Palstan suvaitsevisto

Anonyymi

Mitä se tarkoittaa? Humanistista? Ihmisoikeuksien puolustajaa?

Talvella kaikki kuorossa vaativat ihmisoikeuksien poistoa rokottamattomilta. Nyt tämä sama "suvaitsevisto" ryssittelee täällä.

Aloitetaanko seuraavaksi homottelu ja heil Hitler huutelu?

73

559

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kysymys

    • Anonyymi

      Jaa-a. Paha sanoa, kun itse en selvästikään kuvauksesi perutella tuohon porukkaan kuulu.

      Suvaitsevaisuuden paradoksi on se, että suvaitsevaisuus ei voi suvaita suvaitsemattomuutta. Suvaitsemattomuus kun tuhoa suvaitsevaisuuden.

      • Anonyymi

        Kyllä voi suvaita suvaitsemattomuutta. Yksilötasolla mahdollista, kollektiivisesti mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi suvaita suvaitsemattomuutta. Yksilötasolla mahdollista, kollektiivisesti mahdotonta.

        Ajatuksen tasolla kyllä, mutta toiminnan tasola en, en edes yksilönä. Koskaan ei voi tietää milloin se toiminta osuisi myös itseen.


      • Anonyymi

        Miksei muka voi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksen tasolla kyllä, mutta toiminnan tasola en, en edes yksilönä. Koskaan ei voi tietää milloin se toiminta osuisi myös itseen.

        Siihen ei vaadita mitään muuta kuin ymmärrystä minkälainen on ihminen. Jokaisessa ihmisessä asuu pieni natsi, joka odottaa esiinmarssia otollisen tilaisuuden tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen ei vaadita mitään muuta kuin ymmärrystä minkälainen on ihminen. Jokaisessa ihmisessä asuu pieni natsi, joka odottaa esiinmarssia otollisen tilaisuuden tullen.

        Ajatuksia on jokaisella. Toimintaa taas ei voi hyväksyä, jollei ole samalla myös itsetuhoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei muka voi?

        Johan se siinä suoraan sanottiin. Suvaitsemattomuus tuhoaa suvaitsevaisuuden. Jollei suvaitsevaisuus halua tulla tuhotuksi, se ei voi suvaita suvaitsemattomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksia on jokaisella. Toimintaa taas ei voi hyväksyä, jollei ole samalla myös itsetuhoinen.

        Aidosti suvaitsevainen jättää toimimatta silloin kun ei tiedä tai ole varma siitä, minkälainen on oikea toimintatapa. Antaa asioiden asettua omalla painolla.

        Pseudosuvaitsevainen toimii ajattelematta toimiensa seurauksia, koska uskoo olevan oikealla asialla, vaikka toiminta olisikin täysin väärä ja johtaa väärään lopputulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se siinä suoraan sanottiin. Suvaitsemattomuus tuhoaa suvaitsevaisuuden. Jollei suvaitsevaisuus halua tulla tuhotuksi, se ei voi suvaita suvaitsemattomuutta.

        Miksi muka tuhoaa? Kyl mää aianki suvaitsen suvaitsemattomiakin ihan sujuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se siinä suoraan sanottiin. Suvaitsemattomuus tuhoaa suvaitsevaisuuden. Jollei suvaitsevaisuus halua tulla tuhotuksi, se ei voi suvaita suvaitsemattomuutta.

        Siinä tapauksessa se ei ole suvaitsevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa se ei ole suvaitsevaisuutta.

        Oli tai ei, se on vain semantiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka tuhoaa? Kyl mää aianki suvaitsen suvaitsemattomiakin ihan sujuvasti.

        Ei kukaan sinua kiellä. Saa olla naiivi ja siinä on oma viehätyksensäkin. Ei se kuitenkaan poista tuota paradoksia. Jos tänään suvaitset suvaitsemattomuuden jotakuta toista kohtaan, niin voit huomenna olla itse kohteena (ja muut suvaitsevat sen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidosti suvaitsevainen jättää toimimatta silloin kun ei tiedä tai ole varma siitä, minkälainen on oikea toimintatapa. Antaa asioiden asettua omalla painolla.

        Pseudosuvaitsevainen toimii ajattelematta toimiensa seurauksia, koska uskoo olevan oikealla asialla, vaikka toiminta olisikin täysin väärä ja johtaa väärään lopputulokseen.

        Siksipä onkin ihan typerää edes puhua yleisestä suvaitsevaisuudesta. Yksikään ajatteleva yksilö ei ole suvaitsevainen, ainakaan jos hänellä on myös itsesuojeluvaisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan sinua kiellä. Saa olla naiivi ja siinä on oma viehätyksensäkin. Ei se kuitenkaan poista tuota paradoksia. Jos tänään suvaitset suvaitsemattomuuden jotakuta toista kohtaan, niin voit huomenna olla itse kohteena (ja muut suvaitsevat sen).

        Mitä on sinun mielestäsi suvaitsevaisuus? Omin sanoin, ei Wikipedian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on sinun mielestäsi suvaitsevaisuus? Omin sanoin, ei Wikipedian.

        Sanokoot sen he, jotka väittävät olevansa suvaitsevaisia. Minä en sitä todellakaan ole. Tuotaa sanaa kuulen kyllä joskus itselleni huudeltavan, mutta se on huutelijoiden ongelma, ei minun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä onkin ihan typerää edes puhua yleisestä suvaitsevaisuudesta. Yksikään ajatteleva yksilö ei ole suvaitsevainen, ainakaan jos hänellä on myös itsesuojeluvaisto.

        Mulla on itsesuojeluvaisto ja suvaitsen jokaisen sellaisena kuin se on. En halua, enkä yritä muuttaa ketään. Se ei ole minun tehtävä eikä kenenkään muunkaan, paitsi yksilön itsensä, jos niin haluaa. Tämä ei vaan tarkoita sitä, että minulla olisi jonkinlainen velvollisuus pitää kaikista tai rakastaa kaikkia. Annan olla ja toivon sitä samaa itsellekin.

        Minulla kesti 30 vuotta oppia tuntemaan itseni, ihmiset ja maailma. Ja oppia elämään siinä. En halua muuttaa siinä mitään, koska silloin joutuisi oppimaan kaiken uudestaan. Siihen ei ihmisellä yksi elämä riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on itsesuojeluvaisto ja suvaitsen jokaisen sellaisena kuin se on. En halua, enkä yritä muuttaa ketään. Se ei ole minun tehtävä eikä kenenkään muunkaan, paitsi yksilön itsensä, jos niin haluaa. Tämä ei vaan tarkoita sitä, että minulla olisi jonkinlainen velvollisuus pitää kaikista tai rakastaa kaikkia. Annan olla ja toivon sitä samaa itsellekin.

        Minulla kesti 30 vuotta oppia tuntemaan itseni, ihmiset ja maailma. Ja oppia elämään siinä. En halua muuttaa siinä mitään, koska silloin joutuisi oppimaan kaiken uudestaan. Siihen ei ihmisellä yksi elämä riitä.

        Ole hyvä, vaan. Sä saat ihan vapaasti suvaita kiusaamista ja sortoakin. En minä sitä sinulta kiellä.

        Tänään joku muu on suvaitsemattomien hampaissa ja huomenna se voit olla sinä. Vaan sä saat vapaasti ajatella, että murehdin sitä sitten, jos niin käy.


    • Anonyymi

      Saman huomion olen palstan suvaitsevaisiksi itseään kuvittelevista kuten myös ihan koko suomen kansassa näkyy sitä samaa varsinkin nyt viimeaikoina varsinkin. Suvaitsevaisto hirveästi on puolustellut rikollisuuden maahntuontia ja niiden tekemisä rikoksia mutta nyt sitten itse hirveässä kiihkossa ovat kieltämässä ihan tavallisten ihmisten turisti- ja sukulointimatkoja Suomeen. Tietenkin tämä suvaitsevaisto myös harjoittaa rumaa kielenkäyttöä ja joukkovoimalla yrittää nujertaa semmoiset jotka ei komppaa niitä niiden ailahtelevissa mielenliikkeissä.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Onneksemme sinä kuulut lämminsydämisten suvaitsevien joukkoon! Rakkautesi kaikkia lähimmäisiämme kohtaan on ylitsevuotavaa ja läikkyy lämpiminä pisaroina, ei, vaan loiskauksina myös palstallemme. Olemme kiitollisia, kun saamme osaksemme lämpimän huomiosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksemme sinä kuulut lämminsydämisten suvaitsevien joukkoon! Rakkautesi kaikkia lähimmäisiämme kohtaan on ylitsevuotavaa ja läikkyy lämpiminä pisaroina, ei, vaan loiskauksina myös palstallemme. Olemme kiitollisia, kun saamme osaksemme lämpimän huomiosi.

        Harmiksen eduksi menee se ettei ainakaan esitä maailmaa syleilevää humanistia.


      • " Suvaitsevaisto hirveästi on puolustellut rikollisuuden maahntuontia ja niiden tekemisä rikoksia mutta nyt sitten itse hirveässä kiihkossa ovat kieltämässä ihan tavallisten ihmisten turisti- ja sukulointimatkoja Suomeen."

        Laitatko pari esimerkkiä, missä suvaitsevaisto on puolustanut rikollisuuden maahantuontia?

        Katsellaan sitten noita muita murheitasi.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        " Suvaitsevaisto hirveästi on puolustellut rikollisuuden maahntuontia ja niiden tekemisä rikoksia mutta nyt sitten itse hirveässä kiihkossa ovat kieltämässä ihan tavallisten ihmisten turisti- ja sukulointimatkoja Suomeen."

        Laitatko pari esimerkkiä, missä suvaitsevaisto on puolustanut rikollisuuden maahantuontia?

        Katsellaan sitten noita muita murheitasi.

        Etköhän niitä löydä itsekin kun vähän googlailet, aika monta kertaa on toistunut sana "yksittäistapaus" poliisin lausunnoissa 2015 jälkeen :D Googlaa vaikka Oulun seksuaalirikokset, siellähän niitä yritettiin viranomaisvoimin peitelläkin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän niitä löydä itsekin kun vähän googlailet, aika monta kertaa on toistunut sana "yksittäistapaus" poliisin lausunnoissa 2015 jälkeen :D Googlaa vaikka Oulun seksuaalirikokset, siellähän niitä yritettiin viranomaisvoimin peitelläkin.

        -harmiseikirj-

        Yllytyshullu himoissaan mieliaiheensa eli harhojensa parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllytyshullu himoissaan mieliaiheensa eli harhojensa parissa.

        Tyypillinen "suvaitsevan" kommentti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän niitä löydä itsekin kun vähän googlailet, aika monta kertaa on toistunut sana "yksittäistapaus" poliisin lausunnoissa 2015 jälkeen :D Googlaa vaikka Oulun seksuaalirikokset, siellähän niitä yritettiin viranomaisvoimin peitelläkin.

        -harmiseikirj-

        Tyypillinen erilaisten salaliittoteoreetikkojen kommentti: "googlaa itse"

        Ei kukaan ole maahantuonut rikollisuutta, vaan maahanmuuton seurauksena on tullut myös rikollisia.

        Samalla tavalla, kun autoja maahantuodessa kukaan ei ole tuonut onnettomuuksia tai vikoja, vaan niitä on tullut ihan samassa.


    • Anonyymi

      Semmista se on "demokratia".

      Kommunismi, fasismi, totalitarismi...kun järjettömille massoille antaa liikaa valtaa ja merkitystä, niin asiat menee päin helvettiä.

      Jokainen pieni ihminen muuttuu turpeaksi diktaattoriksi toisia kohtaan heti kun vaan saa tilaisuuden.

      Ei se aina vaadi enempää kun velaksi ostetun pienen ja kämäisen omistusasunnon niin jo kilahtaa hattuun nähty on.

      • Anonyymi

        Tämä. Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Suvaitsevaisuus on terminä ihan pasha, koska siinä suvaitseva asettaa itsensä toisten yläpuolelle suvaitessaan tai sietäessään jotakin. Kuka minä ole suvaitsemaan tai sietämään mitään, koska jokainen on vapaa (ainakin teoriassa) olemaan sitä mitä on, ilman että minun mielipiteelläni on siihen vaikutusta.

    • Anonyymi

      Nyt haukut väärää puuta. Olen nainen, isänmaan asialla. Meitä on täällä ainakin kaksi. Joku muu nainen tuntuu ajattelevan kuin minä. En halua muslimeja suomeen, enkä ryssiä. Ukrainalaiset naiset lapsineen toki ok. Vähän kyllä ihmettyttää, että mansikat jäivät tänä vuonna poimimatta, kun ei noille työ kelvannut. Kyseessä on myös jollain tavalla sisällissota. Ukraina on ollut ainoastaan 30 vuotta itsenäinen. Eivät he osaa käyttäytyä täällä länsimaalaisten tavoin, koska rehellisyydellä ei omassa maassa pärjää. Onko nyt vokkien ympärillä kauhea määrä auttamishaluisia naisia? En usko. Intressi auttaa muslimeja muutama vuosi sitten oli seksuaalinen, kuten arvelin. Suomalaisille miehille ei kelvata hankalan luonteen tai ulkonäön takia.

    • Anonyymi

      Muusta en tiedä, mutta rokotetta en ota. En ole ottanut enkä tule ottamaan.

      • Anonyymi

        En koskaan ladannut Korona-Vilkkuakaan.


      • Anonyymi

        Oletkin tyhmä kuin saapas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koskaan ladannut Korona-Vilkkuakaan.

        En mäkään. Ens talvena näillä on taas jotkut Apinapassit ja pitävät itsejään siksi parempina ihmisinä :DDdd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään. Ens talvena näillä on taas jotkut Apinapassit ja pitävät itsejään siksi parempina ihmisinä :DDdd

        Juu :D Todennäköisesti :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin tyhmä kuin saapas.

        Ja tässä sitä kuitenkin vaan heilutaan :”D


    • Ensiksi pyydät määrittelemään suvaitsevaisuuden ja sitten kuitenkin ilmoitat mitä suvaitsevisto tekee.

      Riidanhaastajan ja paskanpuhujan kyllä tunnistaa.

    • Anonyymi

      Suvaitsevaisto on persuhörhöjen venäjämielisten koronafoliohattujen termi normaaleille järkeville ihmisille.

      • Anonyymi

        Noinhan se pitkälti on.


      • Anonyymi

        Tyypillisenä esimerkkinä harmis ainakin persulaisuuden ja venäjämielisyyden osalta.


    • Anonyymi

      Halla-ahon semanttinen kikkailu on inspiroinut tuhansia persuja. Tämäkin näennäinen dilemma on ollut vuosia keskustelupalstoilla.

    • En ole mieltänyt itseäni suvakiksi, mutta jotkut on mieltäneet minut suvakiksi, miksi?

      • Sä olet liian rakastava. Suvaitsematon ihminen on tunne-elämältään kylmä.


      • Gattino kirjoitti:

        Sä olet liian rakastava. Suvaitsematon ihminen on tunne-elämältään kylmä.

        Voip olla, mutta on mullakin asioita mitä lähinnä siedän, mutten ymmärrä tai edes suvaitsisi, jos saisin yksin päättää.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Voip olla, mutta on mullakin asioita mitä lähinnä siedän, mutten ymmärrä tai edes suvaitsisi, jos saisin yksin päättää.

        Suvaitsevaisuus on aina valikoivaa. Ei ole olemassa ehdotonta suvaitsevaisuutta (tai suvatsemattomuutta).
        Kyllä mullakin on niitä diktaattoriunelmia, mutta katson kuitenkin olevani suvakki.
        Suvakit eivät tuomitse ihmisiä etukäteen, mitä suvaitsematon aika helposti tekee.


    • Mitä pahaa ryssittelyssä on? Russijaksi itsekin maataan kutsuvat.

      Lähtökohtaisesti Venäjä ei ole koskaan ollut ystävällismielinen naapurimaa. Itsepetosta väittää muuta.

      • Kieltä voi tietysti muokata, jos joistain sanoista tulee kiellettyjä. Voidaan sanoa että venäläinen on venäläinen vaikka voissa paistaisi tai voidaan asioiden perseelleen mentyä sanoa että ihan venäjäksi meni.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Kieltä voi tietysti muokata, jos joistain sanoista tulee kiellettyjä. Voidaan sanoa että venäläinen on venäläinen vaikka voissa paistaisi tai voidaan asioiden perseelleen mentyä sanoa että ihan venäjäksi meni.

        Tulisko russakasta sitten venäjäkkä? Mietin vaan.


    • Anonyymi

      Viron pääministeri sanoi Venäläisten matkailusta ettei se ole ihmisoikeus ! Miten siirtolais matkailu käsitetään ihmisoikeudeksi ?

      • Anonyymi

        Virolla paljon kaikenlaisia mielipiteitä. Uhmailee ja yrittää provosoida ihan tahallaan Venäjää kun luottaa natosuojeluun. Siinä vaiheessa kun Venäjä päättää Viron miehittää se on päivän homma jos se ihan tosissaan sen tekee. Nythän tilanne on se että Venäjälle ei juuri ole hyötyä Virosta, mutta jos katsoisi valtauksesta jotenkin hyötyvänsä ei siinä kauaa menisi kun ei Virolla ole edes kunnollisia puolustusvoimia, muutaman tuhatta sotilasta ehkä löytäisi eikä yllätyksen tullen sitäkään vähää. USA:n joukot ei apuun ehtisi ja siksi Suomea on haluttu natoon että se sitten ehtisi mutta tietäen päätöksen teon hitauden täällä sitä vain jahkailtaisiin kunnes on miehitetty.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Miksi täällä homottaa yle hoitaa sen.

    • Mun suvaitsevaisuus on, jos nyt ei valikoivaa, niin ehkä vähän vaihtelevaa 🙄

      Mä olen ollut joskus paljon maahanmuuttokriittisempi, varsinkin joskus 2015-2016 aikoihin, kun pidin isoa Suomeen tullutta nuorten miesten joukkoa jonkinlaisena uhkana, ja sinänsä ihan aiheestakin. No sittemmin 2018 kun kuukauden verran Suomessa asunut "liberal muslim" ryösti poikuuteni, niin se tottakai tasoitti aika paljon ja oli eräänlainen henkinen erävoitto joidenkin exien tai mut torjuneiden naisten suuntaan. Toki samaan aikaan kun vaahtosin täällä, niin kuitenkin oikeassa elämässä olin tekemisissä maahanmuuttajataustaisten tuttujen ja/tai asiakkaiden kanssa, eikä mulla ole heistä ihmisryhmänä tai yksittäisinä asiakkaina mitään pahaa sanottavaa. Kun ei välitä vähän liukuvista aikatauluista, lykkää tarpeeksi ilmaa pyyntihintoihin, ja paiskaa reilusti kättä tinkivaroista niin hyvän tyypin maine on valmis, jota kai kutsutaan verkostoitumiseksi.

      Samaten jos olen työssäni, terveydenhuollon asioinnissa, tuttavapiirissä tai pelijutuissa ollut tekemisissä venäläisten kanssa, niin heidän kanssaan tuntuu niin ikään löytyvän yleensä aika hyvin yhteinen sävel. Tosin kuluvan vuoden aikana olen huomannut aiempaan verrattuna ihan erilaista pidättyvyyttä ja varovaisuutta ainakin alkuun, sillä varmasti ovat joutuneet kokemaan kaikenlaista ikävää, suoraan Kremlin pussiin pelaavaa, kielenkäyttöä erilaisten öyhöttäjien taholta. Ja ranskalaiset on muuten peliympyröissä siinä(kin) mielessä aika arrogantteja, etteivät osallistu samoihin cuppeihin, ja jos ovat hosteina niin yleensä potkivat venäläisiä pelaajia ulos huoneesta.

      Seksuaalivähemmistöjä kohtaan mun suvaitsevaisuus on sellaista, että se on mulle ihan fine kenestä kukakin tykkää, kunhan sen vähemmistöstatuksen varjolla ei uhriuduta jokaikisestä pikkuasiasta eikä niitä asioita normalisoitaisi liikaa lapsille tai kasvuiässä oleville murrosikäisille. Niillä on ihan tarpeeksi ilmasto- ja somepaineita ilman, että tarvitsisi vielä osata päättää onko joku polyaromaattinen hiilineutraali vaiko mikä suuntautumiseltaan. Kaveritasolla ajatellen asialla ei ole mielestäni juurikaan väliä, joskaan en gay-miehiä nyt ihan rekkalesbojen veroisina tosimiehinäkään pidä, mutta kuitenkin. Normaalit käytöstavat puolin ja toisin, ja pelin henki selväksi jo hyvissä ajoin mahdollisten miesten tapauksissa. Naisjuttuja ajatellen, niin omalla kohdallani on hiertänyt enemmän kaikki kuulemani avoimet jutut, polyjutut, kimppajutut tms. kuin se että tutustuisi lähtökohtaisesti yhden henkilön bi-naiseen, jonka identiteetti muodostuu muustakin kuin oman seksuaalisuutensa määrittelystä.

    • Anonyymi

      Näillä tällaisilla ihmisillä ei ole omaa minuutta tai se on erittäin ohut. Mennään ihan minkä vaan kotkotuksen mukana mitä ulkoapäin tulee. Ainoa mikä on tärkeää on ulkopuolelta tuleva hyväksyntä. Mielipide muuttuu miten vaan kunhan sen avulla saa sen muun yhtä ohuen massan hyväksyntää. Tulee sokea johtaa sokeaa ilmiö.

      Kannattaisi varmaan keskittyä oman minuuden rakentamiseen, jotta kuoren alla edes olisi jotain muuta kuin tyhjää.
      Yllättävän moni ihminen on pelkkä tyhjä kuori. Sitten siinä käy juuri näin kun jotkut tässä ketjussa kuvaili.

      Lapsista näkee selkeästi ne, joilla on vahva tai heikko minuus eli oma itse. Aikuisista sen näkee yleensä näin.

    • Anonyymi

      Ns "suvaitsevuus" koskee vain henkilöitä joiden aate ja ideologia on sama kuin "suvaitsevalla".
      Muita he eivät sitten suvaitse.

    • Suvaitsevaisto on persuhenkisten erilaisuuden pelkääjien termi, joka kuvastaa pohjimmiltaan halua pitää Suomi suljettuna Impivaarana.

      • Anonyymi

        Näin on, hyvin tiivistetty!


      • Anonyymi

        Eikö keskustelunaihe ollut miksi tämä itseään humaanina mainostanut popula ryssittelee ja vaatii ihmisoikeuksia pois.


      • Anonyymi

        Miksi pelkäät persuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pelkäät persuja?

        En pelkää persuja vaan häpeän heitä.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        En pelkää persuja vaan häpeän heitä.

        Kaikki, mitä on maailmassa vialla, on persujen vika. Eikö niin? Silloin kun meistä kaikista tulee intersektionaalisia feministejä, maailma pelastuu ja tasa-arvo toteutuu.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        En pelkää persuja vaan häpeän heitä.

        Terve ihminen ei tunne juuri häpeää muiden vuoksi. Live and let live. Taidat olla noita tyhjiä kuoria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, mitä on maailmassa vialla, on persujen vika. Eikö niin? Silloin kun meistä kaikista tulee intersektionaalisia feministejä, maailma pelastuu ja tasa-arvo toteutuu.

        Ei tietenkään, kuulostaa suuruudenhullulta jopa persuilta luulla vaikuttavansa koko maailmaan. Persujen ratkaisuehdotukset Suomen ongelmiin ovat sieltä ja syvältä sekä asenteellisesti että sisällöllisesti. Noin kauniisti sanottuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terve ihminen ei tunne juuri häpeää muiden vuoksi. Live and let live. Taidat olla noita tyhjiä kuoria.

        Maanmiehenä myötähäpeän tunne persuista on suuri. Kuten jokaisella, joka ei elä elämäänsä laput silmillä ja yhden ainoan oikean tavan mukaan.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Maanmiehenä myötähäpeän tunne persuista on suuri. Kuten jokaisella, joka ei elä elämäänsä laput silmillä ja yhden ainoan oikean tavan mukaan.

        Voi voi...

        Yle:

        'Suomalainen häpeätutkija Malinen ei selvästi usko tämän kaltaiseen pumpuliin. Hän ampuu lonkalta alas minun ja Burkmanin kaltaisten toimittajien haaveet omasta erinomaisuudesta.

        – Ne, jotka ovat eläneet tasapainoisen, kannustavan, rohkaisevan ja tukevan lapsuuden sekä joilla on hyvin terve ja tasapainoinen itsetunto, eivät tunne myötähäpeää. Heille häpeän tunnetta ei synny.

        No tämä on nyt viimeinen asia, jonka haluan kuulla.

        – En lähtökohtaisesti usko myötähäpeään, Malinen sanoo.

        Malisen mukaan jo pelkkä sana myötähäpeä johtaa harhaan. Sana viittaa myötäelämisen tapaan empatiaan, eli siihen, että häpeäjä ja häpeän todistaja ikään kuin yksissä tuumin ja toisiaan kannustavasti tuntisivat pahaa oloa. Että ai ai ja voi voi, olipa harmi, sattuipa ikävästi, mutta ei se mitään, otetaan yhdessä pullaa.

        Kuka tahansa myötähäpeää tuntenut tietää, että ei myötähäpeässä ole kyse tästä vaan jostain paljon alhaisemmasta, vaikkapa ylenkatsonnasta. Ja jo Marburgin yliopiston tutkimus osoitti, että myötähäpeää voi tuntea, vaikka toinen ei itse tuntisi häpeää teostaan.

        Myötähäpeässä on Malisen mukaan kyse omien, monesti tunnistettujen tai tunnistamattomien tuntemusten ulkoistamisesta toiselle.

        – Minunkin olisi helpompi sanoa, että tunnen häpeää toisen puolesta, mutta valitettavasti se ei ole niin. Pitää vain myöntää, että se mitä sanotaan myötähäpeäksi on omaa häpeääni.


        Tutkija Saara Särmä sanoo, että samaistuttavuus laukaisee myötähäpeän. Pakko se on varmaan sitten myöntää, että M/S Romanticin ja Konttorin rakastettavat urvelot ovat minulle pelottavan samaistuttavia hahmoja.'

        Kerroit siis kaiken itsestäsi tuolla persuhäpeä kommentilla. Jaksuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi...

        Yle:

        'Suomalainen häpeätutkija Malinen ei selvästi usko tämän kaltaiseen pumpuliin. Hän ampuu lonkalta alas minun ja Burkmanin kaltaisten toimittajien haaveet omasta erinomaisuudesta.

        – Ne, jotka ovat eläneet tasapainoisen, kannustavan, rohkaisevan ja tukevan lapsuuden sekä joilla on hyvin terve ja tasapainoinen itsetunto, eivät tunne myötähäpeää. Heille häpeän tunnetta ei synny.

        No tämä on nyt viimeinen asia, jonka haluan kuulla.

        – En lähtökohtaisesti usko myötähäpeään, Malinen sanoo.

        Malisen mukaan jo pelkkä sana myötähäpeä johtaa harhaan. Sana viittaa myötäelämisen tapaan empatiaan, eli siihen, että häpeäjä ja häpeän todistaja ikään kuin yksissä tuumin ja toisiaan kannustavasti tuntisivat pahaa oloa. Että ai ai ja voi voi, olipa harmi, sattuipa ikävästi, mutta ei se mitään, otetaan yhdessä pullaa.

        Kuka tahansa myötähäpeää tuntenut tietää, että ei myötähäpeässä ole kyse tästä vaan jostain paljon alhaisemmasta, vaikkapa ylenkatsonnasta. Ja jo Marburgin yliopiston tutkimus osoitti, että myötähäpeää voi tuntea, vaikka toinen ei itse tuntisi häpeää teostaan.

        Myötähäpeässä on Malisen mukaan kyse omien, monesti tunnistettujen tai tunnistamattomien tuntemusten ulkoistamisesta toiselle.

        – Minunkin olisi helpompi sanoa, että tunnen häpeää toisen puolesta, mutta valitettavasti se ei ole niin. Pitää vain myöntää, että se mitä sanotaan myötähäpeäksi on omaa häpeääni.


        Tutkija Saara Särmä sanoo, että samaistuttavuus laukaisee myötähäpeän. Pakko se on varmaan sitten myöntää, että M/S Romanticin ja Konttorin rakastettavat urvelot ovat minulle pelottavan samaistuttavia hahmoja.'

        Kerroit siis kaiken itsestäsi tuolla persuhäpeä kommentilla. Jaksuja.

        😂 Aivan kaiken, jaksu sinne Persulaan myös.


    • Anonyymi

      hei Nimeni on elfriede Straub, olen ranskalaista alkuperää oleva saksalainen, ja jouduin sairauteni vuoksi sairaalaan Kanadaan. Minulla on neljä vuotta sitten iskenyt kurkkusyöpä ja yritän elää sen kanssa, hoidosta huolimatta mikään ei tunnu parantuvan, viimeinen leikkaus päättyi 23.12.2021 mutta lääkärin diagnoosi ei ollut kovin hyvä.
      Kun lopetin opinnot nuoruudessani, matkustin useisiin maihin ja työskentelin vanhempieni teollisuusyrityksissä, jotka menetin, jos oikein muistan, auto-onnettomuudessa 33 vuotta sitten. Niinpä perin kaiken omaisuuden vanhemmiltani, koska olin heidän ainoa tyttärensä, ja hänen eri yritystensä johtajana tein kovasti töitä saadakseni ne menestymään. Minulla oli aviomies ja poika Andrein, jotka kuolivat seitsemän vuotta sitten, mieheni kuoli ammuskelussa Panamassa.
      Kaikista elämäni tapahtumista olin melkein masentunut, mutta sain nopeasti kontrollin takaisin. Ja yksi asia, jonka tajusin elämässäni, oli se, että kaikki rahat, jotka minulla oli, ja yritykseni olivat minulle hyödyttömiä, koska en ollut onnellinen. Päädyin myymään yritykseni osakkeet erittäin houkutteleville ostajille, joten keräsin kaikki rahat ja laitoin ne pankkitileilleni. Jouduin lahjoittamaan orpokodeille ja seurakunnille toivottaakseni heille onnea, sain rukouksia ja siunauksia, mutta tästä huolimatta henkeni ja terveyteni eivät näyttäneet paranevan.
      Sain tietosi tämän sosiaalisen verkoston kautta ja vaivauduin seuraamaan sinua, minkä vuoksi halusin tarjota sinulle pientä omaisuuttani, jota haluaisin tarjota sinulle, arvoltaan 700 000 €. Se ei ole mitään verrattuna kaikkeen omaisuuteeni, mutta toivon, että siitä voi olla sinulle hyötyä ja haluaisin sinun ottavan vastaan ​​tämän lahjan, jonka haluan antaa sinulle hyvällä sydämellä.
      tässä on whatsapp-numeroni, ota yhteyttä: 49 1517 5395785

    • Anonyymi

      joopJOO, ON AYYRÄ JO HWEÄILLÄ, KUIN DWMINIAMI=Rasism

      Feminismi on kuin rasismi, no ei ehkä itselleni kuitenkaan ole, mutta samankaltainen tertoristi järjesö voi olla.

    • Anonyymi

      Mistä voit tietää, arvssatyko jo ssmisidrlls sdioijsys?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No sä oot vain täyttä paskaaa. Onko kysyttävää?

    • Anonyymi

      Persut itkevät suvaitsevaisten perään.

    • Anonyymi

      Hyvä nimitys sitten: uimatytöt, noniiin uimareita nooh.

    • Anonyymi

      jyvä sanonta joo joku... uima-tyttö, kun urheilulilpailuja :D

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe