Eliquis verenohennuslääke?

Anonyymi

Haittavaikutuksina 1/10 saa suolistoverenvuotoja!
Onko kokemusta, minulla on.

Onko lääkäri määrännyt toista vaihtoehtoa? Jos on niin mitä?

Oletteko pilkkonut päivittäisannosta esim puolella tai vartilla?

Tuon määräsivät kun kerran sain flimmerin.

6

1402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Apteekissa kertoivat, että pillerin pilkkominen on kyseenalaista koska ei ole katkaisu-
      uraa ja tuolloin vaikuttavat aineet eivät mahdollisesti ole jakautuneet tasan pillerissä.
      Omalla riskilläni olen poistanut neljänneksen ja selvästi haittavaikutukset ovat vähentyneet.
      Kohta menen sisätautilääkärille joka kommentoinee. En jätä yleislääkärin varaan koska heillä ei ole riittävää tietoa.

    • Anonyymi

      Kaikki alkoi siitä kun kolme v. sitten sain sydänsykkeen 100-120/min. Kevyen puunkaadon jälkeen. Seuraavana päivänä menin päivystykseen ja sähköllä palauttivat sykkeen 60/min. (Nykyisin syke on 60-70 ja verenpaine 120/70.)

      Ennen kotiinlähtöä kysyivät "suostutko aloittamaan verenohennuslääkityksen ym". Toki suostuin. Reseptit rivaroksabaaniin, cardaceen ja bisoprololiin.

      Pari kk lääkitysten aloituksen jälkeen tuli veripaskaa, mustelmia ym. Terveyskeskus vaihtoi rivaroksan Eliquissiin.
      Ongelmat poistuivat mutta vain vuodeksi.

      • Anonyymi

        Postaukseni eivät ole saaneet ainuttakaan vastausta joten lukijoilla lie kaikki ok?

        Lopetan yksinpuhelun.


    • Anonyymi

      Jos on vaan kerran ollut sykkeet ja värinä. En ottais verenohennuslääkkeitä käyttöön, Haittavaikutuksina punasolujen, valkosolujen väheneminen. Pitkässä juoksussa haitta on suurempi kun hyöty. Lääkärit kirjoittaa liian isoilla annoksilla kaikki lääkkeet.
      En ole vakuuttunut noista verenpainelääkkeistäkään , laskee verenpaineita liikaa ja tulee pyörtymisiä. No molemmat kyllä siinä mielessä hyvät ettei aiheuta paljo haittavaikutuksia. Seuraa itse paineita ja sykkeitä. Kokemukseen perustuu sekä ohennuslääke , verenpainelääkkeet. Annos Klexane /enoxapar (pistos) 60 mg, lopputuloksena 10 mg ja omatoiminen vähennys ja vieläkin nenäverenvuotoja. Lääkärit (hematologi) ei ollut kiinnostunut vähentämään meni vuosia itse piti vähentää. Verenkuvat heikkeni , nyt korjaantuneet vähän pienennyksen jälkeen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on aiheesta lukemista https://www.duodecimlehti.fi/duo11828

        hyvä viittaus, luin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe