Koulukiusaajien unelmatapahtuma

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009016587.html
"Lukion ”nasut” saivat ruokaa päälleen Helsingissä – Vanhemmalta opiskelijalta kritiikkiä: ”Ei jää hauska muisto”
Muhamedin mukaan nasujaisten jälkeen nasut menevät yleensä peseytymään joko kotiin tai rannalle. Tämän jälkeen he menevät puistoihin viettämään iltaa.
Nasut istuivat rivissä urheilukentän viereisellä nurmialueella, kun heidän päälleen heitettiin kananmunia, kaadettiin ketsuppia ja ammuttiin vesipyssyllä. ”Nasujen” päälle ruokaa heittävät toisen, kolmannen ja neljännen vuosikurssin opiskelijat. "

Nasujaiset on koulukiusaajien unelmien päivä ja tapahtuma.
Nasujaisissa saa luvan kanssa kiusata eli heittää nasujen päälle kananmunia, ruokakermaa ja muuta.
Onkohan mätiä kananmunia???
"Tämän jälkeen he menevät puistoihin viettämään iltaa."
Eli ryyppäämään viinaa.
Ammattikouluissa järjestetään tursajaisia syksyllä.

25

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysin typerää touhua!

    • Anonyymi

      Se on akateemisen uran ensi-riitti se. :)

      • Anonyymi

        Ja jos jollekulle riitit ovat uusi asia, wikipediakin auttaa:

        Siirtymäriitit ovat useimmiten yhteisön järjestämiä seremonioita jotka liittyvät yksilön sosiaalisen aseman (statuksen) muutokseen (initiaatio). Siirtymäriitit ovat usein kolmivaiheisia; niihin liittyy irtautumisriittejä, vaihderiittejä ja liittymäriittejä. Siirtymäriitin tarkoitus on selittää yksilölle tai ryhmälle yhteisörakenteessa tapahtunut muutos. Siirtymäriittejä ovat muun muassa kastejuhla tai nimiäiset, konfirmaatio tai Prometheus-juhla, penkinpainajaiset ja vanhojenpäivä, ylioppilasjuhlat, polttarit ja avioliittoon vihkiminen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Riitti

        Moikka, dinot.


      • Anonyymi

        Valtio perustuu kiusaamiselle:

        Peruskoulussa kiusattu vaihtaa koulua ja turhan innokkaasti lapsensa puolia pitävät vanhemmat uhkaillaan hiljaiseksi. Valtion suojeluksessa.

        Riitit jatkuvat lukiossa ympäri suomen. On sekä koulujen että oppilaiden pitäminä. Valtion suojeluksessa.

        Armeijassa simputetaan valtion suojeluksessa.

        Aikuisena simputetaan jos putoat firman kaaduttua työttömäksi.

        Kela simputtaa hakiessasi lakisääteisiä etuuksiasi, joista olet maksanut töissä käydessäsi.

        Sitten tällainen yhteiskunta pyytää isänmaallisuutta kun se on sotkenut energiapolitiikkansa.


    • Anonyymi

      Poliisin pitäisi kieltää tuo.

    • Anonyymi

      Suomihan on aina perustunut kiusaamiselle. Olisi tekopyhää väittää muuta.

      Juuri näiden perinteiden vuoksi koulukiusatut ovat niitä, jotka joutuvat vaihtamaan koulua. Koulukiusaaminen on järjestelmän hyväksymä normi.

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000009009203.html

      Äkkiä kommentointi kiinni ettei kukaan kerkiä sanomaan miten asia on.

    • Anonyymi

      Jäätte kotiin sairaana. Mikään viranomainen ei kykene pakottamaan kyseisenä päivänä kouluun. Ja mahdolliset uhkaamiset asialla julki iltapäivälehdistöön.

      Aika laittaa kova kovaa vastaan meidän päättäjille.

    • Hölmöjä perinteitä samoin kun mopokasteetkin. Huumorilla vaikkakin, silti voisi joku vähän fiksumpi riitti olla.

      Yläasteella oli vielä mun nuoruudessa nuo mopokasteet yläasteen aloittaville, pää kasteltiin vessanpöntössä tai lavuaarissa (jos oli kiltimpi kastaja). Mä vältyin kasteelta, vaikka sitä hanakasti hetki yrittikin muutama.

      Lupasin lyödä turpaan, niin että veri lentää jos yrittäminen viedä vessaan kastettavaksi ei lopu. Loppuihan se sitten. Eikä tarvinut edes lyödä, uhota vaan. Olisin kyllä oikeasti lyönyt, ärsytti niin älytön leikki kun paskapyttyyn kenenkään pään työntäminen. Ääliö touhua.

      • Anonyymi

        Niin jos pää sinne pyttyyn pistetään niin onhan se syy pahoinpitely- ja terveydenvaarantamissyytteisiin. Tiedä sitten miten noilla rikollisilla muisti pätkisi.


    • Anonyymi

      Joissakin kouluissa noista luovuttiin jo ennen 90-lukua. Tilalla oli jonkinlaiset karnevaalit. Saattoi kyllä olla, että osalla oli, kun muistan ajatelleeni, etten sellaisiin juhliin osallistu.

    • Anonyymi

      Muistan lukion ekalla omat vastaavat, niin vanhemmat oppilaat oli jonossa ja me ekaluokkalaiset jouduttiin ryömimään roskapusseihin pukeutuneena heidän jalkojen muodostamaa tunnelia ja päällevä tuli sillivettä ja vähätteleviä haukkuja. Sitten kolmasluokkalaiset valitsivat itselleen ekaluokkalaisista "orjan" jonka kuului jotenkin toteltava koko vuoden ajan. Sanomatta selvää, että vain hyvännäköiset tytöt ja pojat valittiin orjiksi. Olin itse hetkessä täysin kypsä ja v. tuuntunut ja lähdin kotiin, ei kiinnostanut juhlia eikä minua tietenkään valittu orjaksi.

      Varmaan jotenkin tarkoitus kastaa uudet tulokkaat akateemisen maailman valikoivaan ja kyykyttävään ilmapiiriin🤣👎

      Lopetin lukion puolen vuoden lintsauksen jälkeen, en viihtynyt, ilmapiiri oli oksettava ja epäreilu, ei tukenut yksilöllistä ajattelua joka minulle hyvin ominainen luonteenpiirre.

      Seuraavana syksynä menin ammattikouluun ja siellä ei ollut vastaavaa paskaa.

      • Meilläkin oli joku lukion ekalla vastaava riitti. Itse en ollut koulussa sinä päivänä, kun riitti toteutettiin. Jotain sillivettä heittivät päälle myös ja solvasi.

        Olisin taas hermostunut, hyvä etten ollu koulussa. Mäkin jätin lukion kesken, kun ei kiinnostanut lukea vaan tehdä asioita, menin ammattiopintoihin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Meilläkin oli joku lukion ekalla vastaava riitti. Itse en ollut koulussa sinä päivänä, kun riitti toteutettiin. Jotain sillivettä heittivät päälle myös ja solvasi.

        Olisin taas hermostunut, hyvä etten ollu koulussa. Mäkin jätin lukion kesken, kun ei kiinnostanut lukea vaan tehdä asioita, menin ammattiopintoihin.

        Sama, ehdottomasti tekijä:))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama, ehdottomasti tekijä:))

        Jep. Tylsistyy, jos lukee lukemistaan. Mä oon muutenkin ihminen joka ensin miettii päässään jonkun asian, sitten tarkistan onko joku muukin miettinyt samaa tai aiheeseen liittyvää. Opin lisää samalla.

        Ja kun tiedän jonkun toiminnan perusteet, opettelen sitten lisää lukemallakin jo... Mutta mieluusti teen ja opin tehdessäni.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Jep. Tylsistyy, jos lukee lukemistaan. Mä oon muutenkin ihminen joka ensin miettii päässään jonkun asian, sitten tarkistan onko joku muukin miettinyt samaa tai aiheeseen liittyvää. Opin lisää samalla.

        Ja kun tiedän jonkun toiminnan perusteet, opettelen sitten lisää lukemallakin jo... Mutta mieluusti teen ja opin tehdessäni.

        Puoliso taas ensin lukee, kuuntelee ja opiskelee, sitten miettii itse lisää. Mutta lopetti sekin lukion vaikka teoreettisista asioista onkin kiinnostunut. Pänttääjä.


    • Anonyymi

      Kouluista puuttuu kunnon opetustiloja ja riittävästi henkilöstöä. Onko tämän aloituksen tarkoitus viedä huomio muualle?

    • Telkkarin reality-sarjoissa temput vaan kovenee. Ihminen altistetaan äärimmäisille kokemuksille. Kun mikään ei tunnu enää missään, etsitään vielä hurjempia temppuja.

      Eräällä työpaikalla miehen persvakoon työnnettiin paineilmaletku ja paineilma läpäisi haalarin tunkeutuen suoleen.
      Se oli kuolettava jekku, paksusuoli repesi.

    • Anonyymi

      Poliisin sanoin "mitäs osallistutte".

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009773572.html

      Koulu luonnollisesti sanoutuu irti tapahtumasta. Aivan samoin, kuin se tekee kun tulee yllätetyksi kiusaajan kanssa. Kiusaaja pysyy, kiusattu vaihtaa paikkakuntaa.

      Suomi perustuu kiusaamiselle. Peruskoulusta hallitukseen.

      • Anonyymi

        Valitettava tosiasia, ainakin Turussa. kiusaajan isoisä oli vielä erään koulun ent. rehtori. Ei sitä kiusaajaa kuriin saatu, kiusatulle ehdotettiin toista koulua. Vaihtoikin koulua ja koko perhe paikkakuntaa, loppui koulukiusaaminen siihen. Kaikille perheille ei vaan paikkakunnan vaihto ole mahdollista, esim. työpaikkojen vuoksi, liian pitkä työmatka ja hankala kulkea.


    • Tyhmiä perinteitä tässä maassa piisaa.

      • Anonyymi

        Niin tuntuu piisaavan.


    • Anonyymi

      Häpeämätöntä törkeyttä käyttää nykymaailmassa vieläpä ruokatarvikkeita tuollaisiin rikosluonteisiin typeryyksiin.
      Opiskelijat valittelevat ettei ole rahaa, no ei kai tuollaisessa houkkamaisuudessa.

    • Anonyymi

      Kyllä heti puututtaisiin näihin nasujaisiin ja vastaaviin, vaadittaisiin korvauksia tekijöiltä ja pidettäisiin ihmisarvoa loukkaavana, rasistisena ja määrättäisiin kiellettäväksi, jos teon kohde olisi maahanmuuttaja,
      Ei mitään väliä, kunhan kohde on suomalainen, jota muutenkin yhteiskunnan taholta kyykytetään ja alistetaan eri viranomaistentahlta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe