Lähdin Järjestöstä

Anonyymi

Pari vuotta sitten kirjoittelin tänne huonosta kohtelusta seurakunnassa, varsinkin erään vanhimman taholta.
Aloitukseeni vastasi uskonveljeni tai sisareni joka haukkui minut, kutsui pikku nilkiksi, UUT asiamieheksi ja käski häipymään järjestöstä.
Haluan sanoa sinulle, ISO KIITOS. Sinun ansiosta pääsin eroon tästä tekopyhästä uskonnosta jossa muka vallitsee keskinäinen rakkaus.
Enää ei tarvitse sietää sitä jatkuvaa syyllistämistä ja kaikkea muuta. 50 vuotta meni hukkaan mutta nyt vietän onnellista elämää.

44

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai henkistyyttety Peräilman tutkiskelu enää kiinnostanut.

    • Anonyymi

      Todella pitkään ehdit olla mukana.
      Tälläistä monissa lahkoissa on. Ihmisiä kohdellaan huonosti ja ovat kyvyttömiä näkemään virheitä omassa toiminnassaan. Keskustelupalstallakin haukutaan tuntematon ihminen tietämättä hänen tilannettaan.
      Ei siellä kyllä rakkautta tunnu olevan. On tosi ehdollista.

    • Anonyymi

      Ainahan jokaisella lahkolla on joitain tyytyväisiäkin jäseniä jotka viihtyvät siinä yhteisössä mutta voisi kuvitella että moni muukin haluaa pois tuosta yhteisöstä.

    • Anonyymi

      Lämpimät onnittelut! Nyt vasta elämä alkaa.

      • Anonyymi

        Onnittelut myös minultakin.
        Älä "heitä kuitenkaan lasta pesuveden mukana".
        Ei Jumalalla ole mitään tekemistä tämän lahkon kanssa, niin muotoin Jeesuksellakaan.
        Nyt vain tutkimaan raamattua ilman Jehovan todistajien "ruusunpunaisia laseja".
        Rukoilen puolestasi.


    • Anonyymi

      Paremmin pärjää ilman. Mikään lahko tai järjestö ei voi pelastusta kenelläkään tarjota, jos sellaiseen haluaa uskoa. Niissä on niin paljon huonoja puolia ja näyttäytymässä pitää käydä velvollisuudesta etten mihinkään lähde enää mukaan.

    • Anonyymi

      Voi sinua eksynyt lammas, kuinka nyt helposti valheenkieli ja eksytyksen enkeli sinuun otetta tapaa.

      • Anonyymi

        Juurihan hän kertoi, että pääsi eroon valheenkielestä ja eksytyksen enkelin joukoista.

        Jeesus puhui eksyneistä lampaista, eli eksyneistä juutalaisista.
        Me pakanakansat olemme niitä muita lampaita. Meidän on myös uudestisynnyttävä, että pääsisimme Jumalan lapsiksi.
        Ilman Jumalan lapsiksi tuloa ei ole ikuista elämää.


    • Anonyymi

      Lainaus
      ” Pari vuotta sitten kirjoittelin tänne huonosta kohtelusta seurakunnassa, varsinkin erään vanhimman taholta.
      Aloitukseeni vastasi uskonveljeni tai sisareni joka haukkui minut, kutsui pikku nilkiksi, UUT asiamieheksi ja käski häipymään järjestöstä.”

      Ensiksikään tosi todistaja ei käyttäydy koskaan kuvailemasi mukaan. Vielä vähemmän uskon että sinua kutsuttiin nilkiksi ja kehotus häippäistä järjestöstä. Yksinkertaisesti todisteena on sinun sanasi. En voi uskoa tuohon vaikka kuinka yritän. Miksi sanon näin? Siksi että minulla on kokemusta todistajista enkä ole koskaan kuullut tuollaista kielenkäyttöä tai tuollaisia toivotuksia sinulle mitä kerrot kokeneesi.
      Jos noin todella on tapahtunut, henkilö joka toimi noin ei ole todellisesti täysillä mukana, sillä yksinkertaisesti todellinen Jehovan todistaja EI käyttäydy koskaan mainitsemillasi tavoilla.

      Miksi muuten kostat Jumalalle kokemasi mahdolliset vääryydet ja kaltoinkohtelun? Näinhän sinä todellisesti teet kun kompastut ajattelemattomiin seurakuntalaisiin, jotka ovat samalla tavalla syntisiä kuin kaikki muutkin jättäessäsi todistajuuden? En tätäkään ymmärrä. Syyllistät Jumalan samalla tavalla kuin Aadam valittaessaan, että ”nainen jonka minulle annoit käski syömään”. Hän syytti Jumalaa. Älä sinä tee samoin ystäväni. Nythän todellisuudessa teet niin!
      Jos sinulla tosiaan on 50 vuotinen ura takanasi todistajuudesta, et ole oppinut mitä tarkoittaa rakkaus, armo ja anteeksiantaminen. Nyt kohdistit kaiken kokemasi vääryyden Jumalaa kohtaan....” ...minähän en mene kokuksiin, kun ihmiset ovat niin ärsyttäviä, tekopyhiä, juoruakkoja ja kohtelevat huonosti....niinpä niin!

      Saanen kysyä, täydellisyyttäkö etsit järjestön populaatiosta? Voin vakuuttaa sinulle.......omien todellisten kokemusteni kautta......täydellisiä yksilöitä et koskaan, et koskaan tule kohtaamaan/löytämään tässä aikakaudessa.
      Mitä sinulle jäi käteen tekemistäsi valinnoista, kun puhdistit sinua loukanneiden ajattelemattomien seurakuntalaisten pölyt jaloista ja jätit kaiken taaksesi?
      Lähestymme vääjäämättä luvattua maata. Vastustaja sai sinut kompastumaan ihmisiin luvatun maan kynnyksellä , niin, ihmisiin, syntisiin joka tavalla erehtyviin, jotka eivät voi antaa sinulle koskaan ikuista elämää. Voit kuvitella kuinka hänen kapinallisten enkeleittensä joukossa iloittiin, että he saivat saaliiksi yhden Jumalalle rakkaan ihmisen, jonka puolesta on annettu korvaamattoman arvokas uhri.

      • Anonyymi

        Kyllä olet lapsellinen. Ei aloittaja pannut välejä poikki Jumalaan vaan järjestöön.
        Järjestö ei ole Jumala vai oletko sitä mieltä että ainoastaan Jehovan todistajat uskoo Jumalaan.


      • Anonyymi

        Mutta täydellisyyttähän etsii järjestö alamaisiltaan.
        Järjestö on tehnyt vaatimukset, jotka hipoo täydellisyyttä, emmekä me.

        Vai mitä mieltä olet niistä lukemattomista säännöistä joita ei löydy raamatusta ja toisaalta raamatun sääntöjen hylkäämisiä jotka löytyy raamatusta.

        Aloittajan puolesta vastaan oman kokemukseni perusteella, siihen "mitä jää käteen kun jättää järjestön?"
        Elämä, jonka pääarkkitehti olen minä ja minun sydämeni, uskoni, joka perustuu raamattuun kokonaisuudessaan. Ei vain kohtiin, jotka sopii järjestölle.
        Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.

        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja.
        Parannuksen tekoa.
        Ei tulisi mieleenikään haaskata sekunttiakaan aikaa lahkoon nimeltä Jehovan todistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta täydellisyyttähän etsii järjestö alamaisiltaan.
        Järjestö on tehnyt vaatimukset, jotka hipoo täydellisyyttä, emmekä me.

        Vai mitä mieltä olet niistä lukemattomista säännöistä joita ei löydy raamatusta ja toisaalta raamatun sääntöjen hylkäämisiä jotka löytyy raamatusta.

        Aloittajan puolesta vastaan oman kokemukseni perusteella, siihen "mitä jää käteen kun jättää järjestön?"
        Elämä, jonka pääarkkitehti olen minä ja minun sydämeni, uskoni, joka perustuu raamattuun kokonaisuudessaan. Ei vain kohtiin, jotka sopii järjestölle.
        Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.

        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja.
        Parannuksen tekoa.
        Ei tulisi mieleenikään haaskata sekunttiakaan aikaa lahkoon nimeltä Jehovan todistajat.

        "Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.
        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja."



        Huomaan ettet ole koskaan ollutkaan todistaja, Miten sitten saatat kirjoittaa tuollaisia?
        Eipä tuon litanian jälkeen sinulle jää uskostasi mitään olennaista? Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty, koska laiminlyöt tärkeimmät velvollisuutesi kertoa evankeliumin sanomaa, joka on kaikkein tärkein työ juuri tänä aikana. Pidät ilmeisesti loikoilusta vapaana sieluna sohvalla kaiket päivät ilman, että niinsanottu uskosi saisi sinut toimimaan. Usko ilman tekoja....ei ole uskoa. Enpä haluaisi olla sinun vaatteissa tilinteon päivänä.
        Siunausta kaikille. Ja tsemii todistajille työssään. Joskus jopa kahdehdin teitä kun minusta ei ehkä sellaiseen luultavasti ole. Uskoni ei ilmeisesti ole minullakaan sellainen kuin pitäisi. Ehkä pieni paukku murheeseen tekisi nyt terää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.
        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja."



        Huomaan ettet ole koskaan ollutkaan todistaja, Miten sitten saatat kirjoittaa tuollaisia?
        Eipä tuon litanian jälkeen sinulle jää uskostasi mitään olennaista? Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty, koska laiminlyöt tärkeimmät velvollisuutesi kertoa evankeliumin sanomaa, joka on kaikkein tärkein työ juuri tänä aikana. Pidät ilmeisesti loikoilusta vapaana sieluna sohvalla kaiket päivät ilman, että niinsanottu uskosi saisi sinut toimimaan. Usko ilman tekoja....ei ole uskoa. Enpä haluaisi olla sinun vaatteissa tilinteon päivänä.
        Siunausta kaikille. Ja tsemii todistajille työssään. Joskus jopa kahdehdin teitä kun minusta ei ehkä sellaiseen luultavasti ole. Uskoni ei ilmeisesti ole minullakaan sellainen kuin pitäisi. Ehkä pieni paukku murheeseen tekisi nyt terää.

        Olen ollut Jehovan todistaja 40 vuotta. Vanhimpana toistakymmentä vuotta samoin kun tienraivaajana. Huomasit väärin.
        Minun ja sinun ero on: sinä olet edelleen hypnotisoitu. Minä en.
        Joten: se siittä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut Jehovan todistaja 40 vuotta. Vanhimpana toistakymmentä vuotta samoin kun tienraivaajana. Huomasit väärin.
        Minun ja sinun ero on: sinä olet edelleen hypnotisoitu. Minä en.
        Joten: se siittä.

        Niin ja vielä, mitä teet uskosi eteen? Paljonkin. Tänään viimeeksi. Joka päivä.
        Se ei ollut maleksimista, ei tyhjän panttina seisomista vaan paljon tuloksellisempaa.
        Olen uskossa 24/7. Paljonko sinä raportoit viime kuussa? Tunninko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.
        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja."



        Huomaan ettet ole koskaan ollutkaan todistaja, Miten sitten saatat kirjoittaa tuollaisia?
        Eipä tuon litanian jälkeen sinulle jää uskostasi mitään olennaista? Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty, koska laiminlyöt tärkeimmät velvollisuutesi kertoa evankeliumin sanomaa, joka on kaikkein tärkein työ juuri tänä aikana. Pidät ilmeisesti loikoilusta vapaana sieluna sohvalla kaiket päivät ilman, että niinsanottu uskosi saisi sinut toimimaan. Usko ilman tekoja....ei ole uskoa. Enpä haluaisi olla sinun vaatteissa tilinteon päivänä.
        Siunausta kaikille. Ja tsemii todistajille työssään. Joskus jopa kahdehdin teitä kun minusta ei ehkä sellaiseen luultavasti ole. Uskoni ei ilmeisesti ole minullakaan sellainen kuin pitäisi. Ehkä pieni paukku murheeseen tekisi nyt terää.

        " Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. "

        -Jeesus sanoi: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut.

        Jeesus on Raamatussa Jumala.
        Vartiotoriuskonnossa Jeesus on enkeli, koska jehovakanavaksi itseään kutsunut johto on kopioinut aikoinaan enkelin adventisteilta (jotka ovat erehdyksen huomannet ja korjanneet)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet lapsellinen. Ei aloittaja pannut välejä poikki Jumalaan vaan järjestöön.
        Järjestö ei ole Jumala vai oletko sitä mieltä että ainoastaan Jehovan todistajat uskoo Jumalaan.

        Kyllä minä niin ymmärrän. Jos jättää todistajuuden hylkää silloin Jumalan käyttämän kanavan hengellisen ruoan jakamiseksi uskon huonekunnalle......mikäli uskoo että uskollinen orja on Jumalan käyttämä kanava.
        Jumalalla on aina ollut edustajia maan päällä. Israelin kansan aikoina tämä edustus oli Mooses ja sukujen vanhimmat. Myöhempinä aikoina patriarkat ja kuninkaat. Ensimmäiselle vuosisadalle tultaessa Jerusalemissa toimivat vanhimmat eli silloinen hallitseva elin. Niin ja nykyaikana uskollinen orja joka on toki erehtyväinen, koska se koostuu epätäydellisyyden ja synnin vaurioittamista yksilöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä niin ymmärrän. Jos jättää todistajuuden hylkää silloin Jumalan käyttämän kanavan hengellisen ruoan jakamiseksi uskon huonekunnalle......mikäli uskoo että uskollinen orja on Jumalan käyttämä kanava.
        Jumalalla on aina ollut edustajia maan päällä. Israelin kansan aikoina tämä edustus oli Mooses ja sukujen vanhimmat. Myöhempinä aikoina patriarkat ja kuninkaat. Ensimmäiselle vuosisadalle tultaessa Jerusalemissa toimivat vanhimmat eli silloinen hallitseva elin. Niin ja nykyaikana uskollinen orja joka on toki erehtyväinen, koska se koostuu epätäydellisyyden ja synnin vaurioittamista yksilöistä.

        Siis olet sitä mieltä että Jehovan todistajat pelastuu Harmagedonista ja 8 miljardia ihmistä tapetaan koska eivät seuranneet erehtyväistä hallintoelintä niinkuin sanoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet lapsellinen. Ei aloittaja pannut välejä poikki Jumalaan vaan järjestöön.
        Järjestö ei ole Jumala vai oletko sitä mieltä että ainoastaan Jehovan todistajat uskoo Jumalaan.

        Jehovan todistajalle mikään ei saa olla järjestöä tärkeämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä niin ymmärrän. Jos jättää todistajuuden hylkää silloin Jumalan käyttämän kanavan hengellisen ruoan jakamiseksi uskon huonekunnalle......mikäli uskoo että uskollinen orja on Jumalan käyttämä kanava.
        Jumalalla on aina ollut edustajia maan päällä. Israelin kansan aikoina tämä edustus oli Mooses ja sukujen vanhimmat. Myöhempinä aikoina patriarkat ja kuninkaat. Ensimmäiselle vuosisadalle tultaessa Jerusalemissa toimivat vanhimmat eli silloinen hallitseva elin. Niin ja nykyaikana uskollinen orja joka on toki erehtyväinen, koska se koostuu epätäydellisyyden ja synnin vaurioittamista yksilöistä.

        Jumala ei käytä järjestöänne. Senhän näkee jo sokea erkkikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olet sitä mieltä että Jehovan todistajat pelastuu Harmagedonista ja 8 miljardia ihmistä tapetaan koska eivät seuranneet erehtyväistä hallintoelintä niinkuin sanoit.

        Eipä tullut vastausta. Tyypillistä Jehovan todistajille, kun tulee kiusallinen kysymys ollaan hiljaa muuten kyllä leuat louskuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tullut vastausta. Tyypillistä Jehovan todistajille, kun tulee kiusallinen kysymys ollaan hiljaa muuten kyllä leuat louskuu.

        Niinpä. Tunteja tulee kun loksuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei käytä järjestöänne. Senhän näkee jo sokea erkkikin.

        Jumala ei käytä Jehovia vaan Jehovat käyttävät Jumalaa. Niin se menee.


      • Anonyymi

        "Jos noin todella on tapahtunut, henkilö joka toimi noin ei ole todellisesti täysillä mukana, sillä yksinkertaisesti todellinen Jehovan todistaja EI käyttäydy koskaan mainitsemillasi tavoilla."

        Todellisten Jehovan todistajien ei myöskään pitäisi kirjoitella tällaisella palstalla, mutta niinpä vain näkyvät kirjoittelevan. Järjestö on ohjeistanut tästä asiasta suoranaisesti: »Jotkut veljet ovat lähteneet mukaan internetissä käytäviin väittelyihin ja aiheuttaneet näin lisää häpeää Jehovan nimelle. Mikään nettifoorumi ei ole oikea ympäristö "opettaa lempeästi niitä, jotka eivät ole suopeasti suhtautuvia."« - Vartiotorni 4/2018


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä niin ymmärrän. Jos jättää todistajuuden hylkää silloin Jumalan käyttämän kanavan hengellisen ruoan jakamiseksi uskon huonekunnalle......mikäli uskoo että uskollinen orja on Jumalan käyttämä kanava.
        Jumalalla on aina ollut edustajia maan päällä. Israelin kansan aikoina tämä edustus oli Mooses ja sukujen vanhimmat. Myöhempinä aikoina patriarkat ja kuninkaat. Ensimmäiselle vuosisadalle tultaessa Jerusalemissa toimivat vanhimmat eli silloinen hallitseva elin. Niin ja nykyaikana uskollinen orja joka on toki erehtyväinen, koska se koostuu epätäydellisyyden ja synnin vaurioittamista yksilöistä.

        "Jumalalla on aina ollut edustajia maan päällä. Israelin kansan aikoina tämä edustus oli Mooses ja sukujen vanhimmat. Myöhempinä aikoina patriarkat ja kuninkaat. Ensimmäiselle vuosisadalle tultaessa Jerusalemissa toimivat vanhimmat eli silloinen hallitseva elin. Niin ja nykyaikana uskollinen orja joka on toki erehtyväinen, koska se koostuu epätäydellisyyden ja synnin vaurioittamista yksilöistä."

        Entäpä esimerkiksi keskiaika, oliko silloin Jehovalla järjestöä alkuseurakunnan ja Vartiotorni-seuran tapaan? Niinpä. Ei tainnut olla hallitsevaa elintä, vai mitä itse ajattelet?

        Myöskään esimerkiksi Jobia koskevassa Raamatun kertomuksessa ei tuoda mitenkään esille, että hän olisi ollut alamainen jollekin hallitsevalle elimelle, vaan hänen suhteensa Jumalaan oli henkilökohtainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaus ilman kahlitsevaa kulttia.
        Se on merkinnyt uskon jokapäiväistä kasvua, Jumalan ihmetekoja minun elämässäni.
        Evankeliumin julistusta.
        Ei tyhjänpäiväistä maleksimista ihmisten ovilla tai tyhmän näköisenä torilla seisomista keräten tunteja."



        Huomaan ettet ole koskaan ollutkaan todistaja, Miten sitten saatat kirjoittaa tuollaisia?
        Eipä tuon litanian jälkeen sinulle jää uskostasi mitään olennaista? Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty, koska laiminlyöt tärkeimmät velvollisuutesi kertoa evankeliumin sanomaa, joka on kaikkein tärkein työ juuri tänä aikana. Pidät ilmeisesti loikoilusta vapaana sieluna sohvalla kaiket päivät ilman, että niinsanottu uskosi saisi sinut toimimaan. Usko ilman tekoja....ei ole uskoa. Enpä haluaisi olla sinun vaatteissa tilinteon päivänä.
        Siunausta kaikille. Ja tsemii todistajille työssään. Joskus jopa kahdehdin teitä kun minusta ei ehkä sellaiseen luultavasti ole. Uskoni ei ilmeisesti ole minullakaan sellainen kuin pitäisi. Ehkä pieni paukku murheeseen tekisi nyt terää.

        " Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty"

        Jehovan todistajien kristillisyys on siis julistamista ja malksimista tyhmän näköisenä toreilla ja ihmisten ovilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kysynkin, mitä teet uskosi eteen. Kun et julista etkä halua maleksia tyhmän näköisenä toreilla tai maleksia ihmisten ovilla.....silloin et voi olla MINKÄÄNLAINEN kristitty"

        Jehovan todistajien kristillisyys on siis julistamista ja malksimista tyhmän näköisenä toreilla ja ihmisten ovilla.

        Kun Jehovan todistajat edustavat uskontoaan tyhmän tai vaivautuneen näköisenä, he antavat rehellisempää todistusta järjestöstään kuin arvaavatkaan. Ovenavaaja tai torilla tavattava ymmärtää, että samaa tultaisiin odottamaan häneltäkin.


    • Anonyymi

      Karttakaamme Jehovia, sillä he karttavat toisiaan.

    • Anonyymi

      Anonyymi 08.08.2022 21:21

      " Jos jättää todistajuuden hylkää silloin Jumalan käyttämän kanavan hengellisen ruoan jakamiseksi uskon huonekunnalle"
      -Vartiotorniuskontoa.
      Raamatussa taas, kuten anonyymi: -Jeesus sanoi: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut.

      Herätkää nro 23 v. 1968: Esittelemme ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta v. 1968.
      Raamatussa: kanava on väärä profeetta, 5 Moos 18:20-22. kohtaloltaan tulijärvessä kärsijä, ilm. 20:10

      "......mikäli uskoo että uskollinen orja on Jumalan käyttämä kanava "
      Ei Raamatun mukaan. uskollinen orja Matteluksessa on toinen puoli Jeesuksen vertauksesta. Toinen oli se huono palvelija. uskollinen orja (orjaa käytettiin tuolloin usein kyseisiin taloustöihin) on noudatettava esimerkki.

      " uskollinen orja joka on toki erehtyväinen"
      -Vartiotorniseuran johto ei ole pelkästään erehtyväinen, se on ylpeä eikä korjaa erehdyksiään puhumattakaan että pyytäisi anteeksi, valehtelee, murhaa värvättyjään verensiirtokiellolla, vaikka on joskus verensiirron kehunutkin.
      Katso ja lue Turusen kirjaa siltä kannalta, että mitä moitittavaa ja pahaa löydät vartiotorniseuran johdosta, ja hylkäät lahkosi.

    • Anonyymi

      No....eipä Turusen kirja mainitse sanallakaan siitä, että Vartiotorni seura on julkaisuissaan myöntänyt, että joskus on ymmärretty asiat väärin ja korjattu näkemykset vastaamaan tämän hetkistä ymmärrystä. En nyt mitenkään enää muista missä ilmoitus kirjallisesti kerrottiin, mutta se saattoi olla jokin Vartiotornin artikkeli. Se on varmaa, että virheet on tunnustettu ja tuotu julkisuuteen.

      • Anonyymi

        Ei ole.
        Onko tunnustettu, että 1975 ennustelut oli järjestön moka?
        Ei ole.


    • Anonyymi

      Kyllä on tuotu esille muttei ole tuotu esille kiinnittämällä pelkästään huomio vuoteen 1975 tai joihinkin muihin hieman Raamatun ohi meneviin profetioihin, jotka on siis ymmärretty väärin mutta sitten korjattu. . Kokonaisuus on tärkein ja kun tämä myönnetään, silloin ollaan oikeilla jäljillä totuuden suhteen että virhearviointeja on tehty, mutta......olemma vain ihmisiä!

      Vaikka seuran julkaisuissa annettiinkin hiljainen hyväksymä sille, että 1975 olisi merkittävä vuosi ja.....saattaisi....tapahtua jotakin merkittävää, jota kansa oli odottanut, ei minua tuollaiset seikat horjuta tippaakaan. Minähän uskon Jehova Jumalan enkä palvo järjestöä tai hallintoelintä. Tietenkin seuraan uskossa Jeesuksen hengellä voideltuja veljiä, jotka vielä täällä maanpäällä ovat syntisessä lihassa, mutten palvo enkä kumarra heitä. Aivan samalla tavalla erehtyväisiä he ovat kuin kuka tahansa muu tallaaja. Eivätkä he siis ryhmänä, tarkoitan nyt hallintoelintä, saa mitään erityisiä unia tai ilmestyksiä. Seuran kirjallisuus ei ole henkeytettyä joten minulle on täysin selvää tietoisuus siitä, että jos epätäydeliset ihmiset ovat järjestön puikoissa, emme voi odottaa täydellisyyttä keneltäkään.
      Silti uskossa seuraan heitä Kristuksen veljinä kuten minun kuuluukin mikäli haluni on miellyttää Kristuksen antamia ohjeita . Aina se ei ole tosin helppoa joo, mutta silti hyödyt ovat mittaamattoman arvokkaat. Tarkoitan siis yleisesti sitä, ettei totuuden tiellä kulkeminen ole ruusuilla tanssimista. Se on useinkin taistelua sellaisten asioiden ja voimien kanssa, joista tavallinen kadun tallaaja ei tiedä tuon taivaallista. Kun ihminen astuu totuuden kentälle, silloin alkaa todellinen taistelu areenalla, joka on maailma. Oma syntnen liha ja petolliset kapinalliset enkelit pitävät siitä huolen, että jokaisella riittää tekemistä pitääksen elämänsä puhtaana. Jos tähän stressiin lisätään vielä epäilykset hallintoelimen ohjeita ja muuta kohtaan, niin kyllä kulku todella on vaikeaa.

      Itse asiassa tämä, että näillä portaaleilla niin moni kirjoittaja on kompastunut tuohon vuoteen 1975 tai erottamis kysymykseen liittyviin seikkoihin, on palvellut erityisen hyvin pahuuden voimia, joiden ainoa tarkoitus on estää totuuden valon kokeminen omassa elämässä . Se on kuin tahmea seitti, joka estää näkemästä kaiken epätäydellisyyden läpi valoon, ja tähän tahmeaan petokseen on moni valitettavasti sotkeutunut.
      Ja vielä tämä. Se miten suhtaudumme Jehovan todistajien sanomaan on juridinen peruste Jumalan tuomiolle. Kannattaisiko sen sijan., että pureksitte samaa vanhaa ruokaa ( vuosi 1975...etc) vuodesta toiseen miettiä omaa asemaansa ja hengellistä alastomuuttaan Jumalan edessä, sillä aikakautemme kiitää kohti suurta huipentumaa, joka valitan, ei tiedä hyvää niille, jolla ei ole oikea asenne elämään ja palvontaan.

      Kaikessa, siis aivan kaikessa on kysymys suhteestasi Jumalaan ei hallintoelimeen eikä järjestöön. Järjestö on kuitenkin se kanava, uskon siihen, jonka sisäpuolella meidän on oltava jokatapauksessa kokeaksemme Jumalan hyväksynnän ja ohjauksen. Kukaan muu kuin Jumala ei voi antaa sinulle/minulle tulevaisuuden avaimia käteen. Mistä maailman uskonnosta kuvittelet löytäväsi vastaukset oman elämäsi tarkoitukseen maan päällä? Tai löydätkö sen tieteestä, jonka pesusta on ettei Jumalaa ole, kaikki on tullut sattumalta? Onko kolmatta vaihhtoehtoa? On ja ei. Kolomas vaihtoiehto on olla neutraali. Siisi et usko mihinkään, Tai uskot tyhjyyteen ja olemattomuuteen. Sinulla ei ole mitään tarkoitusta. Elät, syöt, käyt vessassa ja tuotat vain jätettä koko elämäsi ajan. Sitten jonakin päivänä kuolet ja sinut pannaan multiin ja niin ani harva ihminen muistaa että sinäkin olet elänyt joskus tämän kauniin planeetan päällä. Tässä vaihtiehdot jos emme usko Jumalaan ja että on vain yksi hengellinen ulottuvuus eli totuus.

      Maailman uskonnot eivät kykene antamaan sitä samaa toivoa ja ymmärrystä kuin totuus, joka todistajilla on perustana. Vaikka siis on erehdytty joissakin totuuden piirteissä, onko se lopultakaan niin vakava ja anteeksiantamaton seikka? Valitettavasti joidenkin silmät mainitut seikat se on kyennyt sokaisemaan näkemästä kaiken tuon takana oleviin ikuisiin totuuksiin, jotka eivät koskaan muutu. Hanki siksi silmävoidetta kuten Jeesus kehottaa nähdäksesi kaiken takana olevan ylivertaisen totuuden, joka lopulta tuottaa kirkkaan säkenöivän ja puhtaan totuuden valon koko ihmiskunnalle, kun maa on täynnä herran tuntemusta.
      Heitä turha roska elämästäsi pois, siivoa sisimpäsi sinne kuulumattomasta roskasta, joka on sielussasi kuin repullinen painavia kiviä estäen sinua näkemästä totuutta siten, kuin Jumala sen on ilmoittanut.
      Nyt lähden shoppailemaan. Siunausta kaikille.

      • Anonyymi

        "Kyllä on tuotu esille muttei ole tuotu esille kiinnittämällä pelkästään huomio vuoteen 1975 tai joihinkin muihin hieman Raamatun ohi meneviin profetioihin, jotka on siis ymmärretty väärin mutta sitten korjattu. . Kokonaisuus on tärkein ja kun tämä myönnetään, silloin ollaan oikeilla jäljillä totuuden suhteen että virhearviointeja on tehty, mutta......olemma vain ihmisiä!
        "

        Tällainen selittely olisi helpompaa hyväksyä, jos JT:t suhtautusivat muihin uskontoihin samalla tavalla, eli erehtyväisiä ihmisiähän siellä on ja niiden virheet pitää antaa anteeksi, ja nuo uskonnot voi siten silti hyväksyä.


      • Anonyymi

        Ihanaa et joku kirjoittaa pitkästi. Pidän itse pitkistä tekstuureista ja siitä, että on jotain sanottavaa. Kirjoitat tosi lämmöllä.
        Kyllä tosiaan 1970 luvulla ennen vuotta 1975 oli kirjoituksia, joissa viitattiin tosiaan tähän kyseiseen vuoteen. Jotkut myivät omaisuuttaan kun ajattelivat, että Harma on enää parin vuoden kuluttua päällä kuin ukkonen. Mut eipä tullu silloin. Tosi uskovat kyllä jatkoivat elämääsä jehovan todistajina eivätkä liukuneet pois. Osa ehkä saattoikin lähtee pois.
        Joilla oli vahva usko ja luottamus jäivät kaikesta huolimatta. Hyvä niin. Ei ihmisille ole kerrottu milloin Harmagedon saapuu. Se tulee sitten kun tulee kun aika on sopiva. Jos joku on mukana sen takia, milloin nyt Harmaggedon tulee, onko siinä kyse edes tosi uskosta? Jokainen vastatkoon ite. Tosi uskova eli kirjoitan isolla TOSI USKOVA ei ole mukana porukassa minkään päivämäärien takia tai tosiaan ennustuksien takia, milloin mahdollisesti mitäkin tapahtuu. Motiivina on rakkaus ja usko. Ennen kaikkee rakkaus Jumalaan ja Kristukseen.
        Kuten edellä oleva kirjoittaja kauniisti totes, teemme kaikki virheitä. Kuka enemmän kuka vähemmän. Mutta teemme. Sen on varmaa. Harmadedonia odotellessa!


      • Anonyymi

        "Kokonaisuus on tärkein". HOHOO!
        Siinäpä se. Kokonaisuutenne on läpensä mätä.
        Olette kuin valkeiksi kalkittuja hautoja. Ulkoapäin kyllä kauniita, mutta sisältä täynnä kuolleiden luita.
        On solmiota, puvuntakkia pitkiä hameita, kauniita puheita, mutta kaikki on kuin Jeesuksen päivinä olleet fariseukset sääntöineen. Tee sitä. Tee tätä.
        Usko ilman tekoja on kuollut, mutta missä on laupeuden henki? Ei missään.


      • Anonyymi

        Kun järjestö puhuu ylitsepursuavista todisteista vuoden 1975 suhteen, ja vaatii 1960-luvun lopun nuoria tunnustamaan *tosiasiana* etteivät ehdi tulla vanhaksi tässä asiainjärjestelmässä, ja sitten odotukset eivät toteudukaan, niin se on mielestäsi mennyt "hieman Raamatun ohi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa et joku kirjoittaa pitkästi. Pidän itse pitkistä tekstuureista ja siitä, että on jotain sanottavaa. Kirjoitat tosi lämmöllä.
        Kyllä tosiaan 1970 luvulla ennen vuotta 1975 oli kirjoituksia, joissa viitattiin tosiaan tähän kyseiseen vuoteen. Jotkut myivät omaisuuttaan kun ajattelivat, että Harma on enää parin vuoden kuluttua päällä kuin ukkonen. Mut eipä tullu silloin. Tosi uskovat kyllä jatkoivat elämääsä jehovan todistajina eivätkä liukuneet pois. Osa ehkä saattoikin lähtee pois.
        Joilla oli vahva usko ja luottamus jäivät kaikesta huolimatta. Hyvä niin. Ei ihmisille ole kerrottu milloin Harmagedon saapuu. Se tulee sitten kun tulee kun aika on sopiva. Jos joku on mukana sen takia, milloin nyt Harmaggedon tulee, onko siinä kyse edes tosi uskosta? Jokainen vastatkoon ite. Tosi uskova eli kirjoitan isolla TOSI USKOVA ei ole mukana porukassa minkään päivämäärien takia tai tosiaan ennustuksien takia, milloin mahdollisesti mitäkin tapahtuu. Motiivina on rakkaus ja usko. Ennen kaikkee rakkaus Jumalaan ja Kristukseen.
        Kuten edellä oleva kirjoittaja kauniisti totes, teemme kaikki virheitä. Kuka enemmän kuka vähemmän. Mutta teemme. Sen on varmaa. Harmadedonia odotellessa!

        "Tosi uskova eli kirjoitan isolla TOSI USKOVA ei ole mukana porukassa minkään päivämäärien takia tai tosiaan ennustuksien takia, milloin mahdollisesti mitäkin tapahtuu."

        Niitä, jotka eivät ole täysillä olleet mukana järjestön lietsomissa odotuksissa, on nimenomaan pidetty huonoina uskovina.


      • Anonyymi

        Voi jehova kun oot lapsellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jehova kun oot lapsellinen.

        Ei Jumalalla ole mitään tekemistä tämän kultin kanssa, nimitetään häntä nyt sitten miksikä tahansa.
        Jos häntä nimitetään Jehovaksi, niin tämä kultti tuottaa elvistelyillään hänelle pelkkää häpeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumalalla ole mitään tekemistä tämän kultin kanssa, nimitetään häntä nyt sitten miksikä tahansa.
        Jos häntä nimitetään Jehovaksi, niin tämä kultti tuottaa elvistelyillään hänelle pelkkää häpeää.

        Jos Jumala on olemassa, niin täytyy kyllä toivoa, ettei hän käytä itsestään nimeä Jehova. On nimittäin tuo nimi tullut sen verran hyvin tervattua amerikkalaisen humpuukikultin toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa et joku kirjoittaa pitkästi. Pidän itse pitkistä tekstuureista ja siitä, että on jotain sanottavaa. Kirjoitat tosi lämmöllä.
        Kyllä tosiaan 1970 luvulla ennen vuotta 1975 oli kirjoituksia, joissa viitattiin tosiaan tähän kyseiseen vuoteen. Jotkut myivät omaisuuttaan kun ajattelivat, että Harma on enää parin vuoden kuluttua päällä kuin ukkonen. Mut eipä tullu silloin. Tosi uskovat kyllä jatkoivat elämääsä jehovan todistajina eivätkä liukuneet pois. Osa ehkä saattoikin lähtee pois.
        Joilla oli vahva usko ja luottamus jäivät kaikesta huolimatta. Hyvä niin. Ei ihmisille ole kerrottu milloin Harmagedon saapuu. Se tulee sitten kun tulee kun aika on sopiva. Jos joku on mukana sen takia, milloin nyt Harmaggedon tulee, onko siinä kyse edes tosi uskosta? Jokainen vastatkoon ite. Tosi uskova eli kirjoitan isolla TOSI USKOVA ei ole mukana porukassa minkään päivämäärien takia tai tosiaan ennustuksien takia, milloin mahdollisesti mitäkin tapahtuu. Motiivina on rakkaus ja usko. Ennen kaikkee rakkaus Jumalaan ja Kristukseen.
        Kuten edellä oleva kirjoittaja kauniisti totes, teemme kaikki virheitä. Kuka enemmän kuka vähemmän. Mutta teemme. Sen on varmaa. Harmadedonia odotellessa!

        Kommentoit omaa kirjoitustasi, tosi fiksua.


      • Anonyymi

        1975 tuli ja meni. Nyt eletään vuotta 2022. Yhä odotellaan. Kyllä se loppu sieltä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä on tuotu esille muttei ole tuotu esille kiinnittämällä pelkästään huomio vuoteen 1975 tai joihinkin muihin hieman Raamatun ohi meneviin profetioihin, jotka on siis ymmärretty väärin mutta sitten korjattu. . Kokonaisuus on tärkein ja kun tämä myönnetään, silloin ollaan oikeilla jäljillä totuuden suhteen että virhearviointeja on tehty, mutta......olemma vain ihmisiä!
        "

        Tällainen selittely olisi helpompaa hyväksyä, jos JT:t suhtautusivat muihin uskontoihin samalla tavalla, eli erehtyväisiä ihmisiähän siellä on ja niiden virheet pitää antaa anteeksi, ja nuo uskonnot voi siten silti hyväksyä.

        Paitsi että se povasi 1975, se nimittää itseään jehovakanavaksi.

        Raamattu ei välitä vartiotornin jälkiselittelyistä
        Ilm. 20:10, sen ikuisuus tulimeressä


    • Anonyymi

      Ai niin unohtui, miksi Jehovan todistajat on joku kultti? En näe kultin tunnusmerkkejä.

      • Anonyymi

        Katseletko sisältäpäin järjestöstä? Ei mormoni, skientologi tai krishnalainen myöskään itse pidä omaa ryhmäänsä kulttina. Ulkopuoliset näkevät tällaiset asiat paremmin ja objektiivisemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe