi mistä on kyse?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikä tulee ensimmäisenä mieleen Ruotsin valtiosta: Volvo-

      Mionä Volvon minä vierin pyörilläå!

    • Anonyymi

      Egoistiset ja narsistiset jäärät ovat kovimpia riitelemään. Tämmöisiä tyyppejä on esim. Trump, Putin, Medvedev, Erdogan ja Orban. Ei uskoisi, että kyseessä on aikuiset miehet. Suomessa persut on hyvin miesvaltainen ja samalla selvästi riitaisin puolue.

    • Anonyymi

      Oleellista ei ole kinastelu vaan se miten kinastellaan. Tämä on oleellista kaikilla kinastelijoilla, miehillä ja naisilla.

    • Anonyymi

      Ei ny mennyt genion aloitus ihan siihen suuntaan kuin halusi. Olisiko aika leikkiä taas naista?

      • Anonyymi

        Onkohan genio menettämässä otettaan ja mikähän siihenkin sitten syynä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan genio menettämässä otettaan ja mikähän siihenkin sitten syynä?

        Onko punkku kallistunut? Maksa sanonut poks?


      • Anonyymi

        Ei minulla ole ikinä mitään suuntaa mihin haluaisin keskustelujen menevän, mutta aina ne näyttäisi menevän juuri niin kuin pitääkin... :D

        Miten? No sitä voitte kaikki ühes koos miettiä... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole ikinä mitään suuntaa mihin haluaisin keskustelujen menevän, mutta aina ne näyttäisi menevän juuri niin kuin pitääkin... :D

        Miten? No sitä voitte kaikki ühes koos miettiä... :D

        Niin ja lasissa hyvää tuontibrandya tällä kertaa :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe