mikä puskee kakkoja pöydälle? no ainakin entisen pervokin leivinuuni puski useita ohrakakkoja pöydälle. se oli semmottinen 7 leivän UUNI.
kakkoja pöydällä
9
203
Vastaukset
Nyt otti ohraleipä! Kulttuurellista omimista sinulta! Kakko on Satakunnasta ja olen asunut siellä. Sinulla ei ole veressäsi hitustakaan porilaista hulluutta!
Nettihaaste! Luvettele Suomen maakuntaleivät.
Kakko, saaristolaislimppu, naan- leipä, rieska, riävä, Pälkäneen perunalimppu...
Itä- Suomessa on rikas ruislimppukulttuuri. Jokaisessa kunnassa on lähes leipomo, joka tekee uniikeja limppuja, mutta niillä ei taida olla, kuin kaupallinen nimi. Onko kalakukko leipä vai kukko? Oikeaan saaristolaislimppuun lisätään verta.Pälkäneen suunta mökkipitäjänä voisikin olla hyvää seutua kun oon kova perunalimppumies. Lisäsksi se kuuluu asutuskolmioon helsinki- tampere turku-helsinki. Ei ku sienimetällä ja sieniä myyntiin. sais tonttirahat.
Otetaan siis uudestaan. Olen pahoillani kulttuurisellisesta omimisesta mutta eikö se ole se joka menee jo liian pitkälle?
Olen leiponut monia suomalaisia leipiä kuten muinainen pervokki leivinuunissa. Olen tehnyt hapanjuureen ruisleipää kolme kertaa ja vain kerran epäonnistunut. olen supisuomalainen vaikka jotkut sanovat tulleen baltiasta. En usko. Joten luulen että minulla olisi myöskin oikeus tehdä kakkoja. Leivistäni huolimatta en ole karjalainen, härmäläinen tai satakuntalainen.
Kalakukko on mielestäni ns leipäkukko. Ylensyönyt joko muikkuja, muuta kalaa,lanttua, joskus jopa lihaa.
- Anonyymi
Stadin perinneleipä on Koskenkorva kyytipoikanaan Valdemar-viini. Leikkeleinä HKn Blöö sinapilla. Aamupuuro polttaa mennen tullen, kunnon krapula siis.
T: Alkkis-SalisNestemäinen leipä on helppo nielasta. Kuiduttomana voi aiheuttaa kovaa kakkaa krapularipulin jälkeen.
- Anonyymi
pervokki kirjoitti:
Nestemäinen leipä on helppo nielasta. Kuiduttomana voi aiheuttaa kovaa kakkaa krapularipulin jälkeen.
Pervokille hevi juuserin ruokavinkki:
Kurlauspäivinä syö reikämakaronia. Ylös tullessaan se kuitenkin juuttuu kurkkuun ja nenään. Mutta koska se on reikäversio, sen läpi voi hengittää, etkä tukehdu omaan pirjoon edes puolikoomassa.
Saanko hengenpelastusmitalin tms?
T: Alkkis-Salis Anonyymi kirjoitti:
Pervokille hevi juuserin ruokavinkki:
Kurlauspäivinä syö reikämakaronia. Ylös tullessaan se kuitenkin juuttuu kurkkuun ja nenään. Mutta koska se on reikäversio, sen läpi voi hengittää, etkä tukehdu omaan pirjoon edes puolikoomassa.
Saanko hengenpelastusmitalin tms?
T: Alkkis-SalisSilloin harvoin kun oksu tulee se, se tulee sellasella raivolla että vatsalaukku mukana. Vatsani pinnistysvoima on mahtava. Se saa kulkemaan tuotokset kumpaankin suuntaan.
- Anonyymi
pervokki kirjoitti:
Silloin harvoin kun oksu tulee se, se tulee sellasella raivolla että vatsalaukku mukana. Vatsani pinnistysvoima on mahtava. Se saa kulkemaan tuotokset kumpaankin suuntaan.
Upeeta. Laita kitapurjeeseesi joku tukirakennelma, koska muuten se lähtee ulkomaailmaan, kun pirjo puskee ylös Hornet-hävittäjän voimalla.
Voimia omaisille.
T: kirurgi-Salis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573185Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193981- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820