Mikä on suomalaisen keskipalkka?

Anonyymi

Mies väittää 4000e mutta mielestäni se on vähemmän, noin 3.5tuhatta.

Pärjääkö keskipalkalla kun sossun luukulta ei saa mitään, jos ei ole pari tonnin liksaa eli tosi pientä palkkaa?

Oma palkkani on 4,75 tuhatta mutta mies on hyvätuloinen joten pärjätään kun ei oo velkaa.

2

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tilastokeskuksen mukaan yksityisen sektorin kokoaikaisten kuukausipalkkaisten palkansaajien säännöllisen työajan mediaaniansio oli 3 435 ja keskiarvoansio 3 832 euroa kuukaudessa vuonna 2020. https://www.stat.fi/tilasto/yskp
      Viime vuoden tiedot tulevat tämän kuun loppupuolella
      Valtion ja kuntien palkat löytyvät myös tilastokeskuksen sivuilta. Rupea tutkimaan.

• Anonyymi

Aloittajan kyky elämän ja talouden suunnitteluun on todella heikolla tolalla, jos kuvittelee, ettei 3500 euron palkalla pärjää ilman toimeentulotukea. Osaava pärjää tietyin ehdoin hyvin jopa noin 1000 euron eläkkeellä.

Minun tulot on yli vähän 3000 euroa/kk. Sillä pärjää loistavasti, kun ei ole kallista palatsia hoidettavana, ei aina tuoretta mersua kulkuvälineenä eikä monia ulkomaanlomia vähän väliä tehtänä. Riittävän tilavasti asun, harrastan varojen mukaan, kaupasta ostan ruoaksi mitä haluan, vaatteita on joka lähtöön, koruja, kelloja, lemmikkejä, ystäviä, matkoja lähiympäristöön... Mitä puuttuu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      159
      3465
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2725
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2110
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1554
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe