Naisten elämässä on kärsimystä,

Anonyymi

On puhuttu, että molemmilla sukupuolilla on vaikeaa ja niin onkin, mutta naisen elämästä ainakin naisena löydän enemmän pahoja puolia, mitä miesten. En usko, ettei miehillä voisi olla vaikeaa, mutta kerron naisten vaikeudet. En yritä vähätellä miehiä ja tiedän heilläkin olevan vaikeuksia.

Naisten vaikeudet:
Joka kuukausi kivuliaat kuukautiset. Rahaa menee elämän aikana monta tuhatta euroa kuukautissiteisiin, tamppooneihin yms.

Synnytys/raskaus. Yksilöllinen, mutta monilla sattuu aivan sietämättömästi ja huutoa kuuluu melkein joka synnytyksessä. Yleensä tuhat kertaa kuukautiskivut. Jos mies on, niin hänen roolinsa on olla muualla mahdollisesti pitämässä hauskaa tai halutessaan istua vieressä ilman mitään kipuja. Tietysti hyvä mies tsemppaa naista. Molemmat yhdessä lapsen tehneet, mutta naiselle lähes kaikki kipu. Mieti nyt, kun alle sentin paksuisesta aukosta tulee iso vauva. Raskauskivut. Nainen joutuu kantamaan lasta 9kk sisällään kivuliaasti ja mies saa innolla odottaa lapsen syntymää. Raskaus mahdollisesti pilaa kehon, ainakin muttaa kehoa ja sen myötä tulee mahdollisia epävarmuuksia omasta kehosta. (Tietysti niitä on hyvin mahdollista olla ennestään.) Kehoon tulee mahdollisesti raskausarpia ja jos vauva tulee keisarinleikkauksella, niin mahaan jää iso arpi.

Raiskaukset/seksuaalinen ahdistelu. Naisia raiskataan/ahdistellaan paljon, enemmän kuin miehiä. Raiskauksesta hyvin mahdollisesti alhaiset tuomiot, jos edes tulee tuomio. Miehelle ei tule mitään kantaa vauvasta. Ahdistelua tulee enemmän naisille ja mitään mukavaa ei se ole.

Seksin enemmät haitat/ehkäisy. Naista sattuu seksi paljon ainakin ensimmäisellä kerralla. Tietysti yksilöllistä, mutta kipu on yleensä kova. Mies vain laittaa sen sinne. Mieti, kun hyvin pieneen alle sentin paksuiseen aukkoon tungettaisiin iso banaani. Kipu on kova. Nainen yleensä huolehtii ehkäisystä ja joutuu varmistamaan asian tai ottamaan mitä kaikkea ehkäisyaineita itse sivuvaikutuksineen. Mies saa nauttia seksistä.

Miehen ”maitokauppaan lähteminen”. Kun mies kuulee naisen olevan raskaana, niin ei ole harvinaista, että hän lähtee pois naisen luota ja raskaus ja lapsi jäävät naisen vastuulle yksin.

Oikeudet ja vahvuuksien todistelu. Miehillä on enemmän oikeuksia, kuin naisilla. Esimerkiksi Amerikassa ei saa joissain osavaltiossa tehdä aborttia, vaikka raskaus olisi raiskauksen syytä, haitallista omalle ja tai lapsen terveydelle, ei pysty pitämään huolta lapsesta tai raskaana oleva henkilö olisi minkä tahansa ikäinen. Esimerkiksi 5v lapsi joutuisi pitämään vauvan, jos tulisi raiskatuksi. Jos esimerkiksi 13v nuori haluaisi adoptoida lapsen niin sanottaisiin, että hän on liian nuori pitämään huolta lapsesta eikä voi adoptoida. Jos 13v nuori olisi raskaana ja sanoisi että haluaa abortoida lapsen, niin sanottaisiin, että hänen pitää pitää lapsi, koska hän on tarpeeksi vanha pitämään siitä huolta. (Näin sanottaisiin minkä tahansa ikäiselle, olisikin vaikka 5v.) Muissakin maissa on abortti kielletty, kuten monissa Amerikan osavaltioissa. Paljonko haittaa tästä on miehille? Naisten pitää myös todistella, että ovat melkein asiassa kuin asiassa yhtä hyviä kuin miehet. Miehet saavat helpommin työpaikkoja. (Tietysti riippuu alasta/maasta, mutta yleensä.) Joissain maissa/töissä miehet saavat samasta työstä enemmän palkkaa kuin naiset.

Ulkonäköpaineet. Tietysti miehilläkin on ulkonäköpaineita, mutta naisilla huomattavasti paljon enemmän. Ne haittaavat elämää.

Meikkaaminen/sheivaaminen. Naisten pitää meikata ollakseen kauniita. (Ainakin yleissilmällä katsottuna monen mielestä naisen ovat paljon kauniimpia meikillä ja täysin luonnollista ulkonäköä ei hyväksytä.) Miesten ei tarvitse meikata, jotta olisivat komeita. Meikkaamiseen ja meikkeihin menee todella paljon aikaa ja rahaa. Naisten pitää sheivata, etteivät olisi ällöjä, likaisia ja miehekkäitä ainakin yleissilmällä katsottuna. Sheivaustarvikkeisiin ja sheivaamiseen menee aikaa ja rahaa.

Rinnat ja vaatetus. Naisilla on yleensä isot rinnat. Niiden takia rintaliiveihin menee paljon rahaa. On liian paljon asioita, joissa rinnat haittaavat. Naisten pitää pitää isoa uimapukua tai yläosaa ja alaosaa, kun miehelle riittää pelkkä alaosa. Pienet rinnat on miehilläkin, mutta ne näkyvillä saa mennä erittäin moneen paikkaan. Miehillä saa olla pienenpi vaatetus kuin naisilla. Ilman paitaa saa mennä erittäin moneen paikkaan ja joskus miehet ovat jopa ihmeissään, jos ilman paitaa ei päästetäkään esimerkiksi bussiin, mutta jos nainen olisi julkisella paikalla ilman yläosaa, niin tulisi poliisi pidättämään.

Mielestäni naisella ja miehellä pitäisi olla yhtä paljon kärsimystä yhteiseen lapseen liittyen, mutta nainen saa lähes kaiken fyysisen kärsimyksen. Tietenkään tähän asiaan emme ainakaan vielä voi vaikuttaa.

En yritä tällä loukata miehiä tai vähätellä miesten haittoja, vaan kerron naisten haitat. On maailmassa hyviä miehiä, enkä yritä sanoa, että kaikki miehet olisivat jotenkin asioiden syyllisiä tai pahoja.

15

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä listassa on monen monta kohtaa jotka naiset itse valitsevat itselleen.

      Otetaan nyt yksi kohta vaikka tarkasteluun

      "Seksin enemmät haitat/ehkäisy."

      Haittana miehelle on esim. se että harrastat kerran seksiä naisen kanssa joka valehtelee ehkäisystä ja sinut pakotetaan isyysvastuuseen joka aivan minimissäänkin tarkoittaa n. 18000€ taloudellista menetystä. Ilman mitään keinoa tai oikeutta puuttua tilanteeseen tai perua.

      Siinä kuule yksittäisten tampponien tai rintaliivien hinta ei paljoa paina kun yhden siemensyöksyn hinta mitataan auton arvossa.

      • Anonyymi

        Vaikutat yksinkertaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat yksinkertaiselta.

        Lievästi sanoen joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat yksinkertaiselta.

        Henkilöön käypä kommentti noteerattu ja kirjattu ylös, voitko kuitenkin vastata annettuun viestin todelliseen sisältöön?


    • Anonyymi

      Et sinä kerro "naisten haittoja" vaan käsityksesi niistä.

      Tämäkin asia kuten kaikki, on asennekysymys. MInä esim olen nauttinut joka ikisestä raskaudestani ja tätä miehet eivät koskaan koe.

      • Anonyymi

        Anteeksi, mutta minulla ei itseasiassa edes ole kokemusta raskaudesta tai synnytyksestä, mutta olen kuullut joiltain. Ehkä olisi vähän tarkemmin pitänyt miettiä ennen kirjoittamista. Enkä tietenkään ole näin negatiivinen oikeasti.😅


    • Anonyymi

      ”Meikkaamiseen ja meikkeihin menee todella paljon aikaa ja rahaa. Naisten pitää sheivata, etteivät olisi ällöjä, likaisia ja miehekkäitä ainakin yleissilmällä katsottuna. Sheivaustarvikkeisiin ja sheivaamiseen menee aikaa ja rahaa.” Kaksi sanaa- olet mies

      • Anonyymi

        En ole mies. -kirjoittaja. Naiset eivät tietenkään ällöjä, likaisia tai miehekkäitä elleivät sheivaa. Tarkoitin sitä, että moni ajattelee noin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mies. -kirjoittaja. Naiset eivät tietenkään ällöjä, likaisia tai miehekkäitä elleivät sheivaa. Tarkoitin sitä, että moni ajattelee noin. :)

        Ja tietysti on väärin ajatella, että naisen olisivat sellaisia, jos eivät sheivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mies. -kirjoittaja. Naiset eivät tietenkään ällöjä, likaisia tai miehekkäitä elleivät sheivaa. Tarkoitin sitä, että moni ajattelee noin. :)

        "Tarkoitin sitä, että moni ajattelee noin. :)"

        Ällöä on puhua toisten puolesta, varsinkin kun se "moni" ei todellakaan tarkoita montaa


    • Anonyymi

      Hmmm ... jokainen taitaa nähdä noita asioita vähän eri tavoin. Itse en kykene kovinkaan moneen noista kohdistasi samaistumaan ja olemaan niistä samaa mieltä.

      Esimerkiksi kuukautiseni ovat kyllähyvin kivuliaat, mutta onneksi mulla ei ole mitään kroonisia kipuja tai sairauksia. Kyllähän moni mieskin elää ihan jatkuvien kipujen kanssa, jotka eivät liity vain tiettyyn aikaan kuusta. Kuukautiskivut ja synnytyskivutkaan eivät ole suurimpia kipuja, jotka olen elämässäni kokenut. Siteitä, tampooneihin jne. en ole juuri elämässäni rahaa käyttänyt. Ostin aikanaan 18 vuotiaana opiskelijana kuukautiskupin. Se oli silloin kallis kertainvestonti, kun niitä ei silloin vielä löytynyt jokaisest ruokakaupastakin. Vaan sen jälkeen en ole elämässäni ostanut kuin yhden sidepaketin, synnytyksen jälkeen.

      Mä myöskin nautin raskaudestani. Voin todella hyvin koko raskausajan ja esim. nukuin paremmin kuin koskaan muulloin elämässäni. Ei mulla ole raskausajasta yhtään huonoa sanaa sanottavana. Synnytys sattui joo, mutta kuten sanottu, niin olen kokenut pahempiakin kipuja, jotka eivät ole liityneet mitenkään sukupuoleeni.

      Tuossa muutama ajatus.

    • Anonyymi

      Huh. Olipa vuodatus. Aloittajalta on jäänyt monta asiaa huomaamatta.
      Kaikki hänen luettelemansa asiat ovat naisen itsensä hallittavissa olevia.
      Oma vika jos oma elämä ja naisena olo on noin syvältä peffasta.

      Kuukautiskipuihin on saatavissa lääkkeitä, kuukautisten tuleminen voidaan estää täysin. Sitä varten on olemassa lääkärikunta, ammattinimike gynegologi. Sieltä saa apua.

      Kukaan ei pakota naista parisuhteeseen, ei seksisuhteisiin, eikä lisääntymään.
      Ne ovat täysin jokaisen naisen oman harkinnan takana. Oma valinta, ei pakko.
      Jos ei halua lapsia, ei tee niitä. Jos haluaa lapsia, kivuton vaihtoehto löytyy, adoptio tai sijaislapsi. Maailma on täynnä lapsia ilman vanhempia ja kotia.

      Meikkaaminen ja sheivaaminen ei ole pakollista, täysin luomuna voi kulkea ja menestyä yhtä hyvin kuin meikattunakin.

      Mitä tulee raiskauksiin, abortin kieltäviin lakeihin maailmalla, jne, ne ei ne tällä keskustelupalstalla ruikuttamalla vähene. Elämme Suomessa jossa on täysi vapaus aborttiin. Sen voi teetättää vaikka 10 kertaa jos nainen niin haluaa. Ei kenenkään ole pakko tulla raskaaksi.
      Se mitä muualla maailmassa tapahtuu, on valitettavaa ja surullista, mutta ne asiat eivät korjaannu tällä palstalla valittamalla.

      • Anonyymi

        Mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies.

        Mies koska ei uhriudu väkisin?

        Uhriutuminen ei ole ylevää tai naisellista vaan se on feministinen ehdollistettu reaktio joka viestii siitä että tuon reagointitavan omaava ei omaa yksilötahtoa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, miten negatiivisesta näkökulmasta ajattelet naisena oloa. Toki kirjoituksessasi on paljon tottakin, nainen "joutuu" usein kokemaan kipua kuukautisten ja synnytysten myötä, naiset ovat alttiimpia raiskauksille, naisten asema on vielä tänä päivänäkin kaukana miesten asemasta globaalisti ajateltuna jne mutta itse rakastan silti olla nainen. Kokemuksia ja tuntemuksia on erilaisia, mutta minä koin esimerkiksi raskaana olon enemmänkin etuoikeutena. Minusta oli ihanaa olla raskaana ja synnytys oli huikean upea kokemus siitä huolimatta, että se sattui kuin koko vartaloni olisi revitty kahtia. En koe pakkoa laittautua, mutta se on mielestäni kivaa. Tunnistan silti ulkonäköpaineet. Minusta on ihana tuntea olevani nainen, kun rakastelen miehen kanssa. En osaa kuvailla sitä paremmin, mutta niinä hetkinä tunnen olevani eniten yhteydessä naiseuteeni äidiksi tulemisen lisäksi.

      Ainoita hetkiä, kun olen kokenut naisena olosta olevan haittaa on esim työmaailmassa, kun osaamistani naisena on vähätelty tai olen saanut tytöttelyä osakseni. Joskus voimaa vaativissa asioissa kaipaisi miehen voimia. Olen joutunut seksuaalisen hyökkäyksen kohteeksi ja olisin ehkä selvinnyt siitä nopeammin pois, jos olisin ollut voimakkaampi. Myöhään yksin liikkuminen pelottaa joskus. Muutoin en koe naisena oloa mitenkään vaikeana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe