Sinkut-palstalla neuvoja

Anonyymi

Kovasti ihmiset neuvovat toisiaan ja samalla hakevat omalle ideologiaalle kannatusta.

Itse olen antanut kokemuksen luomia neuvoja, mutta en ole sotkenut siihen politiikkaa tai muita ideologia.

Heil minä! 🙋‍♂️

17

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neuvojen antajia piisaa niin palstalla kuin livenäkin. Riippumatta siitä onko itsellä tai vaikka hyvin tuntemallaan henkilöllä kokemusta vai ei. Sitä aina ihmettelen.
      Jos sanon että minulla on huono suuntavaisto, joku alkaa ohjeistaa Sport trackerin käyttöä kysymättä mitään tai miettimättä, että ehkä olen jo kaikki kivet kääntänyt. Siis olen. Miksei siihen voi vastata että Vai niin, varsinkin kun en kysy häneltä mitään.
      Kerran kysyin tuttavalta, onko sulla hyvä suuntavaisto. Hän vastasi, en tiedä, en ole koskaan miettinyt, kun mennään aina kumppanin kanssa joka paikkaan yhdessä. Siihen ei ollut mitään lisättävää.

    • En sanoisi "neuvojani" neuvoiksi, vaan ideoiksi ja ehdotuksiksi. Kun en koskaan oleta, että ehdotukseni toimisi kaikilla ja kaikille.

      • Anonyymi

        Just tuo on yhtä paha. Jos on niitä ideoita, miksei voi ensin kysyä, ootko jo konsteja kokeillut ja jos toinen vastaa myöntävästi, ei ehdota mitään.
        Toinen vastaava aihe on kun toinen sanoo, olen lihonut. Itse en ole , mutta paikalla olen ollut. Joku alkaa antaa laihtumisohjeita, voi pyhä sylvi. Olkoon ne ohjeita, vinkkejä tai ideoita, yhtä typeriä ja loukkaavia kaikki. Siihen on aika vaikea vastata siten että vain osoittaa myötätuntoa, se lihonut sanoo sen vain siksi kun se painaa mieltä. Ihan jokainen tänä päivänä tietää miten voi laihtua, mutta kaikki ei pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuo on yhtä paha. Jos on niitä ideoita, miksei voi ensin kysyä, ootko jo konsteja kokeillut ja jos toinen vastaa myöntävästi, ei ehdota mitään.
        Toinen vastaava aihe on kun toinen sanoo, olen lihonut. Itse en ole , mutta paikalla olen ollut. Joku alkaa antaa laihtumisohjeita, voi pyhä sylvi. Olkoon ne ohjeita, vinkkejä tai ideoita, yhtä typeriä ja loukkaavia kaikki. Siihen on aika vaikea vastata siten että vain osoittaa myötätuntoa, se lihonut sanoo sen vain siksi kun se painaa mieltä. Ihan jokainen tänä päivänä tietää miten voi laihtua, mutta kaikki ei pysty.

        Jos joku toteaa lihonneensa, niin yleensä vain totean, että on hyvä, kun ruokaa riittää.


      • Anonyymi

        Ajattelen samoin ja ainahan voi itse valita lukeeko toisen ideoita ja ajatuksia. Itse harvemmin luen, jollei ne istu omaan tapaan ajatella asioita. Mitä haluaa ymmärtää, avaako toisen ideat itseä näkemään asioita laajemmin, monipuolisemmin. Toista on sitten, jos on aistittavissa manipulointi yritys, jossa tarkoitus iskostaa toiselle muunneltua totuutta, kuten on Putinin erikoisoperaatio Ukrainassa, mikä on totta ja mikä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen samoin ja ainahan voi itse valita lukeeko toisen ideoita ja ajatuksia. Itse harvemmin luen, jollei ne istu omaan tapaan ajatella asioita. Mitä haluaa ymmärtää, avaako toisen ideat itseä näkemään asioita laajemmin, monipuolisemmin. Toista on sitten, jos on aistittavissa manipulointi yritys, jossa tarkoitus iskostaa toiselle muunneltua totuutta, kuten on Putinin erikoisoperaatio Ukrainassa, mikä on totta ja mikä ei.

        Niin, joku voi tunnistaa ideassa ja ehdotuksessa jotain mitä ei vielä ole kokeillut tai tullut edes mieleen kokeilla. Ja ehkä jopa joskus saa oivalluksen sitten sen myötä mikä toimii.


    • Anonyymi

      Heil Jazuli! Perustamme Jazuli-Jugendin!

    • Anonyymi

      Sinkut-palstalla on lopullinen totuus.

    • Anonyymi

      Mitä ideologioita? Kyllähän täällä on vassari yms aloituksia, mutta ne jätän omaan "arvoonsa".

    • Rakentava kritiikki asioista on ihan ok, livenä tai palstalla. Siitä voi parhaimmillaan oppia asioita ja kehittyä joissakin asioissa kunhan pysytään asiassa. Eri juttu on palstan tökeröt nimittelyt, tosielämässä jonkinlainen "luokkasota" muutamiin suuntiin jne.

      Jos mulle vaikka sanottaisiin, että teen jonkun korjauksen kotiini tai käyttöautooni väärin tai vasemmalla kädellä, niin ei siinä mitään. Aina on parantamisen varaa, ihan jokaisella.

      Mutta jos asioihin sotketaan työuupumustausta, vastuullinen liikennekäyttäytyminen, rokotteet, 2018 huippukokous (Putin ja Trump), haamuja parin sukupolven verran jne. niin ottaahan se päähän ja aiheuttanut palstalla pieniä purkauksia. Enkä mä nyt tiedä onko tämä oikea alusta hakea hyväksyntää tai vahvistusta omiin käsityksiini, enkä oikeastaan sitä kaipaakaan, vaan olen vain kertonut kuinka käsittämättömän solmussa pitkäaikaiset ihmissuhteet on täysin merkityksettömien pikkujuttujen takia, jotka eivät edes vaikuta käytökseeni normaalissa elämässä. Jos täysi sika olisin, niin tuskin tulisin asiakkaideni kanssa juttuun ja olisin verkostoitunut tässä yli 10 vuoden aikana.

      Ja kun ideologioista aloituksessa puhuttiin, niin itse osaan halutessani kyllä olla ihan asiakeskeinen ja käyttäytyä, mutta outo ristiriita syntyy siitä että jotkut ihmiset joiden eläke on suomalaisten mediaaniansoita parempi, ovat sotkeneet näihin asiakysymyksiin ideologisia nyansseja, jos hyvissä ajoin olen jättänyt avoimia neutraaleja tarjouspyyntöjä _mahdollisen_ tig-koneen, Stihlin tms. tarpeen suhteen. Eikä siinä muuta, mutta juuri tollanen käytös vain vahvistaa omia käsityksiäni entisestään eikä ainakaan yhtään kavenna sitä olemassa olevaa railoa 😂

    • Anonyymi

      En saa kiinni mitä tarkoitat tuolla " samalla hakevat kannatusta ideologialleen" ? Niin kuin esim?

    • Anonyymi

      Natsitervehdys lopussa että sellaista.

      • Anonyymi

        Heh. Luulin, että siitä syntyy kuhinaa. Toistaiseksi sinä olet ainoa, joka edes mainitsi siitä.

        -Aloittaja


    • Anonyymi

      Ymmärränkö oikein, haluasit palstalaisten vastaavan lähinnä vain toteamalla? Saako sillä keinoin aikaiseksi mitään keskustelua?

      "Minulla on huono suuntavaisto." Sitten sen perään jokunen "koita selvitä", "vai niin" ja "okei". Minusta tossa ei ole oikein aineksia keskustelulle.

      • Anonyymi

        Onneksi minun neutraalit aloitukset eivät aiheuta keskusteluja, tai herätä tunteita.

        -Aloittaja


    • Anonyymi

      Minulta kysytty neuvoja rakennus asioissa. Annan aina vääriä neuvoja tahallani jotta joku kärsii ja menettää rahaa. Se on hauskaa kuulla miten jonkun vesieristys mennyt vituiksi.

      • Anonyymi

        🤣👍👍👍


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe