Koulukiusaajien unelmatapahtuma

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009016587.html
"Lukion ”nasut” saivat ruokaa päälleen Helsingissä – Vanhemmalta opiskelijalta kritiikkiä: ”Ei jää hauska muisto”
Muhamedin mukaan nasujaisten jälkeen nasut menevät yleensä peseytymään joko kotiin tai rannalle. Tämän jälkeen he menevät puistoihin viettämään iltaa.
Nasut istuivat rivissä urheilukentän viereisellä nurmialueella, kun heidän päälleen heitettiin kananmunia, kaadettiin ketsuppia ja ammuttiin vesipyssyllä. ”Nasujen” päälle ruokaa heittävät toisen, kolmannen ja neljännen vuosikurssin opiskelijat. "

Nasujaiset on koulukiusaajien unelmien päivä ja tapahtuma.
Nasujaisissa saa luvan kanssa kiusata eli heittää nasujen päälle kananmunia, ruokakermaa ja muuta.
Onkohan mätiä kananmunia???
"Tämän jälkeen he menevät puistoihin viettämään iltaa."
Eli ryyppäämään viinaa.
Ammattikouluissa järjestetään tursajaisia syksyllä.

18

204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täysin typerää touhua!

• Anonyymi

Se on akateemisen uran ensi-riitti se. :)

• Anonyymi

Ja jos jollekulle riitit ovat uusi asia, wikipediakin auttaa:

Siirtymäriitit ovat useimmiten yhteisön järjestämiä seremonioita jotka liittyvät yksilön sosiaalisen aseman (statuksen) muutokseen (initiaatio). Siirtymäriitit ovat usein kolmivaiheisia; niihin liittyy irtautumisriittejä, vaihderiittejä ja liittymäriittejä. Siirtymäriitin tarkoitus on selittää yksilölle tai ryhmälle yhteisörakenteessa tapahtunut muutos. Siirtymäriittejä ovat muun muassa kastejuhla tai nimiäiset, konfirmaatio tai Prometheus-juhla, penkinpainajaiset ja vanhojenpäivä, ylioppilasjuhlat, polttarit ja avioliittoon vihkiminen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Riitti

Moikka, dinot.

• Anonyymi

Valtio perustuu kiusaamiselle:

Peruskoulussa kiusattu vaihtaa koulua ja turhan innokkaasti lapsensa puolia pitävät vanhemmat uhkaillaan hiljaiseksi. Valtion suojeluksessa.

Riitit jatkuvat lukiossa ympäri suomen. On sekä koulujen että oppilaiden pitäminä. Valtion suojeluksessa.

Armeijassa simputetaan valtion suojeluksessa.

Aikuisena simputetaan jos putoat firman kaaduttua työttömäksi.

Kela simputtaa hakiessasi lakisääteisiä etuuksiasi, joista olet maksanut töissä käydessäsi.

Sitten tällainen yhteiskunta pyytää isänmaallisuutta kun se on sotkenut energiapolitiikkansa.

• Anonyymi

Poliisin pitäisi kieltää tuo.

• Anonyymi

Suomihan on aina perustunut kiusaamiselle. Olisi tekopyhää väittää muuta.

Juuri näiden perinteiden vuoksi koulukiusatut ovat niitä, jotka joutuvat vaihtamaan koulua. Koulukiusaaminen on järjestelmän hyväksymä normi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009009203.html

Äkkiä kommentointi kiinni ettei kukaan kerkiä sanomaan miten asia on.

• Anonyymi

Jäätte kotiin sairaana. Mikään viranomainen ei kykene pakottamaan kyseisenä päivänä kouluun. Ja mahdolliset uhkaamiset asialla julki iltapäivälehdistöön.

Aika laittaa kova kovaa vastaan meidän päättäjille.

• PALSTANVALTAAJA

Hölmöjä perinteitä samoin kun mopokasteetkin. Huumorilla vaikkakin, silti voisi joku vähän fiksumpi riitti olla.

Yläasteella oli vielä mun nuoruudessa nuo mopokasteet yläasteen aloittaville, pää kasteltiin vessanpöntössä tai lavuaarissa (jos oli kiltimpi kastaja). Mä vältyin kasteelta, vaikka sitä hanakasti hetki yrittikin muutama.

Lupasin lyödä turpaan, niin että veri lentää jos yrittäminen viedä vessaan kastettavaksi ei lopu. Loppuihan se sitten. Eikä tarvinut edes lyödä, uhota vaan. Olisin kyllä oikeasti lyönyt, ärsytti niin älytön leikki kun paskapyttyyn kenenkään pään työntäminen. Ääliö touhua.

• Anonyymi

Joissakin kouluissa noista luovuttiin jo ennen 90-lukua. Tilalla oli jonkinlaiset karnevaalit. Saattoi kyllä olla, että osalla oli, kun muistan ajatelleeni, etten sellaisiin juhliin osallistu.

• Anonyymi

Muistan lukion ekalla omat vastaavat, niin vanhemmat oppilaat oli jonossa ja me ekaluokkalaiset jouduttiin ryömimään roskapusseihin pukeutuneena heidän jalkojen muodostamaa tunnelia ja päällevä tuli sillivettä ja vähätteleviä haukkuja. Sitten kolmasluokkalaiset valitsivat itselleen ekaluokkalaisista "orjan" jonka kuului jotenkin toteltava koko vuoden ajan. Sanomatta selvää, että vain hyvännäköiset tytöt ja pojat valittiin orjiksi. Olin itse hetkessä täysin kypsä ja v. tuuntunut ja lähdin kotiin, ei kiinnostanut juhlia eikä minua tietenkään valittu orjaksi.

Varmaan jotenkin tarkoitus kastaa uudet tulokkaat akateemisen maailman valikoivaan ja kyykyttävään ilmapiiriin🤣👎

Lopetin lukion puolen vuoden lintsauksen jälkeen, en viihtynyt, ilmapiiri oli oksettava ja epäreilu, ei tukenut yksilöllistä ajattelua joka minulle hyvin ominainen luonteenpiirre.

Seuraavana syksynä menin ammattikouluun ja siellä ei ollut vastaavaa paskaa.

• PALSTANVALTAAJA

Meilläkin oli joku lukion ekalla vastaava riitti. Itse en ollut koulussa sinä päivänä, kun riitti toteutettiin. Jotain sillivettä heittivät päälle myös ja solvasi.

Olisin taas hermostunut, hyvä etten ollu koulussa. Mäkin jätin lukion kesken, kun ei kiinnostanut lukea vaan tehdä asioita, menin ammattiopintoihin.

• Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Meilläkin oli joku lukion ekalla vastaava riitti. Itse en ollut koulussa sinä päivänä, kun riitti toteutettiin. Jotain sillivettä heittivät päälle myös ja solvasi.

Olisin taas hermostunut, hyvä etten ollu koulussa. Mäkin jätin lukion kesken, kun ei kiinnostanut lukea vaan tehdä asioita, menin ammattiopintoihin.

Sama, ehdottomasti tekijä:))

• PALSTANVALTAAJA
        Anonyymi kirjoitti:

Sama, ehdottomasti tekijä:))

Jep. Tylsistyy, jos lukee lukemistaan. Mä oon muutenkin ihminen joka ensin miettii päässään jonkun asian, sitten tarkistan onko joku muukin miettinyt samaa tai aiheeseen liittyvää. Opin lisää samalla.

Ja kun tiedän jonkun toiminnan perusteet, opettelen sitten lisää lukemallakin jo... Mutta mieluusti teen ja opin tehdessäni.

• PALSTANVALTAAJA
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Jep. Tylsistyy, jos lukee lukemistaan. Mä oon muutenkin ihminen joka ensin miettii päässään jonkun asian, sitten tarkistan onko joku muukin miettinyt samaa tai aiheeseen liittyvää. Opin lisää samalla.

Ja kun tiedän jonkun toiminnan perusteet, opettelen sitten lisää lukemallakin jo... Mutta mieluusti teen ja opin tehdessäni.

Puoliso taas ensin lukee, kuuntelee ja opiskelee, sitten miettii itse lisää. Mutta lopetti sekin lukion vaikka teoreettisista asioista onkin kiinnostunut. Pänttääjä.

• Anonyymi

Kouluista puuttuu kunnon opetustiloja ja riittävästi henkilöstöä. Onko tämän aloituksen tarkoitus viedä huomio muualle?

• Telkkarin reality-sarjoissa temput vaan kovenee. Ihminen altistetaan äärimmäisille kokemuksille. Kun mikään ei tunnu enää missään, etsitään vielä hurjempia temppuja.

Eräällä työpaikalla miehen persvakoon työnnettiin paineilmaletku ja paineilma läpäisi haalarin tunkeutuen suoleen.
      Se oli kuolettava jekku, paksusuoli repesi.

• Anonyymi

Poliisin sanoin "mitäs osallistutte".

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toni Niemisen lapset otettu huostaan

Heidi Nieminen, Tonin ex vaimo onko kyseessä? Eihän Tonilla ole muiden naisten kans enää niin pieniä lapsia? Eli mitä siellä on tapahtunut? Neljä last
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      3064
    2. Oma kansa ensin?

Mitä tarkoittaa oma kansa ensin? Mihin verrattuna. Muitten kustannuksella? Miten voisimme olla erillään maailmasta? Mikä on se kansa, joka on vauras
      Maailman menoa
      460
      1887
    3. Yllätys! Maajussille morsian -sarjan maajussi ja tangokuningatar v. 2019 Temptation Islandissa!

Oooo, Maajussille morsian kohtaa Tempparit… Aika villiä. Mitä tunteita herättää, aiotko katsoa nyt Temptation Islandia, jos olet katsonut Maajussill
      Tv-sarjat
      13
      1428
    4. Soini lähdössä viemään persuilta ääniä

Soini harkitsee lähtevänsä jo seuraavissa eduskuntavaaleissa ensi keväänä ehdokkaaksi. Myös EU vaalit parin vuoden kuluttua häntä kiinnostavat. Aika m
      Perussuomalaiset
      121
      1361
    5. Taas sun kuvaasi

katselin 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1025
    6. Bonussyy seuraavan askeleen ottamiselle

Huvittaa jo valmiiksi joidenkin reaktio jos tulevaisuudessa näkevät meidät yhdessä.
      Ikävä
      57
      867
    7. Siivooja Auri Kananen ei hätkähdä "mörskäkoteja": Tuhohyönteisiä, tiskit likoamassa pari vuotta...

Kananen siivoaa järkyttävään kuntoon päässeitä koteja - ja elättää itsensä somesisällöillä. Vastaan on tullut kaikkea maan ja taivaan väliltä: vuosien
      Maailman menoa
      12
      825
    8. Venäjän rintama romahtanut. Lännen pitää alkaa miettiä pilkotaanko venäjä useaksi pikkuvaltioksi

Venäjän rintama näyttää romahtaneen täysin myös Hersonin suunnalla. Asiasta twiittaa muun muassa sotahistorian asiantuntija ja suomenkielistä Ukraina
      Maailman menoa
      183
      819
    9. En oikein tiedä mitä mun pitäisi tehdä

Mies, auttaisitko minua? Sinä olet ihana, mutta toisinaan aiheutat minulle ahdistusta. Olen niin sekaisin ja se on sun syy. Miksi tämä on niin vaikeet
      Ikävä
      68
      780
    10. Persut erotti rokotekriitikon

Turun ”korona­paasaaja” heitettiin ulos perus­suomalaisten ryhmästä: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009111451.html?share=b969f2bb00583cc8f0a2
      Maailman menoa
      176
      758
    Aihe