Ekaluokkalaiset aloittivat tällä viikolla koulutiensä tai aloittavat sen ensi viikolla. Jälleen pieniä ihmisiä liikkeellä, jotka eivät vielä osaa liikennesääntöjä tarpeeksi hyvin.
Keltanokkia jälleen liikenteessä - varokaa koululaisia ja lapsia
35
76
Vastaukset
- Anonyymi
Jos vielä ne vanhemmat jotka kuljettavat autolla lapsosiaan kouluun/koulusta viitsisivät ottaa muun liikenteen huomioon, silloinkin kun oma lapsi on jätetty koulun ulkopuolelle. Monilla käytäntönä on : Lapsi jätetty koululle, sitten voi ajaa ihan omien sääntöjen mukaisesti, hi..t muiden lapsista... Tällaista käyttäytymistä näkee päivittäin.
- Anonyymi
Aina ne samat virheet ja usein samat tyypit asialla. Autossa ei ole valoja, yleensä pelkät parkit ilman takavaloja. Reilu ylinopeus. Parkissa autosta on puoli metriä viivan ulkopuolella, kun ei hamoteta peileistä oman auton mittoja. Risteyksessä ryhmitytään tien oikeaan laitaan, hetken päästä vilkku vasempaan ja jumitetaan koko liikenne. Kolmion takana ei voida odottaa kahta sekuntia pidempään, koska kiire.
Illalla sitten samalla asenteella viedään lapset harrastuksiin.
- Anonyymi
Koulun vois aloittaa vasta kymmenvuotiaana, niin osaisivat mennä karamelli kauppaan koulun jälkeen!
- Anonyymi
Monesta nettikirjoituksesta näkee monesti, että fiksuus loistaa poissaolollaan.
- Anonyymi
Voimia vanhemmille joiden lasten koulumatkalla on esim. kiertoliittymä tai useampi kaista samaan suuntaan. Varmasti aamuisin pieni jännitys on ymmärrettävää jos koululaisen pitää tälläisiä ylittää.
Omien lasten koulureitin kohdalla ongelmat alkaa vasta myöhemmin syksyllä. Lasit on huurussa tai huonosti putsattu. Yleensä nämä tapaukset ovat myöhässä jostain ja nopeudet sen mukaiset vaikkei mitään näkisikään. - Anonyymi
Ei siis mitään uutta, keltanokkia on kuljettajinakin koko ajan eikä kovin nuorikaan kaikki, eivät osaa ajaa normaalisti liikenteessä.
- Anonyymi
Väitätkö että vastavalmistunut kuski ei osaa ajaa normaalisti liikenteessä?
- Anonyymi
Aika monesta tieliikennelain lakipykälästä näkee periaatteen, jonka mukaan liikenteessä pitää varoa ja suojata niitä, joille on vaarallinen. Sitä kun ei ole vastuussa pelkästään omasta turvallisuudesta, vaan ajoneuvon kuljettajana melko usein myös muiden liikkujien turvallisuudesta. Lapsien erityinen varominen on yksi esimerkki tästä.
- Anonyymi
Kenelle sitä sitten kukakin voi olla liikenteessä vaarallinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle sitä sitten kukakin voi olla liikenteessä vaarallinen?
Uutisoitiin juuri että Tesla-kuski oli osunut mummoon, joka menetti henkensä. Oliko kenties joku vaarallinen toiselle kyseisessä tapahtumassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisoitiin juuri että Tesla-kuski oli osunut mummoon, joka menetti henkensä. Oliko kenties joku vaarallinen toiselle kyseisessä tapahtumassa?
Valitettavan yksittäistapauksen perusteella ei voida vetää johtopäätöstä, että tesla tai teslalla ajavat olisi toiselle muita vaarallisempi liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavan yksittäistapauksen perusteella ei voida vetää johtopäätöstä, että tesla tai teslalla ajavat olisi toiselle muita vaarallisempi liikenteessä.
Onko sellaista väitetty? Aiemmin kysyttiin että "Kenelle sitä sitten kukakin voi olla liikenteessä vaarallinen?" Tuossa annettiin vain yksi esimerkki. Automerkki on asiassa ihan sivuseikka. Auto on monessa tilanteessa vaarallinen suojaamatonta ihmistä kohtaan sen merkistä riippumatta. Se on se pääpointti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellaista väitetty? Aiemmin kysyttiin että "Kenelle sitä sitten kukakin voi olla liikenteessä vaarallinen?" Tuossa annettiin vain yksi esimerkki. Automerkki on asiassa ihan sivuseikka. Auto on monessa tilanteessa vaarallinen suojaamatonta ihmistä kohtaan sen merkistä riippumatta. Se on se pääpointti.
Pahasti meni taas pieleen tuo hölötys auton vaarallisuudesta ihmistä kohtaan.
Autohan ei ole eikä edes voi olla mitenkään vaarallinen yhtään mitään kohtaan, autoa kuljettaa ihminen ja se päättää miten, missä ja millä nopeudella se auto liikkuu, auto itsessään ei päätä mitään.
Myöskään mummon liikennesääntöjen noudattamattomuus on varsin turhaa sälyttää autonkuljettajan kontolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahasti meni taas pieleen tuo hölötys auton vaarallisuudesta ihmistä kohtaan.
Autohan ei ole eikä edes voi olla mitenkään vaarallinen yhtään mitään kohtaan, autoa kuljettaa ihminen ja se päättää miten, missä ja millä nopeudella se auto liikkuu, auto itsessään ei päätä mitään.
Myöskään mummon liikennesääntöjen noudattamattomuus on varsin turhaa sälyttää autonkuljettajan kontolle.Tietenkin se auto vaatii sen kuskin toimenpiteitä ollakseen vaarallinen tai vaaraton. Nyt kuitenkin kehitellään niitä itsestään ajavia autoja, joten on kenties vain ajan kysymys, milloin se auto itsessään on vaaran paikka. 29 § velvoite on kuitenkin melko selkeä. Pykälässä on lueteltu tilanteet ja tienkäyttäjäryhmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin se auto vaatii sen kuskin toimenpiteitä ollakseen vaarallinen tai vaaraton. Nyt kuitenkin kehitellään niitä itsestään ajavia autoja, joten on kenties vain ajan kysymys, milloin se auto itsessään on vaaran paikka. 29 § velvoite on kuitenkin melko selkeä. Pykälässä on lueteltu tilanteet ja tienkäyttäjäryhmät.
Tuo kaipaus autonomiseen ajamisen kykenevistä autoista on vielä lähinnä tekniikka friikkien haaveilua jonka toteutuminen tällä tai edes seuraavalla vuosisadalla on varsin epävarmaa.
Selittelysi milloin mistäkin tieliikennelain pykälästä on aiheuttanut palstoilla paljon hilpeyttä virheellisellä omaperäisyydellään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kaipaus autonomiseen ajamisen kykenevistä autoista on vielä lähinnä tekniikka friikkien haaveilua jonka toteutuminen tällä tai edes seuraavalla vuosisadalla on varsin epävarmaa.
Selittelysi milloin mistäkin tieliikennelain pykälästä on aiheuttanut palstoilla paljon hilpeyttä virheellisellä omaperäisyydellään.Taitaa sitä hilpeyttä olla aiheutettu vain yhdelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa sitä hilpeyttä olla aiheutettu vain yhdelle.
Asiasta kirjoitettujen kommenttien perusteella on nähtävissä, että sitä hilpeyttä nuo selittelysi ja uskomuksesi on aiheuttaneet ja edelleen aiheuttaa varsin monissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta kirjoitettujen kommenttien perusteella on nähtävissä, että sitä hilpeyttä nuo selittelysi ja uskomuksesi on aiheuttaneet ja edelleen aiheuttaa varsin monissa.
Miksi olet noin hyökkäävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kaipaus autonomiseen ajamisen kykenevistä autoista on vielä lähinnä tekniikka friikkien haaveilua jonka toteutuminen tällä tai edes seuraavalla vuosisadalla on varsin epävarmaa.
Selittelysi milloin mistäkin tieliikennelain pykälästä on aiheuttanut palstoilla paljon hilpeyttä virheellisellä omaperäisyydellään.Miten paljon hilpeyttä mahtoi tieliikennelain 29 § tulkita aiheuttaa oikeudessa tässä tapauksessa?
Bussikuskille sakot: törmäsi suojatiellä pikkutyttöön Tampereella, uhrille vakava aivovamma
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9336506e-09db-4d0c-a5a6-22f882c86921
"Tuomitessaan bussikuskin sakkoihin oikeus muistutti, että muilta tienkäyttäjiltä edellytetään erityisen korostunutta tarkkaavaisuutta lasta lähestyttäessä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paljon hilpeyttä mahtoi tieliikennelain 29 § tulkita aiheuttaa oikeudessa tässä tapauksessa?
Bussikuskille sakot: törmäsi suojatiellä pikkutyttöön Tampereella, uhrille vakava aivovamma
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9336506e-09db-4d0c-a5a6-22f882c86921
"Tuomitessaan bussikuskin sakkoihin oikeus muistutti, että muilta tienkäyttäjiltä edellytetään erityisen korostunutta tarkkaavaisuutta lasta lähestyttäessä."Nuo sinun hilpeät tulkintasi ei kuitenkaan tainnut olla oikeuden päätöksen taustalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo sinun hilpeät tulkintasi ei kuitenkaan tainnut olla oikeuden päätöksen taustalla.
Onko sellaista väitetty? Oikeuslaitos on viisaudessaan tehnyt tulkinnat ja päätökset tieliikennelakiin perustuen. Lasta pitää liikenteessä varoa erityisen paljon (29 §). Suojateiden kohdalla pitää noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta (86 §).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellaista väitetty? Oikeuslaitos on viisaudessaan tehnyt tulkinnat ja päätökset tieliikennelakiin perustuen. Lasta pitää liikenteessä varoa erityisen paljon (29 §). Suojateiden kohdalla pitää noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta (86 §).
Nuo sinun hilpeät tulkintasi milloin mistäkin tieliikennelainpykälästä on tullut esiin autonomiseen ajamiseen liittyvissä kysymyksissä. Joten edelleen on epäiltävissä ettei nuo hilpeyttä herättävät tulkintasi olleet oikeuden päätöksen, joka sinällään ei asiaan mitenkään kuulu, taustalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo sinun hilpeät tulkintasi milloin mistäkin tieliikennelainpykälästä on tullut esiin autonomiseen ajamiseen liittyvissä kysymyksissä. Joten edelleen on epäiltävissä ettei nuo hilpeyttä herättävät tulkintasi olleet oikeuden päätöksen, joka sinällään ei asiaan mitenkään kuulu, taustalla.
Patologinen väittelemisen tarve taitaa olla sinulla vaivana. En jaksa sellaista koska se ei johda mihinkään. Jätän tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten paljon hilpeyttä mahtoi tieliikennelain 29 § tulkita aiheuttaa oikeudessa tässä tapauksessa?
Bussikuskille sakot: törmäsi suojatiellä pikkutyttöön Tampereella, uhrille vakava aivovamma
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9336506e-09db-4d0c-a5a6-22f882c86921
"Tuomitessaan bussikuskin sakkoihin oikeus muistutti, että muilta tienkäyttäjiltä edellytetään erityisen korostunutta tarkkaavaisuutta lasta lähestyttäessä."Tässä vielä toinen tapaus, joka vahvistaa asian oikeuden tulkinnasta.
Pakettiauton alle suojatiellä jäänyt 9-vuotias tyttö kuoli - mies tuomittiin ehdolliseen vankeuteen
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/20161110200026073
- Anonyymi
Ei mua ole lapset ole liikenteessä koskaan ollu huolenaiheena. Helppoja yleensä havaita ja varoa eivätkä yleensä sekoile liikenteessä, en muista viime vuosilta yhtään tilanettaa missä lapsi olisi sekoillu liikenteessä, no ok muisti voi mullakin vähän heittää mutta kirjoitan siitä mitä se arki on liikenteessä että misssä ne oikeasti ne vaaratilanteet on, ihan muualla kuin lapsissa.
Toista on sitten kuljettajat jotka ei osaa ajaa normaalisti.
Se poikkeava käyttäytyminen liikenteessä toimiessa on se mikä aiheuttaa vaaraa muille ja haittaa.- Anonyymi
Kotikadullani asuu paljon lapsiperheitä, ja sen huomaa. Paikoitellen katu on kuin leikkikenttä. No, hölkkävauhtia eteenpäin ja toivotaan, ettei kukaan juokse tai pyöräile kylkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotikadullani asuu paljon lapsiperheitä, ja sen huomaa. Paikoitellen katu on kuin leikkikenttä. No, hölkkävauhtia eteenpäin ja toivotaan, ettei kukaan juokse tai pyöräile kylkeen.
Tutussa ympäristössä ja tutulla reitillä tietää vaaran paikat ja osaa huomioida ne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122738
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1081946Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171661Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141545Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791400Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471217- 471156
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53923- 85895