Mutta mitä sinä sanot ?
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Monet sanovat että on pakko tehdä syntiä ?
52
52
Vastaukset
- Anonyymi
Perisyntiopin luoja - eli pappi - sekä vaimon lisäksi jalkavaimo.
Äitinsä, joka moitti poikappiaan, että jätä vieras nainen.
Pappi loi perisyntiopin, koska ei lihassaan halunnut tehdä parannusta,
Lihassa on pakko tehdä syntiä, kyntää vierasta vakoa. Eli!?
Toisille on pakko tehdä syntiä ja puolustuspuhe on perisyntioppi.
No, tätä ei raamattu tue, koska isä ei kanna poikansa syntiä ja päinvastoin.
Voi tehdä parannuksen ja elää vanhurskasta elämää Pyhän Hengen voimasta, kun ja koska se on näin luvattu sanasta.
Henki kuolettaa lihanteot. - Anonyymi
Siinä taas yksi täysin synnitön. Puhdas kuin pulmunen. Et voi sanoa saaneesi syntejäsi anteeksi, kun et ole katsonut tarpeelliseksi edes niitä anteeksi pyytää.
Luukkaan evankeliumi:
11:2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa:...
11:4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, ... - Anonyymi
Ei kai pakko, vaan ihmisluonto. Jota paettaessa on toisaalta myös monesti tehty synneistä suurimmat. Voi käydä kuin yritettäessä pudottaa omaa varjoa kintereiltä kiihtyvällä vauhdilla.
"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!"
( Room. 4:7)
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.”
( 1. Joh. 1:8-10)
Uskova ihminen joka uskoo ( kuvittelee!) tulleensa synnittömäksi jo täällä ajassa, korottaa itsensä Herran Jeesuksen Kristuksen rinnalle.
Jumalan Poika alensi itsensä tulemalla syntisen ihmisen kaltaisuuteen - kuitenkin ilman syntiä - meidän syntisten tähden.
Syntinen, armahdettu ihminen, korottaa itsensä Jumalan Pojan kaltaiseksi, väittämällä saavuttaneensa synnittömyyden jo täällä ajassa.
-
>>Synnittömiä tekoja uskova voi tehdä vain siksi, että teot peitetään Kristuksen pyhyyteen ja puhtauteen. Uskova ei voi ylpeillä siitä, että hän on vapaa synnistä, vaan hän on kiitollinen siitä, että hänen syntinsä ovat anteeksiannetut ja peitetyt.>>
( Olavi Peltola)- Anonyymi
Paavali syyllistyi Peltolan kuvaamaan ylpeyteen kirjoittaessaan, ettei enää elänyt hän, vaan Kristus hänessä.
- Anonyymi
Joo, on. Ihminen kun ei pysty olemaan täysin synnitön. Jos muuta väität, valehtelet.
- Anonyymi
helluntailaisuudessa ainoat , jotka syntyvät > synnittömänä > ilman perisyntiä,
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä"
1 Joh: 1: 8
helluntailaiset eksyttää ITSENSÄ , kieltämällä kaikkia koskevan synnin Aadamista ja
Eevasta alkaen,
"KAIKKIA ihmisiä koskeva kuolema on perisynnin seuraus, helluntailaiset kieltää siis
kaikkia ihmisiä koskevan KUOLEMANKIN. Väitän rakas että Pyhä Raamattu SANO SULLE >> 1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
MUTA EHKÄ ETOLE syntynyt Jumalasta vielä ??Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuudessa ainoat , jotka syntyvät > synnittömänä > ilman perisyntiä,
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä"
1 Joh: 1: 8
helluntailaiset eksyttää ITSENSÄ , kieltämällä kaikkia koskevan synnin Aadamista ja
Eevasta alkaen,
"KAIKKIA ihmisiä koskeva kuolema on perisynnin seuraus, helluntailaiset kieltää siis
kaikkia ihmisiä koskevan KUOLEMANKIN.Rakas olet ihan Oikeassa ja Kuolema tuli kun he menivät synnin puolella ja kuolivat. Ja kaikki ihmiset ovat siinä kuolemassa kunnes tapahtuu sinulle >> Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Savis kirjoitti:
Väitän rakas että Pyhä Raamattu SANO SULLE >> 1. Joh. 5:18
MUTA EHKÄ ETOLE syntynyt Jumalasta vielä ??Anteeksi >> MUTA EHKÄ ETOLE syntynyt Jumalasta vielä ??<< Piti olla >> MUTTA EHKÄ ET OLE syntynyt Jumalasta vielä ??
No tuollainen epätäydellinen uskova ulkoisesti vielä ja vain Jumala tutkii mun sisin miten Täydellinen siellä olen. : ) : ) : )- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Anteeksi >> MUTA EHKÄ ETOLE syntynyt Jumalasta vielä ??<< Piti olla >> MUTTA EHKÄ ET OLE syntynyt Jumalasta vielä ??
No tuollainen epätäydellinen uskova ulkoisesti vielä ja vain Jumala tutkii mun sisin miten Täydellinen siellä olen. : ) : ) : )Raamattu :
"Jos sanomme ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me EKSYTÄMME itsemme, ja totuus ei ole
meissä" 1 Joh: 1: 8
"ole syntiä" > "kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" Room: 3: 21
MIKÄÄN ei tee tyhjäksi Raamatun sanaa . Anonyymi kirjoitti:
Raamattu :
"Jos sanomme ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me EKSYTÄMME itsemme, ja totuus ei ole
"ole syntiä" > "kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" Room: 3: 21
MIKÄÄN ei tee tyhjäksi Raamatun sanaa .Sinun rakas kannattaisi lukea teksti tästä sinun me meillä >> https://www.raamattusivut.fi/l/johanneksen-kirjeen-me/
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu :
MIKÄÄN ei tee tyhjäksi Raamatun sanaa .Niin sun tarvi saada kirkkauutta synnin tilalle. . Kannattaa alkaa oikein kiittää synnistä joka antaa mahdollisuus että Häneen kirkkaus voi tulla sinuun synnin tilalle...
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Väitän rakas että Pyhä Raamattu SANO SULLE >> 1. Joh. 5:18
MUTA EHKÄ ETOLE syntynyt Jumalasta vielä ??Ei tietenkään tee. Sen takaa Jeesus itte. Vaikka kuinka lankeaisimme, armo riittää 😊
- Anonyymi
Miksi sinä Savis itse teet syntiä ?
Siis jos kerran sinun ei ole pakko sitä tehdä !
Mieti asiaa omalla kohdallasi siis, eli miksi sinä itse teet syntiä, vaikka sinun ei ole pakko sitä tehdä, omien sanojesi mukaan ?!Mikään ei tee tyhjäksi Pyhä Raamatun Sanoma >> 1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mikään ei tee tyhjäksi Pyhä Raamatun Sanoma >> 1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Mutta ethän sinä pelastu kun tälläkin palstalla olet osoittanut pahuutesi!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mikään ei tee tyhjäksi Pyhä Raamatun Sanoma >> 1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Etkö Savis siis ole vielä edes Jumalasta syntynyt, kun yhä teet syntiä ?
Sitäkö nyt haluat sanoa ?
- Anonyymi
Milloin Savis viimeinkin lopetat näiden menestysteologian harhaoppien levittämisen ?
Synnittömyysoppi on siis menestysteologian perus oppeja !
On SYNTIÄ levittää harhaoppeja ja siten eksyttää Jumalan lapsia !
Miksi siis jatkat synnissäsi loputtomasti ?
Etkö muista, mitä Raamattu sanoo tuollaisesta touhusta ?
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Tämä on siis vakava paikka sinulle itsellessi Savis !
Sinun itsesi kannalta siis olisi parempi tuo myllynkivi kohtalo, kuin se, mitä tuleman pitää, sinun osallesi !Yritän rakas vietellä pienemmät jtka viettelet varmasta kuolemasta helvetissä ja synnistä Kristukseen joka Paavali sanoi että on Elämä. Siihen Voitton mihin et vielä olet saavuttanut. VOI VOI..
Minut ei ole kutsuttu saastaisuuteen vaan >> Pyhyyteen..Savis kirjoitti:
Yritän rakas vietellä pienemmät jtka viettelet varmasta kuolemasta helvetissä ja synnistä Kristukseen joka Paavali sanoi että on Elämä. Siihen Voitton mihin et vielä olet saavuttanut. VOI VOI..
Minut ei ole kutsuttu saastaisuuteen vaan >> Pyhyyteen..siis jotka niinkuin jehovalaiset ja menestysteologit jotka ei tarvi synnitöntä elämä vaan teoriassa ja näkymättömässä ainoastaan.
Tehkä parannusta ja luopukaa synnin tiestä..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
siis jotka niinkuin jehovalaiset ja menestysteologit jotka ei tarvi synnitöntä elämä vaan teoriassa ja näkymättömässä ainoastaan.
Tehkä parannusta ja luopukaa synnin tiestä..Eihän Jehovan todistajat tuollaista opeta!
Mutta jatkakaa te vaan rakaat suruttomasti synnin tiellä jos teillä on pokka ja ette pelkää Jumala..
On aina joku joka niinkuin Paavali pyrki pois synnistä ja löytää Ristin Tie. Risti ratkaisee kaikki vaikka jehovalaiset ovat eri mieltä.. Älkää kuunnelko jehovalaiset joilla ei ole helvetti olemassa eikä sentähden Jumalan pelkoa.
>>>> Helvetti on olemassa
koppi
25.05.2018 00:09
Jehovalaiset yrittävät päästä eroon helvetistä väittämällä, että se tarkoittaisi Hinnomin laaksoa Jerusalemin ulkopuolella. Perusteluna käytetään sitä, että kreikan kielessä Hinnomin laakso on otettu tarkoittamaan helvettiä.
Hebrean kielessä Hinnomin laaksoa ei käytetä tarkoittamaan helvettiä siellä puhutaan "iankaikkisesta kauhistuksesta".Missään muussakaan kielessä Hinnomin laaksoa ei käytetä tarkoittamaan helvettiä.
Helvetistä ei päästä eroon kielellisen kikkailun avulla.
Helvetistä puhutaan Raamatussa monien eri sanojen välityksellä. Puhutaan esim. kadotuksesta, tulisesta järvestä, hukkumisesta, manalasta ja iankaikkisesta erosta Jumalasta.
Jokaisessa kielessä tuon helvetti-sanan paikalla on oma sanansa. Se johtuu siitä, että eri kielissä yksinkertaisesti käytetään eri sanoja.
Raamattu on jokaisella kielellä kirjoitettu käyttämällä niitä tavallisia sanoja, joita kussakin kielessä on.Toisin sanoen Raamattua varten ei ole missään kielessä luotu uutta hengellistä sanastoa. Tavallisista sanoista on valittu joku sana tarkoittamaan helvettiä. Kreikaksi siksi sanaksi valittiin Hinnomin laakso, ruotsiksi helvetti on helvete, englanniksi hell, suomeksi helvetti ja kiinaksi jotain muuta.
Mikä se sitten on tuo helvetti-sana. Helvetti-sana on Raamatun omaa ammattisanastoa ja siksi helvetti myös määritellään sen perusteella, mitä siitä sanotaan Raamatussa. Kaikissa kielissä helvetti-sanaksi on valittu jokin maallinen sana mutta Raamatussa helvetin merkitys määritellään sen hengellisen sisällön mukaan eikä tuon sanan maallisen alkuperän mukaan.
Raamatussa on kymmeniä kohtia, jotka puhuvat helvetistä ja niiden perusteella siis määritellään helvetti-sanan hengellinen merkitys Tässä muutama sellainen kohta.
Mark 9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
Ilmestyskirja:
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi
Jesaja:
66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
2.Tessalonikalaiskirje:
1:9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,- Anonyymi
lahkot saa antaa Jeesukselle sitten OMAN vanhurskautensa, sanomalla
"olen synnitön"
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut
maailmaan syntisiä pelastaan, joista minä olen suurin" 1 Tim: 1: 15 Anonyymi kirjoitti:
lahkot saa antaa Jeesukselle sitten OMAN vanhurskautensa, sanomalla
"olen synnitön"
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut
maailmaan syntisiä pelastaan, joista minä olen suurin" 1 Tim: 1: 15Sinä olet harhalahko .
Luetko ollenkaan Pyhä Raamattu muuta kun se yksi jae joka sinulle sopii ja vääristää koko Totuus. Seuravassa jaessa Paavali selittää edellisen jaen >> 16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.Savis kirjoitti:
Sinä olet harhalahko .
Luetko ollenkaan Pyhä Raamattu muuta kun se yksi jae joka sinulle sopii ja vääristää koko Totuus. Seuravassa jaessa Paavali selittää edellisen jaen >> 16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.Ja sitten seuravassa Jumala saa Kunnia siitä että on pelastunut hänet syntistä suurimmasta asemasta ajemmin. >> 17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
- Anonyymi
Minä en ole synnin puolustaja vaan vastustaja, mutta onko täällä oikeasti joku joka on TÄYDELLINEN ,ettei ole yhtään väärää tehnyt ja on elänyt virheettömästi.
Jos on niin haluan tavata ja tarjota kahvit.
Itse en ole täydellinen ja tunnustan sen aina ja pyydänkin erheitäni Jumalalta anteeksi pyrkien tietysti elämään hyvin ,kuten Henki minussa vaikuttaa tekemäänkin.
Tunnen sen ja siksi kuuntelen ja elän Jumalan kanssa herkästi kuunnellen, mutta täydellinen en ole lihani kanssa ,joka mukana kulkee tämän maallisen matkan.Olet Totuuden Tovon murskaaja rakas .
Olet siis tee se itse pelastaja joka anteeksi pyytämällä pelastat itseäsi suuressa ylpeydessä vaikka Jumala antoi sinulle anteeksi jo kaikki yli 2000 v sitten ja nyt sun minä minä näyttää itselle miten surkea aadamin luonne sinussa pelastaa sut anteeksipyytämisharhalahkossa ja saa sinut tuntemaan että olet jotain vaikka et ole yhtikäs mittään etkä tulekkaan .. Saatana on erittäin tyytyväinen sinusta joka on sun isäsi ja antaa sulle tyytyväisyyden tunteet..
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
ÄLÄ RIITELE PYHÄ SANOJEN VASTAAN ,, JOKA ON KIRJOITETTU ... SIINÄ KÄY HUONOSTI..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Olet Totuuden Tovon murskaaja rakas .
Olet siis tee se itse pelastaja joka anteeksi pyytämällä pelastat itseäsi suuressa ylpeydessä vaikka Jumala antoi sinulle anteeksi jo kaikki yli 2000 v sitten ja nyt sun minä minä näyttää itselle miten surkea aadamin luonne sinussa pelastaa sut anteeksipyytämisharhalahkossa ja saa sinut tuntemaan että olet jotain vaikka et ole yhtikäs mittään etkä tulekkaan .. Saatana on erittäin tyytyväinen sinusta joka on sun isäsi ja antaa sulle tyytyväisyyden tunteet..
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
ÄLÄ RIITELE PYHÄ SANOJEN VASTAAN ,, JOKA ON KIRJOITETTU ... SIINÄ KÄY HUONOSTI..Jae 9 sanoma uskovalle on: älä enää elä synnissä.
Jos veljesi tekee syntiä sinua vastaan, niin 7 kertaa päivässäkö on annettava anteeksi, muistatte varmaan mitä Jeesus tähän sanoi. Anonyymi kirjoitti:
Jae 9 sanoma uskovalle on: älä enää elä synnissä.
Jos veljesi tekee syntiä sinua vastaan, niin 7 kertaa päivässäkö on annettava anteeksi, muistatte varmaan mitä Jeesus tähän sanoi.Olet yhä Totuuden Toivon murskaaja rakas. On kyse että Jumalan kirkkaus tulis tulla sinuun ja silloin ei voi olla syntiä sinussa koska se eiole Jumalankirkkauutta. Tulis vaihtua synti ja kirkkaus niin että voit sanoa että synti on mennyt ja Jumalan Kirkkaus on tullut tilalle..
- Anonyymi
Ihminen on syntinen, mutta ei Jumala. Siinä idea ja siksi turha kinastella ihmisestä jos sanotaan, että ei kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. Jumalan Pyhä Henki ei ihmisessä voi tehdä syntiä. Tai jos tekee, se ei ole jumalasta.
Ihmisen itsensä osasta on siten turha repiä pelihousujaan, kun kukaan ei itsessään ole synnitön itsensä kautta. Ei lain, ei armon eikä minkään opin, vaan Jumalan kautta. Miten muutoin voimme saada syntimme anteeksi ja meidät niistä puhdistetaan, jos heti kuitenkin olemme syntisiä? Mitä järkeä koko anteeksiannossa silloin olisi ja Jeesuksen ristinkuolemassa. Sekö olisi olemassa vain siksi, että olisimme varmasti syntisiä?Sanot >> jos sanotaan että ei kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. <<
No huh .. Lue nyt Pyhä Raamattua .. Ei siellä lue " jos ">>>
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
HUOMASITKO ON AINAKIN NELJÄ PYHÄ RAAMATUN PAIKKA ,, JOKA KUMOA JEESUKSEN KANSSA ,, SUN TYHMÄT VÄITTEET.
OLEN SUA VAROITTANUT. EN OLE VASTUU SINUSTA. KÄVELE VAAN SILMÄT AUKI HELVETTIIN MUN PUOLESTA,, KUN OLET NOIN ROHKEA ILMAN JUMALA.. !!!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Sanot >> jos sanotaan että ei kukaan Jumalasta syntynyt tee syntiä. <<
No huh .. Lue nyt Pyhä Raamattua .. Ei siellä lue " jos ">>>
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
HUOMASITKO ON AINAKIN NELJÄ PYHÄ RAAMATUN PAIKKA ,, JOKA KUMOA JEESUKSEN KANSSA ,, SUN TYHMÄT VÄITTEET.
OLEN SUA VAROITTANUT. EN OLE VASTUU SINUSTA. KÄVELE VAAN SILMÄT AUKI HELVETTIIN MUN PUOLESTA,, KUN OLET NOIN ROHKEA ILMAN JUMALA.. !!!Etkö sinä Savis ITSE siis ole vielä edes Jumalasta syntynyt, kun yhä teet syntiä ?
Oletko siis uskosta osaton yhä vain ?
Siitäkö sinä haluat todistaa muillekin täällä ? Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä Savis ITSE siis ole vielä edes Jumalasta syntynyt, kun yhä teet syntiä ?
Oletko siis uskosta osaton yhä vain ?
Siitäkö sinä haluat todistaa muillekin täällä ?Haluan sanoa että Pyhä Raamattu kertoo että on mahdollista elää ilman että tekee syntiä ja että sinäkin olis parasta hakeutua siihen elämään etteisulle käy jotain pahempi niinkuin Jeesus käskee ..
Joh. 8:11
Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
JA TOINEN
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Haluan sanoa että Pyhä Raamattu kertoo että on mahdollista elää ilman että tekee syntiä ja että sinäkin olis parasta hakeutua siihen elämään etteisulle käy jotain pahempi niinkuin Jeesus käskee ..
Joh. 8:11
Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
JA TOINEN
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".Miksi siis sinä itse et elä ilman syntiä ?
Vastaa nyt ihan omalta kohdaltasi, äläkä vain jankkaa sitä, mitä Raamattu asioista sanoo !
Mikä on siis sinulla itselläsi vikana, kun yhä vain ja loputtomasti teet syntiä ?
- Anonyymi
Porukka on sekaisin kuin seinäkello väitteineen josta ei tiedä mitä oikein varmaksi väittävät.
Mutta silti ihmetellään sitä että miten niin paljon mainostetun Kristuksen ristinkuoleman kautta saamme synnit anteeksi ja meidät puhdistetaan kaikesta synnnistä jos sellaista tilaa ei kuitenkaan koskaan ihmisellä ole? Harjoitteleeko Jeesus vain syntien puhdistamista, mutta valitsee väärän pesuaineen ja synnit silti jää huutamaan ihmiseen?- Anonyymi
Uskosta osattomat ovat julkaisseen suurimman osan kristillisen nimen alla julkaistusta opetuksesta. Niin ole ihme, että porukka on sekaisin kuin seinäkello. Monet opetukset, joita tälläkin palstalla julistetaan Jumalan Sanana, ovat itse asiassa lähtöisin maailman ihmisiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskosta osattomat ovat julkaisseen suurimman osan kristillisen nimen alla julkaistusta opetuksesta. Niin ole ihme, että porukka on sekaisin kuin seinäkello. Monet opetukset, joita tälläkin palstalla julistetaan Jumalan Sanana, ovat itse asiassa lähtöisin maailman ihmisiltä.
kristinusko on tullut Suomeen 1100 - luvulla Jkr.
helluntailaisuus on tullut 1900 -luvulla > on >"vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"
- Anonyymi
Syntiä on pakko tehdä, mutta sen tekijä en olekaan minä vaan synti, joka minussa asuu.
Näin ulkoistetaan synnin tekeminen subjektille, joka en ole minä, ja niin minä itse olen synnitön ja puhdas, enkä syntiä tee.- Anonyymi
Jumalattomissa asuu synti, mutta minussa asuu Pyhä Henki.
- Anonyymi
Juuri näillä sanoilla Paavali puolusteli pedofiiliaansa, homoseksuaalisia suhteitaan ja vääräuskoisten juutalaisten tappamista, mitä kaikkea hän harjoitti vielä pakanain apostolina, ja teki siinä omasta mielestään Jumalan tahdon. Ei niin, että se kaikki olisi ollut syntiä, vaan niin, että Jumala tahtoi hänen tekevän niin. Siksi hän sitä synnin teoksi sanoikin, koska Jumala oli hänen teologiassaan sama asia kuin synti ja saatana. Palvoi siis saatanaa, kun teki syntiä vielä apostolin virassa toimiessaan. Niin ei yksikään Jumalasta syntynyt voi tehdä.
Tästä syystä Johannes ei pitänyt Paavalia edes kristittynä ja kirjoitti hänen väkevästä eksytyksestä kirjeissään vielä Paavalin kuoleman jälkeen. Paavalin seuraajat nimittäin rypivät synnissä - ryöstivät, raiskasivat ja tappoivat - koska luulivat sen olevan välttämätöntä ja Jumalan tahto, koska liha heissä ei pyhity eikä se voi kuolla. Niinpä pyhä ja valittu tekee syntiä ruumiillaan, vaikka henki olisi jalo ja altis hyviin tekoihin. Onneksi niitä hyviä tekoja ei tarvitse tehdä, koska liha voittaa hengen ja syntiäkin on lupa tehdä elämän joka sekunti, koska ihminen on synnillinen ja lihallinen - myyty synnin alaisuuteen, niin kuin Paavali opetti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näillä sanoilla Paavali puolusteli pedofiiliaansa, homoseksuaalisia suhteitaan ja vääräuskoisten juutalaisten tappamista, mitä kaikkea hän harjoitti vielä pakanain apostolina, ja teki siinä omasta mielestään Jumalan tahdon. Ei niin, että se kaikki olisi ollut syntiä, vaan niin, että Jumala tahtoi hänen tekevän niin. Siksi hän sitä synnin teoksi sanoikin, koska Jumala oli hänen teologiassaan sama asia kuin synti ja saatana. Palvoi siis saatanaa, kun teki syntiä vielä apostolin virassa toimiessaan. Niin ei yksikään Jumalasta syntynyt voi tehdä.
Tästä syystä Johannes ei pitänyt Paavalia edes kristittynä ja kirjoitti hänen väkevästä eksytyksestä kirjeissään vielä Paavalin kuoleman jälkeen. Paavalin seuraajat nimittäin rypivät synnissä - ryöstivät, raiskasivat ja tappoivat - koska luulivat sen olevan välttämätöntä ja Jumalan tahto, koska liha heissä ei pyhity eikä se voi kuolla. Niinpä pyhä ja valittu tekee syntiä ruumiillaan, vaikka henki olisi jalo ja altis hyviin tekoihin. Onneksi niitä hyviä tekoja ei tarvitse tehdä, koska liha voittaa hengen ja syntiäkin on lupa tehdä elämän joka sekunti, koska ihminen on synnillinen ja lihallinen - myyty synnin alaisuuteen, niin kuin Paavali opetti.Ennen kaikkea pitää huomioida, ettet ole uskossa Jeesukseen, vaan palvelet pimeyttä ja olet omistanut koko elämäsi valhelle ja pahuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä Johannes ei pitänyt Paavalia edes kristittynä ja kirjoitti hänen väkevästä eksytyksestä kirjeissään vielä Paavalin kuoleman jälkeen. Paavalin seuraajat nimittäin rypivät synnissä - ryöstivät, raiskasivat ja tappoivat - koska luulivat sen olevan välttämätöntä ja Jumalan tahto, koska liha heissä ei pyhity eikä se voi kuolla. Niinpä pyhä ja valittu tekee syntiä ruumiillaan, vaikka henki olisi jalo ja altis hyviin tekoihin. Onneksi niitä hyviä tekoja ei tarvitse tehdä, koska liha voittaa hengen ja syntiäkin on lupa tehdä elämän joka sekunti, koska ihminen on synnillinen ja lihallinen - myyty synnin alaisuuteen, niin kuin Paavali opetti.Ei Paavali tappanut juutalaisia, vaan kun olis vielä Saulus, vainosi kristukseen uskovia sapattirikkomusten vuoksi ja haluisi heidät tappaa. Ja hän teki sen hyvässä uskossa, luullen palvellen Jumalaa, koska Toora käski vanhassa liitossa tehdä niin. Sapattirikkomuksesta oli rangaistuksena kuolema.
Paavali nimenomaan korosti Hengen pyhyyttä ja aloitti kirjeet seurakunnan pyhille ja tahrattomille Jeesuksen seuraajille. Hän moitti tekohurskaita lain noudattajia sekä niitä joille vapaus oli yllykkeenä lihalle siten että olivat pahempia kuin pakanat. Ei Paavali siunannt heidän syntejään, vaan moitti niistä. Ei kuitenkaan lain mukaan, vaan sen mukaan ettei Hengessä vaeltava toimi siten. Samoin oli homoudenkin kanssa. Ei hän kirjoittanut että lain mukaan ei pidä homostella, vaan piti sitä Hengen mukaan iljettävänä ja merkkinä siitä että Jumala oli hyljännyt.
Paavali oli pyhä mies henkeen ja vereen ja me voimme oman harhaoppia tukeakemme vääristellä häntä ja nähdä hänet siinä valossa missä häntä ei voi nähdä. Hyvin sinä Menestysteologisen synnitön oppi kuvasi. Siinä kulminoituu ja yhdistyy liberaalinen kirkkon syntioppi hienosti jossa sanotaan että uskovassa ihmisessä pysyy lihallinen elämä mukana loppuun asti , niin että elää pyhänä ja syntisenä aivan skitsofreenisessa tilassa loppuun asti... huh huh järkyttävä..
- Anonyymi
Eikös Sana sano "Jos joku tekee syntiä on meillä puolustaja" Ei sanota KUN joku
tekee syntiä, siis ei meidän ole pakko tehdä syntiä, se on aina oma valinta.
Paholainen ei voi pakottaa meitä tekemään syntiä. Jeesuksen voimassa voimme elää voittoisaa elämää yhdessä Jeesuksen kanssa, emme yksin.
Terv, veli.Terve rakas veli !! Taidat lukea Pyhä Raamattu niinkuin ON Kirjoitettu !!!!!
Tuo jos sana on ratkaiseva !!!
Siis väitän että Paavali oli pakko lihallisena tehdä synti vielä Room 7 syntiin myytynä ,, kunnes löysi elämä Hengessä ja Kristuksessa.
Sinne Kristus Elämään käy Ristinkuoleman kautta !!!
- Anonyymi
Danielia,Joosefia ja monia Raamatun henkilöitä koitettiin houkutella syntiin.
Jumalan voimassa he pystyivät vastustamaan paholaisen houkutuksia.
Näin on meidänkin laita. Saadaan valita. -
Onko uskova synnitön?
Kautta aikojen on yritetty monella tapaa selittää näitä Johanneksen kirjeen opetuksia synnistä. Toki aina on ollut pieniä uskovien ryhmiä, joiden jäsenet väittävät, etteivät he ole tehneet enää vuosiin syntiä. Jotkut perustelevat väitettään sillä, että kun Raamattu sanoo niin, meidän on uskottava se sellaisenaan. Varsin yleinen on sellainen tulkinta, jonka mukaan Johannes tarkoittaa tässä tietoista pysymistä tahallisissa tekosynneissä.
Palavimmassakin uskovassa asuu kuitenkin aina halu syntiin. Se on perisynnin ilmausta. Se tulee näkyviin milloin ylpeytenä ja itsekeskeisyytenä, milloin taas napinamielenä koetuksissa. Valitettavan usein synti ilmenee myös räikeissä julkisynneissä. Joka tapauksessa jäämme arvoituksen eteen. Johanneksen väite, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, näyttää olevan myös ristiriidassa kirjeen alussa olevan opetuksen kanssa (1 Joh 1:8,10).
Johanneksen opetuksen sisäinen jännitys ahdistakoon meidät entistä totuudellisemmin huutamaan avuksi Jeesusta, joka on koko maailman syntien sovitus, siis myös uskovien jatkuvien ja pysyvien syntien sovitus.
Varoittakoot kuitenkin nämä arvoitukselliset Johanneksen opetukset meitä koskaan leikkimästä yhdelläkään synnillä. Synti on kuin tuleen lankeamista, siitä on päästävä pian pois.
Usko joka tapauksessa sovituksen sanaan
Tärkeintä uskovan elämässä on, että hän vaeltaa valossa. On suostuttava näkemään syntisyytensä ja kestettävä läpi elämän sen tuomaa ahdistusta. Samaan aikaan on uskallettava luottaa siihen, että kaikesta huolimatta Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä (1 Joh 1:7,9).
Syvin lohdutus on siinä, että Jumala rakastaa aina ensin (4:19). Hän rakastaa siis jo ennen kuin ihminen on edes kyennyt luopumaan synneistään (vrt. Room 5:6,8,10). Se on sitä rakkautta, jossa hän on "lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi" (1 Joh 4:10). Tämän Jeesuksen valmistaman sovituksen olemme vastaanottaneet (Room 5:11) ja pidämme kaikesta huolimatta kiinni tästä sovituksen sanasta (2 Kor 5:19).
"Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen" (1 Joh 4:16). Toivomme uskaltavamme uskoa siihen elämämme viime hetkeen asti (2 Tim 4:7). Me uskallamme tuomion päivänä astua rohkeasti esiin (1 Joh 4:17) yksin Kristuksen vanhurskauteen turvaten.
Kirkkaudessa meillä ei ole enää syntiä. Silloin olemme todella Kristuksen kaltaisia (1 Joh 3:2). Silloin meidän ei enää tarvitse uskoa rakkauteen niin, että oma syntimme on koko ajan läsnä. Tänään vielä usko täydellisesti synnit poistavaan rakkauteen on sen näkemistä, mitä ei nähdä (Hepr 11:1). Siellä Jumalan rakkaus Jeesuksessa on saavuttanut meidän elämässämme täyttymyksen ja kaikki synti on poissa.
( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Johanneksen ensimmäinen kirje")>>> Kirkkaudessa meillä ei ole enää syntiä. <<<
IKävä että uskova pane Jumalan Toivo Taivaaseen ,, eikä ota sen Toivon vastaan jonka meille on annettu maan päälle .
2. Korinttolaiskirje 3
7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
8 kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
9 Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
10 Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
11 Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Joku kirjoitti mieletöntä tekstiä. Aivan järkyttävä tässä kettjussa Paavalin syntielämä lihassa joka hän vieli vietti Room. 7 -ssä luvussa ja vastasin >>
Hyvin sinä Menestysteologisen synnitön oppi kuvasi. Siinä kulminoituu ja yhdistyy liberaalinen kirkkon syntioppi hienosti jossa sanotaan että uskovassa ihmisessä pysyy lihallinen elämä mukana loppuun asti , niin että elää pyhänä ja syntisenä aivan skitsofreenisessa tilassa loppuun asti... huh huh järkyttävä..
Minun uskoni ei kukaan ihminen vie ettei se ole niinkuin Jeesus vastasi opetuslapsille.
Matt. 19:26
Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Siis !!! Se on täysin mahdollista että Jumala Uudestisynnyttää sua Puhtaan elämään , missä ei ole syntiä . Vaan silloin on synti mennyt ja Uusi synnitön elämä on sijaan tullut. Mutta siihen ei päästä omauskolle vaan siihen tarvitaan Jeesuksen Oma Usko !!!- Anonyymi
2Kor.4:12-18 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä. Mutta koska meillä on sama usko Henki, niinkuin kirjoitettu on: Minä uskon, sentähden minä puhun, niin mekin uskomme, ja sentähden me puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kansanne. Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi. Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, yl enpalttisesti, meille, jotka emme katso mäkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. Room.8:24-39. Hebr.11:1-13
Kerro rakas miten se ilmene tuo kuolema meissä ja elämä heissä. Mulla oli just tästä juttu ja puhe opettajan kanssa muutamia päiviä sitten joka tiesi mistä puhui. Siis odotan vastausta !!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi644042Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803680- 423185
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192548Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222407Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522186- 482025
- 471768
- 361710
- 301566