Meneekö muilla yhtä huonosti

Anonyymi

Täytin 47 vuotta mutta töihin en ole vielä päässyt jos ei työharjoitteluita oteta huomioon. Palkkatöihin en ole päässyt vaikka on 3 ammattitutkintoa ja kaikenlaisia kursseja käyty joista ei ole mitään hyötyä työn saamisessa. Siitä huolimatta elämässä on periaatteessa kaikki hyvin. En juo viinaa, en polta röökiä. Olen täysin terve ja velatonkin.

73

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko toi että "menee huonosti"?

    • Anonyymi

      Täällä toinen. Minulla on kuusi tutkintoa valmiina, mutta ei ensimmäistäkään koulutusta vastaavaa työtä ole löytynyt, sillä 16-vuotiaasta alkaen olen ollut liian vanha, en ainoastaan viimeiset kymmenen vuotta.

    • Anonyymi

      45- vuotta takana ja useampi toisen asteen ammattitutkinto. Ei ainuttakaan vakituista työsuhdetta. Ongelma on aina ollut ettei ole työkokemusta.

      En tiedä miten helvetissä ne kaikki ihmiset jotka ovat työelämässä ovat saaneet sen ensimmäisen työpaikkansa. Oliko heillä kaikilla jo sikiönä työkokemusta kaikilta aloilta?

      • Anonyymi

        Työharjoitteluista saa ne ensimmäiset työkokemukset.


      • Anonyymi

        En tiedä miten helvetissä ne kaikki ihmiset jotka ovat työelämässä ovat saaneet sen ensimmäisen työpaikkansa.

        Mä tiedän. Ihan puhtaasti suhteilla! Eli yrittäjät palkkaa lapsiaan, kavereitaan ja kavereidensa lapsia jne. etsivät henkilöitä töihin jotka he jollain tapaa tuntevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työharjoitteluista saa ne ensimmäiset työkokemukset.

        Työharjoittelu on palkatonta hyväksikäyttöä, jolla on korvattu normaalia palkkatyötä. Ennen pääsi suoraan töihin ja työssä perehdytettiin työtehtäviin. Tottakai yritykset teettää nyt työt ilmaisilla harjoittelijoilla, kun se on mahdollista. Ja uudet tilalle, kun edelliset lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työharjoittelu on palkatonta hyväksikäyttöä, jolla on korvattu normaalia palkkatyötä. Ennen pääsi suoraan töihin ja työssä perehdytettiin työtehtäviin. Tottakai yritykset teettää nyt työt ilmaisilla harjoittelijoilla, kun se on mahdollista. Ja uudet tilalle, kun edelliset lähtee.

        Kaikilla opiskelijoillahan noita ilmaisia työharjoitteluita on, joten se ei edistä yhtään työnsaantia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla opiskelijoillahan noita ilmaisia työharjoitteluita on, joten se ei edistä yhtään työnsaantia.

        Näin on. Työharjoittelua ei lueta työkokemukseksi ollenkaan.


      • Anonyymi

        En tiedä miten helvetissä ne kaikki ihmiset jotka ovat työelämässä ovat saaneet sen ensimmäisen työpaikkansa. Oliko heillä kaikilla jo sikiönä työkokemusta kaikilta aloilta?

        Tuo menee täysin suhteella Yrittäjtät palkkaavat frimoihinsa lapsiaan sekä muita sukaulaisiaan ja kavereitaan tai vähintäänkin jonkun jonka he jollain tapaa tuntevat. Outo naama ei kelpaa ellei ole ihan pakko niin sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten helvetissä ne kaikki ihmiset jotka ovat työelämässä ovat saaneet sen ensimmäisen työpaikkansa.

        Mä tiedän. Ihan puhtaasti suhteilla! Eli yrittäjät palkkaa lapsiaan, kavereitaan ja kavereidensa lapsia jne. etsivät henkilöitä töihin jotka he jollain tapaa tuntevat.

        Juurikin näin ja tavista potkitaan vain päähän vaikka nepotismi ja ikärasismi ovat arkipivää ja asiasta ei saa edes keskustella olennaisena ongelmana työllistymiseen.


    • Anonyymi

      Ette todellakaan ole ainoita.

      Nyt kohtapuoliin keski- ikäistyvä sukupolvi on se jossa on paljon 90- luvun tempputyöllistämispelleilyn kautta syrjäytettyjä ihmisiä. Siis meitä joille on kylmästi vain nostettu tie pystyyn työelämään kaikenlaisten tekosyiden varjolla. Meitä jotka on pistetty kiertämään ikiharjoittluissa ja kusetettu kaiken maailman kursseille ja työvoimakoulutuksiin joista on luvattu varma työpaikka. Lupauksia joita ei koskaan ollut tarkoituskaan lunastaa.

      Olisi mielenkiintoista tietää paljonko oikeasti on jo 40 ikään ehtineitä tällä tavoin syrjäytettyjä aivan normaaleita ihmisiä Suomessa. Ihmisiä joilla ei ole yhden yhtääkään oikeaa työsuhdetta takana.

      • Anonyymi

        Suuret ikäluokat pitäisi pistää vastuuseen nuorempien sukupolvien elämän pilaamisesta. He olivat niitä jotka kyhäsivät tämän elämän pilaamiskoneiston 90- luvun laman jälkeen kasaan. Ja se on pääsyy nuorempien sukupolvien tukiriippuvuuteen ja köyhyyteen. Työllistämistoimet ovat taanneet vain sen, että suurten ikäluokkien jälkeisiltä sukupolvilta on tie nostettu pystyyn elämään. Vain ne joilla on kodinperintönä hyvän saumat päästä työelämään suhteilla ovat päässeet elämässä eteenpäin.

        Suomessa on puoli miljoonaa toimeentulotukiriippuvaista.


    • Anonyymi

      Se on ollut aina niin että kun menee työharjoitteluun. Se menee hyvin ja sitten työnantaja sanoo ei palkata sinua koska ei ole töitä. Sitten ne ottaa toisen harjoittelijan ja näin jatkuu aina vaan koska savat ilmaisen työntekijän. Olen kieltäytynyt monista harjoitteluista viimeisen 10 vuoden aikana. Olen sanonut että minun harjoittelut on loppu. Minä otan vain palkkatyötä vastaan. No rakennusalalla ei tarjota palkkatöitä. Olen ollut noin 3 vuotta palkatöissä elämäni aikana. 5 vuotta harjoitteluita ja 14 vuotta työttömyyttä nyt takana.

      • Anonyymi

        Joo noin se menee monilla lottovoittosuomessa. Eikä taatusti ole sun vika. Koko systeemi on läpimätä. Koska ihmiset ovat mätäpäitä.

        Minulla pisin työsuhde oli kaksivuotinen oppisopimuskoulutusjakso. Siitä piti seurata varma työpaikka kaupungilla. Mutta koska mielipuolinen työyhteisö työpaikkarääkkäsi minut puolikuoliaaksi tuona aikana, päätti esimies että palkkaamiseni tietäisi vaikeuksia työyhteisölle, eikä sitten suostunutkaan tekemään työsopimusta. En tehnyt mitään väärin. Sain hyvän todistuksen koulutuksesta eikä minkään pitänyt olla vialla. Koulussa olin aina kympin käytöksen ja huolellisuuden tyttö. Jos minussa olisi jotakin perustavanlaatuisella tavalla pielessä sosiaalisesti, olisi ongelma varmaan havaittu jo peruskouluaikoina. Silloin ei ollut yhtään mitään ongelmia.

        Työyhteisö teki väärin minua kohtaan. Siellä oli aivan älyttömiä sosiaalisia ongelmia ja heidän omat ongelmansa sitten pistettiin aina uusien tulokkaiden syyksi. Kahden vuoden aikana siellä kävi lukemattomia työelämään yrittäjiä. Kaikki lähtivät pois. Kyseinen lafka myöhemmin lakkautettiin kokonaan siellä jo pikään ilmenneiden ongelmien vuoksi. Ja minua rangaistiin tästä.


      • Anonyymi

        "No rakennusalalla ei tarjota palkkatöitä."

        Viereisellä tietyömaalla ei näy olevan ainuttakaan suomalaista duunissa. Kaikki ulkomaalaisia.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat että rakennus alalla ei tarjota palkkatöitä? Kyllä minun rakennusalankokemuksen mukaan siellä tarjotaan nimenomaan palkkatöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No rakennusalalla ei tarjota palkkatöitä."

        Viereisellä tietyömaalla ei näy olevan ainuttakaan suomalaista duunissa. Kaikki ulkomaalaisia.

        Millä perusteella tiedät että ovat ulkomaalaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo noin se menee monilla lottovoittosuomessa. Eikä taatusti ole sun vika. Koko systeemi on läpimätä. Koska ihmiset ovat mätäpäitä.

        Minulla pisin työsuhde oli kaksivuotinen oppisopimuskoulutusjakso. Siitä piti seurata varma työpaikka kaupungilla. Mutta koska mielipuolinen työyhteisö työpaikkarääkkäsi minut puolikuoliaaksi tuona aikana, päätti esimies että palkkaamiseni tietäisi vaikeuksia työyhteisölle, eikä sitten suostunutkaan tekemään työsopimusta. En tehnyt mitään väärin. Sain hyvän todistuksen koulutuksesta eikä minkään pitänyt olla vialla. Koulussa olin aina kympin käytöksen ja huolellisuuden tyttö. Jos minussa olisi jotakin perustavanlaatuisella tavalla pielessä sosiaalisesti, olisi ongelma varmaan havaittu jo peruskouluaikoina. Silloin ei ollut yhtään mitään ongelmia.

        Työyhteisö teki väärin minua kohtaan. Siellä oli aivan älyttömiä sosiaalisia ongelmia ja heidän omat ongelmansa sitten pistettiin aina uusien tulokkaiden syyksi. Kahden vuoden aikana siellä kävi lukemattomia työelämään yrittäjiä. Kaikki lähtivät pois. Kyseinen lafka myöhemmin lakkautettiin kokonaan siellä jo pikään ilmenneiden ongelmien vuoksi. Ja minua rangaistiin tästä.

        Kaupungilla on ihan sairaita työyhteisöjä ja esimiehiä. Sama tapahtunut täälläkin. Esimies saattaa sepittää mitä tahansa mielivaltaista ja haluta irtisanoa sen perusteella. Kukaan ei valvo mitenkään laittomuuksia ja esimiesten työpaikkakiusaamisesta ei seuraa mitään. Itse asiassa isompi pomo oli kaikkein pahin kiusaaja ja lakien rikkoja.

        Jännä, että samoin syytettiin sosiaalisesti kyvyttömäksi, vaikka kaikista edellisistä työpaikoista hyvät suositukset sosiaalisista taidoista. Tunnettu hyvänä ja ahkerana työntekijänä ja edelliset pomot kehuneet.

        Ei siis pitänyt yhtään paikkansa. Ahkeruus oli kai syy, miksi savustettiin ulos. Yksityisissä yrityksissä ei nimittäin olisi voinut toimia kuten kaupungilla. Oli aivan eri tasolla mm. työtahti ja asiakaspalvelu. Ehkä poikkeava ahkeruus ei sopinut työyhteisöön, kun muut työntekijät alkoivat näyttää huonommilta. Vain kaupungilla on ollut noin sairas työpaikka. Ei enää ikinä sinne töihin.

        Turha itseä syyllistää. Ole onnellinen, kun pääsit pois. Kaupunki just kierrättää noita oppisopimus ja palkkatuen paikkoja. Uusi tilalle, kun edellinen lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella tiedät että ovat ulkomaalaisia?

        Mistäkö tietää, että palkataan ulkomaalaisia? Siitä, että työpaikkailmoituksessa yhteyshenkilöllä on ei-suomalainen nimi. Esim. kaupan ala, etelänaapurista. Kun katsoo kassoilla työskentelevien nimiä ja kuuntelee puhetta, kuulee mistä monet mm.pääkaupunkiseudulla kaupan kassoilla työskentelevistä tulee. Työpaikkailmoituksessa yhteyshenkilön nimi on etelänaapurista tulleen, ja tarkoitus on palkata maanmiehiä, vaikka naapureita kotimaasta. Sama muissakin töissä. Tottakai haastattelijan pitää osata sitä kieltä, mitä työntekijät puhuvat.

        Ei tarvitse ihmetellä, miksi suomalaiselle ei löydy töitä.


    • Anonyymi

      On hyvin mahdollista että se että olet terve raitis ja kirjoitusasustakin päätellen aivan täysipäinen ihminen on juuri se tärkein syy miksi sinua ei huolita suomalaiseen työelämään.

      Suomen työelämä on sairaita, sosiopaatteja ja kaikin tavoin ongelmaisia ihmisiä varten. Oppisopimuskoulutukseni aikainen työnjohtaja rekrytoi kaupungille vakituiseksi työntekijäksi oikeasti jopa kehitysvammaisen ihmisen. Normaalit ja terveet hän jätti kylmästi rannalle ruikuttamaan. En tänä päivänäkään ymmärrä työnjohtajan logiikkaa työntekijöiden valinnoissa. Teki aivan pöpejä valintoja kun tarjolla olisi ollut aivan terveitä hyviä työntekijöitä. Eivät kelvanneet. Epäilen että täysipäinen työntekijä olisi ollut riski työnantajalle koska työpaikoilla oli niin paljon asioita pielessä. Tyhmempi työntekijä ei tajua mitään joten hänestä ei ole uhkaa että avaa suunsa epäkohdista.

      Työttömyysongelma liittyy pitkälti siihen että Suomen työelämä on todella sairas. Hypoteesini onkin että pitkäaikaistyöttömät ovat suuremmalla todennäköisyydellä täysipäisiä ja normaaleita ihmisiä, ja työlliset sitten niitä sairaita, sosiaalisesti ongelmaisia. ja päihteiden ongelmakäyttäjiä

      • Anonyymi

        No, jos siellä CV:ssä lukee esimieskokemusta niin tasan tarkkaan varsinkaan kukaan kaupungin esimies ei palkkaa, koska pelkää, että viet hänen esimiestyönsä ja tulet hänen tilalle töihin. Lisäksi pelkäävät, että vähänkään joku täysissä järjissä oleva alkaisi arvostelemaan heidän työtänsä.


      • Anonyymi

        Itse aikoinaan vuosia, vuosia sitten ollessani eräässä työssä ihmettelin työnjohdon ja työvuorosuunnittelijan valintoja ja käytöstä. Ensinnäkin jos vähänkään ns. normihyvä työntekijä oli niin kaikki työvuorot vaan pois ja tilalle joku todella huono. Mitä huonommin hoiti työnsä, sitä enemmän sai kehuja oman firman työnjohdolta, mutta asiakkailta vain haukkuja. Mitä enemmän asiakasfirma haukkui sitä tyytyväisempi oli työnjohto. Samoin työvuorosuunnittelija laittoi aina tahalleen sellaiset työvuorot, jotka työntekijä oli ilmoittanut ettei voi tehdä. Työhönotossa luvattiin ummet ja lammet, että meillä riittää töitä, mutta pian aloitettua työt kummasti aivan kaikki työvuorot katosivat. Mitä paremmin teit työsi ja mitä enemmän sait asiakkailta kiitosta sitä vähemmän sinulla oli työvuoroja.

        Sama eräällä toisella työnantajalla. Mitä paremmin teit työsi sitä enemmän omalta esimieheltä tuli haukkuja, mutta asiakkailta vain kiitosta. Kun asiakas soitti esimiehelle kiittääkseen työntekijää niin esimies ei välittänyt kiitosta työntekijälle vaikka asiakas niin painotti toivovansa. Jos työkaveri mokasi tai jopa syyllistyi rikokseen niin se oli aina sen työntekijän syy, joka ei ollut tehnyt mitään väärin. Syyllistävä katse osoitti aina jotakuta täysin viatonta. Kun kesän yli jatkoikin töitä niin työkaveri alkoi kaataa kaikkea sontaa päälle ja vittuilla vaikka se työ ei ollut häneltä mitenkään pois. Kyllä työkaveri jaksoi kesällä niin ystävällinen olla, ai että, mutta käytös muuttui kuin seinään syksyn tullessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse aikoinaan vuosia, vuosia sitten ollessani eräässä työssä ihmettelin työnjohdon ja työvuorosuunnittelijan valintoja ja käytöstä. Ensinnäkin jos vähänkään ns. normihyvä työntekijä oli niin kaikki työvuorot vaan pois ja tilalle joku todella huono. Mitä huonommin hoiti työnsä, sitä enemmän sai kehuja oman firman työnjohdolta, mutta asiakkailta vain haukkuja. Mitä enemmän asiakasfirma haukkui sitä tyytyväisempi oli työnjohto. Samoin työvuorosuunnittelija laittoi aina tahalleen sellaiset työvuorot, jotka työntekijä oli ilmoittanut ettei voi tehdä. Työhönotossa luvattiin ummet ja lammet, että meillä riittää töitä, mutta pian aloitettua työt kummasti aivan kaikki työvuorot katosivat. Mitä paremmin teit työsi ja mitä enemmän sait asiakkailta kiitosta sitä vähemmän sinulla oli työvuoroja.

        Sama eräällä toisella työnantajalla. Mitä paremmin teit työsi sitä enemmän omalta esimieheltä tuli haukkuja, mutta asiakkailta vain kiitosta. Kun asiakas soitti esimiehelle kiittääkseen työntekijää niin esimies ei välittänyt kiitosta työntekijälle vaikka asiakas niin painotti toivovansa. Jos työkaveri mokasi tai jopa syyllistyi rikokseen niin se oli aina sen työntekijän syy, joka ei ollut tehnyt mitään väärin. Syyllistävä katse osoitti aina jotakuta täysin viatonta. Kun kesän yli jatkoikin töitä niin työkaveri alkoi kaataa kaikkea sontaa päälle ja vittuilla vaikka se työ ei ollut häneltä mitenkään pois. Kyllä työkaveri jaksoi kesällä niin ystävällinen olla, ai että, mutta käytös muuttui kuin seinään syksyn tullessa.

        Yhdessä oppisopimuspaikassa kolmen työntekijän yksikössä sosiaalikasvattajana työskentelevä keski- ikäinen nainen lukitsi minut lukkojen taakse puoleksi päiväksi. Iltapäivällä hän tuli päästämään minut ulos ja yritti valehdella etteivät olleet huomanneet minun olevan kadoksissa.

        Kolmen työntekijän yksikössä olivat nähneet minun tulevat aamulla töihin.

        Eivät huomanneet poissaoloani.

        Sosiaalikasvattaja koulutukseltaan.

        Olen törmännyt työelämässä niin uskomattoman törkeään käytökseen ettei uskoisi ellei itse olisi ollut todistamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä oppisopimuspaikassa kolmen työntekijän yksikössä sosiaalikasvattajana työskentelevä keski- ikäinen nainen lukitsi minut lukkojen taakse puoleksi päiväksi. Iltapäivällä hän tuli päästämään minut ulos ja yritti valehdella etteivät olleet huomanneet minun olevan kadoksissa.

        Kolmen työntekijän yksikössä olivat nähneet minun tulevat aamulla töihin.

        Eivät huomanneet poissaoloani.

        Sosiaalikasvattaja koulutukseltaan.

        Olen törmännyt työelämässä niin uskomattoman törkeään käytökseen ettei uskoisi ellei itse olisi ollut todistamassa.

        Eikun anteeksi kyseessä oli palkkatukipaikka, ei opso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä oppisopimuspaikassa kolmen työntekijän yksikössä sosiaalikasvattajana työskentelevä keski- ikäinen nainen lukitsi minut lukkojen taakse puoleksi päiväksi. Iltapäivällä hän tuli päästämään minut ulos ja yritti valehdella etteivät olleet huomanneet minun olevan kadoksissa.

        Kolmen työntekijän yksikössä olivat nähneet minun tulevat aamulla töihin.

        Eivät huomanneet poissaoloani.

        Sosiaalikasvattaja koulutukseltaan.

        Olen törmännyt työelämässä niin uskomattoman törkeään käytökseen ettei uskoisi ellei itse olisi ollut todistamassa.

        Yksi entinen työkaverinainen antoi minulle neljä kappaletta oman tyttärensä alushousuja lahjaksi. Hänellä oli ikäiseni tytär jonka vaatekaaapilla oli käynyt. En ole keksinyt moiselle mitään järkevää syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä oppisopimuspaikassa kolmen työntekijän yksikössä sosiaalikasvattajana työskentelevä keski- ikäinen nainen lukitsi minut lukkojen taakse puoleksi päiväksi. Iltapäivällä hän tuli päästämään minut ulos ja yritti valehdella etteivät olleet huomanneet minun olevan kadoksissa.

        Kolmen työntekijän yksikössä olivat nähneet minun tulevat aamulla töihin.

        Eivät huomanneet poissaoloani.

        Sosiaalikasvattaja koulutukseltaan.

        Olen törmännyt työelämässä niin uskomattoman törkeään käytökseen ettei uskoisi ellei itse olisi ollut todistamassa.

        Pääsin joskus tiskariksi ravintolaan. Työhaastattelussa ravintolan omistaja ilmoitti että olennaista ei ole kestävätkö he minua, vaan olennaista on kestänkö minä heitä.

        Myöhemmin ymmärsin mitä se tarkoitti.

        Työhaastattelussa yhtäkkiä tuntui kuin olisin sairastunut flunssaan. Myöhemmin ymmärsin miksi. Ravintola oli hygieniatasoltaan jotakin mitä ei viitsi edes ääneen sanoa. Ruokavarastoista löytyi kissanruokaa. Keittiössä käyskenteli tanskan dogin kokoinen koira. Ääneni kähentyi, joten ravintoloitsija antoi minulle snapseja jotta pystyn puhumaan. Olin aivan kännissä lähtiessäni ulos työhaastattelusta.

        Sain paikan. Työsopimus kirjoitettiin kuittipaperille josta lähtivät musteet heikohta. Käytännössä sopimus oli lopulta vain tyhjä paperi. Soppariin sovittiin ensin koeaika. Mutta koska musteet olivat kadoksissa ei tästä ollut mitään todistetta. Ravintoloitsija väitti sopimuksen olevan toistaiseksi voimassaoleva.

        Ravintolan keittiössä työskenteli kokkina ulkomaalainen tyyppi, joka kertoi ettei hän ole minkään maan kansalainen. Häneltä oli evätty syntymämaansa kansalaisuus eikä hänellä ollut vielä suomen kansalaisuutta. Saatananpalvoja. Pentagrammit ja ristit väärinpäin kaulassa. Alkoholisti. Kokki keksi omasta päästään kaikenlaisia ruokia ja niille mitä ihmeellisimpiä nimiä joille naurettiin siellä keittiössä. Ravitelissa kävi mm Finnairin johtaja syömässä.

        Lopulta en pystynyt jatkamaa. En saanut palkkaa. Ja koiran omistaja oli mulkku enkä kestänyt häntä. Vittuili mulle kun en tiennyt mikä on lollorosso. Kun lähdin pois sain tietenkin karenssin.


      • Anonyymi

        "pitkäaikaistyöttömät ovat suuremmalla todennäköisyydellä täysipäisiä ja normaaleita ihmisiä, ja työlliset sitten niitä sairaita, sosiaalisesti ongelmaisia. ja päihteiden ongelmakäyttäjiä"

        Olen samaa mieltä. Minullakaan ei ole vaikeuksia toimia normaalien ystävällisten, huomaavaisten, työnsä osaavien ihmisten kanssa. Kuitenkin minulla katsotaan olevan huonot sosiaaliset taidot, koska sairailla työpaikoilla joudun työpaikkakiusattavaksi, enkä osaa puolustautua. Minun mielestäni työelämän ei kuulu olla jatkuvaa taistelua. Ihminen voi oppia pois nälvimisestä, selkäänpuukottamisesta, juoruilusta, vahingonilosta, valehtelusta jms, jos haluaa. Ihmisestä tulee rajoittunut, iljettävä epäihminen, jos hän ei kehitä lainkaan itsekuria. Hän on kuin iso ilkeä kakara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi entinen työkaverinainen antoi minulle neljä kappaletta oman tyttärensä alushousuja lahjaksi. Hänellä oli ikäiseni tytär jonka vaatekaaapilla oli käynyt. En ole keksinyt moiselle mitään järkevää syytä.

        Ehkä hän halusi vihjata, että et vaihtanut alusvaatteitasi päivittäin. Siis vaikka vaihdoitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsin joskus tiskariksi ravintolaan. Työhaastattelussa ravintolan omistaja ilmoitti että olennaista ei ole kestävätkö he minua, vaan olennaista on kestänkö minä heitä.

        Myöhemmin ymmärsin mitä se tarkoitti.

        Työhaastattelussa yhtäkkiä tuntui kuin olisin sairastunut flunssaan. Myöhemmin ymmärsin miksi. Ravintola oli hygieniatasoltaan jotakin mitä ei viitsi edes ääneen sanoa. Ruokavarastoista löytyi kissanruokaa. Keittiössä käyskenteli tanskan dogin kokoinen koira. Ääneni kähentyi, joten ravintoloitsija antoi minulle snapseja jotta pystyn puhumaan. Olin aivan kännissä lähtiessäni ulos työhaastattelusta.

        Sain paikan. Työsopimus kirjoitettiin kuittipaperille josta lähtivät musteet heikohta. Käytännössä sopimus oli lopulta vain tyhjä paperi. Soppariin sovittiin ensin koeaika. Mutta koska musteet olivat kadoksissa ei tästä ollut mitään todistetta. Ravintoloitsija väitti sopimuksen olevan toistaiseksi voimassaoleva.

        Ravintolan keittiössä työskenteli kokkina ulkomaalainen tyyppi, joka kertoi ettei hän ole minkään maan kansalainen. Häneltä oli evätty syntymämaansa kansalaisuus eikä hänellä ollut vielä suomen kansalaisuutta. Saatananpalvoja. Pentagrammit ja ristit väärinpäin kaulassa. Alkoholisti. Kokki keksi omasta päästään kaikenlaisia ruokia ja niille mitä ihmeellisimpiä nimiä joille naurettiin siellä keittiössä. Ravitelissa kävi mm Finnairin johtaja syömässä.

        Lopulta en pystynyt jatkamaa. En saanut palkkaa. Ja koiran omistaja oli mulkku enkä kestänyt häntä. Vittuili mulle kun en tiennyt mikä on lollorosso. Kun lähdin pois sain tietenkin karenssin.

        Kuulostaa tutulta. Nuorena olin työntekijänä eräässä paikassa, jossa ravintolan päällikkö kaivoi nenästänsä räkää ja pyyhki sormensa seiniin ja oven peiliin. Ravintolan ovet olivat aivan mustia myös likaisista kädenjäljistä. Eräässä paikassa tuntui kuin olisin ollut töissä jossain näkymättömän flunssapilven keskellä. Kosteaa, likaista ilmaa kaiken pyörivän lian keskellä eikä ilma kiertänyt ollenkaan. Jatkuva ihmeellinen flunssamainen paineen tunne koko ajan. Kun lopetin työt niin olo oli niin kevyt ettei mitään rajaa.


    • Anonyymi

      Olis pitänyt tajuta esittää sairasta monivammaista keharia niin olisin tänäkin päivänä varmaan jo upealla uralla mediaaniliksoilla.

    • Anonyymi

      Mies 52 vuotta ikää.
      Työelämässä ainoastaan vuokrafirmoissa 1 päivä - puolivuotta kestäviä työkeikkoja yhteensä noin 3 vuotta. Siis työssä vain noin 3 vuotta tähän 52 ikään.
      rakennushommia.
      rakennusalan perustutkinto suoritettuna huuhaa kursseja.
      Raitis, savuton, velaton ja terve sekä hyväkuntoinen.
      Eipä ole omaisuutta päässyt karttumaan, ei lapsia eikä kumppania.
      kuka sitä työtöntä / pätkätyöläistä miestä kumppanikseen huolisikaan.
      Eläkkeeseen vielä pitkä matka. Tehdään työkeikkoja niin pitkään kun terveyttä ja kuntoa riittää.
      Työeläkekertymää todella vähän.

      • Anonyymi

        Raksalle kyllä pääsee jos on väkivaltainen huumediileri. Siskoni eksän päätulot tulivat aikoinaan pääasiassa huumeiden välityksestä. Ei ollut tälläkään tyypillä mitään ongelmia päästä joka kesä raksalle pimeästi töihin. Näin edelliskesänä hänet jo ikääntyneenä paiskivan hommia rakennustyömaalla. Edelleenkin työtä ja toimeentuloa piisaa rikollisilla.


      • Anonyymi

        "Siis työssä vain noin 3 vuotta tähän 52 ikään.
        ...
        Raitis, savuton, velaton ja terve sekä hyväkuntoinen."

        Tällaiset tarinat näyttävän toistuvan näissä pitkäaikaistyöttömyystarinoissa.

        Normaalit ovat työttöminä ja köyhinä. Monivammaiet sosiopaatit päihderiippuvaiset rikolliset ansiotöissä mediaanituloilla.


    • Anonyymi

      Töihin pääsee fiksut ihmiset. Tyhmät ei pääse töihin. Olen kai tyhmä sitten ja olenkin ollut yli 12 vuotta työtön.

      • Anonyymi

        Minä olen tyhmä ja yksinkertainen silti ollut töissä 19 vuotiaasta saakka, yhden vuoden ainoastaan ollut työttömänä,olen nyt 32 ja työputkea takana 13 vuotta.


    • Anonyymi

      Töissä suorittavaa työtä tekevässä työssä. Työ vaatii vain hieman kielitaitoa, muuten ei koulutusvaatimuksia. Työssä on nuoria merkonomi tms. vastaavan koulutuksen saaneita miehiä ja keski-ikäisiä korkeakoulutettuja naisia. Jokunen keski-ikäinen pitkän uran tehnyt mieskin joukossa.

      Näin me koulutetut viedään nuorten ammattikoulutettujen työpaikat. Täysin ylikoulutettuja tuohon työhön. Sori teille, jotka ette pääse töihin.

    • Anonyymi

      Vähän samanlaisessa tilanteessa olen. En ole koskaan polttanut ja elämäntavat kunnossa. Velaton, ei mitään erityisiä ongelmia. Pitkäaikaistyöttömänä se että on elänyt hyvin ja moitteettomasti, on terve ja asiansa hyvin hoitanut, tuntuu melkein rikokselta.

      Joskus jouduin sosiaalitoimen asiakkaaksi koska jouduin kerjäämään harkinnanvaraista toimeentulotukea. Varsinkin siellä tunsin itseni erityisen syylliseksi koska olin liian terve, liian hyvinvoivan näköinen siisti ja tasapainoinen ollakseni sosiaalitoimen asiakas. Sosiaalitäti katsoi minua skeptisesti kuin olisi epäillyt minun oikeasti tarvitsevan harkinnanvaraista tukea, koska en näyttänyt ulkoisesti ongelmaiselta, surulliselta ihmisraasulta kuten ilmeisesti useimmat hänen asiakkaansa.

      Pitkäaikaistyötöntä köyhää painostetaan Suomessa olemaan ainakin vähän sairas, jollakin tavalla ongelmainen ja kompleksinen ihminen. Monikohan pitkaikaistyötön on pistänyt elämänsä risaseksi vain siksi koska yhteiskunta painostaa siihen pitkäaikaistyöttömyyden ja köyhyyden vuoksi.

      • Anonyymi

        Ja voi kiesus montakohan kertaa onkaan tullut vastaan idiootteja eri luukuilla, jotka ihmettelevät että sähän oot ihan normaali.

        Että voisit aivan hyvin sinäkin olla töissä.

        Aivan kuin tämän pitäisi olla minulle itselleni joku uutinen.

        Ihmiset luulevat että työtön on työtön koska ei tajua olevansa työkykyinen ja normaali.


    • Anonyymi

      Ei mene. Olen ollu töissä 17-vuotiaasta. Ainakin 50 määräaikaista työsuhdetta, mutta joskus tulee se viimenen määräaikainen.

    • Anonyymi

      Ongelma ratkeaa ainoastaan sillä että työttömät järjestäytyy tai muulla tavalla ovat yhteydessä toisiinsa.
      Tarvitsen itse jonkin verran palkkaa välttääkseni kuntouttavan työtoiminnan mutta voisin käyttää saamani palkan tai työmarkkinatuen muiden työttömien palkkaamiseen.
      Kannattaa maksaa työstä mieluummin toiselle työttömälle kuin jollekin suuryritykselle.

    • Anonyymi

      Muttakun Marin on hoitanut homman kotiin niin hienosti:D työttömät saatu töihin,velkaa ei ole,kaikki ah,niin kukoistaa!!! (Huomatkaa sarkasmi)

    • Anonyymi

      On selvää ettei töihin pääse. henkilöstöfirmat on ihan huuhaa firmoja joiden kautta työpaikat menee ulkomaalaisille. Vuosia hakenut eikä ne edes vastaa koskaan mitään.

    • Anonyymi

      Paljonkohan tämän ikäisiä ihmisiä on Suomessa joille on samalla tavalla nostettu tie pystyyn kaikkialle kuin tämän ketjun aloittaja? Epäilen että paljon enemmän kuin uskotaan.

      Suomi on sairas maa. Mikä helvetti tätä maata vaivaa?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      varmaan aloittaja on pohtinut syitä että se oma työllistyminen ei onnistu vaikka on 3 ammattitutkintoa. Jotain siinä omassa jutussa klikkaa kun harjoitteluvaihetta pitemmälle työelämässä ei ole onnistunut pääsemään. Moni työllistyy vähemmillä tutkinnoillakin hyvin. Työelämässä on vaikeata saada otetta jos on hidas, hiljainen, syrjäänvetäytyvä, yrmeä, outo, ryhmään sopeutumaton,haistattelija, aloitekyvytön tai sitten liian omaloitteinen jne .

      • Anonyymi

        Ysärilläkään en halunnut valtion virkamieheksi tai poliitikoksi enkä edelleenkään halua enkä tule haluamaankaan. Jos se on mukamas ainut keino tienata rahaa maailmassa niin pitäkööt edelleen vaan tunkkinsa ja vetäkööt käteensä sekä haistattakoot pitkät.


      • Anonyymi

        Työelämässä on vaikeata saada otetta jos on hidas, hiljainen, syrjäänvetäytyvä, yrmeä, outo, ryhmään sopeutumaton,haistattelija, aloitekyvytön tai sitten liian omaloitteinen jne

        Juuri tuossa on ne syyt. Juuri nonihan tuo menee. Ihan sama jos sulla oli koulussa hyvä kolutodistus, mutta jos sinulla on jotain noista mainituista et saa töitä.


    • Anonyymi

      Mikäli kertomasi pitää paikkansa, sinulla ei mene huonosti. Taloutesi olet osannut työttömyydestä huolimatta hoitaa hyvin.
      Itsellä menee huonosti. Ei oikein kunto enää kestäisi helposti työtä. Nestettä kerää jalat, särkyä, vihlontaa ja aivosumu jo torstaisin. Kun pääsen viikon hommilta, hyvä kun jaksan enää kävellä työmatkan.
      Ei velkaa, sekava tilanne muutoin rahan kanssa, tämä työnhakuvelvoite vielä, alituinen pelko senkin vähän sovitellun häviämisestä, mitä olen lisukkeeksi hakenut ja saanut. Työnantajalla ei ole enempää tarjota työtä, eikä ainakaan mitään kevyempää, ettei kroppa korkkaa.
      Ikää vasta 54.

      • Anonyymi

        Suomi on persläpivaltio ja se alkuperäinen Suomi kuoli jo ysärin lamassa.
        Kaikki tulevaisuus on tapettu duunarilta ja työttömältä, eiköhän sitä ole pienemistäkin syistä sota alkanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on persläpivaltio ja se alkuperäinen Suomi kuoli jo ysärin lamassa.
        Kaikki tulevaisuus on tapettu duunarilta ja työttömältä, eiköhän sitä ole pienemistäkin syistä sota alkanut.

        tämä on sitä markkinataloutta, jota on paljon mainostettu.
        Mutta ongelma siinä on juuri tämä riisto, töitä pitäisi muka tehdä halvalla, jotta omistava luokka keräisi suuret voitot !
        Jotta sellainen toimintamalli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä on sitä markkinataloutta, jota on paljon mainostettu.
        Mutta ongelma siinä on juuri tämä riisto, töitä pitäisi muka tehdä halvalla, jotta omistava luokka keräisi suuret voitot !
        Jotta sellainen toimintamalli.

        En ymmärrä miten vapaan markkinatalouden on automaattisesti oltava ristiriidassa taloudellisen hyvinvoinnin tasapuolisen jakautumisen kanssa. Miksi ajatellaan että yritysten tarkoitus on tavoitella mahdollisimman suurta voittoa vain omistajille? Työntekijöiden on tietenkin myös hyödyttävä yrityksen menestyksestä.

        Valtion harjoittama markkinavoimien kontrollointi perustuu siihen, että yritykset eivät toimi eettisesti oikein. Jos vapaata markkinataloutta kannattavat yritykset toimivat periaatteella että voittoa omistajille keinoja kaihtamatta, etiikoista ja moraaleista välittämättä, vaikka orjatyövoimalla, on valtion puututtava tilanteeseen.

        Vaan sitten kun valtio itse toimii samalla periaatteella epäeettisesti kuten epäeettisesti toimiva yrittäjä, ja käyttää esim. verovaroja orjatyöläisreservin ylläpitoonj, ilmaistyövoiman takaamiseen yrittäjille ja etenkin valtion leivissä toimiville työnantajille, ollaan pattitilanteessa. Suurinpiirtein siinä tilanteessa jossa nyt olemme. Se on lopulta aina se työläinen tai työtön josta ei ole yrittäjäksi, jota riistetään. Heistä on tehty sekä yrittäjien että valtion hyödykkeitä: ilmaistyövoimaa ja toisten elinkeino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten vapaan markkinatalouden on automaattisesti oltava ristiriidassa taloudellisen hyvinvoinnin tasapuolisen jakautumisen kanssa. Miksi ajatellaan että yritysten tarkoitus on tavoitella mahdollisimman suurta voittoa vain omistajille? Työntekijöiden on tietenkin myös hyödyttävä yrityksen menestyksestä.

        Valtion harjoittama markkinavoimien kontrollointi perustuu siihen, että yritykset eivät toimi eettisesti oikein. Jos vapaata markkinataloutta kannattavat yritykset toimivat periaatteella että voittoa omistajille keinoja kaihtamatta, etiikoista ja moraaleista välittämättä, vaikka orjatyövoimalla, on valtion puututtava tilanteeseen.

        Vaan sitten kun valtio itse toimii samalla periaatteella epäeettisesti kuten epäeettisesti toimiva yrittäjä, ja käyttää esim. verovaroja orjatyöläisreservin ylläpitoonj, ilmaistyövoiman takaamiseen yrittäjille ja etenkin valtion leivissä toimiville työnantajille, ollaan pattitilanteessa. Suurinpiirtein siinä tilanteessa jossa nyt olemme. Se on lopulta aina se työläinen tai työtön josta ei ole yrittäjäksi, jota riistetään. Heistä on tehty sekä yrittäjien että valtion hyödykkeitä: ilmaistyövoimaa ja toisten elinkeino.

        Sosialismissa valtio toimii samoin kuin vapaassa markkinataloudessa epäeettisesti toimiva yritys. Se tuottaa voittoa ja hyvinvointia ITSELLEEN työvoimaa/kansalaisia riistämällä. Se pitää kyllä riistettävän työvoimaresevinsä hengissä koska sen voitontavoittelu on riippuvainen työvoimasta. Kuolleilla orjilla kukaan ei tee mitään. Mutta se kieltäytyy jakamasta menestystään ja palkitsemasta työvoimaa heidän yritykselle/valtiolle saavuttamasta menestyksestä.

        Olennaista on koko ajan, jatkuvasti toitottaa riistäjästään riippuvaisille riistotyöläisille kuinka kiitollisia heidän pitää olla instanssille joka pitää heidät hengissä. Epäeettinen vapaan markkinatalouden yritys korostaa kuinka hyvin se pitää huolen työntekijöistään. Se patsastelee maailmaa pystyssä pitävänä hyvyyden voimana joka maksaa palkankin vain hyvää hyvyyttään. Työntekijöiden työstään nostama palkka on luksukseen verrannollinen ansaitsematon etuoikeus, kuin joululahja, eikä suinkaan ansaittu korvaus työstä jonka avulla yritys on menestyksensä saavuttanut.

        Sosialistinen valtio toimii samoin. Se toitottaa, jankuttaa ja alleviivaa koko ajan kansalaisilleen kuinka kiitollisia kansalaisten pitää olla valtiolle joka pitää meistä näin hyvin huolen. Tosiasiassa sosialistinen valtio pitää kansalaiset tarkoituksella löysässä hirressä, ja luo kansalaisille taloudellisen riippuvuussuhteen valtioon. Siitä hyvästä että valtio pitää kansalaisensa hengissä, luodaan mielikuva että kansalaisten on korvattava tämä kiitollisuudenvelka valtiolle kaikin tavoin, mm. riistotyötä tekemällä.

        Olennaista kummassakin on pitää orjat tai kansalaiset epäitsenäisinä, riippuvaisina isännästä, oli se sitten valtio tai riistoyritys.


    • Anonyymi

      Joko oot hakenu vuokrafirmaan... Siellö ne työt on.... Ei kukaan palkkaa työkkärin kautta..

    • Anonyymi

      Odotan töitä. Kävin amiksen vuosina 1992-1994. Sitten 1996-1998 raksapuolen amiksessa ja kouluttauduin vielä rakennusmestariksi. Töitä odotan edelleen.

    • Anonyymi

      Mää väsäsin laiskan räpin mun kokemuksista!

      Koulutus pelkkää paskaa työnhaku tuskast haastattelijat kaksinaamaisia mulkkuja ne ajattaa lupailee sun ihmisarvoa polkee tyhii työmahdollisuuksia ja lounaita lupaa satoja kilometrejä tietyömaita ohittaen ja asfalttiteitä, satoja hakemuksia, hukattuja tunteja, turhia perään soitteluita, meni toiselle takas lähtöruutuun, rämmin himaan turhautuu, ehkä se onkin järjestelmän tarkoitus, lannistaa yksilö, tehdä meistä nöyriä koneiston palvelijoita, kymmenen vuotta penkissä mut et kelpaa, onko tässä koko julkisenkaan talouden kannalta järkee? Miksei vois saada sitä kansalaispalkkaa, fasistien ylläpitämä työsektori yksityinen, en kaipaa teitä, arkun perään kuoppaan multaa, silloin aikoinaan uusi auto kasa ruostetta vaan, arvotonta romua, asuntokiinteistö perittäväksi jollekin, en sitäkään mukaani saa, vaikka musta luotais pyramidi, tuskin sitä kuoleman jäljeen tsiigaisin, silmät ikuisesti kiinni, vaikka saisin oman patsaan, tuhannne vuoden päästä sillä tuskin paskan välii,
      Isosti tippunut yksilö mitään club banggereit tuota vaan avautuu yhteiskunnalisist aiheist omist huonoist kokemuksista elämän muuttuneista arvoista kapitalismin varjopuolista markkinavoimia paheksuen sama jäädä vaik vetää handyy himaa ku mennä johonkin piinapenkkiin bimbojen tentittäväks imppaamal liimaa haastikseen valmistaudun niin oon samal aaltopituudel ku ne uuh keksin tyyliin ikiliikkujan niin ne kysyy osaatko rullamittaa käyttää? Sen tasosest kysymykset sit valkkasit, vitsi koko puulakis on, mainokset oksettaa pitääkö meidän aina tuhlata ja uusia itemeitä himoita ja haalia? Eikö me tulla toimeen ilman? Onko onnellisuus käsite kytketty materiaan nyky-yhteiskunnas? En kehtaa aiheest ääneen puhuu kun suurin osa paheksuu, oon originaali häpeilämätön autenttinen mut tää ei kelpaa työpaikkahakemuksen alotukseks mut vitut niist miellytä enää ketään haluun nykymenos pois integroituu sil välin kun nää vesselit halu inee leipäjono on mun elonkerjuu syksy tuli ja näät sen musta niiku Juice syksyn sävelessänsä totesi

      Pysykää veljet kovana, tää on kuin kovaa pelii Bostonis, isoin panoksin, kukaan oikeistost ei varsinkaan huolehdi meist putoojist, väliinputoajan tilitystä vieroksutaan, meikäläinen pistää kovan kovaa vastaan, ruokajonos painiks meni mut se on ihan normii, viimesest leipäpalast taistellaan, rakenneongelmat yksilön niskaan työnnetään ja voittojen maksimoimiseks tehtaita siirretään ja poruukkaa irtisanotaan voittojen maksimoimiseks, osana koneistoa voit salaa pahoin vaikket myönnä kun näyteikkunaa kuolaat, niin se sokeuttaa sut, aivopesee arvosi boy, omaksu tulostavoitteet, deadlinet ja firman arvot, uskontosi on firman johdon sana, mä en ollut edes lounaan arvonen vaik ajoin satoi kilometrei vuoksi duunin, mikään ei koskaan pitänyt mikä luvattiin, mut nyt oon kiitollinen, en haluu enää inee, pakko jaksaa hylkiönä rahaa ja statusta ihannoivas järjestelmässä haistelemas pakokaasuja, jossa talouskasvu henkireikä kilpailuvaltti mut ollaaks me koskaan onnellisii? En edes enää jahtaa sitä tunnet kun se ei pysy kuitenkaan, se on uskoton pakeneva kapinallinen,

      • Anonyymi

        Hieno.


      • Anonyymi

        Laulatko sää jossain tyäväin miäskuorossa torvisoittokunnan säestäessä tahtia taustalla? Olisiko aika hinata prse vuoteen 2022 sieltä stnan taistolaisajalta kun joka hlvetin asiasta piti keksiä joku imbesilli luritus tai runoelma, jonka nerokkaita riimejä toverit sitten hyperventioilden ihastelivat?


    • Anonyymi

      Haluaisin tehdä töitä mutta monivaivaivaisena mielikutujseni ei ole poikinut töitä. Soimaan itseäni koska minulla on lapsia, on puolisokin. Tunnen itseni toisenluokan kansalaiseksi koska en kykene antamaan lapsille moniakaan sioita mitä heidän kaverinsa saavat. Lisäksi toimintakykyni on jeikentynyt etten jaksa kaikkea tehdä esim lähtemään retkelle. Puoliso taas on väsynyt sairauksiini ja pysyy paljon poissa kotoa. Koko perhe reagoi.
      Öisin mietin asiaa ja itken. Päivisin yritän, sinnittelen, hymyilen ja nauran, pyrin olemaan mahdollisimman vähän vaivaksi. Häoeän itseäni, inhoan sairauttani.
      Haluan töihin, muttei löydy sellaista mihin kykenen.

      Usein kuulen sanottavan, että laspille läsnäolo on tärkein. En enää ole uskonut tuohon pitkiin aikoihin, vuosiin. Pelkkä läsnäolo ei ole riittävä, sen ymmärtää vain kokenut.

    • Anonyymi

      Se on 40 puolvälin ylittäny liian vanha ,ei kelpaa enää. Se siitä ja työvoimapulasta.

      Tomi venkoilevat että ei ole sitä tai tätä ja osaaminen on vanhentunut samoihin töihin vaikka eilen olisit ollu vielä töissä, se on tätä päivää.

    • Anonyymi

      Ja sitten tällaiset tyypit pääsevät tuosta noin vain duuniin.

      "Kangastien ulosottorekisteri on 23 sivun pituinen, ja hänellä on kymmenientuhansien edestä maksamattomia velkoja. Mukana on myös tuoreita merkintöjä."

      "Kangastie on tällä hetkellä työtön, mutta hän on tehnyt matkojen välissä betonimiehen töitä. "

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009571241.html

      Miten tuollainen tyyppi pääsee töihin noin helposti? Sitä vain mennään betonimieheksi hups vain.

      Ja normaali kunnollinen täsmällinen tunnollinen kiltti, sääntöjä noudattava asiallinen muista ihmisiä kunnioittava koulutettukaan ei saa koskaan edes ensimmäistä työpaikkaa.

      Suomen työelmässä on jotain todella pahasti pielessä.

      • Anonyymi

        No, miten luulet hänen ulosottovelkojaan maksavan jos häneltä kielletään työnteko? Onko parempi, että kaikilta ulosottovelallisilta kielletään työnteko koko loppuelämäksi? Ja sitten huudetaan työvoimapulaa ja haukutaan, että milsi ette laiskat menetöihin? Vai pitääkö kerran elämässäön ulosottovelalliseksi jouduttuaan olla koko lopun elämää ulosottovelallinen ja velkoja ei saa missään nimessä maksaa? Kai hän on omalla aktiivisuudellaan saanut töitä, itse et varmaankaan ole aktiivinen?


      • Anonyymi

        Normaali, kunnollinen, tåsmällinen ja kiltti, sääntöjä noudattava voi joutua myös ulosottoon. Itseasiassa vielä helpommin kuin muut, koska kilttiä ja täsmällistä on helpompi koijata ja kusettaa. Kiltti ja täsmällinen pyrkii myös viime tippaan asti söilyttämään luottotiedot vaikka sitten pikavippiä ottamalla ja ottamalla vippiä vipin päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali, kunnollinen, tåsmällinen ja kiltti, sääntöjä noudattava voi joutua myös ulosottoon. Itseasiassa vielä helpommin kuin muut, koska kilttiä ja täsmällistä on helpompi koijata ja kusettaa. Kiltti ja täsmällinen pyrkii myös viime tippaan asti söilyttämään luottotiedot vaikka sitten pikavippiä ottamalla ja ottamalla vippiä vipin päälle.

        ei ihan tuollaist vaikutelmaa tule tuosta hyväntekijästä. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ihan tuollaist vaikutelmaa tule tuosta hyväntekijästä. 🤔

        En minä hänestä kirjoittanutkaan vaan yleensä.


    • Anonyymi

      jos on 47 vuotta ikää plakkarissa eikä ole kertaakaan päässyt palkkatöihin niin aika hyvin on työpaikat osannut väistellä. Se vaatii jo varsin paljon synnynnäistä lahjakkuutta.

    • Anonyymi

      jostain luin että joku on +- 3000 on sellaisia ikääntyneitä (yli 55v) jotka eivät enää tule työllistymään yhtään mihinkään, eikä mikään kurssi, harjoittelu tai työtoiminta yms muuta asiaa yhtään tippaa, ja silti hekin joutuu olemaan te/kuntakokeilun asiakkaana ja "työllistämis toimenpiteissä".
      Miten tuo on yleensä mahdollista? miksi heitä pidetään väkisin noissa jutuissa? pakkohan tuohon on olla joku syy, eli tienaako joku/jotkut sillä että heitä pidetään väkisin asiakkaina?. Ja sekin vielä, että kaikki "toimenpiteet" maksaa aina monta kertaa enemmän per tytön/kk kuin se 500e mitä he saavat. Tämä systeemi on kyllä todella omituinen ja hullu?.

      • Anonyymi

        tuo on varmastikin totta. yli 55 vuotiaita työttömiä työnhakijoita on tällä hetkellä 70.000 ihmistä. Suurin osa työkykyisiä ja työhaluisiakin. Mutta. Kuten sen sanotkin 3000 ihmistä ja kenties pikkaisen enemmän ei kuulu ollenkaan työttömyyskortistoon vaan ihan eläkkeelle. Nuo 3000 ihmistä tarkoittaa 5% yli 55 vuotiaista työttömistä. Se onkin erikoista miksi heitä roikotetaan väkisin erilaisissa työllistämishankkeissa. Vastulliset viranomaiset tietävät asian hyvinkin tarkaan että mahdotonta siirtyä työelämään. Silti heitä Ei päästetä eläkkeelle, Sivistysvaltio ei saisi niin toimia. Kuntouttavaa ja työllisyyden hoitoa ei saisi sekoittaa keskenänsä. Menee puurot ja vellit pahasti sekaisin. Kuntouttava työtoiminta ei ole tie työpaikkaan.


      • Anonyymi

        Taidat olla 15 vuotias kun luule 55 vuotiaan olevan ikääntynyt.

        55 vuotiaalla on vielä kymmenen vuotta työikää edessä. 55 vuotiaalla terveellä ihmisellä eliniänennuste on 55 ikävuoden jälkeen vielä kolkyt- nelkyt vuotta. Luuletko että 55 vuotiaana mennään vanhainkotiin kolmeksikymmeneksi vuodeksi makaamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo on varmastikin totta. yli 55 vuotiaita työttömiä työnhakijoita on tällä hetkellä 70.000 ihmistä. Suurin osa työkykyisiä ja työhaluisiakin. Mutta. Kuten sen sanotkin 3000 ihmistä ja kenties pikkaisen enemmän ei kuulu ollenkaan työttömyyskortistoon vaan ihan eläkkeelle. Nuo 3000 ihmistä tarkoittaa 5% yli 55 vuotiaista työttömistä. Se onkin erikoista miksi heitä roikotetaan väkisin erilaisissa työllistämishankkeissa. Vastulliset viranomaiset tietävät asian hyvinkin tarkaan että mahdotonta siirtyä työelämään. Silti heitä Ei päästetä eläkkeelle, Sivistysvaltio ei saisi niin toimia. Kuntouttavaa ja työllisyyden hoitoa ei saisi sekoittaa keskenänsä. Menee puurot ja vellit pahasti sekaisin. Kuntouttava työtoiminta ei ole tie työpaikkaan.

        Yllättävän moni kokee että nuorten työttömien elämän pilaaminen ja hyväksikäyttäminen toisten elinkeinona erilaisissa "työllistämis"hankkeissa on oikein.

        Vai iäkkäämpään työttömään kohdistuvana työllistämistoimet ovat ilmeisesti moraalisesti väärin.


    • Anonyymi

      Sitten tällaiset tyypit pääsevät töihin tuosta noi vain. Taustoja ei kartoiteta. Henkilöä ei kartoiteta. Huumetestejä ei vaadita. Menneisyyden työnantajille ei soitella.

      Vai onko niin että pitäisi olla petoksia koko elämänsä tehtaillut väkivaltainen päihteiden käyttäjä hullu murhaaja niin saisi töitä?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki unohtui.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oikeus-vangitsi-tampereen-parvekesurmasta-epaillyn-38-vuotiaan-miehen-tuomittu-aiemmin-puolisonsa-pahoinpitelysta/8762988#gs.4upjhw

        Äijä on ollut myös ravintola- alan yrittäjä eli työnantaja. Ja ammatin puolesta todennäköisesti toiminut esimiehenä eikä vain omistajana. Onkohan työntekijäkaartin paimentaminen toiminut samoilla periaatteilla kuin tyttöystävän? Tyyliin nauloin ja ruuvein aseitettu puunuija.

        Kävin hetki sitten Sollilla työhaastattelussa. Haastattelija toisti ainakin viisi kertaa että asiakasyrityksellä on sitten pakolliset huumetestit. Muutenkin haastattelu tehtiin törkeän asenteellisesti. Aivan kuin rekrytoijalla olisi jo etukäteen oletus että minussa työttömänä työnhakijana töytyy olla jotakin hämäräperäistä, luurankoja kaapissa. Tämä ilmeisesti vain koska olen työtön ja viimeisestä työperiodista on kulunut aikaa.

        En ole koskaan käyttänyt huumeita. En näytä päihteiden käyttäjältä. Liikun, syön köyhyyden määräämissä olosuhteissa niin terveellisesti kuin pystyn. Olen täysin moitteeton henkilö, ei rikosrekisteriä ei mitään kolttosia taustalla. Mikään ulkoisessa olemuksessani ei voi viitata siihen että eläisin jotenkin vastuuttomasti.

        Työnantajista on lähestulkoon traumaattisia kokemuksia. Viimeisin kahden kuukauden jakso oli aivan JÄRKYTTÄVÄ. Sitä edellinen kahden vuoden jakso myös. Viimeisimmän jakson työnantaja oli sekopää pienyrittäjä joka oli kämmäillyt raha- asiansa ihan itte kuten tämä parvekesurmaaja. Teetti turhia töitä fyysisesti raskaalla alalla koska pystyi laskuttamaan tekemästäni turhasta työstä asiakasyritystään. Yrittäjällä ol isukset ristissä vähän kaikkien kanssa ja minut otettiin pelinappulaksi ja leikkikaluksi heidän välisiin ongelmiin. Siis aivan täysin kusipäinen ihminen. Taatusti samaa tasoa tämän parvekesurmaajan kanssa. Sitä edellinen kahden vuoden periodi julkisen sektorin työpaikassa joka oli kuin painajaisunesta.

        Yhtään ainutta positiivista kokemusta ei ole kertynyt suomalaisesta työelämästä. Ei voi edes hyvällä tahdolla täikammalla etsien keksiä yhden yhtä työelämän kokemusta joka olisi ollut positiivinen.

        Kuntakokeilun työllisyyspalveuiden päällikkö haastatellessaan minua nuuski entiset työnantajani läpi udellen millainen henkilö olen. Luonnehäiriöiselle työnantajalle annetaan siis mahdollisuus pilata entisten työntekijöidensä maine vaikka vika on 100% työnantajan päässä. Työllisyyspalveluiden verorahahorot elävät maailmassa jossa työnantaja on aina moitteeton osapuoli ja vain työntekijässä ja varsinkin työttömässä voi olla vikoja.

        Suomen työelämä on tautinen kuin ripulipaska. Ja sitten työttömiä käytetään surutta kaikken paskalaarina ja milloin mihinkin hyväksikäyttötarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki unohtui.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oikeus-vangitsi-tampereen-parvekesurmasta-epaillyn-38-vuotiaan-miehen-tuomittu-aiemmin-puolisonsa-pahoinpitelysta/8762988#gs.4upjhw

        Äijä on ollut myös ravintola- alan yrittäjä eli työnantaja. Ja ammatin puolesta todennäköisesti toiminut esimiehenä eikä vain omistajana. Onkohan työntekijäkaartin paimentaminen toiminut samoilla periaatteilla kuin tyttöystävän? Tyyliin nauloin ja ruuvein aseitettu puunuija.

        Joo eikös se ollut niin että työelämään rekrytoidaan niitä "hyviä tyyppejä"?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1455
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1032
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      763
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe