ja siirtyy Aston Martinille ensi vuodesta lähtien, korvaten Vettelin joka lopettaa uransa.
Mitä mieltä olette? Alpinella on ajeltu useinkin top5:ssä siinä missä Vettel ja Stroll ovat Astonilla keränneet yhteensä kai reilut 20 pistettä tähän mennessä. Alpine tuskin tarjosi Alonsolle jatkosopparia, tai ei ainakaan Alonson mielestä riittävän pitkää, hyväpalkkaista ja reviiritietoista sellaista, ja onhan siellä F2-mestari Piastri kärkkynyt Alpinen paikkaa jo jonkin aikaa.
Alonson persoona huomioiden, voi tulla jokseenkin mielenkiintoisia tilanteita kun tallikaverina on Stroll, jonka isä puolestaan osti taskurahoillaan koko Aston Martinin brändin ja tiimihän periaatteessa on entinen Racing Point / Force India 😄 Tai no Lance Stroll nyt vaikuttaa jopa aika ujolta eikä radallakaan pahemmin hölmöile, joten tuskin hädintuskin parikymppinen Stroll joutuu Alonson kipakalle tulilinjalle, mutta mitenköhän mahtaa asiat mennä uuden pomon ja Lance Strollin miljardööri-isän kanssa 😅
Stroll tuntuu olevan jotenkin "vihattu" kuski perhetaustansa vuoksi ja meemien aihe, mutta mä olen aina jollain tavalla sympannut häntä, enkä ole edes kateellinen vaan myötäiloinen. Vähän kuin profiilikuvassani olevan Colton Hertan ja Bryan Hertan tapauksessa. 😃 Eikä Stroll ole edes mielestäni erityisen huono kuski, kun kuitenkin on palkintosijoja kertynyt eikä 4x mestariin Vetteliin verrattuna suorituksia tarvitse naureskella tai hävetä ollenkaan. Mutta mielestäni esim. Massa vuonna 2017 ei ollut entisellään Unkarin 2009 jälkeen, Vettelin motivaatio ei ole ollut entisellään Saksan GP:n 2018 jälkeen, joten ilman mitään fani/värilaseja rohkenisin väittää että Strollilla on nyt kerrankin ihan kunnon mittatikku vastassa. Niin radalla kuin henkisestikin 😃
41-vuotta nuori Alonso jättää Alpinen
14
59
Vastaukset
Sä peris unohdit yhden tosi tärkeän seikan hei. Ei Alonso mikään ihmeempi mittatikku Strollille ole, vaan vihdoinkin Perezin jälkeen siinä tiimissä edes joku kuski kuka rääpii auton potentiaalin irti. Eri kuskeilla Aston Martin olisi varmaan tänä vuonna saavuttanut huomattavasti enemmän pisteitä mitä Stroll ja spinnaileva Vettel ovat keränneet 🙄
En oo pahemmin kelannut millainen ajotapa tai mieltymys kilpuriin Strollilla on, mutta eiköhän Alonso siitä Aston Martinista parissa vuodessa kehitä kunnon puskutraktorin ja kyrpäjyrän. On sussa paljon Alonsoa monellakin tapaa, ja jännää että te kummatkin viette kilpuria luonnostaan ns. nokka edellä. Ne sun pelivideot ja setuppi-ehdotukset Daytonaa varten auttoi kyllä pirusti takarenkaiden kulumisen suhteen ja oikeastaan sen takia mä kykeninkin viimeisen kierroksen ovaalikaarteessa ohittamaan LMP2-luokan johtoauton ja voitettiin pysti kotiin Penetratorsin tiimin kanssa. Make ja Micah ekat stintit ajoivat eivätkä kolaroineet tai hölmöilleet mitään 👍
Vaikea sanoa kenenkään perstuntumasta ja mistä se on alkujaan tullut, mut eikös sulla ollut niissä mikroautouuneissa aika paljon lyijyä kiinni penkin selkäosassa? 🤔 Takapainoinen auto varmaan väkisinkin on vähän sellainen, kuin heittäisi vasaraa varsi edellä 🙄 Eikä se sun rallicross-harrastuksesi pelipenkissä varmaan ihan kauheasti eroa oikeasta kilpa-autoilusta noin niinku perusperiaatteiltaan kun on hyvät vehkeet. Että sikäli ymmärrän kyllä ihan hyvin, että tykkäät pitää takapään kallistuksenvakaajan aika löysänä, perän esijännityksen kireänä, ja eturenkaat harittamassa kuin harakanvarpaat, että auto kääntyy ronskilla ratinliikkeellä nokka edellä läpi mutkien ajolinjojen. Samapa kai se on driftaako ne mutkat läpi, vai vetääkö vähän sun ja Alonson tyylillä jos kierrosaikoja tai pisteitä ei tarvii hävetä teidän kummankaan 😊😊😊- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta autohorinat niin pitää itse vastata itselleen enohahmolla 😂
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta autohorinat niin pitää itse vastata itselleen enohahmolla 😂
On tänne jokunen vastaus tullut, ja Bickynkin vastaus hänen omalta koneeltaan tai älylaitteeltaan 😊😊😊 Noin muuten en tiedä kuinkahan paljon palstalaisia asia kiinnostaa, mutta eikös se aika ymmärrettävää ole, että ekana ja asiantuntevimmin on vastaamassa joku kenellä on itselläkin kokemusta oikeasta kilpa-autoilusta eli kaverini Bicky Royal -mies 🙄
Oikeastaan tähän koko aloitukseen tällä palstalla pätee mun vanha mottoni, että "voit olla yhdellä alustalla jossain asiassa paras, ja toisella alustalla yhtä nobody kuin kaikki muutkin" 😁
Olenhan mä tästä Alonson siirrosta ja omista virtuaalikisoista kirjoitellut muillakin alustoilla, myös näiden pelikaverieni kesken englanniksi, mutta he tietää kilpa-autoilusta osapuilleen yhtä paljon kuin mä, eikä Alonson fanittaminen herätä heidän keskuudessaan samanlaista vihaa kuin suomalaisilla alustoilla. Nürburgring 2005 tuntuu olevan monen suomalaisen muistissa edelleen 😂
Mites Keke?
- Anonyymi
Siellä ei nykyään saa enää tupakoida!
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei nykyään saa enää tupakoida!
Keke voitti maailmanmestaruuden vaikka joka kisassa piti käydä pari kertaa varikolla vaihtamassa renkaat ja tankkaamassa auto ja pari kertaa lisäksi ihan vaan polttamassa sikaria.
scrg kirjoitti:
Keke voitti maailmanmestaruuden vaikka joka kisassa piti käydä pari kertaa varikolla vaihtamassa renkaat ja tankkaamassa auto ja pari kertaa lisäksi ihan vaan polttamassa sikaria.
Keke voitti mestaruusvuonnaan vain yhden kisan jos oikein muistan. Villeneuve (vanhempi) kuoli, Pironi loukkaantui, siihen aikaan turbomoottorit oli hyvin epäluotettavia jne.
Verrattavissa vähän siihen, että espanjalaisessa suljetussa klubissa on meneillään 6 rallin cuppi B-ryhmän autoilla, ja muistaakseni huomenna se sulkeutuu ja "mestaruus" ratkeaa. Yli 300 pelaajaa siinä on, enkä mä ole voittanut yhtään kisaa, mutta mulla on edelleen teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Hopea, tai jaettu sellainen on jo varmuudella plakkarissa. 😃 Huonoimmillaan olen ollut neljäs, ja muutama 2. ja 3. sija on kertynyt.
They call me Mr. Consistent 😎 Zero wins in 6 races.hondakuski kirjoitti:
Keke voitti mestaruusvuonnaan vain yhden kisan jos oikein muistan. Villeneuve (vanhempi) kuoli, Pironi loukkaantui, siihen aikaan turbomoottorit oli hyvin epäluotettavia jne.
Verrattavissa vähän siihen, että espanjalaisessa suljetussa klubissa on meneillään 6 rallin cuppi B-ryhmän autoilla, ja muistaakseni huomenna se sulkeutuu ja "mestaruus" ratkeaa. Yli 300 pelaajaa siinä on, enkä mä ole voittanut yhtään kisaa, mutta mulla on edelleen teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Hopea, tai jaettu sellainen on jo varmuudella plakkarissa. 😃 Huonoimmillaan olen ollut neljäs, ja muutama 2. ja 3. sija on kertynyt.
They call me Mr. Consistent 😎 Zero wins in 6 races.Tai itse asiassa ei ihan kaikki klubin jäsenet ole osallistuneet jokaiseen ralliin, kun ne ovat olleet kerrallaan vain pari-kolme päivää ajettavissa, ja Espanjassa on ollut esim. maastopaloja viime aikoina. Eli siinä mielessä vähän epäreilua lähteä vertaamaan omia suorituksiani ihan kaikkiin osallistujiin, kun ymmärrettävistä syistä on nollakisoja osunut matkan varrelle.
Mutta silti nuo voitot ovat jakaantuneet todella monen kuskin kesken, eli he tavallaan ovat syöneet pisteitä toisiltaan, ja myös osuneet välillä isoa kovaa puuta päin jolloin on tullut keskeytyksiä. Ja voihan siinä olla myös pientä näyttämisenhalua ja kilpailua heillä keskenään, kun klubissa ei kovin montaa "ulkomaalaista" ole, että kuka päihittää oudon suomipojan joka roikkuu pisteissä toisena ilman ainuttakaan voittoa 😃- Anonyymi
hondakuski kirjoitti:
Tai itse asiassa ei ihan kaikki klubin jäsenet ole osallistuneet jokaiseen ralliin, kun ne ovat olleet kerrallaan vain pari-kolme päivää ajettavissa, ja Espanjassa on ollut esim. maastopaloja viime aikoina. Eli siinä mielessä vähän epäreilua lähteä vertaamaan omia suorituksiani ihan kaikkiin osallistujiin, kun ymmärrettävistä syistä on nollakisoja osunut matkan varrelle.
Mutta silti nuo voitot ovat jakaantuneet todella monen kuskin kesken, eli he tavallaan ovat syöneet pisteitä toisiltaan, ja myös osuneet välillä isoa kovaa puuta päin jolloin on tullut keskeytyksiä. Ja voihan siinä olla myös pientä näyttämisenhalua ja kilpailua heillä keskenään, kun klubissa ei kovin montaa "ulkomaalaista" ole, että kuka päihittää oudon suomipojan joka roikkuu pisteissä toisena ilman ainuttakaan voittoa 😃Kaveeraa espanjalaisten kanssa
-> odottele maastopaloja -> aja voitoista kun toisilla on sähköt poikki -> ylpeile asiasta palstalla
voiko tuon enempää Alonsomaista olla :D 🤮 Anonyymi kirjoitti:
Kaveeraa espanjalaisten kanssa
-> odottele maastopaloja -> aja voitoista kun toisilla on sähköt poikki -> ylpeile asiasta palstalla
voiko tuon enempää Alonsomaista olla :D 🤮Voi sen kai noinkin ilmaista, mutta on siellä nyt kuitenkin kymmeniä kuskia osallistunut noihin ralleihin säännöllisesti ja lisäksi paljon sellaisia ketkä ovat ajaneet vain yksittäisiä ralleja huvikseen. Enkä mä puolestaan mahda sille mitään, että klubin perustaja ja gamertag-kaverini on luonut cupin parhaimmaksi katsomaansa ajankohtaan, enkä varsinkaan Espanjan maastopaloille 😅 Se on ilmastonmuutoksen syytä 😂
hondakuski kirjoitti:
Keke voitti mestaruusvuonnaan vain yhden kisan jos oikein muistan. Villeneuve (vanhempi) kuoli, Pironi loukkaantui, siihen aikaan turbomoottorit oli hyvin epäluotettavia jne.
Verrattavissa vähän siihen, että espanjalaisessa suljetussa klubissa on meneillään 6 rallin cuppi B-ryhmän autoilla, ja muistaakseni huomenna se sulkeutuu ja "mestaruus" ratkeaa. Yli 300 pelaajaa siinä on, enkä mä ole voittanut yhtään kisaa, mutta mulla on edelleen teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen. Hopea, tai jaettu sellainen on jo varmuudella plakkarissa. 😃 Huonoimmillaan olen ollut neljäs, ja muutama 2. ja 3. sija on kertynyt.
They call me Mr. Consistent 😎 Zero wins in 6 races.Sikäli kun porukkaa kiinnostaa, niin lopulta tuli hopeamitali pisteissä 😃
Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman lyhyesti sen sijaan että kopioisin ja liittäisin tähän mitään taulukkoa, enkä jaksa selvittää ton cupin pistemääräsääntöjä 😂
1. Ralli oli USA:n soraralli 2. ESP asfalttiralli, 3. AUS soraralli 4. ARG kivikkopolut 5. NZ kivikkopolut ja 6. Puolan nopea soraralli
Espanjalaisen mestarin
1. kisasta voitto, 2. kisasta big one eli kesk. 3. kisasta kakkossija, 4. kisasta kakkossija, 5. kisasta voitto ja 6. kisasta voitto = 31pts
Omalla kohdalla
1. kisasta kakkossija, 2. kisasta kolmossija, 3. kisasta nelossija, 4. kisasta nelossija, 5. kisasta kakkossija ja 6. kisasta kolmossija = 26pts
Kaverillani/hostilla
1. kisasta bigone, 2. kisasta seiskasija, 3. kisasta voitto, 4. kisasta voitto, 5. kisasta viitossija ja 6. kisasta kakkossija = 25pts
4. sijoittuneella
1. kisasta bigone, 2. kisasta kakkossija, 3. kisasta kolmossija, 4. kisasta kuutossija, 5. kisasta nelossija ja 6. kisasta nelossija = 15pts
Enkä tiedä kuinka paljon pidemmälle tuosta jaksan noita pisteitä laskea, mutta huomionarvoista on esim. se että tokan rallin voittaja jäi pisteissä 7. sijalle ja keskeytti noi kaikki muut. 😂 Kuten sanoin, niin noi söivät pisteitä toisiltaan aika näppärästi mun kannalta.
---------
Mutta "leikkiä" ja harrastus toi on, joten tuskin tässä kukaan on ensin tuntikaupalla opetellut pätkiä ulkoa tms. Itse lähinnä keskityin setuppeihin ja miettimään mikä auto sopii parhaiten mihinkin. Joku möhköfantti siipi-Quattro on ihan hyvä ja vakaa nopeilla sorateillä, mutta pieni ja pippurinen Peugeot T16 sopi paremmin esim. NZ ralliin.
Enkä jankkaa tässä yhteydessä sen enempää siitä, kuinka solmussa ihmissuhteeni on moneen suuntaan tällä hetkellä oikeassa elämässä 😅 Mutta kiva toki, kun Espanjasta asti kutsutaan viesteissä "bro:ksi" ja asioista voi heittää välillä vähän läppää. Ihan erilaisia tyyppejä kuin esim. ranskalaiset jotka takuulla osaavat englantia paremmin mitä kirjoittavat viesteissä tai puhuvat headseteissään. 😅 Ja varsinkin rallicrossissa missä ollaan yhtä aikaa radalla, niin ranskikset kyllä pelaa aina kotiinpäin ja tekevät yhteistyötä toisten pään menoksi.hondakuski kirjoitti:
Sikäli kun porukkaa kiinnostaa, niin lopulta tuli hopeamitali pisteissä 😃
Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman lyhyesti sen sijaan että kopioisin ja liittäisin tähän mitään taulukkoa, enkä jaksa selvittää ton cupin pistemääräsääntöjä 😂
1. Ralli oli USA:n soraralli 2. ESP asfalttiralli, 3. AUS soraralli 4. ARG kivikkopolut 5. NZ kivikkopolut ja 6. Puolan nopea soraralli
Espanjalaisen mestarin
1. kisasta voitto, 2. kisasta big one eli kesk. 3. kisasta kakkossija, 4. kisasta kakkossija, 5. kisasta voitto ja 6. kisasta voitto = 31pts
Omalla kohdalla
1. kisasta kakkossija, 2. kisasta kolmossija, 3. kisasta nelossija, 4. kisasta nelossija, 5. kisasta kakkossija ja 6. kisasta kolmossija = 26pts
Kaverillani/hostilla
1. kisasta bigone, 2. kisasta seiskasija, 3. kisasta voitto, 4. kisasta voitto, 5. kisasta viitossija ja 6. kisasta kakkossija = 25pts
4. sijoittuneella
1. kisasta bigone, 2. kisasta kakkossija, 3. kisasta kolmossija, 4. kisasta kuutossija, 5. kisasta nelossija ja 6. kisasta nelossija = 15pts
Enkä tiedä kuinka paljon pidemmälle tuosta jaksan noita pisteitä laskea, mutta huomionarvoista on esim. se että tokan rallin voittaja jäi pisteissä 7. sijalle ja keskeytti noi kaikki muut. 😂 Kuten sanoin, niin noi söivät pisteitä toisiltaan aika näppärästi mun kannalta.
---------
Mutta "leikkiä" ja harrastus toi on, joten tuskin tässä kukaan on ensin tuntikaupalla opetellut pätkiä ulkoa tms. Itse lähinnä keskityin setuppeihin ja miettimään mikä auto sopii parhaiten mihinkin. Joku möhköfantti siipi-Quattro on ihan hyvä ja vakaa nopeilla sorateillä, mutta pieni ja pippurinen Peugeot T16 sopi paremmin esim. NZ ralliin.
Enkä jankkaa tässä yhteydessä sen enempää siitä, kuinka solmussa ihmissuhteeni on moneen suuntaan tällä hetkellä oikeassa elämässä 😅 Mutta kiva toki, kun Espanjasta asti kutsutaan viesteissä "bro:ksi" ja asioista voi heittää välillä vähän läppää. Ihan erilaisia tyyppejä kuin esim. ranskalaiset jotka takuulla osaavat englantia paremmin mitä kirjoittavat viesteissä tai puhuvat headseteissään. 😅 Ja varsinkin rallicrossissa missä ollaan yhtä aikaa radalla, niin ranskikset kyllä pelaa aina kotiinpäin ja tekevät yhteistyötä toisten pään menoksi.Ja tämä on muuten tositarina, vaikkakin sinänsä pelkkä vitsi 😃
Eilen iltapäivällä joskus neljän aikoihin eräs kanadalainen gamertag-kaverini kutsui pelaamaan rallicrossia amerikkalaisen gamertag-kaverinsa kanssa, ja olettaisin että heillä oli kesäloma tms. meneillään, kun aikaero huomioon ottaen aika aikaisin pelasivat ja hänkin aloitti viestinsä että "Hello bro 🍻" .
Tai sitten eivät olleet menneet vielä edes nukkumaan, mistä minä tiedän 😅
Kello oli aika lailla tasalukema vitsailulle suomen aikavyöhykkeellä, jonka mainitsin hänelle, joten vastasin "Hewwo 🥴🤪" ja sain aikaan viikon naurut Atlantin toiselle puolella 🤣 No mä voitin avoimen vapaan cuppimme, joten se kertonee kaiken oleellisen kuinka tosissani/läpällä tuon vastaukseni kirjoitin hänelle. Mutta myös kaiken oleellisen pelikaverieni huumorintajusta vs. oikeiden kaverioletettujen 🙄
- Anonyymi
Saapahan sörkittyä senkin tiimin sekaisin, kaikki tiimit missä Alonso on ollut käyneet läpi isoja riitoja sisällä. Kaiken kaikkiaan kallis tyhjäntoimittaja. Eikä missään nimessä autonkehittäjä, syystä ettei jaa tietoa tallikaverin kanssa.
Niinhän se monesti on mennyt, mutta ei Alonson ajotaitoja silti voi kiistää varsinkaan tuossa iässä. Red Bullilla todennäköisesti taistelisi mestaruudesta, mutta tuskin tulisi Maxin tai Helmut Markon kanssa toimeen 😅
Itse asiassa mäkin tein joskus niin, että säädin rattiohjaimeni force feedbackia, keskialueen deadzonea yms. hieman erilaiseksi kun tiesin että kaveri tuli pelaamaan. Viimeksi kun nähtiin maaliskuussa 2021 luonani, niin taisi mennä pätkät mulle 10-2 jos oikein muistan 😁
Tärkeintä ei ole reilu peli vaan voitto 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747