Sinkut-palstalla neuvoja

Anonyymi

Kovasti ihmiset neuvovat toisiaan ja samalla hakevat omalle ideologiaalle kannatusta.

Itse olen antanut kokemuksen luomia neuvoja, mutta en ole sotkenut siihen politiikkaa tai muita ideologia.

Heil minä! 🙋‍♂️

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Neuvojen antajia piisaa niin palstalla kuin livenäkin. Riippumatta siitä onko itsellä tai vaikka hyvin tuntemallaan henkilöllä kokemusta vai ei. Sitä aina ihmettelen.
      Jos sanon että minulla on huono suuntavaisto, joku alkaa ohjeistaa Sport trackerin käyttöä kysymättä mitään tai miettimättä, että ehkä olen jo kaikki kivet kääntänyt. Siis olen. Miksei siihen voi vastata että Vai niin, varsinkin kun en kysy häneltä mitään.
      Kerran kysyin tuttavalta, onko sulla hyvä suuntavaisto. Hän vastasi, en tiedä, en ole koskaan miettinyt, kun mennään aina kumppanin kanssa joka paikkaan yhdessä. Siihen ei ollut mitään lisättävää.

• En sanoisi "neuvojani" neuvoiksi, vaan ideoiksi ja ehdotuksiksi. Kun en koskaan oleta, että ehdotukseni toimisi kaikilla ja kaikille.

• Anonyymi

Just tuo on yhtä paha. Jos on niitä ideoita, miksei voi ensin kysyä, ootko jo konsteja kokeillut ja jos toinen vastaa myöntävästi, ei ehdota mitään.
        Toinen vastaava aihe on kun toinen sanoo, olen lihonut. Itse en ole , mutta paikalla olen ollut. Joku alkaa antaa laihtumisohjeita, voi pyhä sylvi. Olkoon ne ohjeita, vinkkejä tai ideoita, yhtä typeriä ja loukkaavia kaikki. Siihen on aika vaikea vastata siten että vain osoittaa myötätuntoa, se lihonut sanoo sen vain siksi kun se painaa mieltä. Ihan jokainen tänä päivänä tietää miten voi laihtua, mutta kaikki ei pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just tuo on yhtä paha. Jos on niitä ideoita, miksei voi ensin kysyä, ootko jo konsteja kokeillut ja jos toinen vastaa myöntävästi, ei ehdota mitään.
        Toinen vastaava aihe on kun toinen sanoo, olen lihonut. Itse en ole , mutta paikalla olen ollut. Joku alkaa antaa laihtumisohjeita, voi pyhä sylvi. Olkoon ne ohjeita, vinkkejä tai ideoita, yhtä typeriä ja loukkaavia kaikki. Siihen on aika vaikea vastata siten että vain osoittaa myötätuntoa, se lihonut sanoo sen vain siksi kun se painaa mieltä. Ihan jokainen tänä päivänä tietää miten voi laihtua, mutta kaikki ei pysty.

Jos joku toteaa lihonneensa, niin yleensä vain totean, että on hyvä, kun ruokaa riittää.

• Anonyymi

Ajattelen samoin ja ainahan voi itse valita lukeeko toisen ideoita ja ajatuksia. Itse harvemmin luen, jollei ne istu omaan tapaan ajatella asioita. Mitä haluaa ymmärtää, avaako toisen ideat itseä näkemään asioita laajemmin, monipuolisemmin. Toista on sitten, jos on aistittavissa manipulointi yritys, jossa tarkoitus iskostaa toiselle muunneltua totuutta, kuten on Putinin erikoisoperaatio Ukrainassa, mikä on totta ja mikä ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen samoin ja ainahan voi itse valita lukeeko toisen ideoita ja ajatuksia. Itse harvemmin luen, jollei ne istu omaan tapaan ajatella asioita. Mitä haluaa ymmärtää, avaako toisen ideat itseä näkemään asioita laajemmin, monipuolisemmin. Toista on sitten, jos on aistittavissa manipulointi yritys, jossa tarkoitus iskostaa toiselle muunneltua totuutta, kuten on Putinin erikoisoperaatio Ukrainassa, mikä on totta ja mikä ei.

Niin, joku voi tunnistaa ideassa ja ehdotuksessa jotain mitä ei vielä ole kokeillut tai tullut edes mieleen kokeilla. Ja ehkä jopa joskus saa oivalluksen sitten sen myötä mikä toimii.

• Anonyymi

Heil Jazuli! Perustamme Jazuli-Jugendin!

• Anonyymi

Sinkut-palstalla on lopullinen totuus.

• Anonyymi

Mitä ideologioita? Kyllähän täällä on vassari yms aloituksia, mutta ne jätän omaan "arvoonsa".

• Rakentava kritiikki asioista on ihan ok, livenä tai palstalla. Siitä voi parhaimmillaan oppia asioita ja kehittyä joissakin asioissa kunhan pysytään asiassa. Eri juttu on palstan tökeröt nimittelyt, tosielämässä jonkinlainen "luokkasota" muutamiin suuntiin jne.

Jos mulle vaikka sanottaisiin, että teen jonkun korjauksen kotiini tai käyttöautooni väärin tai vasemmalla kädellä, niin ei siinä mitään. Aina on parantamisen varaa, ihan jokaisella.

Mutta jos asioihin sotketaan työuupumustausta, vastuullinen liikennekäyttäytyminen, rokotteet, 2018 huippukokous (Putin ja Trump), haamuja parin sukupolven verran jne. niin ottaahan se päähän ja aiheuttanut palstalla pieniä purkauksia. Enkä mä nyt tiedä onko tämä oikea alusta hakea hyväksyntää tai vahvistusta omiin käsityksiini, enkä oikeastaan sitä kaipaakaan, vaan olen vain kertonut kuinka käsittämättömän solmussa pitkäaikaiset ihmissuhteet on täysin merkityksettömien pikkujuttujen takia, jotka eivät edes vaikuta käytökseeni normaalissa elämässä. Jos täysi sika olisin, niin tuskin tulisin asiakkaideni kanssa juttuun ja olisin verkostoitunut tässä yli 10 vuoden aikana.

Ja kun ideologioista aloituksessa puhuttiin, niin itse osaan halutessani kyllä olla ihan asiakeskeinen ja käyttäytyä, mutta outo ristiriita syntyy siitä että jotkut ihmiset joiden eläke on suomalaisten mediaaniansoita parempi, ovat sotkeneet näihin asiakysymyksiin ideologisia nyansseja, jos hyvissä ajoin olen jättänyt avoimia neutraaleja tarjouspyyntöjä _mahdollisen_ tig-koneen, Stihlin tms. tarpeen suhteen. Eikä siinä muuta, mutta juuri tollanen käytös vain vahvistaa omia käsityksiäni entisestään eikä ainakaan yhtään kavenna sitä olemassa olevaa railoa 😂

• Anonyymi

En saa kiinni mitä tarkoitat tuolla " samalla hakevat kannatusta ideologialleen" ? Niin kuin esim?

• Anonyymi

Natsitervehdys lopussa että sellaista.

• Anonyymi

Heh. Luulin, että siitä syntyy kuhinaa. Toistaiseksi sinä olet ainoa, joka edes mainitsi siitä.

-Aloittaja

• Anonyymi

Ymmärränkö oikein, haluasit palstalaisten vastaavan lähinnä vain toteamalla? Saako sillä keinoin aikaiseksi mitään keskustelua?

"Minulla on huono suuntavaisto." Sitten sen perään jokunen "koita selvitä", "vai niin" ja "okei". Minusta tossa ei ole oikein aineksia keskustelulle.

• Anonyymi

Onneksi minun neutraalit aloitukset eivät aiheuta keskusteluja, tai herätä tunteita.

-Aloittaja

• Anonyymi

Minulta kysytty neuvoja rakennus asioissa. Annan aina vääriä neuvoja tahallani jotta joku kärsii ja menettää rahaa. Se on hauskaa kuulla miten jonkun vesieristys mennyt vituiksi.

• Anonyymi

🤣👍👍👍

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241