Onko kehon positiivisuus ok

Anonyymi

51

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on ihan ok silloin, kun/jos se on itselle ok.

    • Anonyymi

      Siinä ei ole mitään hyvää. Ihmistä ei ole luotu missään muodossaan alunperin lihavaksi.

      Läski ei edistä terveyttä, ei hyvinvointia eikä se ole edes kaunista katsella.

      • Anonyymi

        Toivotaan sitten, että sinä et sairastu mitenkään siitä syystä, että itsellesi tuntematon ihminen on lihava.
        Ja toivottavasti se ei vaikuta muutenkaan hyvinvointiisi.
        Katsellakin voi, ja saa, toiseen suuntaan, ihmisen näkökenttä on yleensä aika laaja.

        Toivotaan eniten sitä, ettei itsestäsi tule koskaan lihavaa, asenteesi on sellainen, ettet pärjäisi mahdollisine läskeinesi.
        Tuttavapiiriisikään ei taida kuulua yhtään ylipainoista ( mietihän tarkkaan, onko niin ) ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan sitten, että sinä et sairastu mitenkään siitä syystä, että itsellesi tuntematon ihminen on lihava.
        Ja toivottavasti se ei vaikuta muutenkaan hyvinvointiisi.
        Katsellakin voi, ja saa, toiseen suuntaan, ihmisen näkökenttä on yleensä aika laaja.

        Toivotaan eniten sitä, ettei itsestäsi tule koskaan lihavaa, asenteesi on sellainen, ettet pärjäisi mahdollisine läskeinesi.
        Tuttavapiiriisikään ei taida kuulua yhtään ylipainoista ( mietihän tarkkaan, onko niin ) ?

        Miksi teit avauksen kun et halunnut kuulla vastaustani?


      • Anonyymi

        Miten niin ” luotu”
        Lihavuuteen on monia syitä aineenvaihdunta on yksi, ja jotkut ovat hieman pulleimpia kun toiset , jotta kukin tyylillään.
        Jase mikä on kaunista katsella ei liioin ole mikään totuus, sillä katselijoita on monia tyyppejä , se mikä sinulle on muka kaunista ei välttämättä ole sitä jollekin muulle, siis kukin tavallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ” luotu”
        Lihavuuteen on monia syitä aineenvaihdunta on yksi, ja jotkut ovat hieman pulleimpia kun toiset , jotta kukin tyylillään.
        Jase mikä on kaunista katsella ei liioin ole mikään totuus, sillä katselijoita on monia tyyppejä , se mikä sinulle on muka kaunista ei välttämättä ole sitä jollekin muulle, siis kukin tavallaan

        Menikö homma noin pahasti ihon alle?

        Läskissä ei ole mitään positiivista. 99,9 % ihmisistä haluaisi läskistä eroon, jos saisi valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi teit avauksen kun et halunnut kuulla vastaustani?

        Minä, joka toivomuksen esitin, en ole tehnyt avausta.

        Yleisesti vaan ottaa päähän ihmisten asenteet vähänkin itsestään poikkeavia ihmisiä kohtaan.
        Annettaisiin jokaisen olla sellainen kuin on, ihmisillä olisi paljon parempi olla.

        Jos jotain häiritsee, kun joku on lihava, niin voisi vaan ajatella, että onneks en itse ole, tai mikä vaan erilaisuus tms.
        Typerää tehdä itselleen ongelmaa toisen ihmisen asioista.
        Koska ongelmahan se silloin itselle/itsellä on, kun alkaa arvostella muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä, joka toivomuksen esitin, en ole tehnyt avausta.

        Yleisesti vaan ottaa päähän ihmisten asenteet vähänkin itsestään poikkeavia ihmisiä kohtaan.
        Annettaisiin jokaisen olla sellainen kuin on, ihmisillä olisi paljon parempi olla.

        Jos jotain häiritsee, kun joku on lihava, niin voisi vaan ajatella, että onneks en itse ole, tai mikä vaan erilaisuus tms.
        Typerää tehdä itselleen ongelmaa toisen ihmisen asioista.
        Koska ongelmahan se silloin itselle/itsellä on, kun alkaa arvostella muita.

        Sinä olet siis tosi lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet siis tosi lihava.

        En ole tosi lihava, vähän on ylipainoa.
        Mua ottaa päähän, kun porukat haukkuu lihavia, ja muutenkin jotenkin erilaisia ihmisiä täytyy olla arvostelemassa.


    • Anonyymi

      Millä tavalla lihavuus on "kehopositiivisuutta"?
      Terveydelle hyväksi on syödä vähän ja jopa olla hiukan nälissään.
      Syödä pieniä annoksia ja sallia keholle aikaa sulatella ne rauhassa.
      Se takaa pitkää elinikää terveempänä kuin joku normaalipainon ylärajoissa oleva ihrapallo, joka puolustaa herkuttelujaan, kun elämässä ei ole muuta sisältöä.
      Lääkärit ja terapeutit suosittelevat ylipainoa vanhemmille, kun eivät kykene nuorempia ylipainoisia hoitamaan työmäärän tähden.
      Kun ikäihmiset "kaivavat haarukalla itsensä hautaan", niin ei tarvii maksaa eläkemaksuja!

      • Anonyymi

        Kehoposiitivisuus taitaa sisältää myös käsitteen, että on itse tyytyväinen, ja suhtautuu positiivisesti omaan kehoonsa.
        Itse ainakin sisällytän ajatuksiini tämänkin.


    • Anonyymi

      On ok olla kehoonsa tyytyväinen, mutta pitää muistaa, että ylipaino on terveysriski.

    • Anonyymi

      aiitä lihavuudestakin on ihmisillä eri kuvia, joku tuntee olevansa lihava vaikka muut ei häntä sellaisena näe. Joku toinen ei edes huomioi ylipainoaan vaan elää elämäänsä omilla ehdoillaan.jote hieman kaksijakoinen asia .
      Niin kauan kun tuntee itseensä terveeksi on asiat hyvin, mutta jos alkaa ottamaan polviin kipeää kun mene rappusia ylös päin niin silloin on lihavuus syynä, jalat ei jaksa ylipainon kanssa,

    • Anonyymi

      Jotkut haluavat olla lihavia, siis oikein lihavia ja kurvikkaita.
      Niitähän on henkilöitä, jotka siirtävät omaa rasvaansa ja silikonia kehoonsa, että saisivat uhkeat muodot.
      Rodriko/Jessica Alves on yksi ja Suomessa Henry/Henny Harjusola.
      Varmasti moni muukin, mutta nämä henkilöt tuovat kauneusleikkauksiaan julkisesti esiin.
      Molemmat rakastavat pursuvia muotojaan. Moni kuitenkin valittaa vaivoista, joita saa liian raskaiden rintojen tähden tai muusta.
      Mutta minusta on tärkeää, että arvostaa kehoaan ja huolehtii siitä.
      Pitää sen terveenä.

    • Anonyymi

      On se. Lainasin rotsia nimittäin naapurille ja se sai sen näyttämään ihan läskiltä 😂🤣😅

    • Anonyymi

      > Onko ok olla lihava.

      2/3-osaa eli enemmistö suomalaisista on ylipainoisia. Se kertoo kansan puolesta kaiken tarvittavan.

    • Anonyymi

      Ei siinä mitään, tukeva ihminenkin voi olla todella hyvän näköinen ja jopa kaunis varsinkin jos huolehtii ulkonäöstään, pukeutuu hyvin ja vaatteet ovat vielä oikean kokoisiakin. Terveyden näkökulmasta katsottuna liikalihavuus ei ole ihmisille itselleen hyväksi ja tottahan sekin, että ihmisten liikalihavuuden seurausten hoito on melko kallista. Lihavuusleikkaukset yhteiskunnan kustantamana ylipainoisille ovat kuitenkin ihan ok jos henkilö sitoutuu leikkauksen jälkeen elintapojensa muutokseen.

      • Anonyymi

        Valitettavasti tilastojen mukaan suurempi % syö itsensä muutamassa vuodessa entiseen lihavuuteen ja saa toisenlaisen lihavuusleikkauksen.
        Paljon se keho kestää ja psyykke myös kaikkine rasituksineen.
        Sivuvaikutuksia aliravitsemus, hiusten lähtöä ja sopeutumisvaikeuksia.
        Tapaa olla niin, että perheessä ei ole vain yhtä lihavaa, joka kaipaa hoitoa.
        Perheenjäsenten sipsipussien rapina TV:tä katsellessa saa varmaan kiristelemään hampaita ja napsimaan muutaman ja sitten sitä mennään!
        Parempi ja halvempi tulos yhteiskunnalle olisi hoitaa koko perhe terveisiin elämäntapoihin. Ei vain yksi, joka ei pääse syömisen iloista eroon.

        Googlaten löytää ilmaisia terveystaloja ja muuta kaikenlaisiin omahoitoihin! Itse luin lihavuusleikkauksiin valmistautumista ja jälkihoitoa ihan ehkäisevässä mielessä. 2vuotta kestävä jakso!
        Diabetes-dieettin omaaminen on myös mainio tapa oikaista syömätapojaan.


    • Anonyymi

      Kysymys jo itsessään on vastaus. Kehopositiivisuus ei ole ok. Sillä on ok olla hoikka, laiha, solakka, riuku, kapakala, luuta ja nahkaa, tikku, pulkan naru, heinäseiväs, riuku, jne synonyymeja rasvattomalla keholle, joka tekee naisesta poikamaisen näköisen. Vaan kuka mistäkin tykkää. Media tykkää fitnestyypeistä ja sille on kauhistus lihava hlö koska, vain lihaksikas ja kuiva on kehumisen arvoinen sixpäkkeineen. Heidän ulkonäköäänkukaan ei kritisoi eikä moiti, mikä on outoa, koska sieltä ne kalliisti hoidettavat syömishäiriöiset löytyy sairaaloista. Ja yhteiskunnan varoilla toki.

    • Anonyymi

      Kehopositiivisiakin vainotaan ja kiusataan. Vainoaminen on rikos. Ja rikollisia ovat ns normaalipainoiset. Ymmärrättekö jo mitä teette muka terveyden nimissä näille ihmisille. Lopettakaa!

      • Anonyymi

        Minunkin kehooni on kohdistunut arvosteluja sen jälkeen, kun muutin elintapojani ja pudotin painoani liki 20 kg saatuani sitä ennen diagnoosin kakkostyypin diabeteksestä. Aika pahojakin kommentteja on alkanut nykyisestä ulkomuodistani tulla (vaikka en ole edes alipainoinen) ja varsinkin sellaisten ihmisten taholta, joiden mitä todennäköisemmin olisi syytä itsekin pudottaa painoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin kehooni on kohdistunut arvosteluja sen jälkeen, kun muutin elintapojani ja pudotin painoani liki 20 kg saatuani sitä ennen diagnoosin kakkostyypin diabeteksestä. Aika pahojakin kommentteja on alkanut nykyisestä ulkomuodistani tulla (vaikka en ole edes alipainoinen) ja varsinkin sellaisten ihmisten taholta, joiden mitä todennäköisemmin olisi syytä itsekin pudottaa painoaan.

        Sama täällä. Tarvii pienentää vain vaatekokoaan pari nr niin ympäristö raivostuu kateudesta! Tukehtuu kiukusta, mutta siihen joka onnistuu!
        Ei omaan kyvyttömyyteensä.


    • Anonyymi

      "Yleisesti vaan ottaa päähän ihmisten asenteet vähänkin itsestään poikkeavia ihmisiä kohtaan."

      Sen takia Suomessa arvostetaan läskejä ihmisiä - omia kaltaisiaan! Ylipainoiset ovat enemmistö.

      • Anonyymi

        Huvitti tuo " omia kaltaisiaan ", ihan siitä syystä, että olisiko enemmistö sitten sitä samaa kuin juuri sinäkin ehkä olet ? Silloinko ehkä saisi sinunkin " arvostuksen " ?
        Ihmiset saavat olla erilaisia, eri näköisiä, ja ihan mitä vaan, ei pitäisi kuulua muille.
        Ihmistä voi arvostaa, kuuluu hän sitten vähemmistöön tai enemmistöön.
        Vaikka naurettavaa ylipäänsä tuollainenkin jaottelu.


      • Anonyymi

        Suosittelen Iida Pasasen you tube-videoita näille, lihaville, en lihaisille!
        Siinä aikuinen nainen "maistelee" silmät tihrussa herkkuja.
        Syönyt itsensä työkyvyttömäksi ja nahka leviää.
        Hänellä on tuhansia seuraajia! Suomen karkkilla, makkaralla ja kaljalla rakennettua kansaa.
        Valtamerilaivoja ei rakenneta hallonpooteista!

        Eiköhä nälkä ja kylmä ala pian hoikistaa, kun hinnat hipovat pilviä ja sähkö katkaistaan. :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen Iida Pasasen you tube-videoita näille, lihaville, en lihaisille!
        Siinä aikuinen nainen "maistelee" silmät tihrussa herkkuja.
        Syönyt itsensä työkyvyttömäksi ja nahka leviää.
        Hänellä on tuhansia seuraajia! Suomen karkkilla, makkaralla ja kaljalla rakennettua kansaa.
        Valtamerilaivoja ei rakenneta hallonpooteista!

        Eiköhä nälkä ja kylmä ala pian hoikistaa, kun hinnat hipovat pilviä ja sähkö katkaistaan. :-D

        Samaa olen miettinyt, mitä kirjoitat tuossa viimeisessä kappaleessa.

        Hinnat kun jatkavat nousuaan, niin ehkäpä porukka alkaa laihtua.
        Kansansairauden parantamista, " pakkohoitoa ".

        Toisaalta olisi parempi pysyä lihoissaan, jos kylmäkin alkaa tulla, läski suojaa paremmin kylmältä.
        Saa nähdä kuinka tulee käymään, itse en ainakaan juuri nyt haluaisi laihtua yhtään.
        Tai sitten kun hinnat taas joskus laskevat ( toivottavasti ), niin kadonneet kilot voi syödä takaisin......


    • Anonyymi

      Nykyään kaikki epänormaali on muka ok läski on läski eikä se ole terveellistä mutta jos haluaa itselleen valehdella niin se on jokaisen oma asia .

    • Anonyymi

      Pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan, ulkonäkö ja terveys.

      Ihminen saa olla kutakuinkin minkä näköinen tahansa ja se on OK. Kirjoitan kutakuinkin koska esimerkiksi hakaristin tatuoiminen otsaan ylittää minun mielestäni kynnyksen, jota saa arvostella. Joku voi tietenkin pitää sitäkin hyvänä asiana.

      Terveys sen sijaan on asia, johon mielipiteillä on hyvin vähän vaikutusta. Kehopositiivisuus eli lihavuus tai -negatiivisuus eli anoreksia ovat molemmat haitaksi riippumatta siitä, mitkä ovat omat fiilikset.

      Vaikka terveys on oma asia, se on myös yhteiskunnan asia koska meillä kukaan ei itse maksaa hoitoaan. Yhteiskunnalla on oikeus ja jossain määrin myös velvollisuus ohjata ihmisiä elämään, joka ei rasita kohtuuttomasti kaikkien kukkaroa.

      Alkoholissa ja tupakassa on verot ja molempiin saa yhteiskunnan tukemaa vieroitushoitoa. Huumeet ovat sen lisäksi vielä kiellettyjä.
      Myös painon hallintaan saa apua oli se sitten liian pieni tai iso. Se itsessään sisältää viestin siitä, että keholla on olemassa rajat, joissa se pysyy terveenä.

      Tupakoinnin mainostaminen on kiellettyä koska siitä on haittaa. Alkoholinkin oli, kunnes EU ja viinimaat tekivät sen sallituksi uudelleen.
      Kukaan ei mainosta tupakointia tai ryyppäämistä positiivisena asiana eikä ole syytä mainostaa myöskään syömistä, joka johtaa sairauteen.

      Kehopositiivisuus on hyvä asia, kunhan sitä ei käytetä terveysvaikutusten kieltämiseen tai niistä keskustelemisen vaientamiseen.

      • Anonyymi

        Olen toivonut "sokeriveroa" myös ruokatarvikkeisiin, joihin sitä piilotetaan eri korvikemuodoissa.
        Sen sijaan, että ruoka-aineet puhdistamatta vitamiineista ja hivenaineista ja vihannekset hedelmät tulisivat halvemmiksi, niin ne kallistetaan!
        Siten kansa huumataan aivoistaan sokeririippuvaiseksi ja teollisuuden johtajat hykertävät käsiään, kun vingutetaan muovikorttia ja kiirehditään kotiin. Moni alkaa syömisen jo kaupan ovesta ulos päästessään.
        Uudet äidit ahmivat possumunkkeja matkalla kotiin, ettei perhe näe.
        Jos olisi edes yksi kauppa, mistä ostaa vain todella terveellistä valikoimaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen toivonut "sokeriveroa" myös ruokatarvikkeisiin, joihin sitä piilotetaan eri korvikemuodoissa.
        Sen sijaan, että ruoka-aineet puhdistamatta vitamiineista ja hivenaineista ja vihannekset hedelmät tulisivat halvemmiksi, niin ne kallistetaan!
        Siten kansa huumataan aivoistaan sokeririippuvaiseksi ja teollisuuden johtajat hykertävät käsiään, kun vingutetaan muovikorttia ja kiirehditään kotiin. Moni alkaa syömisen jo kaupan ovesta ulos päästessään.
        Uudet äidit ahmivat possumunkkeja matkalla kotiin, ettei perhe näe.
        Jos olisi edes yksi kauppa, mistä ostaa vain todella terveellistä valikoimaa!

        Sokeriveron lisäksi elintarvikkeisiin rasvavero eli kovat rasvat ja kovia rasvoja sisältävät elintarvikkeet korotettuun veroluokkaan. Nyt olisi hyvä aika tehdä nämä veromuutokset, kun ihmiset ovat muutenkin ruuan kallistumisen takia valmiita muuttamaan ruokailutottumuksiaan.


    • Anonyymi

      Onko siis ok olla lihava? Kansa vastaa kyllä, eikä peli tai vaaka valehtele.

      Kansa on puhunut, sillä kansa tietää. Jos haluat olla kuten muutkin, ole ylipainoinen.

      Lihavuus ei silti edistä terveyttä.

      • Anonyymi

        Onko pakko olla " kuten muutkin " ?


    • Anonyymi

      "Vaikka naurettavaa ylipäänsä tuollainenkin jaottelu."

      Avaaja jaottelee itse heti alussa ihmiset lihaviin ja ilmeisesti ei-lihaviin eli laihoihin ja normipainoisiin. Hän jaottelee ihmiset jo avauksessa.

      Onko kaikki maailmassa OK? Tuskin, mutta moni asia on.

      Ei ole OK olla lihava, mutta minulla ei ole asiassa mitään päätösvaltaa. Kadut on täynnä kauheita läskejä ja pelottavia pontsoja - ihmisille itselleen on annettu näennäinen valta valita. Suuri osa valitsee väärin tai ainakin suuren osan ajasta väärin.

      Mutta ihminen on ihminen, vaikka olisi lihavakin, ja lihavuudelle on sosiaalinen tilaus. Siinä mielessä asia on tietenkin ok, mutta lihavuudesta kärsii kokonaisuutena koko yhteiskunta.

      Jos pitäisi valita, olisin sata-kertaa-sadasta hoikka mieluummin kuin lihava.

    • se on ihan ok itellä paljon painon hyväksyminen ollu vaikeeta itellä lievä syömishäiriö

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos se vähän nenäkäs ja innokas nuori hoitajaneito terveyskeskuksessa ei olisi täräyttänyt häpeilemättä ja mitään kaunistelematta totuutta liikakiloista silmilleni en olisi ryhtynyt painonpudotukseen ja elämäntapamuutoksen vajaat pari vuotta sitten. Painoa lähti liki 20 kg, 2 tyypin diabetes on selätetty, kaikki veriarvot ovat kohdallaan, verenpaine on normaali, kehon koostumusmittaus osoitti lihaskunnon olevan hyvän ja metabolinen ikä on 15 v. nykyistä ikääni vähemmän. Totta kai vähän suutahdin hoitajan suorista sanoista terveystarkastuksessa, mutta sitten päätin näyttää itselleni ja kaikille epäilijöille mistä aineksista olen tehty. Nyt olen enemmänkin kuin vain tyytyväinen itseeni ja elämääni. Vyötärölihavuus- ja 2 tyypin diabetes seulonnat kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se vähän nenäkäs ja innokas nuori hoitajaneito terveyskeskuksessa ei olisi täräyttänyt häpeilemättä ja mitään kaunistelematta totuutta liikakiloista silmilleni en olisi ryhtynyt painonpudotukseen ja elämäntapamuutoksen vajaat pari vuotta sitten. Painoa lähti liki 20 kg, 2 tyypin diabetes on selätetty, kaikki veriarvot ovat kohdallaan, verenpaine on normaali, kehon koostumusmittaus osoitti lihaskunnon olevan hyvän ja metabolinen ikä on 15 v. nykyistä ikääni vähemmän. Totta kai vähän suutahdin hoitajan suorista sanoista terveystarkastuksessa, mutta sitten päätin näyttää itselleni ja kaikille epäilijöille mistä aineksista olen tehty. Nyt olen enemmänkin kuin vain tyytyväinen itseeni ja elämääni. Vyötärölihavuus- ja 2 tyypin diabetes seulonnat kaikille.

        > Totta kai vähän suutahdin hoitajan suorista sanoista terveystarkastuksessa, mutta sitten päätin näyttää itselleni ja kaikille epäilijöille mistä aineksista olen tehty.

        Hienoa, tuo vaatii luonnetta. En tiedä, pystyisinkö itse pääsemään yli hoitohenkilön tökeröstä käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Totta kai vähän suutahdin hoitajan suorista sanoista terveystarkastuksessa, mutta sitten päätin näyttää itselleni ja kaikille epäilijöille mistä aineksista olen tehty.

        Hienoa, tuo vaatii luonnetta. En tiedä, pystyisinkö itse pääsemään yli hoitohenkilön tökeröstä käytöksestä.

        Hoitaja sanoi asiat suoraan ja niin kuin ne oikeasti ovat ja näin pitääkin mielestäni toimia jotta viesti menee varmasti perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitaja sanoi asiat suoraan ja niin kuin ne oikeasti ovat ja näin pitääkin mielestäni toimia jotta viesti menee varmasti perille.

        Kuitenkin suutuit ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se vähän nenäkäs ja innokas nuori hoitajaneito terveyskeskuksessa ei olisi täräyttänyt häpeilemättä ja mitään kaunistelematta totuutta liikakiloista silmilleni en olisi ryhtynyt painonpudotukseen ja elämäntapamuutoksen vajaat pari vuotta sitten. Painoa lähti liki 20 kg, 2 tyypin diabetes on selätetty, kaikki veriarvot ovat kohdallaan, verenpaine on normaali, kehon koostumusmittaus osoitti lihaskunnon olevan hyvän ja metabolinen ikä on 15 v. nykyistä ikääni vähemmän. Totta kai vähän suutahdin hoitajan suorista sanoista terveystarkastuksessa, mutta sitten päätin näyttää itselleni ja kaikille epäilijöille mistä aineksista olen tehty. Nyt olen enemmänkin kuin vain tyytyväinen itseeni ja elämääni. Vyötärölihavuus- ja 2 tyypin diabetes seulonnat kaikille.

        Millä ruokavaliolla laihduit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin suutuit ensin.

        Joskus asiat voi suututtaa alkuun, mutta ehkä aika laittaa miettimään kuitenkin.


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi terveydenhoitohenkilööstö ei saisi sanoa tupakoinnista, huumeiden käytöstä, alkoholista, vääristä ruokailutottumuksista tai liikunnan puutteesta.

      Terveyden kannalta lihavuus tai alipaino ovat haitallisia siinä missä tupakointikin. En ole kuullut kenenkään valittavan siitä, että lääkäri sanoo, että tupakointi pitäisi lopettaa.

      Paino voi olla terveyshaitta eikä silloin voi pettää itseään väittämällä, että kyse olisi ulkonäöstä ja esteettisestä silmästä. Kauneusihanteita on monia ja sairaaloisen laiha tai lihava vetää puoleensa tiettyä porukkaa siinä, missä vaikkapa punapäät tai parrakkaat ihmiset.

      Vaikka pitäisi yli- tai alipainoa kuinka kiihottavana tai puoleensavetävänä, niin elimistölle se on kuitenkin epänormaali tila, jota ei voi parantaa tykkäämällä ulkonäöstään.

      • Anonyymi

        Kenellekään aikuiselle ylipainoiselle ihmiselle ei pitäisi olla yllätys, että hänen ylipainonsa otetaan jossain vaiheessa terveydenhuollossa esille. Terveydenhoitohenkilöstön velvollisuus on kertoa henkilölle mitä ongelmia hänen ylipainonsa saattaa aiheuttaa.


      • Anonyymi

        Minua ottaa päähän se terveydenhoitohenkilöiden hyökkäävä, tuomitseva, huutava tapa, jolla he kysyvät tupakan, alkoholin ja muun käytöstä.Sitä voi olla muutenkin aika herkistynyt, jos odottaa leikkausta ja sitten lisätään stressia vastaavalla käytöksellä.
        Katsotaan epäuskoisesti, kun kieltää käyttäneensä niitä.
        Heidän koulutetun nenänsä tulisi tunnistaa esim. tupakanhajun ja kun potilas ei ole ollut edes tupakkaa polttavien lähellä, niin ei pitäisi olla vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ottaa päähän se terveydenhoitohenkilöiden hyökkäävä, tuomitseva, huutava tapa, jolla he kysyvät tupakan, alkoholin ja muun käytöstä.Sitä voi olla muutenkin aika herkistynyt, jos odottaa leikkausta ja sitten lisätään stressia vastaavalla käytöksellä.
        Katsotaan epäuskoisesti, kun kieltää käyttäneensä niitä.
        Heidän koulutetun nenänsä tulisi tunnistaa esim. tupakanhajun ja kun potilas ei ole ollut edes tupakkaa polttavien lähellä, niin ei pitäisi olla vaikeuksia.

        Joillekin tyypeille ei voi sanoa hyvästi eikä pahasti, vetävät aina herneen nenäänsä. Liikalihavuus, tupakointi ja liiallinen alkoholin käyttö voi olla este jollekin terveydenhoitotoimempiteelle kuten vaikka leikkaukselle tai toimenpide ei johda paranemiseen eli sitä ei kannata tehdä jos henkilö ei sitoudu laihduttamaan tai lopettamaan tupakointia ja/tai päihteiden käyttöä joten kyllä terveydenhoitohenkilöstön on asiasta sanottava haluaa potilas sitten kuulla totuutta tai ei. Eikä se lääkäri tai hoitaja välttämättä edes esitä asiaa hyökkäävästi, olet kenties vain asennoitunut niin, että kaikki kaikki negatiivinen viesti terveydentilastasi ja elintavoistasi on hyökkäys sinua kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin tyypeille ei voi sanoa hyvästi eikä pahasti, vetävät aina herneen nenäänsä. Liikalihavuus, tupakointi ja liiallinen alkoholin käyttö voi olla este jollekin terveydenhoitotoimempiteelle kuten vaikka leikkaukselle tai toimenpide ei johda paranemiseen eli sitä ei kannata tehdä jos henkilö ei sitoudu laihduttamaan tai lopettamaan tupakointia ja/tai päihteiden käyttöä joten kyllä terveydenhoitohenkilöstön on asiasta sanottava haluaa potilas sitten kuulla totuutta tai ei. Eikä se lääkäri tai hoitaja välttämättä edes esitä asiaa hyökkäävästi, olet kenties vain asennoitunut niin, että kaikki kaikki negatiivinen viesti terveydentilastasi ja elintavoistasi on hyökkäys sinua kohtaan.

        Minullekin on usein sanottu lääkärikäynnin yhteydessä tupakan poltosta, mutta en minä sitä mitenkään loukkaavana ota, koska tärkeästä asiastahan he mainitsevat.

        On ihmisiä, jotka kokevat kaikenlaisen sanomisen ja arvostelun hyvinkin negatiiviseksi.
        Ja jos kovasti koskettaa ja suututtaa, sehän viittaa siihen, että sanoja on osunut ns. arkaan paikkaan, eli asia on vastaanottajallekin jonkinasteinen ongelma.
        Saattaa vaikka itsekin " inhota " itseään esim. huonolla elämäntavalla, ja kun siitä sanotaan, on heti hermot riekaleina.

        Jos joku jotain sanoo, ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti.
        Kun lääkärit sanoo tupakasta jotakin, silti ihminen itse päättää, mitä hän asian kanssa tekee, jatkaako vai lopettaako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin on usein sanottu lääkärikäynnin yhteydessä tupakan poltosta, mutta en minä sitä mitenkään loukkaavana ota, koska tärkeästä asiastahan he mainitsevat.

        On ihmisiä, jotka kokevat kaikenlaisen sanomisen ja arvostelun hyvinkin negatiiviseksi.
        Ja jos kovasti koskettaa ja suututtaa, sehän viittaa siihen, että sanoja on osunut ns. arkaan paikkaan, eli asia on vastaanottajallekin jonkinasteinen ongelma.
        Saattaa vaikka itsekin " inhota " itseään esim. huonolla elämäntavalla, ja kun siitä sanotaan, on heti hermot riekaleina.

        Jos joku jotain sanoo, ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti.
        Kun lääkärit sanoo tupakasta jotakin, silti ihminen itse päättää, mitä hän asian kanssa tekee, jatkaako vai lopettaako.

        Moni hoitaja on tooosi lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni hoitaja on tooosi lihava.

        Yleensä lihavat hoitajat tai lihavat lääkärit eivät ala puhua ylipainosta potilaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä lihavat hoitajat tai lihavat lääkärit eivät ala puhua ylipainosta potilaalle.

        En nyt kyllä vedä henkeen tätä väittämää, että läääkärit ja hoitajat eivät ota vastaanotolla esille potilaan ylipainoa jos ovat itsekin ylipsinoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt kyllä vedä henkeen tätä väittämää, että läääkärit ja hoitajat eivät ota vastaanotolla esille potilaan ylipainoa jos ovat itsekin ylipsinoisia.

        Kävin kerran ravitsemusterapeutin vastaanotolla (julkinen puoli). Hänellä oli siellä vieressä myös ravitsemusterapeuttiopiskelija oppimassa käytännön työtä.

        Ravitsemusterapeutti oli huomattavan pulska.

        Ravitsemusterapeuttiopiskelija oli puolestaan lähes luurankomaisen laiha, luulen sen johtuneen muustakin kuin tiukasta opiskelijabudjetista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin kerran ravitsemusterapeutin vastaanotolla (julkinen puoli). Hänellä oli siellä vieressä myös ravitsemusterapeuttiopiskelija oppimassa käytännön työtä.

        Ravitsemusterapeutti oli huomattavan pulska.

        Ravitsemusterapeuttiopiskelija oli puolestaan lähes luurankomaisen laiha, luulen sen johtuneen muustakin kuin tiukasta opiskelijabudjetista.

        Olen tavannut tosi paljon hoitajia, jotka ovat (lyhyitä ja) paksuja. Ei mitään terveysihmisen perikuvia. Ihan siis kansanmukaista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe