Dpf järjestelmä on yksi iso este että minun käyttöautoni olisi diesel. En halua ottaa lisää stressiä ja sitä tietoa että ei voi ajella pätkäajoja koska dpf tukkeutuu jopa puolet nopeammin kuin pitkän matkan ja 100-120kmh ajossa kuumalla kesäkelillä saksan teillä tai espanjassa, ranskassa.
Toinen se ureasysteemi. Ei ole mahdollista näin kylmässä ilmastossa saada viattomaksi.
Kolmas on suomessa lisävero dieseliä käyttävissäm Kallista pitää autoa ja vielä autoa joka teknisesti ei suunniteltu kaikkeen käyttöön.
Dieseleiden aika meni ja muutos huonompaan alkoi 2000 luvun alkupuolella.
2000 luvulla dieseleista tehtiin helpommin vikaantuvia, pitkän ajomatkan vehkeitä
12
644
Vastaukset
- Anonyymi
Hiukkasloukku (dpf) on nykyisin pakollinen myös bensa-autoissa.
Minulla on ollut dpf-dieseleitä vuodesta 2008 lähtien eikä koskaan vielä ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa. Liikun pk-seudulla valtaosan ajoistani eikä ajomatkat useinkaan ole kovin pitkiä kerralla. En edes ollut kuullut, saati tiennyt koko härvelin olemassaolosta kun sain v 2008 ensimmäisen dieselini.
Ei pidä uskoa kaikkea soopaa mitä näistä tuuteista syötetään.
Ureasysteemit ovat toimineet moitteettomasti jo vuosikymmen ajan ilman mitään ongelmia. En ole kuullut ongelmista muuta kuin näissä kaikenmaailman keskustelukanavissa jos minkälaisten ’asiantuntijoiden’ näppäimistöiltä suollettuna.
Jos ureasysteemi pelottaa, niin voihan toki valita dieselin, jossa on toisenlainen typpioksidien puhdistusjärjestelmä. Kyllä niilläkin päästään euro6-luokituksen mukaisiin päästöihin.
Dieselvero kuittaantuu kyllä helposti, jos ajat autollasi merkistä riippuen vajaan 20 tkm:n yli. Muutenkin on kyseenalaista kannattaako kalliimpaa dieselautoa hankkiakaan, jos ajomäärä on vähäinen. Bensa-auto on riittävän hyvä siihen ja nykyisin myös sähkö ja erilaiset hybriditkin ovat jo käypäsiä ja paranevat koko ajan. Diesel on edelleen lyömätön vähänkin isompien autojen osalta jos vuosittainen ajomäärä on suuri ja varsinkin jos autoa oikeasti tarvitsee pidemmille matkoille.
Polttomoottoriautojen hankinta on muutenkn jo vähän kyseenalaista, jos autoa tarvii vain vähän ja lyhyille matkoille ja jos on mahdollisuus kotilataukseen. Jos siis uutta autoa mielii.- Anonyymi
Dpf toimii kyllä ja on halpa korjata . Mulla maksoi 245 € uusi pönttö . Urea diiseliä en tule ostamaan , koska niissä on paljon vikoja ja korjaus maksaa tuhansia .
- Anonyymi
Pörssisähkön hinta heiluu 0.5-1.08€... Jos oletetaan optimistisesti että olisi keskitalvella 50snt/kW niin sähköauton keskikulutuksella 22kWh/100km maksaisi sähköautolla ajaminen 11€/100km. Minulla diesel auto vie seka-ajossa 4.5L/100km ja hinta on tällä hetkellä 2.1€/L, eli 9,45€/100km. Ajan halvemmalla kuin porhot ituhippi autoillaan. Sallikaa minun nauraa!
- Anonyymi
Minua ei naurata sähköautoilijoiden hinnan nousu mutta sen sijaan sähkölämmitteisen omakotitalon omistajille kyllä naurattaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei naurata sähköautoilijoiden hinnan nousu mutta sen sijaan sähkölämmitteisen omakotitalon omistajille kyllä naurattaa!
Sinua naurattaa sähkön hinnan nousu . Taidat olla aika yksinkertainen ihminen .
- Anonyymi
Jos on valinnut pörssisähkön, niin silloin oletettavasti auton latauskin on mahdollista ajoittaa yöaikaan jolloin sähkön hinta on jotain ihan muuta kuin keskipäivällä.
Vähän myös epäilen että se dieselauto veisi talvellakin seka-ajossa 4.5l/100km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua naurattaa sähkön hinnan nousu . Taidat olla aika yksinkertainen ihminen .
2024 huhtikuuhun asti nauran. Siihen asti on itsellä 6 senttiä/kW.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on valinnut pörssisähkön, niin silloin oletettavasti auton latauskin on mahdollista ajoittaa yöaikaan jolloin sähkön hinta on jotain ihan muuta kuin keskipäivällä.
Vähän myös epäilen että se dieselauto veisi talvellakin seka-ajossa 4.5l/100km.Voi kuule vie vähemmänkin kun vaan tolppa lämmittää ja ajelee nätisti. Itsellä aika raskas kaasujalka niin lipeää tuonne 4.5L.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule vie vähemmänkin kun vaan tolppa lämmittää ja ajelee nätisti. Itsellä aika raskas kaasujalka niin lipeää tuonne 4.5L.
Ehkä sitten niin, itse en koskaan päässyt talvella alle 5 litran, vaikka alla oli yleisesti taloudellisena tunnettuja HDI-koneita, auto tolpassa aina ja ajo suurimmalta osin pidempää maantiepätkää 80 km/h nopeudella. Sitä kokemusta vasten on hankala uskoa että seka-ajossa raskaalla kaasujalalla menee 4,5 litraa, olettaen siis että kyse on todellisesta kulutuksesta, ei ajotietokoneen luvuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän myös epäilen että se dieselauto veisi talvellakin seka-ajossa 4.5l/100km.Mun 2008 1,6 Hdi menee tuohon 4,5 /100km .
- Anonyymi
No, kertokaapa miten ne lähinnä urbaanissa ympäristössä paljon pätkää ajalevat taxit kuitenkin vaikuttavat tulevan ihan hyvin toimeen dieseleiden nykyteknikkan kanssa.
Entä kaikki ammattikäytössä olevat urbaanin lähiön diesel-pakut.
Paljon on sosiaalisessa mediassa pelkotiloja ja legnedaa dieseleiden ympärillä ;-)- Anonyymi
Ammattikäytössä, jossa onpaljon raskasta ajoa ja varsinkin, jos vielä vähänkin pidempiä matkoja, diesel on käytännössä ainoa järkevä vaihtoehto ainakin vielä toistaiseksi.
Polttoainetaloudellisuuden vuoksi, mutta ennenkaikkea kestävyyden vuoksi. Eikä mukavuuskaan ole vähäpätöinen juttu, kun kuljettaja viettää lähes koko päivän ratin takana.
Ei ammattiliikenteessä käytettävien autojen seisottaminen korjaamoilla tule kysymykseen, sehän vasta kallista olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869