Kampaamot ei ilmoita hintoja kaikista palveluistaan

Anonyymi

Miksi kampaamot eivät ilmoita hinnastoissaan hintoja esim. kuivaukselle tai muotoilutuotteiden käytölle? Esimerkiksi jos varaat ajan pelkkään hiustenvärjäykseen hinnastossa lukee että se sisältää pesun ja kokonaishinnaksi ilmoitetaan 130 euroa. Hinta ei kuitenkaan ole se mitä veloitetaan työn lopussa vaan se saattaa olla huomattavasti suurempi, vaikka et olisi ottanut mitään lisäpalveluja. Kuitenkaan mitään hintatietoja ei ole saatavilla hinnastossa kuivauksesta, muotoilusta (kiharrin) tai muotoilutuotteiden käytöstä, silti veloitetaan enemmän mitä varausta tehdessä hinnaksi oli ilmoitettu ja tätä ei asiakkaalle kerrota että tavallinen kuivaus maksaa extraa. Toki kampaaja yleensä kysyy että haluatko kiharoita tai muotoilutuotteita jne. Harvemmin he kysyvät että haluatko hiusten kuivauksen.

Onko tämä oikea menettelytapa?

Mielestäni tämä on väärin jos hintoja näille palveluille ei ole saatavilla hinnastossa eikä niistä ilmoiteta asiakkaalle etukäteen vaan ne tulevat ns. yllätyksenä vasta maksun yhteydessä. On virheellistä ilmoittaa joku tietty hinta varauksen yhteydessä mikäli se ei pidä yhtään paikkaansa.

Jos joku ammattilainen voisi avata tätä niin hyvä juttu. Luulen että kuluttaja-asiamies voi myös olla kiinnostunut aiheesta, koska selkeästi tässä toimitaan epämääräisesti.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hintayllätyksistä on parasta puhua heti kampaamoyrittäjälle. Jos kampaaja ei korjaa hintaa siihen mitä on sovittu, ilmoitat, että oli sitten viimeinen käynti ja juttu pannaan leviämään.

    • Anonyymi

      Miksi et kysy, vain perushinnat ovat ikkunassa , jos ikkuna on katutasolla, liikkeen sisällä on laajempi hinnasto, ja aina voi kaikkea kysyä.
      Minä olen kesällä monta kertaa lähtenyt tukka kosteana kotio, en halunnut mitään tuotteita tukkaani, enkä kuivatusta ja säästin.
      Pitäähän noista tuotteista ,joita päähän laitetaan nyt maksaa, ei mitään nyt ilmaiseksi saa . Lukihan hinnastossa, että vain väri ja pesu.

      • Anonyymi

        Ei minulta ole kyllä veloitettu mitään ylimääräistä kuivauksesta tahi tuotteiden laitosta. Nopeat kampauksetkin ovat sisältyneet leikkaus/värjäyksen hintaan. Olen toki käynyt tällöin yhdellä toiminimiyrittäjällä pidemmän aikaa.

        Nykyisellään tukka on niin paksu ja pitkä, että menen parturiin pestyn tukan kanssa. Ihan vain sen takia, että kerkeävät ihan ajatuksen kanssa leikkaaamaan tukkani siinä tunnissa ja pyydän yleensä yli tunnin aikaa. Olen vaihtanut kampaajaa muuttojen vuoksi melkein jokaisella kerralla, mutta vaikka tukkaan on yleensä jätetty jokin hoitava öljy ei siitä ole tullut mitään lisähintaa. Hiuslaadun vuoksi leikkausväli on puolesta vuodesta vuoteen. Toivoisin, että nyt saisin perustettua vähän pidempiaikaisen parturisuhteen.

        Kannattaa varmaan neuvotella etukäteen parturin kanssa, jos lisähinnat hirvittää. Eipä ole oikein kuluttajasuojalain mukaista, jos kuitille ilmestyy lisähintoja ilman, että ne ovat etukäteen selvitettävissä hinnastoista tai hintaa ei kerrota ennen toimenpidettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe